Komfort
Bezpieczeństwo
Systemy audio i komunikacji
Styl wewnętrzny
Systemy wspomagania prowadzenia
Siedzenia
Koła
Przedział pasażerski
Ładowarki elektryczne
Styl zewnętrzny
NOWY PEUGEOT e-PARTNER – NEXT GEN SMALL E-VAN
Kolejne generacje PEUGEOT Partnera odniosły duży sukces na rynku. Model zdobył liczne nagrody, w tym tytuł International Van of the Year 2019. Od momentu debiutu rynkowego w 1996 roku, został wyprodukowany w liczbie 2 milionów sztuk i trafił na rynki ponad 100 krajów.
Najnowsza generacja PEUGEOT Partnera jest liderem na rynku europejskim, w segmencie małych samochodów dostawczych, od debiutu w 2018 roku. Teraz jest dostępna z napędem w 100% elektrycznym – od dzisiaj również na polskim rynku.
„Po premierze PEUGEOT e-Experta i PEUGEOT e-Boxera, kolej na PEUGEOT e-Partnera, który uzupełnia ofertę samochodów dostawczych marki oferujących w 100% elektryczny napęd. Jest to kolejny doskonały przykład strategii marki „Power Of Choice” zakładającej wybór rodzaju napędu – spalinowego lub elektrycznego – bez kompromisu jeśli chodzi o funkcjonalność i styl. Podobnie jak poprzednicy PEUGEOT e-Partner zachowuje wszystkie cechy wersji z klasycznym napędem oferując dodatkowo zerową emisję. Klienci nowego PEUGEOT e-Partnera na pewno docenią jego komfort, dopasowanie do wymogów transportowych różnych branż, dużą przestrzeń ładunkową, a także wyrazisty styl i zaawansowane technologie. Cieszę się, że oferta marki PEUGEOT, w bardzo konkurencyjnym na rynku polskim segmencie samochodów dostawczych, staje się dzięki PEUGEOT e-Partnerowi jeszcze bardziej kompletna”.
Alessandro RENDA, dyrektor marki PEUGEOT w Polsce
Nowy PEUGEOT e-Partner jest doskonałym przykładem strategii marki „Power Of Choice” zakładającej wybór rodzaju napędu – spalinowego lub elektrycznego. Oferuje:
Nowy PEUGEOT e-Partner, komfortowy w każdej sytuacji, idealny do każdej pracy, z dużą przestrzenią ładunkową, miejscem pracy z ułatwieniami na co dzień, oferuje wyrazisty styl i zaawansowane technologie, takie jak PEUGEOT i-Cockpit® (koncepcja stanowiska kierowcy obejmująca: cyfrowe zegary na linii wzroku kierowcy, ekran dotykowy oraz kompaktową kierownicę). Nowy PEUGEOT e-Partner umożliwia również wjazd do centrów miast bez jakichkolwiek ograniczeń.
Zachowuje wszystkie cechy oryginalnego PEUGEOT Partnera – bez kompromisów i z zerową emisją. Teraz to możliwe.
Ewolucja i e-wolucja na rynku
Segment furgonów w Europie to ponad 613 000 samochodów w 2019 roku. PEUGEOT Partner jest liderem na tym rynku. Co więcej, od momentu debiutu w 2018 roku, jego udział w rynku wciąż się zwiększa.
Biorąc pod uwagę fakt, że prawie 80% kierowców pojazdów użytkowych przejeżdża średnio mniej niż 200 km dziennie, elektryczna wersja PEUGEOT Partnera jest oczywistym wyborem. Tym bardziej w sytuacji coraz bardziej ograniczonego dostępu do centrów miast, które coraz częściej będą zezwalać na wjazd jedynie pojazdom w 100% elektrycznym. Wersja elektryczna ma wszystkie atuty PEUGEOT Partnera.
PEUGEOT e-Partner jest w stanie zaspokoić zróżnicowane potrzeby wszystkich typów odbiorców:
Dla użytkowników wysoce wyspecjalizowanych istnieje możliwość adaptacji do specyficznych potrzeb (ambulanse, straż pożarna, policja, chłodnie...).
W 100% elektryczna technologia i wydajność Next Gen small e-Van
Nowy PEUGEOT e-Partner, zaprojektowany na modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) oferuje w 100% elektryczny silnik o maksymalnej mocy 100 kW i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym od momentu rozruchu, który zapewnia natychmiastową reakcję na wciśnięcie pedału gazu, bez wibracji, hałasu, konieczności zmiany biegów, zapachu spalin i oczywiście bez emisji CO2.
Elektryczny zespół napędowy (silnik elektryczny i falownik oraz ładowarka z przetwornicą prądu stałego na prąd zmienny) jest podobna do tej zamontowanej w modelu PEUGEOT e-Expert. Podobnie jak w przypadku tego modelu, została zmodyfikowana przekładnia redukcyjna, aby spełnić potrzeby użytkowników pojazdów użytkowych w zakresie ładowności.
Osiągi w trybie POWER są następujące (dane w trakcie homologacji):
Obie wersje (Standard i Long) są wyposażone w akumulator litowo-jonowy (18 ogniw) o pojemności 50 kWh, który umożliwia zasięg do 275 km (w trakcie homologacji), zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures), w zależności od wersji i stylu jazdy.
System regulacji termicznej, połączony z układem chłodzenia kabiny, pozwala na szybkie ładowanie akumulatora, wydłuża jego żywotność i zapewnia optymalny zasięg.
Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, które spełniają wszystkie potrzeby i są dostosowane do różnych źródeł ładowania. W standardzie oferowana jest ładowarka prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW, a w opcji – prądu trzyfazowego o mocy 11 kW.
Znajdujące się na lewym tylnym błotniku gniazdo ładowania umożliwia ładowanie na kilka sposobów: ze standardowego gniazdka, ze wzmocnionego gniazda lub z terminalu typu Wall Box, a nawet ze stacji szybkiego ładowania.
Tryby ładowania akumulatora 50 kWh są zróżnicowane i dostosowane do różnych sytuacji w codziennym użytkowaniu samochodu. Możliwe jest ładowanie na wiele sposobów: w domu, w miejscu pracy lub ze stacji publicznych:
Nowy PEUGEOT e-Partner zapewnia pasażerom najwyższy poziom komfortu termicznego dzięki:
Stała e-wolucja miejsca kierowcy
Z punktu widzenia kierowcy, konsola środkowa została tak zaprojektowana, aby pomieścić:
Nowy PEUGEOT e-Partner oferuje trzy tryby jazdy wybierane specjalnym przełącznikiem:
Dostępne są również dwa tryby hamowania, sterujące odpowiednimi trybami ładowania akumulatora:
Wszystkie wersje nowego PEUGEOT e-Partnera są wyposażone w elektryczny hamulec postojowy. Zautomatyzowana obsługa hamulca nie tylko zwiększa ilość miejsca na podłodze, ale także zapewnia komfort i spokój podczas codziennej jazdy.
PEUGEOT i-Cockpit® ewoluuje technologicznie dzięki dwóm nowym panelom zegarów i wskaźników, które zapewniają kierowcy wszystkie informacje niezbędne do sprawnej obsługi w 100% elektrycznego samochodu.
W opcji dostępny jest 100% cyfrowy panel zegarów i wskaźników. To nowość w segmencie elektrycznych samochodów dostawczych. Jest on wyposażony we wbudowany 10” cyfrowy ekran o wysokiej rozdzielczości. Informacje są wyświetlane na nowym interfejsie zgodnym z nową identyfikacją wizualną marki. Można zmieniać ich ustawienia i personalizować.
Kilka dostępnych trybów wyświetlania, które można zmienić za pomocą pokrętła w kierownicy, umożliwia kierowcy dobranie odpowiadających mu ustawień. Może to być na przykład wyświetlanie informacji o nawigacji, zarządzania trakcją elektryczną lub danych z systemów wspomagania prowadzenia.
Dostępny w standardzie, zestaw analogowych zegarów przekazuje wszystkie informacje niezbędne do prawidłowej obsługi pojazdu elektrycznego:
W środkowej części deski rozdzielczej znajduje się ekran dotykowy z nawigacją online, na którym za pomocą specjalnego przycisku można przejść do menu „Electric” i wybrać jedną z następujących funkcji:
Ponadto można przeglądać punkty ładowania dostępne w zależności od pozostałego zasięgu, a także ustawić czas wstępnego ogrzewania lub chłodzenia przedziału pasażerskiego.
Przyjemność z jazdy i praktyczność na co dzień – możliwości Next Gen small e-Van
Nowy PEUGEOT e-Partner łączy kompaktową bryłę z maksymalną pojemnością ładunkową. Akumulator trakcyjny jest umieszczony pod podłogą i nie zmniejsza przestrzeni ładunkowej.
Takie usytuowanie akumulatorów zwiększa również sztywność nadwozia, zapewniając – dzięki optymalnemu rozkładowi masy – tak samo przyjemną jazdę jak w wersji spalinowej.
Komfort zawieszenia jest identyczny jak w wersjach z silnikami spalinowymi, aby zagwarantować najlepsze osiągi samochodu pustego lub załadowanego.
Kierowca nowego PEUGEOT e-Partnera jest spokojny w każdej sytuacji – specjalnie skalibrowany układ wspomagania kierownicy ułatwia jazdę przy średnicy zawracania 10,8 m (dla wersji Standard, między krawężnikami), a wysokość ograniczona do 1,90 m gwarantuje dostęp do większości parkingów podziemnych.
Nowy PEUGEOT e-Partner jest dostępny w tych samych wersjach co odmiana spalinowa, aby spełnić różne wymagania klientów:
Modułowość jest nadal najlepsza w segmencie – trzymiejscowa ławka Multiflex, specjalny otwór w przegrodzie i składany boczny fotel pasażera pozwalają na zmianę konfiguracji kabiny:
Pojemność schowków sięga 113 litrów. Są dostosowane do różnorodnych potrzeb użytkowników biznesowych. Łatwo dostępne, zostały pomysłowo rozmieszczone w całej kabinie: schowek w desce rozdzielczej, półka nad przednią szybą czy schowek w górnej części deski rozdzielczej na wprost pasażera. Dzięki zastosowaniu poduszki pasażera typu „bag in roof” uzyskano miejsce na laptopa z ekranem 15” lub na chłodzony schowek. Specjalny otwór umożliwia przeprowadzenie kabla i ładowanie laptopa umieszczonego w schowku.
Dopuszczalna masa przyczepy nie uległa zmianie, z możliwością holowania ładunku do 750 kg za pomocą haka holowniczego dostępnego już w momencie debiutu rynkowego modelu.
Pojemność użytkowa (do 4,4 m³) dla wersji Long i 3,8 m³ dla wersji Standard jest dokładnie taka sama jak w przypadku wersji spalinowych.
Ładowność użytkowa do 800 kg – jedna z największych dostępnych na rynku w tym segmencie – jest dopasowana do mocy napędu elektrycznego.
Nowy PEUGEOT e-Partner stanowi odpowiedź na rosnące potrzeby klientów i będzie dostępny w wersjach z wykończeniem PRO i PREMIUM oraz w odmianie „ready to go” ASPHALT (dla podróżujących na dłuższych dystansach). Dla użytkowników wersji z napędem w 100% elektrycznym dostępne są następujące technologie i asystenci kierowcy gwarantujące bezpieczeństwo i komfort:
Smarftony są nieodłącznym elementem codziennego życia. Również w kabinie nowego PEUGEOT e-Partnera. Dzięki funkcji MirrorScreen wykorzystującej protokoły Apple CarPlay™ i Android Auto™ informacje ze smartfona są wyświetlane na centralnym ekranie.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa pieszych, słychać sygnał dźwiękowy wskazujący obecność samochodu przy jeździe po mieście z prędkością do 30 km/h. Sygnał działa podczas jazdy do przodu i do tyłu.
TCO (całkowity koszt posiadania)
Celem jest osiągnięcie takiego samego całkowitego kosztu posiadania (TCO) dla samochodu z silnikiem spalinowym jak i z silnikiem elektrycznym, z uwzględnieniem wszystkich kosztów, a nie tylko raty kredytu lub leasingu.
Koszt zakupu samochodu elektrycznego jest wyższy, ale należy uwzględnić wszystkie czynniki:
Ekosystem PEUGEOT
PEUGEOT Easy-Charge lub jak ułatwić klientom dostęp do różnych możliwości ładowania akumulatorów:
PEUGEOT Easy-Care, czyli jak wspierać klientów na etapie odkrywania elektromobilności i pozwolić im w pełni cieszyć się swoim samochodem:
Mocny i wyróżniający się styl – Next Gen small e-Van firmy PEUGEOT
Nadwozie:
Wnętrze:
Nowy PEUGEOT e-Partner jest doskonałą ilustracją strategii „Power Of Choice” i realizowanej przez PEUGEOT elektryfikacji kolejnych modeli w gamie, by zagwarantować mobilność nawet w centrum miast o ograniczonym ruchu kołowym.
Nowy PEUGEOT e-Partner perfekcyjnie reprezentuje trzy atuty marki:
Nowy PEUGEOT e-Partner jest produkowany w Vigo w Hiszpanii.
Źródło: PEUGEOT MEDIA