Ford Transit zawsze spełniał oczekiwania zarówno wielkich firm, jak również drobnych przedsiębiorców. Pierwsza generacja, która powstała w 1965 roku pokazała, że stosunkowo niewielkie auto może mieć ogromne możliwości ładunkowe. Dziś możemy skonfigurować odpowiedni model do własnych potrzeb. Mimo bogatej oferty jedno pozostało niezmienne – ogromne możliwości, solidność i niezawodność w każdych warunkach.
Niezawodny Ford Transit jest dostępny w wielu odmianach, by sprostać wszystkim wymaganiom, a gama proponowanych modeli systematycznie się powiększa.
Niewielki Transit Courier do miasta, świetnie wyposażone Transit Connect i Custom oraz Transit do najcięższych zadań – szeroka oferta samochodów dostawczych przyczynia się do umacniania wiodącej pozycji Forda na rynku samochodów dostawczych.
Modele wyposażone są w nowoczesne napędy hybrydowe, zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy oraz ponadprzeciętną funkcjonalność.
Ford Transit stawia na uniwersalność, dlatego w ofercie znajduje się wiele odmian dopasowanych do indywidualnych preferencji oraz wymagań. Niezależnie od tego, czy potrzebny jest zwinny i kompaktowy samochód dostawczy, czy też duży pojazd oferujący ogromną przestrzeń ładunkową, Ford ma dopasowaną ofertę, która sprosta wszystkim wymaganiom.
Ofertę Transita otwiera najmniejsza odmiana Courier, która sprawdzi się w trudnej pracy np. przy dostarczaniu przesyłek lub dostawach towaru. Mimo kompaktowych rozmiarów, które zapewniają zwinność w mieście, Transit Courier oferuje przestrzeń ładunkową o pojemności aż 2,3 m3. Auto mierzy zaledwie 4157 mm długości, dzięki czemu jazda po zatłoczonym mieście, osiedlowych uliczkach lub peryferiach miast nie będzie problemem. Średnica zawracania pomiędzy krawężnikami to zaledwie 10,5 metra – a to zdecydowanie mniej, niż w przypadku wielu konwencjonalnych samochodów kompaktowych.
Łatwość prowadzenia idzie w parze z dynamiką. W ofercie umieszczono dwa silniki – benzynowy i wysokoprężny. Dodatkowo silnik Diesla dostępny jest w dwóch wariantach – o mocy 75 albo 100 KM. Niezależnie od wybranej wersji, można być pewnym niskiego zużycia paliwa – nawet 5,3 l/100km w przypadku silnika wysokoprężnego. Warto również wspomnieć o bogatym wyposażeniu. Auto może się poszczycić szeregiem zaawansowanych technologii, które ułatwiają kierowcy codzienną pracę. Wśród nich znajdziemy m.in. Ford SYNC 3 z obsługą głosową telefonu i funkcji samochodu oraz system kontroli prędkości.
Jeśli ktoś szuka ponadprzeciętnej funkcjonalności, ale nie chce rezygnować z cech, które zna z tradycyjnych modeli marki Ford, powinien zwrócić uwagę na Transita w wersji Connect. Przede wszystkim mamy tu o wiele szersze możliwości personalizacji i wyposażenia auta. Przykładowo model ten może być wzbogacony w specjalną przegrodę z funkcją klapy umożliwiającą przewożenie długich przedmiotów do 3,4 m. Poza tym do wyboru są dwie długości nadwozia L1 i L2 oraz trzy wersje: Van, Kombi N1 i Van z podwójną kabiną.
W ofercie jest także niezwykle ciekawa i atrakcyjna wizualnie odmiana Active. Wygląd idzie również w parze z funkcjonalnością i wygodą, bowiem w tej wersji, oprócz wielu nakładek na nadwozie, które chronią lakier przed zadrapaniami, dostajemy również wyższy prześwit, który idealnie sprawdzi się w nieco trudniejszym terenie np. za miastem czy w lesie. Pod maską może pracować silnik 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM, jak również jeden z dwóch silników wysokoprężnych 1.5 EcoBlue o mocy 100 lub 120 KM. W odmianach z silnikiem Diesla napęd może być przekazywany za pomocą automatycznej przekładni o 8 przełożeniach.
Ford Transit Custom to niemal klasyka gatunku. Od zawsze słynął z legendarnej wytrzymałości, niezawodności, funkcjonalności oraz komfortu typowego dla aut osobowych. Teraz dostarcza on jeszcze więcej zaawansowanych rozwiązań i technologii, a także oferuje nowoczesne silniki wysokoprężne oraz zaawansowane napędy hybrydowe. To między innymi napędy sprawiają, że to auto jest tak uniwersalne i sprawdzi się w każdym zadaniu.
Jednym z ciekawszych rozwiązań jest napęd EcoBlue Hybrid z tzw. miękką hybrydą, czyli dodatkową instalacją 48 V, która wspiera jednostkę napędową nie tylko zmniejszając zużycie paliwa, ale poprawiając komfort codziennej eksploatacji i dynamikę np. podczas ruszania spod świateł. Ponadto występuje również odmiana hybrydowa typu plug-in, która, po naładowaniu baterii, jest w stanie pokonać nawet 50 km w trybie bezemisyjnym. Przy wykorzystaniu odpowiedniej infrastruktury, codzienna eksploatacja może być niezwykle ekonomiczna. Dla tradycjonalistów są oczywiście silniki wysokoprężne EcoBlue o mocy nawet 185 KM.
Ten wyjątkowy van zapewnia aż 6 m3 w wersji z krótkim nadwoziem (L1 – 4973 mm), podczas gdy wersja z długim nadwoziem (L2 – 5340 mm) oferuje 6,8 m3. Do wyboru są także dwie wersje wysokości H1 i H2 (od 1922 do 2426 mm w zależności od wersji). Kierowca ma także do dyspozycji szereg systemów wsparcia od systemu rozpoznawania znaków drogowych, po system stabilizacji toru jazdy przyczepy. W ofercie są także nadwozia Van z podwójną kabiną, Kombi i Kombi-Van oraz niezwykle ciekawa odmiana Nugget.
Pojemność 15,1 m3, długość ponad 3 metry i ładowność do 2,4 tony w wersji z 5-tonową masą całkowitą – tak w skrócie prezentuje się przestrzeń ładunkowa modelu Ford Transit Van. Do tego szeroko otwierane drzwi boczne, komfortowa wysokość załadunku oraz nisko zawieszony próg tylnych drzwi ułatwiają zarówno załadunek, jak i rozładunek. To podstawowe cechy kultowego już pojazdu dostawczego. W ofercie jest również odmiana z podwójną kabiną, a wszystkie wersje są dostępne w różnych konfiguracjach długości – od L2 do L4 (od 5531 do 6704 mm) – oraz dwóch wersjach wysokości – od H2 do H3 (od 2490 do 2790 mm).
Pojemność i ładowność są oczywiście najważniejsze, ale w najnowszej odsłonie tego modelu nie zabrakło mnóstwa nowoczesnych rozwiązań i systemów wsparcia oraz ochrony. Do najważniejszych funkcji należy między innymi system BLIS (monitorowanie martwego pola widzenia w lusterku), Cross Traffic Alert (ostrzeganie o pojazdach nadjeżdżających podczas wyjazdu z miejsca parkingowego z prawej oraz lewej strony) czy Active Park Assist (system automatycznego parkowania). Takie dodatki sprawiają, że manewrowanie tak dużym autem jest nie tylko prostsze, ale również znacznie bezpieczniejsze. Nad komfortem w trasie czuwa także inteligentny tempomat Adaptive Cruise Control.
W trudnych warunkach, a takich nie brakuje np. na budowie lub za miastem, sprawdzi się z kolei napęd na wszystkie koła (AWD) zapewniający maksymalną przyczepność bez względu na warunki. Największego Transita napędzają 2-litrowe silniki wysokoprężne Ford EcoBlue nowej generacji, dzięki którym pojazd jest mocniejszy i bardziej wydajny niż kiedykolwiek przedtem. Do wyboru jest jeden z czterech wariantów mocy do 185 KM oraz 415 Nm momentu obrotowego. Z takim sercem żaden transport nie będzie problemem.
Ford Transit Podwozie z pojedynczą lub podwójną kabiną dostarcza wiele możliwości konwersji dopasowanych do charakteru biznesu. Wywrotka? Pojazd ratowniczy? Laweta a może chłodnia? Solidne podwozie może być bazą dla wielu zastosowań. Uniwersalne rozwiązanie marki Ford zmienia postrzeganie tego typu pojazdów między innymi dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań, które są spotykane w samochodach osobowych.
Na przykład, elektryczny układ wspomagania kierownicy dostosowuje się do szybkości pojazdu, umożliwiając lekkie manewrowanie przy niskich prędkościach oraz bardziej stabilne przy wyższych. Z kolei inteligentny tempomat sprawia, że długie przejazdy autostradowe są mniej męczące i bardziej ekonomiczne, a napęd na wszystkie koła (AWD) zapewnia pewne prowadzenie na nieutwardzonych nawierzchniach. Dostępny jest także tradycyjny napęd na przednią oś (FWD), zapewniający niższe spalanie oraz na tylne koła (RWD), który sprawdzi się w najcięższych zadaniach.
Transit Podwozie może być wyposażony w jeden z zaawansowanych 2-litrowych silników wysokoprężnych Ford EcoBlue, dzięki którym jest jeszcze mocniejszy i wydajniejszy. Cztery dostępne warianty mocy zapewniają do 185 KM oraz 415 Nm momentu obrotowego. Każdy silnik spełnia rygorystyczne wymogi standardów dotyczących emisji spalin Euro 6.2. Pojazd jest również dostępny z silnikiem Heavy Duty Truck (HDT) oraz w wersji mild Hybrid Electric Vehicle (mHEV).
Źródło: FORD MEDIA