Pakiety stylistyczne
Nadwozie
Systemy wspomagające kierowcę
Przekładnia i dynamika jazdy
Oświetlenie zewnętrzne
Koła
Wnętrze
Funkcjonalność foteli
Komfort i multimedia
Bezpieczeństwo i zabezpieczenia
Infotainment
Nowy Range Rover Velar oferuje idealną równowagę między wyrafinowanym designem, a inteligentną technologią
23 września 2020 r., Whitley, Wielka Brytania - Range Rover Velar jest teraz jeszcze bardziej zrównoważony i inteligentny dzięki wprowadzeniu hybrydowych układów napędowych MHEV i PHEV, nowego zaawansowanego systemu informacyjno-rozrywkowego Pivi oraz eleganckim, nowym detalom designerskim.
Luksusowy SUV średniej wielkości, plasujący się pomiędzy Range Roverem Evoque i Range Roverem Sport w rodzinnej linii, oferuje klientom idealną równowagę pomiędzy designem i technologią - teraz z napędem elektrycznym. Nowy układ hybrydowy typu plug-in (PHEV) o oznaczeniu P400e składa się z 2-litrowej jednostki spalinowej o mocy 300 KM i silnika elektrycznego 105kW, wytwarzając łącznie moc 404 KM i 640 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu układ zapewnia płynną i wyrafinowaną jazdę z imponującym przyspieszeniem 0- 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 17,1 kWh, umieszczony pod podłogą bagażnika, można naładować od 0% do 80% w zaledwie 30 minut†† za pomocą szybkiej ładowarki DC lub 1h40min za pomocą standardowej ładowarki ściennej o mocy 7 kW. Dzięki zerowej emisji spalin w trybie elektrycznym, imponującemu zasięgowi w trybie EV wynoszącym 53 km, zużyciu paliwa od 2,2 l/100 km* i emisji CO2 od 49 g/km, Range Rover Velar jest teraz jeszcze bardziej zrównoważony.
Po raz pierwszy w Range Roverze Velar została również wprowadzona nowa rodzina 3-litrowych, sześciocylindrowych silników rzędowych Ingenium. Najnowsza generacja wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych jest dostępna z technologią hybrydową MHEV w celu zmniejszenia zużycia paliwa i zwiększenia wyrafinowania. Nowe, sześciocylindrowe silniki rzędowe, są dostępne z napędem na cztery koła, zarówno w wersjach benzynowych P340 (340 KM) i P400 (400 KM) oraz Diesla - D300 (300 KM) z których każdy jest standardowo wyposażony w zawieszenie pneumatyczne zapewniające charakterystyczny dla rodziny Range Rover komfort podróżowania.
Nowe silniki są dostępne w technologii MHEV, jako uzupełnienie najnowszych technologii silników, zapewniających wydajne osiągi. System MHEV wykorzystuje zintegrowaną prądnice rozruchową (BiSG) w komorze silnika do zbierania energii zwykle traconej podczas zwalniania, która jest następnie magazynowana w 48-woltowym akumulatorze litowo-jonowym umieszczonym pod podłogą bagażnika. Jest w stanie ponownie wykorzystać zgromadzoną energię, aby wspomagać silnik podczas przyspieszania, zapewniając jednocześnie bardziej wyrafinowany i responsywny system Stop/Start.
Nowe 6-cylindrowe silniki rzędowe P340 i P400 generują odpowiednio moment obrotowy 480 Nm / 550 Nm, podczas gdy potężna jednostka P400 zapewnia imponujące przyspieszenie 0-100 km w czasie 5,5 sekundy. Oba silniki są wyposażone w elektryczny kompresor wspomagany przez turbosprężarkę Twin Scroll i system zmiennego skoku zaworów (CVVL), co zapewnia jeszcze lepszą wydajność.
Silnik wysokoprężny D300 generuje moment obrotowy 650 Nm, oferując przyspieszenie 0-100 km/h w 6,5 sekundy, przy zużyciu paliwa od 7,4 l/100 km i emisji CO2 od 194 g/km. Szeregowe sekwencyjne turbosprężarki i zaawansowany układ oczyszczania spalin sprawiają, że jest to jeden z wiodących na świecie czystych silników Diesla.
Nowe konstrukcje rzędowych silników wysokoprężnych Ingenium spełniają standardy rzeczywistej emisji spalin (RDE2) oraz są zgodne z normą Euro 6d w rzeczywistych warunkach jazdy korzystając także z technologii MHEV poprawiającej reakcje i zmniejszającej zużycie paliwa. W rezultacie nowa jednostka wysokoprężna Ingenium - teraz również dostępna w modelach Range Rover i Range Rover Sport - jest jednym z wiodących na świecie czystych silników wysokoprężnych.
Dodatkowo w Range Roverze Velar wprowadzono czterocylindrowy silnik Ingenium D200 (204 KM) następnej generacji, oferujący większą moc, niższy poziom emisji CO2 i niższe zużycie paliwa. Silnik oferowany jest także z technologią MHEV emitując zaledwie od 165 g/km CO2 i zużywając od 6,3 l/100 km paliwa.
Velar jest przejawem czystości w projektowaniu, podkreślonej przez pięknie zintegrowane cyfrowe ekrany, które są teraz wyposażone w najnowocześniejszy system informacyjno-rozrywkowy Land Rovera Pivi i Pivi Pro. Inteligentny i intuicyjny system, oferowany jako Pivi ProΔ w wersji wyposażenia S, przekształca cyfrowe wrażenia wewnątrz Velara.
Pivi został zaprojektowany z myślą o łatwości użytkowania, z prostym interfejsem zmniejszającym liczbę interakcji w celu zwiększenia bezpieczeństwa. Nowa, wyraźna grafika i superszybka reakcja są możliwe dzięki nowej architekturze elektrycznej kryjącą się pod pięknym designem, dzięki czemu ekrany i system nawigacji są gotowe do pracy w ciągu kilku sekund, również dzięki dedykowanemu źródłu zasilania. Klienci mogą uzyskać dostęp do aktualizacji oprogramowania „bezprzewodowo” (SOTA), co ogranicza potrzebę odwiedzania lokalnego Dealera. Wbudowane połączenie danych oznacza, że klienci mają dostęp do najnowszych map, aplikacji i modułów oprogramowania pojazdu z dostosowanymi do nich aktualizacjami zaplanowanymi na ekranie dotykowym.
Streaming muzyki i multimediów nigdy nie był prostszy. Spotify jest po raz pierwszy zintegrowany bezpośrednio z menu informacyjno-rozrywkowym, podczas gdy łączności Bluetooth została zapewniona jednocześnie dla dwóch telefonów.
Nick Rogers, Executive Director, Product Engineering Jaguar Land Rover, powiedział: „Nazwa i rodowód Range Rovera Velar sięgają czasów oryginalnych prototypów Range Rovera. Minęło pięćdziesiąt lat od wprowadzenia pionierskiego Range Rovera w 1970 roku, a teraz każdy członek rodziny Land Rovera jest zelektryfikowany dzięki naszej niesamowitej technologii hybrydowej typu plug-in. Zelektryfikowane układy napędowe i czystsze, łagodne hybrydowe silniki wysokoprężne oznaczają, że Velar jest jeszcze bardziej wydajną i zrównoważoną opcją dla naszych klientów. Nowa architektura pojazdu elektrycznego Jaguar Land Rover - EVA 2.0 - obsługuje nowe systemy informacyjno-rozrywkowe Pivi i Pivi Pro, a także oprogramowanie Software-Over-The-Air (SOTA) oraz cały zestaw zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, kamer i technologii sprawiając, że Range Rover Velar jest czystszy, bezpieczniejszy i inteligentniejszy niż kiedykolwiek wcześniej i jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie luksusowych SUV-ów na świecie ”.
Odczucia wewnątrz Range Rovera Velar są teraz jeszcze spokojniejsze dzięki systemowi aktywnej redukcji hałasu drogowego. Inteligentna technologia działa jak para wysokiej klasy słuchawek z redukcją szumów, stale monitorując wibracje z nawierzchni drogi i obliczając przeciwną fazę fali dźwiękowej potrzebnej do usunięcia hałasu słyszanego przez pasażerów. Efekt jest subtelny, ale minimalna redukcja 4 decybeli zapewnia jeszcze bardziej wyrafinowaną i uspokajającą przestrzeń wewnętrzną. System jest nawet w stanie dostosować poziom i położenie dźwięków odtwarzanych w kabinie w oparciu o liczbę pasażerów i ich pozycję w pojeździe za pomocą czujników pasów bezpieczeństwa. Ten zaawansowany system zapewnia spokojniejsze wrażenia wewnątrz Velar, zmniejszając nawet zmęczenie kierowcy, które może być spowodowane dłuższą ekspozycją na dźwięki o niskiej częstotliwości podczas długich podróży.
Nowy system filtracji powietrza w kabinie poprawia samopoczucie i czystość wnętrza Velara, zmniejszając poziom szkodliwych cząstek stałych, pyłków, a nawet zapachów. Nowy system - wprowadzony jako uzupełnienie dotychczasowej funkcji jonizacji powietrza w kabinie - filtruje drobne cząstki stałe, alergeny, pyłki, a nawet silne zapachy. Uruchamiany przyciskiem „Purify” na dolnym ekranie dotykowym, jest w stanie filtrować najdrobniejsze cząsteczki (do, a nawet poniżej PM2,5). Kierowca i pasażerowie mogą mieć pewność, że powietrze, którym oddychają wewnątrz Range Rovera Velar, jest czystsze niż powietrze na zewnątrz.
Dostępny jest również nowy Activity Key drugiej generacji, który w razie potrzeby może całkowicie zastąpić tradycyjny kluczyk. Wodoodporne i odporne na wstrząsy urządzenie na nadgarstek zawiera teraz zegarek LCD i umożliwia klientom uruchamianie, zatrzymywanie, blokowanie i odblokowywanie pojazdu bez konieczności zabierania ze sobą tradycyjnego klucza.
Dodatkowe nowe funkcje projektowe wprowadzone w Velarze obejmują nowy projekt kierownicy ze zintegrowanymi, inteligentnymi przyciskami gotowymi do odbioru najnowszych aktualizacji oprogramowania ADAS bezprzewodowo. Nowy selektor biegu zastępuje również dotychczasową, obrotową dźwignię zmiany biegów.
Wersja „Velar Edition” zapewnia klientom jeszcze większy wybór i oferuje kombinację ulepszeń zewnętrznych i wewnętrznych. Wersja została oparta na specyfikacji R-Dynamic SE□, ulepszenia obejmują czarny kontrastowy dach i dopasowane 20-calowe, czarne felgi aluminiowe, zapewniające wyrafinowaną prezencję. Charakterystyczny nowa edycja specjalna jest dostępna z dedykowanym lakierze metalicznym Lantau Bronze, a także w nowym kolorze Hakuba Silver, Santorini Black lub Eiger Grey.
Źródło: LAND ROVER MEDIA
Land Rover
Land Rover
Land Rover
Land Rover
Land Rover
Land Rover
Land Rover