Wnętrze
Nadwozie
Dodatki
Emocjonujący, zwinny i cyfrowy: Mercedes-AMG wprowadza do oferty zupełnie nowy bazowy model o wysokich osiągach – A 35 4MATIC (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 7,3-7,4 l/100 km; emisje CO2 w cyklu łączonym 167-169 g/km). Bazuje on na najnowszej przednionapędowej platformie Mercedesa i jest zasilany nową benzynową jednostką 2.0 turbo o mocy 225 kW (306 KM). Nadwozie, zawieszenie, napęd na obie osie, przekładnia, programy jazdy, zestrojenie – każdy aspekt konstrukcji został tu zaprojektowany z myślą o maksymalnej dynamice jazdy, i to bez wyrzeczeń w zakresie codziennej wygody. Osiągi na poziomie aut sportowych (przyspieszenie 0-100 km/h w 4,7 s) oraz charakterystyczny design dodatkowo wzmacniają tożsamość A 35 4MATIC jako członka rodziny Mercedes-AMG. Oto prawdziwa maszyna AMG w segmencie hot hatchy!
„Wprowadzając w 2012 roku model A 45, przedstawiliśmy prawdziwy wzorzec w segmencie kompaktowych samochodów. W ostatnich latach popyt na nasze kompaktowe modele dynamicznie wzrastał – i ten sukces zachęcił nas, by dalej poszerzać nasze portfolio. Wraz z nowym A 35 w każdym szczególe wypełniamy obietnicę naszej marki – obietnicę dostarczania sportowych osiągów – i oferujemy znakomitą dynamikę poprzeczną, (plasującą się) na poziomie aktualnego A 45” – mówi Tobias Moers, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH.
Nowy A 35 4MATIC wzbogaca portfolio Mercedes-AMG o atrakcyjny model bazowy. Projekt samochodu w całości realizowano przy okazji prac nad nową Klasą A, czyli równolegle z budową kolejnej generacji A 45 4MATIC. Pozwoliło to zaszczepić DNA AMG w każdy element jego konstrukcji. Efekt: autentycznie sportowe osiągi i doznania z jazdy.
Podstawą dla zapewnienia precyzyjnych reakcji na zmianę kierunku jazdy oraz stabilności w zakresie zbieżności i pochylenia kół – nawet przy wysokich prędkościach – są zabiegi przeprowadzone w celu usztywnienia przedniej partii nadwozia. Jej sztywność skrętną zwiększa panel usztywniającyw postaci przykręcanej aluminiowej płyty pod silnikiem. Aby ograniczyć podatność nadwozia na skręcanie i dodatkowo zwiększyć sztywność,w przedniej części podwozia zastosowano dwa dodatkowe ukośne wzmocnienia (rozpórki).
Dwulitrowa, turbodoładowana jednostka to nowa konstrukcja, bazująca na4-cylindrowym silniku M 260 z nowej Klasy A. Motor żywiołowo odpowiada na ruchy pedału gazu, odznacza się wysokim maksymalnym momentem obrotowym (400 Nm od 3000 obr./min) i emocjonującym brzmieniem. Skrzynia korbowa w postaci odlewu z wysokowytrzymałego, lekkiego aluminium ogranicza masę własną samochodu i poprawia jego balans, szczególnie istotny z punktu widzenia dynamiki jazdy.
Układ doładowania korzysta z turbosprężarki typu twin-scroll, która łączy optymalną responsywność przy niskich obrotach z solidnym przyrostem siły napędowej przy tych wyższych. Obudowa turbosprężarki twin-scroll jest podzielona na dwa równoległe kanały, które w połączeniu z dwoma osobnymi kanałami w kolektorze wydechowym pozwalają na rozdzielenie strumienia spalin kierowanego na łopatki wirnika turbiny. Cylindry są tu podzielone na dwie grupy, a każda z nich „zasila” osobny kanał. Podział bazuje na kolejności zapłonu.
Technika twin-scroll ma dodatkową zaletę: pozwala zminimalizować wzajemne zakłócenia cyklu gazowego wynikające z pracy poszczególnych cylindrów. Ogranicza ciśnienie wsteczne i poprawia skuteczność wymiany gazowej oraz sprawność jednostki napędowej.
W wysokie standardy techniczne nowego 4-cylindrowego silnika pod maskąA 35 4MATIC wpisuje się szereg rozwiązań zwiększających efektywność,w tym zmienne fazy rozrządu CAMTRONIC, inteligentne zarządzanie temperaturą jednostki napędowej oraz oleju, piezoelektryczne wtryskiwaczei wieloiskrowy zapłon. Opatentowana metoda honowania cylindrów – CONICSHAPE® – pozwala ograniczyć tarcie wewnątrz silnika i w dalszym stopniu zwiększyć poziom efektywności.
Także dwusprzęgłowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT 7G ma swój wkładw zwinny, dynamiczny charakter nowego A 35 4MATIC. Zmiana biegów odbywa się błyskawicznie, a dobór przełożeń pozwala uzyskać spontaniczne przyspieszenia w całym zakresie prędkości. Standardowa funkcja RACE-START zapewnia maksymalne przyspieszenie przy ruszaniu i dostarcza wyjątkowo emocjonujących wrażeń z jazdy. Zakres funkcji przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT 7G uzupełniają dwa programy ręcznej zmiany biegów manetkami przy kierownicy (M) – tymczasowy i stały.
Dynamizm, zwinność i sportowe osiągi – te trzy atrybuty charakteryzują montowany w standardzie, aktywny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC nowego A 35 4MATIC. Układ ten łączy najlepszą możliwą trakcjęz mnóstwem frajdy z jazdy. Podział momentu obrotowego między osiami jest regulowany płynnie zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50.
Za aktywny transfer momentu obrotowego do tylnych kół odpowiada zamontowane przy tylnej osi elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe. Dystrybucja siły napędowej zależy nie tylko od prędkości jazdy, przyspieszenia wzdłużnego i poprzecznego oraz kąta skrętu kół, ale także od różnicy w prędkości obrotowej poszczególnych kół, wybranego przełożeniai pozycji pedału gazu.
Główna przewaga sterowania elektromechanicznego nad elektrohydraulicznym wiąże się z większą dynamiką jazdy – przede wszystkim z uwagi na znacznie szybszą reakcję i niezależne od prędkości ściskanie tarcz w całym zakresie ich regulacji.
Tak długo, jak długo aktywny pozostaje system kontroli stabilności ESP®, układ 4MATIC pozostaje w trybie Comfort. Jeśli kierowca uruchomi tryb ESP® SPORT Handling lub ESP® OFF, napęd przełączy się na tryb Sport – by zapewnić jeszcze zwinniejsze prowadzenie i jeszcze wyższe limity stabilności.
Pięć programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual – zapewnia szeroki zakres charakterystyki samochodu, od komfortowego aż po zdecydowanie dynamiczny. Każdy z trybów zmienia szereg parametrów, takich jak reakcja silnika czy przykładni.
Nowy program jazdy Slippery został zoptymalizowany pod kątem jazdy po śliskiej nawierzchni i zapewnienia maksymalnej stabilności; wyróżnia się ograniczoną mocą silnika i spłaszczoną krzywą momentu obrotowego, a także „spokojniejszą” strategią zmiany biegów – z wcześniejszym załączaniem kolejnych przełożeń – oraz aktywacją funkcji ECO start/stop.
Program Comfort koncentruje się na komfortowej, oszczędnej jeździe,np. dzięki zmianie biegów przy niższych obrotach oraz aktywacji funkcji ECO start/stop. Zawieszenie i układ kierowniczy mają wówczas najbardziej komfortowe nastawy.
Tryby Sport oraz Sport+, ze sportową konfiguracją silnika i skrzyni, kładą nacisk na zwinność prowadzenia i przyjemność z jazdy. Dźwięk turbodoładowanej jednostki staje się bardziej wyrazisty, a funkcja ECO start/stop zostaje „uśpiona”. Szczególnie emocjonujący jest program Sport+,z podwójnym wysprzęgleniem przy redukcji i częściowym odłączaniem cylindrów poprzez krótkie, precyzyjnie dobrane opóźnienie zapłonu i wtrysku przy pełnym obciążeniu.
Program Individual umożliwia dobranie i zachowanie odmiennych ustawień poszczególnych podzespołów, tak aby dopasować charakterystykę samochodu do własnych preferencji. Ponadto kierowca ma do wyboru dwa tryby działania funkcji „żeglowania”: ograniczone (Reduced) oraz umiarkowane (Moderate).
Jako nowość w ramach systemu trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT, nowy A 35 4MATIC oferuje AMG DYNAMICS – czyli układ dynamicznej kontroli stabilności, poszerzający funkcje układu ESP® o interwencje wspomagające sportowy styl jazdy. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów niewyczuwalne przyhamowanie tylnego koła po wewnętrznej stronie łuku wywołuje określone odchylenie (ruch wokół pionowej osi samochodu)i zacieśnienie toru jazdy. Efekt: spontaniczne, precyzyjne prowadzenie.
AMG DYNAMICS ma dwa tryby pracy: Basic oraz Advanced. Odpowiedni symbol aktualnego trybu wraz z jego nazwą prezentowany jest w menu programów jazdy na wyświetlaczu multimediów.
Tryb Basic jest przypisany do programów Slippery i Comfort. A 35 4MATIC wyróżnia się wówczas wyjątkowo stabilną charakterystyką prowadzenia z wysokim poziomem redukcji odchyleń od toru jazdy.
W programach Sport oraz Sport+ aktywny jest tryb Advanced. Samochód pozostaje neutralny i zbalansowany, ale niższy stopień tłumienia odchylenia, mniejszy próg kąta skrętu kół oraz zwiększona zwinność wspierają kierowcę podczas dynamicznych manewrów,np. pokonywania wąskich, krętych dróg.
Poziom działania systemu AMG DYNAMICS można samodzielnie ustawićw programie Individual.
Konstrukcja zawieszenia AMG RIDE CONTROL bazuje na architekturze podwozia nowego Mercedesa Klasy A, zapewniającej duża stabilność podczas jazdy na wprost oraz pewne prowadzenie w zakrętach. Dynamika wzdłużna i poprzeczna są tu doskonale skoordynowane.
Z przodu zastosowano kolumny McPhersona z dolnym wahaczem, kolumną resorującą i drążkiem poprzecznym. Specjalna geometria osi ogranicza wpływ napędu na układ kierowniczy, zapewniając wysoki komfort i zwinne prowadzenie. Nowe aluminiowe wahacze pozwalają zmniejszyć masę nieresorowaną, co przekłada się na subtelniejsze reakcje sprężyn. Specjalne przednie zwrotnice AMG cechuje radialne mocowanie zacisku – to rozwiązanie zaczerpnięte ze świata motorsportu.
Czterodrążkowa oś tylna jest sztywno połączona z nadwoziem za pomocą ramy pomocniczej. Przy każdym kole stosowane są trzy wahacze poprzeczne i jeden prowadzący, piasta oraz łożysko – elementy pochodzące ze sprawdzonego A 45 4MATIC. Taka budowa zapewnia maksymalną stabilność i zwinność.
Opcjonalny system adaptacyjnego tłumienia (ADS) pozwala kierowcy na wybór spośród trzech różnych trybów pracy zawieszenia. Ich zakres sięga od konfiguracji zorientowanej na komfort aż do sportowej. System działa w pełni automatycznie, dostosowując siłę tłumienia każdego z kół do sytuacji na drodze oraz warunków jazdy. Wszystko odbywa się w ciągu milisekundi całkowicie płynnie, w ramach szerokiej rozpiętości charakterystyki tłumienia. Efekt: wzrasta zarówno komfort jazdy, jak i zwinność prowadzenia.
Wysokowydajny układ hamulcowy wyróżnia się odpornością na przegrzaniei zapewnia krótkie drogi hamowania. Jego parametry odpowiadają sprawdzonym podzespołom stosowanym w modelu A 45 4MATIC. Przednią oś zaopatrzono w nowe czterotłoczkowe stałe zaciski typu monoblok oraz 350-milimetrowe tarcze, a tylną – w jednotłoczkowe zaciski przesuwne oraz tarcze o średnicy 330 mm. Aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać spadkom skuteczności przy wielokrotnych hamowaniach – nawetw ekstremalnych warunkach eksploatacji, tarcze są wentylowane wewnętrznie i perforowane. Lakierowane na srebrny kolor zaciski wyróżnia czarny napis „AMG”.
Progresywny, elektromechaniczny układ kierowniczy A 35 4MATIC z przekładnią o zmiennym przełożeniu wspiera kierowcę w sportowym stylu jazdy. Ma dwie charakterystyki działania: zależnie od wybranego programu jazdy wyróżnia się bezpośrednimi reakcjami i większym oporem lub pracuje lżej, w sposób bardziej zrelaksowany. Sztywne mocowanie na zintegrowanym wsporniku zapewnia jeszcze lepsze połączenie układu kierowniczegoz nadwoziem, a tym samym dodatkowo zwiększa precyzję prowadzenia.
Standardowe wyposażenie A 35 4MATIC obejmuje układ wydechowyz automatycznie sterowaną klapą. Jego brzmienie różni się zależnie od wybranego programu – może być dyskretne, zrównoważone, lub mocnei dosadne.
Wyrazisty design nadwozia uzupełnia język projektowania Klasy A o elementy charakterystyczne dla maszyn AMG. Z przodu A 35 4MATIC wyróżniają: osłona chłodnicy przedzielona podwójnym ostrzem, przedni zderzak z linii AMG, z prowadnicami powietrza i dolnym spojlerem, oraz poprzeczki bocznych wlotów powietrza z wykończeniem w kolorze srebrnego chromu.Z profilu uwagę zwracają zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki 18-calowe obręcze z lekkich stopów z podwójnymi ramionami oraz panele progowe z linii AMG. Tył jest zdominowany przez zderzak z nową nakładkąw kształcie dyfuzora, subtelny spojler dachowy oraz dwie okrągłe końcówki układu wydechowego.
Kabina A 35 4MATIC wpisuje się w logikę osiągów Mercedes-AMG – fotele pokrywa tu mieszanka syntetycznej skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA,a jej czarny odcień przełamują czerwone przeszycia i pasy bezpieczeństwaw tym samym kolorze. Na życzenie dostępna jest też syntetyczna tapicerka skórzana ARTICO w dwóch odcieniach: czarnym i szarym digital.W koncepcję kolorystyczną wnętrza wpisuje się czerwona lamówka na elementach ozdobnych wykończonych mikrofibrą DINAMICA oraz dysze nawiewów z czerwonymi pierścieniami.
Połączenie sportowego designu i wyrafinowanych detali uzupełnia ekran systemu multimedialnego MBUX z jego innowacyjną koncepcją obsługi oraz wyświetlania informacji. Także w A 35 4MATIC zastępuje on stosowane wcześniej systemy COMAND, tworząc jeszcze ściślejsze połączenie samochodu z kierowcą oraz pasażerami. Przejrzystą strukturę menui wyraziste, trójwymiarowe grafiki o wysokiej rozdzielczości łączą się tuz atrakcyjnie zaprojektowanym interfejsem. Dwa wyświetlacze zamontowane pod wspólną taflą szkła tworzą panoramiczny kokpit, który jako główny element kokpitu podkreśla jego horyzontalną orientację.
Kierowca może wybierać spośród trzech wersji graficznych zestawu wskaźników AMG. Szczególnie atrakcyjnie prezentuje się tryb Supersport,z okrągłym obrotomierzem i dodatkowymi informacjami wyświetlanymi w postaci pasków po bokach. Trójwymiarowy widok sprawia, że poszczególne elementy zdają się sięgać aż po sztuczny horyzont. Poprzez menu AMG kierowca może wywoływać specjalne zestawy parametrów, takie jak Warm-up, Set-up, G-Force czy dane dotyczące silnika.
Także dotykowy ekran multimediów podkreśla dynamiczny charakter A 35 4MATIC – oferuje specjalne widoki AMG, takie jak wizualizacja programów jazdy, aplikacja AMG TRACK PACE czy podgląd danych telemetrycznych. Konsola środkowa AMG z wykończeniem inspirowanym lakierem fortepianowym, standardowo wyposażona w panel dotykowy, ma dodatkowe przyciski do obsługi funkcji ESP®, trybu ręcznej zmiany biegów oraz adaptacyjnego tłumienia (ADS). W połączeniu z opcjonalnym pakietem skórzanym wyróżnia ją srebrne, chromowane obramowanie.
Nowa generacja kierownic AMG niezmiennie zapewnia doskonałe połączenie kierowcy z maszyną. Spłaszczony u dołu wieniec, perforowana skóraw obszarze chwytu i czerwone przeszycia – ergonomia łączy się tuz atrakcyjnym wyglądem i przyjemnymi w dotyku materiałami. Galwanizowane manetki zmiany biegów wspierają kierowcy w jeszcze bardziej sportowym stylu jazdy.
Nowością są wbudowane panele dotykowe (Touch Control), pozwalające na intuicyjną obsługę zestawu wskaźników i systemu multimedialnego poprzez przesuwanie po nich opuszkiem palca. Instrumenty na lewym ramieniu kierownicy służą do obsługi układu aktywnej kontroli odległości DISTRONICi tempomatu, a po prawej – do aktywacji sterowania głosowego oraz zmiany ustawień funkcji telefonu i audio.
Opcjonalnie kierownicę można wyposażyć w dodatkowe, innowacyjne elementy, takie jak umieszczony pod prawym ramieniem okrągły kontroler ze zintegrowanym wyświetlaczem oraz dwa zlokalizowane pod lewym ramieniem pionowe przełączniki z ekranami. Kontroler pozwala bezpośrednio zmieniać programy jazdy AMG, a nazwa wybranego ustawienia pojawia się na zintegrowanym kolorowym wyświetlaczu LCD. Z kolei przełączniki z lewej strony można indywidualnie konfigurować, przypisując im wybrane funkcje pojazdu – kierowca może aktywować je za dotknięciem palca, bez odrywania rąk od kierownicy.
Opcjonalnie nowy A 35 4MATIC oferuje AMG TRACK PACE. To aplikacja systemu MBUX, która niczym wirtualny inżynier wyścigowy stale rejestruje ponad 80 parametrów pojazdu (np. prędkość, przyspieszenie) podczas jazdy na zamkniętych torach wyścigowych. Prócz tego podaje czasy okrążenii przejazdów sektorów oraz różnice względem czasu odniesienia. Ponieważ określone elementy interfejsu mają kolor zielony bądź czerwony, kierowca może kątem oka, bez potrzeby odczytywania szczegółowych wyników, sprawdzić, czy zanotował lepszy, czy gorszy czas. Po sesji jazdy torowej może przeanalizować swoje osiągnięcia i na tej podstawie doskonalić swoją technikę jazdy.
Poza tym aplikacja mierzy i zapisuje wartości przyspieszeń i opóźnień(np. 0-100 km/h, 1/4 mili, 100-0 km/h). Dzięki wykorzystaniu nowego, precyzyjnego algorytmu określania położenia pojazdu AMG TRACK PACE wykrywa nawet, kiedy tor jazdy jest omijany lub skracany. W tym celu bierze pod uwagę dane GPS oraz informacje z czujników pojazdu (przyspieszenie, żyroskop, kąt skrętu, prędkości kół).
Dane z aplikacji pojawiają się na ekranie multimediów, panelu wskaźników oraz na opcjonalnym wyświetlaczu przeziernym. W bazie zapisane są przebiegi znanych torów wyścigowych, np. Nürburgringu czy Spa-Francorchamps. Co więcej, kierowca może wgrywać do aplikacji własne obiekty. Widok mapy można przełączać z trybu 2D do 3D, a bazę aktualizować online.
Funkcja rozszerzonej rzeczywistości MBUX pozwala też wyświetlać idealny tor jazdy na zapisanym w pamięci obiekcie (na ekranie multimediów lub opcjonalnym wyświetlaczu head-up). W rezultacie kierowca może „podkręcać” swoje czasy okrążeń, korzystając ze wsparcia wirtualnego instruktora.
Nowy Mercedes-AMG A 35 4MATIC będzie świętował swoją światową premierę podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu (od 2 października 2018 r.), a jego sprzedaż ruszy jeszcze w październiku br.W salonach Mercedesa w Europie Zachodniej model pojawi się w styczniu 2019 r.
Źródło: MERCEDES-BENZ MEDIA
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz