Nowa oferta

LexusNX 350h

2487cm3
243 KM
2022 r.
0 km
Zarezerwuj na 24 h
Firma
Prywatnie
Kredyt
Leasing
Najem
Okres umowy mc
Wkład własny netto
84475
Warto┼Ť─ç wykupu netto
Twoja rata  miesi─Öczna netto
1686zł
Warto┼Ť─ç katalogowa 230 899 z┼é
Dowiedz si─Ö wi─Öcej o tej ofercie
lub
Co mnie wyr├│┼╝nia
Moje wyposa┼╝enie
Poznaj model
Parametry techniczne
  • Lakier Sonic White
  • L-fineskin tapicerka Dark Rose
  • Listwa dekoracyjna Micro Dot
  • Obr─Öcze kó┼é ze stopów lekkich 18" przeszlifowane,235/60 R18 (15-ramienne)
  • Pakiet Comfort
  • Pakiet Free
  • ┼Üwiat┼éa o┼Ťwietlaj─ůce przestrze┼ä wewn─ůtrz pojazdu

Bezpieczeństwo czynne i dynamika jazdy

  • Aktywne ┼Ťwiat┼éa hamowania
  • Aktywny tempomat rozpoznaj─ůcy znaki DRCC dzia┼éaj─ůcy w pe┼énym zakresie pr─Ödko┼Ťci
  • Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA)
  • Elektryczne wspomaganie kierownicy
  • Elektryczny hamulec postojowy (EPB)
  • PCS - System wspomagania kierowania w sytuacjach awaryjnych (ESA)
  • PCS - System wspomagania manewrów na skrzy┼╝owaniu (ITA)
  • PCS - System wykrywania rowerzystów z przodu pojazdu
  • Selektor trybów jazdy: 3 tryby (Eco, Normal, Sport)
  • System automatycznych ┼Ťwiate┼é drogowych (AHB)
  • System bezpiecze┼ästwa LSS+3
  • System monitorowania ci┼Ťnienia w oponach
  • System ochrony przeciw zderzeniowej (PCS)
  • System rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
  • System stabilizacji toru jazdy (VSC)
  • System stabilizacji toru jazdy przyczepy
  • System wspomagania wjazdu pod gór─Ö (HAC)
  • System wykrywania pieszych z przodu pojazdu
  • System zapobiegaj─ůcy blokowaniu kó┼é (ABS)
  • Systemy kontroli trakcji (TRC)
  • Tryb jazdy EV

 

Bezpieczeństwo bierne

  • Boczne kurtyny powietrzne
  • Boczne poduszki dla kierowcy i przedniego pasa┼╝era
  • Dwustopniowa poduszka powietrzna kierowcy, jednostopniowa poduszka pasa┼╝era przedniego
  • Mechaniczna blokada otwarcia tylnych drzwi przez dzieci
  • Napinacze pasów bezpiecze┼ästwa przednich foteli
  • Napinacze pasów bezpiecze┼ästwa zewn─Ötrznych foteli tylnej kanapy
  • Poduszka kolanowa kierowcy
  • Przycisk w┼é─ůcz/wy┼é─ůcz poduszki powietrzne, po stronie pasa┼╝era
  • Sygnalizacja niezapi─Ötych pasów przednich foteli
  • Sygnalizacja niezapi─Ötych pasów tylnej kanapy
  • System mocowania fotelików i-Size dla zewn─Ötrznych foteli kanapy tylnej
  • System mocowania fotelików ISOFIX dla zewn─Ötrznych foteli kanapy tylnej

 

Zabezpieczenia

  • Inteligentny kluczyk
  • System antykradzie┼╝owy - immobiliser
  • System antykradzie┼╝owy - sensor wtargni─Öcia
  • System antykradzie┼╝owy - syrena

 

Systemy audio, komunikacyjne i informacyjne

  • 2 porty USB w ┼Ťrodkowej konsoli tylnej, 2 x USB-C
  • 7" wy┼Ťwietlacz kierowcy wysokiej rozdzielczo┼Ťci
  • 9,8" ekran dotykowy
  • Antena typu shark fin
  • Antena zintegrowana w szybie
  • Cyfrowy pr─Ödko┼Ťciomierz
  • Integracja systemu multimedialnego ze smartfonem (BezprzewodowyApple CarPlay®, przewodowy Android Auto®)
  • Kamera cofania z wskazówkami wy┼Ťwietlanymi na ekranie
  • Lexus Link Connect
  • Nawigacja chmurowa Lexus Link Connect
  • Odbiornik radia DAB
  • Panel steruj─ůcy systemem audio, telefonem oraz wy┼Ťwietlaczem na kierownicy
  • System automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall)
  • System Bluetooth® umo┼╝liwiaj─ůcy bezprzewodow─ů ┼é─ůczno┼Ť─ç z telefonem
  • Zestaw audio premium 10 g┼éo┼Ťników

 

Komfort i wygoda

  • Automatyczne ustawienie recyrkulacji powietrza w kabinie
  • Automatycznie zamykane drzwi
  • Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
  • Elektrochromatyczne (automatycznie przyciemniane) lusterko wsteczne
  • Elektroniczna klamka
  • Elektryczna klimatyzacja z technologi─ů nanoe®
  • Filtr powietrza i filtr kabinowy z od┼Ťwie┼╝aczem powietrza
  • Ga┼éka zmiany biegów obszyta skór─ů
  • Inteligentny kluczyk
  • Klimatyzacja automatyczna z funkcj─ů S-Flow
  • Ledowe pod┼Ťwietlenie schowka przed pasa┼╝erem
  • Listwa dekoracyjna, Piano Black
  • Lusterko wsteczne
  • Manetki do zmiany biegów
  • Manualna regulacja siedzenia kierowcy (6 kierunków)
  • Manualna regulacja siedzenia pasa┼╝era (6 kierunków)
  • Odmra┼╝acz przednich wycieraczek
  • O┼Ťwietlenie LED baga┼╝nika
  • Panele drzwi wyko┼äczone skór─ů Tahara
  • Pod┼éokietnik tylnej kanapy
  • Przednie nak┼éadki progowe ze stali nierdzewnej z emblematami LEXUS
  • Przednie zag┼éówki r─Öcznie regulowane w dwóch kierunkach
  • Przycisk otwierania baga┼╝nika
  • R─Öcznie regulowana kolumna kierownicy
  • Roleta przestrzeni baga┼╝owej sk┼éadana r─Öcznie
  • Schowek na okulary przeciws┼éoneczne w podsufitce
  • Schowek w pod┼éokietniku
  • Trójramienna kierownica wyko┼äczona skór─ů
  • Tylna kanapa dzielona w stosunku 60/40, sk┼éadana manualnie
  • Uchwyty na kubki z przodu
  • Uchwyty na kubki z ty┼éu
  • W┼é─ůczenie ┼Ťwiate┼é przywitalnych przy wsiadaniu
  • Wyko┼äczenie materia┼éowe/skóra Tahara przednich foteli
  • Wyko┼äczenie materia┼éowe/skór─ů Tahara tylnej kanapy
  • Zestaw naprawczy
  • Z┼é─ůcze 12V umieszczone w baga┼╝niku
  • Z┼é─ůcze 12V umieszczone w przedniej cz─Ö┼Ťci pojazdu
  • Z┼é─ůcze 12V umieszczone w tylnej cz─Ö┼Ťci pojazdu

 

Wyposa┼╝enie zewn─Ötrzne

  • 17" hamulce tarczowe z przodu
  • 17" tylne hamulce tarczowe
  • Akustyczna szyba czo┼éowa oraz boczne szyby przednie
  • Asferyczne lusterka zewn─Ötrzne
  • Automatycznie sk┼éadane lusterka zewn─Ötrzne
  • Chromowane obramowanie szyb bocznych
  • Chromowane wyko┼äczenie przedniego zderzaka i grilla
  • Elektrochromatyczne lusterko kierowcy (przyciemniane automatycznie)
  • Elektrycznie sterowane lusterka zewn─Ötrzne
  • Kierunkowskazy w lusterkach zewn─Ötrznych
  • Lampy przeciwmgielne przednie LED
  • Lusterka zewn─Ötrzne w kolorze nadwozia
  • Maksymalny uci─ůg 1500 kg dla przyczepy z hamulcami
  • Podgrzewane lusterka zewn─Ötrzne
  • Przednie kierunkowskazy halogenowe
  • Reflektory przednie w technologii bi-LED
  • Samopoziomuj─ůce si─Ö reflektory statyczne
  • Sensor deszczu wycieraczek przednich
  • Sensor zmierzchu
  • Spoiler dachowy w kolorze nadwozia
  • ┼Üwiat┼éa dzienne w technologii LED
  • Tylne ┼Ťwiat┼éa przeciwmgielne w technologii LED
  • Tylne ┼Ťwiat┼éa w technologii LED
  • Tylny zderzak z ukrytym wydechem
  • Wype┼énienie grilla
  • Zintegrowane relingi dachowe wyko┼äczone w kolorze srebrnym

PREMIERA NOWEGO LEXUSA NX

 

  • Nowy NX otwiera kolejny rozdzia┼é przed mark─ů Lexus

  • Druga generacja luksusowego SUV-a ┼Ťredniej wielko┼Ťci wprowadza now─ů stylistyk─Ö, nowe nap─Ödy, a tak┼╝e technologie z dziedziny bezpiecze┼ästwa, komfortu i ┼é─ůczno┼Ťci oraz zdecydowanie lepsze osi─ůgi

  • NX 450h+ b─Ödzie pierwsz─ů hybryd─ů plug-in w gamie Lexusa

  • NX 350h zosta┼é wyposa┼╝ony w uk┼éad hybrydowy czwartej generacji, o wi─Ökszej mocy i ni┼╝szych emisjach

 

Nowy NX to wi─Öcej ni┼╝ druga generacja luksusowego SUV-a ┼Ťredniej wielko┼Ťci Lexusa. Auto otwiera przed mark─ů nowy rozdzia┼é. Stanowi inauguracj─Ö nowej linii stylistycznej, otrzyma┼éo tak┼╝e nowe nap─Ödy, w tym pierwszy uk┼éad hybrydowy plug-in w historii Lexusa, a przy tym stanowi skok naprzód w dziedzinie osi─ůgów. W nowym NX-ie kierowca nawi─ůzuje silniejsz─ů, bardziej satysfakcjonuj─ůc─ů wi─Ö┼║ ze swoim samochodem w ramach koncepcji Lexus Driving Signature.

 

Wraz z tym modelem debiutuje nowa platforma multimedialna, która wynosi komunikacj─Ö, dost─Öp do informacji i wygod─Ö obs┼éugi na wy┼╝szy poziom. Auto korzysta tak┼╝e z najnowszej generacji systemów bezpiecze┼ästwa czynnego i wsparcia kierowcy Lexus Safety System + 3 o wi─Ökszym zakresie dzia┼éania i nowych funkcjach, które dzia┼éaj─ů w wi─Ökszej liczbie potencjalnych zagro┼╝e┼ä i odci─ů┼╝aj─ů kierowc─Ö.

 

Lexus definiuje na nowo segment ┼Ťredniej wielko┼Ťci luksusowych SUV-ów za spraw─ů samochodu, który zosta┼é zbudowany niemal w ca┼éo┼Ťci od podstaw – 95 procent cz─Ö┼Ťci tego auta powsta┼éo od zera.

 

NOWY NX: PROFIL RYNKOWY

 

Nowy NX odegra kluczow─ů rol─Ö w kszta┼étowaniu przysz┼éo┼Ťci Lexusa w Europie. Dzi─Öki temu modelowi marka chce powi─Ökszy─ç swój udzia┼é w rynku.

 

Nowy NX ma wszystko, by radzi─ç sobie na wymagaj─ůcym europejskim rynku jeszcze lepiej. Auto wyposa┼╝ono w nowe, udoskonalone zelektryfikowane nap─Ödy, które maj─ů wiod─ůce w klasie osi─ůgi i wydajno┼Ť─ç, a tak┼╝e wprowadza bogactwo nowych technologii, które czyni─ů podró┼╝ bezpieczniejsz─ů, przyjemniejsz─ů i lepiej skomunikowan─ů.

 

Do 10 lat gwarancji

 

Nowy NX jest sprzedawany z gwarancj─ů Lexusa na 3 lata lub 100 000 km. Jeszcze w tym roku zostanie uruchomiony program Lexus Relax, który wyd┼éu┼╝y ochron─Ö gwarancyjn─ů o kolejny rok i dodatkowe 15 000 km przebiegu za ka┼╝dym razem, gdy samochód b─Ödzie serwisowany w autoryzowanym salonie Lexusa. Ochrona ta mo┼╝e by─ç przed┼éu┼╝ana, a┼╝ samochód osi─ůgnie wiek 10 lat lub przebieg 160 000 km.

 

POCZUJ WI─śCEJ W KA┼╗DEJ CHWILI: KONCEPCJA ROZWOJU

 

Nowa stylistyka, debiut pierwszego elektrycznego nap─Ödu hybrydowego plug-in w gamie Lexusa, jedyne w swoim rodzaju odczucia podczas prowadzenia zgodnie z koncepcj─ů Lexus Driving Signature, intuicyjny kokpit kierowcy zaprojektowanym zgodnie z now─ů architektur─ů Tazuna i zaawansowanymi technologiami bezpiecze┼ästwa i komfortu.

 

Program rozwojowy nowego NX-a oparto na cyfrowym modelowaniu i technikach komputerowych, które przyczyni┼éy si─Ö do zagwarantowania wy┼╝szej jako┼Ťci auta. Jednocze┼Ťnie w projektowaniu brali udzia┼é mistrzowie rzemios┼éa Takumi, a ich wprawny wzrok i s┼éuch pozwoli┼é wypracowa─ç wyj─ůtkow─ů jako┼Ť─ç sensoryczn─ů. W projekcie wzi─Öli udzia┼é tak┼╝e zawodowi kierowcy wy┼Ťcigowi, zaanga┼╝owani w prace nad w┼éa┼Ťciwo┼Ťciami jezdnymi samochodu, w szczególno┼Ťci nad uk┼éadem kierowniczym i hamulcami. Prototyp by┼é testowany na torze Shimoyama Lexusa. Zespó┼é skupi┼é si─Ö na wczesnym wprowadzeniu do prototypu technologii bezpiecze┼ästwa i komfortu, przy jednoczesnym kontrolowaniu kosztów, aby nowy NX by┼é przyst─Öpny dla klientów.

 

POCZUJ WI─śKSZE WYRAFINOWANIE: NOWY KIERUNEK W STYLISTYCE LEXUSA

 

Premiera nowego NX-a to pocz─ůtek gruntownej zmiany w stylistyce Lexusa, cho─ç utrzymanej w ramach koncepcji L-finesse, ┼é─ůcz─ůcej nowoczesny design i technologi─Ö z finezj─ů. Za┼éo┼╝eniem by┼éo utrzymanie awangardowego charakteru, który jest tak atrakcyjny dla nabywców Lexusa NX pierwszej generacji, przy jednoczesnym wzbogaceniu stylistyki auta, aby uzyska─ç efekt wi─Ökszego wyrafinowania, dojrza┼éo┼Ťci i dynamiki. Rezultatem jest samochód zaprojektowany wed┼éug koncepcji „funkcjonalnego pi─Ökna”, która opiera si─Ö na uwzgl─Ödnieniu w stylistyce auta praktycznych aspektów – osi─ůgów, aerodynamiki, redukcji ha┼éasu i ograniczenia zu┼╝ycia paliwa.

 

Karoseria to kontrastuj─ůce ze sob─ů zakrzywione linie i ostre k─ůty, a dynamiczne proporcje wyra┼╝aj─ů zwinno┼Ť─ç i podkre┼Ťlaj─ů wra┼╝enie przyklejenia do drogi. Optymaln─ů przestrze┼ä w kabinie osi─ůgni─Öto dzi─Öki zastosowaniu platformy GA-K, która pozwoli┼éa wygospodarowa─ç wi─Öcej miejsca dla pasa┼╝erów i obszerny baga┼╝nik. W porównaniu z poprzedni─ů generacj─ů,  d┼éugo┼Ť─ç auta wzros┼éa o 20 mm, rozstaw osi o 30 mm, szeroko┼Ť─ç o 20 mm, a wysoko┼Ť─ç o 5 mm. Platforma GA-K pozwoli┼éa na zastosowanie szerszego rozstawu kó┼é z przodu (+35 mm) i z ty┼éu (+55 mm), co podkre┼Ťla muskularn─ů sylwetk─Ö, a tak┼╝e pozwala na zastosowanie felg i opon o wi─Ökszej ┼Ťrednicy (felgi o ┼Ťrednicy 18-20 cali i opony o ┼Ťrednicy 720-740 mm).

 

Charakterystyczny grill Lexusa w kszta┼écie klepsydry odgrywa wiod─ůc─ů rol─Ö w ca┼éej stylistyce przodu. Jest umieszczony bardziej pionowo, co poprawia przep┼éyw powietrza do komory silnika. Zrezygnowano te┼╝ z chromowanego obramowania. Jego linie s─ů teraz cofni─Öte, podkre┼Ťlaj─ůc d┼éug─ů mask─Ö, ogóln─ů sylwetk─Ö i pojemne nadwozie, które szeroko rozchodzi si─Ö po tylne b┼éotniki. Elegancki kszta┼ét maski zapewnia równie┼╝ dobr─ů widoczno┼Ť─ç z fotela kierowcy.

 

Grill ma nowy wzór siatki sk┼éadaj─ůcej si─Ö z elementów w kszta┼écie litery „U”, które nadaj─ů mocniejszy trójwymiarowy wygl─ůd (ten sam motyw litery „U” mo┼╝na dostrzec w konstrukcji felg aluminiowych).

 

Wy┼╝sze wersje wyposa┼╝enia maj─ů czteroprojektorowe reflektory LED, z zastosowanym po raz pierwszy w Lexusie dynamicznym systemem adaptacyjnych ┼Ťwiate┼é drogowych (AHS). Reflektory zawieraj─ů 11 chipów LED z moc─ů ┼Ťwiat┼éa sterowan─ů przez kamer─Ö z przodu. ┼Üwiat┼éa do jazdy dziennej w kszta┼écie litery „L” s─ů umieszczone nad reflektorami i maj─ů p┼éynne pod┼Ťwietlenie powierzchni z funkcj─ů ┼Ťciemniania, gdy kierowca u┼╝ywa kierunkowskazów. W standardzie zamontowane s─ů dwuwi─ůzkowe reflektory typu LED z automatycznymi ┼Ťwiat┼éami drogowymi (AHB).

 

D┼éugi i elegancki przód kontrastuje ze skondensowan─ů tyln─ů cz─Ö┼Ťci─ů z krótkimi zwisami i mocno zarysowanymi nadkolami. Z ty┼éu wyró┼╝niaj─ů si─Ö nowe, w pe┼éni LED-owe ┼Ťwiat┼éa zespolone w kszta┼écie litery „L” oraz nowy znak rozpoznawczy Lexusa, czyli listwa ┼Ťwietlna rozci─ůgaj─ůca si─Ö na ca┼éej szeroko┼Ťci pojazdu, która zosta┼éa po raz pierwszy zastosowana w modelu UX. Na tylnej klapie emblemat Lexusa zosta┼é zast─ůpiony nazw─ů „LEXUS”, tworz─ůc bardziej nowoczesny wygl─ůd o czystej formie.

 

POCZUJ WI─śKSZ─ä KONTROL─ś: NOWA KONCEPCJA ARCHITEKTURY KABINY

 

Nowy NX to pierwszy model Lexusa, w którym zastosowana zosta┼éa Tazuna, nowa koncepcja projektowania kokpitu kierowcy, zapowiadana w koncepcyjnym Lexusie LF-30 Electrified. Nazwa pochodzi od japo┼äskiego s┼éowa, które oznacza sposób, w jaki je┼║dziec przy pomocy lejców panuje nad koniem. Koncepcja kokpitu koncentruje si─Ö na przekazaniu kierowcy bezpo┼Ťredniej, intuicyjnej kontroli nad pojazdem, zgodnie z zasad─ů „r─Öce na kierownicy, oczy patrz─ů na drog─Ö”. Kokpit poprawia te┼╝ wra┼╝enia z jazdy, daj─ůc kierowcy poczucie pewno┼Ťci, a tak┼╝e kontrolowania pojazdu i jego otoczenia.

 

Informacje na pierwszy rzut oka

 

Aby u┼éatwi─ç kierowcy skupienie uwagi na drodze, g┼éówne ┼║ród┼éa informacji – wy┼Ťwietlacz wielofunkcyjny na tablicy rozdzielczej, ekran multimedialny na konsoli centralnej, wska┼║niki, zegary i opcjonalny wy┼Ťwietlacz HUD – s─ů pogrupowane tak, by mo┼╝na je by┼éo szybko odczyta─ç.

 

Wy┼Ťwietlacz HUD mo┼╝e pracowa─ç w trzech trybach, które prezentuj─ů ró┼╝ne poziomy informacji. W trybie pe┼énym kierowca widzi stan dzia┼éania funkcji bezpiecze┼ästwa i wspomagania kierowcy Lexus Safety System +3. W trybie standardowym najwa┼╝niejsze informacje wy┼Ťwietlane s─ů na jego dolnej kraw─Ödzi, a w trybie minimalnym pokazywana jest tylko aktualna pr─Ödko┼Ť─ç. Wy┼Ťwietlacz HUD mo┼╝e by─ç regulowany pod wzgl─Ödem odpowiedniej pozycji i jasno┼Ťci, a w wersjach wyposa┼╝onych w funkcj─Ö personalizacji szczegó┼éy ustawie┼ä mog─ů zosta─ç zapami─Ötane.

 

Zegary w wy┼╝szych wersjach wyposa┼╝enia s─ů w wysokiej rozdzielczo┼Ťci, a ich wygl─ůd mo┼╝na dostosowa─ç, wybieraj─ůc jeden z trzech uk┼éadów. W wersji F SPORT zastosowano wyj─ůtkowy projekt uk┼éadu zegarów, obejmuj─ůcy obrotomierz, wy┼Ťwietlacz systemu hybrydowego i pr─Ödko┼Ťciomierz. Prze┼é─ůczniki dotykowe na kierownicy mog─ů s┼éu┼╝y─ç do zmiany lub aktualizacji zawarto┼Ťci wy┼Ťwietlacza wielofunkcyjnego bez konieczno┼Ťci odrywania wzroku od drogi.

 

Kierownica to zupe┼énie nowy projekt, który zostanie zastosowany tak┼╝e w innych modelach Lexusa nowej generacji. Projektanci wspó┼épracowali z mistrzami rzemios┼éa Takumi, by do perfekcji dopracowa─ç kszta┼ét kierownicy oraz rozmieszczenie i kszta┼ét podpar─ç kciuka, aby zapewni─ç najlepsz─ů przyczepno┼Ť─ç oraz zwi─Ökszy─ç poczucie kontroli i po┼é─ůczenia kierowcy z samochodem. D┼║wignia zmiany biegów – stylizowana na t─Ö, któr─ů mo┼╝na znale┼║─ç we flagowych modelach LC i LS – zosta┼éa wykonana tak kompaktowo, jak to tylko mo┼╝liwe. Jest dobrze dopasowana do d┼éoni i ustawiona pod idealnym k─ůtem.

 

Dotykowe prze┼é─ůczniki na kierownicy

 

Przyk┼éadem intuicyjnego sterowania, które jest kluczowe dla koncepcji Tazuna, s─ů prze┼é─ůczniki dotykowe na kierownicy. Mo┼╝na je dostosowa─ç do obs┼éugi preferowanych przez kierowc─Ö funkcji, takich jak sterowanie klimatyzacj─ů lub kamer─ů z panoramicznym widokiem 360 stopni dooko┼éa samochodu. Gdy dany przycisk jest w u┼╝yciu, jego symbol pokazywany jest na wy┼Ťwietlaczu HUD, dzi─Öki czemu kierowca nie musi spogl─ůda─ç na kierownic─Ö, aby upewni─ç si─Ö, z której funkcji korzysta. Je┼Ťli wy┼Ťwietlacz HUD jest wy┼é─ůczony, informacja o wybranej funkcji wy┼Ťwietlana jest na ekranie przed kierowc─ů. Chocia┼╝ przyciski dzia┼éaj─ů dzi─Öki wra┼╝liwo┼Ťci na dotyk, wci─ů┼╝ daj─ů wra┼╝enie klikni─Öcia jak fizyczne przyciski. Poziom czu┼éo┼Ťci na dotyk mo┼╝na dostosowa─ç do preferencji kierowcy.

 

POCZUJ SI─ś BARDZIEJ LUKSUSOWO: KOMFORT, CISZA ORAZ DO┼ÜWIADCZENIE OMOTENASHI

 

Nowy projekt wn─Ötrza to nie tylko kokpit zaprojektowany zgodnie z koncepcj─ů Tazuna, ale tak┼╝e wi─Öcej przestrzeni i wy┼╝szy poziom komfortu dla pasa┼╝erów. Wyko┼äczenie kabiny z po┼éo┼╝eniem nacisku na jako┼Ť─ç oraz przywi─ůzanie wagi do szczegó┼éów s─ů kwintesencj─ů Lexusa. Zastosowanie koncepcji „witalno┼Ťci i technologii” pomog┼éo stworzy─ç kabin─Ö, która jest innowacyjna, elegancka i praktyczna.

 

Stylistyka, jako┼Ť─ç i wyko┼äczenie stanowi─ů przyk┼éady tradycyjnej dla Lexusa go┼Ťcinno┼Ťci Omotenashi i kunsztu rzemie┼Ťlników Takumi. U┼╝ycie wysokiej jako┼Ťci materia┼éów i precyzyjnych metod wyko┼äczenia sprawia, ┼╝e wszystko, co kierowca widzi, dotyka i s┼éyszy jest doskona┼ée.

 

Fotele

 

Podczas projektowania siedze┼ä zadbano o komfort w najdrobniejszych detalach. Dobrym przyk┼éadem s─ů precyzyjnie zaprojektowane przednie fotele, w których szczególn─ů uwag─Ö po┼Ťwi─Öcono kszta┼étowi przekroju poprzecznego czy po┼éo┼╝eniu podpar─ç bocznych z wyci─Öciami, które daj─ů miejsce na swobodny ruch ┼éokciem podczas obs┼éugi przycisków na tunelu ┼Ťrodkowym lub konsoli centralnej. Siedzenia sprawiaj─ů wra┼╝enie g┼é─Öbokich, a uczucie to pot─Öguj─ů g┼é─Öbiej umiejscowione przeszycia. Pozycja w fotelach jest lepsza, a podczas pokonywania zakr─Ötów podparcia zapobiegaj─ů przechy┼éom pasa┼╝erów.

 

O┼Ťmiokierunkowa, elektryczna regulacja przednich foteli, obejmuj─ůca tak┼╝e podparcie l─Öd┼║wiowe, jest oferowana w wy┼╝szych wersjach wyposa┼╝enia. W wersji F SPORT dost─Öpna jest dodatkowa regulacja zag┼éówków (przód/ty┼é).

 

System zintegrowanego ogrzewania i wentylacji foteli ma wi─Öksz─ů wydajno┼Ť─ç i zapewnia lepszy rozk┼éad temperatury w oparciu oraz w siedzisku.

 

Sekwencja powitalna

 

Zasady go┼Ťcinno┼Ťci Omotenashi Lexusa zosta┼éy doskonale odzwierciedlone w sekwencji powitalnej, gdy kierowca zbli┼╝a si─Ö do auta i zajmuje miejsce w ┼Ťrodku. W odpowiedniej kolejno┼Ťci pod┼Ťwietlaj─ů si─Ö klamki, w┼é─ůczaj─ů ┼Ťwiat┼éa postojowe i do jazdy dziennej, a po otwarciu drzwi pod┼Ťwietla si─Ö deska rozdzielcza. Gdy drzwi zostan─ů zamkni─Öte, na wy┼Ťwietlaczu wielofunkcyjnym pojawia si─Ö boczna sylwetka NX-a, a gdy kierowca naci┼Ťnie peda┼é hamulca, przycisk uruchamiania auta zacznie pulsowa─ç. W┼é─ůczeniu NX-a towarzyszy graficzna animacja oraz specjalny d┼║wi─Ök.

 

Nastrojowe o┼Ťwietlenie kabiny

 

Nowego NX-a wyposa┼╝ono w Lexus Mood Selector, który poprzez nastrojowe o┼Ťwietlenie kabiny dostosowuje si─Ö do nastroju kierowcy i pasa┼╝erów. Przestrze┼ä na nogi, panele drzwi oraz konsola ┼Ťrodkowa maj─ů specjalne pod┼Ťwietlenie, a do wyboru s─ů a┼╝ 64 kolory i 14 ró┼╝nych motywów, które mo┼╝na zapisa─ç w ustawieniach osobistych auta.

 

Elektroniczne klamki po raz pierwszy w Lexusie

 

Nowy NX jest pierwszym modelem Lexusa, który zosta┼é wyposa┼╝ony w system elektronicznych klamek. Elektroniczny system zast─Öpuje dobrze znan─ů klamk─Ö drzwi i jest umiejscowiony na pod┼éokietniku w drzwiach. Z zewn─ůtrz przycisk zwalniaj─ůcy zatrzask umieszczony od wewn─Ötrznej strony klamki.

 

┼üatwo┼Ť─ç u┼╝ycia jednym p┼éynnym ruchem jest inspirowana tradycyjnymi przesuwnymi drzwiami shoji, znanymi z japo┼äskich domów. Dost─Öpna jest tak┼╝e funkcja Safe Exit Assist –pierwszy w sektorze motoryzacji system, który uniemo┼╝liwi otwarcie drzwi, je┼Ťli z ty┼éu nadje┼╝d┼╝a inny pojazd (wi─Öcej szczegó┼éów w rozdziale dot. systemów bezpiecze┼ästwa).

 

System klimatyzacji

 

Uk┼éad klimatyzacji zosta┼é zaprojektowany z my┼Ťl─ů o zapewnieniu zarówno wi─Ökszego komfortu, jak i wi─Ökszej oszcz─Ödno┼Ťci paliwa. Zarówno model hybrydowy NX 350h, jak i hybryda plug-in NX 450h+ wykorzystuj─ů ca┼ékowicie elektryczn─ů, energooszcz─Ödn─ů spr─Ö┼╝ark─Ö.

 

Uk┼éad Climate Concierge sprawia, ┼╝e temperatura w kabinie jest precyzyjnie dostosowana do potrzeb ka┼╝dego pasa┼╝era. System koordynuje dzia┼éanie ogrzewania foteli, kierownicy oraz klimatyzacji. Dzi─Öki sterowaniu S-Flow system rozpoznaje, które siedzenia s─ů zaj─Öte, odpowiednio dostosowuj─ůc wydajno┼Ť─ç ogrzewania lub ch┼éodzenia, a tak┼╝e bior─ůc pod uwag─Ö ustawienie temperatury, temperatur─Ö w kabinie, temperatur─Ö otoczenia i wp┼éyw ┼Ťwiat┼éa s┼éonecznego wpadaj─ůcego przez okna.

 

System zastosowany w modelu NX 450h+ wykorzystuje energooszcz─Ödn─ů pomp─Ö ciep┼éa, która do ogrzewania kabiny pobiera energi─Ö ciepln─ů z zewn─ůtrz, przez co wp┼éyw uk┼éadu na wydajno┼Ť─ç w elektrycznym trybie jazdy jest mniejszy. Hybryda plug-in ma równie┼╝ czujnik wilgotno┼Ťci, który zapobiega zaparowywaniu przedniej szyby, dwuwarstwow─ů kontrol─Ö powietrza oraz system wykrywania i neutralizowania st─Öch┼éego powietrza w kabinie.

 

Korzystaj─ůc z aplikacji Lexus Link, w┼éa┼Ťciciele mog─ů zdalnie aktywowa─ç dzia┼éanie systemu klimatyzacji samochodu i na przyk┼éad sch┼éodzi─ç kabin─Ö lub odmrozi─ç przedni─ů szyb─Ö przed rozpocz─Öciem podró┼╝y. W planowanej przysz┼éej aktualizacji aplikacji Lexus Link pojawi si─Ö dodatkowa mo┼╝liwo┼Ť─ç ustawienia tych funkcji z wyprzedzeniem.

 

Baga┼╝nik

 

Bezkompromisowe podej┼Ťcie do kabiny NX-a pozwoli┼éo osi─ůgn─ů─ç du┼╝o wi─Öksz─ů pojemno┼Ť─ç baga┼╝nika: wysoko┼Ť─ç przestrzeni ┼éadunkowej jest taka sama jak w poprzednim modelu, ale jest ona o 40 mm d┼éu┼╝sza. W ten sposób pojemno┼Ť─ç baga┼╝nika wzros┼éa do 545 litrów z roz┼éo┼╝onymi tylnymi siedzeniami. To wystarczaj─ůco du┼╝o miejsca, by pomie┼Ťci─ç trzy torby golfowe lub dwie du┼╝e walizki (77 i 63-litrow─ů) bez konieczno┼Ťci sk┼éadania siedze┼ä. Je┼Ťli siedzenia zostan─ů z┼éo┼╝one, do dyspozycji b─Ödzie maksymalnie 1436 litrów.

 

Pod┼éoga baga┼╝nika sk┼éada si─Ö na trzy sposoby, by mo┼╝na by┼éo dostosowa─ç baga┼╝nik do swoich potrzeb. Zosta┼éa zaprojektowana tak, by mo┼╝na by┼éo dosta─ç si─Ö do schowka pod pod┼éog─ů bez konieczno┼Ťci wyjmowania ca┼éego panelu. Dolny obszar mo┼╝e s┼éu┼╝y─ç do przechowywania narz─Ödzi i drobnych przedmiotów – w modelu NX 450h+ to miejsce na kabel ┼éaduj─ůcy, dzi─Öki czemu nie traci si─Ö miejsca w g┼éównej przestrzeni ┼éadunkowej. Baga┼╝nik wyposa┼╝ono równie┼╝ w boczn─ů siatk─Ö u┼éatwiaj─ůc─ů przechowywanie przedmiotów oraz lekk─ů, sk┼éadan─ů os┼éon─Ö baga┼╝nika. Tylne siedzenia dzielone s─ů w proporcji 60:40, co zapewnia elastyczn─ů aran┼╝acj─Ö przestrzeni ┼éadunkowej.

 

Tapicerka i wykończenie

 

W zale┼╝no┼Ťci od wersji wyposa┼╝enia tapicerka wykonana jest z wysokiej jako┼Ťci tkaniny L-fineskin ze skór─ů syntetyczn─ů w kolorze czarnym (Black) lub ciemnoczerwonym (Dark Rose), albo z syntetycznej skóry Tahara lub skóry naturalnej – obie dost─Öpne w kolorze czarnym, czarnym z wstawkami Rich Cream (z pomara┼äczowymi przeszyciami), ciemnoczerwonym Dark Rose lub br─ůzowym Hazel (wraz z orzechow─ů podsufitk─ů). Wersja F SPORT ma obicia skórzane w kolorze czarnym, bia┼éym lub czerwonym (Flare Red), przy czym w przypadku dwóch ostatnich tapicerek dodano z kontrastuj─ůce czarne podparcia i wstawki na oparciu i siedziskach.

 

Wyko┼äczenie wn─Ötrza obejmuje wzór Micro Dot, który pot─Öguje wra┼╝enie ruchu, oraz wzór 3D Black Prism z efektem trójwymiarowo┼Ťci. Wyko┼äczenie Sumi Black Walnut ma zdecydowanie podkre┼Ťlone s┼éoje drewna, a w wersji F SPORT F dominuje ch┼éodny i ostry wygl─ůd Aluminium.

 

POCZUJ WI─śCEJ EMOCJI: NAP─śDY I OSI─äGI

 

Status nowego NX-a jako modelu, który ma odmieni─ç mark─Ö Lexus oraz przyczyni─ç si─Ö do zwi─Ökszenia jej udzia┼éu w rynku, ma odzwierciedlenie w gamie zelektryfikowanych nap─Ödów wykorzystuj─ůcych nowe, udoskonalone technologie. Zapewniaj─ů one najlepsze w klasie osi─ůgi i daj─ů potencja┼é, by jeszcze bardziej wzmocni─ç pozycj─Ö tego modelu w segmencie. W gamie modelowej NX-a pojawia si─Ö pierwszy elektryczny nap─Öd hybrydowy plug-in Lexusa, który b─Ödzie punktem odniesienia w klasie pod wzgl─Ödem mocy, wydajno┼Ťci oraz mo┼╝liwo┼Ťci jazdy w trybie elektrycznym.

 

Dost─Öpny b─Ödzie te┼╝ nowy model hybrydowy ze znacznie lepszymi osi─ůgami, które zapewnia samo┼éaduj─ůcy uk┼éad hybrydowy czwartej generacji.

 

Bateria litowo-jonowa

 

Dodanie konwertera do┼éadowania do jednostki steruj─ůcej moc─ů nap─Ödu hybrydowego zwi─Öksza nat─Ö┼╝enie pr─ůdu, umo┼╝liwiaj─ůc uzyskanie wi─Ökszej mocy z akumulatora, który ma 96 ogniw i napi─Öcie znamionowe 355 V.

 

Dzi─Öki wi─Ökszej g─Östo┼Ťci energii bateria ma kompaktowe rozmiary i mog┼éa zosta─ç zamocowana w takim miejscu, by nie ingerowa─ç w przestrze┼ä w kabinie i baga┼╝niku. Jej umiejscowienie przyczyni┼éo si─Ö równie┼╝ do osi─ůgni─Öcia niskiego ┼Ťrodka ci─Ö┼╝ko┼Ťci samochodu. Pojemno┼Ť─ç baga┼╝nika jest identyczna jak w hybrydowym modelu NX 350h, bo elementy uk┼éadu nap─Ödowego nie zabra┼éy dodatkowej przestrzeni. Maj─ůc ┼Ťwiadomo┼Ť─ç, ┼╝e klienci aut z segmentu ┼Ťredniej wielko┼Ťci luksusowych SUV-ów wykorzystuj─ů swoje auta tak┼╝e podczas d┼éu┼╝szych podró┼╝y, nie zmieni┼éa si─Ö te┼╝ pojemno┼Ť─ç baku, która wynosi 55 litrów i jest jedn─ů z najwi─Ökszych w klasie.

 

Selektor trybów jazdy

 

Kierowca mo┼╝e wybra─ç tryb jazdy i dostosowa─ç osi─ůgi auta do w┼éasnych potrzeb przy pomocy zaprojektowanego od nowa selektora, który umieszczono w konsoli centralnej. Tryb Normal to balans mi─Ödzy osi─ůgami a ekonomi─ů, Eco dostosowuje prac─Ö peda┼éu gazu oraz systemu klimatyzacji, by osi─ůgn─ů─ç jak najmniejsze zu┼╝ycie paliwa. W trybie Sport uk┼éad kierowniczy oraz reakcja na wci┼Ťni─Öcie gazu dostosowuj─ů si─Ö do dynamicznego stylu jazdy.

 

W autach w wersji F SPORT wyposa┼╝onych w adaptacyjne zawieszenie o zmiennej sztywno┼Ťci (AVS), tryb Sport zosta┼é zast─ůpiony przez tryby Sport S oraz Sport S+. Po wybraniu Sport S+ zmienia si─Ö charakterystyka zawieszenia oraz pracy elektrycznie wspomaganego uk┼éadu kierowniczego. Dodatkowy tryb Custom pozwala kierowcy dostosowa─ç do w┼éasnych potrzeb ustawienia nap─Ödu, AVS, ESP oraz pracy klimatyzacji.

 

Przekładnia Shiftmatic

 

Kierowca mo┼╝e korzysta─ç z umieszczonych przy kierownicy ┼éopatek do sterowania skrzyni─ů Shiftmatic po wybraniu ustawienia „S” przy pomocy lewarka. Pozwala to na dobranie w sze┼Ťciostopniowej skali odpowiedniej mocy hamowania silnikiem na wzór manualnej zmiany biegów. Niskie prze┼éo┼╝enie pozwala na kontrol─Ö nad wysokimi obrotami, zdecydowan─ů reakcj─Ö na gaz i przyjemne wra┼╝enia z jazdy.

 

NX 350h z elektrycznym nap─Ödem hybrydowym czwartej generacji

 

Nowy NX 350h otrzyma┼é elektryczny nap─Öd hybrydowy Lexusa czwartej generacji, legitymuj─ůc si─Ö lepszymi osi─ůgami oraz wi─Öksz─ů wydajno┼Ťci─ů.

 

Samo┼éaduj─ůcy uk┼éad hybrydowy wykorzystuje ten sam 2,5-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy, pracuj─ůcy w cyklu Atkinsona, co w NX-ie 450h+, lecz o wi─Ökszej mocy, dzi─Öki zastosowaniu innej jednostki steruj─ůcej ECU. Samochód wytwarza o 24 procent wi─Öksz─ů moc ni┼╝ poprzedni model NX 300h i osi─ůga 244 KM (179 kW). Ma to prze┼éo┼╝enie na krótszy o 16 procent czas przyspieszania od 0 do 100 km/h, który teraz wynosi 7,7 sekundy.

 

NX 350h wyposa┼╝ony jest w ten sam uk┼éad przeniesienia nap─Ödu co NX 450h+, co pozwala na najlepsze w klasie po┼é─ůczenie osi─ůgów z oszcz─Ödno┼Ťci─ů paliwa, a przyczynia si─Ö do tego równie┼╝ przeprojektowana skrzynia biegów, która ma bardziej kompaktowe wymiary, jest l┼╝ejsza i ma zmniejszone straty tarcia. Jej jednostka steruj─ůca jest tak┼╝e mniejsza i bardziej wydajna.

 

NX 350h jest dost─Öpny w wersji z nap─Ödem na przód lub z elektrycznym nap─Ödem na wszystkie ko┼éa E-Four. Samochód z nap─Ödem na przód mo┼╝e ci─ůgn─ů─ç przyczep─Ö o masie 1500 kg, czyli takiej samej jak wersja AWD.

 

Podobnie jak w modelu NX 450h+, hybrydowy NX350h ma selektor trybów jazdy oraz przek┼éadni─Ö Shiftmatic z ┼éopatkami przy kierownicy. Jego bateria litowo-jonowa zosta┼éa umieszczona pod tylnymi siedzeniami, tak blisko ┼Ťrodka pojazdu jak to tylko by┼éo mo┼╝liwe, by osi─ůgn─ů─ç niski ┼Ťrodek ci─Ö┼╝ko┼Ťci oraz optymalny rozk┼éad masy mi─Ödzy przodem i ty┼éem.

 

POCZUJ SI─ś BARDZIEJ PEWNIE: UK┼üAD JEZDNY I LEXUS DRIVING SIGNATURE

 

Prace nad w┼éa┼Ťciwo┼Ťciami jezdnymi nowego NX-a skoncentrowane by┼éy na osi─ůgni─Öciu za┼éo┼╝e┼ä koncepcji Lexus Driving Signature, czyli idealnej kombinacji komfortu jazdy z reakcj─ů na prac─Ö uk┼éadu kierowniczego, gazu i hamulców przez ca┼éy czas zgodnie z intencjami kierowcy.

 

Centralnym punktem w realizacji tych za┼éo┼╝e┼ä jest zastosowanie globalnej architektury Lexusa i platformy GA-K. Zapewnia ona niski ┼Ťrodek ci─Ö┼╝ko┼Ťci (-20 mm), zwi─Ökszony rozstaw kó┼é przednich i tylnych, a tak┼╝e poprawiony balans pomi─Ödzy przodem a ty┼éem. Samochód ma te┼╝ wi─Öksz─ů o 30 procent sztywno┼Ť─ç nadwozia, która wp┼éywa na stabiln─ů, dynamiczn─ů jazd─Ö oraz szybkie reakcje na dzia┼éania kierowcy, wspierane przez nowe uk┼éady hamulcowy i kierowniczy oraz nowe zawieszenie.

 

Celem by┼éo osi─ůgni─Öcie p┼éynnego pokonywania zakr─Ötów, pocz─ůwszy od hamowania przed zakr─Ötem, przez skr─Öcanie, a┼╝ po przyspieszenie na wyj┼Ťciu z zakr─Ötu. Nowa platforma przyczynia si─Ö równie┼╝ do mocniejszego, bardziej liniowego przyspieszenia oraz zwi─Ökszonego poczucia zaanga┼╝owania, zwinno┼Ťci i kontroli nad autem.

 

NX przeszed┼é intensywny program testów na nale┼╝─ůcym do Lexusa torze badawczym Shimoyama, a w pracach nad autem brali udzia┼é profesjonalni kierowcy wy┼Ťcigowi. Ich wra┼╝enia z jazdy i szczegó┼éowe uwagi zosta┼éy uwzgl─Ödnione przy dostrajaniu i ustawianiu samochodu, by kierowca czu┼é, ┼╝e prowadzi Lexusa.

 

Wysoka sztywno┼Ť─ç nadwozia

 

Nowy NX ma znacznie sztywniejsz─ů karoseri─Ö, w której wykorzystano innowacyjne, lekkie materia┼éy dla wzmocnienia konstrukcji, co pozwoli┼éo te┼╝ na zastosowanie dodatkowych usztywnie┼ä i wzmocnie┼ä. W konstrukcji zastosowano po raz pierwszy na ┼Ťwiecie stal o wytrzyma┼éo┼Ťci do 1180 MPa do wzmocnienia progów oraz stal o wytrzyma┼éo┼Ťci 1470 MPa do wzmocnienia dachu.

 

Wykorzystana zosta┼éa nowa technologia laserowego kucia, która pozwoli┼éa na zastosowanie grubszych i bardziej wytrzyma┼éych materia┼éów, zw┼éaszcza w konstrukcji dachu i progów. Dodatkow─ů sztywno┼Ť─ç uzyskano dzi─Öki laserowemu spawaniu ┼Ťrub i szerszemu zastosowaniu kleju do karoserii (dodatkowe 6 m), wraz z pierwszym zastosowaniem przez Lexusa pianki o wysokiej sztywno┼Ťci, umieszczonej w rogach otworu baga┼╝nika, by ograniczy─ç deformacj─Ö tych elementów.

 

Zastosowano tak┼╝e podwójny zatrzask maski z poprzecznym wzmocnieniem mi─Ödzy dwoma zamkami, co zwi─Öksza jej sztywno┼Ť─ç wzgl─Ödem ca┼éego nadwozia i t┼éumi wibracje spowodowane turbulencjami powietrza przy wy┼╝szych pr─Ödko┼Ťciach.

 

Wersja F Sport korzysta z zestrojonych sportowo i zamontowanych poprzecznie t┼éumików drga┼ä nadwozia, które absorbuj─ů wibracje i poprawiaj─ů prowadzenie auta.

 

Nowy projekt zawieszenia

 

Nowy NX ma z przodu kolumny MacPhersona, za┼Ť z ty┼éu zawieszenie wielowahaczowe.

 

W ramach dostrojenia zawieszenia udoskonalono uk┼éad ramion, tulei i amortyzatorów, aby zredukowa─ç wstrz─ůsy i wibracje podczas jazdy po nierównych nawierzchniach. Zoptymalizowano k─ůty mi─Ödzy dolnymi ramionami a górnymi podporami, za┼Ť amortyzatory umieszczono tak, by zapewni─ç im p┼éynny skok oraz zoptymalizowano kontrol─Ö si┼éy t┼éumienia w adaptacyjnym zawieszeniu o zmiennej sztywno┼Ťci (AVS). Precyzyjne ustawienie ┼éo┼╝yska kolumny, które ┼é─ůczy amortyzator z samochodem, pomaga uzyska─ç naturaln─ů reakcj─Ö uk┼éadu kierowniczego i stabilno┼Ť─ç podczas jazdy na wprost. Same amortyzatory maj─ů przeprojektowane tuleje i uszczelki oraz wykorzystuj─ů nowy p┼éyn, który poprawia ich wydajno┼Ť─ç.

 

Stabilizatory s─ů zamontowane z przodu i z ty┼éu, a ich cienko┼Ťcienna, wydr─ů┼╝ona konstrukcja zmniejsza mas─Ö bez uszczerbku dla osi─ůgów. Tylna belka w modelach z nap─Ödem na wszystkie ko┼éa ma inny kszta┼ét, by zmie┼Ťci┼é si─Ö tylny mechanizm ró┼╝nicowy.

 

Sztywno┼Ť─ç osi zosta┼éa zwi─Ökszona przy pomocy ┼Ťrub piast do mocowania kó┼é, co zmniejszy┼éo mas─Ö nieresorowan─ů pojazdu. Dalsze oszcz─Ödno┼Ťci masy uzyskano dzi─Öki zastosowaniu nowego aluminiowego wspornika osi.

 

Zawieszenie adaptacyjne (AVS)

 

Zawieszenie adaptacyjne o zmiennej sztywno┼Ťci (AVS), które oferowane jest w wersji F SPORT, ma zwi─Ökszony zakres pracy i wykorzystuje liniowy solenoid do si┼éownika, zapewniaj─ůc dok┼éadniejsz─ů regulacj─Ö t┼éumienia i p┼éynniejsz─ů reakcj─Ö na zmiany nawierzchni i warunków jazdy. W rezultacie auto si─Ö mniej przechyla, prowadzi si─Ö ostrzej i bardziej komfortowo, a kierowca czuje si─Ö pewniej.

 

W AVS wyst─Öpuj─ů dwa rodzaje kontroli si┼éy t┼éumienia — Normal i Sport — dzia┼éaj─ůce w zale┼╝no┼Ťci od wybranego trybu jazdy.

 

Układ hamulcowy

 

Nowy, sterowany elektronicznie uk┼éad hamulcowy zosta┼é zaprojektowany z my┼Ťl─ů o p┼éynnym wyczuciu i obs┼éudze peda┼éów.

 

Wentylowane przednie tarcze maj─ů ┼Ťrednic─Ö 328 mm i wykorzystuj─ů p┼éywaj─ůce zaciski dwut┼éokowe. Z ty┼éu znajduj─ů si─Ö wentylowane tarcze o ┼Ťrednicy 317 mm. Wprowadzono dodatkowe systemy kontroli hamowania – tryb Trail Mode dla modeli z nap─Ödem na wszystkie ko┼éa oraz Secondary Collision Brake (SCB).

 

Zmieniona wielko┼Ť─ç oraz kszta┼ét peda┼éu hamulca oraz zastosowany po raz pierwszy w Lexusie mechanizm t┼éumienia powrotu peda┼éu sprawiaj─ů, ┼╝e kierowca ma lepsze wyczucie, a obs┼éuga jest ┼éatwiejsza.

 

Układ kierowniczy

 

Elektryczne wspomaganie uk┼éadu kierowniczego ma precyzyjny, montowany na z─Öbatce silnik, zaprojektowany tak, aby po┼é─ůczy─ç dynamiczne prowadzenie z bezpiecze┼ästwem. Samochód jest ┼éatwy w prowadzeniu, a d┼éu┼╝sze podró┼╝e nim mniej m─Öcz─ůce. Reakcja uk┼éadu kierowniczego jest o 20 procent szybsza ni┼╝ w poprzednim NX-ie.

 

Nowy NX ma uk┼éad kierowniczy o zmiennym prze┼éo┼╝eniu, który wykorzystuje niski wspó┼éczynnik skoku przy k─ůcie skr─Ötu do 20 stopni, co zapewnia stabilno┼Ť─ç przy du┼╝ych pr─Ödko┼Ťciach. Powy┼╝ej 20 stopni prze┼éo┼╝enie jest zwi─Ökszone, co zapewnia zwinniejsze prowadzenie w zakr─Ötach.

 

Aerodynamika

 

Projektanci oraz in┼╝ynierowie Lexusa ┼Ťci┼Ťle ze sob─ů wspó┼épracowali, by stworzy─ç elementy aerodynamiczne, które poprawi─ů osi─ůgi auta bez uszczerbku dla stylistyki pojazdu. Dzi─Öki temu wspó┼éczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,34. Ich kooperacja pozwoli┼éa zrealizowa─ç projekt zgodnie z koncepcj─ů „funkcjonalnego pi─Ökna” – elementy, które kontroluj─ů przep┼éyw powietrza wokó┼é i nad pojazdem, z jednej strony zmniejszaj─ů opór powietrza, a jednocze┼Ťnie poprawiaj─ů wygl─ůd samochodu.

 

Te elementy obejmuj─ů zlicowane profile okienne, wyprofilowane boki przedniego zderzaka, otwory w rogach tylnego zderzaka (w wersji F SPORT s─ů wi─Öksze, co przyczynia si─Ö do sportowych osi─ůgów) oraz p┼éetw─Ö dodan─ů do dolnej cz─Ö┼Ťci zderzaka. Dzi─Öki nim uzyskano lepsze odczucia z pracy uk┼éadu kierowniczego, neutralne prowadzenie, stabilno┼Ť─ç podczas jazdy na wprost i poczucie wi─Ökszej przyczepno┼Ťci.

 

Os┼éona silnika pod pojazdem ma powierzchni─Ö z wg┼é─Öbieniami przypominaj─ůcymi pi┼éeczk─Ö golfow─ů. Taki wzór pomaga generowa─ç mikrowiry poprawiaj─ůce poczucie kontaktu z pod┼éo┼╝em. Os┼éona zosta┼éa powi─Ökszona, dzi─Öki czemu zmniejszy┼é si─Ö opór powietrza, a to pozytywnie wp┼éyn─Ö┼éo na stabilno┼Ť─ç pojazdu i zu┼╝ycie paliwa.

 

Napęd na cztery koła

 

Nowy NX od momentu wprowadzenia na rynek będzie oferowany także z napędem na wszystkie koła.

 

Lekki i kompaktowy, inteligentny nap─Öd elektryczny na wszystkie ko┼éa E-Four jest montowany standardowo w modelu z nap─Ödem hybrydowym typu plug-in NX 450h+ i jest dost─Öpny jako opcja w modelu NX 350h. Wykorzystuj─ůc dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi, E-Four zapewnia automatyczny rozk┼éad momentu nap─Ödowego pomi─Ödzy przód i ty┼é w proporcjach od 60:40 do 20:80, zapewniaj─ůc przyczepno┼Ť─ç podczas ruszania oraz jazdy po za┼Ťnie┼╝onych lub ┼Ťliskich nawierzchniach.

 

To pierwszy model Lexusa z trybem Trail, który integruje sterowanie systemem AWD, hamowaniem i nap─Ödem, aby zapobiec buksowaniu kó┼é podczas jazdy po nierównych lub lu┼║nych nawierzchniach i poprawi─ç osi─ůgi w terenie. Przyk┼éadowo, je┼Ťli jedno ko┼éo straci kontakt z pod┼éo┼╝em, tryb Trail wyhamuje obracaj─ůce si─Ö ko┼éo i przekieruje moment nap─Ödowy na ko┼éo znajduj─ůce si─Ö w kontakcie z pod┼éo┼╝em, by poprawi─ç przyczepno┼Ť─ç, jednocze┼Ťnie dostosowuj─ůc reakcj─Ö przepustnicy i prze┼éo┼╝enie.

 

POCZUJ WI─śKSZ─ä INTEGRACJ─ś ZE ┼ÜWIATEM: MULTIMEDIA I ┼ü─äCZNO┼Ü─ć

 

Nowy NX jest wyposa┼╝ony w niezawodne i szybkie systemy ┼é─ůczno┼Ťci, zapewniaj─ůc najnowsz─ů technologie multimedialne, us┼éugi oparte na sta┼éym po┼é─ůczeniu z internetem oraz wygod─Ö bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania.

 

Korzystaj─ůc ze smartfona, nawigacji i ró┼╝nych pok┼éadowych funkcji samochodu, w tym funkcji multimedialnych i aplikacji opartych na ┼é─ůczno┼Ťci z chmur─ů, kierowca ma oko┼éo stu ró┼╝nych mo┼╝liwo┼Ťci interakcji z pojazdem.

 

Całkiem nowa platforma multimedialna

 

W nowym Lexusie NX debiutuje zupełnie nowa platforma multimedialna, wydajniejsza dzięki zwiększonej mocy obliczeniowej, szybszej reakcji i bardziej intuicyjnej obsłudze. Korzystanie z nowego ekranu dotykowego jest tak płynne i proste jak korzystanie z tabletu.

 

Standardowy system, Lexus Link Connect, wyposa┼╝ony jest w ekran o przek─ůtnej 9,8 cala z pow┼éok─ů antyodblaskow─ů. Procesor (jednostka centralna) ma 2,4 razy wi─Öksz─ů moc obliczeniow─ů ni┼╝ poprzedni system multimedialny Lexusa. Oprócz obs┼éugi dotykowej, nadal s─ů fizyczne przyciski umo┼╝liwiaj─ůce dost─Öp do najcz─Ö┼Ťciej u┼╝ywanych funkcji. Menu i elementy steruj─ůce s─ů wy┼Ťwietlane jako ikony po stronie kierowcy, co zapewnia ┼éatw─ů obs┼éug─Ö, a uk┼éad ekranu jest podzielony na sekcje zgodnie z poziomem szczegó┼éowo┼Ťci informacji.

 

Lexus Link Pro, dost─Öpny w wy┼╝szych wersjach wyposa┼╝enia lub jako opcja, ma 14-calowy ekran, jeden z najwi─Ökszych w klasie Lexusa NX. Grafika jest prezentowana w wysokiej rozdzielczo┼Ťci, co zapewnia doskona┼é─ů widoczno┼Ť─ç w ka┼╝dych warunkach o┼Ťwietleniowych, a procesor zapewnia jeszcze szybsz─ů reakcj─Ö – 3,6 razy lepsz─ů od dotychczasowego systemu oraz 1,5 raza szybsz─ů ni┼╝ system Link Connect. Kolory i czcionki mo┼╝na zmienia─ç za pomoc─ů pi─Öciu dost─Öpnych motywów.

 

Oba systemy mo┼╝na dostosowa─ç dla maksymalnie trzech ró┼╝nych u┼╝ytkowników. System automatycznie rozpozna osob─Ö, kiedy u┼╝ywane jest okre┼Ťlone urz─ůdzenie lub klucz.

 

Funkcja rozpoznawania g┼éosu oraz asystent „Hey Lexus”

 

Nowy system multimedialny ma ulepszon─ů funkcj─Ö rozpoznawania g┼éosu Dynamic Voice Recognition, która odpowiada na pytania i polecenia wydawane w bardziej naturalnym j─Özyku. Mo┼╝e by─ç u┼╝ywany jednocze┼Ťnie z systemem audio i zarówno przez kierowc─Ö, jak i pasa┼╝era na przednim siedzeniu. Rozpozna, z którego miejsca nadesz┼éo polecenie i odpowiednio zareaguje, na przyk┼éad otwieraj─ůc najbli┼╝sze okno.

 

U┼╝ytkownik mo┼╝e mówi─ç w stylu konwersacyjnym, przerywaj─ůc lub zmieniaj─ůc zdanie, a system zrozumie. Zrozumie równie┼╝ kontekst: na przyk┼éad, je┼Ťli powiesz „jestem g┼éodny”, poda szczegó┼éy dotycz─ůce pobliskich restauracji.

 

Rozpoznawanie g┼éosu mo┼╝na obs┼éugiwa─ç, po prostu wywo┼éuj─ůc nowego asystenta pok┼éadowego „Hej Lexus” lub za pomoc─ů prze┼é─ůczników na kierownicy i ekranie multimedialnym. „Hej Lexus” mo┼╝e wchodzi─ç w bezpo┼Ťredni─ů interakcj─Ö z pojazdem, na przyk┼éad zamykaj─ůc okna i reguluj─ůc klimatyzacj─Ö. W chwili premiery funkcja rozpoznawania g┼éosu b─Ödzie obejmowa─ç 19 ró┼╝nych j─Özyków.

 

┼ü─ůczno┼Ť─ç ze smartfonem

 

W standardzie dost─Öpna jest ┼éatwa integracja ze smartfonem – bezprzewodowa z Apple CarPlay i przewodowa z Android Auto. Dost─Öpna jest te┼╝ ┼éadowarka bezprzewodowa, która zapewnia o 50 procent szybsze ┼éadowanie. Telefon mo┼╝na równie┼╝ przesun─ů─ç do przodu, aby uzyska─ç dost─Öp do por─Öcznego, ma┼éego schowka, nawet gdy urz─ůdzenie jest u┼╝ywane.

 

Wygod─Ö dla wszystkich w kabinie zapewniaj─ů cztery porty USB – dwa z przodu i dwa z ty┼éu konsoli ┼Ťrodkowej. Trzy spo┼Ťród nich maj─ů standard USB-C o mocy 15 W i mog─ů by─ç u┼╝ywane do ┼éadowania urz─ůdze┼ä. Jeden port z przodu to USB-A i s┼éu┼╝y do pod┼é─ůczenia urz─ůdzenia multimedialnego. Gniazda zasilania akcesoriów znajduj─ů si─Ö na konsoli ┼Ťrodkowej oraz w przestrzeni ┼éadunkowej.

 

Lexus Link

 

Modu┼é transmisji danych (DCM) umo┼╝liwia korzystanie z rozszerzonego zakresu funkcji, które w┼éa┼Ťciciel mo┼╝e obs┼éugiwa─ç zdalnie za pomoc─ů aplikacji Lexus Link na smartfonie.

 

Obejmuj─ů one otwieranie i zamykanie pojazdu, otwieranie tylnej klapy, obs┼éug─Ö ogrzewania kierownicy i siedze┼ä oraz regulacj─Ö klimatyzacji w celu ogrzania lub och┼éodzenia pojazdu przed wyruszeniem w podró┼╝. ┼Üwiat┼éa awaryjne samochodu mog─ů by─ç równie┼╝ uruchomione, na przyk┼éad w celu odnalezienia samochodu na zat┼éoczonym parkingu.

 

Funkcje te stanowi─ů uzupe┼énienie znanych us┼éug Lexus Link, takich jak analityka jazdy, coaching jazdy hybrydowej, monitorowanie poziomu paliwa i funkcja „znajd┼║ mój samochód”. W modelu NX 450h+ dost─Öpne s─ů dodatkowe funkcje: monitorowanie poziomu na┼éadowania akumulatora, planowanie ┼éadowania i licznik czasu ┼éadowania.

 

Nowy DCM umo┼╝liwia równie┼╝ wygodne, bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania w celu dostosowania, ulepszenia i dodania us┼éug ju┼╝ po zakupie samochodu.

 

System d┼║wi─Ökowy klasy premium

 

Standardowy 10-g┼éo┼Ťnikowy system audio generuje wyra┼║ny d┼║wi─Ök, dobrze s┼éyszalny w ca┼éej kabinie NX-a. Subwoofer wykorzystuje struktur─Ö bass reflex tylnych g┼éo┼Ťników, aby zapewni─ç doskona┼é─ů reprodukcj─Ö niskich cz─Östotliwo┼Ťci, a system umo┼╝liwia odtwarzanie ┼║róde┼é d┼║wi─Öku o wysokiej rozdzielczo┼Ťci (96 kHz/24-bity).

 

Mark Levinson Premium Surround Sound

 

Wy┼╝sze wersje nowego NX-a mog─ů by─ç wyposa┼╝one w nowy, 17-g┼éo┼Ťnikowy system audio Mark Levinson Premium Surround Sound.

 

Opracowany przez wy┼é─ůcznego partnera audio Lexusa system jest zoptymalizowany pod k─ůtem architektury wn─Ötrza samochodu, aby zapewni─ç najwy┼╝sz─ů jako┼Ť─ç odtwarzania d┼║wi─Öku. NX to pierwszy Lexus wykorzystuj─ůcy system Harman do odtwarzania ┼║róde┼é o wysokiej rozdzielczo┼Ťci.

 

G┼éo┼Ťniki, w tym 25-centymetrowy subwoofer o du┼╝ej pojemno┼Ťci w specjalnie zaprojektowanej komorze pod pod┼éog─ů baga┼╝nika, s─ů rozmieszczone tak, aby uzyska─ç efekt ustawienia sceny 360 stopni. Technologia Pure Play zapewnia wydajno┼Ť─ç bez zniekszta┼éce┼ä i odtwarzanie ┼║ród┼éa d┼║wi─Öku o wysokiej rozdzielczo┼Ťci. Technologia Quantum Logic Surround (QLS) poprawia czysto┼Ť─ç i jako┼Ť─ç d┼║wi─Öku, a technologia ClariFi 2.0 odtwarza jako┼Ť─ç d┼║wi─Öku utracon─ů w skompresowanych do mniejszych rozmiarów plikach.

 

D┼║wi─Öki kontrolne

 

Niektóre z najcz─Ö┼Ťciej u┼╝ywanych elementów steruj─ůcych i funkcji, takich jak przypomnienie o zapi─Öciu pasów bezpiecze┼ästwa, czujniki parkowania czy system multimedialny, wydaj─ů d┼║wi─Öki w trakcie dzia┼éania. Ka┼╝dy z nich zosta┼é opracowany we wspó┼épracy z muzykiem jazzowym Jiro Yoshid─ů.

 

POCZUJ WI─śKSZ─ä PEWNO┼Ü─ć: ZAAWANSOWANE SYSTEMY BEZPIECZE┼âSTWA I WSPARCIA KIEROWCY

 

Nowy NX to pierwszy model wyposa┼╝ony w trzeci─ů generacj─Ö systemów bezpiecze┼ästwa czynnego Lexus Safety System + 3. Pakiet wyznacza nowy standard dla kompleksowych technologii wykrywania ryzyka kolizji i zapobiegania im.

 

Wiod─ůca pozycja Lexusa w kwestiach bezpiecze┼ästwa idzie w parze z zaanga┼╝owaniem marki, aby nowoczesne technologie zapobiegania kolizjom i wsparcia kierowcy by┼éy dost─Öpne dla jak najszerszej grupy kierowców. Dlatego Lexus Safety System + 3 jest oferowany w standardzie we wszystkich wersjach wyposa┼╝enia nowego NX-a w ca┼éej Europie.

 

Nowa generacja Lexus Safety System + 3 wprowadza nowe systemy oraz udoskonalone, bardziej skuteczne i funkcjonalne wersje uk┼éadów dost─Öpnych do tej pory. Ich dzia┼éanie zosta┼éo zoptymalizowane w taki sposób, aby po uruchomieniu zapewnia┼éy kierowcy bardziej naturalne odczucia. Nowy poziom zaawansowania sprawia, ┼╝e Lexus Safety System + 3 staje si─Ö prawdziwym partnerem kierowcy.

 

Ulepszony system ochrony przedzderzeniowej (PCS) z funkcj─ů wspomagania kierownicy w razie ryzyka zderzenia

 

System ochrony przedzderzeniowej (PCS) zosta┼é udoskonalony, by dzia┼éa─ç w wi─Ökszym zakresie sytuacji zagra┼╝aj─ůcych kolizj─ů, uwzgl─Ödniaj─ůc nie tylko inne pojazdy, rowerzystów i pieszych, ale tak┼╝e motocyklistów oraz nieruchome przeszkody, jak drzewa, ┼Ťciany czy s┼éupki drogowe. PCS zyska┼é tak┼╝e now─ů funkcj─Ö wykrywania ryzyka kolizji podczas skr─Ötu na skrzy┼╝owaniach z nadje┼╝d┼╝aj─ůcymi pojazdami oraz pieszymi przechodz─ůcymi przez jezdni─Ö.

 

In┼╝ynierowie Lexusa wzbogacili uk┼éad o now─ů funkcj─Ö wspomagania kierownicy w razie ryzyka zderzenia (Emergency Steering Assist, ESA). Uk┼éad ten ingeruje w uk┼éad kierowniczy, aby omin─ů─ç przeszkod─Ö na drodze jak najbezpieczniej, a je┼Ťli to mo┼╝liwe – nawet bez opuszczenia pasa ruchu. Nowa funkcja t┼éumienia przyspieszenia pomaga zapobiega─ç niezamierzonemu gwa┼étownemu przyspieszeniu podczas jazdy z ma┼é─ů pr─Ödko┼Ťci─ů.

 

Dzi─Öki tym ulepszeniom PCS potrafi rozpozna─ç znacznie wi─Öcej scenariuszy potencjalnych kolizji ni┼╝ wcze┼Ťniej i pomóc w ich unikni─Öciu.

 

Adaptacyjny tempomat

 

Adaptacyjny tempomat (ACC) ma wi─Öksz─ů wydajno┼Ť─ç, dzi─Öki czemu szybciej rozpoznaje korki i dostosowuje si─Ö lepiej do warunków na drodze. Uk┼éad wspó┼épracuje z asystentem pasa ruchu, co pozwala zachowa─ç bardziej naturaln─ů lini─Ö jazdy, lepiej te┼╝ dohamowuje przed zakr─Ötem, dostosowuj─ůc si─Ö do jego k─ůta. Funkcja kontroli pr─Ödko┼Ťci zosta┼éa opracowana tak, by jak najlepiej odwzorowa─ç prowadzenie auta przez kierowc─Ö.

 

Uk┼éad zosta┼é wzbogacony o now─ů funkcj─Ö po┼é─ůczon─ů z kierunkowskazami. Przygotowuj─ůc si─Ö do zmiany pasa ruchu przed wyprzedzeniem poprzedzaj─ůcego samochodu, NX przyspieszy do pr─Ödko┼Ťci docelowej, by skróci─ç dystans do poprzedzaj─ůcego pojazdu. System pomo┼╝e te┼╝ dostosowa─ç pr─Ödko┼Ť─ç w trakcie zmiany pasa ruchu za wolniejszy pojazd, by zapewni─ç bardziej naturalne odczucia podczas dzia┼éania tempomatu adaptacyjnego. Po raz pierwszy w Lexusie zastosowano funkcj─Ö zapobiegania wyprzedzaniu, która dostosuje pr─Ödko┼Ť─ç do samochodów jad─ůcych na s─ůsiednim pasie.

 

Adaptacyjny tempomat wspó┼épracuje z rozszerzonym asystentem rozpoznawania znaków drogowych (RSA), który identyfikuje wi─Öcej rodzajów znaków, w tym ostrzegawcze oraz znak STOP. Gdy RSA wykryje zmian─Ö ograniczenia pr─Ödko┼Ťci, poinformuje o tym kierowc─Ö, by ten móg┼é dostosowa─ç zadan─ů pr─Ödko┼Ť─ç.

 

Systemy LDA i LTA

 

Asystent utrzymywania pasa ruchu (LDA) zosta┼é udoskonalony tak, by poprawi─ç wspó┼éprac─Ö z kierowc─ů. Uk┼éad dezaktywuje si─Ö, gdy uzna, ┼╝e kierowca celowo opuszcza pas ruchu, by omin─ů─ç osob─Ö lub zaparkowany pojazd. LDA rozpoznaje te┼╝ niektóre obiekty jak kraw─Ö┼╝niki, barierki, ┼Ťciany czy s┼éupy, pomagaj─ůc utrzyma─ç auto na pasie przy ni┼╝szych pr─Ödko┼Ťciach.

 

Asystent ┼Ťledzenia pasa ruchu (LTA) ma ulepszone mo┼╝liwo┼Ťci rozpoznawania sytuacji, zapewniaj─ůc mniej gwa┼étowne, a bardziej p┼éynne wspomaganie kierowania. Na przyk┼éad, podczas wyprzedzania pojazdu na s─ůsiednim pasie ruchu albo omijania przydro┼╝nej przeszkody, auto ustawione jest dalej od osi jezdni i przeszkody, zgodnie z naturalnymi instynktami kierowcy.

 

Rozszerzony pakiet systemów bezpiecze┼ästwa

 

W wy┼╝szych wersjach wyposa┼╝enia jest dost─Öpny rozszerzony pakiet systemów bezpiecze┼ästwa (Extended Safety Package), zawieraj─ůcy system automatycznego wspomagania zmiany pasa ruchu (LCA) na autostradzie. System ten rozpoczyna wst─Öpne przyspieszanie lub zwalnianie, gdy kierowca sygnalizuje wyprzedzanie lub zjazd na pas za wolniejszym pojazdem. Pakiet zawiera równie┼╝ system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu. Ostrzega on o poje┼║dzie zbli┼╝aj─ůcym si─Ö z prawej lub lewej strony, na przyk┼éad przy wje┼╝d┼╝aniu na skrzy┼╝owanie o s┼éabej widoczno┼Ťci.

 

Asystent bezpiecznego wysiadania

 

Lexus NX wprowadza do oferty asystenta bezpiecznego wysiadania (Safe Exit Assist, SEA). Opiera si─Ö on na po┼é─ůczeniu elektronicznej klamki z systemem monitorowania martwego pola. System SEA ma za zadanie zadba─ç, aby pasa┼╝erowie auta nie wysiedli z niego, gdy z ty┼éu nadje┼╝d┼╝a inny pojazd lub rowerzysta. Kiedy wykryje tego rodzaju ryzyko, w┼é─ůcza ostrze┼╝enie ┼Ťwietlne i d┼║wi─Ökowe, jednocze┼Ťnie wstrzymuj─ůc otwieranie drzwi. Jest to pierwsze rozwi─ůzanie tego rodzaju na ┼Ťwiecie. Lexus oszacowa┼é, ┼╝e innowacyjny system SEA mo┼╝e zapobiec 95% wypadków spowodowanych otwarciem drzwi samochodu.

 

Kamera 360 stopni z funkcj─ů widoku pod┼éo┼╝a pod samochodem

 

Kamera z widokiem 360 stopni wokó┼é samochodu ma now─ů funkcj─Ö obrazu pod┼éo┼╝a pod samochodem, która wy┼Ťwietla na ekranie na konsoli centralnej widok pod pojazdem, zupe┼énie jakby siedzenia i pod┼éoga by┼éy przezroczyste. Kierowca otrzymuje dzi─Öki temu dodatkowe informacje o bezpo┼Ťrednim otoczeniu samochodu, co u┼éatwia bezpieczne manewrowanie. Funkcja ta jest dost─Öpna, gdy lewarek skrzyni biegów jest ustawiony w pozycji P. Kierowca mo┼╝e prze┼é─ůcza─ç widok pod┼éo┼╝a i otoczenia samochodu odpowiednim przyciskiem. Widok pod┼éo┼╝a pod samochodem jest tworzony na podstawie zapami─Ötanych wcze┼Ťniej obrazów z kamery.

 

W pe┼éni automatyczny system Advanced Park z funkcj─ů zdalnego parkowania

 

Nowy NX jest dost─Öpny z systemem automatycznego parkowania Advanced Park, znanym z flagowej limuzyny LS. Uk┼éad pozwala na przeprowadzenie ca┼éego manewru parkowania z automatyczn─ů kontrol─ů nad kierownic─ů, zmian─ů biegów i hamowaniem.

 

Przy pomocy czterech kamer panoramicznych oraz 12 czujników ultrad┼║wi─Ökowych system dokonuje wszechstronnej oceny otoczenia samochodu oraz miejsca parkingowego. Auto mo┼╝e zaparkowa─ç prostopadle lub równolegle, ma te┼╝ funkcj─Ö pami─Öci, która rozpozna nawet trzy regularnie u┼╝ywane miejsca parkingowe np. przy domu czy pracy. Ca┼éa operacja przebiega p┼éynnie, przy jak najmniejszej liczbie korekt.

 

W 2022 roku system Advanced Park zostanie rozbudowany o funkcj─Ö Remote Parking – pierwsze takie rozwi─ůzanie w gamie Lexusa. Kierowca b─Ödzie móg┼é zdalnie zaparkowa─ç swój samochód na ciasnym miejscu parkingowym lub wyjecha─ç z niego, korzystaj─ůc z aplikacji Lexus Link na swoim telefonie. Funkcja ta zostanie dodana automatycznie przez internet wraz z aktualizacj─ů systemu Advanced Park we wszystkich egzemplarzach nowego NX-a – równie┼╝ tych, które do tego czasu ju┼╝ trafi─ů do swoich w┼éa┼Ťcicieli.

 

┼╣ród┼éo: LEXUS MEDIA

Silnik: 2487cm3
Rodzaj paliwa/nap─Öd: Hybryda
Moc: 243 KM
Automatyczna skrzynia bieg├│w
Liczba miejsc: 4-5
Przyspieszenie do 100 km/h: 7.7 sek.
Rodzaj napędu: Napęd na cztery koła
Pojemno┼Ť─ç baga┼╝nika: 545
Średnie spalanie: 8.3 l/100 km
Zobacz r├│wnie┼╝
Popro┼Ť o indywidualn─ů ofert─Ö
Zostaw nam do Siebie kontakt! Oddzwonimy w ci─ůgu kilku minut!
AutoStrore Lexus NX 350h - 01 - leasing, kredyt lub najem

Lexus

NX 350h
1686 zł
netto/mc
2487cm3
243 KM
2022 r.
Finansowanie
Firma
Rodzaj finansowania
Leasing
Okres umowy mc
84
Wkład własny netto
84475 zł
Warto┼Ť─ç wykupu netto
19000 zł
Kliknij i sprawd┼║ dost─Öpno┼Ť─ç
Wysy┼éaj─ůc wype┼éniony formularz potwierdzasz zainteresowanie kontaktem w sprawie oferty ze strony Autostore Sp. z o.o. Administratorem danych osobowych jest Autostore sp. z o.o. z siedzib─ů w Warszawie (00-839) przy ul. Towarowej 28, zarejestrowana w S─ůdzie Rejonowym dla M.St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydzia┼é Gospodarczy Krajowego Rejestru S─ůdowego, KRS: 0000964077, NIP: 527-299-68-49. W sprawach zwi─ůzanych z ochron─ů danych osobowych mo┼╝na skontaktowa─ç si─Ö z nami za po┼Ťrednictwem e-mail bok@autostore.pl lub pisemnie pod podanym powy┼╝ej adresem siedziby spó┼éki. Szczegó┼éowe informacje dotycz─ůce danych osobowych znajduj─ů si─Ö tutaj: Polityka Prywatno┼Ťci.
Wyra┼╝am zgod─Ö na otrzymywanie w przysz┼éo┼Ťci od Autostore Sp. z o.o. dodatkowych informacji handlowych (marketingowych) drog─ů: po┼é─ůcze┼ä telefonicznych, SMS, email.