Silniki i skrzynie biegów
Audio, elektryka i przyrządy
Wnętrze, ogrzewanie, klimatyzacja
Elementy nadwozia
Dodatkowe zakresy
Usługi łącznościowe
Podwozie
Stuttgart. Jest sprawdzonym specjalistą w wielu dziedzinach handlu i usług: sukces Mercedes-Benz Vito opiera się na takich filarach, jak wszechstronność, elastyczność i świetny stosunek ceny do jakości. Dzięki licznym udoskonaleniom, nowa wersja modelu jest teraz jeszcze bardziej atrakcyjna. Najważniejsze nowości to lokalnie bezemisyjny eVito Tourer z silnikiem elektrycznym o wysokim momencie obrotowym, dostępnym od razu i zasięgu do 421 kilometrów, a także nowa generacja wydajnych i mocnych czterocylindrowych silników wysokoprężnych z rodziny OM 654. Nowe narzędzia i funkcje w systemie inforozrywki i systemach wspomagających, a także odświeżony design dopełniają najważniejszch zmian. Nowego Mercedes-Benz Vito można zamawiać od 16 marca 2020 r. Ceny zaczynają się od 91 700 zł (+ VAT) za Vito Furgon. eVito Tourer pojawi się latem 2020 roku.
Najważniejsze cechy odświeżonego modelu:
Od momentu premiery, Mercedes-Benz Vito, produkowany w hiszpańskim mieście Vitoria, jest uosobieniem wszechstronnego vana średniej wielkości. Od czasu wprowadzenia na rynek jesienią 2014 r. obecnej trzeciej generacji modelu, sprzedano około 530 000 jego egzemplarzy. Dzięki swojej wszechstronności Vito jest uznanym partnerem dla małych i średnich przedsiębiorstw. Ponad 70% Mercedesów Vito trafia do firm, posiadających do 5 pojazdów.
Pia Herkewitz, menedżer ds. produktu / marketingu średniej wielkości vanów Mercedes-Benz, dodaje: „Szeroka gama nowych systemów wspomagających i nowa generacja silników kontynuuje historię sukcesu Vito i czyni go jeszcze bardziej atrakcyjnym. Vito wciąż jest bezkompromisowy, jeśli chodzi o koszty eksploatacji i dążenie do niskiej emisji. Jak zawsze, ładowność i różnorodność wariantów należą do najbogatszych w tym segmencie. Nowe możliwości systemu inforozrywki spełniają również rosnące wymagania naszych klientów biznesowych”.
„Nowy Mercedes-Benz eVito Tourer wyznacza standardy w swoim segmencie pod względem codziennej przydatności i użyteczności. Dzięki funkcji szybkiego ładowania i wyższemu zasięgowi można go stosować elastycznie. W ten sposób realizujemy naszą ideę lokalnie bezemisyjnego pojazdu dostawczego”, wyjaśnia Benjamin Kaehler, szef eDrive @ VAN w Mercedes-Benz AG.
1. Nowy eVito Tourer: bezemisyjny specjalista w przewozie pasażerów
Rozwój mobilności ma coraz wyraźniejszy wpływ na ruch miejski. Dla utrzymania w przyszłości płynnych dostaw tzw. ostatniego kilometra, rozsądnym krokiem jest czysto elektryczny napęd średnich samochodów dostawczych. Wprowadzając na niektórych rynkach eVito w 2018 r. i eSprintera w 2019 r., Mercedes-Benz Vans został pionierem bezemisyjnego transportu w środowisku miejskim. Wydajność jazdy i zasięg zaprezentowanego właśnie eVito Tourera wyznaczają nowy wymiar i spełniają wszystkie potrzeby: czy to wobec hotelowego busa, czy większej taksówki, czy wreszcie pojazdu do świadczenia usług przejazdów współdzielonych.
Nowy Mercedes-Benz eVito Tourer z wyglądu przypomina swoich braci z silnikiem spalinowym. Ale pod dynamicznym przodem – ze złączem do ładowania po lewej stronie przedniego zderzaka – kryje się elektryczny układ napędowy (eATS) na przednie koła o maksymalnej mocy 150 kW. Silnik elektryczny, przekładnia o stałym przełożeniu, układ chłodzenia i układ elektroenergetyczny tworzą spójną całość. Energię magazynuje akumulator litowo-jonowy umieszczony pod podłogą pojazdu. Jest umieszczony nisko i centralnie, co ma pozytywny wpływ na prowadzenie eVito Tourer. Prędkości maksymalne 140 km/h w wersji standardowej i 160 km/h jako opcja, zapewniają wystarczającą prędkość zarówno w ruchu miejskim, jak i poza nim.
Mercedes-Benz eVito Tourer jest standardowo wyposażony w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową z prądem przemiennym (AC) o mocy 11 kW. Oznacza to, że jest również przygotowany do ładowania prądem przemiennym w domowych lub publicznych stacjach ładowania. Nowego eVito Tourer można ładować przez złącze CCS umieszczone w przednim zderzaku po lewej stronie. Możliwe jest także ładowanie prądem stałym (DC). Dlatego eVito Tourer z baterią o pojemności100 kWh może być ładowany od 10 do 80% w ciągu 45 minut na stacji szybkiego ładowania. Akumulator o użytecznej pojemności 90 kWh zapewnia zasięg 421 kilometrów. 1,2
Dzięki inteligentnej technologii eVito Tourer ładuje również akumulatory podczas jazdy. Podczas hamowania lub wytracania prędkości ruch obrotowy jest przekształcany w energię elektryczną i wykorzystywany do ładowania akumulatora wysokiego napięcia (rekuperacja). Kierowca ma ogromny wpływ na poziom rekuperacji. Może na jej wydajność wpływać za pomocą manetek przy kierownicy. Szczególnie efektywny i komfortowy styl jazdy zapewnia nowa funkcja eVito Tourer: tryb rekuperacji DAuto. Przy poruszaniu się zgodnie z zasadą „jedź w przewidywalnym stylu i oszczędzaj” funkcja rozpoznawania znaków drogowych oraz informacje z systemów wspomagających bezpieczeństwo w pełni współpracują ze sobą, a siła rekuperacji jest dostosowywana w zależności od sytuacji i w czasie rzeczywistym.
Co więcej, trzy programy jazdy pozwalają klientowi wybrać indywidualnie i za naciśnięciem jednego przycisku pomiędzy komfortem a maksymalnym zasięgiem.
Ponieważ akumulator znajduje się pod podłogą pojazdu przestrzeń bagażową można wykorzystać w stu procentach. W ten sposób eVito Tourer spełnia najbardziej wyśrubowane wymagania pod względem funkcjonalności i różnorodności, dzięki czemu nadaje się do praktycznie wszystkich zastosowań w ruchu pasażerskim. Lokalnie bezemisyjną furgonetkę można zamówić w dwóch różnych długościach: w wersji długiej o łącznej długości 5140 milimetrów lub w wersji ekstra długiej o długości 5370 milimetrów.
Firmy taksówkarskie korzystają z takich funkcji, jak różnorodne konfiguracje miejsc. Dzięki dwóm tylnym kanapom eVito Tourer staje się komfortowym, wyjątkowo cichym i zwinnym shuttle busem, który spełnia wszystkie oczekiwania współczesnego przewozu pasażerskiego. Elastyczna konfiguracja siedzeń sprawia zaś, że eVito Tourer może być wyposażony w maksymalnie dziewięć siedzeń, z możliwością ustawienia ich na wprost siebie.
Oprócz analiz i porad Mercedes-Benz Vans oferuje również rozwiązania sprzętowe do infrastruktury ładowania: w ofercie części dla klientów indywidualnych dostępny jest Wallbox Home Mercedes-Benz o kompaktowej, wysokiej jakości konstrukcji. Ładowarka ta musi być zainstalowana przez profesjonalnego elektryka – którego klient może samodzielnie wybrać – zgodnie z lokalnymi przepisami. Jeszcze bardziej wszechstronna jest propozycja dla klientów posiadających więcej niż dwa pojazdy w jednym miejscu: w ramach oferty infrastruktury do ładowania dla klientów flotowych Mercedes-Benz Vans wraz z wybranymi partnerami obsługuje floty pojazdów. Zakres współpracy sięga od doradztwa i przygotowania lokalizacji, przez instalację sprzętu do ładowania, aż po konserwację i wsparcie w eksploatacji.
Kierowcy eVito Tourer korzystają również z rozwiązań łączności Mercedes PRO. Pakiet łączności „Zarządzanie pojazdem elektrycznym” obejmuje dwie usługi. Dzięki usłudze „Zdalne ładowanie” kierowcy mają możliwość ustawienia temperatury we wnętrzu pojazdu jeszcze przed rozpoczęciem podróży. W ten sposób, ruszając w drogę, dysponują w pełni naładowanym akumulatorem. Korzystając z aplikacji Mercedes PRO connect, kierowcy mogą zdalnie zaprogramować, kiedy chcą rozpocząć podróż, a tym samym określić, w jaki sposób należy dostosować temperaturę pojazdu przed startem. Oprócz kierowcy, wszystkie istotne informacje o poziomie naładowania akumulatora i kontroli temperatury otrzymuje również menedżer floty – dzięki narzędziu do zarządzania pojazdami. Programowanie jest możliwe bezpośrednio przez Mercedes PRO. Nie ma to wpływu na zasięg, ponieważ do ustawienia temperatury przed wyjazdem wykorzystywany jest prąd podczas ładowania.
Dla klientów flotowych w Niemczech dostępne jest opcjonalne inteligentne rozwiązanie ładowania, które obejmuje połączenie pojazdu z siecią oraz kompatybilną stacją ładowania. Usługa „Inteligentne ładowanie” Mercedes PRO[3] umożliwia menedżerom floty uniknięcie lub przynajmniej zmniejszenie pików obciążenia i oszczędność kosztów dzięki zoptymalizowanej wydajności przyłącza elektrycznego.
2. Duży wybór napędów – jeszcze mocniejszy i bardziej wydajny dzięki nowym silnikom
Facelifting obejmuje czterocylindrowy silnik wysokoprężny OM 654 o pojemności 2,0 l dla wszystkich wariantów Vito z napędem na tylne koła oraz 4x4. Jednostka znana z oferty silników dla samochodów osobowych Mercedes-Benz została zoptymalizowana pod kątem wydajności i emisji. Nowa generacja silników była wcześniej dostępna tylko dla Vito Tourer. Klienci Vito Furgon mogą teraz wybierać spośród następujących czterech wariantów mocy:
Ponadto – jako nowy topowy silnik w swojej klasie – dla Vito Tourer i Vito Mixto z homologacją osobową, dostępny jest wariant 124 CDI o mocy 176 kW (239 KM) i momencie obrotowym 500 Nm (łączne zużycie paliwa 6,4–6,3 l/100 km, łączna emisja CO2 168–166 g/km) 6. W fazie przyśpieszania Vito Tourer/Mixto 124 CDI, może na krótko zapewnić dodatkowy 30 Nm momentu obrotowego (funkcja „overtorque”) – oprócz 500 Nm momentu obrotowego. Vito 124 CDI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy. Może osiągnąć maksymalną prędkość 210 km/h.
Generacja silnika OM 654 jest jeszcze bardziej wydajna i czystsza w porównaniu z OM 651, a ponadto oferuje jeszcze lepszą charakterystykę hałasu i wibracji. W samochodzie jest przyjemnie cicho, a wszelkie wibracje zostały zredukowane. Połączenie aluminiowej obudowy i stalowych tłoków ze schodkowymi misami spalania oraz powłoki cylindrów w technologii NANOSLIDE® zmniejszające tarcie, wraz z dynamiczną wielokierunkową recyrkulacją spalin i obróbką spalin w silniku. Pozwala to na niższe zużycie paliwa oraz zmniejszoną emisję. Ze względu na izolowane położenie w pobliżu silnika, oczyszczanie spalin działa przy niewielkich stratach ciepła i w optymalnych warunkach. Inne rozwiązania obejmują:
Skuteczności tych rozwiązań dowodzi niższe o około 13% zużycie paliwa, którym może pochwalić się nowy Vito 119 CDI w porównaniu do swojej poprzedniej wersji[8]. Pojemność zbiornika na środek AdBlue® wynosi 24 litry dla wszystkich modeli.
Po raz pierwszy automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC jest teraz dostępna bez ograniczeń dla wszystkich wariantów Vito z napędem na tylne koła oraz 4x4. Szczególnie wygodna i wydajna automatyczna skrzynia biegów z przemiennikiem momentu obrotowego zastępuje 7G-TRONIC i wcześniej była zarezerwowana tylko dla Vito Tourer. Kierowcy mogą użyć przełącznika DYNAMIC SELECT, aby wybrać tryb jazdy „Comfort” czy „Sport”, a tym samym dostosować styl zmiany biegów do swoich wymagań jazdy. Alternatywnie mogą zmieniać biegi ręcznie w trybie „M” za pomocą manetek zmiany biegów DIRECT SELECT przy kierownicy.
W połączeniu z nową rodziną silników OM 654, Mercedes-Benz Vito jest standardowo wyposażony w napęd na tylne koła – z opcją stałego napędu 4x4. Umożliwia to łatwe użytkowanie bez względu na rodzaj nawierzchni. Wysokość pojazdu nie przekracza dwóch metrów, nawet gdy jest wyposażony w napęd na wszystkie koła. W ten sposób Vito nie traci swojej codziennej użyteczności i nadal może bezproblemowo zmieścić się w zwykłych garażach, a także na parkingach wielopoziomowych i podziemnych oraz myjniach samochodowych.
Ponadto, w wersji z napędem na przednie koła, Vito jest dostępny z silnikiem podstawowym z rodziny OM 622: kompaktową czterocylindrową jednostką o pojemności skokowej 1,7 l i 75 kW (Vito 110 CDI, łączne zużycie paliwa 6,5- 6,4 l/100 km, łączna emisja CO2 172-169 g/km) oraz 100 kW (Vito 114 CDI, łączne zużycie paliwa 6,5-6,4 l/100 km, łączna emisja CO2 172-168 g/km), instalowaną poprzecznie i połączoną z manualną 6-biegową skrzynią.
Vito pokazuje także swoją różnorodność w innych obszarach. Jest to na przykład jedyny model w swojej klasie dostępny w trzech długościach, dwóch rozstawach osi i trzech układach napędowych. Dzięki ładowności do 1216 kg, wyznacza kierunek w segmencie w tej kategorii. Duża rozpiętość wariantów sprawia, że sprawdza się jako partner w wielu branżach: jako Furgon niezawodnie spełnia wszystkie wymagania w transporcie towarów i ładunków. Niemal równie często jest używany jako mobilny magazyn części i pojazd serwisowy. Natomiast Vito Tourer przewozi głównie ludzi i towary – często także na terenie fabryk. Vito Mixto wypełnia lukę między Furgonem a Tourerem: jest szczególnie odpowiedni dla mobilnych zespołów handlowców. Wreszcie, klienci mogą wybierać z różnych pakietów wyposażenia. Na przykład Vito Tourer jest dostępny z liniami BASE, PRO lub SELECT.
Ze względu na użytkowy charakter zastosowania pojazdu, wyposażenie opcjonalne Vito jest szczególnie zróżnicowane. Dostępnych jest wiele wariantów drzwi i przeszklenia lub relingów dachowych z belkami nośnymi. Przestrzeń ładunkowa może być wyposażona w drewnianą podłogę, system szyn do mocowania ładunku, szyny mocujące na ścianie bocznej i panele wewnętrzne. Możliwości te zapewniają maksymalną funkcjonalność. W Furgonie, opcjonalna, nowa i lekka konstrukcja podłogowa wykonana z tworzywa sztucznego odpowiada w pełni wytrzymałością standardowej metalowej podłodze przedziału ładunkowego, a jednocześnie zwiększa pole manewru o 12 do 15 kilogramów wobec wariantu z drewnianą podłogą. Mocowania dachowe, systemy nośne i półki bagażowe są dostępne fabrycznie lub jako akcesoria. W Vito Tourer komfort i łatwiejszą obsługę zapewnia także system szyn, którego można używać do bezproblemowego przesuwania tylnych kanap.
Dzięki nowemu zawieszeniu AIRMATIC, Vito po raz kolejny poszerza i tak już szerokie spektrum zastosowań. Czy jest to wyboista wiejska droga, czy idealnie równa autostrada: dostępny po raz pierwszy w Vito, eVito, klasie V i EQV (łączne zużycie energii: 26,4-26,3 kWh/100 km; łączna emisja CO2: 0 g/km) od października 2020 r. układ zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC dostosowuje zawieszenie do panujących warunków. Dzięki zwiększonemu prześwitowi zapewnia komfort jazdy nawet na nierównym terenie. Amortyzacja jest regulowana automatycznie dla każdego koła – w zależności od aktualnej sytuacji na drodze i stanu nawierzchni. Odbywa się to szybko i precyzyjnie, przy użyciu dwóch oddzielnych zaworów dla sił odbicia i ściskania w amortyzatorach. Dzięki temu AIRMATIC zapewnia najwyższy komfort jazdy w każdej sytuacji.
Dbające o komfort sprężyny wraz ze wzrostem prędkości zapewniają bezpieczną stabilność jazdy. Oddzielne ustawienie fazy odbicia i sprężania odpowiednio przez jeden zawór powoduje spokojniejszą obsługę. Łącząc bezpieczeństwo i komfort w ten przełomowy sposób, Mercedes-Benz Vans staje się pionierem w segmencie średnich samochodów dostawczych.
Dzięki intuicyjnej obsłudze za pomocą przełącznika DYNAMIC SELECT w konsoli środkowej kierowca może szybko i łatwo wybierać spośród trzech różnych trybów jazdy. Pierwszy program służy do podnoszenia pojazdu o maksymalnie 35 milimetrów, przy prędkości do 30 km/h. Gdy prędkość się zwiększa, pojazd automatycznie powraca do normalnego poziomu. W programie jazdy „Comfort” samochód pozostaje na standardowej wysokości. Jeśli Vito rozpędzi się do 110 km/h, van samodzielnie obniża się o 10 milimetrów, aby zoptymalizować zużycie paliwa. W trybie „Sport” pojazd jest obniżany o 10 milimetrów, niezależnie od prędkości. W każdym z trybów jazdy, pneumatyczne sterowanie poziomem działa w pełni automatycznie i niezależnie od obciążenia. Zapewnia to znacznie większą stabilność jazdy, w tym podczas pracy przyczepy.
AIRMATIC jest dostępny we wszystkich wariantach nowego Vito Tourer/Mixto z homologacją osobową w połączeniu z silnikiem OM 654.
3. Dodatkowe systemy bezpieczeństwa i asystenci
Aktywny asystent hamowania, DISTRONIC i cyfrowe wewnętrzne lusterko wsteczne rozszerzają liczbę systemów wspomagających bezpieczeństwo nowego Vito z poprzednich 10 do 13. W ten sposób Vito podtrzymuje tradycję bycia liderem standardów bezpieczeństwa w swoim segmencie. Vito Furgon był pierwszym samochodem dostawczym wyposażonym standardowo w poduszki powietrzne i sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera. A 5 lat temu dzięki udostępnionym w ramach podstawowego wyposażenia asystentowi bocznego wiatru i asystentowi wspomagania koncentracji, Vito na nowo zdefiniowało standardy bezpieczeństwa w swoim segmencie.
Nowy Active Brake Assist może wykryć ryzyko kolizji z pojazdem jadącym z przodu i najpierw uruchamia ostrzeżenie wizualne i akustyczne. Jeśli kierowca zareaguje, asystent wytwarza dodatkowe ciśnienie hamowania odpowiednie do sytuacji. W przypadku braku reakcji układ zapewnia wsparcie, inicjując hamowanie autonomiczne. W ruchu miejskim Active Brake Assist reaguje również na stojące przeszkody lub przechodzących pieszych.
Po raz pierwszy dla Vito dostępny jest także DISTRONIC. Aktywny asystent odległości może utrzymywać ustaloną przez kierowcę odległość do pojazdu jadącego przed nim i odciąża go, na przykład podczas jazdy na autostradzie lub w korku. DISTRONIC sam zwiększa prędkość pojazdu i wyhamowuje go z maksymalnie połową siły hamowania w celu zachowania bezpiecznej odległości. Jeśli system rozpozna, że konieczne jest mocniejsze hamowanie, kierowca jest ostrzegany wizualnie i akustycznie, by mógł zareagować. W pakiecie z DISTRONIC, Vito zawsze zawiera również funkcję HOLD.
System monitorowania ciśnienia powietrza w oponach jest standardowym wyposażeniem Vito Tourer. Ponadto Vito można indywidualnie wyposażyć w wiele innych systemów asystujących, takich jak Aktywny asystent parkowania, Asystenta martwego pola, czyAsystenta utrzymania na pasie ruchu. Opcjonalnie dostępny jest również system PRE-SAFE, który zapewnia ochronę pasażerów w razie ryzyka zderzenia.
Nowy Mercedes-Benz Vito może zostać również wyposażony w inteligentny system oświetlenia ILS jako alternatywę dla reflektorów halogenowych. Kompletny pakiet obejmuje kierunkowskazy LED, światła do jazdy dziennej LED oraz światła mijania LED, światła drogowe i doświetlające zakręty. Reflektory mają zmienny rozsył światła, który zmienia się w zależności od prędkości, a tym samym dostosowuje się do warunków panujących podczas jazdy na autostradach i trasach poza miastem. Inteligentny system oświetlenia można również rozszerzyć o opcjonalnie dostępny Highbeam Assist PLUS. Reaguje on adaptacyjnie na poziom widoczności i dostosowuje rozkład światła i zasięg do danej sytuacji na drodze; robi to poprzez włączenie świateł mijania, częściowych świateł drogowych i świateł drogowych zgodnie z wymaganiami.
Cyfrowe lusterko wewnętrzne jest szczególną atrakcją i wyjątkową propozycją w tym segmencie. Przesyła obraz z kamery HDR z tylnej szyby do wyświetlacza lusterka, którego można używać w taki sam sposób, jak konwencjonalnego, optycznego wewnętrznego lusterka wstecznego – nawet jeśli bagażnik lub przestrzeń bagażowa są załadowane po dach. Zaleta: widok na to, co dzieje się za pojazdem, nie jest ograniczony zagłówkami, pasażerami ani innymi przeszkodami. Kamera zamontowana po wewnętrznej stronie tylnej szyby przenosi pole widzenia, które jest dwa razy szersze niż konwencjonalne wewnętrzne lusterko wsteczne, ograniczone powierzchnią szyby. To wyraźny bonus dla bezpieczeństwa.
Cyfrowe wewnętrzne lusterko wsteczne działa również, gdy widoczność jest słaba: kamera doskonale radzi sobie również z wielopoziomowymi parkingami i deszczem, przesyłając ostry obraz na ekran TFT LCD o wysokiej rozdzielczości 1600 x 320 pikseli. Obraz jest przetwarzany w taki sposób, by odpowiednio zrównoważyć ciemne i jasne sekcje. Na obraz na wyświetlaczu nie wpływa nawet nisko położone słońce.
Zamiast typowego przełącznika do ściemniania lusterka wstecznego, można przełączyć się z obrazu z kamery na widok analogowy. Używając lustra optycznego, kierowca ma z kolei widok na tył wnętrza pojazdu.
Wbudowany ogranicznik prędkości jest szczególnie interesujący dla klientów flotowych. Ogranicza maksymalną prędkość ciężarowego wariantu Vito do 120 km/h lub 160 km/h, zależnie od potrzeb. Pomaga to zminimalizować nie tylko koszty paliwa, ale także i tak już niski całkowity koszt posiadania dzięki niższemu zużyciu pojazdu.
4. Zawsze online i z nowym designem
Facelifting Vito rozszerza również zakres możliwości systemów informacyjno-rozrywkowych. Nowe Vito wykorzystuje cyfrowy odbiór radiowy (DAB +) dla wszystkich opcji radiowych. Samo przygotowanie radia z dwoma głośnikami przednimi jest skonfigurowana pod standard DAB – podobnie jak podstawowe radio Audio 10, które może już odbierać cyfrowe stacje radiowe. Oznacza to, że krystalicznie czysty i pozbawiony zakłóceń odbiór radiowy jest możliwy nawet na duże odległości w niezmiennie dobrej jakości. Audio 10 ma również interfejs Bluetooth® z funkcją głośnomówiącą lub do strumieniowego przesyłania muzyki. Smartfon można ładować przez USB-C.
Nowe systemy inforozrywki Audio 30 i Audio 40 spełniają wiele wymagań klientów. Posiadają 7-calowy ekran dotykowy, który można połączyć ze smartfonem za pośrednictwem Apple CarPlay ™ i Android Auto ™. Za pomocą ekranu w systemie Audio 40 można również sterować zintegrowanym systemem nawigacji. W połączeniu z Mercedes PRO Connect oznacza to, że nawigacja wraz z informacjami o ruchu drogowym na żywo jest dostępna w Vito po raz pierwszy. Informacje oraz wyświetlane w systemie nawigacji widoki 3D miast i punktów orientacyjnych są intuicyjnie zrozumiałe. Ekran ma jeszcze jedną funkcję: w Audio 30 i Audio 40 służy również jako monitor, jeśli wybrano kamerę cofania 180°, w celu zarejestrowania obszaru ruchu za Vito. Ponieważ sygnały obrazu z kamery cofania są teraz przenoszone cyfrowo, obraz jest ostrzejszy niż kiedykolwiek.
Interfejs Bluetooth® z funkcją strumieniowego przesyłania dźwięku i zestawem głośnomówiącym zapewnia możliwość prowadzenia rozmów telefonicznych bez zakłóceń podczas jazdy, a interfejsy USB do ładowania mobilnych urządzeń końcowych dopełniają ofertę.
Nie tylko eVito korzysta z usług łączności cyfrowej pod wspólną marką Mercedes PRO. Dzięki niej rośnie również świadomość wydajności, oszczędności i pożytków z monitorowania floty pojazdów w małych i średnich firmach, które dysponują pojazdami konwencjonalnymi. Produkty z zakresu łączności i zarządzania flotą Mercedes PRO pomagają zwiększyć wydajność, obniżyć koszty operacyjne, poprawić dostępność pojazdów, a także ułatwić komunikację między całą flotą i zmniejszyć obciążenie kierowcy. Mercedes PRO łączy wszystkie odpowiednie usługi na platformie internetowej. Zapewnia to bezpośredni dostęp za pośrednictwem www.mercedes.pro do produktów i usług sieciowych, które wykraczają ponad poziom typowego samochodu dostawczego.
Wymagania techniczne dotyczące rejestrowania i wymiany danych spełnia moduł komunikacyjny (LTE) z zainstalowaną na stałe kartą SIM. Z samych usług można korzystać na komputerze lub urządzeniu mobilnym. W przypadku Vito dostępnych jest obecnie poniższych osiem pakietów:
Oprócz ośmiu pakietów dla Vito z napędem konwencjonalnym, dostępny jest także pakiet „Zarządzanie pojazdem elektrycznym” dla Mercedes-Benz eVito.
Vito jest optymalnie wyposażony, by radzić sobie w nagłych wypadkach dzięki systemowi połączeń alarmowych Mercedes-Benz i funkcji zarządzania awariami dostępnej po z poziomu przycisku w pojeździe. System połączeń alarmowych jest standardem. Za pomocą czujników zderzeniowych, samochód jest w stanie samoczynnie odnotować wypadek i powiadomić służby ratownicze. Jeśli pasażerowie nie zareagują na przychodzące do kabiny połączenie głosowe, zostanie zlecony przyjazd pomocy. Alternatywnie połączenie alarmowe można również zainicjować ręcznie za pomocą przycisku SOS na panelu sterowania umieszczonym w podsufitce. System nawiązuje połączenie głosowe z telefonicznym centrum alarmowym Mercedes-Benz. Następnie przekazywana jest dokładna lokalizacja wraz z dalszymi informacjami potrzebnymi do podjęcia działań ratunkowych lub naprawy.
W przypadku usterki, kierowca może uzyskać pomoc techniczną za pośrednictwem funkcji zarządzania wypadkami i awarią. W tym celu należy użyć przycisku awarii w górnym panelu sterowania. Zostanie nawiązany kontakt z Centrum Obsługi Klienta (CAC), a bieżąca lokalizacja wraz z odpowiednimi danymi pojazdu jest przesyłana automatycznie. CAC informuje najbliższego partnera serwisowego Mercedes-Benz, który może albo udzielić pomocy na miejscu, albo zlecić holowanie pojazdu do najbliższego warsztatu partnerskiego Mercedes-Benz. W ten sposób można skrócić przestoje, a pojazd szybciej wraca do pracy.
W ramach faceliftingu projektanci zmodyfikowali charakterystyczny i dynamiczny design Mercedesa Vito. Nowego Vito można rozpoznać po zmienionej osłonie chłodnicy, która jest sprzężona ze specjalnymi elementami wyposażenia DISTRONIC, Active Brake Assist i lakierowanymi zderzakami. Gwiazda Mercedesa jest umieszczona centralnie w osłonie chłodnicy i otoczona trzema czarnymi lamelami. Jako opcja dostępna jest również chromowana osłona chłodnicy dla każdego wariantu Vito –chromowane są wówczas lamele.
Projektanci odświeżyli również wnętrze Vito. Wytrzymały i elegancki materiał „Caluma” zastąpił poprzednie obicie „Tunja”. Wprowadzono też nowe, przypominające turbiny otwory wentylacyjne w sportowym stylu na lewej i prawej krawędzi deski rozdzielczej. W opcjonalnym „Pakiecie Chrom”, centralna część deski rozdzielczej ma teraz obwódkę pokrytą wysokiej jakości lakierem fortepianowym. W tej opcji krawędzie nowych otworów wentylacyjnych są chromowane.
Od zeszłego roku klienci mają także wiele nowych opcji skonfigurowania elementów zewnętrznych wszystkich modeli Vito. Paleta lakierów metalicznych została rozszerzona o grafitowy szary i szarość selenitu. Ponadto do listy kolorów dla wszystkich modeli dodano również ulubiony przez klientów, czerwień hiacyntu metalik znany z samochodów osobowych Mercedes-Benz. Nowe jest także opcjonalne lakierowanie w kolorze stalowo-niebieskim.
Dla tych, którzy lubią mocny i dynamiczny wygląd, od początku 2019 r. dostępnych było wiele nowych felg aluminiowych: 10-ramienne 19-calowe felgi aluminiowe pomalowane na czarno z błyszczącym wykończeniem, a także dwa wzory 18-calowych obręczy kół ze stopów lekkich – jeden pięcioramienny w kolorze szaro-tremolitowym z błyszczącym wykończeniem i jeden pięcioramienny w kolorze czarnym, również z błyszczącym wykończeniem. Co więcej, do listy dostępnego wyposażenia zostały również dodane 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich pomalowane na czarno. Wariant 17-calowy został zaprojektowany w taki sposób, że oferuje lepszą aerodynamikę pojazdu.
Źródło: MERCEDES-BENZ MEDIA
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz