Komunikacja
Edycje i pakiety
Wyposażenie zewnętrzne
Wyposażenie wnętrza
Oświetlenie
Bezpieczeństwo i ochrona
Inne
Nowe BMW X4 demonstruje swój indywidualny charakter poprzez istotnie zwiększoną dynamikę jazdy, oryginalny, sportowy wygląd zewnętrzny, jeszcze bardziej szlachetne wnętrze premium oraz nowoczesne systemy wspomagające kierowcę i technologie komunikacyjne. Dynamiczny i ekstrawagancki charakter tego Sports Activity Coupé podkreśla też rozszerzenie oferty o dwa modele BMW M Performance.
Wygląd zewnętrzny nowego BMW X4 symbolizuje atletyczną dynamikę i niewzruszoną pewność siebie. Niepowtarzalny wygląd wyróżnia minimalistyczna rzeźba powierzchni i szlachetne, nowoczesne akcenty. W rodzinie modeli BMW X model ten pełni rolę wyrazistego atlety.
Zwiększona w stosunku do poprzedniego modelu o81 do 4752 mm długość zewnętrzna, wydłużony o54 do 2864 mm rozstaw osi oraz zwiększona o37 do 1918 mm szerokość dały w nowym BMW X4 dynamicznie wydłużone proporcje. Pośrodku wyrazistego przodu znajdują się duże, trójwymiarowe nerki BMW. Podwójne diodowe reflektory o dynamicznych konturach i poziome reflektory przeciwmgłowe stanowią nową interpretację typowego dla modeli BMW X frontu z sześciorgiem „oczu”.
Precyzyjnie narysowana linia barkowa biegnąca przez klamki aż po lampy tylne oraz charakterystyczne przetłoczenie pomiędzy nadkolami dzielą powierzchnię boków, tworząc przy tym wydatną partię barkową, którą z tyłu dodatkowo podkreśla zwężenie nadbudowy kabiny. Typowa dla coupé linia dachu ma na styku z tylną szybą eleganckie załamanie i gwałtowniej opada tam ku tyłowi. Poziome linie, trójwymiarowo uformowane i wystające z karoserii lampy diodowe oraz podwójne końcówki rur wydechowych we wszystkich wersjach silnikowych, podkreślają szerokość tyłu.
Wyposażenie wariantów modelowych xLine, M Sport X i M Sport umożliwiających skonfigurowanie wyglądu zewnętrznego i wnętrza według własnych preferencji obejmuje charakterystyczne cechy stylistyczne oraz specyficzne dla poszczególnych modeli 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Oprócz tego w nowym BMW X4 oferowane są po raz pierwszy opcje z BMW Individual.
Wnętrze nowego BMW X4 łączy dynamikę z nowoczesnym klimatem premium. Oprócz kokpitu zorientowanego na kierowcę doskonałe wrażenia zjazdy zapewnia też płaska deska rozdzielcza i lekko podwyższona pozycja siedzenia. Nowe fotele sportowe z wydatnymi podparciami bocznymi i podparcia kolan na bokach konsoli środkowej podkreślają sportową naturę auta.
Dojrzały charakter premium nowego BMW X4 wyróżniają wysokiej klasy materiały, precyzyjne wykończenie i starannie wykonanych detali. Powierzchnie deski rozdzielczej i boczków drzwi tworzą jedną, płynnie połączoną ze sobą linię. Charakterystycznym detalem jest wytłoczona litera Xna galwanizowanych powierzchniach drzwi. Opcjonalnie oferowane są jeszcze inne galwanizowane elementy, nowe tapicerki ze skóry Vernasca oraz deska rozdzielcza obita Sensatekiem. Rozszerzony program wyposażenia dodatkowego obejmuje 3-strefową klimatyzację automatyczną, aktywną wentylację foteli, oświetlenie ambientowe, pakiet Ambient Air, kluczyk BMW z wyświetlaczem oraz duży szklany dach panoramiczny.
Obszerne miejsca na przedmioty, pojemne kieszenie w drzwiach, uchwyty na napoje i schowki podkreślają funkcjonalny charakter nowego BMW X4. W drugim rzędzie znajdują się trzy pełnowymiarowe miejsca siedzące zwiększą przestrzenią na nogi. Złożenie oparcia tylnej kanapy dzielonego standardowo w proporcjach 40:20:40 pozwala zwiększyć pojemność bagażnika z525 do 1430 litrów. Opcjonalna funkcja cargo umożliwia indywidualne ustawienie nachylenia oparcia.
Na początku sprzedaży w nowym BMW X4 będą oferowane do wyboru trzy silniki benzynowe i cztery wysokoprężne. W czołówce oferty znajdują się dwa modele BMW M Performance. Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy w BMW X4 M40i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9,2 –9,0 l/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 213 –209 g/km) generuje moc 265 kW / 360 KM. BMW X4 M40d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,6 –6,4 l/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 173 –170 g/km) napędza sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 240 kW / 326 KM. BMW X4 xDrive30d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,2 –5,9 l/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 163 –156 g/km) wyposażone jest również w sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, tu o mocy 195 kW / 265 KM. Oferta obejmuje ponadto dwa czterocylindrowe silniki wysokoprężne o mocy 170 kW / 231 KM w BMW X4 xDrive25d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,7 –5,5 l/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 149 –145 g/km) oraz o mocy 140 kW / 190 KM w BMW X4 xDrive20d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,6 –5,4 l/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 149 –142 g/km) raz dwa czterocylindrowe silniki benzynowe o mocy 185 kW / 252 KM w BMW X4 xDrive30i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,3 –7,2 l/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 168 –164 g/km) i o mocy 135 kW / 184 KM w BMW X4 xDrive20i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,3 –7,1 l/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 168 –163 g/km). Wszystkie warianty wyposażone są standardowo w8-stopniową skrzynię Steptronic z łopatkami przy kierownicy oraz inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive.
Konsekwentnie zmodernizowany układ jezdny specjalnie dostrojony do Sports Activity Coupé oraz niższy niż w BMW X3 środek ciężkości sprawiają, że nowe BMW X4 jest wyraźnie zwinniejsze i oferuje przy tym wysoki komfort jazdy. Oprócz sportowego układu jezdnego M i Performance Control wyposażenie standardowe obejmuje także adaptacyjny sportowy układ kierowniczy. Opcjonalnie oferowany jest też sportowy układ hamulcowy M i adaptacyjny układ jezdny z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami. Modele BMW M Performance wyposażone są standardowo w20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, specjalną wersję sportowego układu hamulcowego M i sportowy dyferencjał M, który poprzez odpowiednie blokowanie tylnej osi wspomaga dynamiczne wychodzenie z zakrętów.
Oprócz układu jezdnego również karoseria i wiele innych komponentów ma teraz dzięki inteligentnemu doborowi materiałów niższą masę. Zastosowanie BMW EfficientLightweight pozwoliło obniżyć masę pojazdu w stosunku do poprzedniego modelu w zależności od wyposażenia nawet o50 kg. Zoptymalizowane zostały również właściwości aerodynamiczne. Współczynnik oporu powietrza (Cx) wynoszący w nowym BMW X4 0,30 stanowi najlepszy wynik w segmencie.
System wskazań i obsługi iDrive obejmuje w nowym BMW X4 wolnostojący monitor pokładowy, opcjonalnie o przekątnej 10,25 cala i z funkcją dotykową. Unowocześnione sterowanie głosowe reaguje teraz również dowolnie formułowane polecenia. W wyposażeniu dodatkowym dostępne jest ponadto sterowanie BMW za pomocą gestów, wielofunkcyjny wyświetlacz wskaźników oraz wyświetlacz BMW Head-Up najnowszej generacji.
Po raz kolejny rozszerzona została oferta systemów wspomagających kierowcę zwiększających komfort i bezpieczeństwo jazdy. System asystujący kierowcy plus obejmuje aktywny regulator prędkości nowej generacji z funkcją Stop & Go, asystenta kierowania i pasa ruchu, asystenta pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizjami bocznymi oraz ostrzeganie przed ruchem poprzecznym i ostrzeganie na skrzyżowaniach. Nowy asystent parkowania plus obejmuje także funkcje Top View, Panorama View i3D View. Funkcja Remote 3D View umożliwia kierowcy obserwowanie na smartfonie na żywo trójwymiarowego obrazu bezpośredniego otoczenia pojazdu. Opcjonalnie dostępny jest też hotspot WiFi umożliwiający szybkie połączenie urządzeń z internetem oraz system telefoniczny zładowaniem bezprzewodowym do smartfonów obsługujących tę funkcję.
Nowe cyfrowe funkcje BMW ConnectedDrive zapewniają kompleksowe wsparcie przy indywidualnym planowaniu mobilności. Standardowe funkcje ConnectedDrive tworzą bazę dla korzystania z takich ofert jak Real Time Traffic Information, On Street Parking Information czy Usługa Concierge. Asystent mobilności BMW Connected łączy samochód za pośrednictwem elastycznej platformy Open Mobility Cloud z touchpointami takimi jak smartfony, smartwatche czy asystent głosowy. Nowe funkcje w BMW Connected+ umożliwiają jeszcze wyższy poziom personalizacji.
Źródło: BMW MEDIA
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW