Nowa oferta

LexusUX 200

1987cm3
171 KM
2022 r.
0 km
Zarezerwuj na 24 h
Firma
Prywatnie
Kredyt
Leasing
Najem
Okres umowy mc
Wkład własny netto
52646
Warto┼Ť─ç wykupu netto
Twoja rata  miesi─Öczna netto
1049zł
Warto┼Ť─ç katalogowa 143 898 z┼é
Dowiedz si─Ö wi─Öcej o tej ofercie
lub
Co mnie wyr├│┼╝nia
Moje wyposa┼╝enie
Poznaj model
Parametry techniczne
  • Lakier Black 
  • Obr─Öcze kó┼é ze stopów lekkich 18", 225/50 R18 RFTG4AN (opony typu runflat)
  • Tkanina Chateau 

Bezpieczeństwo czynne i dynamika jazdy

  • Aktywny tempomat (ACC)
  • Automatyczne ┼Ťwiat┼éa drogowe (AHB)
  • Czujniki ci┼Ťnienia w oponach
  • Czujniki parkowania z funkcj─ů zatrzymania ICS
  • Dynamic Radar Cruise Control (DRCC)
  • Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS)
  • Elektryczny hamulec r─Öczny
  • Lexus Safety System+ 2
  • Rozpórka zawieszenia przednia
  • Selektor trybów jazdy ECO / NORMAL / SPORT
  • System kontroli trakcji (TRC)
  • System przeciwdzia┼éaj─ůcy blokowaniu si─Ö kó┼é przy hamowaniu (ABS)
  • System rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
  • System stabilizacji toru jazdy (VSC)
  • System Stop & Start System utrzymania pasa ruchu LTA
  • Uk┼éad wspomagania ruszania ze wzniesienia (HAC)

 

Bezpieczeństwo bierne

  • 8 poduszek powietrznych
  • D┼║wi─Ökowe i wizualne przypomnienie o zapi─Öciu pasów bezpiecze┼ästwa z przodu
  • Napinacze pasów pirotechniczne z ty┼éu (2 skrajne miejsca)
  • Przednie pasy bezpiecze┼ästwa z napinaczami
  • Przycisk dezaktywuj─ůcy poduszk─Ö powietrzn─ů pasa┼╝era
  • Zaczepy do mocowania fotelika dzieci─Öcego w systemie ISO FIX
  • Z┼é─ůcza na skrajnych siedziskach zgodne z i-Size (ty┼é)

 

Zabezpieczenia

  • Automatyczna blokada drzwi
  • Centralny zamek z podwójn─ů blokad─ů
  • System alarmowy
  • System zdalnego otwierania i zamykania pojazdu

 

Systemy audio, komunikacyjne i informacyjne

  • 2 porty USB z ty┼éu pojazdu o nat─Ö┼╝eniu 2.1 A
  • 2 z┼é─ůcza USB
  • Antena w kszta┼écie p┼éetwy
  • Apple CarPlay®, Android Auto®
  • Asystent parkowania (wskazówki i obraz z kamery na ekranie multimedialnym)
  • Ekran centralny 7"
  • Gniazda 12V - konsola przednia i baga┼╝nik
  • Kierownica wielofunkcyjna
  • Lexus Link Connected Services
  • Panel sterowania - Touch Pad
  • Pr─Ödko┼Ťciomierz cyfrowy
  • System alarmowy (eCall)
  • System audio Panasonic®, 6 g┼éo┼Ťników
  • System ┼é─ůczno┼Ťci Bluetooth® (telefon i odtwarzacz audio)
  • Tuner DAB
  • Zegar analogowy
  • Zegarek analogowy
  • Zegary na ekranie 7"

 

Komfort i wygoda

  • 2-strefowa klimatyzacja automatyczna
  • Dach w kolorze nadwozia
  • Dost─Öp bezkluczykowy (za pomoc─ů pilota)
  • Filtr kabinowy
  • Fotele przednie podgrzewane
  • Kanapa tylna sk┼éadana (dzielona w stosunku 60:40)
  • Kolumna kierownicy regulowana w 2 p┼éaszczyznach
  • Lusterko wsteczne elektrochromatyczne
  • Manualna regulacja przednich siedze┼ä (6 kierunków)
  • Nak┼éadki progów z tworzywa (wewn─Ötrzne)
  • Nawiewy z pojedynczym sterownikiem
  • Pod┼Ťwietlenie schowka
  • Rozmra┼╝acz wycieraczek
  • Skórzana ga┼éka d┼║wigni zmiany biegów
  • Skórzana kierownica
  • Szyby regulowane elektrycznie (przód + ty┼é)
  • Tapicerka z mi─Ökkiej tkaniny
  • Tylna pó┼éka baga┼╝nika
  • Tylny pod┼éokietnik z 2 uchwytami na napoje
  • Uk┼éad wentylacji z technologi─ů nanoe®
  • Wyko┼äczenie boczków drzwiowych Tahara
  • Wyko┼äczenie deski rozdzielczej Tahara
  • Wyko┼äczenie konsoli pó┼ématowe

 

Wyposa┼╝enie zewn─Ötrzne

  • Autopoziomowanie reflektorów przednich
  • Czarne wyko┼äczenia nadkoli
  • Czujnik deszczu
  • Czujnik zmierzchu
  • Dedykowane wype┼énienie grilla
  • Kierunkowskazy w lusterkach bocznych
  • Lusterka boczne elektrycznie regulowane i podgrzewane
  • Przyciemniane szyby: tylna oraz tylne boczne
  • Reflektory przednie Bi-LED
  • Relingi dachowe satynowe
  • Spojler tylny
  • Spryskiwacze reflektorów
  • ┼Üwiat┼éa do jazdy dziennej LED
  • ┼Üwiat┼éa przeciwmgielne przednie LED
  • ┼Üwiat┼éa przeciwmgielne tylne LED
  • Tylne ┼Ťwiat┼éa Full LED
  • Zderzak przedni standard
  • Zderzak tylny standard

NOWY LEXUS UX

 

  • Wyrazisty design „Creative Urban Explorer”

  • Pierwszy Lexus zbudowany na nowej, globalnej platformie GA-C

  • Wyj─ůtkowa sztywno┼Ť─ç nadwozia i niskie po┼éo┼╝enie ┼Ťrodka masy, pozytywnie wp┼éywaj─ůce na w┼éa┼Ťciwo┼Ťci jezdne

  • Dost─Öpny w hybrydowej, samo┼éaduj─ůcej si─Ö wersji UX 250h i benzynowej UX 200

  • Wyko┼äczenie wn─Ötrza inspirowane tradycyjnym, japo┼äskim rzemios┼éem

 

Nowy Lexus UX oferuje charakterystyczny dla marki luksus i bezpiecze┼ästwo w po┼é─ůczeniu z wyrazistym designem i nowymi, ultraefektywnymi jednostkami nap─Ödowymi. Samochód adresowany jest do osób ceni─ůcych sobie komfort oraz swobod─Ö przemieszczania si─Ö. Ludzi, którzy wiedz─ů, czego chc─ů od ┼╝ycia, których samochód wyra┼╝a zarówno ich, jak i reprezentowany przez nich styl. Naszymi Klientami b─Öd─ů kobiety po 40 roku ┼╝ycia, które odnios┼éy ju┼╝ ┼╝yciowy sukces. Osoby, które maj─ů ju┼╝ doros┼ée dzieci, jak i m┼éodsze, ambitne pokolenia. ┼ü─ůcz─ůc─ů ich cech─ů jest prowadzony tryb ┼╝ycia. Stawiaj─ů oni na zdrowie, sport oraz styl.

 

Nazwa UX wywodzi si─Ö od koncepcji miejskiego crossovera (Urban Crossover), która przy┼Ťwieca┼éa zespo┼éowi twórców modelu pod kierownictwem wiceprezes Lexus International i g┼éównej in┼╝ynier modelu, Chiki Kako.

 

„Lexus UX zosta┼é stworzony dla kierowców pragn─ůcych ┼Ťwie┼╝ego, nowoczesnego i dynamicznego podej┼Ťcia do jazdy w luksusowych warunkach” – powiedzia┼éa Chika Kako. „Zaprojektowali┼Ťmy UX tak, aby przyci─ůga┼é nabywców w wieku oko┼éo 30 lat, dla których wa┼╝ne jest nie tylko to, co nowe i ekscytuj─ůce, ale równie┼╝ to, co odpowiada ich stylowi ┼╝ycia”.

 

UX zosta┼é zaprojektowany tak, by ┼é─ůczy─ç osi─ůgi z elegancj─ů. Jest szybki i zwinny, a jednocze┼Ťnie wyrafinowany w sposób charakterystyczny dla Lexusa, wyró┼╝niaj─ůc si─Ö w segmencie luksusowych kompaktowych crossoverów.

 

UX jest pierwszym modelem Lexusa zbudowanym w oparciu o now─ů platform─Ö GA-C (Global Architecture - Compact). Lekka, a jednocze┼Ťnie supersztywna struktura, wyj─ůtkowo niskie po┼éo┼╝enie ┼Ťrodka masy oraz starannie dostrojone zawieszenie zapewniaj─ů UX wzorcowe w┼éasno┼Ťci jezdne i komfort podró┼╝y. Nie jest to typowy SUV, lecz crossover maj─ůcy przede wszystkim zapewnia─ç przyjemno┼Ť─ç z jazdy i prowadzenie typowe dla samochodu typu sedan, przy jednoczesnym zachowaniu cech samochodów podwy┼╝szonych.

 

„Postanowi┼éam obali─ç stereotyp crossovera o wysokim nadwoziu, który wymaga ostro┼╝nego prowadzenia i da─ç klientom zwinny samochód o ┼Ťwietnych osi─ůgach i znakomitej manewrowo┼Ťci, który prowadzi si─Ö równie ┼éatwo jak hatchback” – skomentowa┼éa Chika Kako.

 

UX jest dost─Öpny w dwóch wersjach: UX 250h z samo┼éaduj─ůcym si─Ö nap─Ödem hybrydowym czwartej generacji, wyposa┼╝onym w nowy, dwulitrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o bardzo wysokiej efektywno┼Ťci, stworzony specjalnie dla tej platformy, oraz UX 200, w którym dwulitrowy silnik benzynowy wspó┼épracuje z now─ů bezstopniow─ů przek┼éadni─ů Direct-Shift.

 

Od podstawowej wersji UX oferuje bogate wyposa┼╝enie:

  • Pakiet Lexus Safety System+ 2, który zawiera PCS z wykrywaniem pieszych równie┼╝ w nocy i rowerzystów w dzie┼ä, AHB lub AHS, RSA, aktywny tempomat ACC, LDA z LTA, wykrywanie zm─Öczenia SWAY
  • kamera cofania
  • 17” felgi aluminiowe Aero (o aerodynamicznej konstrukcji)
  • relingi dachowe z aluminium
  • dwustrefow─ů automatyczn─ů klimatyzacj─Ö
  • podgrzewane fotele przednie
  • ┼Ťwiat┼éa mijania i drogowe LED
  • czujnik deszczu
  • elektrochromatyczne lusterko wsteczne
  • ekran centralny 7”

 

EUROPA – KLUCZOWY RYNEK DLA NOWEGO LEXUSA UX

 

Europejscy klienci coraz cz─Ö┼Ťciej szukaj─ů luksusowych alternatyw dla konwencjonalnych sedanów, kombi i hatchbacków, które bardziej odpowiadaj─ů ich nowoczesnemu stylowi ┼╝ycia. Stwarza to ogromny potencja┼é dla nowego Lexusa UX. Preferencje kierowców doprowadzi┼éy do burzliwego rozwoju segmentu kompaktowych crossoverów i SUV-ów, jednak UX wyró┼╝nia si─Ö na tle konkurencji jako wyrazisty, stylowy gracz o mocnym, dynamicznym charakterze, dysponuj─ůcy przy tym czyst─ů i oszcz─Ödn─ů hybrydow─ů technologi─ů Lexusa.

 

W istocie UX to nowy rodzaj crossovera – urban explorer, proponuj─ůcy wspó┼éczesnym u┼╝ytkownikom nowe podej┼Ťcie do luksusu. Obok znanego i cenionego hatchbacka CT b─Ödzie on stanowi┼é model pozwalaj─ůcy klientom wej┼Ť─ç w ┼Ťwiat Lexusa. Model odegra kluczow─ů rol─Ö dla osi─ůgni─Öcia przez firm─Ö sprzeda┼╝y 100 tysi─Öcy samochodów na europejskim rynku do roku 2020. Zastosowana w nim technologia hybrydowa cieszy si─Ö coraz wi─Ökszym powodzeniem, podczas gdy rynek odchodzi od silników wysokopr─Ö┼╝nych w stron─Ö zelektryfikowanych nap─Ödów alternatywnych.

 

UX b─Ödzie samochodem bardzo atrakcyjnym dla Europejczyków, w szczególno┼Ťci dla cz┼éonków m┼éodych rodzin, którym odpowiada elastyczno┼Ť─ç crossovera, a jednocze┼Ťnie chcieliby mie─ç samochód, który porusza si─Ö po mie┼Ťcie zwinnie jak hatchback. Pod tym wzgl─Ödem UX b─Ödzie idealnym partnerem zarówno na co dzie┼ä, jak i podczas podró┼╝y, w których odkrywa si─Ö nowe miejsca i szuka nowych dozna┼ä. Jednocze┼Ťnie UX b─Ödzie ┼Ťwietnym wyborem dla par, które w podró┼╝y ┼é─ůcz─ů prac─Ö z wypoczynkiem.

 

Jako pierwszy kompaktowy crossover Lexusa, UX do┼é─ůcza do wi─Ökszych modeli NX i RX, uzupe┼éniaj─ůc europejsk─ů rodzin─Ö SUV-ów i crossoverów, która w pe┼éni wyra┼╝a idee przy┼Ťwiecaj─ůce transformacji marki: ┼Ťmia┼éy design, imponuj─ůce osi─ůgi, nowatorsk─ů technologi─Ö i doskona┼ée rzemios┼éo mistrzów Takumi.

 

DESIGN i AERODYNAMIKA NADWOZIA

 

Projektanci Lexusa stworzyli stylowy, a jednocze┼Ťnie funkcjonalny design, ┼é─ůcz─ůcy si┼é─Ö z wyrafinowaniem.

 

Grill o kszta┼écie klepsydry, cho─ç dzieli ogólny kszta┼ét z innymi modelami Lexusa, ma swoje niepowtarzalne cechy. Nowy dese┼ä kratki z┼éo┼╝ony jest z elementów, których kszta┼ét zmienia si─Ö stopniowo w miar─Ö oddalania si─Ö od centralnego emblematu Lexusa. Tworz─ů one intryguj─ůcy, trójwymiarowy wzór, który zmienia si─Ö w zale┼╝no┼Ťci od k─ůta patrzenia.

 

Kszta┼ét reflektorów nadaje przodowi UX pewny siebie wygl─ůd. ┼Üwiat┼éa do jazdy dziennej przypominaj─ůce kszta┼étem grot strza┼éy umieszczone s─ů nad standardowymi jednoprojektorowymi, dwustrumieniowymi reflektorami LED lub opcjonalnymi trójprojektorowymi reflektorami LED, podkre┼Ťlaj─ůc motyw litery L.

 

G┼éówne linie nadwozia biegn─ů od grilla w kszta┼écie klepsydry wzd┼éu┼╝ kabiny. Zdecydowanie wyrze┼║bione powierzchnie i mocno opadaj─ůce przednie i tylne b┼éotniki odzwierciedlaj─ů si┼é─Ö, za┼Ť aerodynamiczny profil, du┼╝e ko┼éa odsuni─Öte ku naro┼╝nikom oraz zdecydowany przód kszta┼étuj─ů zwinn─ů sylwetk─Ö.

 

Nak┼éadki ┼éuków tylnych b┼éotników, chroni─ůce nadwozie przed szutrem wyrzucanym przez ko┼éa, zmniejszaj─ů zawirowania powietrza i kieruj─ů jego przep┼éyw w sposób zwi─Ökszaj─ůcy stabilno┼Ť─ç pojazdu.

 

Funkcj─Ö aerodynamiczn─ů pe┼éni─ů tak┼╝e zespolone tylne lampy, zaczynaj─ůce si─Ö u szczytu b┼éotników i ci─ůgn─ůce si─Ö przez ty┼é pojazdu. Zapobiegaj─ů one przyklejaniu si─Ö op┼éywu powietrza wokó┼é ty┼éu UX i eliminuj─ů turbulencje, co istotnie zwi─Öksza stabilno┼Ť─ç samochodu w zakr─Ötach i podczas jazdy z bocznym wiatrem.

 

Ci─ůgn─ůce si─Ö przez ca┼é─ů szeroko┼Ť─ç ty┼éu ┼Ťwiat┼éa zawieraj─ůce 120 diod LED tworz─ů w nocy niepowtarzaln─ů sygnatur─Ö zw─Ö┼╝aj─ůc─ů si─Ö ku ┼Ťrodkowi do zaledwie 3 mm. Spojler na tylnej kraw─Ödzi dachu i p┼éaski spód samochodu przyczyniaj─ů si─Ö do obni┼╝enia poziomu ha┼éasu i zmniejszenia zu┼╝ycia paliwa.

 

Nad dopracowaniem wszystkich zewn─Ötrznych powierzchni modelu UX projektanci wspó┼épracowali z mistrzami Takumi (po japo┼äsku s┼éowo to oznacza mistrza rzemios┼éa), których praca pozwoli┼éa osi─ůgn─ů─ç dok┼éadno┼Ť─ç 0,01 mm.

 

Ka┼╝de z pi─Öciu ramion wykonanych ze stopów aluminium standardowych kó┼é Aero o rozmiarze 17x6,5 ma na kraw─Ödzi klapk─Ö Gurneya. Rozwi─ůzanie to zmniejsza opory aerodynamiczne, a jednocze┼Ťnie zapewnia odpowiedni─ů wentylacj─Ö hamulców. Powietrze wysysane jest z wn─Ötrza ko┼éa, a na zewn─ůtrz op┼éyw kierowany jest wzd┼éu┼╝ jego powierzchni. Ko┼éa Aero dost─Öpne s─ů w kolorach srebrny metalik i ciemnoszary metalik. UX mo┼╝e by─ç tak┼╝e wyposa┼╝ony w 18-calowe ko┼éa ze stopów aluminium, w tym specjalne ko┼éa F SPORT.

 

KOLORY TAK ORYGINALNE, JAK SAM UX

 

Lexus UX oferowany jest w 13 ró┼╝nych kolorach nadwozia, podkre┼Ťlaj─ůcych jego zdecydowane linie.

 

Specjalnie dla UX opracowano trzy nowe kolory. ┼╗ywy odcie┼ä Blazing Carnelian daje wra┼╝enie g┼é─Öbi dzi─Öki zastosowaniu wielowarstwowego lakierowania, ┼é─ůcz─ůcego czerwon─ů warstw─Ö bazow─ů i ┼╝ó┼ét─ů interferencyjn─ů warstw─Ö lakieru mica. Terrane Khaki tworzy silne kontrasty mi─Ödzy obszarami ┼Ťwiate┼é i cieni. Cz─ůsteczki miki maj─ů w nim najwi─Öksz─ů wielko┼Ť─ç, która nie powoduje nierównomierno┼Ťci koloru, daj─ůc mocny blask i wra┼╝enie twardo┼Ťci. Celestial Blue to niebieski lakier z p┼éatkami szk┼éa, które b┼éyszcz─ů w ┼Ťwietle s┼éo┼äca.

 

WN─śTRZE: NOWA ODMIANA LUKSUSU

 

Lexus zaprojektowa┼é kabin─Ö UX w taki sposób, by zapewni─ç poczucie luksusu na poziomie komfortowego sedana, ale przy typowej dla crossovera wy┼╝szej pozycji foteli. Materia┼éy i jako┼Ť─ç wykonania to po prostu Lexus – po┼é─ůczenie tradycji japo┼äskiego rzemios┼éa i go┼Ťcinno┼Ťci z nowatorskimi metodami produkcji.

 

Wn─Ötrze UX daje poczucie bezpiecze┼ästwa. Na przyk┼éad kszta┼ét wewn─Ötrznego obramowania drzwi przywodzi na my┼Ťl solidn─ů ram─Ö, chroni─ůc─ů znajduj─ůce si─Ö wewn─ůtrz osoby.

 

Klimat tradycyjnych japo┼äskich domów, w których nie ma wyra┼║nej granicy mi─Ödzy wn─Ötrzem a przestrzeni─ů zewn─Ötrzn─ů, zainspirowa┼é designerów, by stworzy─ç wra┼╝enie ci─ůg┼éo┼Ťci kabiny UX i ┼Ťwiata zewn─Ötrznego. Górna cz─Ö┼Ť─ç tablicy przyrz─ůdów widziana z miejsca kierowcy wydaje si─Ö rozci─ůga─ç poza przedni─ů szyb─Ö ku b┼éotnikom. W efekcie kierowca ma doskona┼ée pole widzenia i pe┼én─ů ┼Ťwiadomo┼Ť─ç rozmiarów samochodu oraz umiejscowienia kó┼é. Z kolei patrz─ůc z zewn─ůtrz ma si─Ö wra┼╝enie, ┼╝e pokrywa silnika ┼é─ůczy si─Ö z os┼éon─ů tablicy przyrz─ůdów poprzez przedni─ů szyb─Ö.

 

Wsiadanie i wysiadanie z UX u┼éatwia optymalna wysoko┼Ť─ç siedzisk i dopracowany kszta┼ét foteli. Podej┼Ťcie ukierunkowane na cz┼éowieka wida─ç wyra┼║nie po ukszta┼étowaniu tablicy przyrz─ůdów i przedniego s┼éupka w sposób zapewniaj─ůcy lepsz─ů widoczno┼Ť─ç. Mimo wy┼╝szej ni┼╝ w standardowym samochodzie osobowym pozycji siedziska, korzystna odleg┼éo┼Ť─ç mi─Ödzy biodrami a stopami kierowcy UX daje wra┼╝enie ni┼╝szego umieszczenia fotela ni┼╝ w konwencjonalnym SUV-ie.

 

Jak mo┼╝na si─Ö spodziewa─ç po Lexusie, UX zapewnia niski poziom ha┼éasu dzi─Öki mocnej strukturze i optymalnemu rozmieszczeniu w nadwoziu specjalnych elementów poch┼éaniaj─ůcych d┼║wi─Ök i izolacji d┼║wi─Ökowej. Podczas prac nad samochodem konstruktorzy wyszukali wszelkie ┼║ród┼éa d┼║wi─Öków i do┼éo┼╝yli stara┼ä, aby wyeliminowa─ç przenikanie ha┼éasu do kabiny. Zadbali nawet o to, by wyciszy─ç d┼║wi─Ök wody rozbryzgiwanej przez opony.

 

KONCEPCJA SEAT-IN-CONTROL

 

Dzi─Öki wdro┼╝eniu koncepcji seat-in-control newralgiczne funkcje samochodu zosta┼éy zgrupowane wokó┼é kierowcy, a kszta┼ét oparcia fotela zapewnia mu korzystanie z nich przy zachowaniu komfortowej, naturalnej postawy.

 

Przednie fotele, w zale┼╝no┼Ťci od wersji, umo┼╝liwiaj─ů elektryczn─ů regulacj─Ö w sze┼Ťciu lub o┼Ťmiu kierunkach, w tym drugim przypadku z mo┼╝liwo┼Ťci─ů regulacji podparcia odcinka l─Öd┼║wiowego kierowcy. Spr─Ö┼╝yny i pianki przednich foteli zosta┼éy zaprojektowane w sposób zapewniaj─ůcy optymalne podparcie i rozk┼éad si┼é wywieranych przez siedzenie.

 

W kabinie UX widoczne jest luksusowe dziedzictwo Lexusa. Na przyk┼éad trójramienna kierownica i analogowy zegar pochodz─ů z flagowej limuzyny Lexus LS, a system Lexus Climate Concierge, znany z innych modeli Lexusa, automatycznie optymalizuje temperatur─Ö wn─Ötrza, ┼é─ůcz─ůc nawiew ciep┼éego lub zimnego powietrza z funkcjami ogrzewania i wentylacji foteli. S┼éynne przywi─ůzanie Lexusa do szczegó┼éów widoczne jest tak┼╝e na podsufitce, która eliminuje dokuczliwe odblaski na przedniej szybie, czy te┼╝ w charakterystycznym dla Lexusa przyjemnym skoku prze┼é─ůczników.

 

NOWE LUKSUSOWE WYKOŃCZENIE

 

Od pocz─ůtku swojej historii Lexus czerpie z tradycji japo┼äskiego rzemios┼éa i go┼Ťcinno┼Ťci, które stanowi─ů inspiracj─Ö dla wspó┼éczesnego luksusu. To podej┼Ťcie zapewni UX atrakcyjno┼Ť─ç szczególnie w┼Ťród m┼éodszych klientów, kupuj─ůcych swój pierwszy luksusowy samochód.

 

G┼éówna in┼╝ynier Chika Kako wykorzysta┼éa swoj─ů wiedz─Ö w zakresie tworzenia materia┼éów i do┼Ťwiadczenia zgromadzone podczas pracy w Europie przy definiowaniu za┼éo┼╝e┼ä projektu wn─Ötrza UX. Efektem jest minimalistyczne podej┼Ťcie „mniej znaczy wi─Öcej”, dzi─Öki któremu UX jest bardziej przyjazny i dost─Öpny.

 

„Przy ocenie wn─Ötrza zrównowa┼╝enie ci─ůg┼éo┼Ťci, jedno┼Ťci i kontrastów jest wa┼╝niejsze od parametrów poszczególnych sk┼éadników” – powiedzia┼éa Chika Kako.

 

Przyk┼éadem mo┼╝e by─ç opcjonalne wyko┼äczenie skórzanej tapicerki inspirowane przez sashiko - tradycyjny japo┼äski ┼Ťcieg, u┼╝ywany równie┼╝ przy szyciu strojów do sztuk walki judo i kendo, w po┼é─ůczeniu z deseniem perforacji „calculated art” na dolnej cz─Ö┼Ťci foteli, wywodz─ůcym si─Ö od krzywych matematycznych.

 

Lexus UX udost─Öpnia szeroki wybór kombinacji kolorystycznych wn─Ötrza, z których ka┼╝da ma swój specyficzny nastrój i podkre┼Ťla wyrafinowanie designu. Tapicerka mo┼╝e by─ç tekstylna, skórzana lub ┼é─ůczy─ç tkanin─Ö ze skór─ů Tahara. Standardowe modele oferuj─ů wybór pi─Öciu kolorów – Cobalt, Black, White Ash, Rich Cream i Ochre. Oprócz czerni, tapicerka foteli w wersji F SPORT mo┼╝e by─ç tak┼╝e wykonana w kolorach bia┼éym i Flare Red.

 

Tablica przyrz─ůdów i wyko┼äczenie wn─Ötrza mog─ů wyst─Öpowa─ç w dwóch deseniach i czterech kolorach. Jako pierwszy Lexus, UX oferuje nowy rodzaj wyko┼äczenia powierzchni inspirowany japo┼äskim papierem washi, powszechnie spotykanym w tradycyjnych domach, wywo┼éuj─ůcym spokojne i ciep┼ée uczucia. Dost─Öpne jest tak┼╝e wyko┼äczenie o fakturze podobnej do skóry, znane z flagowych modeli Lexus LC i LS.

 

PRZEJRZYSTE WYŚWIETLACZE I INTUICYJNE STEROWANIE

 

Tablica przyrz─ůdów UX ┼é─ůczy unikalne rozwi─ůzania Lexusa i intuicyjn─ů technologi─Ö. Siedmiocalowy ekran TFT LCD cyfrowo wy┼Ťwietla realistyczne, analogowe wska┼║niki 3D.

 

Opcjonalny wy┼Ťwietlacz projekcyjny HUD podkre┼Ťla zaawansowany charakter Lexusa UX, prezentuj─ůc najwa┼╝niejsze informacje na przedniej szybie w polu widzenia kierowcy. Du┼╝y, kolorowy wy┼Ťwietlacz ukazuje informacje na wirtualnym ekranie, daj─ůcym wra┼╝enie, ┼╝e znajduje si─Ö on 2,5 m przed kierowc─ů, u┼éatwiaj─ůc skupienie wzroku zarówno na nim, jak i na drodze. Jasny obraz o wysokim kontra┼Ťcie jest dobrze widoczny równie┼╝ w ┼Ťwietle dziennym i przy ┼Ťnie┼╝nej pogodzie.

 

Zastosowany w UX Lexus Remote Touch Interface (RTI) zosta┼é zaprojektowany tak, by by┼é naturalny w u┼╝yciu. RTI wykorzystuje intuicyjne dzia┼éania, takie jak podwójne dotkni─Öcia czy przeci─ůganie, na┼Ťladuj─ůc gesty powszechnie u┼╝ywane przy korzystaniu ze smartfona. Brak ramki eliminuje kraw─Ödzie, a specjalne pokrycie powierzchni g┼éadzika u┼éatwia przesuwanie palców i minimalizuje pojawianie si─Ö ┼Ťladów. Przy wyszukiwaniu g┼éadzik rozpoznaje teksty wpisywane wielkimi literami. Wibracja powierzchni g┼éadzika informuje u┼╝ytkownika o ruchach kursora, u┼éatwiaj─ůc jego umieszczenie na przyciskach po┼╝─ůdanych funkcji.

 

Przycisk u podstawy g┼éadzika przywo┼éuje ekran z powi─ůzanymi funkcjami, takimi jak sterowanie klimatyzacj─ů czy nawigacj─ů, u┼éatwiaj─ůc dost─Öp do nich bez nawigowania przez menu. Logo Lexusa na powierzchni g┼éadzika jest w nocy pod┼Ťwietlane, stanowi─ůc znak zaawansowanej elegancji.

 

NOWATORSKA TECHNOLOGIA

 

Designerzy Lexusa stworzyli w kabinie wyrafinowan─ů atmosfer─Ö, której elementem jest na przyk┼éad zintegrowane subtelne o┼Ťwietlenie LED. Bia┼ée diody LED o┼Ťwietlaj─ů przednie wn─Öki dla nóg, schowek oraz prze┼é─ůczniki na konsoli, a tak┼╝e s┼éu┼╝─ů jako o┼Ťwietlenie górne, lampka do map i o┼Ťwietlenie baga┼╝nika.

 

Innym przyk┼éadem mog─ů by─ç nawiewy, z których ka┼╝dy wykorzystuje jedn─ů ga┼ék─Ö do regulowania kierunku i intensywno┼Ťci nawiewu. Po┼é─ůczenie dwóch funkcji w jednej ga┼éce umo┼╝liwi┼éo zwi─Ökszenie przekroju nawiewów, a dzi─Öki temu i ich skuteczno┼Ťci, przy jednoczesnym zmniejszeniu poziomu szumu. Dost─Öpne w wy┼╝szych wersjach wyposa┼╝enia diody LED, pod┼Ťwietlaj─ůce ga┼éki regulacji nawiewów, zasilane s─ů bezprzewodowo metod─ů indukcyjn─ů. Zastosowanie uk┼éadu luster opracowanego dla tylnych lamp zespolonych Lexusa LC pozwoli┼éo uzyska─ç efekt g┼é─Öbi, mimo ┼╝e element o┼Ťwietlaj─ůcy ma tylko 3 mm grubo┼Ťci.

 

WSZECHSTRONNO┼Ü─ć DZI─śKI PRZEMY┼ÜLANEMU ROZPLANOWANIU

 

Rozstaw osi wynosz─ůcy 2640 mm przyczynia si─Ö do komfortu i stabilno┼Ťci jazdy, a tak┼╝e do przestronno┼Ťci kabiny. D┼éugo┼Ť─ç 4495 mm i najmniejszy w segmencie promie┼ä skr─Ötu 10,4 m sprawiaj─ů, ┼╝e Lexusem UX ┼éatwo si─Ö manewruje i parkuje.

 

Wsiadanie i wysiadanie jest ┼éatwe dzi─Öki po┼é─ůczeniu kilku czynników, takich jak optymalna wysoko┼Ť─ç i kszta┼ét siedzisk, czy podci─Öcia dolnych progów drzwi. UX ma tak┼╝e najwi─Ökszy schowek w konsoli w swojej klasie.

 

Opcjonalny bezdotykowy mechanizm otwierania pokrywy baga┼╝nika u┼éatwia ┼éadowanie baga┼╝y, a relingi z litego aluminium umo┼╝liwiaj─ů instalowanie ró┼╝norodnych baga┼╝ników dachowych.

 

W zale┼╝no┼Ťci od konfiguracji modelu na danym rynku, UX mo┼╝e by─ç wyposa┼╝ony w zestaw naprawczy, opony typu run-flat lub ko┼éo zapasowe. Nowe opony typu run-flat drugiej generacji umo┼╝liwiaj─ů jazd─Ö z przebit─ů opon─ů przy pr─Ödko┼Ťci do 80 km/h na dystansie do 160 km.

 

MULTIMEDIA

 

Lexus UX udost─Öpnia najnowsze rozwi─ůzania w dziedzinie multimediów i nawigacji. Standardem jest siedmiocalowy wy┼Ťwietlacz wielofunkcyjny EMV (Electro Multi Vision), za┼Ť wraz z systemem Lexus Premium Navigation instalowany jest wy┼Ťwietlacz EMV o przek─ůtnej 10,25 cala.

 

Standardowy system Lexus Premium Sound mo┼╝e odtwarza─ç z urz─ůdze┼ä USB pliki audio o najwy┼╝szej rozdzielczo┼Ťci (WAV, FLAC, ALAC i OGG Vorbis) i jako┼Ťci d┼║wi─Öku lepszej ni┼╝ na p┼éytach CD. Dwa porty USB przy tylnych siedzeniach umo┼╝liwiaj─ů pasa┼╝erom korzystanie ze smartfonów i tabletów oraz ┼éadowanie ich.

 

Standardowy system z sze┼Ťcioma g┼éo┼Ťnikami i opcjonalny system z o┼Ťmioma g┼éo┼Ťnikami wykorzystuj─ů membrany wykonane z u┼╝yciem bambusowego w┼éókna w─Öglowego, które dzi─Öki mniejszej masie zapewniaj─ů naturalne brzmienie i lepsze przenoszenie ┼Ťrednich tonów. Oba systemy tworz─ů naturaln─ů przestrze┼ä d┼║wi─Ökow─ů dzi─Öki umieszczeniu g┼éo┼Ťników wysokotonowych po obu stronach tablicy przyrz─ůdów i wykorzystaniu odbicia d┼║wi─Öku od przedniej szyby. System o┼Ťmiog┼éo┼Ťnikowy zawiera dodatkowo g┼éo┼Ťnik wysokotonowy po┼Ťrodku tablicy przyrz─ůdów oraz subwoofer umieszczony w przestrzeni baga┼╝owej, a tak┼╝e wzmacniacz o wi─Ökszej mocy.

 

Opcjonalny system Mark Levinson Premium Surround Sound – jedyny taki w segmencie – wykorzystuje zestaw 13 g┼éo┼Ťników, o┼Ťmiokana┼éowy wzmacniacz klasy D o ma┼éych zniekszta┼éceniach i mocy 668 W oraz technologie Quantum Logic Surround Sound i ClariFi 2.0, dostarczaj─ůc osobom znajduj─ůcym si─Ö w kabinie UX wra┼╝e┼ä jak z sali koncertowej.

 

SOLIDNA PLATFORMA

 

Lexus stworzy┼é model UX jako wyj─ůtkowe po┼é─ůczenie zwinno┼Ťci i komfortu jazdy, na których zale┼╝y m┼éodym u┼╝ytkownikom. Kluczem do spe┼énienia tych za┼éo┼╝e┼ä sta┼éo si─Ö zbudowanie UX w oparciu o now─ů, mocn─ů platform─Ö GA-C. Dzi─Öki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzyma┼éo┼Ťci, klejenia strukturalnego oraz spawania metod─ů Laser Screw Welding uzyskano struktur─Ö o bardzo du┼╝ej sztywno┼Ťci, zapewniaj─ůc─ů dynamiczne w┼éasno┼Ťci jezdne i znakomity komfort.

 

Wykorzystanie aluminium w konstrukcji drzwi, b┼éotników i pokrywy silnika oraz wykonanie pokrywy baga┼╝nika z materia┼éów kompozytowych umo┼╝liwi┼éo uzyskanie najni┼╝szego po┼éo┼╝enia ┼Ťrodka masy w swojej klasie (594 mm). W efekcie UX daje kierowcy wra┼╝enie prowadzenia dynamicznego hatchbacka. Struktura pier┼Ťcieniowa wokó┼é otworu baga┼╝nika za tylnymi siedzeniami zwi─Öksza sztywno┼Ť─ç skr─Ötn─ů, co poprawia bezpiecze┼ästwo w razie zderzenia, zapewnia lepsze w┼éasno┼Ťci jezdne i zmniejsza ha┼éas oraz wibracje.

 

Zawieszenie z kolumnami MacPhersona z przodu i wielowahaczowym uk┼éadem z wahaczami wleczonymi z ty┼éu (w obu przypadkach zastosowano ramy pomocnicze) jest specjalnie dostrojone tak, by zapewnia─ç zarówno zwinno┼Ť─ç, jak i komfort podczas jazdy po nierówno┼Ťciach miejskich ulic. Konstruktorzy starannie dopracowali szczegó┼éy takie jak jako┼Ť─ç oleju, uszczelki i tarcie w amortyzatorach.

 

Górna belka w komorze silnika zwi─Öksza jej sztywno┼Ť─ç skr─Ötn─ů, za┼Ť przek┼éadnia kierownicza jest przykr─Öcona bezpo┼Ťrednio do ramy pomocniczej bez u┼╝ycia gumowych tulei dla poprawy wyczucia sterowania.

 

Zintegrowana z systemem Vehicle Stability Control (VSC) funkcja Active Cornering Assist (ACA) pomaga utrzyma─ç samochód na po┼╝─ůdanej przez kierowc─Ö linii skr─Ötu poprzez lekkie przyhamowanie wewn─Ötrznych kó┼é, niweluj─ůc tendencj─Ö podsterowno┼Ťci. Dzi─Öki temu UX pokonuje zakr─Öty z wi─Öksz─ů precyzj─ů, zachowuj─ůc stabilno┼Ť─ç.

 

ZAWIESZENIE, KTÓRE DOSTOSOWUJE SI─ś DO POTRZEB KIEROWCY

 

Najnowsza wersja aktywnego zawieszenia Lexus Adaptive Variable Suspension (AVS), która zadebiutowa┼éa we flagowym coupe LC, dost─Öpna jest opcjonalnie w wersjach F SPORT oraz Omotenashi. Nowy system AVS ogranicza przechylanie si─Ö nadwozia w zakr─Ötach i poprawia komfort jazdy po wyboistych miejskich ulicach.

 

AVS wykorzystuje liniowe elektrozawory do regulowania ilo┼Ťci p┼éynu przepuszczanego przez trakt obej┼Ťciowy amortyzatorów. W ten sposób system mo┼╝e zmienia─ç si┼é─Ö t┼éumienia w zakresie 650 poziomów w sposób niezauwa┼╝ony dla kierowcy i pasa┼╝erów.

 

Na podstawie danych z uk┼éadu kierowniczego i czujników przeci─ů┼╝enia oraz szybko┼Ťci skr─Öcania, AVS stale dostosowuje si┼é─Ö t┼éumienia do sytuacji, minimalizuj─ůc przechy┼éy nadwozia w zakr─Ötach przy zachowaniu optymalnej przyczepno┼Ťci opon i komfortu jazdy na dowolnej nawierzchni. Si┼éa t┼éumienia jest zmniejszana przy ma┼éych pr─Ödko┼Ťciach i zwi─Ökszana przy du┼╝ych pr─Ödko┼Ťciach. Zintegrowane funkcje takie jak Roll Posture Control, Anti-pitch Control, Repercussion Control oraz Roughness Sensing Control dopasowuj─ů dzia┼éanie AVS do stanu nawierzchni i dynamiki jazdy.

 

Kierowca mo┼╝e wp┼éyn─ů─ç na si┼é─Ö t┼éumienia za pomoc─ů prze┼é─ůcznika trybu jazdy. W trybach Eco, Normal i Sport S oraz w trybie u┼╝ytkownika przy zawieszeniu ustawionym na Normal si┼éa t┼éumienia nie zmienia si─Ö, zapewniaj─ůc optymalne zrównowa┼╝enie komfortu jazdy, reakcji uk┼éadu kierowniczego oraz przechy┼éów nadwozia.

 

Po wybraniu trybu Sport S+ oraz w trybie użytkownika przy zawieszeniu ustawionym na Sport siła tłumienia jest zwiększana, czego efektem jest najbardziej dynamiczny charakter jazdy.

 

Oprócz tego w razie wykrycia gwa┼étownego manewru, dla unikni─Öcia kolizji system PCS wykorzystuje AVS do b┼éyskawicznego zwi─Ökszenia si┼éy t┼éumienia, aby ograniczy─ç nurkowanie samochodu przy hamowaniu i przechy┼éy nadwozia w zakr─Ötach. System VSC reguluje si┼é─Ö t┼éumienia za pomoc─ů AVS po wykryciu po┼Ťlizgu lub zmian przyczepno┼Ťci nawierzchni, co zwi─Öksza efektywno┼Ť─ç VSC.

 

WSPOMAGANIE KIEROWNICY

 

Nowy elektryczny uk┼éad wspomagania kierownicy zapewnia znakomit─ů precyzj─Ö i wyczucie kierowania oraz natychmiastow─ů reakcj─Ö na dzia┼éania kierowcy.

 

W wersjach UX wyposa┼╝onych w elektrycznie regulowane przednie fotele dost─Öpny jest opcjonalnie elektryczny uk┼éad ustawiania po┼éo┼╝enia i pochylenia kierownicy. Dodatkowo w wersjach z funkcj─ů pami─Öci wsiadanie i wysiadanie u┼éatwia funkcja Auto Away / Auto Return, powi─ůzana z czujnikiem zapi─Öcia pasa kierowcy oraz przyciskiem Start. Mechanizm regulacji po┼éo┼╝enia kierownicy umo┼╝liwia zmian─Ö jej pochylania i wysuwania w zakresie 40 mm.

 

Standardowe ko┼éa Aero ze stopów aluminium o rozmiarze 17 x 6.5 cala wyposa┼╝one s─ů w opony 215/60R17 96H. Opcjonalne 18-calowe ko┼éa ze stopów aluminium otrzymuj─ů opony typu run-flat 225/50RF18 95V. Wersje F SPORT dost─Öpne s─ů z wyczynowymi oponami letnimi.

 

UX 250h: NAP─śD HYBRYDOWY NOWEJ GENERACJI

 

Lexus UX 250h jest wyposa┼╝ony w nap─Öd hybrydowy nowej generacji o ca┼ékowitej mocy 178 KM, ┼é─ůcz─ůcy dobr─ů dynamik─Ö z niskim zu┼╝yciem paliwa.

 

Zastosowany w nim nowy czterocylindrowy silnik rz─Ödowy o pojemno┼Ťci skokowej 2 litrów jest jednym z najbardziej efektywnych w swojej klasie i odznacza si─Ö wyj─ůtkowo niskimi emisjami. Zawdzi─Öcza to rewolucyjnemu, laserowemu napylaniu powierzchni gniazd zaworowych, wysokiemu stopniowi spr─Ö┼╝ania (13:1), uk┼éadowi wtrysku paliwa D4-S ┼é─ůcz─ůcemu wtrysk bezpo┼Ťredni i po┼Ťredni, technologii szybkiego spalania oraz zastosowaniu inteligentnego uk┼éadu elektrycznego sterowania zmiennymi fazami rozrz─ůdu VVT-iE dla zaworów ss─ůcych.

 

Do zwi─Ökszenia osi─ůgów silnika i zmniejszenia zu┼╝ycia paliwa przyczyniaj─ů si─Ö pompa oleju o p┼éynnie regulowanym wydatku i uk┼éad ch┼éodniczy o zmiennej wydajno┼Ťci z elektryczn─ů pomp─ů cieczy ch┼éodz─ůcej, ograniczaj─ůce tarcie wewn─Ötrzne. Uk┼éad ten zapewnia równie┼╝ szybsze ogrzewanie kabiny w ch┼éodne dni i jej szybsze ch┼éodzenie podczas dzia┼éania klimatyzacji.

 

Uk┼éad recyrkulacji ciep┼éa gazów spalinowych umo┼╝liwia szybsze rozgrzewanie silnika dla zmniejszenia emisji niepo┼╝─ůdanych substancji, a filtr cz─ůstek sta┼éych eliminuje ze spalin cz─ůsteczki sadzy w stopniu wymaganym przez norm─Ö EURO 6d PN (Particulate Number).

 

W hybrydowym uk┼éadzie nap─Ödowym UX silnik spalinowy jest sprz─Ö┼╝ony z dwoma silnikami elektrycznymi za pomoc─ů przek┼éadni nowej generacji, odznaczaj─ůcej si─Ö mniejszymi wymiarami i mas─ů oraz mniejszym tarciem wewn─Ötrznym, ni┼╝ we wcze┼Ťniejszych systemach hybrydowych Lexusa. Sterownik mocy (PCU, Power Control Unit) jest o 20 procent mniejszy i o 10 procent l┼╝ejszy, a przy tym ma wi─Öksz─ů moc.

 

Dzi─Öki optymalizacji stopnia wspomagania przez silnik elektryczny oraz obrotów silnika spalinowego uzyskano wra┼╝enie liniowego przyspieszania bez wchodzenia silnika spalinowego na wysokie obroty. Pr─Ödko┼Ť─ç obrotowa silnika spalinowego jest zsynchronizowana z pr─Ödko┼Ťci─ů pojazdu, co wzmacnia wra┼╝enie natychmiastowego i ci─ůg┼éego przyspieszania.

 

Zastosowanie nowej, walcowej przek┼éadni redukcyjnej pozwoli┼éo umie┼Ťci─ç elektryczny silnik nap─Ödowy (MG2) nad generatorem (MG1), zamiast, jak dotychczas, wspó┼éosiowo. W efekcie ca┼éy uk┼éad jest mniejszy i l┼╝ejszy, a straty spowodowane tarciem zmniejszy┼éy si─Ö o 25 procent. Oprócz tego, MG2 pracuje teraz z wy┼╝sz─ů pr─Ödko┼Ťci─ů obrotow─ů, co oznacza wi─Öksze osi─ůgi i sprawno┼Ť─ç.

 

Funkcja Sequential Shiftmatic umo┼╝liwia hamowanie silnikiem z sze┼Ťcioma stopniami intensywno┼Ťci prze┼é─ůczanymi ┼éopatkami pod kierownic─ů lub d┼║wigni─ů biegów, daj─ůc efekt podobny do manualnej skrzyni biegów. Pr─Ödko┼Ť─ç, przy której hybrydowy uk┼éad nap─Ödowy mo┼╝e wy┼é─ůczy─ç silnik spalinowy na przyk┼éad podczas zjazdu z d┼éugiego zbocza, zwi─Ökszono do 115 km/h.

 

Nowy niklowo-wodorkowy (NiMH) akumulator trakcyjny o niewielkiej masie i wymiarach, wyposa┼╝ony w zwarty system ch┼éodzenia, umieszczony jest pod tylnymi siedzeniami, co sprzyja niskiemu po┼éo┼╝eniu ┼Ťrodka masy samochodu.

 

NAP─śD NA CZTERY KO┼üA E-FOUR

 

UX 250h jest dost─Öpny z nap─Ödem na przedni─ů o┼Ť lub na wszystkie ko┼éa w systemie E-Four.

 

System nap─Ödu na wszystkie ko┼éa E-Four wykorzystuje do nap─Ödu kó┼é tylnej osi dodatkowy silnik elektryczny, zintegrowany z mechanizmem ró┼╝nicowym. Podzia┼é mocy mi─Ödzy przedni─ů i tyln─ů o┼Ť jest automatycznie optymalizowany przez system VSC podczas przyspieszania, pokonywania zakr─Ötów lub jazdy po ┼Ťliskich nawierzchniach. E-Four zapewnia stabilno┼Ť─ç jazdy pod gór─Ö lub po za┼Ťnie┼╝onych drogach przy ni┼╝szym zu┼╝yciu paliwa ni┼╝ w przypadku konwencjonalnych uk┼éadów nap─Ödu na cztery ko┼éa ze skrzynk─ů rozdzielcz─ů i wa┼éami nap─Ödowymi. E-Four to wi─Öcej ni┼╝ wspomaganie trakcji na ┼Ťliskich nawierzchniach – system jest w stanie aktywnie poprawia─ç stabilno┼Ť─ç przez dostosowywanie mocy dostarczanej na tylne ko┼éa do sytuacji dla skorygowania nad- lub podsterowno┼Ťci.

 

UX 200: NOWATORSKA PRZEKŁADNIA I ULTRAEFEKTYWNY SILNIK

 

UX 200 jest wyposa┼╝ony ten sam dwulitrowy, rz─Ödowy silnik czterocylindrowy, co UX 250h.

 

Rozwijaj─ůc moc 171 KM, silnik UX 200 odznacza si─Ö osi─ůgami podobnymi do niektórych turbodo┼éadowanych konkurencyjnych silników o mniejszej pojemno┼Ťci, ale przy mniejszej z┼éo┼╝ono┼Ťci i masie oraz mniejszej emisji ciep┼éa. Silnik dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 205 Nm.

 

Nowa bezstopniowa przek┼éadnia Direct-Shift-CVT (D-CVT) ┼é─ůczy p┼éynno┼Ť─ç i ekonomiczno┼Ť─ç przek┼éadni typu Continuously Variable Transmission z lepszym wyczuciem prowadzenia dzi─Öki zastosowaniu dodatkowej przek┼éadni z─Öbatej, która jest w┼é─ůczana przy ruszaniu z miejsca i wst─Öpnym przyspieszaniu.

 

Efektem jest szybsze i bardziej liniowe przyspieszanie oraz zachowanie zalet CVT przy ┼Ťrednich i du┼╝ych pr─Ödko┼Ťciach. Dodatkowo dzi─Öki temu, ┼╝e przy ma┼éych pr─Ödko┼Ťciach moment obrotowy przenosi przek┼éadnia z─Öbata, zakres pracy CVT mo┼╝e zosta─ç zoptymalizowany dla wi─Ökszych pr─Ödko┼Ťci, przyczyniaj─ůc si─Ö do zmniejszenia zu┼╝ycia paliwa. Jednocze┼Ťnie elementy CVT s─ů mniej obci─ů┼╝one, co umo┼╝liwi┼éo zmniejszenie jej wymiarów.

 

Podczas szybkiego przyspieszania D-CVT mo┼╝e swobodnie dostosowywa─ç prze┼éo┼╝enie, symuluj─ůc zmiany biegów wielostopniowej przek┼éadni automatycznej. Synchronizacja zwi─Ökszania obrotów silnika z pr─Ödko┼Ťci─ů pojazdu daje wra┼╝enie liniowego przyspieszania.

 

WYBÓR TRYBU JAZDY

 

Zarówno UX 200, jak i hybrydowy UX 250h s─ů wyposa┼╝one w prze┼é─ůcznik umo┼╝liwiaj─ůcy wybór jednego z trzech trybów jazdy.

 

Tryb Normal zapewnia optymalne zrównowa┼╝enie osi─ůgów i oszcz─Ödno┼Ťci paliwa. Tryb ECO zmniejsza zu┼╝ycie paliwa we wszelkich sytuacjach przez ograniczenie reakcji na naciskanie peda┼éu przyspieszenia oraz wydajno┼Ťci klimatyzacji. Tryb Sport uwydatnia reakcje na naciskanie peda┼éu przyspieszenia oraz czu┼éo┼Ť─ç uk┼éadu kierowniczego.

 

W wersjach Omotenashi i F SPORT wyposa┼╝onych w AVS dost─Öpnych jest pi─Ö─ç trybów jazdy: Normal, ECO, Sport S, Sport S+ oraz tryb definiowany przez u┼╝ytkownika.

 

TECHNOLOGIE BEZPIECZEŃSTWA I WSPOMAGANIA KIEROWCY

 

UX jest zaopatrzony w osiem poduszek powietrznych: przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasa┼╝era, poduszki powietrzne chroni─ůce kolana kierowcy i pasa┼╝era, zamontowane w fotelach boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasa┼╝era oraz boczne kurtynowe poduszki powietrzne na ca┼éej d┼éugo┼Ťci kabiny.

 

Pakiet bezpiecze┼ästwa czynnego Lexus Safety System+ obejmuje dzia┼éaj─ůcy przy ka┼╝dej pr─Ödko┼Ťci radarowy dynamiczny tempomat, system ochrony przedzderzeniowej (PCS) z funkcj─ů wykrywania pieszych, funkcj─Ö utrzymywania pasa ruchu i ostrzegania o niezamierzonym jego opuszczeniu (LKA/LDA), funkcj─Ö rozpoznawania znaków drogowych (RSA) oraz funkcje adaptacyjnych ┼Ťwiate┼é drogowych (AHS) i automatycznych ┼Ťwiate┼é drogowych (AHB).

 

U┼╝ywaj─ůcy radaru system ochrony przedzderzeniowej ostrzega kierowc─Ö o zagro┼╝eniu zderzeniem i samoczynnie rozpoczyna hamowanie, je┼Ťli kierowca nie zrobi tego odpowiednio wcze┼Ťnie. System mo┼╝e dzia┼éa─ç przy wzgl─Ödnej pr─Ödko┼Ťci pojazdu poruszaj─ůcego si─Ö przed samochodem wynosz─ůcej od 10 do 180 km/h. Dynamiczny tempomat wraz z funkcj─ů rozpoznawania znaków drogowych (RSA, Road Sign Assist) mo┼╝e szybko zmieni─ç pr─Ödko┼Ť─ç samochodu zgodnie z rozpoznanym ograniczeniem pr─Ödko┼Ťci.

 

Korzystaj─ůc z kamery, PCS wykrywa pieszych nawet przy s┼éabym o┼Ťwietleniu, a mo┼╝liwo┼Ťci jego radaru zosta┼éy rozszerzone o wykrywanie rowerzystów w dzie┼ä.

 

UX mo┼╝e pod─ů┼╝a─ç za poprzedzaj─ůcym pojazdem przy ma┼éych pr─Ödko┼Ťciach do ok. 30 km/h, równie┼╝ w korkach. Zapewnia to kierowcy UX komfort prowadzenia w sytuacjach, które zwykle powoduj─ů zdenerwowanie i zm─Öczenie, zwi─Ökszaj─ůc przy tym bezpiecze┼ästwo.

 

Funkcja ┼Ťledzenia pasa ruchu (Lane Tracing Assist) pomaga utrzymywa─ç samochód na ┼Ťrodku pasa ruchu, koryguj─ůc tor jazdy przy wykorzystaniu elektrycznego uk┼éadu wspomagania kierownicy. Funkcja ostrzegania o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu (LDA, Lane Departure Alert) wykrywa nie tylko bia┼ée lub ┼╝ó┼éte oznakowanie pasa ruchu, ale i kraw─Ödzie jezdni.

 

Inne dost─Öpne funkcje bezpiecze┼ästwa obejmuj─ů system ostrzegania o obecno┼Ťci poruszaj─ůcych si─Ö lub nieruchomych pojazdów wokó┼é UX podczas dzia┼éa┼ä zwi─ůzanych z parkowaniem, wykorzystuj─ůcy oprócz sonarów obraz z kamer wy┼Ťwietlany na centralnym ekranie, a tak┼╝e funkcj─Ö ostrzegania o potencjalnych zagro┼╝eniach sprz─Ö┼╝on─ů z dynamicznym tempomatem.

 

System hamowania wspomagaj─ůcego parkowanie (Parking Support Brake) wykorzystuje funkcje sterowania przyspieszeniem i hamowaniem oraz d┼║wi─Ökowe i wizualne ostrze┼╝enia o mo┼╝liwo┼Ťci kontaktu z obiektami znajduj─ůcymi si─Ö przed lub za UX, dodatkowo zmniejszaj─ůc ryzyko kolizji na parkingu.

 

UX F SPORT

 

Pakiet F SPORT jest dost─Öpny zarówno dla UX 200, jak i UX 250h.

 

Stylizacja F SPORT obejmuje specjalny wzór grilla z deseniem kratki z┼éo┼╝onym z elementów w kszta┼écie litery L. Przedni zderzak F SPORT wyposa┼╝ony jest w du┼╝e obramowania ┼Ťwiate┼é przeciwmgielnych chromowanymi elementami w kszta┼écie litery L i takim samym deseniem kratki, jak na grillu. Ca┼éo┼Ťci dope┼éniaj─ů zmodyfikowany tylny zderzak i czarne elementy wyko┼äczenia przodu oraz ty┼éu.

 

Dwa z 13 kolorów nadwozia, F White Nova i Heat Blue, dost─Öpne s─ů wy┼é─ůcznie w wersji F SPORT.

 

Elementy wyposa┼╝enia wn─Ötrza wyj─ůtkowe dla wersji F SPORT obejmuj─ů przednie fotele wykonane z u┼╝yciem technologii zintegrowanej pianki opracowanej dla modeli linii Lexus F, zapewniaj─ůcej lepsze dopasowanie do cia┼éa zajmuj─ůcych je osób. W procesie ich wytwarzania tapicerka jest uk┼éadana wewn─ůtrz formy, a nast─Öpnie wype┼éniana piank─ů. Specjalne, regulowane w o┼Ťmiu kierunkach przednie fotele F SPORT maj─ů regulacj─Ö podparcia l─Öd┼║wi, a tak┼╝e manualn─ů regulacj─Ö po┼éo┼╝enia zag┼éówków w poziomie.

 

Wersje F SPORT zaopatrzone s─ů w wi─Ökszy, 8-calowy ekran TFT LCD. Wy┼Ťwietlane na nim informacje mog─ů by─ç ró┼╝ne w zale┼╝no┼Ťci od rodzaju nap─Ödu (konwencjonalny lub hybrydowy) oraz wybranego trybu jazdy. Wyst─Öpuj─ůcy tylko w wersji F SPORT wska┼║nik z ruchomym pier┼Ťcieniem, zastosowany po raz pierwszy w supersamochodzie Lexus LFA, a pó┼║niej we flagowym coupe LC, umo┼╝liwia ┼éatw─ů zmian─Ö prezentowanych informacji. Naci┼Ťni─Öcie przycisku na kierownicy powoduje odsuni─Öcie pier┼Ťcienia w prawo i powi─Ökszenie wy┼Ťwietlacza wielofunkcyjnego.

 

Do pakietu nale┼╝─ů tak┼╝e pokryta skór─ů kierownica F SPORT, wyko┼äczona skór─ů d┼║wignia biegów i aluminiowe peda┼éy.

 

UX F SPORT mo┼╝e by─ç wyposa┼╝ony w dopasowan─ů do UX wersj─Ö udoskonalonego zawieszenia o zmiennej charakterystyce AVS (Adaptive Variable Suspension), które opracowano dla flagowych modeli LC i LS. System zwi─Öksza si┼é─Ö t┼éumienia podczas pokonywania zakr─Ötów lub zmiany pasów ruchu, aby zminimalizowa─ç przechy┼éy nadwozia, za┼Ť zmniejsza j─ů podczas jazdy na wprost dla zapewnienia wi─Ökszego komfortu jazdy.

 

Tuning zawieszenia F SPORT obejmuje specjalne spr─Ö┼╝yny i dr─ů┼╝ki stabilizuj─ůce oraz tylny t┼éumik drga┼ä. 18-calowe aluminiowe ko┼éa F SPORT o pi─Öciu podwójnych ramionach s─ů sztywniejsze od standardowych kó┼é UX, przyczyniaj─ůc si─Ö do poprawy w┼éasno┼Ťci jezdnych i precyzji prowadzenia.

 

Jazd─Ö UX F SPORT mo┼╝na dodatkowo uatrakcyjni─ç dzi─Öki systemowi Active Sound Control (ASC), który generuje efekt d┼║wi─Ökowy prze┼é─ůczania biegów w przek┼éadni automatycznej. Funkcja Sonic Interaction Design (SID) modeluje d┼║wi─Öki wydawane przez samochód podczas jazdy w trybie Sport S+ (S+ Sound).

 

┼╣ród┼éo: LEXUS MEDIA

Silnik: 1987cm3
Rodzaj paliwa/nap─Öd: Benzyna
Moc: 171 KM
Automatyczna skrzynia bieg├│w
Liczba miejsc: 4-5
Przyspieszenie do 100 km/h: 9.2 sek.
Rodzaj nap─Ödu: 4x2
Pojemno┼Ť─ç baga┼╝nika: 377
Średnie spalanie: 6.9 l/100 km
Zobacz r├│wnie┼╝
Popro┼Ť o indywidualn─ů ofert─Ö
Zostaw nam do Siebie kontakt! Oddzwonimy w ci─ůgu kilku minut!
AutoStrore Lexus UX 200 - 01 - leasing, kredyt lub najem

Lexus

UX 200
1049 zł
netto/mc
1987cm3
171 KM
2022 r.
Finansowanie
Firma
Rodzaj finansowania
Leasing
Okres umowy mc
84
Wkład własny netto
52646 zł
Warto┼Ť─ç wykupu netto
12000 zł
Kliknij i sprawd┼║ dost─Öpno┼Ť─ç
Wysy┼éaj─ůc wype┼éniony formularz potwierdzasz zainteresowanie kontaktem w sprawie oferty ze strony Autostore Sp. z o.o. Administratorem danych osobowych jest Autostore sp. z o.o. z siedzib─ů w Warszawie (00-839) przy ul. Towarowej 28, zarejestrowana w S─ůdzie Rejonowym dla M.St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydzia┼é Gospodarczy Krajowego Rejestru S─ůdowego, KRS: 0000964077, NIP: 527-299-68-49. W sprawach zwi─ůzanych z ochron─ů danych osobowych mo┼╝na skontaktowa─ç si─Ö z nami za po┼Ťrednictwem e-mail bok@autostore.pl lub pisemnie pod podanym powy┼╝ej adresem siedziby spó┼éki. Szczegó┼éowe informacje dotycz─ůce danych osobowych znajduj─ů si─Ö tutaj: Polityka Prywatno┼Ťci.
Wyra┼╝am zgod─Ö na otrzymywanie w przysz┼éo┼Ťci od Autostore Sp. z o.o. dodatkowych informacji handlowych (marketingowych) drog─ů: po┼é─ůcze┼ä telefonicznych, SMS, email.