NOWY RANGE ROVER EVOQUE - LUKSUSOWY SUV DO MIASTA I NIE TYLKO
Nowy Range Rover Evoque stanowi wyrafinowany przykład ewolucji pierwowzoru, który zapoczątkował klasę luksusowych, kompaktowych SUV-ów oraz sprzedał się dotychczas w liczbie 772 096 egzemplarzy i zdobył łącznie 217 międzynarodowych nagród. Łącząc niezrównane dziedzictwo Range Rover z najnowocześniejszą technologią, ten zaprojektowany, skonstruowany i produkowany w Wielkiej Brytanii model spełnia wymogi i oczekiwania dzisiejszych klientów.
Finbar McFall, Global Marketing Director w firmie Jaguar Land Rover, stwierdził: „Osiem lat temu stworzyliśmy nowy segment, a świat podążył za nami. Teraz stworzyliśmy nową definicję luksusowego, kompaktowego SUV-a. Dzięki zapisanej w genach stylistyce i sprawności w terenie oraz najnowszym technologiom na wyciągnięcie ręki, nowy Range Rover Evoque zaspokaja potrzeby kierowcy jak nigdy wcześniej i zapewnia, że dotrze on do celu niezależnie od warunków”.
Wykorzystując natychmiast rozpoznawalną stylistykę pierwowzoru, nowy Range Rover Evoque stanowi wyrafinowaną ewolucję charakterystycznej sylwetki przypominającej Coupé, z typową dla siebie opadającą linią dachu i wznoszącym się przetłoczeniem bocznym, które identyfikują rodzinę Range Rover.
Wyróżniające go wielkość i proporcje są podkreślane przez wyraziste barki i potężne nadkola, które wraz z 21-calowymi kołami tworzą mocną i dynamiczną sylwetkę. Wprowadzenie przypominających biżuterię elementów takich jak wąskie reflektory Matrix LED zapewnia bardziej wyrafinowany wygląd lamp przednich i tylnych. Aktywne klamki drzwi uatrakcyjniają gładką, wyrzeźbioną estetykę, natomiast charakterystyczne kierunkowskazy tworzą wyraźny znak rozpoznawczy. Jedyny w swoim rodzaju wygląd poprawiają także opcjonalne detale pakietu R-Dynamic oraz akcenty w kolorze polerowanej miedzi.
Wewnątrz starannie dopieszczony design łączy czyste powierzchnie i proste linie z pieczołowicie dobranymi materiałami o wysokiej jakości w celu stworzenia luksusowego, minimalistycznego środowiska cyfrowego. Techniczne tekstylia, które wykorzystują tworzywa sztuczne z recyklingu, są oferowane jako wysokiej klasy alternatywne rozwiązania dla skóry. Są nimi mieszanka wełny Kvadrat i zamsz Dinamica®, a także połączenie tkaniny Eucalyptus i tworzywa Ultrafabrics™. Kabinę zaprojektowano tak, by stała się miejscem zapewniającym spokój, pogodny nastrój, komfort i zdrowie dzięki takim technologiom jak system Touch Pro Duo z dwoma ekranami dotykowymi i nowym, szybszym oprogramowaniem, regulacja siedzeń w ośmiu płaszczyznach czy funkcja jonizacji powietrza w kabinie, które stanowią uzupełnienie większej przestronności wnętrza.
Gerry McGovern, główny projektant w firmie Land Rover, stwierdził: „Gdy Range Rover Evoque zadebiutował w 2010 roku, zmienił on świat kompaktowych SUV-ów, a nowy model ma kontynuować tę niezwykłą misję. Ten pełen charakteru pojazd łączy szlachetność z zabawą, budząc tę nadzwyczaj istotną reakcję emocjonalną, która sprawi, że ludzie będą się za nim oglądać z uśmiechem na twarzy”.
Wymiary zewnętrzne są niemal identyczne, jednak wnętrze stało się przestronniejsze dzięki wykorzystaniu nowej, zbudowanej przez firmę Land Rover z różnych materiałów platformy zwanej Premium Transverse Architecture. Powiększony rozstaw osi daje dodatkowe 20 mm przestrzeni na kolana oraz wzrost pojemności schowków na drobne przedmioty — większy schowek na rękawiczki i schowek pod podłokietnikiem z łatwością mieszczą teraz tablety, torebki i butelki. Bagażnik jest większy o 10% (591 litrów), a także znacznie szerszy i bez problemu mieści złożony wózek dziecięcy lub zestaw kijów do golfa, a po złożeniu dzielonej w proporcji 40:20:40 tylnej kanapy ilość miejsca rośnie do 1383 litrów.
Nowa platforma została opracowana z myślą o elektryfikacji — 48-woltowa „miękka” hybryda będzie dostępna od początku sprzedaży modelu, zaś po kilku miesiącach dołączy hybryda typu Plug-in. Zespół napędowy typu „mild hybrid” pojawi się w Land Roverze po raz pierwszy. Jego działanie polega na gromadzeniu dzięki połączonej z silnikiem za pomocą zintegrowanego paska prądnicy rozruchowej zwykle traconej podczas zwalniania energii oraz przechowywaniu jej w znajdującym się pod podłogą akumulatorze. Przy prędkościach poniżej 17 km/h silnik wyłączy się w chwili wciśnięcia przez kierowcę pedału hamulca. Podczas ruszania zmagazynowana energia jest wykorzystywana do wsparcia silnika i ograniczenia zużycia paliwa. Efektem jest komfortowa, cicha i oszczędna jazda w terenie zabudowanym o gęstym ruchu.
Dostępna z czterocylindrowymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi serii Ingenium „miękka” hybryda zapewnia emisję CO2 od zaledwie 149 g/km i zużycie paliwa od 5,6 l/100 km. Wybierając 150-konny silnik wysokoprężny i napęd FWD, Evoque będzie emitował tylko 143 g/km. W przyszłym roku do oferty dołączą jeszcze bardziej ekonomiczna hybryda typu plug-in (PHEV) i trzycylindrowy benzynowy silnik Ingenium.
Ten kompaktowy SUV, będący Range Roverem w każdym calu, łączy możliwości poruszania się w dowolnym terenie niezależnie od pogody. Nowy Evoque posiada napęd na wszystkie koła, a także system Active Driveline 2. generacji z funkcją Driveline Disconnect ograniczającą zużycie paliwa oraz układ Adaptive Dynamics zapewniający optymalne połączenie komfortu i zwinności. Terrain Response2 — technologia, która zadebiutowała w topowym modelu Range Rover — automatycznie wykrywa po jakiej nawierzchni porusza się pojazd i odpowiednio dostosowuje ustawienia. Evoque potrafi teraz brodzić w wodzie o głębokości do 600 mm (wcześniej 500 mm).
Słynna pozycja za kierownicą „Command” Range Rovera przeniosła się do ery cyfrowej za sprawą pierwszego w segmencie lusterka wstecznego ClearSight, które stało się ekranem HD. Jeśli widoczność do tyłu zostanie ograniczona przez pasażerów lub wielkogabarytowy bagaż, kierowca wciska przełącznik na spodzie lusterka, by wyświetlić wyraźny obraz o wysokiej rozdzielczości z kamery umieszczonej nad tylną szybą. Ekran zapewnia szersze pole widzenia (o 50 stopni) i lepszą widoczność przy słabym świetle.
Nowy Range Rover Evoque jest także pierwszym pojazdem na świecie z technologią Ground View, która skutecznie „prześwietla” maskę, prezentując na górnym ekranie dotykowym obraz z kamery, aby pokazać kierowcy 180-stopniowy widok poniżej przedniej części pojazdu. Przydaje się ona podczas manewrowania w ciasnych miejscach parkingowych, pokonywania wysokich miejskich krawężników lub trudnego terenu i jest urzeczywistnieniem technologii „przezroczystej maski” zapowiedzianej przez firmę Land Rover w 2014 roku.
Nick Rogers, dyrektor wykonawczy ds. technologii w firmie Jaguar Land Rover, stwierdził: „Pod spodem kryje się rewolucja technologiczna i techniczna. Platforma jest całkowicie nowa, dostosowana zarówno do układu napędu hybrydowego typu plug-in, jak i mild, a jedynym niezmienionym elementem nadwozia pozostały zawiasy drzwi. Podwozie zostało gruntownie przekonstruowane, aby najlepiej wykorzystać sztywniejsze nadwozie, zapewniając typowe dla Range Rovera wyrafinowanie i komfort jazdy.
„Evoque jest teraz inteligentniejszy niż kiedykolwiek. Oprogramowanie, na którym bazuje nasz system multimedialny zostało dopracowane pod kątem bardziej intuicyjnej obsługi. Ponadto dodaliśmy funkcje Apple CarPlay i Android Auto, aby umożliwić łatwe podłączanie smartfonów”.
Evoque to pierwszy Land Rover z ustawieniami Smart, które wykorzystują algorytmy sztucznej inteligencji do uczenia się preferencji kierowcy i działają jak pokładowy kamerdyner. Poza ustawieniami siedzeń, muzyki i klimatyzacji Evoque potrafi także sterować preferowanymi ustawieniami kolumny kierownicy w celu zapewnienia najwyższego poziomu komfortu.
Źródło: LAND ROVER MEDIA
Land Rover
Land Rover
Land Rover
Land Rover
Land Rover
Land Rover
Land Rover