Bezpieczeństwo
Zabezpieczenia
2 kluczyki z systemem zdalnego sterowania
Immobilizer
Półka bagażnika (zintegrowana w pokrywie bagażnika)
System alarmowy
System dostępu bezkluczykowego
Uruchamianie silnika przyciskiem
Wnętrze
Wskaźniki i obsługa
Komfort i udogodnienia
Oświetlenie wnętrza
Systemy audio i systemy informatyczne
Nadwozie
Oświetlenie zewnętrzne
Koła
Nowa generacja Hondy HR-V oferuje oszczędność hybrydy oraz wiodącą w segmencie przestronność i przyjemne wrażenia z jazdy
Nowa Honda HR-V zapewnia doskonałe wrażenie dynamiki i szybkich reakcji na komendy kierowcy, charakterystyczne dla oszczędnego, dwusilnikowego, hybrydowego układu napędowego e:HEV, który w tym modelu jest po raz pierwszy dostępny w standardzie. Nowa generacja popularnego kompaktowego SUV-a łączy najwyższy w tej klasie komfort, przestronność i funkcjonalność, a także zaawansowane systemy i wyposażenie dbające o bezpieczeństwo pasażerów – wszystko to w śmiałym i eleganckim nadwoziu, inspirowanym liniami coupe.
Nowy HR-V, który będzie sprzedawany w Europie na początku 2022, roku, jest najnowszym, noszącym emblemat e:HEV (hybrid electric vehicle) modelem w ofercie Hondy, po odświeżonym CR-V i nowym Jazzie, które pojawiły się na rynku w 2020 roku. HR-V poszerza linię zelektryfikowanych modeli Hondy, przybliżając realizację zobowiązania, zgodnie z którym do 2022. roku pełna gama głównych modeli sprzedawanych w Europie będzie wyposażona w napędy zasilane energią elektryczną.
Model HR-V e:HEV z napędem hybrydowym stanowi efekt szczegółowych badań współczesnych postaw konsumenckich. Po analizach sposobu, w jaki dzisiejsza aktywna, skomunikowana społeczność identyfikuje i wybiera produkty o wysokiej wartości, Honda opracowała HR-V nie tylko jako zupełnie nowy, kompaktowy model SUV-a, ale także jako produkt konsumencki, który musi przemawiać atrakcyjnością, funkcjonalnością i użytecznością.
„Przeprowadziliśmy dyskusje z grupami ludzi z różnych środowisk, zróżnicowanych pod względem wieku i płci, reprezentujących wiele dziedzin wiedzy. Dzięki temu udało nam się wprowadzić elementy, które dadzą radość i zadowolenie wszystkim pasażerom. Naszym celem było podkreślenie, nie tłumienie indywidualizmu klientów oraz stworzenie samochodu, który pozwoli wszystkim ludziom cieszyć się swoim własnym stylem życia” – powiedział Yoshitomo Ihashi, lider projektu nowej generacji HR-V’a.
Zespół przyjął motto „Wzmocnij swoje życie” (“Amp up your life”). Na każdym etapie tworzenia nowego HR-V inżynierowie koncentrowali się na wspieraniu aktywnego stylu życia użytkowników. Celem było rozbudowanie możliwości, jakie stwarza samochód, aby wspierać i „wzmacniać” codzienne życie klientów.
Nowoczesne nadwozie SUV-a coupe przemawia prostotą designu, a jego wyjątkowo przestronne i wszechstronne wnętrze jest bardziej zorientowane na użytkownika i wygodniejsze, niż w modelu poprzedniej generacji. To atrakcyjne połączenie zawdzięcza kompaktowemu, zintegrowanemu układowi napędowemu Hondy oraz centralnie umieszczonemu zbiornikowi paliwa. W rezultacie uzyskano wiodącą w segmencie przestronność wnętrza oraz niezrównaną elastyczność użytkową, którą zapewnia funkcjonalny system składania tylnych siedzeń Magic Seats, pozwalający na podnoszenie i opuszczanie siedzeń w wielu konfiguracjach i dostosowania przestrzeni ładunkowej do gabarytów bagażu.
Wnętrze - podobnie jak nadwozie - robi wrażenie solidności SUV-a klasy premium, zapraszając nowoczesnymi tkaninami i miękkimi w dotyku materiałami. Nowoczesna, minimalistyczna estetyka, przejawia się w poziomym podziale deski rozdzielczej, uporządkowanych liniach i powierzchniach. Wrażenie przestrzeni jest potęgowane przez nowy układ wentylacji kabiny, który tworzy kurtynę świeżego powietrza obok i nad pasażerami, dzięki wyjątkowym nawiewom w kształcie litery L, umieszczonym w górnych narożnikach deski rozdzielczej.
Wiele intuicyjnych, zaawansowanych funkcji łączności i aplikacji, które wyznaczają nowy standard techniczny w kompaktowym SUV-ie Hondy, można kontrolować za pośrednictwem ekranu dotykowego lub aktywować głosowo.
Honda HR-V, oferująca najbardziej zaawansowany w swoim segmencie pakiet funkcji wspomagających kierowcę, jest ponadto wyposażona w systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego, zaprojektowane przez Hondę tak, aby prowadzenie samochodu było łatwiejsze i bezpieczniejsze.
Hybrydowy zespół napędowy e:HEV zapewnia idealną równowagę pomiędzy oszczędnościami i osiągami
Nowy HR-V e:HEV jest w standardzie napędzany zaawansowanym układem hybrydowym Hondy, dzięki któremu popularny kompaktowy SUV Hondy stanowi doskonałe połączenie oszczędności z wysokimi osiągami. HR-V nowej generacji dołącza do odświeżonego CR-V i niedawno wprowadzonego na rynek Jazza, które oferowane są wyłącznie z hybrydowym, benzynowo-elektrycznym układem napędowym.
Układ napędowy e:HEV zdobył uznanie w Europie za połączenie dynamiki i sprawności, oszczędności w realnych warunkach eksploatacji i wysokiej kultury pracy. HR-V nie wymaga ładowania z zewnętrznej instalacji elektrycznej, sprawdza się także w każdej sytuacji drogowej, łącząc dynamikę reakcji i oszczędność pojazdu elektrycznego z funkcjonalnością i elastycznością samochodów o napędzie konwencjonalnym.
Zespół e:HEV składa się z dwóch kompaktowych silników elektrycznych o wysokiej mocy, współpracujących z 1,5‑litrowym silnikiem benzynowym DOHC i-VTEC, działającym w cyklu Atkinsona, akumulatora litowo-jonowego i innowacyjnej przekładni bezpośredniej oraz jednostki sterującej przepływem mocy. Układ jest efektem 20 lat rozwoju hybrydowych układów napędowych Hondy w modelach produkcyjnych oraz wiedzy z Formuły 1®.
W modelu HR-V podniesiono moc układu e:HEV, z dostępnych w modelu Jazz 109 KM, do 131 KM, a maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego wynosi 253 Nm.
Bardziej kompaktowy niż w Jazzie układ e:HEV, napędzający HR-V, charakteryzuje się wyższym stopniem gęstości energii, co pozwala na generowanie większego momentu obrotowego. Liczbę ogniw baterii zwiększono o 25%, aby uwzględnić większe rozmiary HR-V i poprawić parametry magazynowania i poboru energii elektrycznej w stosunku do modelu Jazz, dysponującego mocą 80 kW. Zmniejszono również rozmiary jednostki sterującej mocą (PCU), zintegrowanej w komorze silnika oraz zastosowano chłodzenie wodą zamiast powietrzem, co poprawia kontrolę temperatury. Zredukowano również wartość przełożenia między silnikiem elektrycznym a kołami, co wpłynęło dodatkowo na poprawę przyspieszenia i dynamiki HR-V.
Efektem jest relaksujące, komfortowe podróżowanie, zarówno w warunkach miejskich, jak i podczas szybkiej jazdy autostradowej. Model HR-V może pochwalić się emisją CO2 od 122 g/km (WLTP, cykl mieszany) i zużyciem paliwa 5,4 l/100 km (WLTP, cykl mieszany), a jednocześnie przyspieszeniem 0-100 km/h w 10,6 sekundy.
System e:HEV wyróżnia się tym, że korzysta z trzech trybów jazdy, płynnie zmieniając je dla zapewnienia optymalnego działania każdego komponentu zespołu napędowego, zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Elektroniczny moduł sterujący w płynny sposób przełącza automatycznie źródło mocy, wybierając pomiędzy trybami: elektrycznym, hybrydowym i trybem silnika spalinowego, w zależności od tego, który z nich zapewnia największą oszczędność w obecnej sytuacji na drodze.
Podczas jazdy ze stałą, wysoką prędkością, np. na autostradzie, system korzysta z trybu silnika spalinowego, ponieważ w tych warunkach jest to najbardziej efektywne rozwiązanie. Jeśli wymagane jest większe przyspieszenie, na przykład podczas wyprzedzania, samochód przełączy się na tryb hybrydowy, aby uzyskać przyrost niezbędnej mocy. Ponadto, podczas jazdy w trybie hybrydowym nadmiar mocy silnika benzynowego może służyć do doładowywania akumulatora, które odbywa się za pośrednictwem drugiego silnika elektrycznego, pełniącego rolę generatora, co zapewnia dodatkowe korzyści w zakresie oszczędności paliwa.
Tryb «Sport», który również można włączyć za pomocą przełącznika wyboru napędu, przestawia przepustnicę na żywsze reakcje, podczas gdy tryb «Econ» łagodzi reakcję przepustnicy i obniża zapotrzebowanie energetyczne klimatyzacji, kładąc nacisk na oszczędność paliwa. Oprócz trybu «Normal», w którym samochód samodzielnie zachowuje równowagę pomiędzy zasilaniem elektrycznym i spalinowym, kierowca może przełączać się pomiędzy wszystkimi trybami jazdy za pomocą przełącznika.
Aby zwiększyć wrażenia zbliżone do jazdy samochodem elektrycznym, kierowca może również wybrać na dźwigni zmiany trybów jazdy tryb B, który oferuje różne stopnie odzyskiwania energii podczas hamowania. Stopień odzyskiwania energii i wynikającą z tego siłę efektu hamowania można znacznie zwiększyć w stosunku do zwykłego zakresu D za pomocą manetek umieszczonych za kierownicą.
Zmiany trybu jazdy – w tym uruchomienie silnika dla wytworzenia energii elektrycznej – odbywają się niedostrzegalnie dla pasażerów. Zamiast konwencjonalnego układu transferu mocy z przekładnią planetarną, która generuje wysokie opory, zastosowana została przekładnia o stałym przełożeniu, pracująca z niższymi oporami tarcia, dzięki mniejszej liczbie ruchomych elementów. Przekłada się to na mniejsze zużycie energii podczas jazdy na napędzie czysto elektrycznym.
Co istotne, oszczędny system Hondy z przekładnią o stałym przełożeniu osiąga wyższy współczynnik całkowitego czasu jazdy na napędzie elektrycznym podczas poruszania się w mieście, niż inne hybrydy dostępne obecnie w sprzedaży.
Honda skorzystała z wiedzy inżynierskiej swoich ekspertów od sportów motorowych oraz doświadczeń, zdobytych podczas zwycięskich startów w ramach programu wdrażania hybrydowych jednostek napędowych w Formule 1, do osiągnięcia niespotykanej efektywności energetycznej hybrydowych układów napędowych e:HEV w cywilnych modelach. W rezultacie, nowy HR-V z napędem e:HEV oferuje wyjątkową oszczędność i moc w szerokim zakresie scenariuszy drogowych.
Pierwsza Honda Insight z 1999 roku ugruntowała pozycję Hondy jako światowego lidera rozwoju napędów hybrydowych. Insight był pierwszą hybrydą wśród modeli samochodów oferowanych w Europie przez wszystkich producentów. Napędzany był przez układ Integrated Motor Assist (IMA), który bazował na silniku spalinowym, a kiedy niezbędne było przyspieszenie – wykorzystywał wspomaganie silnika elektrycznego oraz system rekuperacji energii hamowania, dla zmniejszenia zużycia paliwa.
Honda kontynuuje rozwój napędów hybrydowych, a zaawansowany układ e:HEV, wykorzystujący dwa silniki elektryczne, jest obecnie stosowany w modelach Jazz, CR-V, nowym HR-V oraz przyszłym Civicu 11. generacji.
Stylistyka SUV-a klasy premium odpowiada nowoczesnej filozofii projektowania Hondy
Inżynierowie Hondy, tworząc najnowszą generację HR-V, zmienili gruntownie założenia modelu, decydując się na zaprojektowanie kompaktowego SUV-a od podstaw. Badania przeprowadzone przez Hondę wykazały, że współcześni konsumenci wybierają produkty, nie tylko kierując się konkurencyjnymi osiągami, czy atrakcyjną estetyką, ale także na podstawie tego, jak włączają się one w scenariusze ich życia i czy dany produkt spełnia indywidualne wymagania.
W rezultacie HR-V nowej generacji ma współczesne nadwozie typu SUV-coupe, które stanowi pożądane, a zarazem rzadkie połączenie dynamicznego wzornictwa klasy premium z wyjątkowo efektywnym rozplanowaniem przestrzeni. Jest ucieleśnieniem nowej, prostej, klarownej i nowoczesnej stylistyki Hondy, którą prezentują ostatnie modele i z powodzeniem umacnia reputację marki w zakresie jakości, funkcjonalności i walorów praktycznych.
Kompaktowe coupé, zainspirowane tymi samymi podstawowymi koncepcjami – funkcjonalnością i pięknem – prezentuje się zarazem znajomo, a jednocześnie zwraca uwagę ekscytującym wyglądem, pozytywnym charakterem i śmiałą bryłą SUV-a. Elegancką sylwetkę uzyskano dzięki zwiększeniu prześwitu do 188 mm – co zbliża model do parametrów samochodów terenowych – i obniżeniu linii dachu o 20 mm w porównaniu z poprzednim modelem.
Dzięki zwiększeniu rozmiaru standardowo montowanych kół do 18 cali uzyskano bardziej zdecydowany i podkreślający charakter tego segmentu pojazdów stosunek wysokości nadwozia do średnicy opon, jaki można zaobserwować w wielu SUV-ach marek premium. Opony w rozmiarze 225/50R18 mają jedną z największych średnic spośród wszystkich opon 18-calowych, także w klasie kompaktowych SUV-ów. Proporcjonalnie, zmniejszenie zwisu przedniego o 20 mm i zwiększenie o 20 mm zwisu tylnego przyczynia się do uzyskania mocnej, zdecydowanej sylwetki SUV-a, wrażenia solidności, a także do poprawy estetyki, których oczekują współcześni klienci.
Skierowane do przodu linie i gładkie powierzchnie nowego HR-V’a tworzą wrażenie energicznego ducha i dynamizmu. Elementy takie, jak reflektory, przykuwająca wzrok osłona chłodnicy wraz z niższym wlotem powietrza, przykrytym siatką, zostały świadomie wtopione w wysunięty front samochodu i przednie panele boczne, nadając nadwoziu bardziej wymodelowany, elegancki, a zarazem śmiały wygląd.
Aby osiągnąć nowoczesną, niezakłóconą niczym estetykę boków nadwozia i uzyskać efekt dynamicznego przodu, projektanci zastosowali wyrazistą poziomą linię, biegnącą wzdłuż nadwozia od reflektorów aż do modułów tylnych świateł. Pochylony słupek A i wydłużona maska optycznie przesuwają przestrzeń kabiny do tyłu i jeszcze bardziej podkreślają zgrabne proporcje nadwozia typu coupé.
Dążenie do połączenia użyteczności i estetycznej harmonii jest widoczne również z tyłu, w prostej i eleganckiej konstrukcji drzwi bagażnika, w których formę zgrabnie wkomponowano klamkę. Szeroki, wysoki otwór bagażnika, nisko osadzona krawędź załadunkowa, płaska podłoga przestrzeni bagażowej zapewniają łatwy dostęp, pomimo kształtu dachu inspirowanego nadwoziami coupe.
Poprawę parametrów aerodynamiki osiągnięto dzięki zastosowaniu kurtyny wlotu powietrza w przednim zderzaku, dyskretnych listew na tylnych progach bocznych oraz eleganckiego kształtu tylnego panelu oświetlenia, który redukuje zawirowania powietrza za pojazdem. Turbulencje za samochodem redukuje także tylny spojler, który nie zakłóca eleganckich, czystych linii nadwozia.
W dążeniu do uzyskania bardziej eleganckiego wyglądu, aby sprawić, że nadwozie będzie wyglądało świetnie zarówno z daleka, jak i z bliska, projektanci poświęcili wiele uwagi najdrobniejszym szczegółom. Na przykład linia maski silnika, łącząca się z błotnikami, płynnie przechodzi w linię przewężenia, nadając sylwetce dojrzały, spójny wygląd. Te drobne aspekty projektowe sprawiają, że czystych powierzchni nie zakłócają niepotrzebne lub niepożądane cienie. Dbałość o szczegóły jest również widoczna w trójwymiarowym tylnym panelu, w którym zintegrowano elementy oświetlenia tablicy rejestracyjnej, klamki drzwi bagażnika i kamery cofania. Przyczynia się to do czystości stylizacji i stanowi nawiązanie do innych najnowszych modeli Hondy, w których uwidacznia się dążenie do prostoty.
Samochód będzie dostępny w szerokiej gamie nowoczesnych kolorów nadwozia, z lakierem Sand Khaki Pearl jako opcją standardową.
Pomysłowe rozwiązania przestrzeni i najwyższy w segmencie komfort
Aby uzyskać odpowiednie walory isprostać oczekiwaniom współczesnych konsumentów, inżynierowie i projektanci Hondy opracowali od podstaw propozycję wnętrza nowej generacji hybrydowego modelu HR-V.
Dzięki zastosowaniu opracowanej przez Hondę zasady tworzenia pojazdów "Maksimum człowieka, minimum maszyny" (M/M), która opiera się na przekonaniu, że celem techniki i projektowania jest służenie potrzebom kierowcy i pasażerów – oraz koncepcji projektowania wnętrza skoncentrowanej na cechach zjawisk światła i wiatru, nowy model osiąga najwyższe standardy komfortu i przestrzeni w konkurencyjnym segmencie kompaktowych SUV-ów klasy B.
„Zaprojektowaliśmy zupełnie nową hybrydową generację HR‑V, aby sprostać wartościom wyznawanym przez naszych klientów, spełnić wymagania współczesnych konsumentów oraz przemówić językiem, jakiego oczekuje nowe pokolenie właścicieli samochodów. Od produktów, którymi się interesują, młodzi konsumenci wymagają, aby były innowacyjne i spełniały swoje przeznaczenie. Dzięki przemyślanemu zastosowaniu naszych najnowszych rozwiązań technicznych i rygorom języka projektowego, stworzyliśmy samochód, który zapewni przestronność, skomunikowanie ze światem, niezawodność i wszechstronność, niezbędną do pełnej pomocy w codziennym życiu klientów” - powiedział Yoshitomo Ihash, lider projektu Hondy.
