Blog.

B─ůd┼║ na bie┼╝─ůco

Czytaj wi─Öcej
audi a3 limousine - leasing, kredyt lub najem

Poznaj A3 Limousine

Nadje┼╝d┼╝a druga generacja prze┼éomowego Audi A3 Limousine. Systemy infotainment i systemy wsparcia kierowcy tej czterodrzwiowej, kompaktowej limuzyny s─ů teraz w pe┼éni scyfryzowane  i dzia┼éaj─ůce w sieci. Kryj─ůce si─Ö pod eleganckim nadwoziem nowe nap─Ödy  i odpowiednio zestrojone zawieszenie zapewniaj─ů dynamiczne wra┼╝enia i bardzo wydajne prowadzenie. Nowe Audi A3 Limousine na rynku pojawi si─Ö na pocz─ůtku lata 2020 r.
 

Nowe Audi A3 Limousine ma bardzo sportowy, a zarazem elegancki wygl─ůd.  W porównaniu z poprzednikiem, samochód jest teraz o 4 cm d┼éu┼╝szy (d┼éugo┼Ť─ç: 4,5 m), cho─ç rozstaw osi pozosta┼é bez zmian. Szeroko┼Ť─ç auta wzros┼éa o 2 cm, do 1,82 m, a jego wysoko┼Ť─ç o 1 cm, do 1,43 m. Wp┼éyn─Ö┼éo to na zwi─Ökszenie przestrzeni nad g┼éow─ů – o dobre 2 cm z przodu, gdzie równocze┼Ťnie pozycja fotela kierowcy jest ni┼╝sza – oraz po bokach. Pojemno┼Ť─ç baga┼╝nika – 425 l. – jest dok┼éadnie taka sama jak w modelu poprzednim.

 

Emanuj─ůca moc─ů i elegancka: stylistyka zewn─Ötrzna
 

Przód samochodu zdominowany jest przez du┼╝─ů os┼éon─Ö ch┼éodnicy Singleframe  z grillem z kratownic─ů w stylistyce plastra miodu. Po jej obu bokach umieszczono charakterystyczne reflektory. Ich zewn─Ötrzne kraw─Ödzie tworz─ů trapezoidalne k─ůty zbiegaj─ůce ku do┼éowi. W najbardziej rozbudowanej wersji wyposa┼╝onej w reflektory diodowe Matrix LED w k─ůtach tych umieszczono nowe, cyfrowe ┼Ťwiat┼éa do jazdy w dzie┼ä. ┼Üwiat┼éa te sk┼éadaj─ů si─Ö z matrycy pikseli zbudowanej z 15 diodowych segmentów, które mog─ů by─ç indywidualnie uruchamiane i nadaj─ů poszczególnym wersjom A3 Limousine unikalnego charakteru.

 

W Audi A3 Sportback linia nadwozia biegn─ůca nad progami auta, tu┼╝ przed tylnym nadkolem wznosi si─Ö w kierunku tylnych ┼Ťwiate┼é, akcentuj─ůc w ten sposób krótki ty┼é auta. W Limousine natomiast linia boczna ci─ůgnie si─Ö a┼╝ po tylny zderzak. Podkre┼Ťla to d┼éugo┼Ť─ç pojazdu (Limousine jest o 15 cm d┼éu┼╝sze ni┼╝ Sportback) i nadaje bokom eleganckiego wygl─ůdu. Wkl─Ös┼éa powierzchnia poni┼╝ej linii ramion dodatkowo akcentuje progi i kraw─Ödzie. W takich miejscach dok┼éadnie zaobserwowa─ç mo┼╝na gr─Ö ┼Ťwiate┼é i cieni na powierzchniach. Linia dachu od s┼éupka B dynamicznie opada – podobnie jak wygl─ůda to w autach typu coupé – i ko┼äczy si─Ö efektownym spojlerem na klapie baga┼╝nika. Spojler – opcjonalnie dost─Öpny w wersji z carbonu – wizualnie akcentuje ty┼é auta i podkre┼Ťla mocny wygl─ůd czterodrzwiowej limuzyny. 

 

Opływowe nadwozie
 

Wy┼╝szy ty┼é oraz du┼╝y dyfuzor znacznie poprawiaj─ů aerodynamik─Ö auta w porównaniu z jego poprzednikiem. W wyniku tego, nowe A3 Limousine z jednostk─ů nap─Ödow─ů 2.0 TDI 110 kW (150 KM) osi─ůga warto┼Ť─ç oporu Cd rz─Ödu 0,25, która jest o 0,04 punktu Cd lepsza ni┼╝ w pierwszej generacji tego modelu. Przyczynia si─Ö do tego równie┼╝ wlot powietrza z dwoma elektrycznie regulowanymi modu┼éami ┼╝aluzji montowanymi tu┼╝ za Singleframe. Inteligentnie i w zale┼╝no┼Ťci od potrzeb steruj─ů one wlatuj─ůcym powietrzem. Dodatkowo na op┼éywowo┼Ť─ç nadwozia i na redukcj─Ö oporów powietrza wp┼éywaj─ů: os┼éony podwozia, lusterka zewn─Ötrzne o poprawionej aerodynamice oraz aktywne ch┼éodzenie hamulców. 

 

Ukierunkowany i zdigitalizowany: kokpit
 

Kokpit nowego Audi A3 Limousine jest w pe┼éni ukierunkowany na kierowc─Ö – zarówno je┼Ťli chodzi o jego design, jak i o wy┼Ťwietlacz i elementy steruj─ůce. ┼Ürodkowy panel przyrz─ůdów z centralnym ekranem systemu MMI touch jest delikatnie zwrócony w stron─Ö kierowcy. Ekran ma przek─ůtn─ů 10,1 cala, a jego obs┼éuga jest bardzo intuicyjna. Standardowo system zawiera funkcj─Ö wykrywania pisma odr─Öcznego oraz funkcj─Ö obs┼éugi g┼éosowej j─Özykiem potocznym, która opcjonalnie mo┼╝e wykorzystywa─ç mo┼╝liwo┼Ťci chmury danych. Deska rozdzielcza z ekranem o przek─ůtnej 10,25 cala, znajduj─ůca si─Ö za kierownic─ů w zasi─Ögu wzroku kierowcy, ju┼╝ w wersji bazowej jest cyfrowa. W rozbudowanej wersji Audi virtual cockpit plus, jej ekran ma 12,3 cala i mo┼╝na na nim wybra─ç jeden z trzech widoków – w tym widok sportowy o dynamicznym designie i z pochy┼éymi cyframi. Wska┼║niki obrotów i pr─Ödko┼Ťci s─ů tu ukazane w formie diagramów s┼éupkowych z czerwonymi elementami graficznymi.

 

Po┼é─ůczony z sieci─ů: od systemów infotainment, a┼╝ po systemy wsparcia kierowcy 
 

Najwy┼╝sz─ů wersj─ů rozbudowy systemów infotainment w nowym A3 Limousine jest system MMI Navigation plus osadzony na modu┼éowej platformie infotainment trzeciej generacji MIB 3. MIB 3 ma a┼╝ o dziesi─Ö─ç razy wi─Öksz─ů moc obliczeniow─ů ni┼╝ platforma poprzedniej generacji, sprawia, ┼╝e samochód po┼é─ůczony jest z sieci─ů w standardzie LTE Advanced oraz daje kierowcy i pasa┼╝erom mo┼╝liwo┼Ť─ç po┼é─ůczenia z internetem za po┼Ťrednictwem pok┼éadowego hotspotu Wi-Fi. MMI Navigation plus oferuje natomiast w standardzie szerok─ů gam─Ö us┼éug Audi connect, w tym informacje online o nat─Ö┼╝eniu ruchu, bie┼╝─ůce informacje, a tak┼╝e zdj─Öcia, czasy otwarcia i opinie u┼╝ytkowników o wybranych, interesuj─ůcych miejscach.

 

Elementem tej gamy s─ů te┼╝ us┼éugi Car-to-X korzystaj─ůce z tzw. inteligencji rozproszonej floty Audi. Samochodom, w których zamontowano odpowiednie wyposa┼╝enie, dostarczaj─ů one np. informacji o niebezpiecznych miejscach, ograniczeniach pr─Ödko┼Ťci, czy o wolnych miejscach parkingowych przy ulicy. Gdy samochód jest unieruchomiony, mo┼╝na za pomoc─ů aplikacji myAudi przenie┼Ť─ç dane nawigacji z auta na smartfona kierowcy i w ten sposób kontynuowa─ç prowadzenie do celu ju┼╝ po opuszczeniu pojazdu.

 

Audi A3 Limousine mo┼╝na po┼é─ůczy─ç ze smartfonem za po┼Ťrednictwem interfejsu Audi smartphone interface, integruj─ůcego telefony z systemem iOS z Apple Car Play i telefony z systemem Android z Android Auto (oba umieszczone w MMI, dost─Öpno┼Ť─ç w zale┼╝no┼Ťci od kraju) lub przez Audi phone box. Audi phone box ┼é─ůczy dodatkowo smartfona z anten─ů samochodow─ů i mo┼╝e go indukcyjnie na┼éadowa─ç. Audi A3 Limousine mo┼╝e mie─ç ponadto funkcj─Ö uruchamiania silnika za pomoc─ů smartfona z systemem Android. Funkcja ta nosi nazw─Ö Audi connect key. Personalizacja systemu umo┼╝liwia wprowadzenie do niego danych odnosz─ůcych si─Ö nawet do sze┼Ťciu osób. W indywidualnych profilach zapisa─ç mo┼╝na m.in. ustawienia foteli, ulubione media i ustawienia klimatyzacji. Standardowo na pok┼éadzie auta montuje si─Ö równie┼╝ cyfrowe radio DAB+. Opcjonalnie natomiast zamówi─ç mo┼╝na radio internetowe i radio hybrydowe, które w zale┼╝no┼Ťci od mocy sygna┼éu automatycznie prze┼é─ůcza mi─Ödzy sygna┼éem FM, DAB i internetowym, zapewniaj─ůc w ten sposób optymalny odbiór stacji radiowej.

 

Dzi─Öki bliskiej wspó┼épracy ze sob─ů, systemy wsparcia kierowcy s─ů wyj─ůtkowo wydajne. Dla przyk┼éadu: w przypadku systemu Audi pre sense front, kamera umieszczona w obudowie lusterka wstecznego wspó┼épracuje z czujnikiem radarowym w przodzie pojazdu, zapobiegaj─ůc w ten sposób wypadkom albo przynajmniej ┼éagodz─ůc ich dotkliwo┼Ť─ç. Dane pozyskiwane w wyniku tej wspó┼épracy wykorzystywane s─ů równie┼╝ przez standardowy system zapobiegania kolizjom. Wprost z samochodów klasy wy┼╝szej pochodzi Adaptive cruise assist ACA, wspomagaj─ůcy kierowc─Ö w prowadzeniu. Predyktywny asystent wydajno┼Ťci z kolei daje kierowcy znak, kiedy sensownym jest zdj─Öcie nogi z peda┼éu przyspieszenia. Asystent robi to z wykorzystaniem danych pozyskiwanych z systemu nawigacji. Ostrze┼╝enie przy wysiadaniu, asystent ruchu przecinaj─ůcego tor jazdy z ty┼éu i kamery 360°, uzupe┼éniaj─ů pakiet u┼╝ytecznych w ruchu miejskim systemów wspomagania.

 

Na pocz─ůtek trzy silniki: nap─Ödy
 

Na pocz─ůtek nowe Audi A3 Limousine dost─Öpne b─Ödzie w trzech wersjach nap─Ödowych do wyboru: w dwóch wersjach z silnikiem benzynowym TFSI i w jednej z silnikiem wysokopr─Ö┼╝nym TDI. Ich cech─ů wspóln─ů jest wysoka wydajno┼Ť─ç. 35 TFSI – 1,5-litrowa jednostka z bezpo┼Ťrednim wtryskiem – wytwarza 110 kW (150 KM) mocy i dost─Öpna jest w dwóch zestawieniach: z nowo zaprojektowan─ů sze┼Ťciobiegow─ů manualn─ů skrzyni─ů biegów (┼é─ůczne zu┼╝ycie paliwa w l/100 km: 6,3 – 5,6; ┼é─ůczna emisja CO2 w g/km: 128-143) lub z siedmiobiegow─ů skrzyni─ů automatyczn─ů S tronic (┼é─ůczne zu┼╝ycie paliwa w l/100 km:6,1-5,5; ┼é─ůczna emisja CO2 w g/km: 124-139).

 

W wersji z dwusprz─Ög┼éow─ů skrzyni─ů biegów S tronic stosuje si─Ö technik─Ö cylinder on demand COD oraz montuje si─Ö 48-woltowy system mild hybrid. System ten odzyskuje energi─Ö podczas hamowania, wspiera jednostk─Ö nap─Ödow─ů dodaj─ůc jej 50 Nm momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania z niskich obrotów oraz w wielu sytuacjach umo┼╝liwia Audi A3 Limousine tzw. ┼╝eglowanie z wy┼é─ůczonym silnikiem. Rozwi─ůzanie to pozwala zaoszcz─Ödzi─ç ok. 0,4 l. paliwa na 100 km w codziennym u┼╝ytkowaniu pojazdu.

 

Silnik 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM) (┼é─ůczne zu┼╝ycie paliwa w l/100 km:5,0 – 4,4; ┼é─ůczna emisja CO2 w g/km: 116-130) równie┼╝ wspó┼épracuje z siedmiobiegow─ů skrzyni─ů automatyczn─ů S tronic, tu jednak zmiana biegów zachodzi przy pomocy techniki shift-by-wire.

 

Komfortowe, a zarazem dynamiczne: zawieszenie
 

Zawieszenie nowego A3 Limousine zosta┼éo tak zestrojone, by by┼éo sportowe, a jednocze┼Ťnie by pracowa┼éo harmonijnie i jeszcze bardziej precyzyjnie ni┼╝ w modelu poprzednim. Precyzja i szybko┼Ť─ç reakcji jest w du┼╝ej mierze zas┼éug─ů dynamicznego uk┼éadu kierowniczego zapewniaj─ůcego optymaln─ů interakcj─Ö pomi─Ödzy wszystkimi komponentami zwi─ůzanymi z dynamik─ů poprzeczn─ů. Alternatyw─ů dla standardowego zawieszenia jest zawieszenie sportowe i zawieszenie z kontrol─ů stopnia t┼éumienia. To ostatnie gwarantuje szeroki wachlarz dozna┼ä podczas prowadzenia – od bardzo komfortowego pokonywania tras, a┼╝ po zwrotne, dynamiczne prowadzenie. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select równie┼╝ pozwala kierowcy czerpa─ç ró┼╝ne doznania zwi─ůzane z odpowiednim zestrojeniem zawieszenia – od wysokiego komfortu, przez dynamik─Ö, po prowadzenie zorientowane na oszcz─Ödno┼Ť─ç paliwa. System ten zmienia równie┼╝ np. charakterystyki pracy przepustnicy i progresywnego uk┼éadu kierowniczego, ró┼╝nicuj─ůcego prze┼éo┼╝enie w zale┼╝no┼Ťci od k─ůta skr─Ötu kierownicy.

Wróć do listy artykułów
Zobacz nasze najlepsze oferty