Komunikacja
Edycje i pakiety
Wyposażenie zewnętrzne
Wyposażenie wnętrza
Oświetlenie
Bezpieczeństwo i ochrona
Inne
Nowoczesny układ jezdny oraz innowacyjne technologie, a także integracja wszystkich komponentów i układów sterowania istotnych dla dynamiki jazdy, dają BMW serii 1 odczuwalnie większą zwinność –zarówno z nowym napędem przednim, jak i z inteligentnym napędem na cztery koła BMW xDrive. Decydujące znaczenie ma fakt, że w pięcioletnim rozwoju nowego BMW serii 1 firma BMW uwzględniła wszystkie doświadczenia zebrane przez BMW Group wciągu ostatnich kilku lat w zakresie technologii napędu na przednie koła winnych modelach. Dzięki temu nowe BMW serii 1 oferuje poziom dynamiki jazdy niespotykany dotąd w pojazdach z napędem na przednie koła, wyznaczając nowe standardy w segmencie samochodów kompaktowych klasy premium.
Trzecia generacja BMW serii 1 zostanie zaprezentowana publiczności po raz pierwszy w BMW Welt w Monachium w dniach 25-27 czerwca 2019 r. w ramach nowej platformy prezentacyjnej BMW Group #NEXTGen. Miejscem targowej premiery nowego BMW serii 1 będzie Międzynarodowa Wystawa Samochodów (IAA) we Frankfurcie nad Menem we wrześniu 2019 roku. Wprowadzenie na rynki na całym świecie nastąpi od 28 września 2019 r.
Dzięki nowoczesnej konstrukcji BMW z napędem na przednie koła trzecia generacja BMW serii 1, dotychczas wyprodukowana ponad 1,3 mln razy i ciesząca się szczególną popularnością w Europie, oferuje również znacznie więcej przestrzeni przy niemal takiej samej powierzchni. Szczególnie odczują to pasażerowie na tylnych miejscach; większa jest też pojemność bagażnika. Nowe BMW serii 1, oferowane wyłącznie w wersji 5-drzwiowej, ma długość 4319 mm i jest opięć milimetrów krótsze niż jego poprzednik.
Szerokość (obecnie 1799 mm) zwiększyła się o34 mm, a wysokość (1434 mm) o13 mm. Rozstaw osi wynosi 2670 mm, jest więc o20 mm krótszy niż w drugiej generacji.
Już widok z przodu wyraźnie pokazuje nowe oblicze BMW serii 1 z nową interpretacją charakterystycznych cech BMW. Typowe „nerki” BMW są teraz większe, bardziej rzucają się w oczy i
po raz pierwszy w tej serii mają postać połączonych pośrodku elementów. Topowy sportowy model BMW M135i xDrive (zużycie paliwa: 7,1-6,8 l/100 km; emisja CO2: 162-155 g/km) ma wyrazistą, inspirowaną sportami motorowymi atrapę chłodnicy z trójwymiarową siatką w miejsce klasycznych listew grilla. Przednie reflektory są teraz ustawione pod kątem, nadając pojazdowi świeży, młodzieńczy wygląd. Szczególnie nowocześnie prezentują się oferowane opcjonalnie w pełni diodowe reflektory dostępne również w wersji adaptacyjnej.
Widok boczny BMW serii 1 charakteryzuje się typowym dla BMW przodem przypominającym nos rekina, klinowym kształtem płaską powierzchnią szyb, która kończy się na słupku z charakterystycznym załamaniem „Hofmeister kink”. Kilka wyraźnie zarysowanych, precyzyjnych linii oraz charakterystyczne wymodelowane powierzchnie nadają nowemu BMW serii 1 atletyczny wygląd. Widok tylny wyróżnia atletycznie szeroka sylwetka w dolnej części i zwężenie u góry. Powstała w ten wyrazista partia barkowa podkreśla szerokość auta i mocno osadza je na drodze. Szerokie dwuczęściowe lampy tylne wzmacniają to wrażenie, a dzięki płaskiemu kształtowi i minimalistycznemu wyglądowi prezentują się bardzo nowocześnie. Oferowana opcjonalnie w pełni diodowa wersja jest nową interpretacją znanego kształtu L utworzonego przez pojedynczy płaski element świetlny z efektownym zagięciem zboku. Mocno wymodelowane powierzchnie i wyraziste, chromowane końcówki rur wydechowych o średnicy 90 mm (100 mm, ścięte ukośnie w dół w BMW M135i xDrive) dopełniają sportowy wygląd tyłu. BMW serii 1 oferuje do wyboru wiele nowych obręczy ze stopów lekkich w rozmiarze od 16 cali. Po raz pierwszy opcjonalnie dostępne są też obręcze o średnicy 19 cali.
Oferowany opcjonalnie po raz pierwszy w BMW serii 1 elektryczny dach panoramiczny wpuszcza więcej światła do wnętrza, gdzie większej ilości miejsca i lepszemu poczuciu przestronności towarzyszy wysoka jakość materiałów oraz innowacyjnie rozwiązane detale. Na przykład oferowane po raz pierwszy w wyposażeniu dodatkowym podświetlane listwy dekoracyjne tworzące fascynujące efekty przenikania światła w trzech różnych wzorach i sześciu barwach do wyboru. Zwarte grupy funkcyjne, np. do ogrzewania i klimatyzacji lub różnych funkcji jazdy, ułatwiają obsługę, a funkcjonalne miejsca na przedmioty zapewniają dodatkowy komfort –np. funkcjonalne miejsce na przedmioty przed wybierakiem biegów, które może mieć opcjonalnie funkcję bezprzewodowego ładowania smartfonów.
Dostęp do opcjonalnej oferty inforozrywki nowego systemu operacyjnego BMW 7.0 –obsługiwanego na życzenie również za pomocą gestów –umożliwiają dwa duże ekrany o przekątnej do 10,25 cala w BMW Live Cockpit Professional. Nowy wygląd wyświetlacza w tym wariancie nawiązuje formą i układem do nowej atrapy chłodnicy BMW. Centralny dotykowy monitor pokładowy ma typową dla BMW orientację na kierowcę i jest optymalnie umiejscowiony w jego polu widzenia. Z opcjonalnym kolorowym wyświetlaczem BMW Head-Up o przekątnej 9,2 cala, oferowanym po raz pierwszy w wyposażeniu dodatkowym BMW serii 1, kierowca może odczytywać informacje bez odrywania wzroku od drogi.
Nowe BMW serii 1 oferuje znacznie więcej miejsca niż jego poprzednik, zwłaszcza z tyłu. Wsiadanie jest łatwiejsze, a przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu zwiększyła się o33 mm. Z nowym otwieranym na zewnątrz szklanym dachem panoramicznym nowy model oferuje na tylnych siedzeniach o19 mm więcej miejsca nad głową. Pasażerowie z tyłu mogą się też cieszyć o13 mm większą przestrzenią na wysokości łokci; z przodu jest ona większa nawet o42 mm. Pojemność bagażnika wzrosła o20 l i wynosi teraz 380 l, a przy złożonej tylnej kanapie 1200 l. Szerokość przedziału bagażowego w najwęższym miejscu wzrosła o67 mm. Po raz pierwszy w BMW serii 1 dostępny jest również elektryczny napęd pokrywy bagażnika.
Oprócz modelu Advantage jako wariantu podstawowego, nowe BMW serii 1 jest dostępne w trzech innych liniach stylistycznych, które różnią się między sobą pod względem wyglądu zewnętrznego i wyposażenia wnętrza. Model Luxury Line podkreśla przede wszystkim elegancki i komfortowy wygląd poprzez elementy zewnętrzne w satynowanym aluminium i tapicerkę ze skóry Dakota. Model Sport Line z akcentami w kolorze czarnym, błyszczącymi ramkami szyb BMW Individual Shadowline i fotelami sportowymi oraz model MSport z akcentami w satynowanym aluminium, pasem przednim ze specjalnie ukształtowanymi wlotami powietrza oraz pasem tylnym BMW M w błyszczącym kolorze czarnym stopniowo prowadzą BMW serii 1 do topowego modelu BMW M135i xDrive. Można go rozpoznać po atrapie chłodnicy BMW z siatkowym grillem, ukośnie ściętych końcówkach rur wydechowych w kolorze Cerium Grey i spojlerze tylnym BMW M w kolorze karoserii.
Trzecia generacja BMW serii 1 po raz pierwszy opiera się na nowoczesnej konstrukcji BMW z napędem na przednie koła. Dzięki temu łączy wzorcową w tym segmencie dynamikę jazdy ze znacznie większą ilością miejsca wewnątrz pojazdu. Dzięki doświadczeniu zebranemu w ostatnich latach w modelach BMW Group z napędem przednim i transferowi technologii z BMW i do głównej marki BMW nowe BMW serii 1 okazało się po pięciu latach rozwoju prawdziwym BMW o indywidualnym charakterze. Zarówno z nowym napędem przednim, jak i inteligentnym napędem na cztery koła BMW xDrive zapewnia ono większą zwinność w porównaniu z poprzednim modelem. Szybkie i precyzyjne reakcje są bezpośrednio odczuwalne i zapewniają optymalne wrażenia zjazdy. Ważnym elementem jest tu znana z BMW i3s (zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,6-14 kWh/100 km, emisja CO2wcyklu mieszanym: 0 g/km) technologia ARB (ograniczenie poślizgu kół w pobliżu aktuatora), która debiutuje teraz w samochodzie z silnikiem spalinowym i umożliwia jeszcze bardziej precyzyjną i szybszą kontrolę trakcji. W przypadku standardowej w BMW serii 1 technologii ARB regulacja poślizgu odbywa się bezpośrednio w sterowniku silnika, a nie w jednostce sterującej DSC (dynamicznej kontroli stabilności). Bez długich ścieżek sygnałowych informacje są przesyłane trzykrotnie szybciej, a regulacja jest odczuwana przez kierowcę jako nawet dziesięciokrotnie szybsza. W ścisłej współpracy z dynamiczną kontrolą stabilności DSC ograniczenie poślizgu kół w pobliżu aktuatora znacznie zmniejsza podsterowność powszechną w samochodach z napędem na przednie koła.
Technologię ARB wspiera oferowany również w standardzie układ BMW Performance Control (rozkład momentu żyroskopowego). Zwiększa on zwinność BMW serii 1 dzięki precyzyjnej ingerencji hamulców na kołach po wewnętrznej stronie zakrętu, co zapewnia neutralną samosterowność. Oprócz dynamicznego standardowego układu jezdnego dopasowanego do danej wersji silnikowej oraz sportowego układu jezdnego M z obniżeniem o10 mm nowe BMW serii 1 dostępne jest również z adaptacyjnym układem jezdnym VDC (Variable Damper Control). Kierowca ma w tym przypadku do wyboru dwie charakterystyki amortyzacji –Comfort iSport –przełączane za pomocą przełącznika właściwości jezdnych. Nowe BMW serii 1 już w podstawowej wersji silnikowej wyposażone jest w wielowahaczową oś tylną.
Technologię ARB i BMW Performance Control zastosowano również w BMW 120d xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,7-4,5 l/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 124-117 g/km) oraz w BMW M135i xDrive, które są standardowo wyposażone w inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive. BMW xDrive w BMW M135i wyposażono również w nowo opracowaną mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego Torsena, która jako blokada poprzeczna przedniej osi daje samochodowi jeszcze bardziej sportowy charakter.
Blokada mechanizmu różnicowego jest zintegrowana z oferowaną standardowo 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic i obejmuje również procedurę startu (Launch Control), która zapewnia maksymalny moment obrotowy 450 Nm już na pierwszym i drugim biegu. Reagujący jeszcze bardziej spontanicznie sportowy układ kierowniczy M w BMW M135i xDrive poprawia zwinność i łatwość wchodzenia w zakręt, asportowe hamulce M oferują zawsze wysoką stabilność i duże rezerwy. Sportowy układ kierowniczy M i sportowe hamulce M są również dostępne w wyposażeniu dodatkowym pozostałych modeli BMW serii 1.
Nowe BMW serii 1 wyposażono w3-cylindrowe i4-cylindrowe silniki najnowszej generacji z rodziny napędów BMW EfficientDynamics, które dzięki wielu szczegółowym udoskonaleniom oferują mniejsze zużycie paliwa, mniejszą emisję spalin, a po części także większą moc. Nowe BMW serii 1 debiutuje z dwoma silnikami benzynowymi i trzema silnikami wysokoprężnymi o mocy: od 85 kW (116 KM) w BMW 116d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,2-3,8l/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 110-100 g/km) aż po 225 kW (306 KM) w BMW M135i xDrive. Jego nowy silnik jest najmocniejszym 4-cylindrowym silnikiem BMW Group. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje BMW M135i xDrive zaledwie 4,8 s(4,7 s z pakietem MPerformance dostępnym od 11/2019 r.), a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Mimo tak sportowych osiągów jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 7,1 do 6,8 l/100 km, a emisja CO2od 162 do 155 g/km. Silniki BMW serii 1 spełniają surową normę emisji spalin Euro 6d-TEMP, a BMW 116d spełnia już normę Euro 6d. Silniki benzynowe są wyposażone w filtr GPF, a silniki wysokoprężne w filtr cząstek stałych, katalizator akumulacyjny NOx oraz system SCR (Selective Catalytic Reduction).
BMW 116d, BMW 118d oraz BMW 118i wyposażone są standardowo w zaawansowaną 6-biegową skrzynię manualną. Nowością jest ultranowoczesna 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa Steptronic dostępna jako opcja w BMW 116d oraz BMW 118i. 8-stopniowa skrzynia Steptronic dostępna opcjonalnie w BMW 118d i standardowo w BMW 120d xDrive, oraz 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic w BMW M135i xDrive zostały dodatkowo zoptymalizowane pod względem komfortu zmiany biegów i akustyki. Dzięki inteligentnej łączności obie automatyczne skrzynie biegów mogą dostosowywać strategię zmiany biegów do aktualnej trasy i sytuacji na drodze.
Wiele innowacyjnych systemów wspomagających kierowcę w BMW serii 1 pochodzi z wyższych serii BMW i debiutuje teraz w klasie kompaktowej premium. Do nadzorowania otoczenia samochodu wykorzystywany jest zależnie od systemu obraz z kamery oraz dane z czujników radarowych i ultradźwiękowych, aby ostrzegać kierowcę przed zagrożeniami i minimalizować ryzyko wypadków poprzez odpowiednie hamowanie i korekty kierunku jazdy. Wyposażenie standardowe w Europie obejmuje ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania ostrzegającą również przez rowerzystami, oraz działające przy prędkościach od 70 do 210 km/h ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu z aktywnym naprowadzaniem. W wyposażeniu dodatkowym oferowany jest aktywny regulator prędkości działający do prędkości 160 km/h–w modelach ze skrzynią automatyczną także z funkcją Stop & Go –a także system asystujący kierowcy obejmujący ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed kolizją z tyłu oraz ostrzeganie przed ruchem poprzecznym.
Podczas parkowania kierowcę BMW serii 1 wspiera opcjonalny system Park Distance Control (PDC), kamera cofania lub asystent parkowania, który automatycznie parkuje samochód równolegle lub poprzecznie do jezdni oraz automatycznie wyjeżdża z równoległych miejsc parkingowych. W kompaktowej klasie premium debiutuje również innowacyjny asystent cofania, który zapamiętuje ruchy układu kierowniczego na ostatnim odcinku przejechanym do przodu z prędkością do 36 km/h i potrafi wycofać pojazd po dokładnie tej samej linii na odcinku do 50 metrów z prędkością do 9 km/h.
Funkcja BMW Digital Key i inteligentny asystent osobisty BMW –dwie nowe funkcje znane z wyższych serii BMW –wchodzą teraz do segmentu kompaktów premium BMW, ułatwiając codzienne korzystanie z auta. Funkcja BMW Digital Key oferuje w przypadku opcjonalnego dostępu komfortowego możliwość odblokowywania i blokowania samochodu za pomocą smartfonu poprzez NFC (Near Field Communication). Aby otworzyć samochód, wystarczy przytrzymać smartfon przy klamce drzwi –nawet przy rozładowanej baterii telefonu. Silnik można włączyć, gdy tylko smartfon znajdzie się w niecce do bezprzewodowego ładowania smartfonów. Kierowca może udostępnić kluczyk cyfrowy maksymalnie pięciu innym osobom lub użyć karty BMW Key Card z taką samą funkcjonalnością. Funkcja BMW DigitalKey jest dostępna w smartfonach Samsung Galaxy z systemem Android 8.0 lub nowszym obsługujących NFC.
Elementem koncepcji obsługi nowego BMW serii 1 jest również zaprezentowany po raz pierwszy w BMW serii 3 Limuzyna inteligentny asystent osobisty BMW, który jako prawdziwy ekspert BMW dobrze zna niemal wszystkie funkcje samochodu. Na hasło „Hej BMW” obsługa pojazdu oraz dostęp do funkcji i informacji mogą odbywać się za pomocą poleceń głosowych. Inteligentny asystent osobisty BMW uczy się procesów, preferowanych ustawień i nawyków kierowcy i może je potem wykorzystywać w odpowiednim kontekście lub pełnić funkcję partnera do rozmów. W porównaniu z innymi asystentami cyfrowymi unikalna jest możliwość nadania mu indywidualnego imienia.
Usługi sieciowe z zakresu nawigacji Connected uwzględniają w kalkulacji trasy informacje wewnętrzne i zewnętrzne. W przyszłości kierowcy BMW serii 1 będą mogli wysyłać cele z różnych aplikacji bezpośrednio do systemu nawigacyjnego swojego auta, zapisywać je i synchronizować. Asystent miejsc parkingowych oferuje kierowcy różne możliwości znalezienia miejsca parkingowego przed dotarciem do celu. Usługa zawiera informacje o najbliższym parkingu oraz propozycje trasy, przy której prawdopodobieństwo znalezienia miejsca parkingowego w pobliżu celu podróży jest najwyższe. Istniejące usługi On-Street Parking Information iParkNow są przy tym inteligentnie zintegrowane. W wybranych miastach możliwe są również bezpośrednie płatności za parkowanie.
W nowym BMW serii 1 można łączyć różne opcje obsługi, dopasowując je do różnych sytuacji i preferencji. Oprócz klasycznych przycisków na konsoli środkowej lub kierownicy centralnym elementem obsługi są kontroler iDrive –od BMW Live Cockpit Plus z funkcją dotykową –oraz oferowany standardowo dotykowy monitor pokładowy o przekątnej 8,8 cala. BMW Live Cockpit Plus zawiera również system nawigacyjny oraz inteligentne sterowanie głosem z przetwarzaniem mowy online. System BMW Live Cockpit Professional oparty na nowym systemie operacyjnym BMW 7.0 oferuje w pełni cyfrowy system wskazań i obsługi z dwoma wyświetlaczami o przekątnej 10,25 cala umożliwiający maksymalne wykorzystanie funkcji łączności oraz indywidualizację. W skład tego systemu wchodzi uczący się system nawigacyjny i multimedialny z twardym dyskiem; opcjonalnie oferowana jest obsługa za pomocą siedmiu gestów.
Źródło: BMW MEDIA
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW