CITROËN C5 AIRCROSS SUV HYBRID: SUV KLASY Ë-KOMFORT
Dzięki wzorcowej modularności, Citroën C5 Aircross SUV Hybrid jest obecnie najbardziej modułowym samochodem w swoim segmencie: 3 tylne niezależne, przesuwne, odchylane i składane do poziomu podłogi siedzenia, pojemność bagażnika Best in Class. Dysponujący zasięgiem 50 km1 w trybie elektrycznym, emitujący zaledwie 39 g CO2/km1 i zużywający jedynie 1,7 l/100 km1 paliwa w cyklu WLTP. Citroën C5 Aircross SUV Hybrid stanowi kolejny etap w procesie transformacji energetycznej marki Citroën, oferując hybrydowy napęd plug-in, który łączy w sobie zaawansowaną technologię z konkurencyjnymi kosztami użytkowania. Citroën C5 Aircross SUV Hybrid, produkowany jest we Francji w zakładzie Rennes-La Janais, obok spalinowych wersji tego modelu, których sprzedaż już osiągnęła 80 000 egzemplarzy.
„Jestem bardzo dumna, że mogę zaprezentować dzisiaj Citroëna C5 Aircross SUV Hybrid, który jest pierwszym ogniwem naszej strategii elektryfikacji. Ten flagowy pod względem zaawansowanych technologii model marki Citroën jest prawdziwie wszechstronnym samochodem: elektryczny na co dzień, spalinowy w razie potrzeby – to gwarancja najwyższego poziomu komfortu dla wszystkich”.
Linda Jackson – dyrektor generalna marki Citroën
PIONIER ELEKTRYCZNEJ OFENSYWY MARKI CITROËN
Citroën C5 Aircross SUV Hybrid jest pierwszym ogniwem elektrycznej ofensywy rozpoczętej przez markę Citroën, której celem jest stworzenie oferty elektrycznych wersji wszystkich modeli w gamie marki do 2025 roku. Rok 2020 będzie dla marki Citroën rokiem zapoczątkowującym rozszerzanie gamy modeli, która będzie stopniowo wzbogacana o wersje z napędem w 100% elektrycznym i napędem hybrydowym plug-in, stanowiącymi uzupełnienie odznaczających się wysokimi osiągami wersji spalinowych. Od Citroëna C5 Aircross SUV Hybrid, wszystkie nowe modele marki będą miały swoją wersję zelektryfikowaną, odzwierciedlającą zaangażowanie marki Citroën w transformację energetyczną, która ma na celu stworzenie w kluczowych segmentach rynku oferty modeli, w każdym segmencie i na wszystkich rynkach, inspirowanej potrzebami i zwyczajami klientów.
NAJWYŻSZY POZIOM KOMFORTU DOSTĘPNY DLA KAŻDEGO
Cała atrakcyjność unikatowego, nowoczesnego i zaawansowanego technologicznie SUV-a, wkraczającego w nowy etap programu Citroën Advanced Comfort® poprzez tę hybrydową wersję plug-in:
WSZECHSTRONNOŚĆ
Citroën C5 Aircross SUV Hybrid, będący ucieleśnieniem najwyższej klasy w gamie marki Citroën, oferuje znacznie więcej możliwości swym użytkownikom dzięki pełnej wszechstronności: przyjemność bezstresowej jazdy w trybie elektrycznym na codziennych trasach, dzięki zasięgowi wynoszącemu 50 km1 (w cyklu WLTP), ułatwiony dostęp do miejskich stref ograniczonego ruchu kołowego w połączeniu z możliwością przejścia w każdej chwili na tryb spalinowy na dłuższych trasach.
PODRÓŻOWANIE KLASĄ Ë-KOMFORT
Citroën C5 Aircross SUV Hybrid, Silent Urban Vehicle mogący bezgłośnie i bez jakichkolwiek drgań poruszać się po codziennych trasach, oferuje wyjątkowy poziom komfortu w kabinie i jeszcze skuteczniejsze wyciszenie dzięki akustycznym przednim klejonym szybom, zawieszeniu z Progresywnymi Ogranicznikami Hydraulicznymi® czy siedzeniom Advanced Comfort, odtwarzając efekt latającego dywanu tak typowego dla modeli marki Citroën z dawniejszych czasów. Przyjemność i płynność jazdy w trybie elektrycznym dzięki bezzwłocznie dostępnemu, osiągającemu wysoką wartość do 320 Nm momentowi obrotowemu i liniowym przyspieszeniom, jakie zapewnia niegenerująca efektu sprzęgła automatyczna, zelektryfikowana skrzynia biegów ë-EAT8. Dzięki łącznej mocy 225 KM (silnika benzynowego o mocy 180 KM i silnika elektrycznego o mocy 80 kW), Citroën C5 Aircross SUV Hybrid wyróżnia się doskonałymi osiągami, które zapewniają najwyższą przyjemność prowadzenia. Nowy SUV C5 Aircross w wersji hybrydowej plug-in jest wciąż Best in Class pod względem modularności wnętrza, dzięki pomysłowemu umieszczeniu wysokonapięciowego akumulatora trakcyjnego pod tylnymi siedzeniami: 3 oddzielne tylne siedzenia o tej samej szerokości, przesuwne, odchylane i składane do położenia podłogi i rekordowo duży jak na hybrydę plug-in w segmencie C-SUV-ów bagażnik o pojemności od 460 do 600 l. Prosty i przyjazny w użytkowaniu Citroën C5 Aircross SUV Hybrid jest hybrydą plug-in zaprojektowaną z myślą o ułatwianiu codziennego życia: szybkie, proste i programowalne ładowanie, intuicyjne, łatwe w obsłudze interfejsy i ekosystem dedykowanych usług mobilnych dla jeszcze większego spokoju ducha.
OFERTA WIODĄCEGO W GAMIE, ZELEKTRYFIKOWANEGO MODELU INSPIROWANEGO POTRZEBAMI I ZWYCZAJAMI KLIENTÓW
Citroën jako marka popularna, stawia sobie za cel budowanie oferty dostosowanej do sposobów użytkowania samochodu każdego klienta i czynne uczestniczenie w procesie transformacji energetycznej poprzez rozszerzanie oferty modeli niskoemisyjnych LEV (Low Emission Vehicle) dla szerokich rzesz użytkowników w każdym segmencie i na wszystkich rynkach zbytu. Wraz z wprowadzeniem do oferty Citroëna C5 Aircross SUV Hybrid, Citroën zapoczątkowuje rozszerzanie gamy modeli, która będzie szybko wzbogacana o wersje z napędem w 100% elektrycznym i napędem hybrydowym plug-in, stanowiące uzupełnienie odznaczających się wysokimi osiągami wersji spalinowych i dedykowanych wersji elektrycznych.
Citroën C5 Aircross SUV Hybrid jest pierwszym hybrydowym modelem plug-in marki Citroën powstałym w ramach strategii Core Model Strategy, zgodnie z którą do 2023 roku 80% gamy modeli będzie miało wersje zelektryfikowane. Do 2025 roku zelektryfikowane zostaną wszystkie modele. Poczynając od SUV-a C5 Aircross, wszystkie nowe modele wprowadzane przez markę na rynek będą miały wersję zelektryfikowaną, odzwierciedlającą zaangażowanie marki Citroën w transformację energetyczną. Citroën C5 Aircross SUV Hybrid jest symbolem wszechstronnej oferty dla klientów pragnących korzystać z tego, co najlepsze w obu źródłach energii: ze wszystkich zalet trybu w 100% elektrycznego ZEV (Zero Emission Vehicle) w mieście i podczas codziennych przejazdów oraz z silnika spalinowego na dłuższych trasach. Oferta Citroëna rozszerzona o wersje zelektryfikowane wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów poszukujących przyjaznych dla środowiska środków transportu indywidualnego, zwłaszcza do codziennych przejazdów w tygodniu, którzy nie chcą przy tym rezygnować z wyjazdów w dalsze trasy kojarzące się ze swobodą i ucieczką na łono natury. Obecna oferta hybrydy plug-in wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów indywidualnych i biznesowych, kierujących się potrzebą obniżania kosztów użytkowania. Oba profile to klienci zainteresowani transformacją energetyczną i poszukujący oszczędnych, wydajnych i odznaczających się wysokimi osiągami silników zapewniających im praktyczne i niczym nieograniczone codzienne przejazdy.
SPECYFICZNE MOŻLIWOŚCI PERSONALIZACJI WERSJI HYBRYDOWEJ
Citroën C5 Aircross SUV Hybrid, podobnie jak wersja spalinowa, jest obdarzony silną, śmiałą osobowością. Ten typowy SUV, solidny i bezpieczny, oferuje liczne możliwości personalizacji z szeregiem elementów specjalnie przewidzianych pod kątem wyeksponowania napędu hybrydowego. Nowy, energetyzujący pakiet kolorystyczny Blue Anodisé, symbol hybrydy plug-in. Ten nowy pakiet kolorystyczny w postaci barwnych wstawek w panelach Airbump® przednich drzwi i w dolnej części przedniego zderzaka, pozwala wyróżnić się klientom, którzy sobie tego życzą. Jest on uzupełnieniem już istniejących pakietów kolorystycznych Silver Anodisé, White Anodisé i Deep Red Anodisé, dostępnych dla wszystkich wersji silnikowych. Dzięki temu liczba możliwych kombinacji wykończenia nadwozia wzrasta do 39. Pozwala to każdemu klientowi wybrać samochód pasujący do jego osobowości.
O tym, że jest to hybryda plug-in informuje umieszczone na tylnej klapie logo „ḧybrid” w kolorze Blue Anodisé i wykończona w tym samym kolorze litera „ḧ” na przednich błotnikach. To oryginalne logo zawiera w sobie potrójną symbolikę: literę „h” od słowa „hybryda”, tryb elektryczny plug-in wyrażony w rysunku przypominającym gniazdko elektryczne i umlaut z nazwy marki Citroën. Umieszczona po lewej stronie nadwozia pokrywa gniazda ładowania, symetrycznie względem pokrywy wlewu paliwa, jest łatwo dostępna w razie potrzeby doładowania i całkowicie spójna ze stylistyką samochodu.
Jasne i ciepłe wnętrze Citroëna C5 Aircross SUV Hybrid zachowuje komfort, przyjazność i harmonię wersji spalinowych, ale zostało wzbogacone o kilka specyficznych dla hybrydy szczegółów. Jednym ze stanowiących wyróżnik szczegółów jest bezramkowe wewnętrzne fotochromatyczne lusterko wsteczne o czystych kształtach, podkreślające technologiczne zaawansowanie hybrydy plug-in. Jest ono wyposażone we wskaźnik jazdy w trybie w 100% elektrycznym. Gdy samochód jedzie w trybie Electric (ZEV), pod wewnętrznym lusterkiem zapala się dobrze widoczna z zewnątrz niebieska kontrolka, sygnalizująca w ruchu ulicznym, że ten samochód porusza się w trybie zeroemisyjnym. Ta specyficzna cecha daje kierowcom Citroëna C5 Aircross SUV Hybrid na przykład prawo wjazdu do stref ograniczonego ruchu kołowego w centrach miast. Na środkowej konsoli, po prawej stronie dźwigni automatycznej skrzyni biegów umieszczony jest przełącznik wyboru trybu jazdy. Daje kierowcy możliwość wyboru jednego z kilku trybów napędu z łącznym lub oddzielnym wykorzystaniem energii termicznej i elektrycznej: Electric (ZEV) ze względu na ciszę i płynność, Hybrid ze względu na wszechstronność i efektywność energetyczną lub Sport ze względu na dynamikę. Domyślnie wybór między napędem elektrycznym i spalinowym odbywa się automatycznie w zależności od poziomu naładowania akumulatora trakcyjnego i stylu jazdy kierowcy. Cyfrowy zespół zegarów o przekątnej 12,3’’ i 8-calowy dotykowy tablet z pojemnościowym ekranem zyskują nową szatę graficzną, podkreślającą unikatowy charakter hybrydy i eksponującą technologię hybrydowego napędu plug-in, które łączą wszystkie najlepsze cechy trybu spalinowego i elektrycznego. Grafiki w bardzo czytelny sposób podają informacje o aktualnym trybie pracy samochodu w czasie rzeczywistym.
W PEŁNI WSZECHSTRONNY SAMOCHÓD: NOWY, WYŻSZY WYMIAR ELEKTROMOBILNOŚCI – BEZSTRESOWA JAZDA W TRYBIE ELEKTRYCZNYM NA CO DZIEŃ I SPALINOWYM W RAZIE POTRZEBY
Citroën C5 Aircross SUV Hybrid stanowi ofertę dostosowaną do wszelkich sposobów użytkowania samochodu, zarówno na co dzień, jak i w nieprzewidzianych sytuacjach, bez ograniczeń i z pełną swobodą. Hybryda oferuje kierowcy przyjemność ruszania z miejsca i jazdy w całkowitej ciszy, nie emitując przy tym ani grama CO2 oraz możliwość pokonania dystansu 50 km1 w trybie ZEV z prędkością do 135 km/h, co jest zasięgiem dostosowanym do większości codziennych przejazdów użytkowników. Możliwe staje się zatem pokonanie codziennych tras w ciągu tygodnia bez korzystania z silnika spalinowego, jedynie doładowując akumulator – zależnie od potrzeb – u siebie w domu, w pracy lub z publicznego źródła zasilania. Oprócz przyjemności codziennych przejazdów w trybie elektrycznym, bez emitowania CO2 i bez zbędnych wydatków na paliwo, tryb w 100% elektryczny ułatwia dostęp do stref ograniczonego ruchu kołowego w centrach miast, coraz bardziej niedostępnych dla pojazdów spalinowych: napęd hybrydowy zapewnia mobilność w różnych okolicznościach, zarówno w przypadku krótkich codziennych przejazdów, jak i na długich trasach, po drogach i autostradach. Specyficzna funkcja ë-Save, dostępna z poziomu ekranu dotykowego, pozwala kierowcy przygotować z wyprzedzeniem trasę przejazdu i zaplanować odpowiednią rezerwę energii elektrycznej (na 10 km, 20 km lub całą pojemność akumulatora) do wykorzystania w razie potrzeby podczas jazdy, w szczególności w razie konieczności przejazdu przez strefy miejskie, zarówno na trasie, jak i na dojeździe do punktu docelowego. Klienci zyskują to, co najlepsze w obu źródłach napędu: możliwość poruszania się w trybie w 100% elektrycznym na co dzień, dysponując idealnym na codzienne przejazdy zasięgiem 50 km1 i mając przy tym pełną swobodę wyjazdów na weekendy bądź na wakacje bez obaw co do możliwości doładowywania akumulatora, dzięki oszczędnemu i wydajnemu silnikowi spalinowemu, który zastępuje w tych sytuacjach silnik elektryczny. Dla pełnego spokoju ducha użytkowników akumulator trakcyjny jest objęty 8-letnią gwarancją lub do 160 000 km na 70% pojemności fabrycznej.
ZAAWANSOWANA TECHNOLOGICZNIE I NOWOCZESNA ELEKTROMOBILNOŚĆ
Citroën i komfort to historia, która ma już 100 lat. Przy projektowaniu Nowego SUV-a C5 Aircross kierowano się programem Citroën Advanced Comfort®, doskonaląc na każdym etapie wszystkie elementy wpływające na komfort samochodu. Citroën C5 Aircross SUV Hybrid idzie jeszcze dalej, umożliwia zaawansowaną technologicznie i nowoczesną elektromobilność, stawia przy tym na pierwszym miejscu komfort i wszechstronność: to elektromobilność klasy ë-Komfort. Umożliwia on użytkownikom codzienne przejazdy w trybie elektrycznym w warunkach idealnej izolacji od drogi i otoczenia, w całkowitej ciszy jak w ochronnym kokonie: wszystkie zewnętrzne bodźce są skutecznie filtrowane. W trybie elektrycznym pasażerów otacza swoista kapsuła absolutnego spokoju. Bezgłośna praca, płynne ruszanie z miejsca, przyjemność prowadzenia, miękkość zawieszenia, miękkość siedzeń Advanced Comfort, brak jakichkolwiek drgań w kabinie, ergonomia, łatwość obsługi interfejsów i korzystania z dedykowanych usług. Wszystko to składa się na jeszcze wyższy komfort podróżowania dla wszystkich pasażerów.
Ë-Comfort to gwarancja możliwości poruszania się w trybie elektrycznym na codziennych trasach z uwzględnieniem następujących elementów:
Zdolny do poruszania się w strefach miejskich w trybie ZEV, nie wykluczając przy tym niespodziewanych przejazdów nawet na najdalszych trasach, Citroën C5 Aircross SUV Hybrid, to całkiem nowy rodzaj zaproszenia dla kierowców do podróży: bez stresu, w warunkach całkowitego spokoju i relaksu. Dla zasygnalizowania jazdy w trybie elektrycznym, gdy samochód jest w ruchu, i zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami, Citroën C5 Aircross SUV Hybrid został wyposażony w specyficzny sygnał dźwiękowy ZEV aktywny w zakresie od 0 do 30 km/h, będący znakiem rozpoznawczym jazdy w trybie w 100% elektrycznym. Pozwala pieszym usłyszeć zbliżanie się samochodu, a jednocześnie akcentuje jego technologicznie zaawansowany i nowoczesny charakter. Powyższy dźwięk nie jest słyszalny we wnętrzu tego Silent Urban Vehicle, co pozwala zachować wysoki komfort akustyczny w kabinie.
WSZYSTKIE ELEMENTY WPŁYWAJĄCE NA KOMFORT Nowego SUV-a C5 AIRCROSS WYNIESIONE NA JESZCZE WYŻSZY POZIOM
Citroën C5 Aircross SUV Hybrid łączy w sobie ë-Comfort ze wszystkimi elementami składającymi się na komfort spalinowych wersji tego modelu. W trybie ZEV, w sytuacjach zazwyczaj najbardziej stresujących, jakimi jest jazda po mieście lub na krótkich trasach, komfort akustyczny został zwiększony: spokoju w kabinie nie zakłócają żadne drgania. Efekt kokonu został spotęgowany dzięki montowanym w standardzie akustycznym, klejonym przednim szybom, a wygodnie usadowieni pasażerowie Nowego SUV-a C5 Aircross Hybrid podróżują całkowicie odcięci od zewnętrznych hałasów. Citroën C5 Aircross SUV Hybrid, wyposażony w zawieszenie z Progresywnymi Ogranicznikami Hydraulicznymi®, świetnie sobie radzi z wszelkimi przeszkodami, takimi jak dziury w nawierzchni, poprzeczne rowki, spowalniacze itd., w warunkach pełnego luzu i spokoju: to prawdziwy latający dywan, cichy i dynamiczny. Hydrauliczne ograniczniki, będące owocem doświadczeń Citroëna w wyścigach samochodowych, skuteczniej kompensują wszelkie wstrząsy. Pierwotnie zastosowane, przetestowane i sprawdzone podczas rajdów terenowych w zwycięskich modelach ZX, w szczególności w rajdzie Paryż-Dakar w 1994 roku, ograniczniki te są obecnie montowane w Citroënie C3 WRC. Opierając się na doświadczeniu i know-how swojego zespołu inżynierów, Citroën opracował zawieszenie, którego zadaniem jest zapewnienie typowej dla Citroëna skuteczności filtrowania drgań, tak cenionej przez klientów marki. W ramach prac nad udoskonalaniem zawieszenia z Progresywnymi Ogranicznikami Hydraulicznymi® złożonych zostało aż 20 wniosków patentowych. Specyficzną cechą Citroëna C5 Aircross SUV Hybrid jest tylne wielowahaczowe zawieszenie, gwarantujące skuteczne i bezpieczne zachowanie samochodu oraz doskonałą stabilność niezależnie od warunków drogowych.
