
Komunikacja
Edycje i pakiety
Wyposażenie zewnętrzne
Wyposażenie wnętrza
Oświetlenie
Bezpieczeństwo i ochrona
Inne
Nowe BMW serii 4 Coupé zostało stworzone jako nowa definicja radości z jazdy w segmencie premium klasy średniej. Jego sportowa i ekskluzywna charyzma wpisuje się również w niemal 90-letnie tradycje coupé marki BMW, które obejmują wiele legendarnych samochodów sportowych. Dynamiczny charakter nowego BMW serii 4 Coupé widać też w ofercie modeli. Na początku sprzedaży w październiku 2020 r. oferowana będzie po raz pierwszy najmocniejsza wersja BMW M440i xDrive Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,1 –6,8 l/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 163 –155g/km) wyposażonaw6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 275kW (374 KM). Oprócz tego w pojawią się też dwie wersjez4-cylindrowym silnikiem benzynowymijednaz4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym. W marcu 2021 r. ofertę silników mają uzupełnić dwa 6-cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne. Wraz z mocniejszą wersją tych silników zadebiutuje kolejny model BMW M. Nowe BMW serii 4 Coupé produkowane będzie w zakładach BMW w Dingolfing.
Wygląd nowego BMW serii 4 Coupé odzwierciedla zarówno charakterystyczny styl sportowych dwudrzwiowych modeli marki, jak i nowy język stylistyczny. Zaledwie kilka precyzyjnie narysowanych linii oraz klarowne, duże powierzchnie tworzą nadwozie, które z każdej perspektywy emanuje czystą radością z jazdy.
Dynamicznie wydłużone proporcje nowego BMW serii 4 Coupé wynikają z większych wymiarów zewnętrznych w porównaniu z poprzednim modelem, które zwiększyły się o128 mm do 4768 mm na długości i o27 mm do 1852mm na szerokości, a także z wydłużenia rozstawu osio41 mm do 2851mm. Wysokość pojazdu wzrosła tylkoo6 mm do 1383 mm. Jest więc mniejszao57 mm niż w nowym BMW serii 3 Limuzyna. Znacznie zwiększył się rozstaw kół w porównaniu z poprzednim modelem:zprzoduo28mm,ztyłuo18 mmi o23 mm w porównaniu z nowym BMW serii 3 Limuzyna.
Oryginalny charakter nowego BMW serii 4 Coupé dodatkowo podkreślono wyrazistym przodem. Duże, ustawione pionowo nerki BMW są pochylone do przodu i rozciągają się prawie do dolnej krawędzi zderzaka. Ich wloty powietrza mają standardowo siatkową stylistykę, wcześniej stosowaną tylko w samochodach BMW M. Atrapa chłodnicy BMW stanowi charakterystyczny, centralny element przodu. Pionowe, połączone pośrodku nerki są nawiązaniem i nowoczesną interpretacją tradycyjnej stylistyki znanej z legendarnych klasyków tej marki, takich jak BMW 328 czy BMW 3.0 CSi.
Spłaszczone reflektory nowego BMW serii 4 Coupé zachodzą mocno na przednie nadkola. Wyposażenie standardowe obejmuje w pełni diodowe reflektory. Opcjonalnie dostępne są diodowe reflektory adaptacyjne ze światłami laserowymi BMW. Obejmują światła skrętne ze zmiennym oświetleniem jezdni zoptymalizowanym do jazdy w mieście i na autostradach. Przy prędkościach powyżej 60 km/h światła laserowe BMW zwiększają zasięg świateł drogowych do 550 m, dynamicznie podążając za przebiegiem drogi.
Profil nowego BMW serii 4 Coupé charakteryzuje się wyraźnie i mocno uformowanymi powierzchniami. Krótkie zwisy, smukłe słupki, długie bez ramkowe drzwi, spłaszczona powierzchnia szyb i opływowa linia dachu podkreślają elegancki wygląd. Mocno zwężona nadbudowa kabiny z tyłu i wydatne partie barkowe uwydatniają potężną sylwetkę.
Również z tyłu dominują obszerne i klarownie zaprojektowane powierzchnie. Płaskie, stylowo przyciemniane diodowe lampy tylne z jednorodnie świecącą listwą światła pozycyjnego wzmacniają wyrazisty wygląd.
Klarowne powierzchnie, wysokiej jakości materiały i kokpit zorientowany na kierowcę tworzą atmosferę premium i podkreślają stylistykę wnętrza nowego BMW serii 4 Coupé w całości ukierunkowaną na intensywne wrażenia z jazdy. Wyposażenie standardowe obejmuje fotele sportowe i nową skórzaną kierownicę sportową. Konsola środkowa w połączeniu z dopasowaną stylistyką deski rozdzielczej i boczków drzwi otacza przednie fotele, zapewniając jednocześnie poczucie przestronności. Oferowana w standardzie akustyczna przednia szyba optymalizuje komfort podróżowania.
Zestaw wskaźników i monitor pokładowy tworzą w nowym BMW serii 4 Coupé duży zespół wyświetlaczy. Doskonale zaprojektowany panel obsługi na konsoli środkowej mieści teraz również przycisk start/stop silnika. Charakterystyczne dla tego modelu tylne siedzenia przeznaczone dla dwóch pasażerów mają zintegrowane zagłówki i wyraźny charakter pojedynczych foteli.
Nowe BMW M440i xDrive Coupé, podobnie jak wersje z silnikiem wysokoprężnym, jest wyposażone w technologię mild hybrid. Zastosowanie wydajnego 48-woltowego alternatora odwracalnego i dodatkowego akumulatora pozwala na większy odzysk energii hamowania. Energia ta wykorzystywana jest zarówno do zasilania sieci pokładowej, jaki do odciążania i wspomagania silnika spalinowego.
Dodatkowa moc 8 kW (11 KM) alternatora odwracalnego zapewnia elektryczny „boost” zwiększający dynamikę ruszania z miejsca i przyspieszania. Ponadto wydajny alternator odwracalny optymalizuje wydajność, wspomagając silnik spalinowy podczas jazdy i zwiększając komfort korzystania z funkcji Auto Start/Stop i swobodnego toczenia.
Oprócz najwyższego modelu sześciocylindrowegoz6-cylindrowym silnikiem rzędowym o mocy 275 kW(374 KM) dostępne są jeszcze dwa 4-cylindrowe silniki benzynowe. W nowym BMW 420i Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,8 –5,3 l/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 132 –122g/km) oferują moc 135 kW (184 KM),a w nowym BMW 430i Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,1 –5,7 l/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 141 –131 g/km) 190 kW (258 KM). Modele BMW 420d Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,2 –3,9 l/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 112 –103 g/km) oraz BMW 420d xDrive Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,6 –4,3 l/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 121 –112 g/km) napędza 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 140 kW (190KM). Silnik, podobnie jak sześciocylindrowa rzędówka nowego BMW 430d xDrive Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: x,y –y,x l/100km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 1xx 1yy g/km) wyposażony jest w dwustopniowy układ turbodoładowania. Dwie turbosprężarki o różnych wielkościach dają również nowemu BMW M440d xDrive Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: x,y –y,x l/100km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 1xx 1yy g/km) bardzo szybką reakcję na gaz. Wszystkie modele spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6d.
Po raz pierwszy wszystkie modele BMW serii 4 Coupé wyposażone są standardowo w z8-stopniową skrzynię Steptronic. Najnowsza wersja skrzyni automatycznej przenosi moment obrotowy generowany przez silnik przy zoptymalizowanej dynamice przełączania biegów i wydajności.
8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic montowana standardowo w samochodach BMW M i dostępna opcjonalnie we wszystkich innych modelach oferuje nie tylko jeszcze większą dynamikę przełączania biegów i łopatki przy kierownicy, ale także nową funkcję Sprint. Poprzez odpowiedni wpływ na charakterystykę napędu i zmiany biegów zapewnia maksymalną dynamikę podczas przyspieszania i wyprzedzania.
Specyficzne dla tego modelu proporcje, zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne, zwiększona sztywność karoserii, niższyo21 mm środek ciężkości niż w nowym BMW serii 3 Limuzyna, a także odpowiednie modyfikacje geometrii, punktów mocowania zawieszenia i charakterystyki układu jezdnego dają nowemu BMW serii 4 Coupé niepowtarzalnie sportowy charakter. Inteligentny dobór materiałów optymalizuje masę nadwozia i układu jezdnego. Wysoka zwinność i precyzja prowadzenia to także zasługa specyficznych dla tego modelu wzmocnień karoserii w obszarze przedniej i tylnej osi.
Zarówno standardowy, jak i sportowy układ jezdny M obejmuje amortyzatory działające zależnie od skoku, każdy o własnej charakterystyce. Ponadto opcjonalnie oferowany jest adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Oba opcjonalne warianty układu jezdnego zawierają też adaptacyjny sportowy układ kierowniczy. Nowe BMW serii 4 Coupé wyposażone jestwstandardowegow17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Opcjonalne sportowe hamulce M są do wyboru z zaciskami w kolorze niebieskim lub czerwonym.
Wyposażenie standardowe nowego BMW M440i xDrive Coupé i nowego BMW M440d xDrive Coupé obejmuje 18-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich Double Spoke oraz sportowy mechanizm różnicowy M z w pełni adaptacyjną blokadą w tylnej osi. Oferowany jest jako wyposażenie dodatkowe lub w połączeniu ze sportowym układem jezdnym M również w modelach BMW 430i Coupé oraz BMW 430d xDrive Coupé.
Koncepcja pojazdu konsekwentnie ukierunkowana na dynamiczną radość z jazdy znajduje również odzwierciedlenie w liniach stylistycznych i wariantach wyposażenia. Oprócz wyposażenia standardowego dostępny jest model M Sport. Zawiera m.in. bardzo duże wloty powietrza z przodu i charakterystycznie wyprofilowany tylny zderzak, sportowy układ jezdny M, 18-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich, podparcia kolan na bokach konsoli środkowej i inne specyficzne elementy wnętrza. Modele BMW M można rozpoznać również po akcentach zewnętrznych w kolorze Cerium Grey. Dostępny jest w nich również pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M.
Jeszcze więcej radości z jazdy zapewnia oferowany po raz pierwszy w modelu BMW pakiet sportowy M Pro. Oprócz wyposażenia modelu M Sport zawiera m.in. 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich, 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic, spojler tylny, sportową charakterystykę brzmienia we wnętrzu oraz system nagłośnienia Surround marki Harman Kardon. Ponadto w momencie wprowadzenia na rynek nowego BMW serii 4 Coupé dostępna będzie szeroka gama akcesoriów M Performance Parts.
Liczne opcje z oferty wyposażenia dodatkowego umożliwiają indywidualizację samochodu i zwiększenie komfortu jazdy. Oprócz foteli sportowych z tapicerką materiałową oferowana jest wersja z tkaniny i Sensateku, ze skóry Vernasca oraz rozszerzona tapicerka BMW Individual ze skóry Merino. Poza elektrycznie regulowanymi fotelami sportowymi i ogrzewaniem foteli po raz pierwszy dostępna jest również klimatyzacja foteli. W ofercie są również wysokiej klasy listwy ozdobne BMW Individual, deska rozdzielcza w wersji Sensatec oraz deska rozdzielcza BMW Individual pokryta skórą.
W wyposażeniu standardowym jest 3-strefowa klimatyzacja automatyczna i pakiet schowków. Opcjonalnie dostępne jest ogrzewanie postojowe i oświetlenie ambientowe ze światłami powitalnymi. Szklany dach przesuwno-uchylny, oferowany również jako wyposażenie dodatkowe, ma przeszklenie dłuższeo24 mm niż w poprzednim modelu.
Oparcie kanapy tylnej jest standardowo dzielone w stosunku 40:20:40. Poszczególne elementy odblokowuje z bagażnika za pomocą przycisku. Pojemność bagażnika wynosi 440 l. Opcjonalnie oferowany jest elektrycznie wysuwany i chowany hak holowniczy.
Znacznie rozszerzona w porównaniu z poprzednią generacją nowego BMW serii 4 Coupé oferta systemów wspomagających kierowcę zwiększa komfort jazdy na długich dystansach, także bezpieczeństwo w trudnych sytuacjach na drodze. Ostrzeganie przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu z naprowadzaniem na kurs ze wspomaganiem kierownicy oraz wskazanie ograniczenia prędkości teraz w wyposażeniu standardowym. Opcjonalny system asystujący kierowcy Professional obejmujący m.in. asystenta kierowania i prowadzenia na pasie ruchu z nową funkcją aktywnej nawigacji. System rozpoznaje niezbędne zmiany pasa ruchu na podstawie danych nawigacyjnych. Ponadto w korkach na autostradach nowy asystent korytarza ratunkowego automatycznie prowadzi nowe BMW serii 4 Coupé do idealnej krawędzi pasa.
Wyświetlacz BMW Head-Up nowej generacji wskazuje informacje istotne podczas jazdy napowierzchni projekcyjnej powiększonejo70 procent. Oprócz tego BMW Live Cockpit Professional oferuje nową wizualizacją otoczenia. Przedstawia on pojazd i sytuację na drodze w jego otoczeniu na cyfrowym zestawie wskaźników i dostarcza informacji o możliwościach działania dostępnych dzięki aktywnym systemom wspomagającym kierowcę.
Standardowy BMW Live Cockpit Plus obejmuje system obsługi iDrive z monitorem pokładowym o przekątnej 8,8 cala i kontrolerem dotykowym, zestaw wskaźników w stylistyce Black Panel z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 5,1 cala pośrodku oraz system multimedialno-nawigacyjny, dwa gniazda USB do transmisji danych i łącze Wi-Fi. Zainstalowana na stałe karta SIM z łącznością 4G LTE oraz standardowy pakiet Connected Package Professional umożliwiają korzystanie z usług cyfrowych, takich jak BMW TeleServices i inteligentne połączenia alarmowe, informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, w tym ostrzeganie przed zagrożeniami, usługi zdalne i usługi Concierge.
Ponadto kierowca i pasażerowie nowego BMW serii 4 Coupé mogą korzystać z rozszerzonych możliwości intuicyjnej obsługi i innowacyjnych usług cyfrowych oferowanych przez system operacyjny BMW 7. Wskazania można indywidualnie konfigurować, a intuicyjną i multimodalną interakcję z pojazdem umożliwia w zależności od sytuacji obsługa dotykowa na monitorze pokładowym, sprawdzony kontroler iDrive, przyciski wielofunkcyjne na kierownicy oraz opcjonalne sterowanie BMW za pomocą głosu i gestów. Nowe BMW serii 4 Coupé będzie też wyposażone standardowo w inteligentnego asystenta osobistego BMW.
Całkowicie cyfrowy zespół ekranów wchodzi w skład opcjonalnego BMW Live Cockpit Professional. Obejmuje on w pełni cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej ekranu 12,3 cala za kierownicą oraz monitor pokładowy o przekątnej 10,25 cala. Cyfrowy wyświetlacz wskaźników w kokpicie oferuje miejsce na fragment mapy nawigacyjnej, wskazania systemów wspomagających kierowcę lub trójwymiarową wizualizację otoczenia.
Jedną z najważniejszych innowacji w dziedzinie usług cyfrowych w nowym BMW serii 4 Coupé jest funkcja Mapy BMW. Nowy system nawigacyjny oparty na chmurze umożliwia bardzo szybką i precyzyjną kalkulację tras i godziny przyjazdu, aktualizację danych o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym w krótkich odstępach czasu, wprowadzanie dowolnego tekstu przy wyborze miejsc docelowych w nawigacji.
Kolejnym elementem BMW Live Cockpit Plus i BMW Live Cockpit Professional jest zoptymalizowana integracja smartfonów. Oprócz Apple CarPlay system obsługi nowego BMW serii 4 Coupé będzie teraz obejmował funkcję Android Auto. Nowa funkcja zdalnej aktualizacji oprogramowania umożliwia zdalne pobieranie do pojazdu ulepszonych funkcji i dodatkowych usług cyfrowych.
Źródło: BMW MEDIA
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW