Nadwozie
Bezpieczeństwo
Komfort
Suzuki Swace debiutuje w Europie
Najważniejsze cechy modelu Swace
Zaprojektowany z nisko położonym środkiem ciężkości, Swace wyróżnia się szeroką sylwetką z mocno zaznaczonymi liniami nadwozia ukierunkowanymi ku tyłowi, zestawionymi ze sportowym przednim pasem, dynamicznie zaprojektowanymi reflektorami LED i wydatną osłoną chłodnicy o strukturze plastra miodu.
Zaprojektowane z myślą o komforcie i praktyczności, wnętrze oferuje otwartą i wygodną przestrzeń dla pasażerów oraz bagażnik o dużej pojemności, dostosowany do różnych stylów życia i potrzeb.
Zapewniając optymalny rozdział mocy pomiędzy silnikiem spalinowym i elektrycznym, w zależności od warunków jazdy, wyrafinowany układ hybrydowy zapewnia bezpośrednią i bardzo dynamiczną reakcję na przyspieszenie przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa i emisji CO2.
Wygląd zewnętrzny Swace łączy stateczną i funkcjonalną stylistykę kombi ze sportową estetyką.
Nisko osadzona sylwetka, skondensowane proporcje górnej części nadwozia i poszerzone błotniki zapewniają stabilność na drodze, a dynamiczne, opływowe linie szyb i ramion nadają atletycznej postury.
Wyjątkowy wygląd przedniego pasa skupia się wokół reflektorów LED i wydatnej osłony chodnicy z wypełnieniem o strukturze plastra miodu. Reflektory i górna część osłony chłodnicy są umieszczone w jednej linii, aby podkreślić sportowy i stateczny wygląd, podczas gdy zderzak, dolna część osłony i oprawa świateł przeciwmgłowych są umieszczone blisko jezdni, co dodatkowo podkreśla solidną postawę samochodu.
Stylistykę nadwozia dopełniają relingi umożliwiające łatwy montaż bagażnika dachowego, dodatkowe przetłoczenia tylnych drzwi, wykonanych z lekkich kompozytów w celu zwiększenia oszczędności paliwa oraz 16-calowe felgi aluminiowe o sportowym wyglądzie.
Swace jest dostępny w palecie siedmiu kolorów nadwozia: White Pearl Crystal Shine, Super White, Precious Silver, Black Mica, Dark Blue Mica, Phantom Brown Metallic i Oxide Bronze Metallic.
We wnętrzu Swace dominuje filozofia „mniej znaczy więcej”, która łączy intuicyjny i elegancki wystrój wnętrza, zapewniający przestronność, komfort i praktyczność.
Poczucie przestronności w kabinie pasażerskiej Swace podkreśla szeroki kokpit zbudowany z ciągłych linii, które dynamicznie schodzą się w kierunku drzwi. Połączenie miękkich materiałów i chromowanych lub srebrnych elementów w całej kabinie podkreśla wysoką jakość i elegancję wnętrza.
Swace jest wyposażony w urządzenie multimedialne z 8-calowym ekranem dotykowym, tunerem radiowym AM/FM/DAB, funkcją Bluetooth® i przyciskami sterowania umieszczonymi na kierownicy. Urządzenie obsługuje technologię Apple CarPlay (dla iPhone), a także Android Auto ™ i MirrorLink ™ (dla kompatybilnych smartfonów).
W przednim schowku umieszczonym pod kokpitem zainstalowano bezprzewodową podkładkę ładująca Qi dla smartfonów. W zasięgu kierowcy i przedniego pasażera znajdują się również dwa porty USB i wejście AUX.
Wyposażenie wnętrza obejmuje ogrzewanie kierownicy i przednich foteli, układ klimatyzacji z technologią S-FLOW (funkcja wykrywania pasażerów) oraz nastrojowe oświetlenie LED w całej kabinie.
Kabina pasażerska oferuje wszechstronność, spełniając oczekiwania użytkowników prowadzących aktywny styl życia. Duża odległość (928 mm) pomiędzy przednimi
i tylnymi siedziskami zapewnia komfort porównywalny
z samochodami z wyższych segmentów.
W kabinie pasażerskiej znajdują się wygodne schowki, które zapewniają dużo miejsca na przechowywanie drobnych przedmiotów, takich jak telefony i napoje, w pierwszym i drugim rzędzie.
Przestrzeń bagażowa o pojemności 596 litrów zapewnia sporo miejsca na przedmioty codziennego użytku oraz walizki podróżne o największych rozmiarach. Aby zwiększyć funkcjonalność bagażnika, system podwójnej, składanej podłogi pozwala obniżyć dno bagażnika i skutecznie zwiększyć możliwości ładunkowe. Spód obracanej podłogi jest wykończony specjalnym materiałem antypoślizgowym odpornym za zabrudzenia. Za pomocą specjalnej dźwigni można jednym ruchem złożyć tylne oparcia i rozszerzyć bagażnik o dodatkową płaską przestrzeń. W razie potrzeby roleta bagażnika skutecznie osłoni wszystkie przewożone przedmioty. Lista wyposażenia obejmuje automatyczne oświetlenie bagażnika oraz gniazdo 12V.
Układ hybrydowy w modelu Swace łączy mocny silnik elektryczny z silnikiem benzynowym o pojemności
1,8-litra, specjalnie zaprojektowanym na potrzeby tego połączenia, gwarantując płynną jazdę z dynamicznym przyspieszaniem połączonym z niskim zużyciem paliwa i emisją CO2. Układ hybrydowy napędza Swace za pomocą silnika elektrycznego, silnika spalinowego lub obu jednostek jednocześnie, w zależności od warunków jazdy.
Wykorzystując dużą moc silnika elektrycznego i pojemność akumulatora, Swace umożliwia jazdę w trybie EV. W tym trybie pojazd jest napędzany wyłącznie silnikiem elektrycznym zasilanym z akumulatora. Tryb EV może być używany do pokonywania krótkich dystansów bez obaw o hałas czy emisję. Sprawdzi się podczas bezgłośnego i bezemisyjnego przemieszczania po drogach osiedlowych, parkingach lub garażach podziemnych.
Swace oferuje płynną, komfortową jazdę i stabilne, responsywne właściwości jezdne, które wspomaga nisko położony środek ciężkości i precyzyjnie zestrojone zawieszenie. Dynamiczny, nisko osadzony profil nadwozia i lokalizacja akumulatora pod tylnymi siedzeniami skutecznie obniżają środek ciężkości, co przekłada się na zmniejszenie przechyłów nadwozia w zakrętach, poprawia stabilność i płynność jazdy. Przednie zawieszenie z kolumnami MacPhersona i tylne zawieszenie z podwójnymi wahaczami zapewniają doskonałą stabilność prowadzenia i wysoki komfort jazdy. Aby zapewnić jeszcze lepsze właściwości jezdne, kierowca ma możliwość wyboru jednego z trzech trybów jazdy, w zależności od preferencji lub aktualnych potrzeb.
Funkcja wyboru trybu jazdy umożliwia kierowcy dostosowanie osiągów pojazdu do warunków jazdy. Swace umożliwia wybór trzech trybów: NORMAL, ECO i SPORT.
Tryb NORMAL: zapewnia najlepszy kompromis pomiędzy dynamicznymi osiągami, komfortem jazdy, stabilnością i oszczędnością paliwa. Najlepiej sprawdza się podczas codziennego użytkowania.
Tryb ECO: wspomaga przyspieszanie w sposób przyjazny dla środowiska, jednocześnie dbając o jak najniższe zużycie paliwa. Reakcja przepustnicy jest łagodniejsza, a użycie klimatyzacji jest minimalizowane. Ten tryb sprawdzi się najlepiej podczas miejskiej jazdy i częstego hamowania oraz postojów.
Tryb SPORT: zarządza układem hybrydowym pod kątem mocnego i dynamicznego przyspieszania. To odpowiedni tryb dla kierowców poszukujących dynamicznej reakcji na gaz, w szczególności podczas jazdy po krętych drogach.
Wyposażony w zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, Swace zapewnia podczas każdej podróży wysoką pewność prowadzenia, a także spokój podróżowania dla kierowcy i pasażerów.
S-IPA wspomaga kierowcę podczas wjeżdżania tyłem na miejsce parkingowe, parkowania równoległego lub wyjeżdżania z miejsca parkingowego. Podczas wykonywania manewru automatycznie steruje układem kierowniczym, ostrzegając kierowcę sygnałami dźwiękowymi i wizualnymi. System wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe do wykrywania przeszkód i umożliwia dokładne parkowanie nawet
w ciasnych przestrzeniach.
Pre-Collision System (PCS) – Układ reagowania przedkolizyjnego
System PCS pozwala zapobiegać kolizjom z innymi pojazdami, pieszymi i rowerzystami, monitorując drogę przed pojazdem wykorzystując radar milimetrowy i kamerę monoskopową. W razie potrzeby system może wspomagać hamowanie lub zaaplikować automatyczne hamowanie awaryjne.
Lane Tracing Assist (LTA) – Przeciwdziałanie zjeżdżaniu z pasa ruchu
Gdy układ LTA wykryje ryzyko niezamierzonego opuszczenia pasa ruchu (na drodze ekspresowej lub oznakowanej drodze publicznej), wspomaga sterowanie w celu utrzymania prawidłowej pozycji na drodze.
Road Sign Assist (RSA) – Rozpoznawanie znaków drogowych
System korzysta z kamery rozpoznającej znaki drogowe. Po wykryciu znaku wyświetla ikonę na wielofunkcyjnym wyświetlaczu.
Dynamic Radar Cruise Control (DRCC) - Tempomat adaptacyjny
DRCC automatycznie utrzymuje odległość od poprzedzającego pojazdu, włączając całkowite zatrzymanie w sytuacji, gdy poprzedzający pojazd zatrzyma się i podąża za nim po ponownym ruszeniu.
Blind Spot Monitor (BSM) – Monitorowanie martwych pól widoczności
System ostrzega kierowcę o wykryciu pojazdu znajdującego się w martwym polu poza widocznością kierowcy i wyświetla ostrzeżenie na odpowiednim lusterku bocznym.
Rear Cross Traffic Alert (RCTA) - Ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu
RCTA pomaga kierowcy uniknąć kolizji podczas wyjeżdżania tyłem z miejsc parkingowych o ograniczonej widoczności. Gdy układ wykryje pojazd zbliżający się w martwym punkcie z tyłu, ostrzega kierowcę dźwiękowo i wizualnie i przekazuje informację o położeniu zbliżającego się pojazdu.
eCall
Jeśli pojazd uczestniczył w wypadku drogowym, system eCall automatycznie poinformuje służby ratownicze o zdarzeniu przekazując dokładną lokalizację pojazdu.
Elektryczny hamulec postojowy (tryb Hold)
Po zatrzymaniu pojazdu, na przykład na czerwonym świetle, elektryczny hamulec postojowy podtrzymuje ciśnienie w układzie hamulcowym, aby zapobiec przesunięciu pojazdu do przodu lub do tyłu, do momentu aż kierowca wciśnie pedał przyspieszenia.
Źródło: SUZUKI MEDIA