Komunikacja
Edycje i pakiety
Wyposażenie zewnętrzne
Wyposażenie wnętrza
Oświetlenie
Bezpieczeństwo i ochrona
Inne
Trzecia generacja BMW X3 łączy solidny offroadowy wygląd ze sportową prezencją. Jego typowe proporcje z bardzo krótkimi zwisami karoserii z przodu i z tyłu podkreślają perfekcyjny rozkład masy na osie 50:50. Wysoki potencjał dynamiczny nowego BMW X3 demonstruje też trójwymiarowo ukształtowana atrapa chłodnicy i reflektory przeciwmgłowe mające po raz pierwszy w modelu BMW X kształt sześciokąta. Z tyłu mocny akcent stanowią w pełni diodowe i niezwykle wyraziste lampy tylne, opadający mocno do tyłu spojler dachowy i dwie końcówki rur wydechowych.
Warianty modelowe xLine, M Sport i nowy w programie model Luxury Line oraz oferta BMW Individual dają jeszcze więcej możliwości dostosowania wyglądu auta do indywidualnego gustu klienta. Oprócz oferowanych standardowo 18-calowych obręczy kół ze stopów lekkich (do tej pory 17-calowe) dostępne są opcjonalnie koła o rozmiarach do 21 cali. Trzy warianty modelowe mają również wnętrze dostosowane do danej stylistyki. Wnętrze nowego BMW X3 o najwyższej jakości materiałów i wykonania prezentuje się jeszcze bardziej szlachetnie i luksusowo niż w poprzednim modelu. Wiele różnych opcji wyposażenia, takich jak 3-strefowa klimatyzacja automatyczna, pakiet Ambient Air, aktywna wentylacja foteli, funkcja cargo oparcia tylnej kanapy dzielonej standardowo w proporcjach 40:20:40 oraz szklany dach panoramiczny, pozwala dodatkowo zwiększyć komfort wnętrza.
Nowością jest również opcjonalny kluczyk BMW z wyświetlaczem umożliwiający nie tylko zdalne otwieranie i zamykanie BMW X3, ale też wyświetlający różne informacje o pojeździe i służący do obsługi na przykład opcjonalnego ogrzewania postojowego.
Liczne zmiany w układzie jezdnym zapewniły w nowym BMW X3 wyższą dynamikę jazdy, większą stabilność jazdy na wprost i lepsze wyczucie kierownicy. Ten model wypada więc jeszcze bardziej sportowo niż jego poprzednik bez jakichkolwiek kompromisów pod względem komfortu. Opcje w układzie jezdnym obejmują sportowy układ jezdny M, dynamiczną kontrolę amortyzatorów, hamulce sportowe M i adaptacyjny sportowy układ kierowniczy.
Na początku sprzedaży i krótko potem nowe BMW X3 będzie oferowane z dwoma silnikami wysokoprężnymi i trzema benzynowymi. Po raz pierwszy w tej serii pojawi się też model M Performance: BMW X3 M40i o mocy 265 kW / 360 KM (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,4-8,2 l/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 193-188 g/km). Drugą wersją benzynową jest BMW X3 xDrive30i o mocy 185 kW / 252 KM (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,4 l/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 168 g/km). Dwa modele wysokoprężne to BMW X3 xDrive20d o mocy 140 kW / 190 KM (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,4-5,0 l/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 142-132 g/km) oraz BMW X3 xDrive30d o mocy 195 kW / 265 KM (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,0-5,7 l/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 158-149 g/km). Krótko po debiucie na rynek wejdzie też BMW X3 20i o mocy 135 kW / 184 KM (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,4-7,2 l/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 169-165 g/km) z napędem na cztery koła lub tylnym (niedostępny w Europie). Wszystkie silniki oferowane są standardowo z8-stopniową skrzynią Steptronic.
Konsekwentnie realizowana strategia BMW EfficientDynamics obejmuje w nowym BMW X3 oprócz oszczędnych silników wiele rozwiązań z zakresu lekkiej konstrukcji. Większe użycie komponentów z aluminium w silniku i układzie jezdnym pozwoliło zmniejszyć masę tych podzespołów, co dało masę pojazdu niższą w zależności od wyposażenia nawet o55 kg. Ponadto nowe BMWX3 może pochwalić się najlepszym w swoim segmencie współczynnikiem oporu powietrza (cW + 0,29).
Oferta BMW Personal Co-Pilot w nowym BMW X3 oferuje w zakresie (pół)zautomatyzowanej jazdy opcjonalnie aktywny regulator prędkości najnowszej generacji oraz system asystujący kierowcy plus obejmujący asystenta kierowania i toru jazdy, asystenta zmiany pasa ruchu (przewidywana dostępność od grudnia 2017 r.) i asystent pasa ruchu z ochroną przed kolizją boczną. Tak bogata oferta systemów wspomagających kierowcę w nowym BMW X3 wyznacza wzorce w bezpośredniej konkurencji.
Drugi filar BMW ConnectedDrive –obok systemów wspomagających kierowcę BMW Personal Co-Pilot –stanowią usługi i aplikacje BMW ConnectedDrive. Oferują one w nowym BMW X3 nową, kompleksową koncepcję wspierającą indywidualną mobilność –BMW Connected. W oparciu o elastyczną platformę Open Mobility Cloud łączy ona samochód poprzez różne „touch pointy”, takie jak smartfony czy smart watche z cyfrowym środowiskiem użytkownika. Umożliwia to m.in. transmisję informacji związanych z mobilnością, takich jak adresy z wpisów w kalendarzu, ze smartfona do pojazdu, automatyczne przejmowanie ich jako cele nawigacji i kalkulację optymalnej godziny wyjazdu.
Różne funkcje systemu nawigacyjnego oraz inforozrywki w nowym BMW X3 można na życzenie obsługiwać intuicyjnie gestami wykonywanymi palcami lub dłonią. A oferowanemu również opcjonalnie asystentowi głosowemu wystarczają dowolnie formułowane polecenia. Najważniejsze informacje istotne podczas jazdy mogą być wskazywane przez opcjonalny wyświetlacz Head-Up w bezpośrednim polu widzenia kierowcy. Wyświetlacz Head-Up w nowym BMW X3 jest w swoim segmencie bezkonkurencyjny pod względem grafiki, rozdzielczości i możliwości wskazań.
Źródło: BMW MEDIA
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW