Audio i multimedia
Komfort i dodatki
Systemy wspomagania kierowcy
Osiągi i tuning
Bezpieczeństwo
W coraz bardziej zuniformizowanym segmencie B, gdzie coraz trudniej o przyjemność z jazdy i świeżość koncepcji, marka PEUGEOT pokazuje odmienne podejście i wprowadza niezwykle atrakcyjnego nowego PEUGEOT 208.
Sposób użytkowania samochodów ulega istotnym przemianom.
Następuje przejście na nowe źródła energii i rodzaje napędu, dlatego nowy PEUGEOT 208 już w chwili wprowadzenia na rynek jest dostępny z trzema różnym napędami: elektrycznym oraz z silnikiem spalinowym benzynowym i wysokoprężnym. Wybór rodzaju napędu nie ogranicza sposobu użytkowania.
Nowa generacja PEUGEOT 208 doskonale wpisuje się w strategię wzbogacania wyposażenia gamy PEUGEOT, a jego zdecydowana stylistyka wnosi powiew młodości i energii.
Nowy PEUGEOT 208 to nie tylko nowatorska stylistyka, ale także inne nowości, jak nowej generacji system PEUGEOT i-Cockpit© 3D oraz liczne systemy wspomagania prowadzenia, które pochodzą z wyższych segmentów rynku.
Świat się zmienia, a przyszłość mnoży znaki zapytania. Motoryzacja, tak jak inne dziedziny życia, musi sprostać nowym wyzwaniom. Marka PEUGEOT, która może się poszczycić 208-letnią historią, wkracza zdecydowanie w erę transformacji energetycznej i prezentuje ekscytującą i dającą poczucie bezpieczeństwa wizję przyszłości: #UNBORINGTHEFUTURE.
Jednym z nowych elementów tej przyszłości jest nowy PEUGEOT 208. Młodzieńczy, spontaniczny, emanujący energią, ucieleśnia wartości marki PEUGEOT: najwyższe standardy jakości, precyzję, atrakcyjny wygląd i emocje. Atletyczny wygląd samochodu przywołuje sportowe skojarzenia i zapowiada wysokie osiągi. Dopracowana stylistyka i jakość podkreślają pozycjonowanie na rynku nowego modelu i doskonale wpisują się w strategię stałego wzbogacania wyposażenia gamy PEUGEOT.
Nowy PEUGEOT 208 pojawia się w samym sercu segmentu B. Wnosi wszystkie zalety, które składają się dziś na sukces gamy PEUGEOT - wyrazistą stylistykę oraz innowacyjność i zaawansowane technologiczne rozwiązania. To wszystko wyróżnia go na tle pozostałej oferty na rynku.
Nowy PEUGEOT 208 powstał na bazie najnowszej generacji platformy Groupe PSA, określanej skrótem CMP (Common Modular Platform). Przeznaczona dla segmentów B i C, nowa płyta podłogowa uzupełnia dotychczasową ofertę platformy EMP2 (Efficient Modular Platform).
Jak wskazuje nazwa, platforma CMP jest modularna pod względem wymiarów i dostosowania do różnych jednostek napędowych. Tym samym jest przystosowana do różnych rodzajów napędu i pozwala przyszłym klientom na wybór silnika spalinowego (benzynowego, wysokoprężnego) lub elektrycznego.
Jednym z głównych założeń i celów konstruktorów była efektywność rozwiązania. Nowa platforma przyczynia się do ograniczenia emisji CO2 nowego PEUGEOT 208 dzięki takim zabiegom jak:
Platforma CMP zapewnia również wyższy komfort i bezpieczeństwo:
Dostępny od chwili wprowadzenia na rynek w 100% elektryczny napęd nowego PEUGEOT e-208 zapewnia dynamiczne przyspieszenie i ekscytującą przyjemność z jazdy:
Nowy PEUGEOT e-208 oferuje trzy tryby jazdy:
Dostępne są również dwa tryby hamowania, włączane za pomocą dźwigni zmiany biegów i sterujące odpowiednimi trybami ładowania akumulatora:
Nowy PEUGEOT e-208 oferuje komfort termiczny na najwyższym poziomie w porównaniu z konkurencją dzięki zastosowaniu:
Przestrzeń w kabinie i objętość bagażnika są identyczne jak w wersji z silnikiem spalinowym. Akumulatory o łącznej objętości 220 litrów są rozmieszczone pod podłogą nowego PEUGEOT 208.
Know-how marki PEUGEOT zobowiązuje - układ jezdny nowego PEUGEOT e-208 wykorzystuje specjalnie opracowane rozwiązania techniczne i ustawienia (optymalne rozłożenie masy). Pozwoliło to na uzyskanie właściwości dynamicznych nowego PEUGEOT 208 porównywalnych z wersjami spalinowymi.
Nowy PEUGEOT e-208 jest wyposażony w akumulator dużej pojemności, która wynosi 50 kWh i umożliwia zasięg do 340 km, zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) i 450 km według NEDC (New European Driving Cycle). Połączony z układem chłodzenia kabiny, system regulacji termicznej poprzez obieg cieczy chłodzącej pozwala na szybkie ładowanie akumulatora, wydłuża jego żywotność i zapewnia optymalny zasięg. Akumulator ma 8-letnią gwarancję lub przebieg 160 tys. km po których zachowa minimum 70% pojemności.
Tryby ładowania są zróżnicowane i dostosowane do różnych sytuacji w codziennym użytkowaniu samochodu.
Dostępne są trzy tryby ładowania akumulatora:
Nowy PEUGEOT e-208 umożliwia programowanie czasu włączenia ładowania za pośrednictwem ekranu nawigacji online lub poprzez aplikację MyPeugeot® na smartfona. System umożliwia również uruchomienie i wyłączenie ładowania w każdej chwili oraz sprawdzenie stanu naładowania akumulatora.
Marka PEUGEOT pomaga klientom w przejściu na nowe źródła energii. Równolegle z uruchomieniem sprzedaży nowego PEUGEOT e-208, wprowadza nowe oferty różnorodnych usług z trzech obszarów:
Easy-Charge lub jak ułatwić klientom dostęp do różnych form i możliwości ładowania akumulatorów:
Easy-Mobility lub jak zapewnić klientom mobilność w każdych okolicznościach:
Serenity lub jak wspierać klientów w poznawaniu i pełnym korzystaniu z zalet samochodu:
Nowy PEUGEOT e-208 oferuje pełen dostęp do nowego rodzaju mobilności. Zapewnia swobodę poruszania się w mieście, nawet w tzw. zielonych strefach o ograniczonym ruchu samochodowym.
Nowy PEUGEOT 208 dysponuje szeroką gamą silników spalinowych najnowszej generacji, które spełniają normy Euro 6.d w przypadku silników benzynowych i Euro 6.d-Temp dla jednostek wysokoprężnych. Unikatowa w segmencie B oferta silników PureTech o mocy 100 i 130 KM jest dostępna z 8-stopniową automatyczną skrzynią EAT8.
Silniki benzynowe to 3-cylindrowe jednostki o pojemności skokowej 1,2 l:
Silniki wysokoprężne to 4-cylindrowe jednostki o pojemności skokowej 1,5 l:
Na rynkach, na których obowiązują mniej restrykcyjne normy ochrony środowiska, będą dostępne również silniki z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach lub automatyczną skrzynią EAT6.
Nowy PEUGEOT 208 ma wyróżniający się, atrakcyjny wygląd i nie potrzebuje chromowanych ozdobników. Ma silną, ekspresyjną stylistykę i doskonałe proporcje nadwozia. Jest też świetnym przykładem strategii stałego wzbogacania wyposażenia całej gamy PEUGEOT.
Dłuższy, szerszy i niższy od obecnej wersji PEUGEOT 208, samochód nowej generacji ma wyróżniającą się, sportową sylwetkę, którą podkreślają długie i płynnie zarysowane linie nadwozia. Szerokie błotniki i obszerne kształty nadwozia dodają mu zmysłowości. Uwagę zwraca subtelna równowaga pomiędzy siłą i łagodnością.
Z profilu nowy PEUGEOT 208 wyróżnia się cofniętą przednią szybą, co umożliwiło wydłużenie i silniejsze wyprofilowanie maski. Tylna szyba boczna jest silnie pochylona i idealnie zrównana z linią tylnego nadkola, co podkreśla dynamiczny charakter samochodu. W wersji GT Line lub GT nadkola wyposażone są w lakierowane na czarno poszerzenia. Dzięki temu sylwetka nadwozia nabiera mocy, a koła stają się wizualnie większe. W wersjach z najbogatszym wyposażeniem 17-calowe felgi są zdobione przykręcanymi wkładkami, które można spersonalizować. Felgi poprawiają właściwości aerodynamiczne i zmniejszają masę elementów niepodwieszonych (-3,6 kg w każdym samochodzie).
Rozpoznawalny na pierwszy rzut oka przód samochodu zręcznie łączy elementy nawiązujące do stylistyki nowego PEUGEOT 508 w dolnej części nadwozia, z charakterystycznym układem świateł (zależnie od wersji) przypominającym ślady trzech pazurów. Zarys przedniego zderzaka tworzy jedna linia obejmująca w centralnej części wlot powietrza o unikatowym kształcie. Jest on harmonijnie wbudowany w zderzak z centralnie umieszczonym logo lwa PEUGEOT. Na przedniej części pokrywy silnika widnieje emblemat modelu - 208.
Tył nowego PEUGEOT 208, w nawiązaniu do modeli PEUGEOT 3008, 5008 i 508, został wyposażony w czarną listwę, która biegnie przez całą szerokość pokrywy bagażnika i łączy tylne światła z trzema śladami lwich pazurów, świecącymi się w dzień i w nocy (stale świecąca sygnatura świetlna). Zarys kształtów jest precyzyjny i przykuwa wzrok napiętą linią. W dolnej części zderzaka znajduje się również dyfuzor wykończony lśniącym czarnym lakierem oraz, w zależności od wersji silnikowej, uzupełniony chromowanymi końcówkami rury wydechowej.
Oprócz standardowych kolorów nadwozia i dachu Black Diamond, nowy PEUGEOT 208 oferuje szeroką paletę lakierów, które w pełni oddają jego silną żywiołowość i witalność:
Nowego PEUGEOT e-208 można nieomylnie rozpoznać po zewnętrznych oznakach:
Nowy PEUGEOT 208 czerpie inspirację z modelu koncepcyjnego PEUGEOT FRACTAL i wyposażony jest w nową generację systemu PEUGEOT i-Cockpit®. To nieodłączny element stanowiący część DNA marki PEUGEOT. Ma już ponad pięć milionów fanów.
Dla zapewnienia pełnej ergonomii, PEUGEOT i-Cockpit® w nowym PEUGEOT 208 wykorzystuje ten sam trzypoziomowy układ co w pozostałych modelach gamy PEUGEOT.
Wzrok: informacje pojawiają się idealnie na linii wzroku kierowcy. Zależnie od poziomu wyposażenia, na panelu wirtualnych zegarów PEUGEOT i-Cockpit® 3D ukazują się informacje odczytywane na dwóch poziomach.
Przed górnym ekranem cyfrowym informacje są wyświetlane na wzór hologramu. Są dynamiczne i pokazują się, w zależności od stopnia ich znaczenia, bliżej lub dalej oczu kierowcy. Dzięki temu czas reakcji kierowcy skraca się o około pół sekundy. W centralnej części, nad przełącznikami, znajduje się ekran dotykowy o przekątnej 5, 7 lub 10 cali, w zależności od poziomu wyposażenia lub wybranych opcji.
Dotyk: zastosowane materiały są miłe w dotyku, elementy wyposażenia są starannie dopasowane, a przyciski i przełączniki ergonomicznie rozmieszczone. Od poziomu wyposażenia Active (w zależności od kraju), deska rozdzielcza jest pokryta pianką i ozdobiona w centralnej części elementem, który przypomina karbon.
Kompaktowa kierownica pochodzi z modeli z wyższych segmentów (3008, 5008, 508). Nowy typ sterowania automatycznej skrzyni biegów EAT8 Shift and Park by wire jest intuicyjny i ergonomiczny. Łopatki pod kierownicą umożliwiają ręczną zmianę biegów bez wyłączania automatyki skrzyni.
Ciało: kabina jest jak kokon, który chroni pasażerów i kierowcę. Przednie fotele zapewniają wysoki komfort i stabilne podparcie.
Objętość i rozmieszczenie schowków w nowym PEUGEOT 208 były przedmiotem szczególnej uwagi projektantów. Oprócz kieszeni w drzwiach i schowka w desce rozdzielczej, w osi nadwozia samochodu występują trzy strefy (w zależności od wersji):
Gama nowego PEUGEOT 208 obejmuje pięć poziomów wykończenia: Access, Active, Allure, GT Line i GT.
Wersje o najbogatszym wyposażeniu - GT Line i GT wyróżniają następujące elementy stylistyczne:
Zarezerwowane dla PEUGEOT e-208 wykończenie GT odróżnia się wyraźnie takimi elementami, jak:
Nowy PEUGEOT 208, wyposażony w nowy system Drive Assist, otwiera drogę do prowadzenia półautonomicznego. Oferuje systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji i na najwyższym poziomie w tym segmencie rynku:
Smartfon jest integralną częścią naszej codzienności, dlatego funkcja Mirror Screen w nowym PEUGEOT 208 jest kompatybilna z protokołami komunikacyjnymi MirrorLink™, Apple CarPlay™ i Android Auto™. Miejsce do indukcyjnego ładowania telefonu umieszczono w schowku konsoli centralnej. Ponadto w samochodzie może znajdować się do czterech gniazd USB (w tym jedno typu C).
Nawigacja 3D online TomTom® Traffic informuje w czasie rzeczywistym o ruchu drogowym i opcjonalnie o Strefach Niebezpiecznych.
Źródło: PEUGEOT MEDIA
Peugeot
Peugeot
Peugeot
Peugeot
Peugeot
Peugeot