Wrażenie komfortu w kabinie ma swoje źródło również w jakości siedzeń. Wygodnie usadowieni na siedzeniach Advanced Comfort pasażerowie podróżują w warunkach niezrównanego komfortu, będącego wizytówką wnętrz modeli Citroëna:
Citroën C5 Aircross SUV Hybrid dysponuje identycznymi atutami przestronności i modularności wnętrza, co Nowy SUV C5 Aircross. Trzy oddzielne tylne siedzenia o tej samej szerokości, przesuwne, odchylane i składane do poziomu podłogi, pozostają jedną ze specyficznych cech Nowego SUV-a C5 Aircross w tym segmencie samochodów, także w wersji hybrydowej. Jego wyjątkowa modularność została zachowana, a dzięki pomysłowemu umieszczeniu akumulatora trakcyjnego pod kabiną pojemność bagażnika jest wciąż Best in Class: bagażnik o objętości od 460 do 600 l, w zależności od położenia tylnych siedzeń, zapewnia Citroënowi C5 Aircross SUV Hybrid pozycję lidera w tym zakresie wśród kompaktowych hybrydowych SUV-ów i miejsce w ścisłej czołówce całego segmentu bez względu na rodzaj napędu. Dzięki ruchomej podłodze bagażnika, ułatwiającej dostęp do sprzętu służącego doładowywaniu samochodu, Citroën C5 Aircross SUV Hybrid dysponuje – po złożeniu tylnych siedzeń – płaską powierzchnią załadunku o długości 1,90 m, identyczną jak w wersjach spalinowych. Te pomysłowe rozwiązania czynią z niego najbardziej komfortowego i najbardziej modularnego SUV-a w tym segmencie samochodów. Nowoczesny i zaawansowany technologicznie Citroën C5 Aircross SUV Hybrid dysponuje ponadto bogatą gamą 20 systemów wspomagania prowadzenia zwiększających poziom komfortu i bezpieczeństwa podczas jazdy i ułatwiających prowadzenie bez względu na warunki panujące na drodze. Chodzi w szczególności o Highway Driver Assist, będący systemem jazdy autonomicznej 2 poziomu, świetnie sprawdzającym się w korkach i na drogach ekspresowych. Pozwala odciążyć kierowcę od części czynności związanych z prowadzeniem, zostawiając mu jedynie obowiązek pozostawania skupionym na sytuacji na drodze.
PŁYNNOŚĆ JAZDY W TRYBIE ELEKTRYCZNYM
Citroën C5 Aircross SUV Hybrid dysponuje oszczędnym w codziennym użytkowaniu zespołem napędowym o rekordowej efektywności energetycznej, emitującym zaledwie 39 g CO2/km1 (w cyklu WLTP). Ta odznaczająca się nadzwyczajnymi osiągami, niezwykle dynamiczna w każdej sytuacji jednostka składa się z silnika spalinowego PureTech 180, spełniającego wymagania najnowszej normy czystości spalin Euro 6 i silnika elektrycznego o mocy 80 kW, umieszczonego między silnikiem spalinowym a automatyczną, zelektryfikowaną skrzynią biegów ë-EAT8. Silnik elektryczny jest zasilany z wysokonapięciowego akumulatora Li-Ion 200 V, 13,2 kWh. W trybie hybrydowym oba silniki pracują wspólnie, generując przenoszoną na przednie koła łączną moc 225 KM, oferując spotęgowaną przyjemność prowadzenia przy niewielkim zużyciu paliwa. Moment obrotowy 320 Nm jest bezzwłocznie dostępny. Silnik spalinowy jest wyposażony w alternator z funkcją rozrusznika zapewniający płynne i bezzwłoczne ponowne uruchamianie silnika po każdym zatrzymaniu samochodu. Automatyczna, szybka i wysokowydajna zelektryfikowana skrzynia biegów ë-EAT8 jest modyfikacją skrzyni biegów EAT8 ze zoptymalizowaną dzięki mokremu, wielotarczowemu sprzęgłu zmianą przełożeń, która dodatkowo zwiększa płynność i przyjemność jazdy, jaką zapewnia dostępny bezzwłocznie w całym zakresie obrotów i sięgający 320 Nm moment obrotowy. Została ona wyposażona w funkcję Brake, wzmacniającą hamowanie bez konieczności wciskania pedału hamulca i zwiększającą tym samym zasięg samochodu w trybie zeroemisyjnym. System ten umożliwia również, w przeciwieństwie do wersji spalinowych, odzyskiwanie energii wytwarzanej w fazach zwalniania i hamowania. W fazach tych następuje zatem częściowe doładowanie akumulatora trakcyjnego zwiększające zasięg samochodu w trybie elektrycznym.
JESZCZE PROSTSZE ŁADOWANIE AKUMULATORA TRAKCYJNEGO DZIĘKI ZOPTYMALIZOWANEMU CZASOWI ŁADOWANIA
Czasy ładowania zostały zoptymalizowane: do pełnego naładowania akumulatora z domowego gniazdka potrzeba niecałej nocy, od 4 h (gniazdko 14 A typu Green’up™ Legrand) do 7 h (gniazdko standardowe). Z gniazda naściennego typu Wall Box 32 A (które można zakupić lub wynająć) i z użyciem dostępnej w opcji ładowarki o mocy 7,4 kW, ładowanie jest jeszcze szybsze i zajmuje mniej niż 2 h. Ładowanie jest uproszczone i może być zaprogramowane lub przesunięte w czasie, aby móc na przykład skorzystać z niższej taryfy (w godzinach pozaszczytowych). Ładowanie można zaprogramować z dotykowego tabletu w kabinie samochodu lub w aplikacji My Citroën. Ładowanie jest proste dzięki bardziej ergonomicznej pokrywie i przewodom ładowania umieszczonym pod składaną podłogą bagażnika. Pokrywa ładowania posiada wbudowane kolorowe diody umożliwiające śledzenie całego procesu ładowania. Proces można również śledzić w aplikacji My Citroën. Wraz z inauguracją hybrydowych zespołów napędowych plug-in Citroën oferuje kierowcom szereg prostych i intuicyjnych interfejsów, które są łatwe do odczytania, zrozumienia i wykorzystania. Cel jest prosty: mocniejsza więź między kierowcą i samochodem, jeszcze bardziej nowoczesny układ przeniesienia napędu, prostsze działania i interakcje w codziennym użytkowaniu, aby Citroën C5 Aircross SUV Hybrid stał się jeszcze bardziej przyjaznym, praktycznym, intuicyjnym i dodającym prestiżu przedłużeniem miejsca zamieszkania.
Kierowca dysponuje specyficznym trybem wyświetlania na cyfrowym, 12,3-calowym zespole zegarów z szeregiem dedykowanych elementów związanych z napędem hybrydowym, takich jak: miernik mocy, wskaźniki zapasu energii i paliwa, wskaźniki zasięgu w trybie elektrycznym i benzynowym oraz wykres przepływu energii. Gdy samochód jest w trybie ładowania, na zespole zegarów wyświetlany jest czas pozostały do pełnego naładowania akumulatora (w godzinach i minutach), odzyskany zasięg (w km), poziom naładowania akumulatora (w %) i prędkość ładowania akumulatora (w km/h). Dodatkowo Citroën C5 Aircross SUV Hybrid posiada szereg dedykowanych stron w dotykowym tablecie do zarządzania parametrami hybrydyzacji, dostępnych bezpośrednio po naciśnięciu umieszczonego pod tabletem przycisku. Znajdują się na nich wykresy przepływów energii, ilustrujące stan działania systemu hybrydowego, statystyki zużycia energii elektrycznej i paliwa, dostęp do funkcji ë-Save, jak również panel ustawień odroczonego ładowania akumulatora.
PROSTSZE CODZIENNE UŻYTKOWANIE DZIĘKI DEDYKOWANYM USŁUGOM MOBILNYM
Dedykowane usługi mobilne Citroëna C5 Aircross SUV Hybrid pozwalają cieszyć się komfortem bez ograniczeń, działają płynnie i w prosty sposób oraz pozwalają podróżować w całkowitym spokoju. Zapewniają prawdziwą ciągłość między cyfrowym światem klienta a samochodem. Dzięki tym usługom, obejmującym wszystkie aspekty elektryfikacji, użytkowanie samochodu staje się niezwykle proste i wygodne. Citroën Connect Box: usługa obejmuje takie elementy jak serwis assistance na co dzień, wzywanie pomocy (SOS), jak również system zdalnego sterowania umożliwiający zdalną obsługę samochodu za pośrednictwem aplikacji My Citroën (programowanie ładowania i wstępnego ustawiania temperatury w kabinie w celu optymalizacji zasięgu w trybie elektrycznym, sprawdzanie zapasu energii w akumulatorze i zasięgu na pozostałym paliwie, aktualnego przebiegu czy miejsca zaparkowania samochodu). Citroën Connect Nav: nawigacja online z dostępem do Internetu Citroën Connect Nav dostarcza informacji w czasie rzeczywistym o ruchu drogowym i strefach niebezpiecznych. Została wzbogacona o informacje związane z elektryfikacją tego modelu, takie jak punkty POI z gniazdami ładowania samochodów elektrycznych, będące uzupełnieniem informacji o stacjach paliwowych czy wizualizacja zasięgu w zależności od poziomu naładowania akumulatora, która ułatwia zarządzenie pozostałym zasięgiem w trybie elektrycznym i hybrydowym.
DANE TECHNICZNE
Hybrid 225 ë-EAT8
Silnik spalinowy: PureTech 180 S&S Euro 6 – 180 KM (132 kW)
Silnik elektryczny: 110 KM (80 kW), umieszczony między silnikiem spalinowym a skrzynią biegów
Łączna moc: 225 KM (165 kW)
Akumulator trakcyjny: wysokonapięciowy Li-Ion 200 V 13,2 kWh
Przeniesienie napędu 4x2 z napędem na przednie koła
Moment obrotowy silnika elektrycznego: 320 Nm
Automatyczna, zelektryfikowana skrzynia biegów ë-EAT8
Zasięg w trybie zeroemisyjnym: 50 km1 (do maks. prędkości 135 km/h) – w cyklu WLTP
Emisja CO2: 39 g/km1 – w cyklu WLTP
Zużycie paliwa w trybie mieszanym: 1,7 l/100 km1 – w cyklu WLTP
Czas ładowania:
Źródło: CITROËN MEDIA
Citroën
Citroën
Citroën
Citroën
Citroën
Citroën
Citroën
Citroën