Nadwozie
Wnętrze
Dodatki
Po hot hatchu czas na kolejny stopień sportowych osiągów: A 35 4Matic Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu łączonym 7,6-7,7l/100 km; emisja CO2 w cyklu łączonym 174-177 g/km) to drugi model Mercedes-AMG zbudowany na nowej platformie dla aut kompaktowych, a jednocześnie pierwszy wybór dla klientów poszukujących sportowego, typowego dla marki charakteru w połączeniu z komfortową przestrzenią dla podróżujących i na bagaż. Wyjątkowa dynamika jazdy zwinnego notchbacka jest zasługą 4-cylindrowego benzynowego silnika turbo o pojemności 2 litrów i mocy 225 kW (306 KM), dwusprzęgłowej przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT 7G, zawieszenia AMG oraz aktywnego napędu na obie osie AMG Performance 4Matic.
Nowy Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna poszerza gamę modeli AMG o dodatkowy, atrakcyjny model bazowy. To propozycja dla młodych grup docelowych, poszukujących wysokich osiągów oraz komfortowej przestrzeni dla pasażerów i na bagaż. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 4,8 s oraz prędkość maksymalna 250 km/h (ograniczona elektronicznie) spełniają wymagania klientów, którzy także w segmencie aut kompaktowych poszukują prawdziwie sportowej dynamiki jazdy.
„Po bardzo udanym debiucie wersji hatchback czas na kolejne dynamiczne ruchy AMG w segmencie aut kompaktowych. Sportowe limuzyny dały początek historii Mercedes-AMG i stanowią element tożsamości naszej marki. Dzięki nowemu A 35 przenosimy tę historię do czasów współczesnych – w postaci atrakcyjnego modelu, który służy jako punkt wejścia do świata AMG, a przy okazji odwołuje się do nowych grup klientów” – powiedział Tobias Moers, dyrektor generalny Mercedes-AMG.
Czterodrzwiowa limuzyna o rozstawie osi 2729 milimetrów ma silne proporcje – dynamiczne, a jednocześnie zwarte, z krótkimi karoserii. Typowo dla maszyn AMG, wyróżnia ją osłona chłodnicy z podwójną listwą, przedni zderzak AMG Line z prowadnicami powietrza i spojlerem oraz elementy ozdobne z chromowanym, srebrnym wykończeniem. Z profilu uwagę zwracają aerodynamicznie zoptymalizowane 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów,o wzorze z pięcioma podwójnymi ramionami, i osłony progowe AMG Line. Mocno zaakcentowane przetłoczenie biegnące od przedniego do tylnego błotnika podkreśla muskularne wyprofilowanie boków nadwozia. Lusterka zamocowano poniżej bocznych szyb, tak jak w samochodach sportowych. Typowy dla AMG efekt wizualny wzmacniają opcjonalnie dostępne obręcze o średnicy 19".
Stylizacja tylnego pasa optycznie poszerza nadwozie kompaktowej limuzyny. Wzrok przyciągają tu dwuczęściowe tylne lampy oraz nowy wkład dyfuzora, a także spojler na krawędzi tylnej pokrywy i dwie okrągłe końcówki układu wydechowego umieszczone po bokach zderzaka.
Ponadprzeciętna ilość miejsca na wysokości barków, łokci i nad głowami oraz łatwe wsiadanie do tyłu – to wszystko zwiększa użyteczność A35 4Matic Limuzyny. Jeśli chodzi o przestrzeń nad głowami z tyłu (944 mm), model plasuje się na szczycie swojego segmentu. Także 420-litrowy bagażnik zaprojektowano z myślą o walorach praktycznych – duży otwór załadunkowy (950 mm szerokości i 462 mm po przekątnej między zamkiem a dolną krawędzią tylnej szyby) pozwala na wygodne pakowanie i wyjmowanie nawet większych przedmiotów. W szczególności dotyczy to egzemplarzy z opcjonalnym pakietem komfortowego dostępu KEYLESS-GO z funkcją HANDS-FREE ACCESS, która umożliwia bezdotykowe, całkowicie automatyczne otwieranie pokrywy bagażnika – wystarczy ruch stopy pod tylnym zderzakiem.
Mercedesa-AMG A 35 4Matic Limuzynę wyposażono w nowy system multimedialny MBUX. Łączy on intuicyjną obsługę ze sportowym w formie interfejsem – a przy tym tworzy jeszcze bliższe połączenie pomiędzy samochodem, kierowcą i pasażerami. Przejrzysta struktura menu wyróżnia się atrakcyjnymi efektami wizualnymi z trójwymiarową grafiką o wysokiej rozdzielczości. Dotykowy ekran MBUX wraz z wyświetlaczem cyfrowych wskaźników – przykryte jedną wspólną taflą szkła – tworzą panoramiczny kokpit, podkreślając horyzontalną orientację deski rozdzielczej.
Oczywiście na pokładzie nie zabrakło pionierskiego sterowania głosowego, aktywowanego słowami „Hej Mercedes”. Dzięki sztucznej inteligencji MBUX rozpoznaje i rozumie niemal wszystkie złożone polecenia z zakresu inforozrywki i obsługi funkcji pojazdu – nawet, jeśli są one wyrażone w sposób pośredni. Dodatkowo, za sprawą nowego, opcjonalnego asystenta wnętrza MBUX, można bezdotykowo sterować wybranymi elementami multimediów oraz włączać i wyłączać lampki do czytania.
Kierowca może wybrać jeden z trzech stylów wyświetlania informacji na zestawie wskaźników AMG. Szczególnie efektowny jest tryb supersportowy, z okrągłym obrotomierzem i dodatkowymi informacjami przedstawionymi w postaci trójwymiarowych słupków po lewej i prawej stronie ekranu. Za pomocą menu AMG można wywoływać różne widoki specjalne, takie jak przeciążenie czy dane jednostki napędowej.
Także dotykowy ekran multimediów podkreśla dynamiczny charakter samochodu – może on prezentować szereg funkcji i widoków AMG, jak np. wizualizacja programów jazdy, aplikacja AMG TRACK PACE czy dane telemetryczne. Kolejną nowością jest konsola środkowa AMG z panelem dotykowym i dodatkowymi przełącznikami do obsługi ESP®, ręcznego trybu przekładni oraz regulacji adaptacyjnego tłumienia (opcja).
Nowa generacja kierownic AMG niezmiennie zapewnia doskonałe połączenie kierowcy z maszyną. Spłaszczony u dołu wieniec, perforowana skóra w obszarze chwytu i czerwone przeszycia – ergonomia łączy się tuz atrakcyjnym wyglądem i przyjemnymi w dotyku materiałami. Galwanizowane manetki zmiany biegów wspierają kierowcę w jeszcze bardziej sportowym stylu jazdy. Wbudowane panele dotykowe pozwalają na intuicyjną obsługę zestawu wskaźników i systemu multimedialnego ruchami palców.
Opcjonalnie kierownicę AMG Performance można wyposażyć w dodatkowe, innowacyjne elementy: umieszczony pod prawym ramieniem okrągły kontroler ze zintegrowanym wyświetlaczem oraz dwa zlokalizowane pod lewym ramieniem pionowe przełączniki z ekranami. Kontroler pozwala zmieniać programy jazdy AMG – nazwa wybranego programu pojawia sięna zintegrowanym kolorowym wyświetlaczu LCD. Z kolei przełączniki z lewej strony można indywidualnie konfigurować, przypisując im wybrane funkcje AMG – dzięki temu kierowca aktywuje je bez odrywania rąk od kierownicy.
A 35 4Matic jest oferowany z tapicerką z syntetycznej skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA w kolorze czarnym, z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami oraz czerwonymi pasami bezpieczeństwa, a także z tapicerką z syntetycznej skóry ARTICO w konfiguracji czarny/szary neva. Sportowy nastrój w kabinie zapewnia szereg dodatkowych akcentów, takich jak czerwone lamówki mikrofibry DINAMICA czy otwory wentylacyjne z czerwonym pierścieniem.
Podstawę dla zapewnienia precyzyjnych reakcji na zmianę kierunku jazdy oraz stabilności w zakresie zbieżności i pochylenia kół – nawet przy wysokich prędkościach – zapewniają zabiegi przeprowadzone w celu usztywnienia przedniej partii nadwozia. Jej sztywność skrętną i odporność na zginanie zwiększa panel usztywniający w postaci aluminiowej płyty pod silnikiem. Aby dodatkowo ograniczyć podatność na skręcanie i poprawić sztywność, w przedniej części podwozia zastosowano dwa ukośne wzmocnienia (rozpórki).
Dwulitrowa, turbodoładowana jednostka odznacza się żywiołową reakcją na ruchy pedału gazu, wysokim maksymalnym momentem obrotowym(400 Nm od 3000 obr./min) i emocjonującym brzmieniem, charakterystycznym dla maszyn AMG. Skrzynia korbowa w postaci odlewu z wysokowytrzymałego, lekkiego aluminium ogranicza masę własną samochodu i poprawia jego balans, co jest szczególnie istotne z punktu widzenia dynamiki jazdy.
Układ doładowania korzysta z turbosprężarki typu twin-scroll. Łączy ona optymalną responsywność przy niskich obrotach z solidnym przyrostem siły napędowej przy tych wyższych. Obudowa turbosprężarki twin-scroll jest podzielona na dwa równoległe kanały, które w połączeniu z dwoma osobnymi kanałami w kolektorze wydechowym pozwalają na rozdzielenie strumienia spalin kierowanego na łopatki wirnika turbiny. Ogranicza to ciśnienie wsteczne i poprawia skuteczność wymiany gazowej oraz sprawność jednostki napędowej.
W układzie wydechowym A 35 4Matic standardowo zastosowano automatycznie sterowaną klapę. W rezultacie jego brzmienie różni się zależnie od wybranego programu jazdy – może być dyskretne, zrównoważone, lub mocne i dosadne.
W wysokie standardy techniczne nowego 4-cylindrowego silnika wpisuje się szereg rozwiązań zwiększających efektywność, w tym: zmienne fazy rozrządu CAMTRONIC, inteligentne zarządzanie temperaturą jednostki napędowej oraz oleju, elektryczne wtryskiwacze i wieloiskrowy zapłon. Opatentowana metoda honowania cylindrów – CONICSHAPE® – pozwala ograniczyć tarcie wewnątrz silnika i w dalszym stopniu zwiększyć poziom efektywności.
Także dwusprzęgłowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT 7G ma swój wkład w zwinny, dynamiczny charakter nowego A 35 4Matic Limuzyna. Zmiana biegów odbywa się błyskawicznie, a dobór przełożeń pozwala uzyskać spontaniczne przyspieszenia w całym zakresie prędkości. Standardowa funkcja RACE-START zapewnia maksymalne przyspieszenie przy ruszaniu i dostarcza wyjątkowo emocjonujących wrażeń z jazdy. Zakres funkcji przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT 7G uzupełniają dwa programy ręcznej zmiany biegów manetkami przy kierownicy (M) – tymczasowy i stały.
Dynamizm, zwinność i sportowe osiągi – te trzy atrybuty charakteryzują seryjnie montowany w A 35 aktywny napęd na cztery koła AMG Performance 4Matic. Układ ten łączy najlepszą możliwą trakcję z mnóstwem frajdy z jazdy. Podział momentu obrotowego między osiami jest regulowany płynnie zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50.
Za aktywny transfer momentu obrotowego do tylnych kół odpowiada zamontowane przy tylnej osi, elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe. Dystrybucja siły napędowej zależy nie tylko od prędkości jazdy, przyspieszenia wzdłużnego i poprzecznego oraz kąta skrętu kół, ale także od różnicy w prędkości obrotowej poszczególnych kół, wybranego przełożenia oraz pozycji pedału gazu.
Główna przewaga sterowania elektromechanicznego dotyczy większej dynamiki jazdy – przede wszystkim z uwagi na znacznie szybszą reakcję i niezależne od prędkości ściskanie tarcz w całym zakresie ich regulacji.
Pięć programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual – zapewnia szeroki zakres ustawień charakterystyki samochodu, od komfortowego aż po zdecydowanie dynamiczny. Każdy z trybów zmienia szereg parametrów, takich jak reakcja silnikaczy przykładni.
Nowy program jazdy Slippery został zoptymalizowany pod kątem jazdypo śliskiej, np. oblodzonej nawierzchni; wyróżnia się ograniczoną mocą silnika i spłaszczoną krzywą momentu obrotowego, a także „spokojniejszą” strategią zmiany biegów oraz aktywacją funkcji ECO start/stop.
Program Comfort koncentruje się na komfortowej, oszczędnej jeździe, np. dzięki zmianie biegów przy niższych obrotach oraz aktywacji funkcji ECO start/stop. Zawieszenie i układ kierowniczy mają wówczas najbardziej komfortowe nastawy.
Tryby Sport oraz Sport+, ze sportową konfiguracją silnika i skrzyni, kładą nacisk na zwinność prowadzenia i przyjemność z jazdy. Po ich uruchomieniu dźwięk turbodoładowanej jednostki staje się bardziej wyrazisty, a funkcja ECO start/stop zostaje „uśpiona”. Szczególnie emocjonujący jest program Sport+, z podwójnym wysprzęgleniem przy redukcji i częściowym odłączaniem cylindrów poprzez krótkie, precyzyjnie dobrane opóźnienie zapłonu i wtrysku przy pełnym obciążeniu.
Program Individual umożliwia dobranie i zachowanie odmiennych ustawień poszczególnych podzespołów, tak aby dopasować charakterystykę samochodu do własnych preferencji. Ponadto kierowca ma do wyboru dwa tryby działania funkcji „żeglowania”: ograniczone (Reduced) oraz umiarkowane (Moderate).
Jako nowość w ramach systemu trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT, nowy A 35 4Matic oferuje AMG DYNAMICS – czyli zintegrowany układ dynamicznej kontroli prowadzenia. Poszerza on stabilizacyjne funkcje układu ESP® o interwencje, które zwiększają zwinność, a jednocześnie są dopasowane do oczekiwań kierowcy. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów niewyczuwalne przyhamowanie tylnego koła po wewnętrznej stronie łuku wywołuje określone odchylenie (ruch wokół pionowej osi samochodu)i zacieśnienie toru jazdy. Efekt: spontaniczne, precyzyjne prowadzenie.
AMG DYNAMICS ma dwa tryby pracy: Basic oraz Advanced. Odpowiedni symbol aktualnego trybu wraz z jego nazwą prezentowany jestw menu programów jazdy na wyświetlaczu multimediów. Poziom działania układu można też ustawić samodzielnie, korzystając z programu Individual.
Przednia oś zawieszenia AMG opiera się na kolumnach McPhersona z dolnym wahaczem, kolumną resorującą i drążkiem poprzecznym. Specjalna geometria osi ogranicza wpływ napędu na układ kierowniczy, zapewniając wysoki komfort i zwinne prowadzenie. Nowe aluminiowe wahacze pozwalają zmniejszyć masę nieresorowaną, co przekłada się na subtelniejsze reakcje sprężyn. Specjalne przednie zwrotnice AMG cechuje radialne mocowanie zacisku – to rozwiązanie zaczerpnięte ze świata motorsportu.
Czterodrążkowa tylna oś jest sztywno połączona z nadwoziem za pomocą ramy pomocniczej. Przy każdym kole stosowane są trzy wahacze poprzeczne i jeden prowadzący, piasta oraz łożysko – elementy pochodzące ze sprawdzonego A 45 4Matic. Taka budowa zapewnia maksymalną stabilność i zwinność prowadzenia.
Opcjonalne zawieszenie AMG RIDE CONTROL z systemem adaptacyjnego tłumienia pozwala kierowcy na wybór spośród trzech różnych trybów pracy zawieszenia. Ich zakres sięga od konfiguracji zorientowanej na komfort aż do sportowej. System działa w pełni automatycznie, dostosowując siłę tłumienia każdego z kół do sytuacji na drodze oraz warunków jazdy. Wszystko odbywa się w ciągu milisekund i całkowicie płynnie, w ramach szerokiej rozpiętości charakterystyki tłumienia. Efekt: wzrasta zarówno komfort jazdy, jak i zwinność prowadzenia.
Wysokowydajny układ hamulcowy A 35 4Matic pozwala na błyskawiczne wytracanie prędkości i zapewnia krótkie drogi hamowania. Przednią oś zaopatrzono w nowe czterotłoczkowe stałe zaciski typu monoblokoraz 350-milimetrowe tarcze, a tylną – w jednotłoczkowe zaciski przesuwne oraz tarcze o średnicy 330 mm. Aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać spadkom skuteczności przy wielokrotnych hamowaniach – nawet w ekstremalnych warunkach, tarcze są wewnętrznie wentylowane i perforowane. Lakierowane na srebrny kolor zaciski wyróżnia czarny napis „AMG”.
Progresywny, elektromechaniczny układ kierowniczy A 35 4Maticz przekładnią o zmiennym przełożeniu wspiera kierowcę w sportowym stylu jazdy. Ma dwie charakterystyki działania: zależnie od wybranego programu jazdy wyróżnia się bezpośrednimi reakcjami i większym oporem lub pracuje lżej, w sposób bardziej zrelaksowany. Sztywne mocowanie na zintegrowanym wsporniku zapewnia jeszcze lepsze połączenie układu kierowniczego z nadwoziem, a tym samym dodatkowo zwiększa precyzję prowadzenia.
Opcjonalnie nowy A 35 4Matic oferuje AMG TRACK PACE. To aplikacja systemu MBUX, która niczym wirtualny inżynier wyścigowy stale rejestruje ponad 80 parametrów pojazdu (np. prędkość, przyspieszenie) podczas jazdy na zamkniętych torach wyścigowych. Prócz tego podaje czasy okrążeń i przejazdów sektorów oraz różnice względem czasu odniesienia. Ponieważ określone dane mają kolor zielony lub czerwony, kierowca nie musi „wczytywać się” w szczegółowe wyniki – wystarczy rzut oka, by sprawdzić, czy zanotował lepszy, czy gorszy czas. Po sesji jazdy torowej może przeanalizować swoje osiągnięcia i na tej podstawie doskonalić technikę jazdy.
Poza tym aplikacja mierzy i zapisuje wartości przyspieszeń i opóźnień (np. 0-100 km/h, 1/4 mili, 100-0 km/h). Dzięki wykorzystaniu nowego, precyzyjnego algorytmu określania położenia pojazdu AMG TRACK PACE wykrywa nawet, kiedy tor jazdy jest omijany lub skracany. W tym celu bierze pod uwagę dane GPS oraz informacje z czujników pojazdu (przyspieszenie, żyroskop, kąt skrętu, prędkości kół).
Dane z aplikacji pojawiają się na ekranie multimediów, panelu wskaźników oraz na opcjonalnym wyświetlaczu przeziernym. W bazie zapisane są przebiegi znanych torów wyścigowych, np. Nürburgringu czy Spa-Francorchamps. Co więcej, kierowca może wgrywać do aplikacji własne obiekty. Widok mapy można przełączać z trybu 2D do 3D, a bazę aktualizować online.
Funkcja rozszerzonej rzeczywistości MBUX pozwala też wyświetlać idealny tor jazdy na zapisanym w pamięci obiekcie (na ekranie multimediów lub opcjonalnym wyświetlaczu head-up). W rezultacie kierowca może „podkręcać” swoje czasy okrążeń, korzystając ze wsparcia wirtualnego instruktora.
Opracowany w tunelu aerodynamicznym opcjonalny pakiet aerodynamiczny AMG poprawia prowadzenie przy wyższych prędkościach. Przedni zderzak z większym spojlerem i dodatkowymi, czarnymi prowadnicami powietrza (wykończonymi na wysoki połysk), a także większy spojler AMG na tylnej pokrywie, zwiększają siłę docisku. Także boczne spojlery wokół optycznych wylotów powietrza w tylnym zderzaku oraz łopatki dyfuzora mają czarne, lśniące wykończenie.
Na życzenie dostępny jest także pakiet AMG Night z efektownymi, czarnymi akcentami, podkreślającymi sportowy charakter pojazdu. Dodatkowo obejmuje on przyciemniane, termoizolacyjne tylne szyby (od słupka B).
Źródło: MERCEDES-BENZ MEDIA
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz