Ładowanie
Komfort
Systemy multimedialne
Systemy wspomagające kierowcę
Technika i bezpieczeństwo
Przedłużenie gwarancji Audi i pakiety przeglądów serwisowych Audi
Koła i opony
Reflektory
Wygląd zewnętrzny
Systemy dachowe i przeszklenie
Fotele
Wygląd wewnętrzny
Materiał
Kierownice i elementy obsługi
Inne
Audi oferuje teraz model A6 Avant – kombi klasy wyższej – w wersji hybrydowej typu plug-in. Nowe Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro ma systemową moc 270 kW (367 KM) (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 2,1 – 1,9; łączne zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 18,1 – 17,6; łączna emisja CO2 w g/km: 48 – 44). Jego koncepcja napędu to połączenie zalet spalinowego silnika 2.0 TFSI o mocy 185 kW (252 KM) i o maksymalnym momencie obrotowym rzędu 370 Nm, z zaletami napędu silnikiem elektrycznym. Silnik elektryczny oraz sprzęgło zintegrowane są z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic, która do przeniesienia momentu obrotowego do napędu quattro wykorzystuje technikę ultra. Audi A6 Avant PHEV otrzymuje w ten sposób wydajny i stale dostępny napęd na cztery koła o wysokim stopniu przyczepności i dynamiki. Systemowy moment obrotowy rzędu 500 Nm osiąga swe maksimum przy 1250 obr./min.
Zasięg Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro wyłącznie na silniku elektrycznym to maksymalnie 51 km (wg norm WLTP). Samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,7 sekundy. Jego prędkość maksymalna to 250 km/h – w trybie wyłącznie elektrycznym prędkość maksymalna ograniczona jest do 135 km/h.
Koncepcja napędu w modelu Audi PHEV została zaprojektowana tak, by klienci mogli wykonywać większość codziennych operacji w trybie jazdy elektrycznej, a tym samym przy zerowej lokalnej emisji. Kierowca wybierać może między trzema trybami jazdy: „EV” dla jazdy całkowicie elektrycznej, „Hybrid” dla efektywnego połączenia obu typów napędów i „Hold” w celu oszczędzania energii elektrycznej dostępnej w danym momencie.
W trybie „Hybrid” predyktywna strategia działania zapewnia maksymalną wydajność i maksymalnie długi czas jazdy na napędzie elektrycznym. Strategia tak steruje układem napędowym, że ostatni etap podróży przed dotarciem do miejsca docelowego można w całości pokonać wyłącznie w trybie elektrycznym - akumulator jest w razie potrzeby ładowany wcześniej przez silnik spalinowy. Predyktywny asystent wydajności zajmuje się tu dokładnym planowaniem tego etapu podróży. W tym celu wykorzystuje dużą ilość informacji pozyskiwanych m.in. z systemu nawigacji, uwzględnia różne zdarzenia drogowe, styl jazdy kierowcy oraz dane pozyskiwane z czujników pojazdu, kamery i radaru. Planuje zarządzanie napędami i decyduje o sposobie rekuperacji.
By zarządzać ładowaniem i wstępną klimatyzacją wnętrza jeszcze przed ruszeniem w drogę, klienci używać mogą aplikacji myAudi. System klimatyzacji współpracuje z wysoce wydajną pompą ciepła wykorzystującą ciepło odpadowe pochodzące z podzespołów napędu elektrycznego. Na publicznych stacjach ładowania klienci mogą naładować swoją hybrydę typu plug-in z mocą 7,4 kW przy pomocy standardowego kabla mode 3. Litowo-jonową baterię naładować można w ten sposób w ok. 2,5 godziny. Specjalna karta Audi e-tron Charging Service daje dostęp do ponad 140 000 publicznych punktów ładowania w 24 krajach Europy. Aplikacja myAudi wyposażona jest w planer podróży pokazujący gdzie takie punkty się znajdują.
Litowo-jonowa bateria, umieszczona w tylnej części pojazdu, ma pojemność 14,1 kWh energii. Zamontowano ją w ten sposób, by przedział bagażowy mimo to zapewniał dużo, łatwo dostępnej przestrzeni. Standardowo, pojemność bagażnika to 405 litrów. Podłoga jest płaska, nie ma żadnych stopni. Oznacza to, że nawet duże i nieporęczne przedmioty mogą być w nim łatwo umieszczone i przewożone. Po złożeniu oparć tylnej kanapy pojemność bagażnika wzrasta do 1435 litrów.
W Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro o sportowym designie, standardowo znajdziemy zewnętrzny pakiet stylistyczny S line, czarny pakiet stylistyczny, czarne obudowy lusterek zewnętrznych i przyciemniane szyby. Wszystko to nadaje autu wyjątkowo dynamicznego wyglądu. Reflektory przednie Matrix LED, sportowe fotele, czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, Audi virtual cockpit, sportowe zawieszenie, 19-calowe felgi i czerwone zaciski hamulców dopełniają gamy rozbudowanego wyposażenia standardowego.
Źródło: AUDI MEDIA
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi