Nowa oferta

Mercedes-BenzA 180

1332 cm3
136 KM
2022 r.
0 km
Zarezerwuj na 24 h
Firma
Prywatnie
Kredyt
Leasing
Najem
Okres umowy mc
Wkład własny netto
51387
Wartość wykupu netto
Twoja rata  miesięczna netto
1030
Wartość katalogowa 140 457 zł
Dowiedz się więcej o tej ofercie
lub
Co mnie wyróżnia
Moje wyposażenie
Poznaj model
Parametry techniczne
  • Czujniki parkowania PARKTRONIC (Pakiet parkowania z kamerą cofania)
  • Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne (Pakiet lusterek)
  • Elementy wykończenia wnętrza – optyka karbonu (Linia Progressive)
  • Kamera cofania (Pakiet parkowania z kamerą cofania)
  • Klimatyzacja automatyczna THERMOTRONIC (Pakiet wyposażenia z linią Progressive)
  • Komfortowe fotele przednie (Linia Progressive)
  • Lakier Biały
  • Linia Progressive (Pakiet wyposażenia z linią Progressive)
  • Lusterka fotochromatyczne (Pakiet lusterek)
  • Nawigacja na dysku twardym (Pakiet wyposażenia Advantage)
  • Obręcze kół ze stopów metali lekkich, 17” (Linia Progressive)
  • Opony letnie
  • Pakiet lusterek (Pakiet wyposażenia Advantage)
  • Pakiet parkowania z kamerą cofania (Pakiet wyposażenia Advantage)
  • Pakiet wizualny i oświetleniowy (Linia Progressive)
  • Podwójny uchwyt na napoje (Linia Progressive)
  • Reflektory w technologii LED, statyczne (Pakiet wyposażenia z linią Progressive)
  • Tapicerka skórzana ARTICO / materiałowa Fleron – czarna
  • Wyświetlacz multimedialny 10,25” (Pakiet wyposażenia Advantage)

Nadwozie

  • Filtr cząstek stałych
  • Ochrona pieszych
  • Stalowe listwy progowe

 

Wnętrze

  • Dywaniki welurowe
  • Manetki przy kierownicy
  • Oświetlenie lusterka w przesłonach słonecznych
  • Pakiet komfortowych siedzeń
  • Podsufitka materiałowa - czarna
  • Pokrywa schowka w konsili centralnej
  • Siatka bagażowa w oparciach foteli przednich
  • Składane oparcie tylnej kanapy
  • Wielofunkcyjna kierownica wykończona skórą
  • Wycieraczka przedniej szyby sterowana czujnikiem deszczu

 

Dodatki

  • Adapter USB
  • Aktywny asystent utrzymania pasa jazdy
  • Alarm antywłamaniowy
  • Antena GPS
  • Asystent limitu prędkości
  • Automatyczna skrzynia biegów 7G-DCT
  • CPA - system zapobiegający kolizjom
  • DYNAMIC SELECT
  • Fotel pasażera z rozpoznawaniem wagi
  • Funkcje MBUX
  • Gaśnica
  • Kamera cofania 
  • Moduł komunikacyjny dla usług Mercedes me
  • Obniżone zawieszenie 
  • Parametryczna przekładnia układu kierowniczego
  • Poduszka kolanowa
  • Przygotowanie do car sharing 
  • Przygotowanie do instalacji radia cyfrowego DAB
  • Przygotowanie do Live Traffic Information
  • Radio cyfrowe
  • System alarmowego połączenia „Emergency call”
  • System monitorowania ciśnienia w oponach
  • System monitorowania wnętrza samochodu
  • System multimedialny MBUX
  • System wyłączania cylindrów
  • Tempomat
  • Touchpad
  • Usługi „Remote Services” 
  • Wyświetlanie statusu dla tylnych pasów bezpieczeństwa w zestawie wskaźników
  • Zawieszenie tylnej osi TORSION BEAM
  • Zestaw TIREFIT

Punkt odniesienia w klasie kompaktowych aut

 

Nowy Mercedes-Benz Klasy A – młodzieńczy i dynamiczny jak zawsze, dorosły i komfortowy jak nigdy. Całkowicie na nowo definiuje nowoczesny luksus w klasie kompaktowych aut i rewolucjonizuje design samochodowego wnętrza. Także pod względem technicznym czwarta generacja Klasy A wysuwa się na prowadzenie, i to nie tylko za sprawą nowego systemu multimedialnego MBUX. Model oferuje liczne funkcje zarezerwowane wcześniej dla aut luksusowych: po raz pierwszy w określonych sytuacjach potrafi poruszać się częściowo autonomicznie, a na życzenie może być wyposażony m.in. w reflektory MULTIBEAM LED. Wszystkie wersje najnowszej Klasy A napędzają nowe, wydajne silniki benzynowe oraz wysokoprężne. I choć kompakt z gwiazdą zachował swój sportowy wygląd, jego walory praktyczne znacząco wzrosły. Zamówienia na nową Klasę A ruszają w marcu, a jej rynkowa premiera odbędzie się wiosną br.

 

Kluczowe fakty

 

Zupełnie nowy system multimedialny – MBUX (Mercedes-Benz User Experience):

  • Emocjonujące połączenie pomiędzy samochodem a kierowcą i pasażerami.
  • Zdolność uczenia się dzięki sztucznej inteligencji, szerokie możliwości personalizacji.
  • Kompleksowa obsługa dotykowa – za pomocą ekranu dotykowego, panelu (opcja) na konsoli środkowej oraz paneli na kierownicy.
  • Inteligentne sterowanie głosowe z rozpoznawaniem naturalnych sformułowań i aktywacją za pomocą hasła: „Hej, Mercedes” (opcja).
  • Ekran nawigacji z technologią rozszerzonej rzeczywistości (opcja).
  • Nowe usługi Mercedes me.

 

Intelligent Drive:

  • Po raz pierwszy Klasa A w określonych sytuacjach jest zdolna do jazdy częściowo autonomicznej.
  • Najwyższy standard bezpieczeństwa w segmencie dzięki rozbudowanym systemom wspomagającym z funkcjami znanymi z Klasy S (FAP 4.5; wyposażenie opcjonalne).
  • Aktywna kontrola odległości Active Distance Assist DISTRONIC z funkcją Active Steering Assist w jeszcze wygodniejszy sposób wspiera kierowcę w utrzymaniu bezpiecznego dystansu i obieraniu toru jazdy, a prędkość pojazdu jest teraz automatycznie regulowana także w zakrętach, na skrzyżowaniach i rondach.
  • Na pokładzie są także m.in. Active Emergency Stop Assist, który w razie konieczności samoczynnie wyhamuje samochód na swoim pasie, oraz intuicyjny w działaniu aktywny asystent zmiany pasa ruchu – Active Lane Change Assist.
  • System PRE-SAFE® PLUS potrafi rozpoznać ryzyko uderzenia w tył Klasy A. Jeśli niebezpieczeństwo kolizji narasta, może też uruchomić hamulce w trakcie postoju, zmniejszając w ten sposób wstrząs spowodowany wypadkiem i minimalizując ryzyko odniesienia obrażeń.

 

Nowa gama wydajnych i oszczędnych silników:

  • Nowy 4-cylindrowy silnik benzynowy M 282 (pojemność 1,4 l, do 120 kW/163 KM i 250 Nm) z systemem odłączania cylindrów (początkowo w połączeniu z przekładnią 7G-DCT) oraz innowacyjne rozwiązania, takie jak głowica cylindrów w kształcie delta, powłoka NANOSLIDE® i Eco-Tough, filtr cząstek stałych czy nowa skrzynia biegów 7G-DCT.
  • Nowy 4-cylindrowy silnik benzynowy M 260 (pojemność 2,0 l, do 165 kW/224 KM i 350 Nm) z CONICSHAPE® (honowanie cylindrów) oraz CAMTRONIC (regulacja wałka rozrządu zaworów ssących).
  • Nowy 4-cylindrowy silnik wysokoprężny OM 608 (pojemność 1,5 l, do 85 kW/116 KM i 260 Nm), wyróżniający się zastosowaniem technologii AdBlue®, udoskonalonej turbosprężarki oraz wodnej chłodnicy powietrza doładowującego, a także niższą masą.

 

Więcej przyjemności z jazdy, większy komfort:

  • Rozstaw osi wzrósł o 30 mm, rozstaw przednich kół – o 14 mm.
  • Zmodyfikowane przednie zawieszenie z kolumnami MacPhersona i aluminiowymi wahaczami poprzecznymi. Wersje 4MATIC oraz z mocniejszymi silnikami otrzymują tylną oś z czterema wahaczami na koło.
  • Aktywna regulacja tłumienia (opcja) z elektronicznym sterowaniem: w połączeniu ze standardowym układem wyboru profilu jazdy DYNAMIC SELECT (cztery tryby) oferuje wybór komfortowej lub sportowej charakterystyki resorowania.
  • Udoskonalony napęd na obie osie 4MATIC z elektromechanicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym.

 

Nowoczesny luksus zdefiniowany na nowo:

  • Unikalna, awangardowa stylizacja kokpitu z niską zabudową deski rozdzielczej.
  • Dwa ekrany o przekątnej do 10,25” (26 cm) łączą się pod wspólną taflą szkła w wolnostojący, panoramiczny kokpit (pomijając bazowy wariant z wyświetlaczami 7”).
  • W opcji dostępne są: nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach i iluminowane otwory wentylacyjne, których kształt przywodzi na myśl silniki odrzutowe, a także: podgrzewanie i wentylacja foteli, oraz pakiet wielokonturowych foteli z przednimi siedzeniami z funkcją masażu.

 

W pełni dorosła:

  • Więcej miejsca na wysokości ramion (+9 mm z przodu/+22 mm z tyłu), na wysokości łokci (+35/+36 mm) oraz na głowy (+7/+8 mm), a także łatwiejszy dostęp do wnętrza.
  • Bagażnik jest bardziej funkcjonalny i o 29 l pojemniejszy niż w poprzedniczce – jego pojemność wynosi 370 l.
  • Lepsza widoczność z kabiny za sprawą smuklejszych okładzin słupków (poprawa o około 10%).

 

Punkt odniesienia w klasie kompaktowych aut

 

„Czwarta generacja Klasy A na nowo definiuje nowoczesny luksus w klasie kompaktów. Aby tego dokonać, zdecydowaliśmy się na połączenie bezkompromisowego, dynamicznego designu z intuicyjną koncepcją obsługi” – mówi Britta Seeger, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialna za sprzedaż w oddziale Mercedes-Benz Cars.

 

„Nowe technologie muszą koncentrować się na ludziach i ułatwiać im życie. To właśnie robi Klasa A, i to na wiele sposobów. Tym samym staje się emocjonującym, inteligentnym towarzyszem” – mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania grupowe oraz Mercedes-Benz Cars. „Jednym z przykładów jest MBUX – Mercedes-Benz User Experience: to połączenie intuicyjnej, naturalnej obsługi z inteligentnym, uczącym się oprogramowaniem”.

 

„Nowa Klasa A ucieleśnia kolejny etap naszego języka designu – filozofii zmysłowej przejrzystości – i ma potencjał, by zapoczątkować zupełnie nową erę projektowania” – mówi Gorden Wagener, szef designu Daimler AG. „Za sprawą czystych konturów i zmysłowych płaszczyzn zaawansowana technika przybiera tu formę, która po prostu budzi emocje. Formę, która jest efektem maksymalnej redukcji załamań i linii. Wnętrze reprezentuje nowoczesny luksus na poziomie, jaki był dotąd nieosiągalny w tym segmencie. Inteligentne rozwiązania zamieniają się tu w emocjonujące doświadczenie”.

 

Nadwozie: ćwiczenia z puryzmu

 

Purystyczny, skoncentrowany na płaszczyznach design najnowszej Klasy A to kolejna odsłona języka projektowania Mercedes-Benz. Nowa interpretacja powstała na bazie kompaktowego, dwubryłowego nadwozia o zoptymalizowanych wymiarach i proporcjach.

 

Z zewnątrz Klasę A definiuje sportowe, emocjonujące wzornictwo. Progresywny przedni pas z nisko poprowadzoną płaszczyzną maski i smukłymi diodowymi lampami z chromowanymi dodatkami ma atrakcyjną, dynamiczną formę. Szeroka osłona chłodnicy z gwiazdą Mercedesa nawiązuje wyglądem do poprzedniczki, a jednocześnie – za sprawą „diamentowego” wkładu i srebrnej listwy – podkreśla sportowy charakter modelu, podobnie jak większe nadkola, mieszczące koła w rozmiarze od 16 do 19 cali. Z tyłu mocno wyprofilowana „talia” oraz poziome, dwuczęściowe lampy poszerzają optycznie nadwozie.

 

Współczynnik oporu powietrza Cd równy zaledwie 0,25 i powierzchnia czołowa A = 2,19 m2 sprawiają, że pod względem aerodynamiki nowa Klasa A zajmuje miejsce lidera w swoim segmencie. Po raz pierwszy w klasie kompakt Mercedes-Benz wykorzystuje dwuczęściową żaluzję chłodnicy AIRPANEL (opcja), która – umieszczona za wlotem powietrza – otwiera lub zamyka swoje regulowane łopatki zależnie od zapotrzebowania na chłodzenie. Efektywność jej działania poprawia druga żaluzja, umieszczona za wlotem pod tablicą rejestracyjną.

 

Wystrój kabiny: rewolucja od wewnątrz

 

Kabina Klasy A została zdefiniowana na nowo i otrzymała awangardowy, a jednocześnie nowoczesny wystrój. Mercedes-Benz przyjął tu zupełnie nowe podejście, które rewolucjonizuje segment kompaktowych aut od wewnątrz i zapewnia wyjątkowe uczucie przestronności. Unikalna architektura kabiny to przede wszystkim zasługa deski rozdzielczej z wyjątkowo niską zabudową. Jej korpus rozciąga się od lewych do prawych drzwi bez żadnych wizualnych przerw, a wyżej „unosi się” panoramiczny kokpit z dwoma ekranami. Wzrok przykuwają również otwory wentylacyjne, których kształt przywodzi na myśl silniki odrzutowe.

 

Kokpit dzieli się na trzy trójwymiarowe, poziome strefy. Każda z nich jest wizualnie oddzielona od reszty, a efekt ten wzmacnia zastosowanie nastrojowego oświetlenia – opcjonalnie dostępnego nawet w 64 odcieniach (5 razy więcej niż w poprzedniczce). Imponuje zresztą nie tylko szeroka paleta barw, ale i efektowność: różne kolory pogrupowano w 10 motywów tworzących awangardową iluminację z dynamiczną zmianą odcieni.

 

Wolnostojący ekran dostępny jest w trzech wersjach:

  • z dwoma wyświetlaczami 7” (17,78 cm)
  • z jednym ekranem 7” i jednym 10,25” (26 cm)
  • z dwoma ekranami 10,25”

 

MBUX - Mercedes-Benz User Experience: niezrównane doświadczenie

 

Najnowsza Klasa A to pierwszy model Mercedes-Benz wyposażony w zupełnie nowy system multimedialny MBUX – Mercedes-Benz User Experience, który przy okazji otwiera kolejną epokę łączności Mercedes me. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji ma on unikalną cechę: zdolność uczenia się. Może być personalizowany i dopasowywany do potrzeb użytkownika. W ten sposób tworzy emocjonujące połączenie pomiędzy samochodem a kierowcą i pasażerami.

 

Do atutów MBUX należy także panoramiczny kokpit z dotykowym ekranem, nawigacja korzystająca z rozszerzonej rzeczywistości oraz inteligentne sterowanie głosowe z funkcją rozpoznawania naturalnej mowy, aktywowane komendą „Hej, Mercedes”. Lista opcji obejmuje również ekran head-up.

 

Dotykowy wyświetlacz stanowi elementy kompleksowej koncepcji dotykowej obsługi MBUX – triady złożonej z ekranu, panelu dotykowego na konsoli środkowej oraz paneli na kierownicy.

 

MBUX rewolucjonizuje doświadczenie użytkownika w samochodzie. Atrakcyjną oprawę z trójwymiarowymi grafikami o wysokiej rozdzielczości, generowanymi w czasie rzeczywistym połączono tu z przejrzystym, intuicyjnym interfejsem.

 

Wraz z MBUX debiutują nowe lub udoskonalone usługi Mercedes me connect, w tym funkcje nawigacji bazujące na komunikacji Car-to-X (przesyłane z samochodu do samochodu informacje, m.in. o zdarzeniach zarejestrowanych przez czujniki, takich jak awaryjne hamowanie lub interwencja układu ESP®, oraz zgłoszenia kierowcy, np. o wypadku) czy śledzenie pojazdu, ułatwiające odnalezienie go na parkingu i wysyłające komunikat w razie stłuczki albo odholowania.

 

Dostęp do aplikacji Mercedes me zapewniają ikony w głównym menu. Można je dowolnie sortować, dopasowując wygląd ekranu do własnych upodobań i zwyczajów. Co więcej, MBUX przekazuje treści na bieżąco pobierane z internetu, takie jak aktualne ceny paliw na stacjach czy dostępność miejsc parkingowych na wielopoziomowych parkingach.

 

Przestronność i siedzenia: Klasa A dorosła

 

Pomimo sportowej stylizacji nowa Klasa A znacząco awansowała pod względem funkcjonalności – jest młodzieńcza jak zawsze, ale dorosła jak nigdy dotąd. Oferuje więcej miejsca na wysokości ramion, łokci i nad głowami plus łatwiejszy dostęp do tyłu, a także większy, bardziej praktyczny z punktu widzenia rodzinnych czy rekreacyjnych wyjazdów bagażnik. Istotnie poprawiła się również widoczność z kabiny. Zwiększa to zarówno bezpieczeństwo, jak i wrażenie przestronności.

 

Pojemność bagażnika wynosi 370 litrów, czyli o 29 litrów więcej niż w poprzedniczce. Za sprawą dwuczęściowych tylnych lamp otwór załadunkowy jest o 20 cm szerszy, a podłoga bagażnika – o 11,5 cm dłuższa niż dotąd. W połączeniu z pakietem wyposażenia bagażnika oparcia tylnej kanapy można usytuować bardziej pionowo, co pozwala zmieścić np. większe pudełka. Równie praktyczna jest koncepcja schowków w kabinie. Przykładowo, pojemnik przed dźwignią zmiany biegów jest teraz znacznie większy. Nowością łączoną z liniami wyposażenia jest uchwyt na napoje w tunelu środkowym, mieszczący butelki i puszki o pojemności nawet 0,5 l. Wiele uwagi poświęcono również widoczności z wnętrza. W sumie, w porównaniu z poprzedniczką, obszar „wycinany” przez słupki został zredukowany o około 10%.

 

Jednocześnie w wyposażeniu pojawiają się elementy znane z pojazdów wyższych segmentów: na życzenie, po raz pierwszy w tej serii modelowej, dostępne jest nie tylko podgrzewanie foteli, ale również wentylacja oraz pakiet wielokonturowych siedzeń z funkcją masażu (przednie fotele). Łącznie, nowa Klasa A będzie oferowana z trzema różnymi rodzajami siedzeń: bazowymi, komfortowymi oraz sportowymi, ze zintegrowanymi zagłówkami.

 

Prócz specjalnej konstrukcji pakiet komfortowych foteli (standard w przypadku linii wyposażenia) obejmuje regulację wysokości siedzenia pasażera oraz kąta pochylenia/głębokości przednich siedzisk. Funkcja wentylacji korzysta z umieszczonych w siedzeniach wentylatorów (po jednym w każdej poduszce). Przechodzące przez perforowane obicie powietrze jest kierowane w dół i do tyłu. W ramach pakietu wielokonturowych siedzeń boczki i podparcie lędźwiowe można osobno regulować za pomocą elektrycznie sterowanej pompy pneumatycznej. Efekt masażu w obszarze odcinka lędźwiowego jest realizowany za pomocą komór powietrznych.

 

Cicha praca: siła spokoju

 

Cicha, bezwibracyjna charakterystyka jazdy – oto główny czynnik decydujący o „dorosłych”, typowych dla samochodów premium wrażeniach z podróży Klasą A. Poza skutecznym odizolowaniem od niedoskonałości nawierzchni oraz zabiegami w zakresie aeroakustyki istotną rolę odgrywa tu samo nadwozie. W trakcie projektowania Klasy A szczególną uwagę zwrócono na wysoką sztywność konstrukcji oraz połączenia pomiędzy nadwoziem, zawieszeniem i układem napędowym. Znaczne zwiększenie sztywności uzyskano zwłaszcza w miejscach łączenia zawieszenia, szalenie ważnych przy redukcji szumów drogowych. W ten sposób odczuwalnie zmniejszył się hałas w kabinie.

 

Kompleksowa koncepcja izolacji akustycznej w nowej Klasie A obejmuje takie komponenty jak układy zarządzania dopływem powietrza i chłodzeniem czy elementy wykończenia kabiny, ukształtowane pod kątem poprawy wyciszenia. W porównaniu z poprzedniczką znacząco zredukowano hałasy płynące od szumów wiatru.

 

Intelligent Drive: funkcje z Klasy S

 

Nowa Klasa A oferuje najnowsze systemy wspomagające, zapewniające najwyższy poziom aktywnego bezpieczeństwa w segmencie – w tym funkcje zaadaptowane z Klasy S. Po raz pierwszy w określonych sytuacjach model jest zdolny do jazdy częściowo autonomicznej. W tym celu bacznie śledzi sytuację na drodze: udoskonalone kamera i radary pozwalają mu „widzieć” drogę do 500 m w przód. Funkcje asystujące do swego działania wykorzystują też dane z map i nawigacji. Przykładowo, aktywna kontrola odległości Active Distance Assist DISTRONIC – element pakietu bezpieczeństwa jazdy – może wspierać kierowcę w licznych sytuacjach na drodze, a także predykcyjnie, w wygodny sposób regulować prędkość auta np. podczas zbliżania się do zakrętów, skrzyżowań lub rond. Na pokładzie są także inne systemy, m.in. Active Emergency Stop Assist, który w razie konieczności samoczynnie wyhamuje samochód na swoim pasie, oraz intuicyjny w działaniu aktywny asystent zmiany pasa ruchu – Active Lane Change Assist.

 

Standardowo nowa Klasa A jest oferowana z rozbudowanym układem Active Brake Assist. Zależnie od sytuacji, może on skutecznie zapobiec lub pomóc w złagodzeniu skutków kolizji polegającej na najechaniu na wolniejszy, hamujący lub stojący pojazd. System wykrywa także przechodniów i rowerzystów.

 

PRE-SAFE® PLUS potrafi rozpoznać ryzyko uderzenia w tył Klasy A. Jeśli niebezpieczeństwo kolizji narasta, może też uruchomić hamulce w trakcie postoju, zmniejszając w ten sposób wstrząs spowodowany wypadkiem i minimalizując ryzyko odniesienia obrażeń.

 

Nowa Klasa A to także pierwszy model Mercedes-Benz opracowany w nowym Centrum Technologii Bezpieczeństwa Pojazdów (TFS). Konstrukcja samochodu uwzględnia wnioski z badań rzeczywistych wypadków. Każdy pojedynczy element karoserii został zaprojektowany zgodnie z oddziałującymi nań obciążeniami i naprężeniami – zarówno jeśli chodzi o geometrię, grubość materiału, technologię łączenia, jak i jakość (zwiększona proporcja wysoko- i ultrawysokowytrzymałej blachy stalowej).

 

Głównym elementem koncepcji bezpieczeństwa nadwozia jest wysoce sztywna kabina pasażerska. Jej sztywność w odniesieniu do obciążeń występujących np. w zderzeniu czołowym, bocznym czy w tył pojazdu albo podczas dachowania to przede wszystkim zasługa wykorzystania blachy stalowej wysoko- i ultrawysokowytrzymałej oraz utwardzanej (poprzez hartowanie w prasach).

 

Kierowca i pasażer z przodu mają do dyspozycji trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikiem siły naciągu i napinaczem. W połączeniu z systemem PRE-SAFE® (opcja) z przodu stosowane są napinacze z odwracalną ingerencją. Także oba zewnętrzne tylne miejsca zaopatrzono w pasy z napinaczami oraz ogranicznikami siły napięcia. Nowa Klasa A jest wyposażona w czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszkę kolanową dla kierowcy oraz poduszki okienne. W przeciwieństwie do wielu rywali te ostatnie obejmują swoim zasięgiem również słupek A, zapewniając podróżującym pełniejszą ochronę. Seryjne są także poduszki boczne z przodu. Tylne montowane są w opcji.

 

Reflektory MULTIBEAM LED: optymalna widoczność w każdych warunkach

 

Opcjonalne reflektory MULTIBEAM LED stanowią kolejny przykład transferu technologii z klasy luksusowej do kompaktowej. Elektroniczna regulacja zapewnia im ekstremalnie szybką i precyzyjną reakcję na zmieniające się warunki drogowe. W każdym reflektorze mieści się 18 osobno aktywowanych diod LED o barwie światła dziennego – przyjaznego dla oczu i sprzyjającego koncentracji. Efekt: droga przed autem jest oświetlona jasno i dokładnie. Na życzenie dostępne są wysokowydajne reflektory LED High Performance. Standardowo Klasa A wyposażona jest w halogenowe lampy ze zintegrowanymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej.

 

Nowe, wydajne i oszczędne silniki benzynowe oraz wysokoprężne

 

W chwili premiery Klasa A trafia na rynek z trzema jednostkami do wyboru:

  • A 200 (120 kW/163 KM, 250 Nm) z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT (średnie zużycie paliwa 5,1 l/100 km, średnie emisje CO2 120 g/km) lub 6-stopniową skrzynią manualną (średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km, średnie emisje CO2 133 g/km)
  • A 250 z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT (165 kW/224 KM, 350 Nm; średnie zużycie paliwa 6,0 l/100 km, średnie emisje CO2 141 g/km)
  • A 180 d z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT (85 kW/116 KM, 260 Nm; średnie zużycie paliwa 4,1 l/100 km, średnie emisje CO2 108 g/km)

 

Wszystkie wersje Klasy A zasilają nowe, wydajne silniki. W momencie premiery do wyboru są dwie nowe 4-cylindrowe jednostki benzynowe. 1,4-litrowy motor M 282 (moc do 120 kW/163 KM) wyróżnia się szeregiem innowacji, w tym systemem odłączania cylindrów (początkowo dostępnym ze skrzynią 7G-DCT) i głowicą cylindrów w kształcie delta. Druga nowość to 2-litrowy silnik M 260, rozwijający moc 165 kW (224 KM) i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zaopatrzono go w układ CAMTRONIC dla wałka rozrządu zaworów ssących. Obie jednostki są standardowo wyposażone w filtr cząstek stałych.

 

Nowością jest też 4-cylindrowy motor wysokoprężny (OM 608) o pojemności 1,5 litra, osiągający do 85 kW (116 KM) oraz 260 Nm. Wyróżnia go zamontowany przy silniku układ oczyszczania spalin z technologią AdBlue®, turbosprężarka o zoptymalizowanej responsywności i wodny intercooler. Równocześnie debiutuje nowa przekładnia dwusprzęgłowa 7G-DCT. Po premierze do oferty dołączą kolejne silniki. Standardowo zbiornik paliwa ma pojemność 41 l; na życzenie dostępny jest 51-litrowy.

 

Opcjonalnie nowa Klasa A oferowana jest ze stałym napędem na cztery koła 4MATIC z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. Sportowo zestrojony napęd został zmodyfikowany – zarówno pod kątem zapewnienia większej przyjemności z jazdy, jak i zwiększonej efektywności. Korzystając z przełącznika trybów jazdy DYNAMIC SELECT, kierowca może jeszcze bardziej niż dotąd wpływać na charakterystykę jego działania. Napęd 4MATIC składa się z wałka odbioru mocy do tylnej osi, zintegrowanego ze zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową, oraz tylnego mechanizmu różnicowego ze zintegrowanym sprzęgłem wielopłytkowym. To ostatnie nie ma już zasilania elektrohydraulicznego, ale elektromechaniczne.

 

Zawieszenie: zwinne i komfortowe

 

Zależnie od wariantu silnikowego i preferencji kierowcy, Klasa A oferuje różne warianty zawieszeń. Standardem są koła o średnicy 16 cali, podobnie jak system wyboru profilu jazdy DYNAMIC SELECT, który za naciśnięciem przycisku pozwala wpływać na charakterystykę pojazdu (w połączeniu z opcjonalną aktywną kontrolą tłumienia – również na sposób resorowania).

 

Podobnie jak poprzedniczki, z przodu nowa Klasa A jest zawieszona na kolumnach MacPhersona. Mocniejsze wersje, takie jak A 250, oraz wszystkie odmiany z napędem 4MATIC otrzymują wyrafinowane tylne zawieszenie o konstrukcji czterowahaczowej. Tylna oś montowana jest na ramie pomocniczej, odizolowanej od nadwozia za pomocą gumowych tulei – tak, aby ograniczyć wibracje przenoszone od zawieszenia na nadwozie. W sumie proporcja wykorzystania aluminium w konstrukcji zawieszenia w nowej Klasie A jest jedną z najwyższych spośród wszystkich zawieszeń w tym segmencie. Bazowe modele A 200 oraz A 180 d zaopatrzono z tyłu w belkę skrętną.

 

Standardowo Klasa A otrzymuje komfortowe zawieszenie ze stalowymi sprężynami i układem DYNAMIC SELECT. Sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm ma specjalnie zestrojone sprężyny i amortyzatory, zapewniające bardziej sportowe zachowanie na drodze. Zawieszenie z aktywną regulacją tłumienia pozwala kierowcy na wybór preferowanej charakterystyki resorowania.

 

Źródło: MERCEDES-BENZ MEDIA

Silnik: 1332 cm3
Rodzaj paliwa/napęd: Benzyna
Moc: 136 KM
Automatyczna skrzynia biegów
Liczba miejsc: 4-5
Przyspieszenie do 100 km/h: 8.8 sek.
Rodzaj napędu: przednia oś
Pojemność bagażnika: 470
Średnie spalanie: 6.0 l/100 km
Zobacz również
Poproś o indywidualną ofertę
Zostaw nam do Siebie kontakt! Oddzwonimy w ciągu kilku minut!
AutoStore Mercedes Klasa A hatchback - 01 - leasing, kredyt lub najem

Mercedes-Benz

A 180
1030
netto/mc
1332 cm3
136 KM
2022 r.
Finansowanie
Firma
Rodzaj finansowania
Leasing
Okres umowy mc
84
Wkład własny netto
51387 zł
Wartość wykupu netto
11000 zł
Kliknij i sprawdź dostępność
Wysyłając wypełniony formularz potwierdzasz zainteresowanie kontaktem w sprawie oferty ze strony Autostore Sp. z o.o. Administratorem danych osobowych jest Autostore sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-839) przy ul. Towarowej 28, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla M.St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS: 0000964077, NIP: 527-299-68-49. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można skontaktować się z nami za pośrednictwem e-mail bok@autostore.pl lub pisemnie pod podanym powyżej adresem siedziby spółki. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych znajdują się tutaj: Polityka Prywatności.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie w przyszłości od Autostore Sp. z o.o. dodatkowych informacji handlowych (marketingowych) drogą: połączeń telefonicznych, SMS, email.