
Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo to połączenie nowoczesności z tradycją – z jednej strony to niezwykle zaawansowane i zrównoważone samochody, z drugiej – przypominają jedną z z największych ikon motoryzacji – Volkswagena T1. Wiele materiałów, wykorzystanych do wykończenia wnętrza nowych elektrycznych Volkswagenów pochodzi z recyklingu, zrezygnowano ze skóry. ID. Buzz oferuje inteligentne połączenie systemów wspomagania kierowcy i systemów informacyjnych czy zdalne aktualizacje oprogramowania.
Już po otwarciu drzwi widać, że ID. Buzz ma nie tylko obszerne wnętrze z wygodnymi siedzeniami i mnóstwem miejsca, lecz także że jest ono nowoczesne, a zastosowane w nim tworzywa świetnie do siebie pasują.
ID. Buzz jest jednym z najbardziej ekologicznych samochodów na świecie. Np. całkowicie zrezygnowano ze skóry i innych materiałów pochodzenia zwierzęcego. Wieniec kierownicy jest wykonany z tworzywa, które wygląda jak skóra i jest równie jak ona przyjemne w dotyku, a część materiałów tapicerki foteli, wykładziny i podsufitki pochodzi z recyklingu. Przykładem takiego rozwiązania jest tkanina wykonana z przędzy, której włókna składają się w 10 procentach z plastiku zebranego w oceanach i 90 procentach z PES, czyli recyklingowanych butelek PET. Także tkanina ECO ArtVelours, która będzie szeroko używana w pojazdach Grupy Volkswagen, a po raz pierwszy zostanie zastosowana w modelu ID. Buzz, składa się w 71% z materiałów pochodzących z recyklingu.
Wszystkie wskaźniki są cyfrowe i umieszczone wygodnie, niemal na wysokości wzroku kierowcy. Cyfrowe zegary za kierownicą mają ekran o przekątnej 5,3 cala, a na środku tablicy rozdzielczej umieszczony jest wyświetlacz systemu multimedialnego Ready 2 Discover. Standardowo ma on przekątną 10 cali, za dopłatą będzie oferowana wersja z nawigacją Discover Pro, o 2 cale większa. Zarówno zegary, jak i ekran multimediów są połączone z deską rozdzielczą jedynie dolną krawędzią, co sprawia wrażenie, jakby były „zawieszone” w powietrzu. W osobowym modelu ID. Buzz do standardu będą należeć systemy We Connect, We Connect Plus, App-Connect (z bezprzewodowym CarPlay i Android Auto), a także tuner DAB+ (w ID. Buzz Cargo dwa ostatnie elementy będą dostępne opcjonalnie).
Wersja osobowa ID. Buzza jest wyposażona w aż osiem portów USB-C: po prawej stronie kierownicy znajdują się dwa porty oraz tacka na smartfona z funkcją ładowania indukcyjnego. Kolejny port znajduje się w drzwiach pasażera na przednim siedzeniu oraz – w zależności od specyfikacji – w podstawie lusterka wstecznego. Z tyłu osobowy ID. Buzz ma porty USB-C w obu przesuwnych drzwiach oraz po lewej i prawej stronie bagażnika.
Jak w przypadku wszystkich modeli z rodziny ID., także nowy Buzz w wersji osobowej jest również wyposażony w interaktywny system ID. Light. Za jego pomocą kierowca otrzymuje podczas jazdy intuicyjne i zrozumiałe komunikaty świetlne. Rozpoznawanie i ocenę zebranych przez system informacji ułatwia kolor sygnału na wąskim, poziomym podświetlanym pasku, który rozciąga się w polu widzenia kierowcy nad deską rozdzielczą. Dwa przykłady: Sygnał w prawym obszarze pasa informuje, w zależności od koloru, o przeszkodach po prawej stronie pojazdu lub odpowiada instrukcji pochodzącej z systemu nawigacyjnego dotyczącej zmiany pasa. Gdy jednak ID. Light zapali się całkowicie na czerwono, sygnalizuje to kierowcy: Uwaga! Hamuj!
Gama systemów asystujących w ID. Buzz obejmuje innowacyjnie połączone ze sobą technologie, takie jak funkcja pamięci do automatycznego parkowania na wcześniej zapisanej trasie, Car2X (ostrzeżenia i alarmy o zagrożeniach w najbliższej okolicy) oraz najnowszą wersję Travel Assist z użyciem danych z crowdsourcingu. Dzięki nim jest możliwa częściowo autonomiczna jazda w pełnym zakresie prędkości oraz – po raz pierwszy – wspomagana zmiana pasa ruchu na autostradach (przy prędkości 90 km/h i wyższej). Jeśli dostępne są dane pochodzące z innych źródeł, funkcja Travel Assist z danymi z crowdsourcingu wymaga tylko jednej czytelnej granicy jezdni, aby utrzymać pojazd na swoim pasie ruchu – na przykład na pozamiejskich drogach bez pasów pośrodku. W najwyższej wersji wyposażenia ID. Buzz będzie miał na pokładzie ponad 30 systemów asystujących, a oprogramowanie ID. Buzz będzie można aktualizować zdalnie (Over-the-air).
Już wkrótce użytkownicy elektrycznych Volkswagenów będą mogli korzystać z ładowania dwukierunkowego. Dzięki temu możliwe będzie wykorzystanie akumulatora w samochodzie do zasilania domu (Vehicle-to-home).
Co więcej, w przyszłości możliwe będzie dwukierunkowe ładowanie wszystkich pozostałych modeli z rodziny ID. z akumulatorem o pojemności 77 kWh. W pojazdach, które już są użytkowane, technologia będzie systematycznie udostępniana na pośrednictwem zdalnej aktualizacji. Przesyłanie energii i komunikacja będą się odbywać za pośrednictwem specjalnego, dwukierunkowego wallboxa DC.
Kolejnym rozwiązaniem, które ułatwi życie użytkownikom ID. Buzz jest technologia Plug&Charge. Dzięki niej ładowanie akumulatorów będzie jeszcze prostsze. Aby rozpocząć ładowanie, wystarczy podpiąć kabel do jednej ze współpracujących z Volkswagenem stacji ładowania. Auto zostanie natychmiast „rozpoznane” przez stację, a opłata zostanie rozliczona np. na podstawie umowy We Charge, co pozwoli na wyeliminowanie potrzeby posiadania karty i znacząco uprości proces ładowania. Ładowanie Plug&Charge będzie dostępne na stacjach szybkiego ładowania Ionity, Aral, BP, Enel, EON, Iberdrola i Eviny. Trwają rozmowy z innymi operatorami.
Źródło: VOLKSWAGEN MEDIA
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen