Pakiety kolorystyczne
Systemy Wspomagania Prowadzenia
Systemy Wspomagania Parkowania
Systemy Nawigacji i Multimedia
Komfort
Opcje
Elementy wyposażenia
DS 4 - TECHNOLOGIA STAJE SIĘ WYRAFINOWANIEM
DS 4 ma wyjątkowe proporcje. Przyciągająca wzrok sylwetka ma imponujące wymiary: szerokość 1,83 metra, bardzo duże koła o średnicy 720 milimetrów (średnica obręczy kół nawet 20 cali, a w wersji TROCADERO i PERFORMANCE LINE – 19 cali), kompaktową długość 4,40 m i wysokość 1,47 m.
Przód pojazdu podkreśla nowa sygnatura świetlna. Doskonale dopracowane reflektory są wyposażone w system DS MATRIX LED VISION , który łączy światła matrycowe i kierunkowe. W reflektorach zostały również zintegrowane światła do jazdy dziennej złożone z dwóch rzędów diod LED po każdej stronie (łącznie 150 diod LED). DS WINGS łączą światła przednie z osłoną chłodnicy. W niektórych wersjach osłona chłodnicy jest dwuczęściowa. Charakteryzuje się coraz większymi elementami w kształcie rombów, które wyłaniają się z trójwymiarowego grilla. Długa maska nadaje dynamiki bryle pojazdu.
Linie nadwozia łączą płynność i wyrazistość. W mocno wyprofilowane powierzchnie boczne wbudowano klamki ukryte w nadwoziu. Stosunek szerokości nadwozia do kół o dużej średnicy (w tym 20-calowych obręczy z aerodynamicznymi wstawkami) został przejęty z samochodu koncepcyjnego DS AERO SPORT LOUNGE i zapewnia pojazdowi niezrównany wygląd.
Z tyłu dach został przedłużony i schodzi bardzo nisko, by przejść w mocno pochyloną tylną szybę, na której umieszczono dedykowany odblaskowy wzór, który jest widocznym symbolem uznanego know-how. Sylwetka zyskuje na stylu w takim samym stopniu jak na aerodynamice. Masywne tylne błotniki z krzywiznami i ostrymi krawędziami nadwozia eksponują tylny słupek, dodatkowo zaakcentowany błyszczącym czarnym lakierem i inkrustowanym emblematem DS Automobiles. Tył otrzymał sygnaturę świetlną nowej generacji ze światłami z motywem łuski wykonanymi w technice laserowej.
DS 4 przeobraża się. W centrum gamy znajduje się DS 4, którego mottem jest elegancja podkreślona specjalnym kształtem przodu nadwozia, subtelnymi, chromowanymi akcentami oraz dachem, dostępnym również w kolorze czarnym, który ma nadać modelowi atletycznego wyglądu.
DS 4 CROSS gra z wizualną percepcją nadwozia SUV. Ma przemodelowane dolne elementy zderzaków podkreślone specjalną osłoną oraz czarnym matowym kolorem. Całości dopełniają górne krawędzie szyb i osłona chłodnicy w kolorze błyszczącej czerni, charakterystyczne 19-calowe obręcze kół, relingi dachowe również w kolorze błyszczącej czerni oraz dach w kolorze nadwozia. W opcji model DS 4 CROSS może być wyposażony w zaawansowaną kontrolę trakcji Advanced Traction Control, zapewniającą lepszą przyczepność, z trybami jazdy po piasku, śniegu i błocie oraz w system Hill Assist Descent Control.
DS 4 PERFORMANCE LINE ma dynamiczny styl. Oprócz ekskluzywnego wnętrza oferuje zewnętrzne wykończenie w kolorze czerni – DS WINGS, listwa między tylnymi światłami, osłona chłodnicy i obramowania bocznych szyb oraz charakterystyczne 19” obręcze kół Minneapolis w kolorze czarnym.
Model DS 4 E-TENSE 225 z napędem hybrydowym plug-in czerpie z doświadczenia zespołu DS Performance, potwierdzonego czterema tytułami mistrza świata (kierowców i zespołowych) zdobytymi w Mistrzostwach Formuły E 2019 i 2020. Napęd, równie efektywny, co wydajny, bazuje na 4-cylindrowym silniku PureTech o mocy 180 koni mechanicznych i 110-konnej jednostce elektrycznej z akumulatorem o łącznej pojemności 12,4 kWh, co zapewnia zasięg do 55 km w cyklu mieszanym WLTP[1]. Moment obrotowy 360 Nm umożliwia osiągnięcie prędkości 100 km/h w 7,7 sekundy i pokonanie dystansu 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 27,3 sekundy przy zużyciu zaledwie 1,3 litra / 100 km i emisji od 29 gramów CO2 na km w cyklu mieszanym WLTP1.
Dostępne będą trzy silniki benzynowe: PureTech 130 Automatic, PureTech 180 Automatic i PureTech 225 Automatic oraz silnik wysokoprężny BlueHDi 130 Automatic, których zużycie paliwa (od 4,8 litra/100 km w przypadku oleju napędowego i 5,9 litra / 100 km dla benzyny w cyklu mieszanym WLTP1) i emisja CO2 (125 g/km w przypadku oleju napędowego i 135 g dla benzyny) są szczególnie konkurencyjne w porównaniu z rywalami.
DS 4 dysponuje bardzo bogatą ofertą wykończenia wnętrza. Wnętrze OPERA Criollo Brown jest ikoną stylu marki DS Automobiles i stanowi esencję jej najlepszego know-how dzięki charakterystycznym fotelom o wysokiej gęstości pokrytym skórą Nappa z motywem bransolety zegarka. Deska rozdzielcza jest również pokryta skórą Nappa Criollo Brown. Elementy dekoracyjne z brązowego jesionu wprowadzają nutę wyrafinowania. Elektryczne regulowane przednie fotele mają pneumatyczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Są ogrzewane i wentylowane oraz mają funkcję masażu.
Wnętrze ze skóry Pebble Grey oraz Criollo Brown daje wrażenie przestrzeni i światła. Fotele, środkowa konsola, środkowy podłokietnik i podłokietniki w drzwiach zostały pokryte skórą Pebble Grey o ziarnistej fakturze. Tworzą kontrast z deską rozdzielczą obitą skórą Nappa, z kierownicą pokrytą skórą Criollo Brown i z drewnianymi wstawkami w kolorze brązowego jesionu.
Te dwa wnętrza OPERA Criollo Brown oraz ze skórzaną tapicerką Pebble Grey oraz Criollo Brown są oferowane w opcji w wersjach RIVOLI i TROCADERO modeli DS4 i DS4 CROSS. W wersji RIVOLI w standardzie oferowane jest wysokiej klasy i eleganckie wnętrze ze skórzaną tapicerką w kolorze czarnym bazaltowym, a w wersji TROCADERO – wnętrze z fotelami o wysokiej gęstości pokrytymi tkaniną Tungstène oraz niezwykle atrakcyjnym płótnem DS.
Wnętrza Alcantara® w kolorze czarnym oraz Alcantara® PERFORMANCE LINE z fotelami z ziarnistej czarnej skóry bazaltowej występują wyłącznie w wersjach PERFORMANCE LINE i PERFORMANCE LINE+. Środkowa konsola i deska rozdzielcza są również pokryte Alcantarą®, a w wersji PERFORMANCE LINE skórzana kierownica z przeszyciami jest wykończona elementami z kutego karbonu.
DS 4 BASTILLE i DS 4 BASTILLE+ mają wnętrza wykończone tkaniną Tungstène lub Tungstène łączoną z płótnem DS i wyposażone są w siedzenia o wysokiej gęstości, równie stonowane, co eleganckie.
W zakresie łączności priorytetem było oferowanie zaawansowanych rozwiązań w standardzie od poziomu wyposażenia TROCADERO, aby kierowca nie musiał już odrywać wzroku od drogi. Wyświetlacz DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY proponuje awangardowe doświadczenie i stanowi pierwszy krok w stronę rozszerzonej rzeczywistości. Nowa immersyjna technologia umożliwia wyświetlane informacji niezbędnych w trakcie prowadzenia bezpośrednio „na drodze”. Złudzenie optyczne sprawia, że dane wyświetlane są cztery metry przed przednią szybą, tam gdzie naturalnie pada wzrok kierowcy. Pole wyświetlania ma niespotykaną dotąd w segmencie przekątną 21”. Odnosi się wrażenie, że najważniejsze informacje o prędkości, działaniu systemów wspomagania prowadzenia, nawigacji, o odtwarzanej muzyce oraz ostrzeżenia są wyświetlane wprost na drodze.
Ta eksperymentalna technologia, doskonale dostosowana do naszej percepcji i zmysłów jest jednym z elementów kompleksowej oferty – całkowicie nowego systemu informacyjno-rozrywkowego z ekranem 10”: SYSTEMU DS IRIS. Nowy interfejs działa jak ekran smartfonu – szybko i płynnie reaguje na dotknięcie. Umożliwia też utworzenie spersonalizowanych profili użytkowników dzięki widżetom. Ustawienia i sposób wyświetlania zmienia się automatycznie, gdy tylko dany użytkownik wsiada do samochodu. Możliwość personalizacji oznacza po prostu, że każdy użytkownik może dostosować ustawienia i wybrać funkcje w zależności od potrzeb.
SYSTEMEM DS IRIS SYSTEM można sterować za pomocą poleceń głosowych i gestów – układ ma wbudowanego osobistego asystenta, który rozpoznaje i wykonuje polecenia głosowe.
Całość wspiera unikatowy, umieszczony na środkowej konsoli system sterowania za pomocą gestów – DS SMART TOUCH. Jest to ekran dostępny na wyciągnięcie ręki. Wystarczy wskazać gestem jedną z ulubionych funkcji zaprogramowanych wcześniej przez użytkownika. Ekran rozpoznaje również takie gesty jak zoom (powiększenie), zmniejszenie i rozpoznawanie pisma.
System wraz z mapami aktualizuje się w czasie rzeczywistym w oparciu o dane z chmury, jest więc stale aktualny.
System DS DRIVE ASSIST, wprowadzony w najnowszych modelach DS, umożliwiający półautonomiczną jazdę na poziomie 2 (najwyższy poziom, jaki jest obecnie dozwolony na drogach), jest również obecny w DS 4: regulator prędkości dostosowuje prędkość pojazdu do warunków na drodze, z możliwością zatrzymywania się i ruszania w korkach. System zapewnia również precyzyjną jazdę po wybranym przez kierowcę pasie ruchu.
Na początku 2022 r. w DS 4 pojawi się nowa wersja systemu: DS DRIVE ASSIST 2.0, który został wzbogacony o trzy nowe funkcje: półautomatyczne wyprzedzanie, dostosowanie prędkości na zakrętach oraz zalecanie z wyprzedzeniem ograniczeń prędkości pokazywanych na znakach drogowych. Kierownica jest teraz wyposażona w czujnik, który sprawdza, czy kierowca cały czas zachowuje kontrolę nad pojazdem.
Nowe radary umieszczone w każdym z rogów samochodu są wykorzystywane również przez inne funkcje, takie jak kontrola martwego pola dalekiego zasięgu (do 75 metrów) i alarm sygnalizujący ruch za samochodem, aby uniknąć niebezpiecznych sytuacji z powodu braku widoczności w martwych punktach.
DS Automobiles to również koncepcja dynamicznej i bezstresowej jazdy. W przypadku DS 4 przekłada się to wprost na wzorcowe wyczucie nawierzchni drogi. Jedną z mocnych stron DS 4 jest aktywne zawieszenie DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, unikatowe w tym segmencie samochodów rozwiązanie wykorzystujące kamerę. Kamera, umieszczona u szczytu przedniej szyby, umożliwia wykrywanie z wyprzedzeniem nierówności nawierzchni i przesyła zbierane informacje do modułu elektronicznego. Dzięki czterem czujnikom poziomowania nadwozia i trzem przyspieszeniomierzom system może niezależnie sterować pracą zawieszenia każdego z kół. Na podstawie zebranych informacji może zwiększyć lub zmniejszyć sztywność zawieszenia zależnie od sytuacji. W efekcie zwiększa komfort jazdy bez względu na stan nawierzchni drogi. Należy pokreślić, że w ten system wyposażona jest w standardzie wersja z jednostką napędową E-TENSE 225.
Kolejną technologią, która pozwoliła DS Automobiles wyróżnić się na tle konkurencji jest: DS NIGHT VISION. System zapewnia lepszą widoczność drogi i zagrożeń, które mogą się na niej pojawić. Podczas jazdy nocą lub w słabym oświetleniu umieszczona w osłonie chłodnicy kamera na podczerwień wykrywa pieszych i zwierzęta z odległości do 200 metrów. Kierowca widzi potencjalne zagrożenia na drodze na zespole zegarów, a komunikaty ostrzegawcze na DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY informują o zagrożeniach, dając dość czasu na zareagowanie.
Kierowcę wspiera w manewrach również system 360˚ Vision z czterema kamerami, z których dwie znajdują się w lusterkach zewnętrznych.
Gama składa się z trzech wersji: DS 4, DS 4 CROSS i DS 4 PERFORMANCE LINE, każda wersja oferuje kilka poziomów wyposażenia:
DS 4 LA PREMIÈRE to ekskluzywna edycja limitowana, która jest ukoronowaniem gamy DS 4. Może być napędzana trzema silnikami (E-TENSE 225, PureTech 180 Automatic lub PureTech 225 Automatic). Oferowana jest z wnętrzem OPERA Criollo Brown i wyjątkowym wyposażeniem standardowym, w tym DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY, SYSTEMEM DS IRIS, DS SMART TOUCH, DS MATRIX LED VISION, DS ACTIVE SCAN SUSPENSION i DS DRIVE ASSIST. Na zewnątrz wyróżnia się unikatowym połączeniem czarnej osłony chłodnicy z chromowanymi diamentowymi elementami oraz czarnymi błyszczącymi DS WINGS, ekskluzywnym emblematem „1”, charakterystycznym dla LA PREMIÈRE oraz czarną listwą łączącą lampy tylne oraz listwami na progach i górnych krawędziach bocznych szyb. Edycja limitowana jest dostępna w dwóch kolorach: Crystal Pearl i Lacquered Grey.
„DS 4 ze swoim niepowtarzalnym stylem, poziomem wyrafinowania oraz pojawieniem się nowych i ekskluzywnych technologii w swojej kategorii wprowadza nową jakość na rynku. Ponadto ten innowacyjny model oferuje konkurencyjne ceny w segmencie premium C kompaktowych sedanów i SUV-ów z nadwoziem coupé. Dzięki temu DS 4 pomoże nam zwiększyć znajomość marki i pozwoli nam osiągnąć nowy poziom realizacji naszych ambicji”.
Béatrice Foucher, dyrektor generalna DS Automobiles
Źródło: DS MEDIA