
Od 1 stycznia 2026 roku w życie wchodzą przepisy obniżające limity amortyzacji samochodów osobowych. Zmiany uderzą szczególnie w auta spalinowe i klasyczne hybrydy, które od nowego roku będą objęte niższym limitem 100 tys. zł.
Dobra wiadomość jest jednak taka, że część modeli Mercedes, BMW i Volvo w wersjach hybryd plug-in (PHEV) spełnia normy emisji poniżej 50 g CO₂/km. Dzięki temu nadal będzie można rozliczać je według korzystniejszego limitu 150 tys. zł.
Przepisy dzielą samochody na trzy grupy:
Dla przedsiębiorców oznacza to, że wybór odpowiedniego napędu i modelu ma kluczowe znaczenie dla rozliczeń podatkowych.
Mercedes GLC 300 e / 300 de 4MATIC
Popularny SUV klasy premium, który w wersji PHEV spełnia wymogi emisji. To częsty wybór w leasingu flotowym.
Mercedes C 300 e / de
Dynamiczna limuzyna klasy średniej, idealna dla biznesu. Dzięki niskiej emisji CO₂ wciąż korzysta z limitu 150 tys. zł.
Mercedes E 300 e / de
Elegancka limuzyna wyższej klasy, która łączy komfort podróży z przewidywalnymi kosztami podatkowymi.
BMW 330e Sedan/Touring
Jedno z najczęściej wybieranych aut służbowych w Polsce. Wersja hybrydowa mieści się w limicie dzięki emisji poniżej 50 g CO₂/km.
BMW 530e
Klasyczna limuzyna biznesowa z napędem PHEV – świetny kompromis między prestiżem a oszczędnością podatkową.
BMW X3 xDrive30e
SUV średniej wielkości, który cieszy się dużym zainteresowaniem klientów indywidualnych i firm.
BMW X5 xDrive50e
Większy SUV premium – w wersji PHEV zachowuje limit 150 tys. zł, mimo wysokiej wartości katalogowej.
Volvo XC60 Recharge T6/T8
SUV premium z napędem PHEV, chętnie wybierany w leasingu przez firmy szukające kompromisu między prestiżem a ekologią.
Volvo XC90 Recharge T8
Duży SUV rodzinny z napędem hybrydowym plug-in, który również kwalifikuje się do wyższego limitu.
Volvo S60/S90 Recharge
Limuzyny premium Volvo w wersjach PHEV, które mieszczą się w limicie 150 tys. zł dzięki niskiej emisji.
Samochody wprowadzone do ewidencji środków trwałych do końca 2025 r. będą rozliczane na dotychczasowych zasadach przez cały okres amortyzacji. To oznacza, że przedsiębiorcy mogą jeszcze skorzystać z korzystniejszych limitów, zanim wejdą nowe przepisy.
W przypadku leasingu finansowego sytuacja jest jasna, ale w leasingu operacyjnym brak precyzyjnych przepisów przejściowych – dlatego warto zawczasu sprawdzić warunki i nie ryzykować niekorzystnych zmian.
W AutoStore analizujemy rynek i wiemy, które modele Mercedes, BMW i Volvo wciąż kwalifikują się do korzystnego limitu 150 tys. zł.
Oferujemy:
Jeśli planujesz zakup lub leasing auta premium, skontaktuj się z nami już teraz. Pokażemy Ci, które modele spełniają wymogi emisji i pozwolą zachować korzystne limity amortyzacji także po 2026 roku.

BMW

Mercedes-Benz

Lexus

BMW

BMW

BMW

BMW

BMW

BMW

BMW

BMW

BMW