Komfort
Bezpieczeństwo
Systemy audio i komunikacji
Opcje
Styl wewnętrzny
Wspomagania prowadzenia
Siedzenia
Koła
Systemy wspomagania parkowania
Styl zewnętrzny
Nowy PEUGEOT 508 - Bezkompromisowy sedan!
„Nareszcie możemy pokazać nasz nowy model - PEUGEOT 508! Po sukcesie naszych najnowszych wielkich premier i ofensywie w segmencie SUV-ów z modelami PEUGEOT 2008, 3008 i 5008, chcieliśmy stworzyć wizję dużego sedana PEUGEOT na miarę naszych ambicji. Samochodu zdolnego konkurować z najlepszymi, który wstrząsnąłby rynkiem. A w przypadku samochodów z segmentu D mówimy o najlepszych światowych producentach. Nowy PEUGEOT 508 bardziej niż kiedykolwiek wyraża nasze pragnienie realizowane od wielu lat - uczynienia marki PEUGEOT najlepszym producentem klasy Premium na rynku aut popularnych”.
Jean-Philippe IMPARATO, dyrektor generalny PEUGEOT
Zmiana koncepcji w gwałtownie zmieniającym się segmencie
Na europejskim rynku sedanów po ponad dziesięcioletniej recesji, od czterech lat obserwujemy stagnację. Duże sedany odpierają ataki mnożących się ofert i typów nadwozi, w szczególności SUV-ów i cieszą się popularnością jedynie dzięki ofercie marek Premium, która często jest bardziej zróżnicowana i bardziej zdecydowana.
Dlatego projektanci nowego PEUGEOT 508 postawili sobie jasny cel odejścia od tradycyjnego czterodrzwiowego nadwozia z wyraźnie zarysowanym bagażnikiem na rzecz pięciodrzwiowego sedana nawiązującego linią do coupé.
Śmiała stylistyka
„Nowy PEUGEOT 508 jest ukoronowaniem całkowicie odnowionej stylistycznie gamy. Czerpie ze wszystkich rozwiązań stylistycznych, które rozwinęliśmy w naszych najnowszych samochodach koncepcyjnych, takich jak PEUGEOT EXALT czy PEUGEOT INSTINCT. Zresztą i-Cockpit® nowego PEUGEOT 508 również wywodzi się bezpośrednio z samochodu koncepcyjnego EXALT".
Gilles VIDAL, dyrektor ds. stylistyki PEUGEOT
Od pierwszej chwili nowy PEUGEOT 508 zaskakuje siłą ekspresji i dynamicznym wyglądem. Samochód jest niski – ma zaledwie 1,40 m, a jego płynne i aerodynamiczne linie nadwozia przypominają nadwozie coupé.
Przód jest imponujący, wręcz agresywny. Delikatny grill z szachownicą jest umieszczony pomiędzy reflektorami wykonanymi w technologii Full LED, bezpośrednio inspirowanymi najnowszym samochodem koncepcyjnym marki PEUGEOT INSTINCT. Logo lwa pośrodku grilla i znak „508” na przodzie maski pokazują, że nowy PEUGEOT 508 w pełni czerpie ze spuścizny znakomitych poprzedników: PEUGEOT 504 i 504 coupé.
Pionowe, opalizujące światła do jazdy dziennej LED tworzą nowy lecz niezwykle charakterystyczny dla marki układ i podkreślają silną i wyjątkową osobowość nowego modelu. Ich smukłe i ostre linie obejmują jak nawiasy przód samochodu, biegnąc od reflektorów aż do wlotów powietrza w zderzaku.
Płaska i kompaktowa maska została maksymalnie obniżona w celu zwiększenia dynamiki samochodu. Została zaprojektowana tak, aby wyeksponować czystą linię nadwozia widoczną z przodu i z profilu. Tak wyjątkowo staranny sposób wykonania maski jest zarezerwowany w przemyśle motoryzacyjnym wyłącznie dla modeli marek Premium.
Wszystkie te cechy nadają nowemu PEUGEOT 508 silną osobowość, a także wzmacniają postrzeganie wysokiej jakości.
Z profilu nowy PEUGEOT 508 imponuje idealną harmonią proporcji i zdecydowaną stylistyką. Linia dachu jest niska, ostra i płynna, zgodnie z kanonami designu marek Premium. Samochód wydaje się wręcz kompaktowy, jego długość została ograniczona do 4,75 m. Niska linia szyb dodatkowo wyostrza sylwetkę i podkreśla bezramkowe drzwi. Nic nie zaburza dynamicznej sylwetki: ani maska, ani słupki szyb, ani obramowania drzwi. Poszczególne elementy nadwozia są idealnie spasowane zgodnie z najlepszym know-how. Koła zostały idealnie wkomponowane w nadkola. Antena dachowa została usunięta i teraz jest wykonana w technologii nadruku na tylnej szybie. PEUGEOT w maksymalnym stopniu wykorzystał swoją specjalistyczną wiedzę z korzyścią dla estetyki i jakości samochodu.
Z tyłu odnajdujemy lśniącą, czarną, poziomą listwę biegnącą między tylnymi światłami, która jest charakterystyczna dla najnowszych modeli marki. Jednak w pierwszej kolejności uwagę zwracają tylne światła w technologii Full LED 3D. Przejęte zostały bezpośrednio z najnowszych samochodów koncepcyjnych PEUGEOT, począwszy od modelu QUARTZ. Sygnatura świetlna włączona w dzień i w nocy automatycznie dostosowuje jasność oświetlenia. Dzięki temu charakterystyczny ślad pazurów jest stale widoczny. Zmienia się w zależności od tego, czy patrzymy z boku czy z tyłu. Jest to charakterystyczny element stylistyki marki, który jednocześnie służy podnoszeniu prestiżu i zwiększa bezpieczeństwo.
Tył samochodu ujawnia również kolejne oryginalne rozwiązanie zastosowane w nowym PEUGEOT 508: pomysłowo zamaskowaną klapę bagażnika, która łączy elegancję z funkcjonalnością oraz zapewnia optymalny dostęp do bagażnika o łącznej pojemności 487 litrów. (patrz szczegółowy opis na stronie 15).
Ostra i muskularna stylistyka nadwozia nowego PEUGEOT 508 nie pozostawia obojętnym. Sylwetka nowego PEUGEOT 508 jest wielce obiecująca, a jego wnętrze równie spektakularne.
Jeszcze bardziej wyjątkowe wnętrze dzięki PEUGEOT i-Cockpit®
Wejście do kabiny nowego PEUGEOT 508 to jak wejście w inny świat - zaskakujący, oryginalny, zachwycający wysoką jakością. Oko od razu przyciąga spektakularna i ekskluzywna deska rozdzielcza. Nowy PEUGEOT 508 ma bowiem na swoim pokładzie najnowszą wersję PEUGEOT i-Cockpit®.
Od 2012 roku, w którym pojawił się w PEUGEOT 208, i-Cockpit® ewoluował wraz z nowymi modelami. Od PEUGEOT 2008 przez PEUGEOT 308 i do najnowszych modeli SUV-ów PEUGEOT 3008 i 5008, już trzy generacje PEUGEOT i-Cockpit® stały się ważnym atutem marki.
Nowa wersja ma wszystkie podstawowe elementy PEUGEOT i-Cockpit®:
Ten w pełni konfigurowalny ekran oferuje możliwość personalizacji (sześć różnych trybów wyświetlania) i jest umieszczony nad kierownicą. Wyświetla na wysokości oczu kierowcy wszystkie niezbędne informacje dotyczące jazdy, w tym w unikatowym trybie nocnym (patrz strona 10) i nie wymaga w związku ze swoim położeniem wykorzystywania dodatkowego wyświetlacza przeziernego Head-Up.
Centralny ekran dotykowy jest doskonale zintegrowany z deską rozdzielczą – jest umieszczony prawie na tej samej wysokości co panel zegarów. Pojemnościowy ekran dotykowy ma przekątną 8” w podstawowym poziomie wyposażenia Active, a już od poziomu Allure jest oferowany w wersji High Definition o przekątnej 10”. Towarzyszy mu siedem przełączników typu Toggle Switch, które są wyjątkowo dobrze zintegrowane z korpusem deski rozdzielczej umożliwiając bezpośredni i stały dostęp do głównych funkcji: radia, klimatyzacji, nawigacji, parametrów samochodu, telefonu, aplikacji mobilnych oraz i-Cockpit® Amplify (patrz na następnej stronie).
Dźwignia elektrycznego, impulsowego układu sterowania ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów jest wyróżniającym się elementem na konsoli środkowej. Jej stylistyka jeszcze bardziej podkreśla nowoczesne miejsce kierowcy, a dzięki łopatkom pod kierownicą w pełni przyczynia się do przyjemności z jazdy.
Nowy PEUGEOT 508 wyposażony jest również w system i-Cockpit® Amplify. Dzięki dwóm całkowicie konfigurowalnym nastrojom wnętrza „Boost” i „Relax” pobudza zmysły:
System i-Cockpit® Amplify wpływa także na dynamikę samochodu za pomocą selektora trybu jazdy (ECO/Sport/Comfort/Normal). W modelach wyposażonych w zawieszenie sterowane elektronicznie został wzbogacony dodatkowo o funkcję kontroli zawieszenia.
Miejsce kierowcy, tak wyjątkowe i ekskluzywne, dostarcza na co dzień stymulujących wrażeń z jazdy i jest niezwykle intuicyjne w obsłudze.
Intensywne doświadczenia z jazdy
„W PEUGEOT przyjemność z jazdy jest wpisana w założenia każdego nowego modelu. Przy projektowaniu nowego PEUGEOT 508 naszym celem było nie tylko zagwarantowanie wzorcowej dynamiki, ale także sprawienie, by przyjemność z jazdy tym modelem wyznaczyła nowy standard w segmencie! W tym celu wykorzystaliśmy zalety platformy EMP2 i PEUGEOT i-Cockpit...”
Laurent BLANCHET, dyrektor produktu PEUGEOT
Pod względem przyjemności z jazdy nowy PEUGEOT 508 jest wierny swojemu DNA. Wykorzystuje technologię i know-how opracowane w ramach Grupy PSA. Należą do nich:
To wszystko w połączeniu z PEUGEOT i-Cockpit® i kompaktową kierownicą potęguje wrażenia z jazdy - dosłownie zapierając dech w piersiach!
„Układ zawieszenia nowego PEUGEOT 508 subtelnie równoważy dynamikę, komfort i bezpieczeństwo. Równowaga na tak wysokim poziomie ma zapewnić jak najwyższe parametry użytkowe i sprawdzać się w różnych sytuacjach podczas użytkowania samochodu. Co więcej, kierowca może dostosować zachowanie samochodu do swoich oczekiwań dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu i możliwości wyboru trybu jazdy”.
Yann BONNY – dyrektor ds. dynamiki
Czy mógłby Pan wymienić niektóre z wyzwań technologicznych, z jakimi się zmierzyliście przy projektowaniu tego samochodu?
„Jest ich wiele! Na przykład w zakresie montażu części metalowych karoserii wprowadziliśmy technikę zgrzewania elementów wzmocnioną klejem strukturalnym. Taką technikę stosują niektórzy producenci w segmencie Premium. Metoda ta pozwala zwiększyć sztywność nadwozia i gwarantuje znacznie lepszą izolację akustyczną. Staraliśmy się również maksymalnie „odchudzić” samochód, co pozwoliło nam zredukować jego masę o średnio 70 kilogramów... Było to wielkim wyzwaniem, ponieważ niektóre rozwiązania, takie jak automatycznie podnoszona tylna klapa lub drzwi bez ramek zwiększyły ciężar modelu! Wymagało to zdecydowanych rozwiązań, takich jak na przykład tłoczenie na gorąco, zastosowanie maski i przednich błotników z aluminium, a klapy tylnej z tworzywa termoplastycznego. Wreszcie wprowadzenie nowej generacji PEUGEOT i-Cockpit®, zgodnie z wymaganiami specjalistów od ergonomii było głównym wyzwaniem w projektowaniu przedniej części kabiny”.
W jaki sposób gwarantujecie dobrą izolację akustyczną w samochodzie z drzwiami bez ramek?
„Od samego początku zdecydowaliśmy się na współpracę z najlepszymi dostawcami, którzy doskonale opanowali tę technologię. Na przykład z SaarGummi w przypadku uszczelek lub z firmą Inteva w zakresie podnośników szyb. Firmy te dysponują głęboką wiedzą specjalistyczną, uznaną przez niemieckich producentów samochodów klasy Premium. Następnie dzięki wzmocnionej strukturze nadwozia osiągnęliśmy jego większą sztywność, a zatem mniejsze siły działające na drzwi i na okna. Wreszcie zwiększyliśmy grubość szyb o 1 mm w stosunku do standardowego wymiaru. Wszystkie te elementy bez wyjątku odnajdujemy na przykład w modelu Audi A5 Sportback”.
Komfort najwyższej klasy i perfekcyjna jakość
Nowy PEUGEOT 508 zaprasza do ekskluzywnej podróży. W istocie dobór i jakość materiałów wykończeniowych i tapicerskich, jak również dbałość o wykończenie powodują, że pasażerowie mogą zanurzyć się w przyjemnym, nowoczesnym i wyrafinowanym wnętrzu.
Fotel kierowcy (a w opcji również pasażera) uzyskał znak AGR (Aktion für Gesunder Rücken) w nagrodę za jego ergonomię i zakres regulacji. Regulacja wzdłużna i kąt nachylenia siedziska, a także podparcie lędźwiowe (czterodrożny elektryczny układ pneumatyczny) są dostępne w opcji już od wersji Active.
Fotele są również dostępne w wersji z elektryczną regulacją w 8 kierunkach i możliwością zapamiętania dwóch konfiguracji fotela kierowcy.
Przednie głęboko wykrojone fotele dostępne są również w opcji z pneumatycznym systemem masażu z ośmioma poduszkami, pięcioma programami i trzema trybami intensywności.
Ponadto samochód dysponuje dużą liczbą schowków o pojemności sięgającej 32 litrów rozmieszczonych w całej kabinie, a także wieloma gniazdami (cztery gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych, dostępne od poziomu Allure, jedno gniazdo typu Jack w podłokietniku i dwa gniazda 12V, w tym jedno w bagażniku). Panoramiczne otwierane okno dachowe odsuwane daleko do tyłu zajmuje niemal całą powierzchnię dachu. Ponadto, chcąc zapewnić wysokiej klasy system Hi-Fi, marka po raz kolejny wybrała FOCAL®, znakomitego francuskiego producenta.
Doznania z jazdy w kabinie PEUGEOT 508 wzmacnia bogactwo elementów wyposażenia wnętrza. Tym samym w znacznym stopniu zwiększa postrzeganą jakość i zwraca uwagę na nowoczesność kabiny pasażerskiej. Dobór materiałów i ich wykonanie, niezwykle staranny montaż wszystkich elementów to cechy luksusowych sedanów: skóra licowa lub Sellier, satynowany chrom, Alcantara®, naturalne drewno (szary dąb w wersjach GT Line lub GT, afrykańskie drewno Zebrano w GT)...
Doskonałość przejawia się również w dużej liczbie rozwiązań podnoszących komfort i bezpieczeństwo.
Imponujący poziom wyposażenia i systemów wspomagania prowadzenia
Nowy PEUGEOT 508 oferuje szeroką gamę systemów wspomagania prowadzenia najnowszej generacji, które spełniają coraz bardziej zaawansowane kryteria EuroNCAP. Należą do nich:
Nowy system Night Vision wykorzystuje kamerę na podczerwień i wykrywa żywe istoty przed samochodem w nocy lub przy słabym oświetleniu drogi. System zapewnia wykrywanie obiektów do 200-250 m poza zasięg wiązki reflektorów, wyświetlając obraz w podczerwieni na zestawie wirtualnych zegarów, a więc w polu widzenia kierowcy.
W ruchu miejskim podczas niektórych manewrów kierowca może również skorzystać z systemów takich jak Visiopark 2 (widok z góry 360°) lub z najnowszej generacji systemu Full Park Assist z funkcją Flankguard (tylko dla modeli z automatyczną skrzynią biegów EAT8). W tym przypadku system automatycznie steruje układem kierowniczym, przyspieszaniem i hamowaniem przy wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego.
Wyposażenie w mobilne technologie również nie pozostaje w tyle, ponieważ nowy PEUGEOT 508 oferuje:
Pakiet PEUGEOT Connect obejmuje nawigację 3D online z TomTom® Traffic i dodatkowo rozszerza możliwości oferowane przez nowe technologie w trzech obszarach: nawigacji, bezpieczeństwa (Peugeot Connect SOS & Assistance) i serwisu (zdalne usługi w ramach pakietów PEUGEOT Connect).
Efektywność i wydajność
Prace nad architekturą samochodu, poziomem hałasu, drgań, optymalizacją rozmiarów, redukcją masy, aerodynamiką czy też zespołami napędowymi miały na celu osiągnięcie niespotykanie niskich jak dotąd wartości emisji CO2.
Nowy PEUGEOT 508 wykorzystuje silniki PureTech i BlueHDi nowej generacji spełniające wymagania normy Euro 6.d-temp (z rozpowszechnioną na szeroką skalę technologią SCR), które zapewniają poziomy emisji CO2 Best in Class. Jest to tym bardziej istotne, że wydajność uwzględnia
nowe standardy protokołu WLTP, których celem jest zbliżenie homologowanego zużycia paliwa do poziomu zużycia w warunkach rzeczywistego użytkowania.
W związku z tym w ofercie są dwa nowe silniki benzynowe (w zależności od rynków docelowych) opracowane na bazie silnika 1.6 PureTech:
W odniesieniu do silników wysokoprężnych oferta obejmuje cztery silniki opracowane na bazie jednostek 1.5 i 2.0 BlueHDi:
Samochód produkowany we Francji
Nowy PEUGEOT 508 jest produkowany w Miluzie, a wszystkie zespoły napędowe do tego samochodu dostarczać będą francuskie zakłady zlokalizowane w Trémery i Douvrin. Z tego tytułu samochód w chwili wprowadzenia na rynek będzie nosił znak „Gwarancji Francuskiego Pochodzenia”.
Zaprezentowany po raz pierwszy podczas tegorocznego Światowego Salonu Samochodowego w Genewie, PEUGEOT 508 zostanie wprowadzony do sprzedaży na całym świecie w 4. kwartale 2018 r.
Źródło: PEUGEOT MEDIA
Peugeot
Peugeot
Peugeot
Peugeot
Peugeot
Peugeot