Ładowanie
Komfort
Systemy multimedialne
Systemy wspomagające kierowcę
Technika i bezpieczeństwo
Przedłużenie gwarancji Audi i pakiety przeglądów serwisowych Audi
Koła i opony
Reflektory
Wygląd zewnętrzny
Systemy dachowe i przeszklenie
Fotele
Wygląd wewnętrzny
Materiał
Kierownice i elementy obsługi
Inne
Audi poszerza swą gamę modelową w klasie średniej-wyższej i w klasie luksusowej. Cztery pierścienie oferować będą wersje hybrydowe typu plug-in takich modeli jak A7, A8, Q5 i Q7. Wszystkie one noszą oznaczenie „TFSI e”. Do grupy takich pojazdów należy też prezentowane właśnie A6 55 TFSI e quattro. Podobnie jak we wszystkich hybrydach typu plug-in marki Audi, napęd tego samochodu to połączenie dwóch wydajnych systemów – spalinowego i elektrycznego, które w sumie dają systemową moc 270 kW (367 KM).
2.0 TFSI – czterocylindrowy, benzynowy silnik tego auta wytwarza 185 kW (252 KM). Natomiast zintegrowany z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic silnik elektryczny, ma moc maksymalną 105 kW. Systemowy moment obrotowy, przy prędkości obrotowej 1250 obr./min. osiąga swój punkt maksymalny rzędu 500 Nm. Litowo-jonowy akumulator umieszczony w tyle pojazdu magazynuje 14,1 kWh energii. Zamontowano go w taki sposób, że przestrzeń bagażowa pozostaje równa i łatwa w dostępie.
Audi A6 TFSI 55 e quattro to samochód jednocześnie sportowy i wysoce wydajny. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Na napędzie wyłącznie elektrycznym prędkość maksymalna wynosi 135 km/h. Zasięg auta na silniku elektrycznym (wg. norm WLTP) to nawet 53 kilometry. Ta hybryda typu plug-in jest jedyną wśród bezpośredniej konkurencji limuzyną segmentu premium wyposażoną w napęd na cztery koła.
Koncepcja napędu Audi A6 55 TFSI e quattro została zaprojektowana w taki sposób, by klienci mogli odbywać większość swych codziennych jazd wyłącznie na napędzie elektrycznym, a tym samym przy zerowych emisjach lokalnych i prawie bez dźwięku. Kierowca może wybierać między trzema trybami jazdy: "EV" dla jazdy w pełni elektrycznej, "Hybrid" dla efektywnego połączenia obu rodzajów napędu oraz "Hold" dla zaoszczędzenia energii elektrycznej dostępnej w danym momencie.
W trybie "Hybrid" predyktywna strategia działania zapewnia maksymalną wydajność i maksymalną możliwą ilość jazd wyłącznie na napędzie elektrycznym. Strategia steruje układem napędowym w taki sposób, że ostatni etap podróży przed dotarciem do celu może odbyć się w trybie całkowicie elektrycznym, a akumulator – jeśli zachodzi taka konieczność - jest ładowany wcześniej poprzez silnik spalinowy. Dokładne planowanie na danym etapie podróży odbywa się za pomocą predyktywnego asystenta wydajności. Wykorzystuje on dużą ilość informacji, w tym informacje z systemu nawigacji, internetowe informacje o wydarzeniach na drodze, informacje z czujników pojazdu, jego kamer i radarów, a także obserwuje styl jazdy kierowcy. Planuje też zarządzanie napędami, decydując czy pojazd w danym momencie ma poruszać się w trybie „jazdy na luzie” z wyłączonym silnikiem, czy w trybie rekuperującego żeglowania.
Kierowca może naładować swoje Audi A6 55 TFSI e quattro na publicznej stacji ładowania z mocą 7,4 kW, przy wykorzystaniu dołączonego do samochodu kabla mode 3. Naładowanie wyczerpanego, wysokonapięciowego akumulatora zajmuje około dwóch i pół godzin. Gdy natomiast jesteśmy gdzieś w drodze, Audi oferuje dostęp do ponad 110 tysięcy publicznych punktów ładowania w całej Europie, na których skorzystać można z karty Audi e-tron Charging Service. Aplikacja myAudi wyposażona jest w funkcję planowania trasy, która to funkcja pokazuje umiejscowienie punktów ładowania. Klienci mogą używać aplikacji do zarządzania ładowaniem oraz do wstępnego ogrzania lub wychłodzenia wnętrza samochodu jeszcze przed ruszeniem w drogę. System klimatyzacji współpracuje z wydajną pompą ciepła wykorzystującą tzw. ciepło odpadowe wytwarzane przez podzespoły napędu elektrycznego.
Audi A6 55 TFSI e quattro ma wyraźnie sportowy charakter. Zewnętrzna linia stylistyczna S line, czarny pakiet stylistyczny, czarne obudowy lusterek zewnętrznych i przyciemniane szyby, podkreślają zewnętrzne cechy pojazdu. Reflektory diodowe Matrix LED, czterostrefowa klimatyzacja, Audi virtual cockpit, sportowe zawieszenie, 19-calowe felgi i czerwone zaciski hamulcowe, dodają autu klasy i prestiżu.
Źródło: AUDI MEDIA
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi