Pierwsza generacja L200 debiutowała w roku 1978, a więc ponad 40 lat temu. Od tamtego czasu na rynek trafiło ok. 5 milionów aut, które są wzorem pojazdów do pracy i rekreacji. Samochód jest produkowany w „kraju pickupów”, czyli w Tajlandii (fabryka Laem Chabang). Do sprzedaży L200 trafi globalnie – samochód będzie dostępny w Europie, obu Amerykach, a także w Oceanii, na Bliskim Wschodzie, Afryce i Ameryce Południowej. Nowe L200, opracowane zgodnie z dewizą „Engineered Beyond Tough”, ma mocną sylwetkę z maską silnika z wysoko poprowadzonymi reflektorami. L200 – z nadwoziem oczywiście na ramie – otrzymuje nowe wnętrze. Inżynierowie Mitsubishi przyjrzeli się każdemu detalowi, żeby samochód był bardziej dopracowany, funkcjonalny i komfortowy.
L200 jest oferowany z nowym, 4-cylindrowym, wysokoprężnym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2,2 litra. Jednostka z układem wtryskowym Common Rail generuje 150 KM, a jej moment obrotowy wynosi 400 Nm (maksimum dostępne w zakresie 1750-2250 obr./min). Silnik spełnia normy Euro 6d-TEMP a do redukcji emisji tlenków azotu (Nox) wykorzystuje AdBlue ®. Nowy silnik Mitsubishi L200 jest oszczędny. Wg procedury testowej WLTP zużycie paliwa w cyklu łącznym, w zależności od odmiany, prędkości i zarazem wyposażenia oraz masy, wynosi 8,6-9,7 l oleju napędowego na setkę; emisja CO2 według WLTP 226-254 g/km).
Nowe Mitsubishi L200 jest oferowane z 6-biegową, automatyczną przekładnią, która gwarantuje lepszą dynamikę i mniejsze spalanie oraz 6-biegową, manualną skrzynią biegów.
Do wyboru klienci mają samochody z układem przeniesienia napędu Easy Select lub Super Select (z centralnym mechanizmem różnicowym, który można zablokować, a wtedy siła napędowa jest dzielona między osie w proporcji 50/50). W obydwóch odmianach napędzane są tylne koła, a przednią oś można dołączyć w czasie jazdy.
Wyjątkowy w tej klasie pojazdów układ napędu na 4 koła Super Select 4WD umożliwia także jazdę 4x4 po asfalcie. Wraz z nowym L200 debiutuje tryb Offroad z ustawieniami GRAVEL (szuter), MUD/SNOW (błoto/śnieg), SAND (piasek) i ROCK (kamienie). Elektronika w takim trybie kontroluje moc, steruje pracą przekładni i hamulcami, aby kierowca mógł mieć większą kontrolę nad poślizgu kół, a tym samym maksymalizować skuteczność jazdy – pickup lepiej radzi sobie z nawierzchniami luźnymi, słabo przyczepnymi.
W razie pogorszenia warunków przyczepności (tak pogodowych jak zmiany rodzaju nawierzchni) można włączyć napęd na wszystkie koła lub reduktor. Co warto podkreślić, w standardzie wszystkie Mitsubishi L200, bez względu na wersję i wyposażenie, otrzymują reduktor oraz blokadę tylnego mostu.
Nowe Mitsubishi L200 oferuje większe przednie tarcze i większe tłoczki w zaciskach hamulcowych, tylne amortyzatory z większymi skokiem – taki samochód lepiej hamuje, radzi sobie z przeszkodami, a także jest bardziej oszczędny i ma lepszą dynamikę.
Mitsubishi L200 ma 20 cm minimalnego prześwitu. Kąt natarcia to z kolei 29 stopni, gdy kąt zejścia wynosi do 21 stopni. Samochód może poruszać się w przechyle bocznym wynoszący do 45 stopni. Jest idealnym narzędziem do pracy – ładowność wynosi (w zależności od wersji i układu przeniesienia napędu) od 1040 do 1080 kg. Maksymalna masa holowanej przyczepy bez hamulca to 750 kg, ale L200 poradzi sobie z obciążeniem (gdy przyczepa ma hamulec) do 3100 kg – w praktyce oznacza to możliwość podróżowania z jachtem bądź dużą przyczepą kempingową.
Do wyboru jest 9 kolorów nadwozia. Pickup Mitsubishi jest oferowany zarówno z lakierami zwykłymi, jak i metalizowanymi. Możliwe jest również zamówienie L200 z lakierem perłowym (za dopłatą 3900), zaś w przypadku aut białych, niemetalizowanych dopłata wynosi tylko 1000 zł.
W wersjach Invite oraz Intense samochód otrzymuje ciemnoszarą tapicerkę tekstylną. Modele z serii Instyle DC (także AT – w autach z automatyczną skrzynią biegów) oraz Instyle DC Plus otrzymują tapicerkę skórzaną w kolorze czarnym.
Prócz czołowych, bocznych i kurtynowych poduszek powietrznych oraz oczywistych systemów ABS oraz stabilizacji toru jazdy ASTC w pickupie są dwa punkty mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX. W każdym Mitsubishi L200 jest system wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA) i stabilizacja toru jazdy przyczepy (TSA), a z wyposażeniem Instyle DC, Instyle DC AT oraz Instyle Plus DC dodatkowo system kontroli zjazdu ze wzniesienia. Poza najprostszym L200 wszystkie pozostałe mają system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW) oraz system ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM). W modelach topowych Mitsubishi proponuje kamery 360 stopni (w tym cofania), zaś z wyposażeniem Instyle Plus samochód ostrzeże kierowcę o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCTA). L200 monitoruje martwe pole w lusterkach zewnętrznych (BSW), ma ultradźwiękowego asystenta ruszania (UMS), czujniki parkowania (zarówno z przodu jak z tyłu!) oraz automatyczne światła drogowe. Poza wersjami Invite DC i Intense DC standardowo montowane są światła Bi-LED (z reflektorami do jazdy dziennej).Każdy pickup L200 ma elektrycznie sterowane szyby, podgrzewane lusterka boczne, spryskiwacze reflektorów (poza wersją najtańszą). Do wyboru auta z klimatyzacją jedno- lub dwustrefową i dostępem bez kluczyka. Standardowo L200 otrzymuje system audio wraz z zestawem głośnomówiącym Bluetooth (sterowanie obydwoma na kierownicy). W najprostszej wersji Invite montowany jest radioodtwarzacz CD/MP3, ale już w każdej następnej audio ma ekran dotykowy. W wersjach Instyle oraz Instyle Plus Mitsubishi swoim klientom proponuje stację multimedialną SDA z 7-calowym ekranem dotykowym i gniazdem HDMI wraz z tunerem DAB. W takich samochodach montowane jest również podwójne gniazdo USB dla drugiego rzędu siedzeń (pomijając, że każde auto ma też gniazdo USB z przodu). Klient otrzymuje bez dopłaty normalne koło zapasowe (nie zestaw naprawczy), stopnie boczne i tylny zderzak ze stopniem (poza Invite DC). W ofercie felgi 16-calowe (wersja podstawowa) lub 18-calowe z oponami 265/60R18 (we wszystkich pozostałych wersjach). Samochód w każdej wersji ma chromowane detale wykończeniowe, skórzane obszycie kierownicy i gałki dźwigni zmiany biegów oraz centralny podłokietnik (z przodu i dla drugiego rzędu siedzeń). Fotel kierowcy jest regulowany na wysokość, a we wszystkich L200 (oprócz Invite) kierownica ma regulacje w dwóch płaszczyznach. Dodatkowo w wersjach Instyle DC AT oraz Instyle Plus DC oferowane są również łopatki do zmiany biegów.
Nowe Mitsubishi L200 2020 jest dostępne z 5-letnią gwarancją fabryczną i nielimitowaną przebiegiem gwarancją Mitsubishi Assistance Package, zapewniającą przez okres 5 lat bezpłatną pomoc 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu w przypadku awarii, wypadku, przebicia opony, kradzieży a także, gdy użytkownik zatankuje niewłaściwe lub zanieczyszczone paliwo albo złamie lub zgubi kluczyk.
Polskie salony Mitsubishi Motors oferują także kompleksowy program opieki serwisowej o nazwie MMC Pomoc 24/7- całodobowy program pomocy Assistance dla posiadaczy nowych, jak i używanych aut Mitsubishi. Dzięki całodobowemu centrum pomocy pod numerem telefonu 22 463 19 99 użytkownicy aut Mitsubishi mogą otrzymać szybkie, profesjonalne wsparcie i poradę w przypadku kolizji, czy awarii. Można dzięki temu oszczędzić czas i nerwy, unikając zarazem nieuczciwych propozycji drogiego i nieprofesjonalnego holowania oraz kłopotów związanych z kosztowną, nierzadko nierzetelną naprawą w nieautoryzowanym warsztacie.
Źródło: MITSUBISHI MEDIA