Nadwozie
Wnętrze
Dodatki
Mercedes-Benz Klasa E Limuzyna i Kombi – ze sportowo „doszlifowaną” stylizacją oraz nowymi seryjnymi reflektorami LED o smuklejszym kształcie. Wyposażone w znacznie ulepszony system MBUX (Mercedes-Benz User Experience) i wzbogaconą gamę programów systemu kontroli komfortu ENERGIZING. Nową Klasę E można już zamawiać w polskich salonach Mercedes-Benz, a ceny startują od 183 799 zł
Nowa Klasa E otrzymała zaktualizowaną listę systemów wspomagających bezpieczeństwo oraz komfort. Ich celem jest kooperacyjne wsparcie kierowcy, skutkujące szczególnie wysokim poziomem czynnego bezpieczeństwa: samochód może zareagować nawet wtedy, gdy kierowca nie jest w stanie. Funkcja wykrywania dłoni na kierownicy Klasy E działa teraz pojemnościowo, zwiększając intuicyjność obsługi podczas jazdy w trybie częściowo zautomatyzowanym. Aby kierowca mógł sygnalizować systemom wspomagającym, że nadal ma kontrolę nad pojazdem, nie musi już wykonywać lekkich ruchów kierownicą – wystarczy, że po prostu trzyma dłonie na wieńcu, który wyposażono w odpowiednie czujniki.
Klasa E standardowo wyposażona jest w Aktywny asystent hamowania (Active Brake Assist), który w wielu sytuacjach może wykorzystać autonomiczne hamowanie, aby zapobiec kolizji lub złagodzić jej skutki. Przy prędkościach typowych podczas jazdy w mieście, w zależności od sytuacji, układ może też inicjować hamowanie w przypadku wykrycia stojących pojazdów i przechodzących pieszych, a nawet zapobiegać kolizjom. Obecnie, w ramach pakietu wspomagania bezpieczeństwa jazdy, interwencja jest możliwa również przy skręcaniu połączonym z przecinaniem przeciwległego pasa.
Na życzenie pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy można uzupełnić o szereg innych funkcji wspomagających z rodziny Intelligent Drive. Obejmują one Aktywnego asystenta ograniczeń prędkości (Active Speed Limit Assist), który na podstawie danych nawigacji i informacji pochodzących od Asystenta znaków drogowych (Traffic Sign Assist) może reagować na zmiany ograniczenia prędkości. Zakres jego pracy obejmuje także dostosowanie prędkości do przebiegu trasy – z uwzględnieniem zakrętów, rond, punktów poboru opłat i skrzyżowań typu „T”, a także zjazdów z autostrady lub drogi ekspresowej. Gdy kierowca uruchomi Aktywnego asystenta odległości DISTRONIC (Active Distance Assist DISTRONIC) z funkcją dostosowania prędkości do trasy, Klasa E potrafi nawet reagować na bieżące informacje o ruchu drogowym. Podczas jazdy w korku na autostradzie Aktywny asystent zatrzymania i ruszania (Active Stop-and-Go Assist) jest w stanie w dużej mierze przejąć zadania związane z utrzymaniem pasa ruchu oraz bezpiecznej odległości od innych aut przy prędkościach do około 60 km/h. Silnik może automatycznie ponownie uruchomić się w ciągu 1 min po zatrzymaniu. Aktywny asystent kierowania (Active Steering Assist) na drogach wielopasmowych może wspierać kierowcę poprzez funkcję tworzenia korytarza życia, która powoduje zjechanie do krawędzi pasa. Na autostradach, przy prędkościach poniżej 60 km/h, samochód stosuje się do wykrytych oznaczeń pasów i wykorzystuje „inteligencję roju” (inaczej rozproszoną) do ustalenia swojej pozycji względem sąsiadujących pojazdów. Jeśli takowe nie zostaną wykryte, Klasa E śledzi ruch poprzedzającego pojazdu.
Standardowo Klasa E wyposażona jest w dwa wyświetlacze o przekątnej 10,25” (26 cm) – ustawione obok siebie, tak aby uzyskać efekt szerokoekranowy. Opcjonalnie dostępne są dwa ekrany 12,3” (31,2 cm). Grafika o wysokiej jakości wizualnej łączy znakomitą czytelność i atrakcyjność formy, a jednocześnie podkreśla intuicyjny charakter struktury menu, które można teraz obsługiwać także poprzez dotykową matrycę centralnego wyświetlacza.
Unikalną cechą system operacyjnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) jest zdolność uczenia się – to zasługa sztucznej inteligencji. Dzięki funkcjom predykcyjnym MBUX może przewidzieć, co użytkownik zamierza zrobić w następnej kolejności. Na przykład każdy, kto wracając we wtorek z pracy, często dzwoni do konkretnej osoby, właśnie w tym dniu tygodnia otrzyma na ekranie sugestię z wybraniem danego numeru telefonu. Na uwagę zasługuje również wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości do wyświetlania wskazówek nawigacji – obraz wideo otoczenia zostaje automatycznie wzbogacony o przydatne informacje, takie jak strzałki czy numery domów. System pomaga również podczas postoju na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną: jeśli Klasa E jest pierwszym samochodem na światłach, na ekranie wyświetla się widok sygnalizatora. Nie ma już więc potrzeby „wyglądania” przez szybę, gdy nie widać aktualnego światła. Z kolei opcjonalny Asystent wnętrza MBUX pozwala na intuicyjną obsługę różnych funkcji poprzez rozpoznawanie ruchu dłoni.
Kontrola komfortu ENERGIZING scala różne systemy samochodu z zakresu komfortu i wykorzystuje oprawę muzyczną oraz oświetleniową, a także funkcje masażu i ogrzewania lub wentylacji do stworzenia konkretnej atmosfery we wnętrzu. Cel: zadbanie o samopoczucie podróżujących nawet podczas wymagających lub monotonnych podróży. Nowością jest trener ENERGIZING COACH, który bazuje na inteligentnym algorytmie i zaleca określony program w zależności od sytuacji i użytkownika. Jeśli ten korzysta z urządzenia ubieralnego firmy Garmin®, dokładność zaleceń jest optymalizowania z uwzględnieniem osobistych parametrów, takich jak poziom stresu lub jakość snu. W hybrydach plug-in (Limuzyna i Kombi) debiutuje program „drzemki” (PowerNap), który przydaje się podczas przerwy w podróży albo w trakcie ładowania akumulatora na trasie. Program składa się z trzech faz – zasypiania, snu oraz budzenia się – i może poprawić wydajność kierowcy, zapewniając mu „zastrzyk” nowej energii.
Dla Klasy E dostępne są pakiety opcji ochrony pojazdu URBAN GUARD i URBAN GUARD Plus. URBAN GUARD składa się z antykradzieżowego systemu alarmowego, zabezpieczenia przed odholowaniem z wizualnym i dźwiękowym ostrzeżeniem w przypadku wykrycia zmiany położenia pojazdu, a także z syreny alarmowej, systemu monitorowania wnętrza oraz wstępnej instalacji układu wykrywającego kradzież i szkody parkingowe. URBAN GUARD Plus uzupełnia te elementy o możliwość wskazania lokalizacji skradzionego samochodu.
Źródło: MERCEDES-BENZ MEDIA
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz