Nadwozie
Wnętrze
Dodatki
W kwietniu 2021 r. Mercedes-Benz CLS stanie na linii startu z „ostrzejszym” designem. Dynamikę czterodrzwiowego coupé podkreśla zwłaszcza przedni pas z nowymi osłoną chłodnicy i zderzakiem. Wnętrze wzbogaciło się o dodatkowe kombinacje skóry i elementów wykończenia, a także o nową kierownicę. Gama napędowa zostaje poszerzona o najnowszy silnik wysokoprężny z rozrusznikiem zintegrowanymz alternatorem. Na czele oferty plasuje się ściśle limitowana, sportowo-ekskluzywna edycja specjalna Mercedesa-AMG CLS 53 4MATIC+ (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,7-9,0 l/100 km; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 199-206 g/km). Odświeżony CLS świętuje swój światowy debiut w kwietniu, a pierwsze egzemplarze trafią do europejskich dealerów w lipcu br. Pod względem technicznym CLS nie wymagał zmian – latem ubiegłego roku przeszedł kompleksową modernizację, obejmującą aktualizacje systemów wspomagających, systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oraz kontroli komfortu ENERGIZING.
Jako coupé, CLS – wspólnie z roadsterami i kabrioletami – należy w Mercedes-Benz do kategorii samochodów marzeń. Do dziś klienci z całego świata kupili je w liczbie ponad 4 mln egzemplarzy, z czego ponad 450 000 sztuk przypada na poszczególne generacje CLS-a. Pierwszą z nich zaprezentowano w 2004 r. W 2020 r. największym rynkiem sprzedaży CLS-a Coupé były Chiny, a następnie Korea Południowa, USA i Niemcy. Jako powód zakupu modelu nabywcy najczęściej wskazują design.
Teraz CLS prezentuje się w jeszcze bardziej sportowej formie. Podstawowy wariant z linią nadwozia AVANTGARDE w standardzie ma nowy pas przedni z efektownymi wlotami powietrza, dwiema listwami po bokach i przednim spojlerem ze srebrnym wykończeniem. Tylny zderzak otrzymał czarną wstawkę przypominającą dyfuzor oraz chromowaną listwę ozdobną. Dostępne są dwa nowe wzory 19-calowych obręczy z lekkich stopów.
A jeśli CLS zostanie wyposażony w elementy nadwozia z linii AMG, jego sportowy charakter staje się jeszcze wyraźniejszy. Należą do nich charakterystyczny dla AMG przedni zderzak z wyprofilowaniem na kształt litery A w kolorze czarnym, przedni spojler ze srebrnym wykończeniem, sportowe wloty powietrza z pionowymi poprzeczkami i aerodynamicznie ukształtowane prowadnice powietrza w czarnym, błyszczącym wykończeniu. Specyfikacja obejmuje też osłony progów AMG oraz spojler AMG na pokrywie bagażnika. Nabywcy mają do wyboru dwie nowe wersje kolorystyczne 20-calowych, wieloramiennych obręczy kół AMG z lekkich stopów (szarość tremolitu lub błyszcząca czerń).
Wszystkie egzemplarze z nadwoziem w liniach AVANTGARDE lub AMG otrzymują nową osłonę chłodnicyz wzorem Mercedes-Benz (trójwymiarowy wzór gwiazdy z chromowanymi, błyszczącymi powierzchniami),a także z czarną, lśniącą listwą z chromowaną wstawką oraz gwiazdą Mercedesa. W palecie odcieni nadwozia pojawił się nowy kolor lakieru: spektralny niebieski.
Również wnętrze zostało udoskonalone. Do wyboru są dwie nowe wersje wykończenia, obejmujące konsolę środkową: brązowe drewno orzechowe o otwartych porach oraz szare drewno o wysokim połysku. Kolejne kombinacje kolorystyczne wprowadzono też do gamy skórzanych tapicerek (szary neva/szary magma i brąz sienna/czarny).
W ramach aktualizacji CLS otrzymuje przeprojektowaną, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą nappa. Jej ramiona mają czarne, błyszczące wykończone ze srebrnymi chromowanymi krawędziami. Chromowaną, srebrną powierzchnię mają też łopatki zmiany biegów. Z opcjonalnym pakietem wspomagania bezpieczeństwa jazdy kierowcę wspierają Aktywny asystent odległości DISTRONIC oraz Aktywny asystent kierowania. Kierownica wykorzystuje wówczas funkcję wykrywania dotyku – czujniki pojemnościowe z przodu i z tyłu wieńca rejestrują, czy dłonie na nim spoczywają. Efekt: aby systemy wspomagające „wiedziały”, że kierowca ma kontrolę nad pojazdem, nie jest teraz wymagany żaden ruch kierownicą. Zwiększa to intuicyjność obsługi podczas jazdyw trybie częściowo zautomatyzowanym.
250 ekspertów z Mercedes-Benz designo w Sindelfingen może w razie potrzeby zamienić CLS-a w bardzo osobisty, unikatowy egzemplarz. Przy okazji aktualizacji poszerzono listę dostępnych opcji personalizacji. Nowością są na przykład specjalne lakiery: czerwień jupiter, biel kaszmiru magno i zieleń szmaragdu, dostępne dla wszystkich wersji wyposażenia. Dwukolorowe wnętrze designo wykończone ekskluzywną skórą nappa jest oferowane w pięciu nowych kombinacjach, m.in. czerwono-czarnej, biało-czarnej i niebiesko-czarnej.
Mercedes-AMG odświeżył sportowy topowy wariant CLS-a, wzbogacając go liczne wizualne akcenty i atrakcyjne pakiety wyposażenia. Zmiany w wersji 53 4MATIC+ obejmują przeprojektowany przedni pas ze sportowym zderzakiem AMG z czarnymi prowadnicami powietrza i widocznymi kurtynami powietrznymi, a także charakterystyczną dla AMG osłonę chłodnicy z pionowymi poprzeczkami. Obramowanie przedniej szyby ma wykończenie z polerowanego aluminium lub – w połączeniu z pakietem Night – w kolorze czarnym, błyszczące. Lusterka boczne są seryjnie lakierowane na kolor nadwozia, ale i tu są wyjątki. Auta z pakietem AMG Night mają lusterka w kolorze czarnym (wysoki połysk), a z pakietem AMG Exterior II Carbon – z wykończeniem obudowyz włókna węglowego. Także Mercedes-AMG wprowadził najnowszą generację kierownicy, doposażoną w znane z innych modeli AMG przyciski z wyświetlaczem.
CLS 53 4MATIC+ łączy potężną moc – 320 kW (435 KM) – ze sportowym stylem i wysoką efektywnością. Zintegrowany rozrusznikoalternator na krótko dostarcza dodatkowe 16 kW (22 KM) mocy i 250 Nm momentu obrotowego i zasila 48-woltową pokładową instalację elektryczną. Łączy on rozrusznik z alternatorem w silnik elektryczny i jest zamontowany pomiędzy jednostką napędową a przekładnią. Takie rozwiązanie, podobnie jak inteligentne turbodoładowanie z elektryczną sprężarką pomocniczą (eZV) i tradycyjną turbosprężarką, ma określony cel: pozwala oferować charakterystyczne dla AMG osiągi i dynamikę jazdy przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa oraz emisji spalin. Odpowiednią dynamikę zapewniają również niezwykle szybko zmieniająca biegi przekładnia AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ i zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+.
Plany zakładają zbudowanie jedynie 300 egzemplarzy nowej limitowanej edycji CLS-a – Edition. Nabywcy mają tu do wyboru dwa odcienie nadwozia: biel kaszmiru magno i szarość selenitu. Nad osłonami progów znajdują się pasy o wyścigowym wzornictwie, ciemnoszare z metalicznym połyskiem (biały lakier) lub czarnez niemetalicznym wykończeniem (szary lakier). Oba warianty pasów mają czerwone zaakcentowanie. Standardem limitowanej wersji są 20-calowe obręcze AMG z lekkich stopów z pięcioma podwójnymi ramionami, polakierowane na czarno i z błyszczącym rantem, a także pakiety AMG Night oraz AMG Night II z wybranymi elementami w kolorze czarnym, ze lśniącym wykończeniem. Seryjna specyfikacja obejmuje również pakiet AMG DYNAMIC PLUS (m.in. czerwone zaciski hamulcowe, kierownica ze wstawkami z mikrofibry DINAMICA, dodatkowy tryb jazdy RACE z trybem Drift). Po otwarciu przednich drzwi wbudowane oświetlenie LED prezentuje na nawierzchni obok auta emblemat AMG. W kabinie uwagę zwraca dwukolorowa skórzana tapicerka nappa AMG w kolorze czarno-srebrnym, elementy ozdobne AMG z włókna węglowego, kierownica ze skóry nappa i DINAMICA z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami, a także przyciski AMG na kierownicy oraz emblemat AMG na konsoli środkowej.
W marcu 2021 r. do oferty trafił CLS 300 d 4MATIC (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,5-5,8 l/100 km; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 144-153 g/km) z techniką łagodnej hybrydy. Jego czterocylindrowy silnik wysokoprężny (OM 654 M) wyposażono w rozrusznik zintegrowany z alternatorem (ISG) drugiej generacji i 48-woltową instalację elektryczną. Moc maksymalna wynosi 195 kW (265 KM) plus 15 kW (20 KM) z jednostki elektrycznej. Odzysk energii i możliwość „żeglowania” przy wyłączonym silniku sprawiają, że zespół ten jest bardzo efektywny. Elektryfikacja pozwala również na zastosowanie elektrycznej sprężarki czynnika chłodniczegow układzie klimatyzacji.
Poza tym do oferty należą benzynowe wersje CLS 350 (299 KM), CLS 450 4MATIC (367 KM) i CLS 53 4MATIC+ (435 KM) oraz wysokoprężne CLS 220 d (194 KM) i CLS 400 d (330 KM).
Źródło: MERCEDES-BENZ MEDIA
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz