Audio - Telematyka
Bezpieczeństwo
Komfort / Funkcjonalność
Nadwozie i styl
Premiera nowego Compassa, pierwszego SUV-a Jeepa wprowadzonego na rynek europejski przez Grupę Stellantis, jest ważnym krokiem dla marki na całym świecie, a zwłaszcza w Europie.
W nowym Compassie zastosowano najlepsze rozwiązania jakościowe odpowiadające bardziej gustom klienta europejskiego, dzięki doskonałej jakości wykończenia i zaawansowanej technologii pokładowej. Nowy model oferuje także ważne nowe funkcje, które przenoszą go na jeszcze wyższy poziom pod względem designu, bezpieczeństwa, technologii i funkcjonalności.
W czym tkwi jego sekret? Jego wyjątkowość polega na połączeniu off-roadowego charakteru z miejskim samochodem w celu zaspokojenia potrzeb Klientów z segmentu C-SUV. Osób racjonalnych, rzeczowych, ale zafascynowanych możliwością oderwania się od codziennej rutyny, nazywanych „pragmatycznymi marzycielami”.
Nowy model prezentuje elegancką i świeżą estetykę, wzmocnioną wyrafinowanym i charakterystycznym stylem - który pozostaje wierny elementom stylizacyjnym marki, doskonałą dynamikę jazdy oraz bardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa i łączności. Wszystko zwieńczone słynnymi możliwości Jeepa 4x4, cechą utrwaloną ponad 80-letnią pozycją lidera jazdy terenowej.
Krótko mówiąc, niezależnie od tego, czy chodzi o pragmatyczną potrzebę mobilności, czy też o chęć przeżycia ekscytujących codziennych przygód, odpowiedzią jest nowy Compass zapewniający równowagę między osiągami a emocjami, racjonalnym użytkowaniem a marzeniami o wolności i przygodzie. Wszystko w myśl hasła przewodniego marki: „Go Anywhere, Do Anything”. Ponieważ 80 lat później Jeep nadal jest Jeepem.
Premiera pierwszej generacji Jeepa Compassa w 2017 roku, pierwszego Jeepa zaprojektowanego specjalnie z myślą o drogach całego świata, oznaczała powrót marki do segmentu C-SUV. Położyło to solidny fundament pod sukces tego modelu: od momentu wprowadzenia na rynek europejski, kompaktowy SUV Jeepa jest motorem osiągnięć handlowych marki i stanowi ponad 40% jej sprzedaży, potwierdzając swoją pozycję jednego z najbardziej cenionych przez europejskich Klientów modeli Jeepa i jednego z najbardziej poszukiwanych w konfiguracji 4xe z technologią hybrydową plug-in. Jeden na cztery modele Compassa sprzedawane w Europie to wersja 4xe. Wariant 4xe to najlepiej sprzedający się hybrydowy model plug-in we Włoszech.
Nowy Compass oferuje bogatą gamę wydajnych silników spalinowych i hybrydowych plug-in, które są zgodne z normą Euro 6D Final oraz szereg najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego poprawiających dynamikę i słynne możliwości Jeepa 4x4.
Zaktualizowana gama silników oferuje teraz nowy, czterocylindrowy silnik benzynowy GSE o pojemności 1,3 litra z turbodoładowaniem, zaprojektowany z myślą o zagwarantowaniu wyjątkowych osiągów, przy jednoczesnym zapewnieniu doskonałego komfortu jazdy i wydajności, zmniejszając zużycie paliwa i emisję CO2 nawet o 27% (cykl WLTP) w porównaniu z poprzednim modelem benzynowym. Oferta jest jeszcze bardziej fascynująca dzięki debiutowi wersji z technologią hybrydową plug-in, zapewniającej jazdę w 100% elektryczną, bezemisyjną - połączenie niezwykłych możliwości 4xe i zrównoważonej mobilności, czyli elektryfikację marki Jeep.
Compass i Renegade to pierwsze modele z logo 4xe, które identyfikuje wszystkie samochody Jeepa 4x4 charakteryzujące się zwiększonymi możliwościami, gdyż wszystkie one zapewniają doskonałą równowagę pomiędzy osiągami, przyjemnością z jazdy, bezpieczeństwem i poszanowaniem dla środowiska.
Nowy model wyróżnia się odświeżonym, zaawansowanym technologicznie profilem, przy jednoczesnym zachowaniu słynnego miejskiego, nowoczesnego, wyrafinowanego i dbającego o środowisko charakteru. Bardziej elegancki i nowoczesny, ma zupełnie nową kabinę, zaprojektowaną, by poprawić komfort i życie na pokładzie i uczynić jazdę miejską bardziej inteligentną. Do najważniejszych elementów należą cyfrowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem o przekątnej 10,25” Full HD, systemem Uconnect 5 z ekranami dotykowymi o przekątnych od 8,4” do 10,1” umieszczony nieco wyżej i przeniesiony bardziej na środek deski rozdzielczej, dzięki czemu kierowca może pozostać lepiej skupionym na drodze, pięciokrotnie szybszy procesor, system operacyjny Android z bezprzewodową integracją ze smartfonem i aplikacjami Apple CarPlay i Android Auto, interaktywna nawigacja 3D TomTom i funkcja rozpoznawania naturalnej mowy oraz z usługi Uconnect.
Wnętrze jest jeszcze bardziej funkcjonalne dzięki nowemu rozmieszczeniu konsoli centralnej i zwiększeniu przestrzeni schowków (zapewniającej prawie 4,4 l dodatkowej pojemności - trzykrotnie więcej w porównaniu do 2,8 l w poprzedniej wersji, teraz łącznie 7,2 l.). Ponadto, oferuje bardziej nowoczesny i charakterystyczny styl, dzięki nowej desce rozdzielczej, tunelowi centralnemu, kierownicy i panelom drzwi, wykonanym z najwyższej jakości materiałów.
Nowy Compass jest pierwszym samochodem Jeepa w Europie oferującym autonomiczną jazdę na poziomie 2 i jest wyposażony w standardzie w całej gamie w systemy ADAS najnowszej generacji. Należą do nich: system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) czytający i interpretujący znaki drogowe; inteligentny asystent prędkości (Intelligent Speed Assist) automatycznie dostosowujący prędkość do zalecanych limitów; system wykrywania senności kierowcy (Drowsy Driver Alert) ostrzegający kierowców, gdy ich uwaga słabnie lub gdy nadchodzi senność; oraz system automatycznego hamowania awaryjnego (Automatic Emergency Braking) z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, które spowalnia pojazd aż do całkowitego zatrzymania, aby uniknąć (lub złagodzić) ewentualny wypadek. Jednakże najważniejszą nową funkcją jest asystent jazdy na autostradzie (Highway Assist), łączący tempomat adaptacyjny i asystenta pasa ruchu, aby automatycznie dostosowywać prędkość i tor jazdy pojazdu. W ten sposób samochód automatycznie pozostaje na środku pasa, w rozsądnej odległości od pojazdu poprzedzającego, zapewniając niezwykłe wrażenia z jazdy i całkowity spokój (dostępny w drugiej połowie roku).
Nowy Jeep Compass oferuje nową gamę, dostępną teraz w pięciu poziomach wyposażenia (Sport, Longitude, Limited, S i Trailhawk), z pięcioma różnymi kombinacjami jednostek napędowych - benzyna, diesel i hybryda plug-in, trzema skrzyniami biegów (sześciostopniową manualną, automatyczną dwusprzęgłową (DDCT) lub sześciostopniową automatyczną) - oraz napęd na przednie lub na cztery koła. Wersja benzynowa jest wyposażona w 1,3-litrowy silnik GSE o mocy 130 KM lub 150 KM, połączony odpowiednio z manualną skrzynią biegów i skrzynią DDCT z podwójnym suchym sprzęgłem, oba z napędem na przednie koła. Uzupełnieniem oferty silników spalinowych jest 1,6-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 130 KM współpracujący z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła. Gama hybryd plug-in jest oferowana z dwoma poziomami mocy - 190 KM i 240 KM, w połączeniu z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła eAWD.
Ponadto, dostępnych jest szereg rozwiązań w zakresie leasingu i finansowania oferowanych przez Leasys i FCA Bank, które sprawiają, że gama Jeepa i Nowy Compass są jeszcze bardziej dostępne dla Klientów.
Oprócz tego, w związku z premierą nowego Jeepa Compassa, Mopar® opracował nowe akcesoria w tym celu uzupełnienia funkcji nowego modelu, zwiększając możliwości personalizacji i jeszcze bardziej zwiększając komfort wnętrza.
Nowy design.
Nadwozie nowego Jeepa Compass ma odświeżony wygląd zewnętrzny, prezentując jeszcze bardziej wyrafinowany, nowoczesny design, doskonale dopasowanym do jego miejskiego charakteru. Zmiany dotyczą głównie przodu, charakteryzującego się teraz szerszym, bardziej muskularnym wyglądem, uzyskanym dzięki elementom stylizacyjnym rozwijającym się w linii poziomej i podkreślającym szerokość pojazdu i jego niezwykłą prezencję na drodze.
W porównaniu z oddzielną oprawą świateł przeciwmgielnych w poprzedniej wersji, elementy te są teraz zintegrowane w jednej szerokiej linearnej oprawie na środku, nadając konstrukcji przodu „warstwowy” wygląd.
Poziome elementy podkreślają linearność designu, a rzeźbione powierzchnie i trójwymiarowy efekt na siedmioszczelinowej osłonie chłodnicy podkreślają jego dynamikę.
Projektanci zmienili wygląd legendarnego grilla Jeepa, unosząc go w pionie i dzieląc na dwie poziome sekcje. Obejmuje on nowe reflektory full LED o cieńszym, smukłym profilu (w standardzie w całej gamie). Dostępne w trzech różnych rodzajach, nadają nowemu Compassowi odważniejszy wygląd. Zmieniono również położenie świateł do jazdy dziennej (DRL) - podkreślonych subtelną, wydłużoną formą, i wbudowanych teraz w reflektory. Dolny wlot powietrza jest szerszy i bardziej widoczny.
Dzięki wszystkim wyżej wymienionym zmianom, przód nowego modelu ma bardziej technologiczny charakter, oferując teraz trzy motywy w zależności od wersji wyposażenia: bardziej funkcjonalną i miejską wersję Limited z czarnymi zderzakami i nowymi 18” felgami aluminiowymi; elegancką wersję S z metalicznym szarym wykończeniem, zderzakami w kolorze nadwozia i nowymi 19” felgami aluminiowymi oraz motyw dedykowany terenowym osiągom Trail-Rated w wersji Trailhawk, oferującej specjalne wykończenie osłony chłodnicy, obramowanie świateł przeciwmgielnych w kolorze nadwozia, osłony podwozia i specjalne 17” felgi aluminiowe. Wprowadzając zmiany w nadwoziu Compassa skupiono się głównie na funkcjonalności, szczególnie w wersji Trailhawk posiadającej teraz wyżej umieszczone zderzaki i światła przeciwmgielne. Podobne zmiany wprowadzono w obudowie radaru kamery, przesuniętej wyżej w stosunku do dolnego wlotu powietrza w celu lepszej ochrony podczas jazdy terenowej.
Do kluczowych nowych elementów należą również światła do jazdy dziennej, światła drogowe, mijania i przeciwmgielne full-LED zwiększające widoczność pojazdu i jego bezpieczeństwo. Nowe oświetlenie przednie zwiększa jasność o około 100% w stosunku do reflektorów ksenonowych, poprawiając zarówno percepcję głębi, jak i oświetlenie boczne
Podobne wykończenie odnajdujemy z tyłu, gdzie również biegną poziome linie widoczne z przodu, podkreślając elegancki wygląd opraw świateł tylnych i nadając całości bardziej nowoczesny i imponujący wygląd.
Nowe wnętrze.
Celem zespołu projektowego Jeepa było całkowite przeprojektowanie wnętrza, nadając mu bardziej nowoczesny, wyrafinowany styl, spójny z wyglądem zewnętrznym pod względem elegancji, linearności i zawartości high-tech. Jednocześnie, ich praca podkreśliła potrzebę ponownego przemyślenia rozwiązań wewnętrznych celem poprawy praktyczności i bardziej funkcjonalnego wykorzystania przestrzeni oraz zaoferowania większych możliwości personalizacji.
Zmieniono wszystkie elementy, od deski rozdzielczej przez tunel centralny po panele drzwi. W rezultacie otrzymujemy wyrafinowane, przestronne wnętrze wykończone materiałami najwyższej jakości i z nowoczesnymi technologiami.
Zastosowanie różnych materiałów i faktur nadało nowej desce rozdzielczej trójwymiarowy efekt z poziomym „trójwarstwowym” otwarciem, przypominającym styl architektoniczny. Centralny poziomy panel deski rozdzielczej jest teraz niezwykle elegancki, z ultracienkimi wlotami powietrza, które znikają prawie całkowicie w jego warstwowej strukturze. Elementy sterujące są płynnie zintegrowane i łatwo dostępne, podobnie jak dotykowy ekran systemu Uconnect dominujący na środku deski rozdzielczej, teraz umieszczony wyżej i w bardziej ergonomicznej pozycji.
Warstwowa konstrukcja deski rozdzielczej pozwoliła zróżnicować i dostosować kabinę do różnych poziomów wyposażenia, poprzez zastosowanie różnych kombinacji materiałów, tekstur i kolorów, w tym tapicerki z prestiżowej skóry Nappa i praktycznej tkaniny sportowej na panelu centralnym oraz detali wykończenia z aluminium high-tech i włókna węglowego na panelu górnym.
Nowe chromowane wstawki otaczają wewnętrzny profil deski rozdzielczej, dostępny również z lustrzanym efektem płynnego chromu, szczotkowanego chromu lub w kolorze błyszczącej czerni (Piano Black) i metalicznej szarości (Gunmetal).
Celem zespołu projektowego była również poprawa funkcjonalności. Przeprojektowany tunel centralny znajduje się teraz wyżej i oferuje nowy, duży, prawie 5-litrowy schowek pod środkowym podłokietnikiem oraz dodatkowy schowek o pojemności 2,4 litra obok nowej dźwigni zmiany biegów, do przechowywania mini-tabletu lub innych małych akcesoriów. Te liczne inteligentne rozwiązania zapewniają prawie trzykrotnie większą pojemność schowków (o 4,4 litra).
Ponadto, poprawa funkcjonalności dotyczy także nadwozia, ponieważ nowa tylna klapa jest teraz otwierana ruchem stopy pod tylnym zderzakiem.
Kolejną ważną nową, funkcją high-tech Nowego Compassa jest 10,25” cyfrowy zestaw wskaźników Full HD podkreślający nowoczesny charakter modelu. Dostępny w standardzie dla wersji Limited, Trailhawk i S (opcjonalnie w Longitude), zapewnia użytkownikowi około dwudziestu opcji konfiguracji w pięciu spersonalizowanych menu.
Intuicyjna technologia zapewniona przez system Uconnect™ 5.
Nowy Compass jest wyposażony w najnowszej generacji system Uconnect, z 10,1” ekranem Ultra HD i intuicyjną obsługą. Nowy system Uconnect 5 jest wyposażony w mocniejszy, wydajniejszy procesor zapewniający pięciokrotnie większą szybkość pracy w porównaniu z poprzednią generacją. Dzięki zastosowaniu systemu operacyjnego Android i łączności 4G z aktualizacją OTA (Over-the Air), Uconnect 5 zapewnia elastyczność, która pozwala na ciągłą ewolucję systemu, oferując nowe treści, funkcje i usługi. Dzięki nowemu systemowi Uconnect kierowcy mogą korzystać z niezwykle intuicyjnego interfejsu umożliwiającego dostęp do wszystkich funkcji za pomocą „dotknij i przesuń” oraz stworzyć własny interfejs z dostępem jednym dotknięciem do ulubionych i często używanych funkcji.
System Uconnect 5 z 10,1” ekranem dotykowym i zintegrowaną nawigacją TomTom oferuje również system przetwarzania języka naturalnego z zaawansowanym rozpoznawaniem głosu, dzięki czemu kierowcy mogą rozmawiać z samochodem, monitorując jego ustawienia, programując klimatyzację i wybierając ulubioną muzykę. Funkcja jest zintegrowana z samochodami wyposażonymi w nawigację TomTom i można ją aktywować bez użycia rąk za pomocą hasła „Hey Jeep!”.
System Uconnect 5 oferuje więcej połączonych usług i funkcji, zapewniając niezrównaną łatwość użytkowania. Zestaw najważniejszych funkcji to:
Jeep Compass jest dostatecznie dobrze wyposażony, by zapewnić pasażerom samochodu łączność ze światem podczas jazdy. We wszystkich wersjach wyposażenia standardem jest bezprzewodowa ładowarka umożliwiająca łatwe ładowanie smartfonów (do 15 W). Aby rozpocząć ładowanie wystarczy położyć urządzenie na ładowarce indukcyjnej przed dźwignią zmiany biegów, dzięki temu życie za kierownicą staje się łatwiejsze, a przede wszystkim w 100% bezprzewodowe.
System Uconnect 5 w nowym Compassie oferuje również Uconnect Services, szereg innowacyjnych, połączonych usług dla Klientów, a także funkcję Emergency Call. Obejmują one:
Systemy bezpieczeństwa nowej generacji.
Pod względem bezpieczeństwa, nowy Jeep Compass oferuje jeszcze bardziej kompletne wyposażenie, odpowiednie do codziennej jazdy. Oprócz systemów dostępnych obecnie w standardzie w całej gamie - w tym systemu ostrzegania przed kolizją z przodu (Forward Collision Warning) i ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LaneSense Departure Warning), elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESC) z elektronicznym systemem przeciwdziałającym dachowaniu (ERM) oraz przednich, bocznych i kurtynowych poduszek powietrznych - wyposażenie dotyczące bezpieczeństwa czynnego i biernego zostało dodatkowo wzbogacone o nowe systemy i innowacyjne technologie, które udoskonalają interakcję pomiędzy kierowcą, samochodem i drogą. Systemy te zwiększają pole widzenia kierowcy, i wspomagają kierowcę w wykorzystaniu udogodnień zapewniających bezpieczną i bezstresową jazdę, zwłaszcza w mieście. Należą do nich system rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny asystent prędkości, system wykrywania senności kierowcy oraz automatycznego hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, oferowane jako wyposażenie standardowe we wszystkich wersjach. Co więcej, nowy Jeep Compass jest również pierwszym pojazdem Jeepa w Europie, który posiada Highway Assist, system wspomagania kierowcy do jazdy autonomicznej na poziomie 2 (L2), wykorzystujący połączenie tempomatu adaptacyjnego i asystenta pasa ruchu podczas jazdy po autostradach (opcjonalnie dostępny w drugiej połowie roku).
Nowe systemy bezpieczeństwa dostępne w nowym Compassie obejmują przede wszystkim:
Pełna gama silników.
Gama silników nowego Compassa obejmuje benzynowe, wysokoprężne i hybrydowe układy napędowe plug-in, wszystkie zgodne z normą Euro 6D Final. Obejmuje ona odświeżoną wersję 1,6-litrowego silnika Multijet II, który obecnie osiąga moc 130 KM przy 3750 obr/min i moment obrotowy 320 Nm przy 1500 obr/min, zestawioną z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła. W porównaniu z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra, dostępnym w poprzednim modelu, moc wzrosła o 10 KM, co przekłada się na korzyści zarówno w zakresie zużycia paliwa (niższe o 10%), jak i emisji CO2 (11 g/km mniej w cyklu WLTP).
Gama silników benzynowych obejmuje czterocylindrowy silnik turbo GSE o pojemności 1,3 litra z dwoma poziomami mocy: 130 KM i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub 150 KM i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego w połączeniu z sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DDCT (Dual Dry Clutch Transmission). Obie opcje benzynowe mają napęd na przednie koła.
Silnik o pojemności 1,3 litra został zaprojektowany tak, aby oferować doskonałe osiągi zarówno na drodze, jak i w terenie, zapewniając przy tym doskonały komfort jazdy. Unowocześniono go o specjalne dopasowanie turbodoładowania, które maksymalizuje reakcję silnika przy niskiej prędkości obrotowej silnika i zmniejsza emisję CO2 nawet o 27%. Zmniejsza również zużycie paliwa nawet o 30% (cykl WLTP) w porównaniu z poprzednimi wersjami benzynowymi 4x4 z automatyczną skrzynią biegów.
Czterocylindrowy silnik turbo o pojemności 1,3 litra z technologią hybrydową plug-in, o łącznej mocy silnika spalinowego i elektrycznego 190 KM lub 240 KM, z sześciobiegową przekładnią automatyczną i systemem eAWD zasila wersje 4xe i uzupełnia gamę silnikową nowego Compassa. Obecnie emblemat „4xe" identyfikuje wszystkie samochody Jeepa 4x4 o zwiększonych możliwościach, zapewniające doskonałą równowagę pomiędzy osiągami, przyjemnością z jazdy i poszanowaniem dla środowiska.
W wersjach 4xe silnik turbo o pojemności 1,3 litra jest zestawiony z silnikiem elektrycznym umieszczonym na tylnej osi i zasilany akumulatorem o mocy 11,4 kWh, który można ładować podczas jazdy lub zewnętrznie z gniazdka elektrycznego: w domu, przy użyciu wydajnej i ekskluzywnej ładowarki easyWallbox lub bardziej zaawansowanej Connected Wallbox, lub też na publicznych stacjach ładowania.
Wydajny 1,3-litrowy silnik turbo zapewnia moc 130 KM lub 180 KM, a wsparty 60 KM wytwarzanymi przez silnik elektryczny daje łącznie do dyspozycji 190 KM (wersja Longitude i Limited) lub 240 KM (wersje Limited, Trailhawk i S). Jeśli chodzi o moment obrotowy, silnik elektryczny zapewnia moment o wartości 250 Nm, natomiast silnik spalinowy 270 Nm. Dzięki połączeniu silnika spalinowego i elektrycznego, nowy Compass 4xe gwarantuje niezwykłe osiągi i przyjemność z jazdy, przyspieszając od zera do 100 km/h w około 7,5 sekundy (w zależności od wersji), osiągając maksymalną prędkość 130 km/h przy zasilaniu wyłącznie elektrycznym, która wzrasta do 200 km/h w trybie hybrydowym. Szybka reakcja i płynna praca zapewniają maksymalną przyjemność z jazdy.
Modele 4xe są również idealnymi samochodami do jazdy w mieście, dzięki technologii hybrydowej plug-in, która w całkowicie elektrycznym trybie pozwala Klientom na podróżowanie z zerową emisją zanieczyszczeń i średnim zasięgiem 47 do 49 km (cykl WLTP), w zależności od wersji. Na dłuższych trasach, w przypadku silnika spalinowego, średnia emisja CO2 wynosi od 44 do 47 g/km w trybie hybrydowym (cykl WLTP), w zależności od wersji, natomiast w przypadku dłuższej jazdy terenowej, dwa silniki elektryczne tworzące pętlę Powerloop, zapewniają stały dostęp do napędu eAWD, by bez obaw móc stawiać czoła najbardziej ekstremalnym przygodom.
Gama idealnie dopasowana do potrzeb.
Dzięki szerokiej gamie opcji do wyboru, Klienci mają teraz jeszcze większe możliwości personalizacji swojego nowego Compassa i stworzenia pojazdu, który idealnie będzie spełniał ich potrzeby i wymagania.
Dostępne są nowe materiały tapicerek, w tym skóra Nappa, tkaniny techno i wykończenia z efektem włókna węglowego. Wszystko to sprawia, że wnętrze jest jeszcze bardziej nowoczesne i wyrafinowane. Nowy Compass jest dostępny w pięciu różnych wersjach - Sport, Longitude, Limited, S i Trailhawk - oraz w modelu specjalnym 80th Anniversary. Klienci mogą również wybierać spośród pięciu różnych kombinacji układów napędowych i dwóch napędów- na przód lub na cztery koła; oraz spośród różnych kombinacji kolorów nadwozia, jednokolorowego lub dwukolorowego w połączeniu z czarnym dachem (w zależności od modelu). Paleta kolorów obejmuje Alpine White (biały), Glacier, Jetset Blue (niebieski), Blue Shade (niebieski), Sting Grey (szary), Colorado Red (czerwony), Carbon Black i Solid Black (czarne), trójwarstwowy Ivory (kość słoniowa), Blue Italia (niebieski) i Techno Green (zielony). Dodatkowo, wyłącznie w serii specjalnej 80th Anniversary, dostępne są Granite Crystal i zastosowane po raz pierwszy w gamie Compassa zupełnie nowe Mimetic Green i Urban Green. Oprócz większego poczucia nowoczesności, te dwa nowe matowe kolory nadwozia odzwierciedlają dwa oblicza nowego Compassa - bardziej odważny, przeznaczony do jazdy w terenie występuje w kolorze zielonym Mimetic, a ten bardziej nowoczesny i wielkomiejski w zielonym kolorze Urban.
Sport jest wersją podstawową i w standardzie wyposażona jest w system informacyjno-rozrywkowy z 8,4” ekranem z bezprzewodową integracją ze smartfonem, reflektory full LED, tylne czujniki parkowania, fotele z tkaniny i 16” felgi aluminiowe. W wersji Longitude dodano światła przeciwmgielne LED, 17” felgi aluminiowe, relingi dachowe, dwustrefową automatyczną klimatyzację, kamerę cofania oraz kolorowy, 7”, konfigurowalny wyświetlacz TFT w zestawie wskaźników. Wersja Limited oferuje w standardzie tempomat adaptacyjny, 18” felgi aluminiowe, przednie i boczne czujniki parkowania z funkcją automatycznego parkowania, system bezkluczykowy Keyless Enter&Go, deskę rozdzielczą obszytą skórą Nappa, nowy, 10,25”, w pełni cyfrowy zestaw wskaźników oraz system Uconnect z nowym, 10,1” ekranem dotykowym. Wyższy poziom wyrafinowania i specyfikacji technicznej znajdziemy w wersji S - najwyższa wersja wyposażenia oferuje światła full-LED, przednie zderzaki wraz z wlotami powietrza w kolorze nadwozia, 19” aluminiowe felgi, nową, otwieraną bez użycia rąk klapę bagażnika oraz skórzane fotele z elektryczną regulacją w ośmiu płaszczyznach. Wreszcie, gamę dopełnia Trailhawk – specjalna wersja terenowa z napędem 4x4 Trail-Rated, który wyróżnia się muskularnym, śmiałym wyglądem i oferuje specjalne wyposażenie do jazdy w terenie. Wyposażona jest w wysokiej klasy zawieszenie oraz wzorcowe wartości kątów terenowych: kąt natarcia 30,4°, kąt zejścia 33,3°, kąt rampowy 20,9° i prześwit 21,3 cm. Standardem w Trailhawk jest również system zarządzania trakcją Selec-Terrain z pięcioma trybami, które obejmują specjalny tryb Rock, dostępny wyłącznie w tej wersji.
Pierwszą wersją nowego Compassa, która pojawi się na rynku europejskim, będzie edycja specjalna „80th Anniversary”. Ten jubileuszowy model ma wyjątkowe elementy stylistyczne, jak jubileuszowe emblematy i ekskluzywne 18” aluminiowe felgi. Edycja specjalna „80th Anniversary" wyposażona jest w reflektory full LED oraz obręcze kół, grill, dolny pas nadwozia, obudowy lusterek bocznych i bagażnik dachowym wykończone w kolorze Neutral Grey. Akcenty w kolorze błyszczącej czerni zdobią dolne panele, nadkola, dach oraz oprawy świateł przeciwmgielnych.
Nowe, zaawansowane technologicznie wyposażenie obejmuje ekran dotykowy o przekątnej 10,1”, radio DAB, system Uconnect 5 zapewniający możliwość bezprzewodowego korzystania z funkcji CarPlay oraz integrację smartfona z systemem Android Auto, interaktywną nawigację 3D Tom Tom i usługi Uconnect™. Wnętrze kabiny pasażerskiej edycji specjalnej wyróżnia się deską rozdzielczą wykończoną czarną skórą Nappa, fotelami z tapicerką z winylu i tkaniny o wzorze rombu ze szwami w kolorze Diesel Grey oraz motywem „80th Anniversary".
Wreszcie, nowy Jeep Compass zapewnia dostęp do korzyści płynących z Jeep Wave, nowego programu lojalnościowego ze specjalną obsługą Klienta, oferującego właścicielom samochodów marki Jeep ekskluzywne usługi, w tym przeglądy okresowe i pomoc drogową, specjalne usługi dla Klientów oraz uprzywilejowany dostęp do wydarzeń organizowanych przez markę i jej partnerów.
Z okazji wprowadzenia na rynek nowego Compassa, Mopar® przygotował nowe akcesoria, których celem jest uzupełnienie wyposażenia nowego samochodu o dodatkowe elementy, zwiększenie możliwości personalizacji i poprawa komfortu wnętrza.
Właściciele nowego Jeepa Compass będą mogli wybierać spośród ponad 100 oryginalnych akcesoriów Jeep powered by Mopar, zaprojektowanych i wyprodukowanych specjalnie, aby zapewnić najbardziej wszechstronne i szerokie możliwości personalizacji Jeepa Compass, a równocześnie pozwolą odzwierciedlić styl życia właściciela. Akcesoria Mopar® zostały stworzone w ścisłej współpracy z zespołami inżynierów i projektantów marki Jeep, aby zapewnić maksymalną jakość.
Mopar® pracował nad spełnieniem wymagań klientów, aby podkreślić funkcjonalny i emocjonalny charakter samochodu, ale także jego predyspozycje do personalizacji. Niektóre z nowych funkcji będą dostępne latem tego roku. Dwie nowe Linie Kolorystyczne, obejmujące obudowy lusterek, pierścienie osłony chłodnicy z przodu oraz przednią i tylną maskownicę, zostaną dodane do dostępnej już linii kolorystycznej w błyszczącej czerni. Światło ambientowe wewnątrz samochodu podkreśla estetykę kabiny, dodając akcenty świetlne w miejscach na nogi kierowcy i pasażera. Dash Cam jest w stanie nagrywać w ciemności i przy słabym oświetleniu, a szerokokątny obiektyw zapewnia pokrycie wszystkich kątów. Organizer montowany na zagłówku przednich foteli, posiada dwie wielofunkcyjne kieszenie oraz uchwyt na tablet. System modułowy zagłówka oferuje wiele rozwiązań i komfort podróżowania dzięki wieszakowi na ubrania, uchwytowi na tablet, składanemu stolikowi i uniwersalnemu haczykowi. Pakiet Mopar 4xe Pack oferuje wybór "niebieskich" akcesoriów do stylizacji, zaprojektowanych w celu podkreślenia "elektrycznego" charakteru wersji 4xe.
Oprócz tych elementów wyposażenia, istnieje szeroki wybór akcesoriów do transportu ładunków (relingi dachowe i hak holowniczy, uchwyty na narty, rowery i sprzęt wodny), bezpieczeństwa i ochrony (alarm samochodowy, czujniki parkowania i foteliki dziecięce) oraz akcesoriów do pojazdów elektrycznych (przewód do ładowania, Easy & Connected Wallbox).
Źródło: JEEP MEDIA