Nowa oferta

KiaSorento 2.2 CRDi

2151 cm3
202 KM
2022 r.
0 km
Zarezerwuj na 24 h
Firma
Prywatnie
Kredyt
Leasing
Najem
Okres umowy mc
Wkład własny netto
74486
Warto┼Ť─ç wykupu netto
Twoja rata  miesi─Öczna netto
1484zł
Warto┼Ť─ç katalogowa 203 595 z┼é
Dowiedz si─Ö wi─Öcej o tej ofercie
lub
Co mnie wyr├│┼╝nia
Moje wyposa┼╝enie
Poznaj model
Parametry techniczne
  • 17" aluminiowe felgi z oponami 235/65R 17
  • Diodowe o┼Ťwietlenie miejsca na nogi (bia┼ée, 1. rz─ůd)
  • Diodowe o┼Ťwietlenie miejsca na nogi (bia┼ée, 2. rz─ůd)
  • Lakier Silky Silver
  • Tapicerka materia┼éowa

Udogodnienia

  • Automatyczne ryglowanie zamków po ruszeniu
  • Czujniki ci┼Ťnienia w ogumieniu
  • Czujniki parkowania przód i ty┼é
  • Dodatkowe gniazda USB dla 3-go rz─Ödu foteli
  • Drive Mode Select - wybór trybów jazdy miejskiej i terenowej
  • Elektrochromatyczne lusterko wsteczne, Czujnik zmierzchu i deszczu
  • Forward Collision Avoidance Assist - system autonomicznego hamowania z funkcj─ů wykrywania: pojazdów, przechodniów, rowerzystów oraz asystentem skr─Ötu w lewo
  • Funkcj─ů zdalnego sterowania centralnym zamkiem, sk┼éadany kluczyk, immobilizer
  • Intelligent Speed Limit Warning- system rozpoznawania znaków ogranicze┼ä pr─Ödko┼Ťci i automatycznego dostosowywania pr─Ödko┼Ťci do obowi─ůzuj─ůcych ogranicze┼ä
  • Kia Driver Attention Warning – system ostrzegania o zm─Öczeniu kierowcy
  • Kia Rear Occupant Alert – funkcja przypominania o obecno┼Ťci pasa┼╝erów w 2 i 3 rz─Ödzie
  • Klimatyzacja automatyczna 2 –strefowa, nawiewy dla pasa┼╝erów 2-go i 3-go rz─Ödu, funkcja automatycznego odparowywania szyby przedniej, manualna regulacja si┼éy nawiewu dla pasa┼╝erów 3-go rz─Ödu
  • Lane Following Assist - asystent jazdy utrzymuj─ůcy pojazd na swoim pasie ruchu
  • Lane Keeping Assist - asystent utrzymania pasa ruchu
  • Smart Cruise Control - aktywny tempomat z automatyczn─ů regulacj─ů odleg┼éo┼Ťci i funkcj─ů stop & go

 

Inne

  • Regulacja kolumny kierownicy w dwóch p┼éaszczyznach

 

Bezpieczeństwo

  • ABS + ESC + DBC + HAC + TSA (System stabilizacji toru jazdy przyczepy) + MCB (Autonomiczny hamulec pokolizyjny)
  • Centralna poduszka powietrza fotela kierowcy
  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcj─ů "Auto Hold"
  • Pasy bezpiecze┼ästwa z czujnikami obecno┼Ťci pasa┼╝erów przód / ty┼é
  • Poduszki powietrzne boczne oraz pe┼énowymiarowe kurtyny powietrzne dla 3 rz─Ödów siedze┼ä
  • Poduszki powietrzne czo┼éowe dla kierowcy i pasa┼╝era, system dezaktywacji poduszki powietrznej pasa┼╝era
  • System bezpiecznego mocowania fotelików dzieci─Öcych ISOFIX dla bocznych foteli drugiego rz─Ödu

 

Nadwozie

  • Chromowane obwódki wokó┼é szyb bocznych
  • Ko┼éo zapasowe dojazdowe
  • Lusterka zewn─Ötrzne z funkcj─ů kierunkowskazów LED
  • Opony Continental
  • Reflektory LED
  • Relingi dachowe oraz dolne os┼éony zderzaków w kolorze srebrnym
  • Spojler dachowy wyposa┼╝ony w ┼Ťwiat┼éo stop
  • Szyba przednia akustyczna
  • ┼Üwiat┼éa do jazdy dziennej wykonane w technologii LED
  • ┼Üwiat┼éa przeciwmgielne LED, Kia High Beam Assist – funkcja automatycznego prze┼é─ůczania ┼Ťwiate┼é drogowych na mijania
  • Tylne ┼Ťwiat┼éa LED

 

Siedzenia

  • Drugi rz─ůd siedze┼ä z funkcj─ů automatycznego sk┼éadania opar─ç za pomoc─ů przycisku w baga┼╝niku
  • Drugi rz─ůd siedze┼ä z funkcj─ů suwania – kanapa i oparcie dzielone w proporcji 60:40
  • Funkcja „walk in” u┼éatwiaj─ůca zaj─Öcie miejsca w trzecim rz─Ödzie
  • Pasy bezpiecze┼ästwa z napinaczami i mo┼╝liwo┼Ťci─ů regulacji wysoko┼Ťci dla foteli przednich
  • Pod┼éokietniki w pierwszym, drugim i trzecim rz─Ödzie foteli, miejsce na kubki w konsoli
  • ┼Ťrodkowej, pod┼éokietniku 2-ego rz─Ödu oraz w tylnych pod┼éokietnikach
  • Trzeci rz─ůd siedze┼ä - oparcie kanapy sk┼éadane (50/50)
  • Zag┼éówki w fotelach pierwszego rz─Ödu z regulacj─ů wysoko┼Ťci i k─ůta pochylenia

 

Wn─Ötrze

  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, szyba kierowcy z funkcj─ů bezpiecze┼ästwa i automatycznym trybem pracy góra/dó┼é
  • Flokowany, pod┼Ťwietlany i zamykany schowek pasa┼╝era
  • O┼Ťwietlenie wn─Ötrza LED
  • Regulacja pod┼Ťwietlenia zegarów
  • Roleta przestrzeni baga┼╝owej
  • Skórzane wyko┼äczenie kierownicy, ┼éopatki zmiany biegów przy kierownicy
  • Sortownik pod pod┼éog─ů baga┼╝nika, haczyki do mocowania siatki w baga┼╝niku
  • Wska┼║nik poziomu p┼éynu do spryskiwacza

 

Multimedia

  • 8” kolorowy ekran dotykowy, interfejs Apple CarPlay oraz Android Auto
  • E-call - system powiadamiania ratunkowego
  • Funkcja sterowania systemem audio i systemem bluetooth z kolumny kierownicy
  • Radioodtwarzacz MP3 z RDS, system audio z 6 g┼éo┼Ťnikami, tuner radia cyfrowego DAB, gniazdo USB dla urz─ůdze┼ä multimedialnych, 2 gniazda ┼éadowania USB, antena dachowa typu „p┼éetwa rekina”
  • Supervision Cluster – cyfrowe zegary z kolorowym ekranem o przek─ůtnej 12.3” z trybami: Normal, Sport, ECO

Nowe Sorento – najwa┼╝niejsza premiera Kia Motors w 2020 roku

 

Sorento stoi na szczycie gamy SUV-ów oferowanych w Europie przez mark─Ö Kia. Czwarta generacja flagowego SUV-a marki Kia oferuje jednocze┼Ťnie bardziej przestronne wn─Ötrze, lepsze osi─ůgi i wi─Öksz─ů wydajno┼Ť─ç zespo┼éów nap─Ödowych nie tylko ni┼╝ dotychczasowy model, ale równie┼╝ ni┼╝ wi─Ökszo┼Ť─ç konkurentów. Ceny Sorento, bogato wyposa┼╝onego ju┼╝ w wersji podstawowej, zaczynaj─ů si─Ö od 157.900 z┼é za 230-konn─ů hybryd─Ö z nap─Ödem na przednie ko┼éa, w wersji wyposa┼╝enia M. Bogatsza wersja L jest dro┼╝sza o 13.000 z┼é, a topowa XL – o 26.000 z┼é. Nap─Öd na cztery ko┼éa w hybrydowym Sorento wymaga dop┼éaty 9 tys. z┼é. Za flagowego SUV-a marki Kia nap─Ödzanego 202-konnym silnikiem Diesla i standardowo wyposa┼╝onego w nap─Öd na cztery ko┼éa trzeba zap┼éaci─ç minimum 189.900 z┼é. W chwili uruchomienia sprzeda┼╝y nowe Sorento z najbogatszym wyposa┼╝eniem XL b─Ödzie dost─Öpne w wersji limitowanej Prestige Line, z pakietem wyposa┼╝enia o warto┼Ťci 23.000 z┼é oferowanym w promocyjnej cenie 18.000 z┼é.

 

  • Sorento – flagowy SUV oferowany przez mark─Ö Kia w Europie – jest o blisko 18 tys. z┼é ta┼äsze ni┼╝ lider tego segmentu w Polsce i o ponad 50 tys. z┼é ta┼äsze ni┼╝ najbardziej popularne SUV-y klasy premium w tym segmencie (po analizie wyposa┼╝enia standardowego)

  • Nowoczesny design nadwozia ze stylowymi detalami idzie w parze z zaawansowan─ů technologicznie kabin─ů, wykonan─ů z materia┼éów wysokiej jako┼Ťci

  • Nowa platforma pod┼éogowa Sorento jest przystosowana do zastosowania hybrydowych zespo┼éów nap─Ödowych, tak┼╝e hybrydowego typu plug-in, który pojawi si─Ö ju┼╝ w 2021 r.

  • Wi─Öcej miejsca i komfortu w kabinie, jeszcze lepsze w┼éa┼Ťciwo┼Ťci jezdne ni┼╝ poprzednika

  • W Polsce Sorento standardowo jest oferowane jako samochód 7-miejscowy

  • Zaawansowany system ┼é─ůczno┼Ťci ze ┼Ťwiatem zewn─Ötrznym UVO Connect i systemy wspomagaj─ůce prowadzenie samochodu

  • Nowy „tryb terenowy” zdecydowanie zwi─Öksza mo┼╝liwo┼Ťci nap─Ödu na cztery ko┼éa

  • W sprzeda┼╝y w Europie od trzeciego kwarta┼éu 2020 roku, z 7-letni─ů gwarancj─ů lub do 150.000 km przebiegu

 

„Od 2003 do 2020 roku sprzedali┼Ťmy w Polsce ponad 8.000 egzemplarzy Sorento trzech generacji. Ponad po┼éow─Ö tej liczby stanowi poprzedni model, który debiutowa┼é w 2015 roku. Od tego momentu do teraz sprzeda┼╝ SUV-ów klasy D w Polsce wzros┼éa o 250%, dlatego bardzo bezpiecznie zak┼éadamy, ┼╝e w ci─ůgu najbli┼╝szych 5 lat model ten znajdzie w Polsce 6-7 tysi─Öcy nabywców. Tylko przez 3 miesi─ůce tego roku powinni┼Ťmy sprzeda─ç ok. 400 sztuk nowego Sorento. W kolejnych latach mo┼╝e to by─ç ju┼╝ 1.000, 1.200, a nawet 1.300 egzemplarzy.” – mówi Wojciech Szyszko, Dyrektor Zarz─ůdzaj─ůcy Kia Motors Polska.

 

Blisko po┼éow─Ö sprzeda┼╝y w segmencie SUV-ów klasy D stanowi─ů auta z silnikiem Diesla (48,2%). Udzia┼é wersji z silnikiem benzynowym wynosi 42,3%. Segment ten jest zdominowany przez modele klasy premium, które zajmuj─ů w nim a┼╝ 62%. 9 na 10 samochodów tej klasy jest sprzedawanych jako 5-osobowe. Nowe Sorento seryjnie jest oferowane jako 7-miejscowe, z fotelami trzeciego rz─Ödu sk┼éadanymi na p┼éasko tworz─ůc pod┼éog─Ö baga┼╝nika. Kabina z miejscem dla 7 osób dotyczy równie┼╝ modelu hybrydowego i hybrydowego typu plug-in (do┼é─ůczy do oferty ju┼╝ w 2021 roku), co jest nowo┼Ťci─ů w tym segmencie. Po analizie wyposa┼╝enia standardowego oferowanego w wersjach otwieraj─ůcych cenniki nowe Sorento w wersji hybrydowej, mimo zdecydowanie wi─Ökszych rozmiarów ni┼╝ najlepiej sprzedawany hybrydowy SUV w Polsce, jest od niego dro┼╝sze o tylko 1.000 z┼é. 4/5 SUV-ów wielko┼Ťci Sorento jest sprzedawanych jako auta z nap─Ödem na cztery ko┼éa. Kia oferuje go zarówno do wersji hybrydowej za dop┼éat─ů 9 tys. z┼é, jak i do modelu nap─Ödzanego silnikiem Diesla, w którym stanowi wyposa┼╝enie seryjne.


Bogate wyposa┼╝enie standardowe nowego Sorento obejmuje – mi─Ödzy innymi – ┼Ťwiat┼éa przednie i tylne w technologii LED, cyfrowe zegary z kolorowym ekranem o przek─ůtnej 12,3” (Kia Supervision Cluster), 8-calowy ekran systemu multimedialnego, kamer─Ö cofania, tuner DAB, interfejs Android Auto i Apple CarPlay, Bluetooth z zestawem g┼éo┼Ťnomówi─ůcym, automatyczn─ů dwustrefow─ů klimatyzacj─Ö z filtrem cz─ůstek PM 2,5 i automatycznym trybem oczyszczania powietrza w kabinie, aktywny tempomat z funkcj─ů Stop & Go oraz inteligentnym ogranicznikiem pr─Ödko┼Ťci, asystenta utrzymania auta po┼Ťrodku pasa ruchu, asystenta hamowania z funkcj─ů unikania kolizji podczas skr─Ötu w lewo, 7 poduszek powietrznych (w tym centraln─ů mi─Ödzy fotelami), system powiadamiania ratunkowego e-call, system automatycznego hamowania po kolizji, system automatycznego hamowania z funkcj─ů wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów, elektryczny hamulec postojowy z funkcj─ů Auto Hold, czujniki parkowania z przodu i z ty┼éu, ┼Ťwiat┼éa przeciwmgielne i do jazdy dziennej LED, elektrycznie sk┼éadane i podgrzewane lusterka z kierunkowskazami w technologii LED, elektrochromatyczne lusterko wewn─Ötrzne, skórzan─ů kierownic─Ö z ┼éopatkami do zmiany biegów, wybór trybów jazdy miejskiej i terenowej, relingi dachowe i dojazdowe ko┼éo zapasowe.

 

W sk┼éad wyposa┼╝enia wersji limitowanej Prestige Line wchodz─ů – system Blind Spot View Monitor wy┼Ťwietlaj─ůcy na zegarach podgl─ůd martwego pola, Round View Camera – kamera 360°, Parking Collision Avoidance Assist – system monitoruj─ůcy za pomoc─ů kamery i czujników przestrze┼ä za pojazdem podczas cofania i mog─ůcy aktywowa─ç hamulce w celu unikni─Öcia kolizji z pieszym lub przeszkod─ů, Head-up display, skórzana tapicerka Nappa, wentylowane przednie fotele, system audio BOSE z 12 g┼éo┼Ťnikami, elektryczna regulacja fotela kierowcy z pami─Öci─ů ustawienia, elektryczna regulacja odcinka l─Öd┼║wiowego (w fotelu kierowcy 4-kierunkowa, w fotelu pasa┼╝era 2-kierunkowa), samopoziomuj─ůce tylne zawieszenie (bez u┼╝ycia elektroniki, Nivomat), aluminiowe nak┼éadki na peda┼éy oraz ekskluzywna podsufitka w kolorze czarnym. Nowe Sorento nap─Ödzane 202-konnym silnikiem Diesla mo┼╝e ci─ůgn─ů─ç hamowan─ů przyczep─Ö o masie do 2500 kg, a 230-konne hybrydowe – do 1650 kg.

 

Nowa stylistyka Sorento – z ostrzejszymi liniami, stylowymi detalami i nowymi proporcjami, które optycznie wyd┼éu┼╝aj─ů nadwozie – sprawia, ┼╝e samochód prezentuje si─Ö dostojniej. Je┼Ťli chodzi o design, równie atrakcyjna jest kabina, któr─ů wykonano z materia┼éów wysokiej jako┼Ťci i która oferuje dost─Öp do najnowocze┼Ťniejszych systemów multimedialnych.

 

Nowe Sorento jest pierwszym samochodem skonstruowanym w oparciu o now─ů platform─Ö pod┼éogow─ů, przeznaczon─ů dla nowej generacji ┼Ťredniej wielko┼Ťci SUV-ów marki Kia. Dzi─Öki niej Sorento czwartej generacji dysponuje nie tylko wi─Ökszym nadwoziem, które zapewnia przestronniejsze wn─Ötrze i wi─Ökszy baga┼╝nik, ale jest równie┼╝ jednym z najbardziej wszechstronnych i przestronnych SUV-ów dost─Öpnych z trzema rz─Ödami siedze┼ä.

 

Co wi─Öcej, nowa platforma pod┼éogowa umo┼╝liwia zastosowanie nowych zelektryfikowanych uk┼éadów nap─Ödowych bez uszczerbku na przestrzeni w kabinie. Po raz pierwszy w historii Sorento jest oferowane jako hybryda, a w przysz┼éo┼Ťci pojawi si─Ö równie┼╝ w wersji hybrydowej typu plug-in. Nowy model oferuje wi─Öksz─ů oszcz─Ödno┼Ť─ç paliwa, ni┼╝sz─ů emisj─Ö spalin i wi─Öksz─ů wydajno┼Ť─ç ni┼╝ jego poprzednicy.

 

Nowe Sorento jest najnowocze┼Ťniejszym samochodem w historii marki Kia nie tylko za spraw─ů zaawansowanej ┼é─ůczno┼Ťci ze ┼Ťwiatem zewn─Ötrznym, ale równie┼╝ dzi─Öki systemom wspomagaj─ůcym kierowc─Ö i multimedialnym. Dwa intuicyjne pod wzgl─Ödem obs┼éugi wy┼Ťwietlacze oferuj─ů zaawansowan─ů grafik─Ö, nowe funkcje i ┼é─ůczno┼Ť─ç ze smartfonem.

 

Sorento od zawsze stanowi podstaw─Ö oferty marki Kia na ┼Ťwiecie – od czasu premiery w 2002 roku na ┼Ťwiecie sprzedano ponad trzy miliony egzemplarzy tego modelu, z tego oko┼éo 300.000 sztuk w Europie.

 

Design nadwozia

 

Bardziej dostojny i godny po┼╝─ůdania SUV

 

Nowe Sorento jest flagowym modelem od┼Ťwie┼╝onej linii SUV-ów marki Kia, która obejmuje równie┼╝ modele Stonic, Soul, Niro, XCeed, Sportage, a tak┼╝e Telluride i Seltos (oferowane w Ameryce Pó┼énocnej i na wybranych rynkach). Nowy model jest efektem wspó┼épracy studiów projektowych Kia Motors na ┼Ťwiecie.

 

Styli┼Ťci mieli za zadanie zachowa─ç minimalistyczn─ů estetyk─Ö wcze┼Ťniejszych generacji Sorento, jednocze┼Ťnie czyni─ůc auto bardziej dostojnym i dodaj─ůc mu nie tylko wi─Öcej elegancji, ale równie┼╝ nieco sportowego charakteru. Nadwozie ma ostre linie i kraw─Ödzie i jest zauwa┼╝alnie bardziej wyrze┼║bione ni┼╝ karoseria poprzednika o bardziej zaokr─ůglonych kraw─Ödziach. Dzi─Öki geometrycznym detalom, d┼éugiej pokrywie silnika i przesuni─Ötej bardziej do ty┼éu kabinie nowe Sorento wydaje si─Ö jeszcze pewniej st─ůpa─ç po ziemi oraz prezentuje si─Ö dostojniej.

 

Przód Sorento prezentuje si─Ö dumnie z charakterystyczn─ů dla samochodów marki Kia os┼éon─ů ch┼éodnicy w kszta┼écie tygrysiego nosa, która jest teraz szersza i optycznie obejmuje nawet reflektory. Wyposa┼╝ono je w nowe ┼Ťwiat┼éa mijania, drogowe i do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, przypominaj─ůce swym kszta┼étem zarys tygrysiego oka. Ostre „spojrzenie” Sorento uzupe┼éniaj─ů szeroki, prostok─ůtny wlot powietrza w zderzaku oraz kurtyny powietrzne po bokach, których zadaniem jest odpowiednie kierowanie przep┼éywem powietrza wokó┼é samochodu. Zderzak od do┼éu jest zabezpieczony przez p┼éyt─Ö ochronn─ů, co nadaje SUV-owi solidnego wygl─ůdu. Nowy model ma 1.900 mm szeroko┼Ťci, czyli jest o 10 mm szerszy ni┼╝ Sorento trzeciej generacji.

 

Proporcje Sorento sprawiaj─ů, ┼╝e z profilu auto wydaje si─Ö d┼éu┼╝sze ni┼╝ jest w rzeczywisto┼Ťci. Nowy model jest o tylko 10 mm d┼éu┼╝szy ni┼╝ jego poprzednik i mierzy 4.810 mm d┼éugo┼Ťci, ale ma krótsze zwisy z przodu i z ty┼éu. Dzi─Öki nowej platformie pod┼éogowej o 35 mm zwi─Ökszy┼é si─Ö rozstaw osi Sorento, który teraz mierzy 2.815 mm. Nowe Sorento wygl─ůda nie tylko na d┼éu┼╝sze, ale równie┼╝ na ni┼╝sze ni┼╝ poprzedni model, mimo ┼╝e jest od niego o 10 mm wy┼╝sze. Optycznie wyd┼éu┼╝a je te┼╝ d┼éuga pokrywa silnika, któr─ů uzyskano mi─Ödzy innymi przez przesuni─Öcie przedniego s┼éupka o 30 mm dalej od przedniej osi. Kraw─Öd┼║ pokrywy silnika p┼éynnie przechodzi na b┼éotniki i dalej w kraw─Öd┼║, która ci─ůgnie si─Ö wzd┼éu┼╝ nadwozia a┼╝ do tylnych ┼Ťwiate┼é.

 

Nowe Sorento zachowa┼éo charakterystyczny szeroki s┼éupek D, pot─Öguj─ůcy wra┼╝enie solidno┼Ťci nadwozia oraz wyra┼║nie zaznaczone nadkola, czyli detale, które do tej pory definiowa┼éy wszystkie trzy generacje flagowego SUV-a marki Kia. W nowym Sorento wida─ç równie┼╝ charakterystyczne detale zapo┼╝yczone z innych nowych modeli, jak – na przyk┼éad – pot─Öguj─ůcy wra┼╝enie dynamiki „podci─Öty” s┼éupek C oraz g┼é─Öbokie przet┼éoczenie na drzwiach z wyra┼║nie zaznaczonymi kraw─Ödziami.

 

Sorento czwartej generacji, inspirowane wygl─ůdem modelu Telluride, ma pionowe lampy z ty┼éu, które zachodz─ů na boki nadwozia. Jego ostre kraw─Ödzie, bardzo techniczny z wygl─ůdu przód i liczne poziome linie sprawiaj─ů, ┼╝e samochód wydaje si─Ö szerszy ni┼╝ jest w rzeczywisto┼Ťci. Po bokach tylnego zderzaka znajduj─ů si─Ö atrapy ko┼äcówek uk┼éadu wydechowego i, podobnie jak z przodu, atrapa p┼éyty ochronnej, która wspó┼égra z estetyk─ů typow─ů dla SUV-ów. Pod wzgl─Ödem stylistyki nowe Sorento nawi─ůzuje do innych nowych modeli marki Kia, jak Telluride i ProCeed. Nazwa modelu jest umieszczona centralnie na pokrywie baga┼╝nika. Zintegrowany z ni─ů spojler ukrywa tyln─ů wycieraczk─Ö, co nie tylko poprawia widoczno┼Ť─ç do ty┼éu, ale równie┼╝ nie zak┼éóca minimalistycznego wygl─ůdu tylnej cz─Ö┼Ťci nadwozia.

 

Nowe Sorento b─Ödzie dost─Öpne w Europie z 10 lakierami nadwozia oraz z 17-, 18-, 19- lub – po raz pierwszy w ofercie – nawet 20-calowymi obr─Öczami kó┼é z lekkich stopów do wyboru.

 

Stylistyka wn─Ötrza

 

Atrakcyjna, ekskluzywnie wyko┼äczona kabina z materia┼éów najwy┼╝szej jako┼Ťci i z dost─Öpem do zaawansowanych technologii

 

Wn─Ötrze Sorento czwartej generacji stanowi skokowy post─Öp zarówno pod wzgl─Ödem jako┼Ťci wykonania, jak i wzornictwa kabin modeli marki Kia. O ile wn─Ötrze Sorento pierwszej generacji cechowa┼éo si─Ö przede wszystkim offroadow─ů funkcjonalno┼Ťci─ů, o tyle kabina nowego Sorento zapewnia równie┼╝ komfort, najwy┼╝szej klasy wzornictwo i dost─Öp do najnowszych technologii.

 

Kabina nowego SUV-a marki Kia oferuje najwy┼╝sz─ů jako┼Ť─ç wykonania spo┼Ťród jej wszystkich dotychczasowych modeli. Jednocze┼Ťnie wn─Ötrze nowego Sorento zapewnia przestronno┼Ť─ç i funkcjonalno┼Ť─ç, które charakteryzuj─ů ten model od 18 lat. Obs┼éuga zaawansowanego technologicznie auta, wyposa┼╝onego w system multimedialny najwy┼╝szej klasy, jest intuicyjna.

 

Ekskluzywnie wyko┼äczone wn─Ötrze cechuje wyrafinowany design nowej generacji, który opiera si─Ö na umieszczonych blisko siebie ekranach na desce rozdzielczej. 12,3-calowy cyfrowy zestaw wska┼║ników optycznie ┼é─ůczy si─Ö z 10,25-calowym dotykowym ekranem systemu multimedialnego, który znajduje si─Ö po┼Ťrodku deski rozdzielczej. Obydwa ekrany wy┼Ťwietlaj─ů informacje wyra┼║nie na linii wzroku kierowcy oraz daj─ů wra┼╝enie obcowania z jednym bardzo szerokim wy┼Ťwietlaczem. Podstawowe funkcje menu uruchamia si─Ö za pomoc─ů dotykowych pól po obu stronach centralnego ekranu. Poni┼╝ej niego znajduj─ů si─Ö przyciski do obs┼éugi klimatyzacji. Bardzo mocny, przyci─ůgaj─ůcy wzrok akcent na konsoli ┼Ťrodkowej stanowi─ů pionowe otwory wentylacyjne z chromowanym obramowaniem, które maj─ů swoj─ů kontynuacj─Ö na tunelu ┼Ťrodkowym.

 

Kabina nowego Sorento jest wyposa┼╝ona w o┼Ťwietlenie Mood Lighting, które emituje delikatne ┼Ťwiat┼éo spod deski rozdzielczej oraz na panelach drzwi, co nie tylko pot─Öguje poczucie przestronno┼Ťci, ale równie┼╝ daje wra┼╝enie przebywania w domowym salonie. Na pó┼éce, u podstawy konsoli ┼Ťrodkowej znajduje si─Ö bezprzewodowa ┼éadowarka do smartfona. Do Sorento czwartej generacji jest oferowany system audio firmy BOSE, który zapewnia ogromn─ů moc i znakomite brzmienie.

 

Wysok─ů jako┼Ť─ç wykonania kabiny podkre┼Ťlaj─ů elementy wykonane z metalu, skórzana tapicerka i wyt┼éaczane satynowe powierzchnie, które znajduj─ů si─Ö nie tylko na desce rozdzielczej, ale w ró┼╝nych miejscach kabiny. W Polsce Sorento b─Ödzie oferowane z tapicerk─ů, do wyboru, z czarnej tkaniny, skóry (czarnej lub szaro-czarnej) lub czarnej pikowanej skóry Nappa.

 

Funkcjonalno┼Ť─ç i wszechstronno┼Ť─ç

 

Maksymalnie praktyczna: nowa platforma wynosi wszechstronno┼Ť─ç na nowy poziom

 

Nowe Sorento zosta┼éo skonstruowane na platformie pod┼éogowej trzeciej generacji opracowanej dla SUV-ów ┼Ťredniej wielko┼Ťci. Nowa platforma pozwala wygospodarowa─ç wi─Öcej miejsca w kabinie i wi─Ökszy baga┼╝nik. Dzi─Öki niej nowe Sorento jest jednym z najbardziej przestronnych i wszechstronnych samochodów w klasie.

 

Now─ů platform─Ö cechuj─ů zwarta konstrukcja przedzia┼éu silnikowego, krótsze zwisy z przodu i z ty┼éu nadwozia oraz o 35 mm wi─Ökszy rozstaw osi ni┼╝ w Sorento trzeciej generacji. Umo┼╝liwia ona nie tylko zaprojektowanie samochodu o zgrabniejszych proporcjach, ale równie┼╝ – po raz pierwszy – zastosowanie do nap─Ödu Sorento hybrydowego uk┼éadu nap─Ödowego.

 

W hybrydowym Sorento akumulator znajduje si─Ö pod pod┼éog─ů kabiny. Dzi─Öki temu du┼╝y SUV ma ogromn─ů kabin─Ö dla maksymalnie siedmiu pasa┼╝erów oraz jeden z najwi─Ökszych w klasie baga┼╝ników, który liczy a┼╝ 821 litrów pojemno┼Ťci przy z┼éo┼╝onym 3-cim rz─Ödzie. Oznacza to, ┼╝e flagowy SUV marki Kia mo┼╝e wygodnie pomie┼Ťci─ç pi─Ö─ç doros┼éych osób i spory baga┼╝. W modelach siedmioosobowych, przy wykorzystaniu wszystkich miejsc, pojemno┼Ť─ç baga┼╝nika zwi─Ökszono o 32% w porównaniu z pojemno┼Ťci─ů baga┼╝nika Sorento poprzedniej generacji. Teraz wynosi ona 187 litrów (wed┼éug VDA, w modelu z silnikiem Diesla) lub 179 litrów w Sorento z nap─Ödem hybrydowym. Przyciski umieszczone w bocznej ┼Ťcianie przedzia┼éu baga┼╝owego pozwalaj─ů szybko i wygodnie z┼éo┼╝y─ç oparcie drugiego rz─Ödu siedze┼ä równie┼╝ od strony baga┼╝nika.

 

Dzi─Öki nowej platformie Sorento czwartej generacji oferuje wi─Öcej miejsca dla pasa┼╝erów wszystkich trzech rz─Ödów siedze┼ä, zapewniaj─ůc im wi─Öcej miejsca na g┼éow─Ö, nogi i ramiona ni┼╝ wi─Ökszo┼Ť─ç konkurentów. Za spraw─ů nowej platformy we flagowym SUV-ie marki Kia przyby┼éo sporo miejsca na nogi zw┼éaszcza dla osób podró┼╝uj─ůcych w pierwszym i drugim rz─Ödzie. Wi─Öcej jest go tak┼╝e dla pasa┼╝erów w trzecim rz─Ödzie.

 

Sorento zawsze by┼éo popularne w┼Ťród osób, które poszukuj─ů auta 7-osobowego. Model nowej generacji u┼éatwia ┼╝ycie pasa┼╝erom podró┼╝uj─ůcym z ty┼éu jeszcze bardziej ni┼╝ poprzednik. Wi─Ökszy rozstaw osi sprawia, ┼╝e siedzenia drugiego rz─Ödu mo┼╝na przesun─ů─ç o 45 mm bardziej do przodu, co pozwala wygospodarowa─ç szersze przej┼Ťcie do trzeciego rz─Ödu oraz wi─Öcej miejsca na stopy i nogi dla pasa┼╝erów zajmuj─ůcych miejsca w trzecim rz─Ödzie. Na s┼éupku C umieszczono uchwyt, na którym pasa┼╝erowie trzeciego rz─Ödu mog─ů si─Ö wesprze─ç podczas zajmowania miejsca w kabinie. Pod┼éokietniki dla pasa┼╝erów trzeciego rz─Ödu przed┼éu┼╝ono o 100 mm, co zapewnia lepsze podparcie dla ┼éokci. W pod┼éokietnikach jest nie tylko uchwyt na kubek, ale równie┼╝ miejsce na smartfona.

 

Układy napędowe

 

Po raz pierwszy Sorento będzie dostępne z hybrydowymi układami napędowymi

 

Flagowy SUV marki Kia po raz pierwszy b─Ödzie oferowany ze zelektryfikowanymi uk┼éadami nap─Ödowymi. Do wyboru b─Öd─ů wersje hybrydowa i hybrydowa typu plug-in.

 

Hybrydowy uk┼éad nap─Ödowy Sorento sk┼éada si─Ö z 1,6-litrowej jednostki nap─Ödowej T-GDi o mocy 180 KM (turbodo┼éadowanej z bezpo┼Ťrednim wtryskiem benzyny), silnika elektrycznego o mocy 60 KM i litowo-jonowego akumulatora o pojemno┼Ťci 1,49 kWh. Akumulator znajduje si─Ö pod pod┼éog─ů i nie ogranicza ani przestrzeni w kabinie, ani pojemno┼Ťci baga┼╝nika.

 

Maksymalna moc hybrydowego uk┼éadu nap─Ödowego wynosi 230 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm, co zapewnia ┼Ťwietne osi─ůgi przy bardzo niskim zapotrzebowaniu na paliwo i niskiej emisji dwutlenku w─Ögla. Nowy 1,6-litrowy silnik T-GDi jest wyposa┼╝ony w nowatorsk─ů technologi─Ö CVVD (Continuous Variable Valve Duration), dzi─Öki której czas otwarcia zaworów mo┼╝e by─ç zmienny i zale┼╝y od warunków jazdy. Zas┼éug─ů systemu CVVD s─ů lepsze osi─ůgi silnika szczególnie w zakresie niskich i ┼Ťrednich pr─Ödko┼Ťci obrotowych wa┼éu korbowego oraz ni┼╝sze zu┼╝ycie paliwa.

 

Moment obrotowy jest przekazywany do kó┼é za po┼Ťrednictwem sze┼Ťciostopniowej przek┼éadni automatycznej (AT6) i zintegrowanego z ni─ů elektrycznego urz─ůdzenia, które umo┼╝liwia jednoczesny transfer momentu obrotowego jednostki nap─Ödowej i silnika elektrycznego, przy minimalnych stratach energii. W efekcie reakcja na przyspieszenie przy dowolnej pr─Ödko┼Ťci jazdy jest natychmiastowa.

 

W chwili rozpocz─Öcia sprzeda┼╝y hybrydowe Sorento b─Ödzie oferowane na wybranych rynkach w Europie. Pó┼║niej, do ko┼äca 2020 roku, do┼é─ůcz─ů pozosta┼ée kraje. W 2021 roku oferta poszerzy si─Ö o Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in.

 

W chwili rynkowego debiutu nowego Sorento nabywcy w Europie do wyboru b─Öd─ů mieli równie┼╝ wersj─Ö nap─Ödzan─ů nowym, czterocylindrowym silnikiem wysokopr─Ö┼╝nym o pojemno┼Ťci 2,2 litra, który nale┼╝y do rodziny „Smartstream”. Ta jednostka nap─Ödowa dysponuje maksymaln─ů moc─ů 202 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynosz─ůcym 440 Nm. Nowy aluminiowy blok silnika jest o 19,5 kg l┼╝ejszy od ┼╝eliwnego, stosowanego w poprzedniej wersji tej jednostki nap─Ödowej. Ca┼éy silnik wa┼╝y o 38,2 kg mniej ni┼╝ analogiczna jednostka nap─Ödowa w Sorento trzeciej generacji. Silnik 2.2 CRDi seryjnie wspó┼épracuje z now─ů 8-stopniow─ů przek┼éadni─ů o dwóch sprz─Ög┼éach (DCT8), które pracuj─ů w k─ůpieli olejowej. Nowa skrzynia biegów zapewnia tak samo p┼éynn─ů zmian─Ö prze┼éo┼╝e┼ä, jak klasyczne przek┼éadnie automatyczne, ale daje lepszy efekty je┼Ťli chodzi o zmniejszenie zu┼╝ycia paliwa ni┼╝ 8-stopniowe automatyczne skrzynie biegów.

 

Komfort i prowadzenie

 

Wi─Öksza precyzja prowadzenia i lepsze w┼éa┼Ťciwo┼Ťci jezdne w ka┼╝dym terenie

 

Pierwsze Sorento (2002-2009) mia┼éo nadwozie zbudowane na ramie. Model drugiej generacji (2009-2015) skonstruowano ju┼╝ na nadwoziu samono┼Ťnym, co oznacza┼éo skokow─ů popraw─Ö zachowania samochodu na drodze. Nowa platforma stanowi kolejny krok naprzód – zosta┼éa opracowana z my┼Ťl─ů o tym, aby poprawi─ç precyzj─Ö prowadzenia w ka┼╝dych warunkach.

 

Nowe Sorento prowadzi si─Ö jeszcze pewniej i oferuje jeszcze wi─Ökszy komfort podró┼╝owania ni┼╝ model poprzedniej generacji. Zas┼éuga w tym nie tylko nowej platformy pod┼éogowej, ale równie┼╝ przekonstruowanego, w pe┼éni niezale┼╝nego zawieszenia. Konstruktorom szczególnie zale┼╝a┼éo na tym, aby maksymalnie ograniczy─ç wp┼éyw niedoskona┼éo┼Ťci nawierzchni na ruchy nadwozia oraz zredukowa─ç ha┼éas i wibracje podczas pracy zawieszenia, a tak┼╝e poprawi─ç stabilno┼Ť─ç nadwozia i reakcje na ruchy kierownic─ů. Popraw─Ö osi─ůgni─Öto dzi─Öki zmianom w geometrii zawieszenia i nowym po┼é─ůczeniom jego elementów. Wi─Ökszy o 35 mm rozstaw osi przyczynia si─Ö do ogólnej poprawy komfortu jazdy, a nowe nadwozie – ze ┼Ťrednim wzrostem wytrzyma┼éo┼Ťci na rozci─ůganie o 4% – powoduje ni┼╝sze wibracje.

 

Nowy tryb jazdy terenowej – Terrain Mode – zwi─Öksza mo┼╝liwo┼Ťci Sorento w trudnym terenie w porównaniu z poprzednikami. Terrain Mode, w po┼é─ůczeniu z opcjonalnym nap─Ödem na cztery ko┼éa, sprawia, ┼╝e ÔÇőÔÇőSorento lepiej radzi sobie w b┼éocie oraz na ┼Ťniegu i w piasku. W ka┼╝dym z trybów jazdy, wybieranym za pomoc─ů pokr─Öt┼éa na konsoli ┼Ťrodkowej, Terrain Mode kontroluje system stabilizacji toru jazdy (ESC), a tak┼╝e podzia┼é momentu obrotowego mi─Ödzy cztery ko┼éa. System dostosowuje równie┼╝ moment zmiany biegów, aby zapewni─ç autu i utrzyma─ç jak najlepsz─ů przyczepno┼Ť─ç kó┼é do pod┼éo┼╝a w ró┼╝nych warunkach.

 

Nowoczesna technologia

 

Nowe Sorento to najbardziej zaawansowana technologicznie Kia w historii: nowa era ┼é─ůczno┼Ťci ze ┼Ťwiatem zewn─Ötrznym i nowe systemy multimedialne

 

Dzi─Öki licznym systemom poprawiaj─ůcym bezpiecze┼ästwo oraz zwi─Ökszaj─ůcym ┼é─ůczno┼Ť─ç ze ┼Ťwiatem zewn─Ötrznym i zapewniaj─ůcym rozrywk─Ö na pok┼éadzie, Sorento jest – jak dotychczas – najbardziej zaawansowanym technologicznie samochodem marki Kia. Obs┼éug─Ö wszystkich funkcji zaprojektowano tak, aby podró┼╝owanie by┼éo bezpieczne i bezstresowe.

 

W zale┼╝no┼Ťci od wersji wyposa┼╝enia na desce rozdzielczej znajduj─ů si─Ö 10,25-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego oraz nowy 12,3-calowy cyfrowy zestaw wska┼║ników. Obydwa ekrany zapewniaj─ů wysoki kontrast i przejrzysto┼Ť─ç wy┼Ťwietlanych informacji. W standardzie jest oferowany system z 8-calowym ekranem dotykowym. Obydwa systemy inforozrywki umo┼╝liwiaj─ů bezproblemowe pod┼é─ůczenia smartfona za po┼Ťrednictwem Apple CarPlay™ lub Android Auto™.

 

Nowe Sorento oferuje równie┼╝ innowacyjny zestaw us┼éug cyfrowych UVO Connect, który za po┼Ťrednictwem ekranu dotykowego w samochodzie i smartfona dostarcza kierowcom cennych informacji. Dzi─Öki us┼éudze Kia Live i za pomoc─ů opcjonalnego 10,25-calowego ekranu dotykowego, system wy┼Ťwietla aktualne informacje o nat─Ö┼╝eniu ruchu, prognoz─Ö pogody, interesuj─ůce miejsca oraz szczegó┼éy dotycz─ůce parkingów (cen─Ö, lokalizacj─Ö oraz dost─Öpno┼Ť─ç miejsc). System UVO Connect umo┼╝liwia kierowcom równie┼╝ wysy┼éanie trasy przejazdu opracowanej na smartfonie do samochodu oraz sprawdzanie lokalizacji auta.

 

System multimedialny umo┼╝liwia tak┼╝e jednoczesne sparowanie za po┼Ťrednictwem ┼é─ůcza Bluetooth dwóch smartfonów, dzi─Öki czemu z jednego mo┼╝na korzysta─ç do realizacji po┼é─ůcze┼ä telefonicznych, a z drugiego do streamingu muzyki. Pasa┼╝erowie z przodu maj─ů do dyspozycji dwa z┼é─ůcza USB do ┼éadowania urz─ůdze┼ä przeno┼Ťnych. Osoby podró┼╝uj─ůce w drugim rz─Ödzie siedze┼ä mog─ů korzysta─ç z gniazd USB, które s─ů umieszczone w oparciach przednich foteli oraz z dwóch gniazd, które znajduj─ů si─Ö na konsoli ┼Ťrodkowej. Pasa┼╝erowie trzeciego rz─Ödu równie┼╝ maj─ů dost─Öp do gniazd ┼éadowania USB, co oznacza, ┼╝e ÔÇőÔÇőka┼╝dy z siedmiu pasa┼╝erów mo┼╝e podczas jazdy ┼éadowa─ç urz─ůdzenie przeno┼Ťne

 

Sorento jest dost─Öpne równie┼╝ z wy┼Ťwietlaczem Head-up, który wy┼Ťwietla informacje o je┼║dzie na przedniej szybie w polu widzenia kierowcy. Wy┼Ťwietlane mog─ů by─ç ostrze┼╝enia licznych systemów wspomagaj─ůcych, pr─Ödko┼Ť─ç jazdy i wskazówki nawigacji.

 

Kia oferuje do nowego Sorento tak┼╝e 12-g┼éo┼Ťnikowy system audio firmy BOSE, który pasa┼╝erom we wszystkich trzech rz─Ödach zapewnia przestrzenny d┼║wi─Ök. Nowa funkcja „Sound of Nature”, umo┼╝liwia wybór relaksuj─ůcych odg┼éosów natury. System o┼Ťwietlenia kabiny Ambient Mood Lighting pozwala dostosowa─ç wystrój wn─Ötrza do indywidualnych preferencji. Do wyboru jest jeden z siedmiu kolorów zaprojektowanych przez stylistów Kia Motors lub jeden z gamy 64 kolorów.

 

Bezpieczeństwo

 

Zaawansowane systemy wspomagaj─ůce z nowym zdalnie sterowanym asystentem parkowania

 

Nowe Sorento, dzi─Öki szerokiej gamie systemów wspomagaj─ůcych, oferuje wy┼╝szy poziom bezpiecze┼ästwa aktywnego i biernego ni┼╝ wielu jego konkurentów. Zaawansowane systemy skupione pod nazw─ů ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) pomagaj─ů zminimalizowa─ç stres zwi─ůzany z prowadzeniem auta i zwi─Ökszaj─ů bezpiecze┼ästwo, chroni─ůc zarówno pasa┼╝erów, jak i innych u┼╝ytkowników dróg.

 

ADAS, w zale┼╝no┼Ťci od wersji wyposa┼╝enia nowego Sorento, obejmuje systemy: FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) z funkcj─ů wykrywania pieszych, rowerzystów i innych pojazdów oraz najnowszy system wykrywania pojazdów nadje┼╝d┼╝aj─ůcych do skrzy┼╝owania podczas skr─Ötu w lewo, BVM (Blind-Spot View Monitor) wy┼Ťwietlaj─ůcy na zegarach podgl─ůd martwego pola, SVM (Surround View Monitor) kamera 360°, BCA (Blind-spot Collision-Avoid Assist) system automatycznie zmieniaj─ůcy tor jazdy w przypadku braku reakcji kierowcy na mo┼╝liwo┼Ť─ç wyst─ůpienia kolizji podczas zmiany pasa, ISLA (Intelligent Speed Limit Assist) system rozpoznawania znaków ogranicze┼ä pr─Ödko┼Ťci i automatycznego dostosowywania pr─Ödko┼Ťci do obowi─ůzuj─ůcych ogranicze┼ä, SCC (Smart Cruise Control with Stop&Go) aktywny tempomat oraz NSCC (Navigation-based SCC) tempomat wspó┼épracuj─ůcy z systemem nawigacji, LFA (Lane Following Assist) asystent jazdy utrzymuj─ůcy pojazd na swoim pasie ruchu, DAW (Driver Attention Warning) system ostrzegania o zm─Öczeniu kierowcy i HDA (Highway Driving Assist) asystent jazdy po autostradzie.

 

System LFA (Lane Following Assist) zapewnia jazd─Ö autonomiczn─ů na poziomie drugim, poprzez kontrolowanie przyspieszania, hamowania i kierowania w zale┼╝no┼Ťci od ruchu pojazdów, które znajduj─ů si─Ö z przodu. LFA dzia┼éa w zakresie pr─Ödko┼Ťci od 0 do 180 km/h i wykorzystuje dane z kamery i radaru, aby zachowa─ç bezpieczn─ů odleg┼éo┼Ť─ç od poprzedzaj─ůcego samochodu i jednocze┼Ťnie monitorowa─ç linie na drodze w celu utrzymania Sorento na ┼Ťrodku pasa ruchu.

 

Nowe Sorento jest równie┼╝ wyposa┼╝one w systemy: RVM (Rear View Monitor) z asystentem unikania kolizji podczas wyjazdu ty┼éem z miejsca parkowania PCA (Reverse Parking Collision-Avoidance Assist) i asystentem unikania kolizji w ruchu poprzecznym z ty┼éu RCCA (Rear Cross-traffic Collision-Avoidance Assist). Ponadto Sorento czwartej generacji to pierwsza Kia dost─Öpna w Europie z nowym zdalnie sterowanym asystentem parkowania RSPA (Remote Smart Parking Assist), który umo┼╝liwia wyjazd samochodu z miejsca parkingowego do przodu lub do ty┼éu sterowany za pomoc─ů pilota (dost─Öpne tylko dla Diesla). Funkcja ta u┼éatwia pasa┼╝erom wysiadanie z samochodu i wsiadanie do auta w ciasnych miejscach parkingowych lub gdy inny kierowca zaparkuje samochód zbyt blisko Sorento i utrudni dost─Öp do którychkolwiek drzwi. RSPA automatycznie hamuje Sorento, je┼Ťli wykryje inne auto, rowerzyst─Ö lub pieszego bezpo┼Ťrednio za pojazdem lub zbli┼╝aj─ůce si─Ö do niego. Funkcja bezpiecznego wychodzenia z Sorento (Sar─Ö Exit Assist) uniemo┼╝liwia otwarcie tylnych drzwi, je┼Ťli zostanie wykryty pojazd nadje┼╝d┼╝aj─ůcy z ty┼éu.

 

Sorento jest wyposa┼╝one w siedem poduszek powietrznych – przednie, boczne, kurtynowe i centraln─ů poduszk─Ö z przodu. Ta ostatnia, innowacyjna, zapewnia ochron─Ö g┼éów pasa┼╝erów na przednich siedzeniach i zosta┼éa zaprojektowana tak, aby zapobiega─ç zderzeniom g┼éów podczas uderzenia w bok auta. Wszystkie modele Sorento s─ů standardowo wyposa┼╝one w system zarz─ůdzania stabilno┼Ťci─ů auta VSM (Vehicle Stability Management) i systemy stabilno┼Ťci toru jazdy ESC (Electronic Stability Control), które stabilizuj─ů Sorento zarówno podczas hamowania, jak i w czasie pokonywania zakr─Ötów.

 

W nowym Sorento po raz pierwszy zastosowano tak┼╝e uk┼éad hamulcowy, który zapobiega kolejnym kolizjom. System automatycznie uruchamia hamulce, gdy na skutek pierwszego zderzenia eksploduj─ů poduszki powietrzne. W ten sposób pasa┼╝erowie s─ů chronieni przed skutkami zderze┼ä czo┼éowych lub bocznych z kolejnymi samochodami.

 

W konstrukcji nadwozia zastosowano stal i aluminium, co poprawia jego sztywno┼Ť─ç na skr─Öcanie przy zachowaniu niskiej masy. Udzia┼é stali o wysokiej wytrzyma┼éo┼Ťci i elementów ze stali t┼éoczonej na gor─ůco w nadwoziu równie┼╝ jest wi─Ökszy ni┼╝ w wypadku nadwozia modelu poprzedniej generacji. Stal o wysokiej wytrzyma┼éo┼Ťci zwi─Öksza bezpiecze┼ästwo pasa┼╝erów, poprzez wzrost sztywno┼Ťci nadwozia na skr─Öcanie, która jest o 12,5% wi─Öksza ni┼╝ u konkurenta uchodz─ůcego w segmencie du┼╝ych SUV-ów za lidera pod wzgl─Ödem bezpiecze┼ästwa. Mimo wzmocnienia konstrukcji nadwozia, zaawansowane materia┼éy sprawiaj─ů, ┼╝e jest ono o 5,6% (21,3 kg) l┼╝ejsze ni┼╝ nadwozie poprzedniego Sorento. Sztywniejsze nadwozie zmniejsza te┼╝ wibracje i ha┼éasy pochodz─ůce od zawieszenia.

 

Produkcja i jako┼Ť─ç

 

Made in Korea

 

Nowe Sorento, podobnie jak model poprzedniej generacji, na rynki europejskie i wiele innych b─Ödzie produkowane w fabryce Hwasung w Korei. Na rynki Ameryki Pó┼énocnej nowy SUV marki Kia b─Ödzie powstawa┼é równie┼╝ w zak┼éadzie w West Point, w Stanie Georgia, w USA.

 

Sprzeda┼╝ nowego Sorento w Europie rozpocznie si─Ö w trzecim kwartale 2020 roku. Sorento czwartej generacji standardowo b─Ödzie obj─Öte siedmioletni─ů gwarancj─ů lub do przebiegu 150.000 km.

 

┼╣ród┼éo: KIA MEDIA

Silnik: 2151 cm3
Rodzaj paliwa/nap─Öd: Diesel
Moc: 202 KM
Automatyczna skrzynia bieg├│w
Liczba miejsc: 4-5
Przyspieszenie do 100 km/h: 9.2 sek.
Rodzaj napędu: Napęd na cztery koła
Pojemno┼Ť─ç baga┼╝nika: 821
Średnie spalanie: 8.2 l/100 km
Zobacz r├│wnie┼╝
Popro┼Ť o indywidualn─ů ofert─Ö
Zostaw nam do Siebie kontakt! Oddzwonimy w ci─ůgu kilku minut!
AutoStore Kia Sorento - 01 - leasing, kredyt lub najem

Kia

Sorento 2.2 CRDi
1484 zł
netto/mc
2151 cm3
202 KM
2022 r.
Finansowanie
Firma
Rodzaj finansowania
Leasing
Okres umowy mc
84
Wkład własny netto
74486 zł
Warto┼Ť─ç wykupu netto
17000 zł
Kliknij i sprawd┼║ dost─Öpno┼Ť─ç
Wysy┼éaj─ůc wype┼éniony formularz potwierdzasz zainteresowanie kontaktem w sprawie oferty ze strony Autostore Sp. z o.o. Administratorem danych osobowych jest Autostore sp. z o.o. z siedzib─ů w Warszawie (00-839) przy ul. Towarowej 28, zarejestrowana w S─ůdzie Rejonowym dla M.St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydzia┼é Gospodarczy Krajowego Rejestru S─ůdowego, KRS: 0000964077, NIP: 527-299-68-49. W sprawach zwi─ůzanych z ochron─ů danych osobowych mo┼╝na skontaktowa─ç si─Ö z nami za po┼Ťrednictwem e-mail bok@autostore.pl lub pisemnie pod podanym powy┼╝ej adresem siedziby spó┼éki. Szczegó┼éowe informacje dotycz─ůce danych osobowych znajduj─ů si─Ö tutaj: Polityka Prywatno┼Ťci.
Wyra┼╝am zgod─Ö na otrzymywanie w przysz┼éo┼Ťci od Autostore Sp. z o.o. dodatkowych informacji handlowych (marketingowych) drog─ů: po┼é─ůcze┼ä telefonicznych, SMS, email.