Rüsselsheim/Warszawa. Rusza sprzedaż nowego Opla Insignii na polskim rynku! Klienci już mogą zamawiać flagowego Opla jako limuzynę Grand Sport, kombi Sports Tourer i szczególnie dynamiczne GSi. Już od 123 300 zł (wszystkie ceny są sugerowanymi cenami detalicznym z VAT w Polsce) Insignia jest wyposażona w klimatyzację oraz kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto system Multimedia z kolorowym ekranem dotykowym. Reflektory w technologii LED zapewniają optymalną widoczność w nocy. Systemy wspomagające kierowcę, takie jak alarm ostrzegający przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją wykrywania pieszych i systemem automatycznego hamowania awaryjnego, zwiększają bezpieczeństwo zarówno osób podróżujących Insignią, jak i innych użytkowników drogi.
„Nowy Opel Insignia prezentuje się fantastycznie, a dzięki nowej generacji silników jest również bardzo oszczędny” — powiedział Xavier Duchemin, dyrektor ds. sprzedaży, obsługi posprzedażnej i marketingu w firmie Opel. „Nasz flagowy model oferuje liczne, najlepsze w swojej klasie technologie, od adaptacyjnych reflektorów pikselowych IntelliLux LED® po napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. Każdy klient znajdzie Insignię idealnie dopasowaną do jego potrzeb”.
Dostępne wersje wyposażenia to Edition, Business Edition, Elegance, Business Elegance, GS Line, GS Line+ oraz Ultimate. Entuzjaści wybiorą nową Insignię GSi z 2‑litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 169 kW (230 KM) i 9‑stopniową przekładnią automatyczną (zużycie paliwa, Grand Sport, wg NEDC[1]: 9,1 l/100 km w cyklu miejskim; 5,8 l/100 km poza miastem; 7,0 l/100 km przy emisji CO2 161 g/km w cyklu mieszanym. Insignia GSi jest również wyposażona w elektryczno-hydrauliczny układ wspomagania hamulców, mechatroniczne zawieszenie FlexRide oraz napęd na wszystkie koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego. Nowe adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED® mają łącznie 168 elementów LED — po 84 na każdy reflektor! Dzięki reflektorom pikselowym, montowanym standardowo od wersji Business Elegance wzwyż, Insignia zajmuje miejsce w czołówce swojej klasy samochodów średniej wielkości popularnych marek.
Opel Insignia jest wyposażony w pełen zestaw systemów wspomagających kierowcę oraz systemy multimedialne w różnych wariantach. Nowa cyfrowa kamera cofania poprawia widoczność do tyłu. Bezpieczeństwo przy cofaniu na parkingu może zwiększyć także opcjonalny system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu. Dodatkową pomoc kierowcy zapewniają między innymi system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcjami hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, asystent pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, adaptacyjny tempomat z funkcją hamowania awaryjnego, rozpoznawanie znaków drogowych, zaawansowany asystent parkowania i wyświetlacz projekcyjny head-up. Adaptacyjny tempomat utrzymuje odstęp od pojazdu poprzedzającego, sterując hamowaniem i przyspieszaniem.
Systemy multimedialne kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto są dostępne w wersjach Multimedia, Multimedia Navi oraz Multimedia Navi Pro. Najwyższa wersja systemu oferuje liczne usługi „Nawigacji online” opartej na połączeniu z Internetem, czyli rozwiązaniu dostarczającym informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Ładowarka indukcyjna umożliwia bezprzewodowe ładowanie kompatybilnych smartfonów.
Wszystkie trzy- i czterocylindrowe silniki należą do nowej generacji najnowocześniejszych zespołów napędowych. Silnik diesla o pojemności 1,5 litra i mocy 90 kW (122 KM) stanowią podstawę oferty (zużycie paliwa, wersja Grand Sport, NEDC1: w cyklu miejskim 5,1-4,5 l/100 km; poza miastem 4,0-3,3 l/100 km; 4,4-3,8 l/100 km przy emisji 115-99 g/km CO2 w cyklu mieszanym). W porównaniu z poprzednio stosowanymi jednostkami napędowymi zużycie paliwa mierzone według NEDC1 jest niższe nawet o 18 procent. Trzycylindrowy silnik jest nawet o 50 kilogramów lżejszy od swojego odpowiednika w poprzednim modelu. Mocniejsze Insignie mogą być wyposażone w silniki benzynowe o pojemności 2 litrów i mocy 125 kW (170 KM) lub 147 kW (200 KM) a nawet 169 kW (230 KM) w wersji GSi. Dwulitrowe silniki benzynowe będą pierwszymi jednostkami napędowymi w Oplu z funkcją odłączania cylindrów. Gdy zapotrzebowanie na moc jest mniejsze, układ sterowania rozrządem odłącza dwa cylindry, a silnik zużywa wówczas mniej paliwa. Ofertę uzupełnia czterocylindrowy 2‑litrowy diesel (127 kW/174 KM).
Do obniżenia zużycia paliwa i poprawy komfortu przyczyniają się nowe skrzynie biegów o zmniejszonym tarciu wewnętrznym. Nabywcy Insignii mają do wyboru sześciobiegową skrzynię manualną oraz 8‑ lub 9‑biegowe automaty.
Źródło: OPEL MEDIA
Opel
Opel
Opel
Opel
Opel
Opel
Opel
Opel
Opel
Opel
Opel
Opel