Komunikacja
Edycje i pakiety
Wyposażenie zewnętrzne
Wyposażenie wnętrza
Oświetlenie
Bezpieczeństwo i ochrona
Inne
Asortyment modeli BMW M w klasie średniej premium rozszerzy się o dwóch niezwykle wydajnych „sportowców”. W nowym BMW M340d xDrive Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,7-5,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 149-139 g/km) i nowym BMW M340d xDrive Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,8-5,4 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 153-143 g/km) sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny M TwinPower Turbo zapewnia fenomenalną elastyczność przy równie imponującej wydajności. Trzylitrowa jednostka osiąga moc 250 kW (340 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Zastosowanie technologii mild hybrid 48 V skutkuje przy tym dodatkowym zmniejszeniem zużycia paliwa i emisji spalin. Dzięki kompleksowemu oczyszczaniu spalin, w tym katalizatorowi SCR z wtryskiem AdBlue, najmocniejsze warianty silników wysokoprężnych nowego BMW serii 3 już teraz spełniają wymogi przyszłej normy emisji spalin Euro 6d.
Wraz z wprowadzeniem na rynek nowego BMW M340d xDrive Limuzyna i nowego BMW M340d xDrive Touring charakterystycznych dla M wrażeń z jazdy BMW serii 3 będzie można po raz pierwszy doświadczyć w połączeniu z silnikiem wysokoprężnym. Mocny napęd nowych modeli BMW M oferowany jest w połączeniu z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic, specjalnie dostosowanym do tego modelu układem jezdnym oraz inteligentnym napędem na wszystkie koła. Wyposażenie standardowe obu modeli obejmuje ponadto sportowy układ jezdny M z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym, sportowe hamulce M oraz sportowy mechanizm różnicowy M. Doskonale zestawiony pakiet zapewniający najlepsze osiągi zawiera również charakterystyczne dla M elementy karoserii o zoptymalizowanych właściwościach aerodynamicznych. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu BMW M340d xDrive Limuzyna 4,6 s. Nowe BMW M340d xDrive Touring wykonuje sprint do setki w 4,8 s. Dynamiczne właściwości jezdne oraz kokpit nastawiony na intensywną radość z jazdy gwarantują fenomenalne wrażenia.
Niepowtarzalny charakter nowych modeli M BMW serii 3 wyróżnia świetna elastyczność oraz niezwykle niskie przy tych osiągach parametry zużycia paliwa i emisji spalin. Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o pojemności 3,0 l wyposażony jest w skrzynię korbową i głowicę cylindrów z aluminium. Straty tarciowe w silniku redukują między innymi honowane stalowe gładzie cylindrów. Wzmocniony napęd wałka rozrządu optymalizuje reakcję i sprawność jednostki.
Technologia M TwinPower Turbo obejmuje dwustopniowe doładowanie ze zoptymalizowaną termodynamiką i bezpośrednim chłodzeniem powietrza doładowującego, a także wtrysk bezpośredni Common Rail z piezowtryskiwaczami. W celu zapewnienia szczególnie szybkiej reakcji układu doładowania zarówno stopień wysokociśnieniowy, jak i niskociśnieniowy ma zmienną geometrię turbiny. Szybką reakcję turbiny zapewnia też zoptymalizowane łożysko wirnika o zmniejszonym tarciu. Precyzyjne dozowanie paliwa i niezwykle czyste spalanie zapewnia zaawansowany wtrysk bezpośredni, którego wtryskiwacze pracują teraz przy maksymalnym ciśnieniu 2500 barów. Reakcja i wydajność silnika to zasługa zoptymalizowanego przepływu powietrza w dolocie, który ma zainstalowany na stałe tłumik hałasu poprawiający właściwości akustyczne silnika. Również izolacja termoakustyczna silnika zapewnia komfort akustyczny i optymalne rozgrzewanie jednostki wysokoprężnej. Silnik opracowany do nowego BMW M340d xDrive Limuzyna i nowego BMW M340d xDrive Touring zapewnia maksymalny moment obrotowy 700 Nm już przy 1750 obr/min. Moc maksymalną 250 kW (340 KM) uzyskuje przy 4600 obr/min.
Technologia mild hybrid pozwala jeszcze wyraźniej poczuć spontaniczne oddawanie mocy napędu. Alternator odwracalny 48 V stosowany w nowych samochodach BMW M zapewnia elektryczną funkcję oberboost. Ta dostarczana spontaniczne dodatkowa moc 8 kW (11 KM) zwiększa dynamikę podczas ruszania z miejsca oraz intensywnego przyspieszania. Wymagana do tego energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorze 48 V ładowanym poprzez odzysk energii w fazach hamowania i wybiegu. Dodatkową energię do akumulatora 48 V dostarcza w razie potrzeby również podniesienie punktu obciążenia silnika spalinowego.
Za pomocą wytworzonej w ten sposób energii elektrycznej alternator odwracalny może wspomagać silnik spalinowy również podczas ciągłej jazdy. Dzięki temu silnik wysokoprężny jest w stanie pracować – tak często jak to możliwe – przy obciążeniu optymalnym dla wydajności, redukując fazy szczytowego zużycia paliwa. Technologia mild hybrid optymalizuje również działanie funkcji Auto Start/Stop i swobodnego toczenia. Alternator 48 V zapewnia bezwibracyjne wyłączanie silnika spalinowego i jego komfortowy rozruch przy zatrzymywaniu pojazdu na skrzyżowaniach lub w korkach. Podczas zwalniania silnik spalinowy może wyłączać się już przy prędkości poniżej 15 km/h. Energia kinetyczna wytwarzana podczas dalszego hamowania aż do zatrzymania jest następnie wykorzystywana do rekuperacji. Funkcja swobodnego toczenia działająca w trybie ECO PRO i COMFORT powoduje całkowite wyłączenie silnika spalinowego, co daje dodatkowy potencjał oszczędności paliwa.
Dynamicznemu oddawaniu mocy sześciocylindrowego silnika wysokoprężnego w nowym BMW M340d xDrive Limuzyna i nowym BMW M340d xDrive Touring towarzyszy charakterystyczne brzmienie. Oba modele są standardowo wyposażone w sportowy układ wydechowy M z regulowanymi przepustnicami i tłumikiem końcowym z dwoma trapezowymi końcówkami rur wydechowych. Drapieżne brzmienie sportowego układu wydechowego M jest również wyraźnie słyszalne wewnątrz samochodu.
Dla optymalizacji emisji spalin silnik wysokoprężny nowego BMW M340d xDrive Limuzyna i nowego BMW M340d xDrive Touring wyposażono w układ recyrkulacji spalin zarówno w stopniu wysoko-, jak i niskociśnieniowym turbosprężarki. Układ oczyszczania spalin z technologią BMW BluePerformance oprócz filtra cząstek stałych, katalizatora utleniającego oraz katalizatora akumulacyjnego NOx obejmuje również katalizator SCR z wtryskiem AdBlue zapewniający dalszą redukcję emisji tlenków azotu. Dzięki temu nowe modele BMW serii 3 M już teraz spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6d, która wejdzie w życie w 2021 roku.
Mocny sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny oferowany jest standardowo z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic najnowszej generacji o przełożeniach optymalnie dopasowanych do jego charakterystyki. Oprócz niezwykle wysokiej dynamiki przełączania biegów skrzynię wyróżnia zoptymalizowane sterowanie hydrauliczne, niski poślizg konwertera i skuteczne tłumienie nierówności obrotów. Łopatki zmiany biegów przy kierownicy umożliwiają spontaniczną ingerencję w zmianę przełożeń. Do maksymalnie dynamicznych przyspieszeń ze startu zatrzymanego można stosować funkcję Launch Control.
Inteligentny napęd na wszystkie koła nowego BMW M340d xDrive Limuzyna i nowego BMW M340d xDrive Touring z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielotarczowym w skrzyni rozdzielczej zapewnia w pełni adaptacyjny rozdział napędu na przednią i tylną oś. Układ BMW xDrive powiązany z systemem DSC (Dynamic Stability Control) w ułamkach sekundy precyzyjnie reaguje na zmieniające się sytuacje na drodze, gwarantując maksymalną trakcję, zwinność i stabilność jazdy we wszystkich warunkach pogodowych i drogowych, a także podczas ekstremalnie sportowej jazdy. Większe przeniesienie napędu na tył zapewnia typowe dla BMW wrażenia z jazdy i jest szczególnie odczuwalne w trybach SPORT i SPORT+. Większa transmisja napędu na tył zwiększa przede też zwinność przy wchodzeniu w zakręty.
Dodatkową precyzję w transmisji napędu zapewnia również oferowany standardowo sportowy mechanizm różnicowy M skomunikowany zarówno z układem DSC, jak i napędem na wszystkie koła. W pełni adaptacyjna blokada mechanizmu różnicowego w odpowiedni sposób redukuje różnice obrotów między kołem po wewnętrznej i po zewnętrznej stronie zakrętu, poprawiając zwinność i właściwości jezdne podczas sportowego pokonywania zakrętów. Umożliwia na przykład bardzo dynamiczne przyspieszanie na wyjściu z zakrętu. Przy różnej przyczepności na prawym i lewym tylnym kole sportowy mechanizm różnicowy M poprawia trakcję i stabilność jazdy, zapobiegając poślizgowi koła o mniejszej przyczepności.
Podobnie jak silnik i skrzynia biegów również układ jezdny BMW M340d xDrive Limuzyna i BMW M340d xDrive Touring skonfigurowano pod kątem osiągów. Oba modele wyposażone są standardowo w sportowy układ jezdny M. Zastosowane połączenie osi przedniej z dwuprzegubową kolumną resorującą i wahaczami wleczonymi oraz pięciowahaczowej osi tylnej pozwala w niezwykle intensywny sposób odczuwać dynamikę nowego BMW serii 3. Oprócz zawieszenia niższego o 10 mm i specjalnej elastokinematyki M pakiet sportowy M obejmuje również amortyzatory działające zależnie od skoku. Układ zawiera dodatkową hydrauliczną amortyzację odbicia na przedniej osi z ograniczeniem dobicia na tylnej osi. Pozwala to na płynną i progresywną regulację twardości amortyzacji w zależności od skoku sprężyny w celu skutecznej kompensacji drgań występujących podczas dynamicznego pokonywania zakrętów lub jazdy po nierównej nawierzchni.
Opcjonalnie oferowany jest adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Zapewnia on szczególnie precyzyjne dozowanie resorowania i amortyzacji. Regulacja amortyzacji dostosowuje się przy tym zarówno do stylu jazdy, jak i do stanu nawierzchni, odpowiednio dopasowując niezależnie od siebie odbicie i dobicie. Charakterystykę amortyzacji można zmieniać przełącznikiem właściwości jezdnych. W trybach SPORT i SPORT+ aktywowana jest charakterystyka przystosowana do dynamicznej jazdy. Różni się ona znacznie od bardziej komfortowego ustawienia amortyzatorów w trybach COMFORT i ECO PRO.
Podobnie jak standardowy sportowy układ jezdny M również opcjonalny adaptacyjny układ jezdny M oferowany jest w połączeniu z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym. Jego wspomaganie kierownicy Servotronic działające zależnie od prędkości zwiększa stabilność jazdy na wprost i precyzję prowadzenia przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów. Dodatkowy komfort zapewnia adaptacyjne przełożenie układu zależne od kąta skrętu kierownicy. Umożliwia kierowcy wykonywanie manewrów przy mniejszej prędkości i przy niewielu ruchach kierownicy bez przekładania rąk, co sprzyja zwinnej jeździe na krętych drogach.
Oferowane w wyposażeniu standardowym sportowe hamulce M wyróżnia doskonała skuteczność hamowania oraz wyraźnie odczuwalny punkt oporu. Czterotłoczkowe zaciski stałe i tarcze o średnicy 348 mm na przedniej osi oraz jednotłoczkowe zaciski pływające i tarcze o średnicy 345 mm na tylnej osi zapewniają bezpieczne i niezawodne działanie. Lakierowane na niebiesko zaciski lakierowane z logo M stanowią atrakcyjne akcenty wizualne.
Układ jezdny nowego BMW M340d xDrive Limuzyna i nowego BMW M340d xDrive Touring uzupełniają 18-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym. Z przodu montowane są opony w rozmiarze 225/45 R 18, a z tyłu w rozmiarze 255/40 R 18. Opcjonalnie dostępne są 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich w trzech wersjach oraz 19-calowe obręcze kół BMW Individual ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym. Ponadto w połączeniu z 19-calowymi obręczami kół M ze stopów lekkich oferowane są też opony High Performance.
Typowe dla samochodów BMW M zewnętrzne elementy stylistyczne nowego BMW M340d xDrive Limuzyna i nowego BMW M340d xDrive Touring już na pierwszy rzut oka wskazują na nieprzeciętne osiągi tych samochodów. Pas przedni, progi i tył obu modeli podporządkowane są funkcjom dopływu powietrza i aerodynamiki. Nowe BMW M340d xDrive Limuzyna ma również spojler tylny M w kolorze karoserii. Inne charakterystyczne elementy stylistyczne w obu modelach to atrapa chłodnicy BMW ze stylizowaną siatką oraz trapezowe końcówki rur wydechowych. Ekskluzywny wygląd obu modeli BMW M to również zasługa błyszczących elementów BMW Individual Shadow Line oraz utrzymanych w metalizowanym kolorze Cerium Grey lusterek zewnętrznych, wstawek we wlotach powietrza w przednim zderzaku, obramowania i powierzchni czołowych listew grilla, osłon końcówek wydechu oraz oznaczenia modelu.
Stylistykę i wyposażenie wnętrza zaprojektowano całkowicie pod kątem intensywnych wrażeń z jazdy. Standardowe sportowe fotele przednie obite są tapicerką M z Sensateku i Alcantary z kontrastującym pikowaniem w kolorze niebieskim. Sportowy charakter wnętrza zapewnia również antracytowa podsufitka BMW Individual, kierownica skórzana M z przyciskami wielofunkcyjnymi i łopatkami zmiany biegów, pedały M, dywaniki M i listwy ozdobne z aluminium Tetragon z listwami akcentowymi w perłowym chromie.
Oprócz ekskluzywnych rozwiązań układu napędowego i jezdnego oraz charakterystycznych dla M elementów stylistycznych karoserii i wnętrza nowe BMW M340d xDrive Limuzyna i nowe BMW M340d xDrive Touring wyposażone są m.in. w 3-strefową klimatyzację automatyczną z oddzielną regulacją temperatury i nawiewu po stronie kierowcy i pasażera oraz z tyłu, oświetlenie ambientowe, pakiet schowków i automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne. Obydwa modele oferują standardowo również Park Distance Control z czujnikami z przodu i z tyłu, BMW Live Cockpit Plus z systemem nawigacyjnym i 8,8-calowym monitorem pokładowym oraz pakiet Connected Plus z funkcją Real Time Traffic Information, Usługami Zdalnymi, Usługą Concierge i przygotowaniem do Apple CarPlay.
Źródło: BMW MEDIA
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW