Ładowanie
Komfort
Systemy multimedialne
Systemy wspomagające kierowcę
Technika i bezpieczeństwo
Koła i opony
Reflektory
Wygląd zewnętrzny
Systemy dachowe i przeszklenie
Fotele
Wygląd wewnętrzny
Kierownice i elementy obsługi
Inne
Nowe A3 Sportback 45 TFSI e, podobnie jak jego siostrzany model, jest wyposażone w silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra. Jego moc wynosi 110 kW (150 KM) i rozwija moment obrotowy rzędu 250 Nm. Napęd elektryczny to stale wzbudzony silnik elektryczny o mocy 80 kW i 330 Nm momentu obrotowego. W porównaniu z A3 40 TFSI e, oprogramowanie sterujące generuje dodatkowe 30 kW (41 KM) mocy systemowej i 50 Nm więcej momentu obrotowego. Przy maksymalnym zapotrzebowaniu na moc, oprogramowanie reguluje optymalną współpracę między dwoma napędami. Silnik elektryczny uzupełnia silnik spalinowy w odpowiednich zakresach prędkości obrotowych i jest zintegrowany z obudową sześciobiegowej, automatycznej przekładni S tronic przenoszącej moc układu napędowego na koła przedniej osi. Litowo jonowy akumulator zbudowany z 96 ogniw pryzmatycznych magazynuje 13,0 kWh energii. A3 Sportback 45 TFSI e ładować można z maksymalną mocą 2,9 kW. Wyładowany akumulator można naładować za pośrednictwem konwencjonalnego domowego gniazdka elektrycznego w czasie około pięciu godzin.
Dzięki systemowej mocy 180 kW (245 KM) i dzięki 400 Nm momentu obrotowego, ten kompaktowy samochód typu PHEV od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,8 sekundy. Jego prędkość maksymalna to 232 km/h. Auto spala od 1,4 do 1,5 litra benzyny na 100 km (wg. założeń cyklu NEDC), co odpowiada emisji od 31 do 34 gram CO2 na kilometr. Audi A3 Sportback 45 TFSI e zawsze rusza wyłącznie na napędzie elektrycznym. Wg. standardów NEDC może pokonać na nim do 74 km (63 km wg. standardów WLTP) nie emitując przy tym zanieczyszczeń do atmosfery. W trybie wyłącznie elektrycznym prędkość maksymalna wynosi 140 km/h.
W trybie „Auto Hybrid”, będącym głównym trybem operacyjnym pojazdu, silnik spalinowy i silnik elektryczny inteligentnie ze sobą współpracują. W zależności od sytuacji i preferencji kierowcy, samochód może jechać na napędzie elektrycznym lub spalinowym, a przy tym żeglować, rekuperować – zarówno w trybie jazdy, jak i podczas hamowania – lub uzyskiwać dodatkową moc (tzw. boosting). Gdy kierowca wybierze tryb „Battery hold” lub „Battery chargé”, zarządzanie hybrydowe utrzymuje stan naładowania akumulatora na stałym poziomie lub go zwiększa w ukierunkowany sposób. Za pomocą przycisku EV kierowca może nadać napędowi elektrycznemu priorytet. Prowadzący steruje funkcjami pojazdu z poziomu centralnego wyświetlacza MMI, sześciobiegowej, automatycznej skrzyni S tronic lub systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Specjalne animacje informują kierowcę o aktywności napędu: Na przykład o mocy silnika, o trybie jazdy, o stanie naładowania akumulatora i o zasięgu. Wyświetlacz MMI pokazuje również wizualizacje przepływu energii.
Nadwozie Audi A3 Sportback 45 TFSI e charakteryzuje się wyrazistym designem. Czarny pakiet stylistyczny oraz grill osłony chłodnicy Singleframe z czarnymi wstawkami o wysokim połysku, podkreślają sportowy styl samochodu. Na życzenie, Audi montuje w nim matrycowe reflektory diodowe Matrix LED z światłami drogowymi nie oślepiającymi nadjeżdżających z naprzeciwka i z dynamicznymi światłami doświetlania zakrętów. Cyfrowe światła do jazdy w dzień, składające się z 15 segmentów LED, generują sygnaturę świetlną w kształcie litery E - symbol napędu hybrydowego typu plug-in. Tarcze hamulcowe za 18-calowymi kołami są większe niż tarcze 40 TFSI e - mają średnicę 340 mm z przodu i 310 mm z tyłu. Wszystkie zaciski hamulcowe są pomalowane na czerwono. W odróżnieniu od 40 TFSI e, w wyposażeniu standardowym znajduje się system Audi drive select, sportowe fotele, przyciemniane szyby i dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Dodatkowo w standardzie znajdziemy tu również w pełni diodowe reflektory LED z dynamicznymi kierunkowskazami z tyłu, system Audi side assist, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, asystenta parkowania, kamerę cofania i alarm. Standardowo nowe Audi A3 Sportback 45 TFSI e wyposażone jest w system Keyless go, natomiast opcjonalnie w kluczyk komfortowy.
Źródło: AUDI MEDIA
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi