Nowa oferta

LexusES 300h

2487 cm3
218 KM
2023 r.
0 km
Zarezerwuj na 24 h
Firma
Prywatnie
Kredyt
Leasing
Najem
Okres umowy mc
Wkład własny netto
88097
Wartość wykupu netto
Twoja rata  miesięczna netto
1756
Wartość katalogowa 240 799 zł
Dowiedz się więcej o tej ofercie
lub
Co mnie wyróżnia
Moje wyposażenie
Poznaj model
Parametry techniczne
  • 18" ciemnoszare przeszlifowane obręcze kół ze stopów lekkich, 235/45 R18
  • Lakier Graphite Black
  • Tapicerka Skóra Tahara Black

Bezpieczeństwo czynne i dynamika jazdy

  • Aktywne światła hamowania
  • Aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, rozpoznający znaki (DRCC)
  • Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA)
  • Detekcja rowerzystów w dzień
  • Elektryczny hamulec postojowy (EPB) Elektryczne wspomaganie kierownicy
  • Selektor trybów jazdy: 3 tryby (Eco, Normal, Sport)
  • Stabilizator
  • System automatycznych świateł drogowych (AHB)
  • System bezpieczeństwa LSS+
  • System elektronicznego rozkładu siły hamowania (EBD)
  • System monitorowania "martwego pola" (BSM)
  • System monitorowania ciśnienia w oponach z automatyczną lokalizacją
  • System ochrony przeciwzderzeniowej (PCS)
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTAB)
  • System ostrzegania pieszych o nadjeżdżającym pojeździe (AVAS)
  • System rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
  • System stabilizacji toru jazdy (VSC)
  • System wspomagania kierowania (ESA)
  • System wspomagania manewrów na skrzyżowaniu (ITA)
  • System wspomagania wjazdu pod górę (HAC)
  • System wykrywania pieszych z przodu pojazdu
  • System zapobiegający blokowaniu kół (ABS)
  • Systemy kontroli trakcji (TRC)
  • Tryb pojazdu elektrycznego

 

Bezpieczeństwo bierne

  • 2-stopniowe popduszki powietrzne dla kierowcy i przedniego pasażera
  • Boczne kurtyny powietrzne
  • Boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i przedniego pasażera
  • Boczne poduszki powietrzne dla tylnej kanapy
  • Napinacze pasów bezpieczeństwa przednich foteli
  • Napinacze pasów bezpieczeństwa zewnętrznych foteli tylnej kanapy
  • Poduszka powietrzna dla kolan kierowcy
  • Poduszka powietrzna dla kolan pasażera przedniego
  • Przycisk włącz/wyłącz poduszki powietrzne, po stronie pasażera
  • Sygnalizacja niezapiętych pasów przednich foteli
  • Sygnalizacja niezapiętych pasów tylnej kanapy
  • System mocowania fotelików i-Size dla zewnętrznych foteli kanapy tylnej
  • System mocowania fotelików ISOFIX dla zewnętrznych foteli kanapy tylnej
  • Zabezpieczenie tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci

 

Zabezpieczenia

  • Inteligentny kluczyk
  • System antykradzieżowy - czujnik nachylenia
  • System antykradzieżowy - immobiliser
  • System antykradzieżowy - sensor intruza
  • System antykradzieżowy - syrena

 

Systemy audio, komunikacyjne i informacyjne

  • 10-głośnikowy system audio Pioneer®
  • 2 porty USB w konsoli centralnej
  • 2 porty USB w środkowej konsoli tylnej
  • 7" wyświetlacz kierowcy
  • Antena w kształcie płetwy rekina
  • Antena zintegrowana w szybie
  • Cyfrowy prędkościomierz
  • Dotykowy ekran multimedialny o przekątnej 12,3-cala
  • Kamera cofania
  • Ładowarka bezprzewodowa do smartfona
  • Nawigacja GPS Lexus Premium Navigation
  • Odbiornik radia DAB
  • Panel sterujący systemem audio, telefonem oraz wyświetlaczem nakierownicy
  • System Apple CarPlay/ Android Auto
  • System automatycnzego powiadamiania ratunkowego (eCall)
  • System Bluetooth® umożliwiający bezprzewodową łączność z telefonem
  • Touchpad do obsługiwania systemu multimediów
  • Usługa Lexus Link Connected (OEM DCM)
  • Wskaźnik jazdy eko
  • Wskaźnik systemu hybrydowego na wyświetlaczu kierowcy
  • Zegarek analogowy z funkcją GPS
  • Złącze AUX w przedniej kosoli środkowej

 

Komfort i wygoda

  • 2-kierunkowe podparcie odcinka lędźwiowego kierowcy
  • 2-kierunkowe podparcie odcinka lędźwiowego pasażera przedniego
  • Automatyczne ustawienie recyrkulacji powietrza w kabinie
  • Automatycznie zamykane drzwi
  • Dwustefowa klimatyzacja automatyczna
  • Elektro chromatyczne (automatycznie przyciemniane) lusterko wsteczne
  • Elektryczna klimatyzacja z technologią nanoe®
  • Elektryczna regulacja siedzenia kierowcy (8 kierunków)
  • Elektryczna regulacja siedzenia pasażera (8 kierunków)
  • Elektrycznie sterowana kolumna kierownicy
  • Elementy ozdobne drzwi Black Grain
  • Filtr powietrza i filtr kabinowy z odświeżaczem powietrza
  • Funkcja łatwego wsiadania i wysiadania, ruchoma kierownica
  • Gałka zmiany biegów obszyta skórą
  • Gniazdo 12V w tylnej części pojazdu
  • Inteligentny kluczyk
  • Klimatyzacja automatyczna z funkcją S-Flow
  • Ledowe podświetlenie schowka przed pasażerem
  • Manetki do zmiany biegów na kierownicy
  • Optyczne lusterko wsteczne
  • Oświetlenie drzwi w technologii LED
  • Otwór na narty w tylnej kanapie
  • Podgrzewana przednia szyba
  • Podgrzewane koło kierownicy
  • Podgrzewane przednie fotele
  • Podłokietnik tylnej kanapy
  • Przednie nakładki progowe ze stali nierdzewnej z emblematami LEXUS
  • Przednie zagłówki ręcznie regulowane w dwóch płaszczyznach
  • Schowek pod pokrywą podłokietnika
  • Schowek w tylnym podłokietniku
  • System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu
  • Szyberdach
  • Światła bagażnika LED
  • Trójramienna kierownica wykończona skórą
  • Uchwyt na kubek z przodu
  • Uchwyty na kubki z tyłu
  • Włączenie świateł przywitalnych przy wsiadaniu
  • Wykończenie Black Grain przedniej części kokpitu
  • Wykończenie przedniego podłokietnika skórą Tahara
  • Wykończenie skórą Tahara przednich foteli
  • Wykończenie tylnej kanapy w skórą Tahara
  • Zagłówek w drugim rzędzie regulowany ręcznie w dwóch kierunkach
  • Zestaw naprawczy
  • Złącze 12V umieszczone w przedniej części pojazdu

 

Wyposażenie zewnętrzne

  • 16" tarcze hamulcowe z tyłu
  • 17" hamulce tarczowe z przodu
  • Akustyczna szyba czołowa oraz boczne szyby przednie
  • Asferyczne lusterka zewnętrzne
  • Chromowane obramowanie szyb bocznych
  • Chromowane wykończenie przedniego zderzaka i grilla
  • Chromowane zdobienie tylnych drzwi
  • Czarne lub kolorowe obudowy lusterek zewnętrznych
  • Czujniki parkowania z funkcją samoczynnego hamowania (ICS)
  • Elektro chromatyczne lusterka zewnętrzne (przyciemniane automatycznie)
  • Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
  • Elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne
  • Kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych
  • Klamki w kolorze nadwozia
  • Podgrzewane lusterka zewnętrzne
  • Powłoka hydrofobowa na szybie czołowej i bocznych szybach przednich
  • Przednie kierunkowskazy halogenowe
  • Przyciemniane szyby
  • Reflektory przednie w technologii bi-LED
  • Samopoziomujące się reflektory statyczne
  • Sensor deszczu wycieraczek przednich
  • Sensor zmierzchu
  • Siatka przedniego grilla typu L
  • Spryskiwacze reflektorów
  • Światła doświetlające zakręty w technologii LED
  • Światła dzienne w technologii LED
  • Światła oświetlające przestrzeń wokół pojazdu
  • Tylne światła przeciwmgielne w technologii LED
  • Tylne światła w technologii LED
  • Tylny spoiler w kolorze nadwozia
  • Tylny zderzak z ukrytym wydechem

PREMIERA NOWEGO LEXUSA ES 300h

 

Nowy ES 300h to jeszcze lepsza wersja sedana, który debiutował w Europie Zachodniej i Centralnej w 2018 roku. To ważny samochód dla klientów flotowych i biznesowych. ES 300h został wyposażony w zaawansowany, samoładujący elektryczny napęd hybrydowy czwartej generacji, dzięki czemu jest konkurencyjną propozycją dla tych, którzy szukają alternatywy dla aut z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.

 

LEXUS ES SIÓDMEJ GENERACJI

 

Od ponad 30 lat Lexus ES dostarcza niepowtarzalnych emocji kierowcom i pasażerom za sprawą swojego wyjątkowego poziomu wyciszenia wnętrza, wyrafinowanego układu jezdnego oraz luksusowej kabiny. Na rynek został wprowadzony w 1989 roku razem z flagową limuzyną marki, modelem LS. ES jest kluczowym modelem w segmencie ekskluzywnych limuzyn, którego nabywcami są zarówno osoby prywatne, jak i firmy. Od debiutu sprzedano 2,75 mln egzemplarzy tego modelu, a samochód dostępny jest w ponad 80 krajach.

 

Nowy ES 300h

 

Zaprezentowana w 2018 roku siódma generacja modelu ES była pierwszą oferowaną klientom Europy Zachodniej i Centralnej. Prowokująca stylistyka auta to efekt zastosowania globalnej platformy GA-K, która dała projektantom ogromną swobodę twórczą. Na przykład większy rozstaw osi pozwolił rozmieścić koła bliżej narożników, co umożliwiło zastosowanie szerszego rozstawu kół z przodu i z tyłu. Platforma GA-K pozwoliła także umieścić niżej maskę oraz stworzyć linię dachu nawiązującą do nadwozia coupe. Czysto i ostro wyrzeźbiony tył z lampami LED, które zachodzą na boki nadwozia, tworzy spójną linię stylistyczną. Samochód oferowany jest też w ekscytującej wersji ES 300h F SPORT.

 

Podróż nowym Lexusem ES 300h jest komfortowa dzięki wygodnym siedzeniom. W wersji F SPORT dostępne są fotele inspirowanymi sportowymi fotelami z modelu LC z tapicerką ze skóry Tahara. Siedzenia z obiciami Tahara należą także do wyposażenia wersji Elegance i Business Edition, w wersji Prestige miejsca siedzące są pokryte naturalną skórą, zaś w wersji Omotenashi miękką skórą półanilinową. Tym, co pomaga cieszyć się długimi wyjazdami biznesowymi, jest odpowiednia pozycja za kierownicą, która jest możliwa dzięki kierownicy umieszczonej pod naturalnym kątem, optymalnej pozycji pedałów oraz wygodnym fotelom, które opcjonalnie mogą być regulowane w 16 kierunkach.

 

Rozmieszczenie wyświetlacza HUD oraz 12,3-calowego ekranu systemu multimedialnego zostało precyzyjnie dobrane z myślą o kierowcy. Melomanów ucieszy 17-głośnikowy system audio Mark Levinson Pure Play, który został stworzony tak, by zapewnić najczystsze audiofilskie wrażenia. Komfort na tylnych fotelach osiągnął niespotykany dotąd poziom za sprawą ponad metrowej przestrzeni na nogi. W wersji Omotenashi, dostepna jest z elektrycznie regulowanymi i podgrzewanymi tylnymi fotelami.

 

Lexus wyznacza standardy w dziedzinie bezpieczeństwa dzięki systemowi Lexus Safety System +2,5, supersztywnej platformie oraz 10 poduszkom powietrznym oferowanym w standardzie. ES 300h uzyskał maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w teście Euro NCAP w 2018 roku. Samochód produkowany jest w wielokrotnie nagradzanej japońskiej fabryce Toyota Kyushu.

 

CO NOWEGO W NAJNOWSZYM ES 300H?

 

Opierając się na sukcesie zaprezentowanego w 2018 roku modelu, inżynierowie Lexusa wynieśli na jeszcze wyższy poziom stylistykę, osiągi i luksus nowego ES 300h. Auto o jeszcze bardziej nowoczesnej stylistyce napędzane jest przez samoładujący elektryczny układ hybrydowy czwartej generacji, który zapewnia niższy poziom emisji niż konwencjonalne silniki. Zmiany widać też we wnętrzu – wysokiej jakości kunszt rzemieślniczy, nowe materiały oraz kolorystyki tapicerki, a także bardziej intuicyjny i łatwiejszy w obsłudze dotykowy wyświetlacz multimedialny o przekątnej 12,3 cala.

 

Lexus ES wyznacza standardy w dziedzinie bezpieczeństwa dzięki najnowszej generacji układu Lexus Safety System +2,5 czy nowym adaptacyjnym światłom drogowym BladeScan. Zgodnie z nową koncepcją prowadzenia i osiągów, zwaną Lexus Driving Signature, dopracowany został układ jezdny. Auto daje lepsze wrażenia z jazdy i jest jeszcze bardziej komfortowe dzięki ulepszonemu tylnemu zawieszeniu, lepszej pracy pedału hamulca, a w wersji F SPORT adaptacyjnemu zawieszeniu o zmiennej sztywności (AVS).

 

Samochód jest jeszcze bardziej atrakcyjny dla klientów biznesowych i flotowych także ze względów ekonomicznych. ES 300h jest liderem w klasie pod względem kosztów utrzymania, a jego wartość rezydualna po 36 miesiącach użytkowania jest o 5 procent wyższa od głównych konkurentów.

 

Stylistyka karoserii

 

  • Nowy, charakterystyczny grill Lexusa: zredukowano liczbę żeber pionowych, a wzór w kształcie litery L sprawia, że auto wygląda bardziej stanowczo
  • Nowe reflektory: zmieniona konstrukcja wewnątrz kloszy nadała im ostrzejszego wyrazu i poprawiła ich działanie
  • Nowe wzory felg: ekskluzywne felgi 17- i 18-calowe, 19-calowe koła tylko w wersji F SPORT
  • Nowe kolory nadwozia: stylowe lakiery Sonic Gray oraz Sonic Platinium dostępne we wszystkich wersjach wyposażenia

 

Wnętrze

 

  • Nowy ekran dotykowy: wyświetlacz wysunięty o 112 mm do przodu i przesunięty o 5 stopni w kierunku kierowcy, teraz też z funkcją dotykowej obsługi
  • Nowy zegar analogowy: zaadaptowany z flagowej limuzyny LS, otrzymał charakterystyczny wzór z literą L. Nadaje wnętrzu jeszcze więcej ekskluzywnego sznytu
  • Nowe dźwignie i przyciski: poprawiono ich kształt i rozmieszczenie dla lepszej obsługi
  • Nowy panel konsoli centralnej: dostępny w kolorze fortepianowej czerni z metalicznymi wstawkami przy przyciskach klimatyzacji
  • Nowe kolorystyki tapicerki: Forest Brown oraz Hazel dostępne we wszystkich wersjach. Czarno-białe wnętrze w wersji F SPORT

 

Samoładujący napęd hybrydowy Lexusa

 

  • Wiodące w klasie osiągi: Lexus ES 300h napędzany jest samoładującym elektrycznym napędem hybrydowym 4. Generacji, o łącznej mocy układu 218 KM, który pozwala na dynamiczną i wyrafinowaną jazdę. Ma najniższe poziomy emisji w swojej klasie w porównaniu konkurentami napędzanymi silnikami benzynowymi i Diesla – w cyklu mieszanym zgodnym z normą WLTP emituje od 119 g/km CO2 i spala średnio 5,2 l/100 km benzyny, jadąc dłużej w bezemisyjnym trybie elektrycznym.

 

Właściwości jezdne

 

  • Poprawa pracy układu hamulcowego: Powierzchnia styku stopy kierowcy z pedałem hamulca została zwiększona poprze zmianę kształtu tego elementu. Zredukowano także wibracje, podnosząc poczucie stabilności podczas naciskania pedału hamulca. W hybrydowej wersji ES 300h poprawiono zakres i poczucie kontroli nad procesem hamowania, zmieniając parametry elektronicznego sterowania układem hamulcowym.
  • Zmienione tylne zawieszenie: W nowej odsłonie modelu w tylnym zawieszeniu zastosowano dwuwarstwowe elementy zwiększające sztywność skrętną w tym obszarze. Dzięki temu charakter pracy układu jezdnego zapewnia wykonywanie poleceń kierowcy zgodnych z jego intencjami na niespotykanym dotąd poziomie, nawet w sytuacji gwałtownej zmiany pasa ruchu przy wysokiej prędkości.
  • Ulepszone zawieszenie adaptacyjne w wersji F SPORT: Nowy element wykonawczy zastosowany w systemie adaptacyjnego zawieszenia AVS w wersji ES F SPORT zwiększa zakres kontroli zaworu przepływu. Teraz jest on w stanie reagować w zakresie minimalnych sił tłumienia, zapewniając najwyższej jakości komfort amortyzacji przy jednoczesnym poprawieniu reakcji na ruchy kierownicą.

 

Technologia i łączność

 

  • Nowy, 12,3-calowy dotykowy ekran multimedialny: wysoce antyrefleksyjne szkło wyświetlacza, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, z którymi łączy się przez Bluetooth
  • Nowa aplikacja Lexus Link: lepsza komunikacja z samochodem, możliwość zdalnego planowania podróży, a także pomóc w jeszcze efektywniejszym wykorzystaniu napędu hybrydowego

 

Systemy bezpieczeństwa oraz wspomagania kierowcy

 

  • Ulepszony Lexus Safety System +2,5: ES otrzymał pięć gwiazdek w teście Euro NCAP w 2018 roku, a najnowsza wersja Lexus Safety System +2,5 sprawia, że jest jeszcze bezpieczniejszy
  • Rozbudowany układ PCS: zaktualizowano oprogramowanie, by rozszerzyć zakres działania systemu, który wykrywa rowerzystów w ciągu dnia, a pieszych także w nocy, przy słabym oświetleniu
  • Nowy układ Emergency Steering Assist: wspomaga kierowanie w sytuacjach awaryjnych, poprawiając stabilność pojazdu i zapobiegając opuszczeniu pasa ruchu
  • Udoskonalony Lane Trace Assist: utrzymuje auto pośrodku pasa ruchu, a nowe technologie sztucznej inteligencji (AI) powodują jego płynniejszą pracę
  • Poprawiony aktywny tempomat: nowa funkcja kontroluje i w razie potrzeby redukuje prędkość w zakręcie
  • Nowy adaptacyjny system świateł drogowych BladeScan: stworzona przez Lexusa technologia BladeScan pomaga kierowcy lepiej widzieć pieszych oraz znaki drogowe bez oślepiania kierowców samochodów nadjeżdżających z naprzeciwka
  • Udoskonalony Digital Side View Monitor: dostępne w wersji Omotenashi cyfrowe lusterka boczne zapewniają lepszą widoczność z tyłu auta, szczególnie w nocy i podczas deszczu

 

PROWOKACYJNA STYLISTYKA LEXUSA

 

„Do nowego ES dodaliśmy odważne elementy stylistyczne, które rzucają wyzwanie tradycyjnym oczekiwaniom. Nowy wygląd auta nazywamy prowokacyjną elegancją” – powiedział Yasuo Kajino, główny projektant modelu ES.

 

Nowy ES ma sylwetkę ekskluzywnej limuzyny, której nadano jeszcze więcej szyku i wyrafinowania. Nowy design łączy nowoczesność z większą funkcjonalnością.

 

Nowy charakterystyczny grill i reflektory

 

Zachowano wyrazistą tożsamość luksusowej limuzyny, ale nowy grill w modelu ES 300h zmienił się poprzez mniejszą liczbę pionowych żeber oraz elementów w kształcie litery L, które tworzą wrażenie poziomego przepływu i silnego dążenia w przód. Wersja ES 300h F SPORT zachowała charakterystyczny dla linii F, czarny grill.

 

Wszystkie wersje modelu ES zostały wyposażone w całkiem nowe reflektory. Modele z lampami jednosoczewkowymi mają teraz węższe, bardziej zwarte obudowy przednich świateł, natomiast reflektory trójstrumieniowe wyposażono w system adaptacyjnych świateł głównych BladeScan – również w zwężonych, ostrzejszych obudowach. Przeniesiono soczewki, a wewnętrzna konstrukcja reflektorów została zmieniona, co nadało im ostrzejszego wyglądu i poprawiło funkcjonalność. Nowe światła Full LED mają jeszcze większą intensywność światła. Reflektory Bi-LED wyposażono w trzysoczewkowe jednostki LED, które poprawiają widoczność w nocy. Zmienił się też kształt świateł do jazdy dziennej – lepiej wyrażają trójwymiarowy układ i zapewniają płynniejsze oświetlenie. Nowy ES może być także wyposażony w światła, które zwiększają pole widzenia kierowcy podczas jazdy we mgle.

 

Nowe felgi 17” lub 18”, nowe lakiery Sonic Platinum i Sonic Grey

 

Nowe, 17-calowe felgi w mają bardziej charakterystyczne szprychy w sportowym stylu, a 18-calowe obręcze dają poczucie luksusu dzięki połączeniu czarnych wstawek i polerowanych detali. Samochód można zamówić w dwóch nowych kolorach nadwozia – Sonic Platinum, który podkreśla cienie, oraz Sonic Gray, który nadaje metaliczne wykończenie o wysokim połysku.

 

Nowe 19-calowe felgi F SPORT

 

Nowe, błyszczące, czarne 19-calowe felgi wersji F SPORT pasują do przedniego grilla, a tylny spojler, znaczek i ciemna dolna listwa podkreślają dynamiczny wygląd linii F.

 

Wnętrze

 

Wewnątrz nowego ES 300h ergonomiczną kabinę wzbogacono o nowe kolory tapicerek i nowy multimedialny ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala.

 

Nowa kolorystyka „prowokacyjnej elegancji”

 

W całym wnętrzu kierowca zauważy dbałość o szczegóły i kunszt mistrzów rzemiosła Takumi, począwszy od specjalnie ukształtowanej kierownicy. Luksusowa tapicerka jest teraz dostępna w nowych, stylowych odcieniach, z wykwintnymi wstawkami, które podkreślają styl ręcznie wykonanego wnętrza. W przypadku nowego modelu ES projektanci opracowali nową koncepcję kolorystyczną z hasłem przewodnim „prowokacyjnej elegancji”. Atmosfera kabiny jest bardziej ekskluzywna, a elementy inkrustacyjne z drzewa orzechowego Sumi Black oraz Dark Brown dodają nowoczesności. Obok odcienia Hazel, wnętrze można zamówić w odcieniu Forest Brown. Wersja F SPORT dzięki biało-czarnej tapicerce Tahara ma bardziej sportowy charakter.

 

Lexus Climate Concierge

 

Lexus Climate Concierge to funkcja, którą docenią zarówno kierowcy biznesowi, jak i prywatni. Zapewnia doskonałe warunki we wnętrzu poprzez automatyczne zarządzanie ogrzewaniem i wentylacją foteli, a także podgrzewaniem kierownicy, we współpracy z klimatyzacją. W nowym modelu ES 300h zamontowany jest też czujnik wilgotności powietrza oraz czujnik zaparowania przedniej szyby. Lexus Climate Concierge ma także poprawiony system Nanoe™ X, który pomaga zahamować rozwój wirusów i bakterii, redukuje nieprzyjemne zapachy i dba o odpowiednie nawilżenie skóry oraz włosów.

 

SAMOŁADUJĄCY NAPĘD HYBRYDOWY LEXUSA CZWARTEJ GENERACJI

 

Na rynkach europejskich nowy ES 300h jest wyposażony w najnowszy samoładujący, elektryczny napęd hybrydowy Lexusa, który zapewnia wyjątkową oszczędność paliwa, wyrafinowane osiągi i najniższą w swojej klasie emisję CO2 już od 119 g/km (w porównaniu z konkurentami wyposażonymi w silniki benzynowe i wysokoprężne). To dobry wybór dla kierowców, którzy szukają alternatywy wobec konwencjonalnych napędów. Układ Lexusa ładuje się podczas jazdy, zwalniania i hamowania, co oznacza, że kierowca nie musi się martwić o stan baterii czy podłączać ES-a 300h do gniazdka. Właściciele cieszą się połączeniem mocy z oszczędnością, otrzymując auto, które emituje mniej spalin niż samochody konkurencji z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi.

 

Na napęd hybrydowy Lexusa ES 300h składają się wydajny, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, pracujący w cyklu Atkinsona, oraz lekki i kompaktowy silnik elektryczny. Łączna moc układu wynosi 218 KM (160 kW), a zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 5,2 l/100 km zgodnie z normą WLTP.

 

Rzeczywistą wydajność zaawansowanego, samoładującego napędu hybrydowego Lexusa pokazał prestiżowy Ecotest przeprowadzony przez niemiecki ADAC w 2019 roku. ES 300h zajął pierwsze miejsce w klasie średniej-wyższej, będąc jedynym modelem, który uzyskał cztery z pięciu możliwych gwiazdek. ES 300h osiągnął znakomite wyniki pod względem zużycia paliwa. Łączny wynik z testu drogowego i z prób na hamowni to 5,5 l/100 km. Jeszcze lepszy wynik ES 300h uzyskał w warunkach jazdy miejskiej, gdzie hybrydowy napęd Lexusa pokazuje pełnię swoich zalet. Wynik z testu ADAC to 4,3 l/100 km.

 

Superwydajny i cichy silnik benzynowy

 

2,5-litrowy silnik benzynowy ES 300h, pracujący w cyklu Atkinsona, wykorzystuje technologię szybkiego spalania, dzięki czemu jest to jeden z najbardziej wydajnych termicznie silników, jakie kiedykolwiek zbudowano. Jednostka przekracza próg 41 procent wydajności i oferuje większą moc bez zwiększania emisji i zużycia paliwa. Wyniki te osiągnięto dzięki takim elementom, jak proste porty wlotowe, zwiększone kąty zaworów czy wykończone laserowo gniazda zaworów. Do imponującej sprawności cieplnej i efektywności silnika przyczyniają się także pompa oleju o zmiennej wydajności, wtryskiwacze wielootworowe, układ VVT-iE na zaworach dolotowych oraz układ chłodzenia o zmiennej wydajności. ES 300h porusza się cicho, bo pokrywa silnika ma dźwiękochłonną osłonę z materiału poliuretanowego.

 

Wyrafinowana praca przekładni

 

Przekładnia została tak zaprojektowana, by płynnie łączyć moc dostarczaną przez silnik elektryczny i silnik benzynowy. Wykorzystanie wieloosiowego układu silników elektrycznych pozwoliło zmniejszyć całkowitą długość przekładni o prawie 30 mm w porównaniu z układem poprzedniej generacji. Jest to kompaktowa konstrukcja z kołem zewnętrznym głównej przekładni planetarnej i kołem zębatym hamulca postojowego.

 

Kompaktowy akumulator niklowo-wodorkowy

 

Akumulator niklowo-wodorkowy został umieszczony pod tylnymi siedzeniami. Zasila on silnik elektryczny i magazynuje energię wytwarzaną w trakcie jazdy i hamowania. Umieszczenie akumulatora w tym miejscu pozwoliło powiększyć przestrzeń bagażową, a także poprawiło rozkład mas, co wpłynęło pozytywnie na właściwości jezdne.

 

Obniżony poziom emisji

 

Nowy ES 300h wytwarza o wiele mniej CO2 niż konwencjonalne silniki benzynowe lub wysokoprężne, przyczyniając się do redukcji globalnego ocieplenia. Emituje niskie stężenia szkodliwych tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych, poprawiając jakość powietrza.

 

Dzięki niskiemu zużyciu paliwa oraz 50-litrowemu zbiornikowi paliwa, samochód ma wiodący w klasie zasięg 960 km na jednym baku.

 

Redukcja kosztów dla klientów flotowych

 

W porównaniu z odpowiednikami wyposażonymi w silniki wysokoprężne, hybrydy Lexusa są tańsze w zakupie i w użytkowaniu. Samoładujące hybrydy Lexusa wymagają też rzadszych wizyt w serwisie i składają się z mniejszej liczby części zamiennych, gdyż ich konstrukcja pozbawiona jest m.in. sprzęgła, alternatora czy paska napędu. Dzięki hamowaniu rekuperacyjnemu klocki hamulcowe mniej się zużywają, a bardziej linearne przyspieszanie przyczynia się do mniejszego zużycia opon.

 

Łącząc to z legendarną jakością i niezawodnością samoładującego hybrydowego napędu Lexusa, ES 300h może poszczycić się wiodącą w klasie wartością rezydualną – samochód straci mniej na wartości w trakcie użytkowania niż konkurencyjne modele.

 

 

PROWADZENIE. EKSKLUZYWNA LIMUZYNA, KTÓRA DAJE RADOŚĆ Z JAZDY

 

„Naszym celem przy projektowaniu nowego ES-a 300h była dalsza poprawa właściwości jezdnych oraz wzbogacenie tego, jak kierowca czuje to auto. Oprócz poprawy wyciszenia wnętrza oraz komfortu jazdy, zoptymalizowaliśmy linearny ruch, pracę zawieszenia i układu kierowniczego, by ES 300h reagował zgodnie z intencjami kierowcy” – powiedział Tetsuya Aoki, główny inżynier modelu ES.

 

Tylne zawieszenie o większej sztywności

 

Samochód zbudowano w oparciu o cieszącą się uznaniem platformę GA-K, a przejście z konstrukcji jednowarstwowej na dwuwarstwową zwiększyło sztywność skrętną tylnego zawieszenia. Dzięki temu auto prowadzi się precyzyjnie i zgodnie z intencjami kierowcy, nawet podczas szybkiej zmiany pasa ruchu.

 

Poprawiona wydajność hamulców

 

Wśród największych zmian w modelu ES znalazł się układ hamulcowy. Poprawiono kontrolę nad nim poprzez przeprogramowanie całego układu, ograniczono wibracje, a także zmodyfikowano kształt pedału hamulca.

 

Ulepszone zawieszenie adaptacyjne (AVS)

 

Zespół inżynierów wprowadził także poprawki do adaptacyjnego zawieszenia o zmiennej sztywności (AVS), które jest dostępne w wersji F SPORT. Nowy siłownik sprawił, że system szybciej reaguje na sytuację, zwłaszcza przy niskich siłach tłumienia. Podobnie jak w przypadku LC coupé oraz we flagowym sedanie LS, system AVS umożliwia regulację na 650 poziomach, a teraz oferuje również rozszerzoną ścieżkę przepływu dla zaworu sterującego przepływem oleju. Nowy system gwarantuje wysoki komfort jazdy, a jednocześnie przyczynił się do poprawy działania układu kierowniczego oraz ogólnej stabilności pojazdu.

 

MULTIMEDIA I ŁĄCZNOŚĆ DZIĘKI LEXUS LINK

 

W nowym modelu ES komfort jazdy wykracza daleko poza przyjemność wynikającą z luksusowych foteli. Luksus to też poczucie spokoju u kierowcy i pasażerów, że na ważne spotkanie dotrą na czas, w przyjemnej i bezstresowej atmosferze.

 

Lexus Link Multimedia

 

Lexus Link Multimedia to szybka i łatwa obsługa, która zwiększa poczucie więzi z autem. Zapewnia ją nowy, szeroki, 12,3-calowy ekran dotykowy, interfejs Remote Touch, funkcja rozpoznawania głosu oraz integracja ze smartfonem.

 

Ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala

 

Lexus Link Multimedia w nowym modelu ES został zaprojektowany z myślą o łatwości obsługi i szybkości działania. Jego sercem jest 8-calowy lub 12,3-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, który aktualizuje się Over The Air (OTA). Nowe ekrany dotykowe zostały pochylone pod kątem 5 stopni w kierunku kierowcy i przesunięte o 112 mm do przodu – to poprawiło ich użyteczność oraz czytelność wyświetlanych informacji. Lexus Link Multimedia ma szeroką gamę funkcji, a jego działanie jest płynne. Wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala jest wyposażony w nawigację Lexus Premium Navigation z grafiką 3D, systemem audio i klimatyzacją.

 

Kierowca i pasażerowie mogą również korzystać ze swoich ulubionych aplikacji na smartfony za pośrednictwem Android Auto lub bezprzewodowego Apple CarPlay.

 

Aplikacja Lexus Link

 

Dzięki aplikacji Lexus Link nowy ES został przekształcony w samochód, z którym kierowca jest w stałej łączności. Lexus Link pomoże kierowcy zaplanować podróż, znaleźć miejsce parkingowe, zaplanować serwis, a nawet poprawić swój styl jazdy autem hybrydowym.

 

Usługi łączności oferowane przez Lexus Link obejmują:

  • Hybrid Coaching: pomaga zoptymalizować jazdę z samoładującym elektrycznym napędem hybrydowym. ES 300h jest znacznie wydajniejszy od konkurencyjnych sedanów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a dzięki tej funkcji poradzi kierowcy, jak jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa oraz emisję spalin. Aplikacja analizuje trasy oraz styl jazdy kierowcy.
  • Znajdź mojego Lexusa: funkcja pozwoli w szybki sposób ustalić, gdzie samochód został zaparkowany i wskaże do niego drogę za pomocą szczegółowych wskazówek. Można również udostępnić aktualną lokalizację samochodu innym osobom.
  • Serwis i przeglądy: aplikacja przypomni o przeglądzie Lexusa ES 300h i pokaże jego historię serwisową.
  • Wyślij do auta: pozwala zaplanować wakacyjną trasę albo podróż służbową na swoim urządzeniu, a następnie przesłać ją do systemu nawigacji auta. Jeśli części trasy nie będzie można pokonać samochodem, aplikacja Lexus Link pokaże drogę do miejsca docelowego – pieszo lub komunikacją publiczną – po zaparkowaniu samochodu.
  • Stan samochodu: ES 300h poinformuje kierowcę, czy zostawił otwarte szyby lub zapomniał wyłączyć reflektory. Kierowca może również sprawdzić, czy samochód jest zamknięty lub czy alarm został uruchomiony.

 

NAGRADZANY ZA WYSOKI POZIOM BEZPIECZEŃSTWA

 

Nowy ES po raz kolejny wyznacza standardy w dziedzinie bezpieczeństwa dzięki najnowszej generacji systemu bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +2.5, który jest montowany w standardzie. Samochód może także być wyposażony w tak przełomowe rozwiązania jak adaptacyjne światła drogowe BladeScan czy cyfrowe lusterka boczne.

 

Lexus Safety System +2,5

 

Nowy ES jest wyposażony w udoskonaloną wersję pakietu systemów bezpieczeństwa czynnego i wsparcia kierowcy Lexus Safety System +. Jego działanie opiera się na jednosoczewkowej kamerze i radarze milimetrowym. Pakiet został rozbudowany o awaryjne wsparcie układu kierowniczego Emergency Steering Assist oraz udoskonalony system rozpoznawania pasa ruchu.

 

System PCS z asystentem skrętu na skrzyżowaniu

 

Poszerzono zakres działania systemu ochrony przedzderzeniowej PCS (Pre-Collision System), który teraz wykrywa rowerzystów w dzień, a pieszych zarówno w dzień, jak i w warunkach słabego oświetlenia. System zapewni również wsparcie kierowcy podczas pokonywania skrzyżowań dzięki funkcji Intersection Turn Assist, która zapewnia wykrywanie pojazdów jadących z przeciwka oraz pieszych przechodzących przez jezdnię.

 

Emergency Steering Assist

 

W sytuacji, gdy tuż obok toru jazdy lub na jezdni pojawi się pieszy, nowy układ Emergency Steering Assist (aktywowany przez wykonany przez kierowcę gwałtowny ruch kierownicą) wspomaga działanie układu kierowniczego tak, by utrzymać pełną stabilność samochodu i optymalny tor jazdy.

 

Asystent pasa ruchu Lane Tracing Assist

 

System utrzymywania pasa ruchu Lane Tracing Assist (LTA), który stanowi zaawansowane wsparcie układu kierowniczego, utrzymuje auto pośrodku pasa ruchu. Aby usprawnić jego działanie, sięgnięto po technologie sztucznej inteligencji (AI), które zwiększają zakres wsparcia, dzięki czemu ingerencje w układ kierowniczy są tak płynne, że niemal niewyczuwalne.

 

Aktywny tempomat Dynamic Driving Cruise Control

 

System radarowego tempomatu Dynamic Radar Cruise Control wzbogacono o funkcję kontroli prędkości w łuku, która reguluje prędkość pojazdu, z wyprzedzeniem dostosowując ją do przebiegu drogi, dzięki czemu utrzymywany jest stały odstęp od poprzedzającego pojazdu.

 

Digital Side View Monitor

 

Znacząco usprawniono wydajność kamer cyfrowych lusterek bocznych (Digital Side View Monitor), zaprojektowanych tak, by zapewnić kierowcy lepszy ogląd sytuacji po bokach i z tyłu auta niż w przypadku konwencjonalnych lusterek bocznych, szczególnie w nocy i w czasie opadów. Przetwarzanie obrazu z redukcją interferencji pomaga uzyskać wyraźniejszy obraz, a dodatkowo zredukowano migotanie źródeł światła.

 

Adaptacyjne światła drogowe BladeScan

 

Dostępny w nowym Lexusie ES BladeScan to pierwszy na świecie tak wyrafinowany system adaptacyjnego przełączania świateł drogowych, w którym światło emitowane przez diody LED pada na szybko obracające się zwierciadło, zapewniające możliwość sterowania wiązką światła. BladeScan zwiększa możliwości wykorzystywania świateł drogowych, dzięki czemu kierowca może zauważyć pieszych i znaki drogowe o wiele wcześniej, bez oślepiania innych kierowców jadących z przeciwka.

 

Źródło: LEXUS MEDIA

Silnik: 2487 cm3
Rodzaj paliwa/napęd: Hybryda
Moc: 218 KM
Automatyczna skrzynia biegów
Liczba miejsc: 4-5
Przyspieszenie do 100 km/h: 8.9 sek.
Rodzaj napędu: przednia oś
Pojemność bagażnika: 454
Średnie spalanie: 7.7 l/100 km
Zobacz również
Poproś o indywidualną ofertę
Zostaw nam do Siebie kontakt! Oddzwonimy w ciągu kilku minut!
AutoStrore Lexus ES 300h - 01 - leasing, kredyt lub najem

Lexus

ES 300h
1756
netto/mc
2487 cm3
218 KM
2023 r.
Finansowanie
Firma
Rodzaj finansowania
Leasing
Okres umowy mc
84
Wkład własny netto
88097 zł
Wartość wykupu netto
20000 zł
Kliknij i sprawdź dostępność
Wysyłając wypełniony formularz potwierdzasz zainteresowanie kontaktem w sprawie oferty ze strony Autostore Sp. z o.o. Administratorem danych osobowych jest Autostore sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-839) przy ul. Towarowej 28, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla M.St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS: 0000964077, NIP: 527-299-68-49. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można skontaktować się z nami za pośrednictwem e-mail bok@autostore.pl lub pisemnie pod podanym powyżej adresem siedziby spółki. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych znajdują się tutaj: Polityka Prywatności.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie w przyszłości od Autostore Sp. z o.o. dodatkowych informacji handlowych (marketingowych) drogą: połączeń telefonicznych, SMS, email.