Nadwozie
Układ napędowy / podwozie
Koła
Akcesoria do kół
Oświetlenie i widoczność
Komfort i systemy wspomagające
Audio i komunikacja
„Nasz ceniony model został całkowicie przeprojektowany. Udoskonalenia są widoczne i odczuwalne – pod każdym względem. Cayenne stało się również bardziej cyfrowe i kompleksowo skomunikowane, zyskując przyszłościowy design” – mówi Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG.
Porsche w znacznym stopniu zmodyfikowało także wygląd Cayenne: „Naszym głównym celem było podkreślenie charakteru pojazdu. Więcej Porsche, więcej Cayenne. Nowe Cayenne jest bardziej precyzyjne, eleganckie, atletyczne i ekspresyjne” – mówi Michael Mauer, dyrektor stylu Porsche AG, który zaprezentował stylizację nowego Cayenne wspólnie z Peterem Vargą (szefem designu zewnętrznego) oraz Ivo van Hultenem (szefem designu wewnętrznego).
Pierwszy pokaz nowego Cayenne w Porsche Museum uświetniły dźwięki symfonii „Sinfonie des Lebens” (niem. symfonia życia), skomponowanej przez Jessego Millinera i wykonanej przez Praską Orkiestrę Symfoniczną oraz sekcję dętą Orkiestry Gewandhaus z Lipska, partnera firmy Porsche. Symfonii towarzyszyły pokazy taneczne, występy muzyków i wyszukany pokaz światła.
Trzecia generacja SUV-a Porsche wykorzystuje całkowicie nową konstrukcję. Jego mocne silniki turbo, nowa 8-stopniowa przekładnia Tiptronic S, nowe systemy podwozia, innowacyjna koncepcja obsługi i wyświetlania informacji Porsche Advanced Cockpit oraz pełna łączność windują zarówno doznania sportowe, jak i poczucie komfortu na kolejny poziom. W chwili premiery do wyboru będą dwa nowo opracowane silniki o 6 cylindrach: 3-litrowa jednostka turbo w modelu Cayenne osiąga moc 250 kW (340 KM), o 29 kW (40 KM) wyższą niż w poprzedniku, a 2,9‑litrowy motor V6 biturbo pod maską Cayenne S generuje 324 kW (440 KM) – co stanowi wzrost o 15 kW (20 KM). Najnowsze Cayenne S rozwija prędkość maksymalną 265 km/h, a z opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 s.
Nowe Cayenne w dużej mierze bazuje na ikonie sportowych samochodów – modelu 911. Po raz pierwszy SUV otrzymał mieszane ogumienie i tylną oś skrętną. Jeszcze lepsze właściwości jezdne na asfalcie zapewniają też montowany standardowo aktywny napęd na obie osie, układ Porsche 4D Chassis Control, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, elektroniczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) oraz nowo opracowane, wysokowydajne hamulce Porsche Surface Coated Brake (PSCB). Mimo znacznie bogatszego wyposażenia standardowego Cayenne waży nawet o 65 kg mniej od poprzednika, a przy tym zachowuje swoje znakomite walory terenowe.
Nowe Porsche Cayenne można już zamawiać. Ceny modelu Cayenne rozpoczynają się od 359 120 PLN, a Cayenne S – od 451 320 PLN z VAT.
Historyczne wpływy na rozwój Cayenne można zobaczyć na specjalnej wystawie w Porsche Museum pt. „Nowe szlaki. Każdy kierunek. Zawsze Porsche”. Wystawa, na której nie zabrakło także nowej generacji modelu, potrwa do 25 lutego 2018 r.
Źródło: PORSCHE MEDIA