Podczas projektowania nowego A5 Sportback, styliści Audi postawili sobie zadanie połączenia pełnych emocji linii pojazdu z atletycznie napiętymi powierzchniami. Wydłużony rozstaw osi, krótkie zwisy i długa, pełna maska silnika typu power dome, podkreślają dynamikę modelu. Trójwymiarowa osłona chłodnicy Singleframe jest wyraźnie bardziej płaska i szersza niż u poprzednika.
Płynnie przebiegająca linia ramion nadaje A5 Sportback emocjonalnej elegancji. Linia jest trójwymiarowa i jeszcze bardziej wyrazista niż w poprzednim modelu. W ten sposób, na powierzchniach auta pojawia się charakterystyczna gra świateł i cieni. Widoczne na pierwszy rzut oka przetłoczenia błotników nad wnękami kół dają do zrozumienia, że samochód wyposażony jest w napęd na cztery koła quattro. Linie w tyle pojazdu są również bardzo precyzyjnie poprowadzone. Długa pokrywa bagażnika kończy się charakterystycznym przetłoczeniem w formie małego spojlera.
Długość wnętrza zwiększyła się o 17 mm, strefa ramion kierowcy i pasażerów o prawie 11 mm, a strefa kolan z tyłu o 24 mm. We wnętrzu znajdziemy typowe dla Audi wysokiej wartości materiały, precyzyjne spasowanie i doskonale dobrane kolory. Pozioma architektura deski rozdzielczej daje duże odczucie przestrzeni. Opcjonalny system oświetlenia Ambiente oferujący trzydzieści różnych odcieni światła, rozświetla wnętrze w dopasowany do całości sposób.
480 litrów pojemności bagażnika plasuje A5 Sportback pośród najlepszych w swojej klasie, biorąc pod uwagę ten wymiar. Na życzenie, Audi dostarcza układ sterowania gestami do otwierania i zamykania pokrywy bagażnika, standardowo posiadającej elektryczny napęd.
Zupełnie nowa koncepcja obsługi i wskaźników, uzupełniona m.in. o swobodne wyszukiwanie tekstowe, pozwala kierowcy nowego A5 Sportback łatwo i intuicyjnie sterować wszystkimi funkcjami. Alternatywą dla standardowych, okrągłych wskaźników analogowych, jest Audi virtual cockpit. Nabywca nowego A5 Sportback wybrać może różne opcje wyświetlaczy. Duży ekran TFT (12,3 cala) o wysokiej rozdzielczości wyświetla bardzo szczegółowe grafiki. Opcjonalny wyświetlacz danych na szybie head-up display pokazuje wszystkie ważne informacje w postaci łatwo zrozumiałych symboli i cyfr rzucanych na przednią szybę i w ten sposób redukuje konieczność odrywania uwagi kierowcy od sytuacji na drodze.
Najbardziej rozbudowaną wersją oferowanych przez Audi opcji infotainment, jest nawigacja MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. W skład tego systemu wchodzi m.in. pamięć flash 10 GB, napęd DVD, usługi Audi connect dostępne bezpłatnie przez okres trzech lat oraz monitor o przekątnej 8,3 cala i rozdzielczości 1024 x 480 pikseli. Maksymalnie pięć uaktualnień nawigacji jest również bezpłatnych. System MMI Navigation plus ściśle współpracuje z wieloma systemami wsparcia i bezpieczeństwa.
Aplikacja Audi smartphone interface integruje smartfony z systemem operacyjnym iOS i Android ze specjalnie dla nich stworzonym środowiskiem w Audi MMI. Audi Phone Box łączy smartfona z anteną samochodową i w ten sposób zapewnia lepszy zasięg oraz pozwala na jego bezprzewodowe ładowanie indukcyjne, zgodne z wymaganiami standardu Qi. System muzyczny Bang & Olufsen Sound System odtwarzający dźwięk w nowatorskim wymiarze 3D, pozwala świetnie usłyszeć przestrzeń dźwięku, dając wrażenie zasiadania w sali koncertowej. Wzmacniacz rozdziela moc do 19 głośników o łącznej mocy 755 W. Rozrywki pasażerom tylnych siedzeń dostarczy system Rear Seat Entertainment, czyli specjalny tablet Audi, dostosowany do użytku zarówno w aucie, jak i poza nim.
Nowe Audi A5 Sportback wyposażono w szeroką gamę systemów wsparcia kierowcy. Inteligentne połączenie różnych rozwiązań technicznych zwiększa bezpieczeństwo, komfort i wydajność. Równocześnie Audi czyni kolejny krok w stronę autonomicznej jazdy.
Najważniejszym z systemów wsparcia kierowcy w nowym Audi A5 Sportback, jest adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC) z funkcją Stop&Go i z asystentem jazdy w korkach. W spowolnionym strumieniu ruchu, gdzie prędkość nie przekracza 65 km/h, system pomaga kierowcy w prowadzeniu, samodzielnie zwalniając i przyspieszając oraz przejmując czasowo kierowanie pojazdem podczas jazdy autostradą lub inną drogą wysokiej jakości. Asystent wydajności, analizując informacje GPS z otoczenia pojazdu pomaga zaoszczędzić paliwo. To jedyne w swoim rodzaju rozwiązanie w tym segmencie.
Asystent manewru omijania uaktywnia się, gdy trzeba objechać przeszkodę, aby uniknąć wypadku. Asystent w ułamku sekundy oblicza właściwy tor jazdy, wykorzystując do tego dane pozyskane z przedniej kamery, z tempomatu ACC i z czujników radarowych.
Ofertę uzupełniają inne systemy wsparcia, takie jak asystent skręcania, asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu, ostrzeżenie przed wysiadaniem, działająca w oparciu o obrazy z kamery funkcja rozpoznawania znaków drogowych, aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist czy asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist.
Szeroki rozstaw kół i stosunkowo duży rozstaw osi, to baza dla sportowej regulacji podwozia. Rozstaw kół: z przodu 1587 mm i 1568 mm z tyłu. Rozstaw osi: 2824 mm.
Na przedniej osi zastosowano konstrukcję pięciowahaczową, natomiast na osi tylnej, konstrukcja pięciowahaczowa zastąpiła wahacze trapezowe montowane w poprzednim modelu. Adaptacyjne amortyzatory są dostępne opcjonalnie, a ich działanie reguluje się w dostępnym standardowo systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Dzięki nim, prowadzenie pojazdu jest wyjątkowo dynamiczne i bardzo komfortowe. Nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy poprawia reakcje pojazdu na nawierzchnię i precyzję manewrów. Opcjonalnie, na pokładzie Audi A5 Sportback znaleźć się może dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie dostosowuje się do prędkości i kąta skrętu koła kierownicy.
Nowe Audi A5 Sportback wyposażane jest w jeden z sześciu silników: trzech benzynowych TFSI i trzech TDI. Generują one moc od 110 kW (150 KM) do 210 kW (286 KM). W porównaniu do poprzednika, zużycie paliwa spadło nawet o 22 procent, a moc wzrosła nawet o 17 procent.
Sześciobiegowa, manualna skrzynia biegów, siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna S tronic lub ośmiostopniowa tiptronic – dla każdej jednostki napędowej dobrano odpowiedni układ przeniesienia mocy. Standardowo, moc silnika trafia na przednią oś, opcjonalnie jednak można zamówić jedną z dwóch wersji napędu na cztery koła quattro. Napęd na cztery koła quattro montowany jest seryjnie w zestawieniu z silnikiem 3.0 TDI o mocy 210 kW (286 KM).
Nowe Audi S5 Sportback z silnikiem V6 turbo, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. W standardzie tej sportowej wersji znajdziemy napęd na cztery koła quattro i ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów tiptronic.
Karoseria nowego Audi A5 Sportback należy do najlżejszych w segmencie. Inteligentne połączenie użytych materiałów sprawia, że jest o 15 kg lżejsza niż karoseria poprzednika. Masa całkowita modelu nowej generacji zmniejszyła się o nawet 85 kg, do zaledwie 1470 kg bez kierowcy.
Seryjne wyposażenie jest teraz jeszcze bogatsze i uzupełnione o wiele nowych funkcji. Nowa koncepcja linii wyposażenia, z wieloma różnymi pakietami, poszerza możliwości indywidualizacji.
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi
Audi