Komunikacja
Edycje i pakiety
Wyposażenie zewnętrzne
Wyposażenie wnętrza
Oświetlenie
Bezpieczeństwo i ochrona
Inne
Duża różnorodność innowacji technologicznych wskazuje na to, że ta seria o najdłuższych tradycjach w ofercie modeli BMW będzie kontynuować swój sukces. Od momentu wprowadzenia na rynek obecnej generacji na całym świecie sprzedano ponad 600 tys. egzemplarzy BMW serii 5 Limuzyna i BMW serii 5 Touring. Sprzedaż nowego BMW serii 5 rozpocznie się w lipcu 2020 r. Oba modele produkowane będą w fabryce BMW w Dingolfing w Bawarii. Nowe BMW serii 5 Limuzyna będzie również montowane u partnera produkcyjnego Magna Steyr w Graz (Austria). Przedłużona wersja Limuzyny będzie produkowana wyłącznie na rynek chiński w fabryce w Dadong spółki joint venture BMW Brilliance Automotive w Shenyang w Chinach.
Zewnętrzna stylistyka BMW serii 5 charakteryzuje się sportową elegancją i klarownymi powierzchniami. Precyzyjne modyfikacje teraz jeszcze intensywniej podkreślają prezencję i stylowy sportowy charakter Limuzyny i Touringa. „Nerki” BMW zyskały na szerokości i wysokości, sięgają teraz niżej w pasie przednim i mają jednoczęściowe obramowanie. Reflektory o spłaszczonych konturach prezentują charakterystyczne dla BMW skupione spojrzenie w nowoczesnej interpretacji. Dwa umieszczone obok siebie elementy świateł dziennych w kształcie litery U lub opcjonalnie w kształcie L tworzą precyzyjną, nowoczesną grafikę świateł. W wyposażeniu dodatkowym oferowane są nowe w pełni diodowe reflektory adaptacyjne z nieoślepiającymi światłami drogowymi BMW Selective Beam z technologią matrycową oraz asystentem świateł drogowych. We wszystkich wariantach modelowych BMW serii 5 dostępne są też światła laserowe BMW. W obu opcjonalnych wersjach reflektorów zewnętrzne światła dzienne pełnią również funkcję kierunkowskazów. Czarne obwódki i nowa grafika w kształcie litery L nadają również lampom tylnym nowego BMW serii 5 szczególny wygląd. Tylne światła pozycyjne i światła stop zintegrowane są we wspólnym elemencie świetlnym, który tworzy jedną całość z trójwymiarowo uformowanym kloszem. Niezależnie od linii stylistycznej i silnika wszystkie modele nowego BMW serii 5 są teraz wyposażone w trapezowe końcówki rur wydechowych.
Ze względu na nowe, dynamicznie ukształtowane elementy aerodynamiczne pakiet sportowy M zyskał teraz znacznie na wyrazistości z przodu i z tyłu. Dodatkowe akcenty tworzą nowe lakiery i oferowane po raz pierwszy obręcze kół BMW Individual Air Performance. Innowacyjna konstrukcja ekskluzywnych obręczy kół ze stopów lekkich zmniejsza masę i opory powietrza. Wprowadzeniu na rynek nowego BMW serii 5 towarzyszyć będzie limitowana do 1000 egzemplarzy edycja M Sport, której ekskluzywne wyposażenie obejmować będzie pakiet sportowy M, obręcze kół Air Performance oraz lakier metalizowany w kolorze szarym Donington.
Precyzyjnie dopracowane wnętrze nowego BMW serii 5 Limuzyna i nowego BMW serii 5 Touring wyróżnia standardowy monitor pokładowy o przekątnej 10,25 cala (opcjonalnie 12,3 cala), nowe przyciski obsługi na konsoli środkowej i skórzana kierownica sportowa z nowym rozmieszczeniem przycisków wielofunkcyjnych w standardzie. Wyposażenie standardowe uzupełnia ponadto klimatyzacja automatyczna o rozszerzonym zakresie funkcji.
Nowe wyposażenie opcjonalne obejmuje fotele wielofunkcyjne M z szerokim zakresem regulacji, nowe listwy ozdobne i tapicerki z perforowanego Sensateku.
Od jesieni 2020 r. technologia BMW eDrive najnowszej generacji w połączeniu z czterocylindrowym silnikiem benzynowym napędzać będzie nie tylko nowe BMW 530e Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 1,8 –1,7 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,8 –13,7 kWh/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 42 –39 g/km) i nowe BMW 530e xDrive Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,1 –2,0 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,4 –15,9 kWh/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 49 –46 g/km), lecz również nowe BMW 530e Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,1 –1,9 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 15,9 –14,9kWh/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 47 –43 g/km) i nowe BMW 530e xDrive Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,3 –2,1 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,9 –15,9 kWh/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 52 –49 g/km). Silnik spalinowy generuje moc 135 kW (184 KM), a silnik elektryczny 80 kW (109 KM). Moc systemową obu jednostek napędowych można dzięki funkcji XtraBoost zwiększyć przez krótki czas do 215 kW (292 KM). Zasięg w trybie elektrycznym wynosi w nowym BMW 530e Touring od 58 do 62 km ,a w nowym BMW 530e xDrive Touring od 53 do 56 km.
Dodatkową ofertą pośród modeli hybrydowych plug-in będzie od jesieni 2020 r. nowe BMW 545e xDrive Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,4 –2,1 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,3 –15,3 kWh/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 54 –49 g/km). W tym modelu napęd elektryczny o mocy 80 kW (109 KM) jest połączony z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym o mocy 210 kW (286 KM). Razem daje to moc systemową 290 kW(394 KM). Zasięg w trybie elektrycznym nowego BMW 545e xDrive Limuzyna wynosi od 54 do 57 km. Wszystkie modele hybrydowe plug-in umożliwiają standardowo korzystanie z usługi cyfrowej BMW eDrive Zone. Ta unikalna funkcja automatycznie włącza tryb elektryczny przy wjeżdżaniu do stref niskiej emisji spalin.
Technologia mild hybrid wprowadzona po raz pierwszy jesienią 2019 r. w modelach BMW 520diBMW 520d xDrive będzie teraz zapewniać jeszcze lepsze osiągi przy niższym zużyciu paliwa i zwiększonym komforcie jazdy we wszystkich cztero-i sześciocylindrowych modelach nowego BMW serii 5. Zastosowanie szczególnie wydajnego 48-woltowego alternatora odwracalnego i dodatkowego akumulatora pozwala na większy odzysk energii hamowania. Energia ta wykorzystywana jest zarówno do zasilania sieci pokładowej, jak i do odciążania i wspomagania silnika spalinowego.
Dodatkowa moc 8 kW (11 KM) alternatora odwracalnego zapewnia elektryczny „boost” zwiększający dynamikę ruszania z miejsca i przyspieszania. Ponadto wydajny alternator odwracalny optymalizuje wydajność, wspomagając silnik spalinowy podczas jazdy i zwiększając komfort korzystania z funkcji Auto Start/Stop i swobodnego toczenia.
Oprócz silnika V8omocy 390 kW (530 KM) w najwyższym modelu BMW M550i xDrive Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,0 –9,7 l/100 km; emisja CO2wcyklu mieszanym: 229 –221 g/km) w nowym BMW serii 5 oferowane będą trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprężne o mocy od 135 kW (184 KM) do 250 kW (340 KM). Wydajność silników benzynowych optymalizuje bezpośredni wtrysk benzyny pracujący pod wyższym ciśnieniem. Dwustopniowe turbodoładowanie stosowane obecnie we wszystkich jednostkach wysokoprężnych zwiększa spontaniczne oddawanie mocy. Wszystkie silniki oferowane są standardowoz8-stopniową skrzynią Steptronic. Inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive jest dostępny standardowo lub opcjonalnie we wszystkich wariantach modelowym z wyjątkiem podstawowego silnika benzynowego.
Wysokiej jakości układy jezdne zwiększają zwinności i dynamikę lub komfort jazdy. Opcjonalnie oferowany jest sportowy układ jezdny M, adaptacyjny układ jezdny M i adaptacyjny układ jezdny M Professional z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych. Nowa wersja oferowanego opcjonalnie zintegrowanego aktywnego układu kierowniczego wspomaga kierowcę również przy manewrach z prędkością poniżej 3 km/h poprzez odpowiedni skręt tylnych kół. Znakiem rozpoznawczym sportowych hamulców M są niebieskie lub teraz także czerwone zaciski hamulcowe.
Dodatkowe funkcje systemów wspomagających kierowcę oferowanych w nowym BMW serii 5 zwiększają zarówno komfort jazdy na długich trasach, jak i bezpieczeństwo w trudnych sytuacjach na drodze. Ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu zawarte w opcjonalnym systemie asystującym kierowcy teraz obejmuje dodatkowo funkcję naprowadzania na pas ruchu. Nowy asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu nowego systemu asystującego kierowcy Professional oferuje również aktywną nawigację. System rozpoznaje niezbędne zmiany pasa ruchu na podstawie danych nawigacyjnych. Kierowca może wtedy wygodnie wykonywać tę operację za pomocą asystenta zmiany pasa. Ponadto w korkach na autostradach nowy asystent korytarza ratunkowego automatycznie prowadzi pojazd do idealnej krawędzi pasa.
Rozszerzony został również zakres funkcji asystenta parkowania. Asystent cofania przejmuje teraz prowadzenie podczas jazdy do tyłu na odcinku do50m. Nowy rejestrator jazdy umożliwia nagrywanie i zapisywanie obrazu wideo tego, co dzieje się wokół pojazdu. Nowa wizualizacja otoczenia 3Dwzestawie wskaźników zapewnia optymalny ogląd sytuacji na drodze oraz stanu i możliwości działania systemów wspomagających kierowcę.
Zarówno w przypadku standardowego BMW Live Cockpit Plus, jak i opcjonalnego BMW Live Cockpit Professional do BMW serii 5 wchodzi nowy system operacyjny BMW 7,atakże szereg dodatkowych usług cyfrowych. Nowy system nawigacyjny Mapy BMW oparty na chmurze umożliwia bardzo szybką i precyzyjną kalkulację tras i godziny przyjazdu, aktualizację danych o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym w krótkich odstępach czasu, wprowadzanie dowolnego tekstu przy wyborze miejsc docelowych w nawigacji. Inteligentny asystent osobisty BMW o rozszerzonym zakresie funkcji będzie teraz dostępny w wyposażeniu standardowym nowego BMW serii 5.
Wraz ze standardową integracją smartfonów w samochodzie, oprócz Apple CarPlay, dostępna będzie teraz również funkcja Android Auto. Nowa funkcja zdalnej aktualizacji oprogramowania umożliwia zdalne pobieranie do pojazdu ulepszonych funkcji i dodatkowych usług cyfrowych.
Źródło: BMW MEDIA
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW
BMW