Blog.

B─ůd┼║ na bie┼╝─ůco

Czytaj wi─Öcej
audi a4 avant - leasing, kredyt lub najem

Poznaj Audi A4 Avant

Audi A4 reprezentuje istot─Ö marki z czterema pier┼Ťcieniami w logo – po czterech latach prac konstrukcyjnych, koncern z Ingolstadt uczyni┼é ten model klasy ┼Ťredniej jeszcze bardziej sportowym. Jego wn─Ötrze jest zakotwiczone w nowym j─Özyku stylistycznym marki, a du┼╝y wy┼Ťwietlacz dotykowy MMI touch zapewnia klientowi sposób obs┼éugi dobrze znany ze smartfonów. Wiele silników jest teraz dost─Öpnych z systemami mild hybrid (MHEV). Zaawansowana elektryfikacja nap─Ödu korzystnie wp┼éywa na wydajno┼Ť─ç i komfort podró┼╝y. Podobnie rzecz ma si─Ö z Audi S4 TDI, które po raz pierwszy ma pod mask─ů silnik V6 TDI, 48-woltow─ů g┼éówn─ů sie─ç pok┼éadow─ů i elektrycznie nap─Ödzan─ů spr─Ö┼╝ark─Ö EAV nadaj─ůc─ů jego ogromnej sile jeszcze wi─Ökszej spontaniczno┼Ťci. Takie po┼é─ůczenie mocy, momentu obrotowego i wydajno┼Ťci zapewnia mu wyj─ůtkow─ů pozycj─Ö w segmencie.
 

Sportowa prezencja: stylistyka zewn─Ötrzna
 

Dzi─Öki sportowym akcentom stylistycznym, ten model klasy ┼Ťredniej nabiera jeszcze bardziej dynamicznego i ekskluzywnego charakteru. Os┼éona ch┼éodnicy Singleframe jest teraz szersza i bardziej p┼éaska. Poziome linie z przodu i z ty┼éu podkre┼Ťlaj─ů szeroko┼Ť─ç auta. Patrz─ůc z boku, pojazd definiuj─ů wyraziste mi─Ö┼Ťnie nad b┼éotnikami i znajduj─ůca si─Ö pomi─Ödzy nimi, ni┼╝ej poci─ůgni─Öta linia ramion. Ca┼éo┼Ť─ç tworzy nad ko┼éami mocno zarysowane kontury uzewn─Ötrzniaj─ůce geny quattro.

 

Diodowe reflektory s─ů teraz w Audi A4 elementem wyposa┼╝enia standardowego.  Reflektory diodowe Matrix, które znajdziemy w najwy┼╝szej wersji wyposa┼╝enia, posiadaj─ů w pe┼éni automatyczne ┼Ťwiat┼éa drogowe. Nowa jest tak┼╝e koncepcja linii wyposa┼╝eniowych: zewn─Ötrzne linie wyposa┼╝eniowe nazywaj─ů si─Ö teraz basic, advanced i S line, a do tego dochodzi zindywidualizowany wygl─ůd modeli S i A4 allroad quattro. Klienci mog─ů wybiera─ç spo┼Ťród 12 barw lakieru, a w palecie jest nowy kolor: szary Terra.

 

W klasycznie zaaran┼╝owanym wn─Ötrzu Audi A4, poziome linie podkre┼Ťlaj─ů ogólne wra┼╝enie. W centrum tablicy rozdzielczej znajduje si─Ö lekko zwrócony ku kierowcy du┼╝y wy┼Ťwietlacz dotykowy MMI touch. To centrala nowego systemu obs┼éugi. Nowe, oferuj─ůce wiele kolorów i materia┼éów pakiety wyposa┼╝enia wn─Ötrza: design selection i S line, mo┼╝na dowolnie ┼é─ůczy─ç z liniami zewn─Ötrznymi. W ciemno┼Ťciach, pakiet o┼Ťwietlenia konturowego lub nastrojowego nadaje wn─Ötrzu wyrafinowanej atmosfery.

 

Pionierskie connectivity
 

W wysokim stopniu skomunikowane nowe Audi A4, wyposa┼╝one jest w równie┼╝ zupe┼énie nowy system MMI, który obs┼éuguje si─Ö w ten sam sposób jak nowoczesnego smartfona. Wy┼Ťwietlacz dotykowy MMI touch z akustyczn─ů reakcj─ů zwrotn─ů przej─ů┼é funkcje dotychczas stosowanego regulatora obrotowo-przyciskowego na konsoli tunelu ┼Ťrodkowego. Wysokiej rozdzielczo┼Ťci wy┼Ťwietlacz TFT ma przek─ůtn─ů 10,1 cala. Jego grafika jest przemy┼Ťlana: czysta i zredukowana. Struktura menu posiada konsekwentn─ů hierarchi─Ö zorientowan─ů na oczekiwania u┼╝ytkownika i ┼éatw─ů obs┼éug─Ö. Wyszukiwanie MMI bazuje na wprowadzaniu dowolnego tekstu i szybko pokazuje list─Ö trafie┼ä. Sterowanie naturalnym j─Özykiem – kolejna funkcja nowego systemu –  rozumie wiele zwrotów z j─Özyka potocznego.

 

Nawigacja w nowym Audi A4 jest teraz jeszcze bardziej wszechstronna i przyjazna u┼╝ytkownikowi. Gama us┼éug zawartych w Audi Connect i Audi connect plus obejmuje wiele serwisów online, w tym car-to-X, wykorzystuj─ůcych inteligencj─Ö rozproszon─ů floty Audi. Do informacji online o znakach drogowych i o zagro┼╝eniach oraz do us┼éugi wyszukiwania miejsc parkingowych przy ulicy, dosz┼éa nowa – informacja o sygnalizacji ┼Ťwietlnej. Skomunikowany z infrastruktur─ů miasta pojazd, za po┼Ťrednictwem serwera otrzymuje informacje wprost z centralnego sterownika sygnalizacji ┼Ťwietlnej. Kierowca mo┼╝e zatem dopasowa─ç pr─Ödko┼Ť─ç tak, by podjecha─ç do ┼Ťwiate┼é sygnalizacji dok┼éadnie podczas fazy ┼Ťwiat┼éa zielonego. Na tablicy rozdzielczej pojawia si─Ö spersonalizowane zalecenie dotycz─ůce pr─Ödko┼Ťci, a je┼Ťli kierowca czeka ju┼╝ przy czerwonym ┼Ťwietle, czas pozostaj─ůcy do nast─Öpnej fazy ┼Ťwiat┼éa zielonego. W ten sposób system umo┼╝liwia prospektywny, wydajny styl jazdy i korzystnie wp┼éywa na p┼éynno┼Ť─ç ruchu ulicznego. Oferta ta jest elementem sk┼éadowym pakietu Audi connect i sukcesywnie jest udost─Öpniana w wybranych europejskich miastach.

 

Us┼éugi Audi connect „Telefon alarmowy” i „Serwis” nale┼╝─ů do wyposa┼╝enia standardowego. Do skomunikowania smartfona klienta z samochodem s┼éu┼╝y bezp┼éatna aplikacja myAudi App. Przy pomocy smartfona z systemem operacyjnym Android, klient mo┼╝e, korzystaj─ůc z opcjonalnego kluczyka Audi connect, odblokowa─ç i zablokowa─ç drzwi oraz w┼é─ůczy─ç silnik. Personalizacja kolejna funkcja cyfrowa – pozwala, by nawet 14 u┼╝ytkowników aplikacji myAudi mog┼éo zapisa─ç ulubione ustawienia w formie indywidualnych profili.

 

W┼Ťród wielu innych nowo┼Ťci, z którymi Audi A4 wchodzi na rynek, jest tak┼╝e pionierska oferta functions on demand – funkcji na ┼╝─ůdanie. Dzi─Öki niej, klienci mog─ů ju┼╝ po dokonaniu zakupu auta, ca┼ékowicie dowolnie i zgodnie ze swoimi potrzebami, dokupi─ç trzy funkcje infotainmentu. W Niemczech s─ů to system MMI plus, radio cyfrowe DAB+ i Audi smartphone interface. W zale┼╝no┼Ťci od funkcji, s─ů ró┼╝ne warunki ich u┼╝ytkowania.

 

Je┼Ťli klient chce najpierw przetestowa─ç dan─ů funkcj─Ö, ma mo┼╝liwo┼Ť─ç jednorazowego wykupienia jednomiesi─Öcznego okresu próbnego. Ju┼╝ w czasie jego trwania mo┼╝e taki okres przed┼éu┼╝y─ç – ponownie na jeden miesi─ůc, na rok, albo na sta┼ée. Je┼╝eli klient nie zdecyduje si─Ö na przed┼éu┼╝enie dost─Öpu, to wyga┼Ťnie on automatycznie, bez potrzeby zg┼éaszania rezygnacji na koniec up┼éywaj─ůcego terminu.

 

System MMI ma now─ů jednostk─Ö g┼éówn─ů. Modu┼éowy System Infotainmentu trzeciej generacji MIB 3 charakteryzuje si─Ö du┼╝─ů moc─ů obliczeniow─ů. Wspó┼épracuje z równie┼╝ now─ů, przestrzennie wydzielon─ů skrzynk─ů komunikacyjn─ů, która ┼é─ůczy w sobie wszystkie zadania zwi─ůzane z komunikacj─ů – telefon, us┼éugi Audi connect oraz hotspot Wi-Fi. Do opcjonalnych elementów sprz─Ötowych w przodzie pojazdu nale┼╝y równie┼╝ Audi phone box i system nag┼éa┼Ťniaj─ůcy Bang & Olufsen Premium Sound System z trójwymiarowym d┼║wi─Ökiem.

 

Tablica rozdzielcza dost─Öpna jest w trzech wariantach – s─ů to dwa cz─Ö┼Ťciowo analogowe systemy informacji kierowcy i – w po┼é─ůczeniu z systemem MMI plus – w pe┼éni cyfrowy kokpit Audi virtual cockpit plus. Kierowca obs┼éuguje 12,3-calowy wy┼Ťwietlacz o rozdzielczo┼Ťci full HD przy pomocy przycisków na kierownicy wielofunkcyjnej i mo┼╝e wybiera─ç jeden z trzech widoków. Wy┼Ťwietlacz danych na szybie head-up display prezentuje wa┼╝ne informacje w bezpo┼Ťrednim polu widzenia kierowcy.

 

A4 dost─Öpne jest z wieloma systemami wsparcia kierowcy. Te opcjonalne zebrano w pakiety „Podró┼╝”, „Miasto” i „Parkowanie”. Wa┼╝nym systemem w pakiecie „Podró┼╝“ jest adaptacyjny tempomat z funkcj─ů Stop & Go. Umo┼╝liwia on automatyczne regulowanie odst─Öpu od innych pojazdów. W po┼é─ůczeniu z predyktywnym asystentem wydajno┼Ťci mo┼╝e on predyktywnie spowalnia─ç i przyspiesza─ç nawet wtedy, gdy przed naszym autem nie ma ┼╝adnego innego pojazdu. By funkcja ta mog┼éa zadzia┼éa─ç, system najpierw analizuje dane pochodz─ůce z us┼éugi car to-X, dane nawigacji oraz znaki drogowe.

 

Zaawansowana elektryfikacja: nap─Öd
 

Na pocz─ůtku sprzeda┼╝y w Europie, nowa rodzina Audi A4 wyposa┼╝ona b─Ödzie w sze┼Ť─ç turbodo┼éadowanych silników. Wachlarz ich mocy si─Öga od 110 kW (150 KM) do 255 kW (347 KM) – od Audi A4 35 TFSI, a┼╝ po Audi S4 TDI. Wkrótce do oferty do┼é─ůcz─ů jeszcze dwa kolejne wersje silnikowe: 30 TDI o mocy 100 kW (136 KM) i 35 TDI o mocy 120 kW (163 KM). Wszystkie jednostki - czy to czterocylindrowe Diesle, czy V6 TDI, czy te┼╝ czterocylindrowe TFSI, spe┼éniaj─ů normy emisji spalin Euro 6d-temp.

 

Trzy wchodz─ůce na rynek jednostki s─ů wyposa┼╝one w system mild-hybrid (MHEV), bazuj─ůcy na 12-woltowej sieci pok┼éadowej. System ten obni┼╝a zu┼╝ycie paliwa, a jednocze┼Ťnie podnosi komfort podró┼╝y. Wkrótce w gamie pojawi─ů si─Ö dwa kolejne takie silniki. Zaawansowana elektryfikacja stanowi wa┼╝ny wk┼éad w osi─ůgni─Öcie celów Audi w zakresie zu┼╝ycia paliwa. W rzeczywistych warunkach jazdy system MHEV - wed┼éug pomiarów w┼éasnych Audi - mo┼╝e obni┼╝y─ç spalanie nawet o 0,3 litra na 100 km.

 

Bez znaczenia czy to manualna skrzynia biegów, czy siedmiostopniowa automatyczna skrzynia S tronic, czy o┼Ťmiostopniowa tiptronic, czy to nap─Öd na o┼Ť przedni─ů, czy te┼╝ nap─Öd quattro; ka┼╝dy z sze┼Ťciu silników oferowany jest z dopasowanym do niego na miar─Ö uk┼éadem przeniesienia nap─Ödu. Wszystkie wchodz─ůce na rynek modele A4, oprócz bazowej wersji z silnikiem TFSI, standardowo zje┼╝d┼╝aj─ů z ta┼Ťmy wyposa┼╝one w automatyczn─ů skrzyni─Ö biegów. 35 TFSI o mocy 110 kW (150 KM) ze skrzyni─ů manualn─ů oferowane b─Ödzie jaki┼Ť czas po pojawieniu si─Ö modelu na rynku, podobnie zreszt─ů jak 40 TDI o mocy 140 kW (190 KM) z nap─Ödem na przedni─ů o┼Ť.

 

Sportowe i zarazem pełne harmonii: zawieszenie
 

Sportowo zbalansowane zawieszenie idealnie harmonizuje z charakterem Audi A4. Klienci mog─ů wybra─ç pomi─Ödzy standardowym, a sportowym zestrojeniem zawieszenia. Dodatkowo dost─Öpne s─ů dwa rodzaje zawieszenia adaptacyjnego. Jedno z nich to zawieszenie komfortowe z regulacj─ů t┼éumienia, w którym karoseria zawieszona jest o 10 mm ni┼╝ej i które oferuje wyj─ůtkowo wysoki komfort jazdy. Drugie to zawieszenie sportowe z regulacj─ů t┼éumienia albo bez niego. W nim karoseria zawieszona jest o 23 mm ni┼╝ej. Jego jeszcze bardziej dynamiczne zestrojenie wyj┼Ťciowe podkre┼Ťla sportowy charakter pojazdu, zachowuj─ůc jednocze┼Ťnie wysoki komfort jazdy. Oba regulowane zawieszenia s─ů zintegrowane z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. To samo dotyczy uk┼éadu kierowniczego. Na ┼╝yczenie klient otrzymuje m.in. dynamiczny uk┼éad kierowniczy, automatyczn─ů skrzyni─Ö biegów i zawór d┼éawi─ůcy przepustnicy. Za po┼Ťrednictwem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select kierowca mo┼╝e okre┼Ťla─ç, w którym z maksymalnie pi─Öciu dost─Öpnych profili maj─ů pracowa─ç te systemy.

 

Moc silnika wysokopr─Ö┼╝nego: Audi S4 TDI
 

Obie wersje S rodziny A4 – Audi S4 TDI i S4 TDI Avant, na rynki europejskie wyposa┼╝ane s─ů w silnik Diesla V6. Jednostka 3.0 TDI ┼é─ůczy w sobie wysoki moment obrotowy, wysok─ů kultur─Ö pracy i du┼╝y zasi─Ög, generuj─ůc moc do 255 kW (347 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Dzi─Öki niemu, model S4 TDI Limousine od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie pr─Ödko┼Ť─ç maksymalna wynosi 250 km/h. Takie po┼é─ůczenie mocy, wysokiego momentu obrotowego i wydajno┼Ťci sprawia, ┼╝e Audi S4 TDI to unikat w swoim segmencie.

 

Elektrycznie nap─Ödzana spr─Ö┼╝arka EAV zapewnia wysok─ů moc podczas ruszania i niewymuszone wytwarzanie mocy podczas dodawania gazu. W ten sposób eliminuje turbodziur─Ö i umo┼╝liwia b┼éyskawiczn─ů reakcj─Ö pojazdu we wszystkich sytuacjach podczas jazdy. Spr─Ö┼╝arka EAV jest elementem nowej, 48-woltowej g┼éównej sieci─ů pok┼éadowej. Elementem sieci jest te┼╝ system mild-hybrid dysponuj─ůcy jeszcze wi─Ökszym potencja┼éem wydajno┼Ťci ni┼╝ system MHEV oparty na 12-woltowej sieci pok┼éadowej modeli A4. W ten sposób w Audi S4 TDI wdro┼╝ono kolejny stopie┼ä rozwoju technicznego, w którym technika mild-hybrid bazuje na sieci 48-woltowej. Cz─Ö┼Ťciowa sie─ç 12-woltowa jest pod┼é─ůczona do 48-woltowej g┼éównej sieci pok┼éadowej przy pomocy przetwornika napi─Öcia pr─ůdu sta┼éego. Po raz pierwszy w modelu S4 TDI zastosowano wydajny, 48-woltowy alternator-rozrusznik b─Öd─ůcy sercem systemu mild-hybrid. Jego maksymalna moc rekuperacji podczas hamowania mo┼╝e wynosi─ç do 8 kW. Centrum zarz─ůdzania energi─ů jest tu kompaktowy, ch┼éodzony powietrzem akumulator litowo-jonowy o pojemno┼Ťci 0,5 kWh, który umieszczono pod pod┼éog─ů baga┼╝nika. System mild-hybrid w modelach typu S ma potencja┼é do zmniejszenia zu┼╝ycia paliwa w realnych warunkach drogowych nawet o 0,4 litra na 100 km.

 

O┼Ťmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic i sta┼éy nap─Öd na cztery ko┼éa quattro, tworz─ů uk┼éad nap─Ödowy. Na ┼╝yczenie Audi montuje opcjonalny sportowy mechanizm ró┼╝nicowy, który aktywnie rozdziela moment nap─Ödowy mi─Ödzy ko┼éami tylnej osi. Podczas dynamicznego pokonywania zakr─Ötów, wi─Öcej si┼é mo┼╝e dociera─ç do konkretnego ko┼éa tocz─ůcego si─Ö po zewn─Ötrznej stronie zakr─Ötu, co wcze┼Ťnie zapobiega tendencji do podsterowno┼Ťci. Zawieszenie sportowe S jest tu elementem wyposa┼╝enia standardowego. Dzi─Öki swemu typowemu dla modeli S zestrojeniu, oferuje ono sportowe odczucia podczas jazdy. Odczucia te mog─ů by─ç jeszcze bardziej intensywne, gdy samochód wyposa┼╝ony jest w opcjonalne zawieszenie sportowe S z regulacj─ů stopnia t┼éumienia. Wiele detali stylistycznych zewn─Ötrznych i we wn─Ötrzu pojazdu – pocz─ůwszy od ko┼äcówek rur uk┼éadu wydechowego, a┼╝ po sportowy widok S na wy┼Ťwietlaczu opcjonalnego kokpitu cyfrowego Audi virtual cockpit, wskazuje na wyj─ůtkow─ů pozycj─Ö modeli typu S.

Wróć do listy artykułów
Zobacz nasze najlepsze oferty