Auto ma 4901 mm długości, 1935 mm szerokości i 1616 mm wysokości. W porównaniu do poprzednika, jego wnętrze jest jeszcze bardziej przestronne. Jeśli chodzi o szerokość miejsc na przednich i tylnych fotelach oraz o miejsce na nogi w tylnym rzędzie siedzeń, samochód ten bije konkurencję na głowę. Składane siedzenie tylne można podzielić na trzy sposoby.
Tak jak w modelu poprzednim, pojemność bagażnika w konfiguracji podstawowej, pomimo mocno pochylonych słupka D i tylnego okna, wynosi 565 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika można zwiększyć do 1680 l. Standardowo pojazd wyposażony jest w elektrycznie zamykaną pokrywę i elektrycznie zasuwaną roletę w bagażniku. W połączeniu z komfortowym kluczykiem, Audi oferuje funkcję otwierania i zamykania pokrywy bagażnika za pomocą czujników. Do standardowego wyposażenia pojazdu należy też system szyn z czterema punktami mocowania ładunku wbudowanymi w powierzchnię podłogi bagażnika, pasem i dwoma hakami mocującymi. Opcjonalny zestaw do zabezpieczania ładunku z teleskopową belką i pasem umożliwia podzielenie bagażnika dokładnie tak, by odpowiadał wymaganiom użytkownika. Opcjonalny, chowający się hak holowniczy, otwierany jest również elektrycznie. Inną dostępną opcją jest wykorzystujący kamerę zamontowaną w pojeździe asystent manewrowania z przyczepą, który przydaje się kierowcy podczas cofania i manewrowania z przyczepą. Do prowadzenia takich manewrów można wykorzystywać dolny wyświetlacz dotykowy systemu MMI.
Między innymi dzięki niskiemu poziomowi hałasu we wnętrzu, nowe Audi A6 Avant doskonale sprawdza się na długich trasach. Auto charakteryzuje się pierwszorzędną aeroakustyką i aerodynamiką. Model podstawowy, który pojawi się w terminie późniejszym, ma współczynnik oporu powietrza 0,27. Stalowo-aluminiowa karoseria o dużej sztywności jest podstawą wysokiego komfortu akustycznego osób podróżujących i świetnego prowadzenia tego auta. Nowe, opcjonalne elementy związane z komfortem i wygodą, takie jak duży panoramiczny dach szklany, nowe fotele czy pakiet jakości powietrza z dwoma różnymi zapachami i z jonizatorem, sprawiają, że Audi A6 Avant jest idealnym samochodem turystycznym.
Piękne kombi nazywają się Avant. Nowe A6 Avant podkreśla dążenie Audi do łączenia wysokiego stopnia codziennej praktyczności z dynamiczną stylistyką. To pierwszy Avant zaprojektowany wg. założeń nowego języka stylistycznego Audi. Charakteryzuje się dużymi, atletycznie napiętymi powierzchniami, ostrymi liniami i krótkimi zwisami.
W przodzie nowego A6 Avant dominuje szeroka, nisko osadzona osłona chłodnicy Singleframe. Charakterystyczna linia z wyciągniętym przodem i trapezoidalnymi powierzchniami okien definiuje widok z boku. Wyraziste przetłoczenia nad kołami podkreślają obecność napędu quattro. Muskularna linia dachu przechodzi w spojler dachowy, dzięki czemu, patrząc z boku, pojazd wydaje się jeszcze dłuższy. Mocno pochylone słupki D i tylne okna jeszcze mocniej podkreślają dynamiczny wygląd. Aluminiowa listwa łączy ze sobą światła tylne, wizualnie podkreślając szerokość pojazdu. Oprócz standardowej linii stylistycznej, klienci wybrać mogą linie sport lub design oraz pakiet stylistyczny S line Exterieur.
Nowe A6 Avant standardowo zjeżdża z linii montażowej z reflektorami diodowymi. Audi oferuje dodatkowo opcjonalne reflektory diodowe Matrix LED i HD Matrix LED o wysokiej rozdzielczości z adaptacyjnymi światłami drogowymi. W tej opcji pięć poziomych linii wyznacza sygnaturę świateł do jazdy w dzień. Dodatkowe akcenty świetlne to opcjonalne dynamiczne kierunkowskazy i pulsujące sekwencje funkcji „Coming home” i „Leaving home”.
Elegancka, czysta architektura wnętrza nowego Audi A6 Avant perfekcyjnie współgra z koncepcją jego obsługi. Dominująca, smukła tablica przyrządów to czarna, przypominająca szkło powierzchnia, w którą wbudowano górny wyświetlacz MMI touch response. Wyświetlacz jest zwrócony w stronę kierowcy. Poziome linie stylistyczne we wnętrzu podkreślają wrażenie dużej przestronności. W ciemnościach, przestronność tę akcentuje dodatkowo opcjonalny pakiet oświetlenia konturowego ambiente.
Oprócz linii podstawowej, Audi oferuje linię stylistyczną Sport. Łączy się ona z odrębną koncepcją kolorystyczną. Pakiet stylistyki S line Exterieur można połączyć z każdą z tych linii, natomiast linia Sport może zostać rozszerzona o pakiet sportowy S line.
Z myślą o kierowcach pokonujących rocznie wiele kilometrów, ale też o osobach dojeżdżających do pracy, w Audi A6 Avant zamontowaną bogatą gamę systemów wspomagania kierowcy. Do zwiększenia wygody i zapewnienia kierowcy dodatkowego wsparcia, zaangażowano najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne. Poza standardowym asystentem awaryjnego hamowania „Audi pre sense front”, klienci mogą wybrać łącznie 39 systemów wspomagania należących do dwóch różnych pakietów. Pojedyncze systemy zebrano w pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim i pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim.
Pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim obejmuje adaptacyjnego asystenta jazdy z asystentem jazdy na zwężeniu dróg. W dogodny sposób, w pełnym zakresie prędkości i dając możliwość całkowitego zatrzymania pojazdu, wspiera on ruch pojazdu w przód i w bok w sytuacji ciągle ruszającego i zatrzymującego się korka. System przyspiesza i hamuje w celu utrzymania ustalonej prędkości lub odległości od pojazdu znajdującego się z przodu.
Uzupełniająca funkcja asystenta wydajności umożliwia adaptacyjnemu asystentowi jazdy predyktywne dostosowanie prędkości do obowiązujących ograniczeń, pokonywanych zakrętów i rond. Jeżeli w połączeniu z nim w nawigacji ustawiona jest wybrana trasa, może on nawet ustalać prędkość w zakrętach. Kierowca widzi prędkość docelową na wyświetlaczu. W ten sposób system zawsze dostosowuje styl jazdy do wybranego programu jazdy: od wydajnego, do sportowego.
Innym nowoczesnym rozwiązaniem jest asystent w nagłych wypadkach zapewniający większe bezpieczeństwo. Wykrywa, kiedy kierowca jest nieaktywny i w zależności od rodzaju zagrożenia generuje wizualne, akustyczne i haptyczne ostrzeżenia. Jeżeli sygnały te nie powodują reakcji kierowcy, system przejmuje kontrolę nad A6 Avant i automatycznie zatrzymuje go z włączonymi światłami awaryjnymi na pasie, po którym jedzie. Aktywuje również środki bezpieczeństwa systemu pre sense i uruchamia automatycznie połączenie alarmowe.
W pakiecie systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim, do dyspozycji kierowcy jest pięć systemów wspomagania: Asystent skrzyżowań ostrzega o mającym krytyczne znaczenie ruchu poprzecznym przed pojazdem, natomiast Audi pre sense 360° ostrzega o pojazdach nadjeżdżających z boku. Asystent ruchu poprzecznego z tyłu podczas powolnego wyjazdu z prostopadłego miejsca parkingowego wykrywa pojazdy i pieszych zbliżających się poprzecznie do naszego samochodu. Uzupełnieniem pakietu jest system ostrzegania przed wysiadaniem i system ostrzegania przed zmianą pasa ruchu. Oddzielnie dostępne są dodatkowe systemy, np. asystent manewrowania z przyczepą.
Wszystkimi tymi systemami kieruje centralny sterownik systemów wspomagania kierowcy (zFAS) bezustannie przetwarzający zmieniający się model otoczenia samochodu. W zależności od wybranego poziomu wyposażenia, wykorzystuje on dane pochodzące nawet z pięciu czujników radarowych, sześciu kamer i dwunastu czujników ultradźwiękowych.
Standardowy system Infotainment w nowym Audi A6 Avant to nawigacja MMI, która może zostać rozbudowana do poziomu topowego systemu MMI navigation plus. Moduł transferu danych tego systemu działa w standardzie LTE Advanced, a w jego skład wchodzi hotspot Wi-Fi. Uczący się system nawigacji na podstawie danych o poprzednich podróżach rozpoznaje preferencje kierowcy i dzięki temu inteligentnie podpowiada opcje podczas wprowadzania nowego celu. Trasa jest obliczana online, na serwerach należących do firmy HERE oraz niezależnie od tego, bezpośrednio w samochodzie.
Gama serwisów Audi connect obejmuje wiele usług online, w tym kilka usług Car-to-X. Posiadając opcjonalną funkcję Audi connect key, klienci mogą otwierać i zamykać drzwi nowego A6 Avant za pomocą smartfona z systemem Android. Połączenie samochodu ze smartfonem możliwe jest dzięki aplikacja myAudi. Audi phone box umożliwia połączenia głosowe z wykorzystaniem protokołu Voice-over-LTE. Zaawansowany system muzyczny Bang & Olufsen Advanced składa się z aż 19 głośników emitujących doskonały, trójwymiarowy dźwięk słyszalny również wyraźnie przez pasażerów siedzących z tyłu.
Wszystkie silniki nowego A6 Avant są wyposażone w nową technikę Audi mild hybrid (MHEV). W warunkach rzeczywistej eksploatacji, pozwala ona zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 0,7 l na 100 km. W wersjach z silnikami V6 MHEV wykorzystuje napięcie 48 V, natomiast w przypadku silników czterocylindrowych — 12 V. Alternator-rozrusznik, serce systemu MHEV, w przypadku instalacji 48V odzyskuje do 12 kW mocy podczas hamowania i zasila tą pozyskaną energią elektryczną oddzielny akumulator litowo-jonowy. W trybie żeglowania z prędkością od 55 do 160 km/godz., silnik spalinowy A6 Avant może być nieaktywny. Zakres działania systemu start-stop rozpoczyna się przy prędkości 22 km/godz. i 15 km/godz. w przypadku czterocylindrowego silnika wysokoprężnego o mocy 150 kW.
Zgodnie z koncepcją działania systemu MMI touch response w nowym Audi A6 Avant, kierowca może kontrolować i ustawiać prawie wszystkie funkcje z poziomu dwóch dużych ekranów dotykowych. Systemem Infotainment i nawigacją steruje się na górnym wyświetlaczu o przekątnej 10,1 cala (jeżeli pojazd jest wyposażony w system MMI navigation plus). Znajdujący się poniżej wyświetlacz o przekątnej 8,6 cala służy do ustawiania klimatyzacji, funkcji związanych z komfortem i wygodą oraz do wprowadzania tekstu. Podczas wykonywania tej ostatniej czynności, kierowca może swobodnie oprzeć nadgarstek na dźwigni zmiany biegów.
Haptyczne i akustyczne sygnały zwrotne wpływają na szybkość i bezpieczeństwo korzystania z techniki MMI touch response. Systemem, podobnie jak smartfonem, można sterować za pomocą dotyku i gestów. Struktura menu jest logiczna i płaska. Przyciski bezpośredniego dostępu do funkcji na ekranie górnym i skróty na dolnym, umożliwiają użytkownikowi personalizację układu wielu ikon.
W skład kompleksowego systemu MMI navigation plus wchodzi również w pełni cyfrowy kokpit Audi virtual cockpit z ekranem o przekątnej 12,3 cala, który można obsługiwać za pomocą wielofunkcyjnych przycisków na kierownicy. Opcjonalnie dostępny jest wyświetlacz danych na szybie na wprost wzroku kierowcy head-up display. Dostępna w standardzie funkcja sterowania głosowego rozpoznająca sformułowania z języka potocznego, zmienia nowe A6 Avant w partnera do rozmowy. Odpowiadając na polecenia i pytania, wykorzystuje zarówno dane pokładowe, jak i informacje czerpane z chmury. W indywidualnych profilach przeznaczonych dla maksymalnie sześciu użytkowników i dla jednego gościa, zapisać można około 400 preferowanych ustawień związanych z różnymi funkcjami pojazdu.
W porównaniu z poprzednim modelem, zawieszenie nowego A6 Avant oferuje jeszcze większą rozpiętość możliwości pomiędzy dynamiką, a komfortem. Standardowy, progresywny układ kierowniczy, który już jest bezpośredni, działa z większą siłą zwrotności - kąt skrętu się zwiększa, co daje poczucie sportowej jazdy. Nowa koncepcja układu kierowniczego zapewnia intensywne sygnały zwrotne z drogi, a jednocześnie nie przenosi na kierownicę nieprzyjemnych szarpnięć.
Opcjonalnie Audi dostarcza układ czterech kół skrętnych. Łączy on w zupełnie nowy sposób trzy ważne cechy: zwrotność, zwinność i stabilność. Przy prędkości do 60 km/godz., tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu kół przednich. W ten sposób promień skrętu nowego Audi A6 Avant zmniejszył się aż o jeden metr, do 11,1 m., a auto stało się bardziej zwinne na krętych drogach poza terenem zabudowanym. Przy wyższej prędkości koła osi przedniej i koła osi tylnej obracają się w tym samym kierunku. Poprawia to parametry jazdy na wprost i stabilność podczas zmiany pasa ruchu.
W nowym A6 Avant, Audi daje wybór czterech wariantów zawieszenia: standardowe zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z amortyzatorami o regulowanej sile tłumienia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, również z amortyzatorami o regulowanej sile tłumienia. Elektroniczna platforma podwozia (EFP) steruje pracą nie tylko amortyzatorów i pneumatycznych sprężyn, ale również pracą dynamicznego układu czterech kół skrętnych i sportowego mechanizmu różnicowego, który podczas szybkiego pokonywania zakrętów, odpowiednio do potrzeb, aktywnie rozkłada moment obrotowy między tylnymi kołami.
W przypadku wszystkich regulowanych systemów zawieszenia, kierowca może samodzielnie określić charakterystykę ich pracy, wybierając w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jeden z czterech trybów: efficient, auto, comfort i dynamic. Zmieniając tryby, można zmienić np. przełożenie i stopień sygnałów zwrotnych dynamicznego układu czterech kół skrętnych. Nowe Audi A6 Avant ma koła o średnicy 21 cali, które, jak na tę wielkość, zapewniają wyjątkowy komfort jazdy i akustyki.
Nowe Audi A6 Avant wejdzie na rynki europejskie wyposażone w dwa turbodoładowane silniki do wyboru. Jednostka bazowa to 2-litrowe, czterocylindrowe TDI o mocy wyjściowej 150 kW (204 KM) montowane w A6 Avant 40 TDI (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 4,9 – 4,5*; emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 129 – 119*). Wyższe parametry ma silniki V6 TDI o pojemności 3,0 l i mocy 210 kW (286 KM) (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 5,9 – 5,7*; emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 155 – 147*).
Jednostka V6 TDI przesyła moc do ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic, natomiast silnik 2.0 TDI do siedmiostopniowej przekładni S tronic. Warianty modelowe ze skrzynią tiptronic są wyposażone w samoblokujący się centralny mechanizm różnicowy. Technika quattro ultra w połączeniu ze skrzynią S tronic, w razie potrzeby błyskawicznie dołącza napęd na tylną oś. Opcjonalny, sportowy mechanizm różnicowy, to doskonałe uzupełnienie silnika V6 TDI. Podczas sportowego pokonywania zakrętów, mechanizm ten aktywnie rozkłada moment obrotowy między tylnymi kołami.
Źródło: AUDI MEDIA
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi