Całkowicie aluminiową jednostkę V8 Forda Mustanga GT wyposażono w wysokowydajny układ dolotowy Open Air Induction System i kolektor z 87-milimetrowymi przepustnicami. Kombinacja systemu niskociśnieniowego wtrysku paliwa do kolektora z wysokociśnieniowym bezpośrednim wtryskiem do komory spalania, zapewnia moc 450 KM. Oprogramowanie modułu sterującego dostrojono dla uzyskania efektu podbicia mocy, który sprawia, że wrażenia z jazdy Mustangiem są bardziej satysfakcjonujące niż kiedykolwiek.
Dodatkowa chłodnica oleju silnikowego oraz nowa podstawa filtra oleju, dbają o optymalny przepływ oleju i utrzymują wysoką wydajność na torze.
Kupujący Mustanga GT mają do wyboru trwałe, precyzyjne skrzynie biegów, zaprojektowane tak, aby ułatwiać zmiany przełożeń przy wysokich obrotach. Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów TREMEC, oferowana po raz pierwszy w Europie w seryjnym Mustangu, współpracuje z wytrzymałym sprzęgłem dwutarczowym, a dzięki krótkiemu skokowi dźwigni zmiany biegów agresywne zmiany w górę i redukcje są szybsze, płynniejsze i bardziej precyzyjne, do czego przyczynia się także funkcja wyrównania obrotów silnika rev-matching i możliwość zmiany przełożenia na wyższe bez zwalniania pedału przyspieszenia. Dostępna jest również zaawansowana 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów Forda, wyposażona w zmodernizowany konwerter momentu obrotowego i przygotowane dla tego modelu charakterystyki przełożeń.
Udoskonalenia aerodynamiczne obejmują nowy dwuczęściowy grill, nową dolną osłonę chłodnicy oraz boczne wloty powietrza, które przyczyniają się do poprawy chłodzenia, a także nowy przedni splitter, osłonę podwozia, jednopłatowy tylny spojler i wydajny tylny dyfuzor, które poprawiają siłę docisku i parametry aerodynamiczne. Wydłużona osłona podwozia wykorzystuje również specjalne żebra, kierujące strumień powietrza chłodzącego na tarcze hamulców, które wyposażone są w tym modelu w bardziej zaawansowany układ wspomagania, dbający o zachowanie non stop wysokiej skuteczności hamowania.
Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy, elektroniczna kontrola parametrów zawieszenia MagneRide® 2 oraz sztywniejsze przednie sprężyny i drążki stabilizatora zostały specjalnie przygotowane z myślą o wyczynowych ambicjach Mustanga GT, a w połączeniu z udoskonaloną aerodynamiką zapewniają możliwość wyjątkowo szybkiej zmiany kierunku jazdy i zapanowania nad zmianą kierunku obciążeń w zakrętach.
Architektura zawieszenia, składającego się z ram pomocniczych oraz elementy łączników, montowanych wcześniej w Mustangach Shelby GT350 i GT500, została skonfigurowana tak, aby zminimalizować przechyły, nurkowanie i siłę nośną podczas ostrego przyspieszania i hamowania. Wyjątkowe, pięcioramienne, 19-calowe felgi, szersze o 0,5 cala z przodu i z tyłu, wyposażono w opony Michelin Pilot Sport 4, gwarantujące doskonałą przyczepność na drodze i na torze.
GT oferuje również możliwość wyboru trybów jazdy, co znamy już z Mustanga, m.in. trybów Sport i Track, 3 wzbogaconych o aplikację Track Apps 3, umożliwiającą kierowcy korzystanie z akcelerometru, liczników przyspieszenia, a także aplikację Launch Control 4 – obie prezentujące dane na standardowym 12-calowym, cyfrowym zestawie wskaźników.
Źródło: FORD MEDIA
Ford
Ford
Ford
Ford
Ford
Ford
Ford
Ford
Ford
Ford
Ford
Ford
Ford