Aby zachować kompromis pomiędzy stylistyką SUV-a klasy premium, a wyjątkową przestronnością wnętrza, inżynierowie Hondy umieścili wszystkie elementy hybrydowego układu napędowego w obrębie płyty podwoziowej i komory silnika. Zasadnicze zmiany obejmują odwrócenie kolektora wlotowego i umieszczenie komponentów w górnej części jednostki napędowej. Uzyskano w ten sposób przestrzeń dla obu silników elektrycznych (napędowego i generatora) pod maską pojazdu.
Honda zredukowała również rozmiar jednostki sterującej mocą (PCU) o 20% w porównaniu z podzespołem poprzedniej generacji. Dzięki temu akumulator niskonapięciowy 12V może zmieścić się również w komorze silnika, zwalniając miejsce z tyłu. Było to możliwe dzięki zastosowaniu najnowszych półprzewodników w jednostce sterującej przepływem mocy.
Kluczem do uzyskania ogromnej przestrzeni pasażerskiej było również nietypowe w tej klasie samochodów umieszczenie zbiornika paliwa w centralnej części podłogi pod przednimi siedzeniami. Ponadto, zmniejszono wymiary modułu ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC), dzięki czemu wnętrzu można było nadać szeroki kształt, zapewniający lepszą widoczność do przodu i poczucie przestronności, pomimo niewielkich wymiarów zewnętrznych samochodu.
Projektanci wnętrza HR-V skoncentrowali się na interakcji pomiędzy pasażerami a samochodem, aby pojazd w pełni włączył się w scenariusze ich codziennego życia. Wzajemne oddziaływanie trwa od momentu wejścia do samochodu. Każdy element designu został zaprojektowany z myślą o uzyskaniu poczucia przestronności i przewiewności, łączących pasażerów ze światem zewnętrznym. W każdym aspekcie interakcji człowieka z nowym modelem HR-V brano pod uwagę jak najlepsze wrażenia użytkownika.
Na poczucie kontaktu ze światem zewnętrznym największy wpływ ma doskonała widoczność przed samochodem. Jest to możliwe dzięki kilku udoskonaleniom. Po pierwsze, wpływa na to nowa pozycja za kierownicą – o 10 mm wyższa niż w poprzednim modelu. Ponadto okna są ukształtowane w taki sposób, by przepuszczały jak najwięcej światła. Widoczność poprawiają: płaska linia maski silnika i lusterka zewnętrzne, które są teraz umieszczone niżej na drzwiach.
Przestronne i wszechstronne wnętrze zostało zaprojektowane tak, aby odzwierciedlało aktywny styl życia właściciela, a żywe, wysokiej jakości materiały i elementy wykończenia są dostępne we wszystkich wersjach.
Nowe, przednie fotele Hondy z podparciami stabilizującymi ciało korzystają ze struktury maty, która zastąpiła poprzedni układ sprężyn. Rozwiązanie to skuteczniej zapobiega zmęczeniu podczas długich podróży i zwiększa komfort w codziennym użytkowaniu. Aby zapewnić dodatkowy komfort podczas jazdy, elementy sterujące we wnętrzu pojazdu zostały rozmieszczone jak najbliżej obszaru widzenia kierowcy. Przejrzysty, prosty w obsłudze układ tych elementów zwiększa poczucie przestrzeni, a wyczuwalne natychmiast elementy systemów audio i wentylacji zapewniają bezpieczną i intuicyjną obsługę.
Chociaż ogólne wymiary pojazdu są podobne do poprzedniego modelu, nowy HR-V oferuje więcej miejsca na nogi i ramiona. W porównaniu z poprzednią generacją HR-V, zwiększono o 35 mm przestrzeń na nogi pasażerów drugiego rzędu, tylne siedzenia zyskały dodatkowe dwa stopnie odchylenia od pionu, co było możliwe dzięki zastosowaniu centralnie montowanego zbiornika paliwa i przemyślanemu rozlokowaniu komponentów hybrydowych. Konfiguracja platformy pozwala również na zachowanie wyjątkowo funkcjonalnego systemu tylnych foteli Magic Seats Hondy, który oferuje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w wielu konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej.
Cecha, która może mieć największy wpływ na ogólne odbieranie przez pasażerów klimatu wnętrza, jest również najbardziej subtelna. Nowe podejście do funkcji klimatyzacji odzwierciedla unikatowy, inteligentny system rozprowadzania powietrza(Air Diffusion System) z nawiewami w kształcie litery L w górnych narożnikach deski rozdzielczej, które zapewniają wszystkim pasażerom relaksujące działanie naturalnego powiewu bryzy.
„Pomysł zrodził się z koncepcji projektowej światła i wiatru, a jego celem było poprawienie komfortu pasażerów” – mówi Yoshitomo Ihashi, lider projektu Hondy. „Celem było inspirowane naturą pozbycie się jak największej ilości obszarów dyskomfortu. Nowy system eliminuje niedogodności tradycyjnych nawiewów, które powodowały uczucie dyskomfortu, gdy powietrze kierowane było bezpośrednio na pasażerów. W rezultacie wszyscy użytkownicy odczuwają, że środowisko w kabinie jest bardziej komfortowe dzięki uzyskaniu spokojnego ruchu powietrza.”
Pokrętło umożliwia przechodzenie pomiędzy dwoma trybami – normalnym nadmuchem powietrza, skierowanym na wprost i systemem Air Diffusion, który wytwarza delikatny strumień powietrza. Gdy wybrany jest system Air Diffusion, strumień powietrza przypominający lekką bryzę kierowany jest delikatnie wzdłuż bocznych szyb, muskając policzki pasażerów siedzących z przodu. Strumień płynie również w kierunku dachu, tworząc delikatne zawirowanie powietrza, ledwie wyczuwalne dla pasażerów. Ciepło, przenikające latem przez szyby boczne, podobnie jak chłód w zimie, są izolowane przez kurtynę powietrzną, która tworzy się wokół pasażerów przednich i tylnych siedzeń.
Pasażerowie tylnych siedzeń również będą mogli korzystać z wentylacji, dzięki nawiewom w tylnej ścianie konsoli.
Połączenie wszystkich funkcji zapewnia utrzymanie stałej temperatury wewnątrz w każdych warunkach pogodowych.
Nowa Honda HR-V została zaprojektowana ze szczególnym naciskiem na poszerzenie możliwości, jakie daje właścicielowi samochód. Dzięki zastosowaniu zasady tworzenia pojazdów "Maksimum człowieka, minimum maszyny" (M/M) oraz przemyślanemu rozlokowaniu komponentów hybrydowych w podwoziu i komorze silnika, Honda osiągnęła wiodącą w segmencie przestronność wnętrza oraz niezrównaną elastyczność kształtowania przestrzeni, ułatwiającą prowadzenie aktywnego trybu życia.
Rezultatem jest imponująca pojemność bagażnika, pomimo dodatkowych wymagań, wynikających z umieszczenia podzespołów hybrydowych. Dzięki całkowicie płaskiej podłodze bagażnika i podnoszącym wszechstronność załadunkową tylnym fotelom Magic Seats, HR-V jest w stanie pomieścić wiele różnych bagaży i przedmiotów związanych ze stylem życia właściciela.
Inspirowana coupé linia dachu nie utrudnia łatwego dostępu do przestrzeni bagażowej. Przemyślane rozwiązanie Magic Seats, szeroki otwór i niskie położenie krawędzi załadunkowej oraz płaska podłoga przestrzeni ładunkowej współgrają ze sobą, zapewniając łatwy dostęp do bagaży. W samochodzie zmieszczą się deski surfingowe, a dwa pełnowymiarowe rowery górskie (ze zdjętymi przednimi kołami) można z łatwością przewozić w pozycji pionowej. Znalazło się też miejsce na dodatkowy, bezpieczny schowek, który znajduje się pod podłogą bagażnika.
Komfort załadunku zwiększa bezdotykowe zamykanie drzwi bagażnika oraz funkcja Walk Away Close®*. Funkcja zbliżeniowa inteligentnego kluczyka wykrywa, kiedy zwiększa się odległość kluczyka od samochodu, aby automatycznie rozpocząć sekwencję zamykania bagażnika, gdy kierowca oddala się od pojazdu.
W porównaniu z poprzednim modelem zwiększyła się pojemność schowków i liczba gniazd przyłączeniowych w kabinie. Duże i małe przedmioty pomieści schowek centralny, a po dwa gniazda ładowania USB znajdują się z przodu i z tyłu.
Dostępna jest też bezprzewodowa ładowarka, umożliwiająca jednoczesne ładowanie urządzeń wszystkim pasażerom, ulokowana dyskretnie w dolnej części konsoli środkowej. Wrażenie wysokiej jakości wnętrza i atmosfery komfortu wzmacniają: 10-głośnikowy system audio premium z zewnętrznym wzmacniaczem* oraz aktywowane dotykowo oświetlenie kabiny.
Zaprojektowana z myślą o dostarczaniu radości z jazdy
Inżynierowie Hondy przeanalizowali każdy aspekt składający się na wrażenia z jazdy HR-V, aby podnieść przyjemność prowadzenia i komfort. Nowy HR-V ma sztywniejszą konstrukcję nadwozia w porównaniu z poprzednikiem i korzysta z udoskonalonego zawieszenia, układu kierowniczego i hamulcowego, dzięki czemu precyzyjniej reaguje na polecenia kierowcy, jest pewniejszy w prowadzeniu, bardziej komfortowy i dostarcza prawdziwej satysfakcji z prowadzenia.
O 15% poprawiono sztywność skrętną i sprężystość kolumny kierownicy, aby zapewnić wrażenie płynności podczas zmiany kierunku jazdy. Podczas wejścia w zakręt prowadzenie jest odczuwane przez kierowcę jako bardziej bezpośrednie, niż miało to miejsce w poprzedniej generacji HR-V, a zachowanie w trakcie manewrów odbierane jest jako bardziej liniowe i precyzyjne.
Zawieszenie jest również bardziej responsywne, a prowadzący odczuwa lepszą przyczepność już od pierwszego ruchu kierownicą. Aby uzyskać ten efekt, zwiększono offset sprężyny, czego skutkiem było zmniejszenie sił bocznych działających na amortyzator, który charakteryzuje się zmniejszonym oporem wewnętrznym. W połączeniu z przegubami kulowymi o niskim współczynniku tarcia i zmodernizowanymi tulejami, zapewnia to bardziej liniowy i płynny ruch całego zawieszenia.
Tylne tuleje, łączące zostały przeprojektowane pod względem konstrukcji, jak i działania. To wpłynęło na lepszą kontrolę nad tylnym kołem i komfort jazdy. Wypełnione płynem tuleje mają większą skuteczność tłumienia i doskonałą charakterystykę działania przy niskich częstotliwościach skoku, co przekłada się na poprawę kultury w wypadku działania sił bezwładności, jednocześnie eliminując drgania określonych częstotliwości. Zmieniona konstrukcja tulei została uzupełniona o kołnierz, redukujący ich ruch poprzeczny. Pewniejsze osadzenie idzie w parze z obniżeniem współczynnika sprężystości tulei, co jeszcze bardziej poprawia prowadzenie i komfort jazdy.
System stabilizacji toru jazdy Agile Handling Assist (AHA) jest kolejną zaawansowaną technologią, która poprawia dynamiczną stabilność samochodu, szczególnie podczas reakcji na szybkie ruchy kierownicą lub duże obciążenia w zakrętach, jakie zdarzają się podczas manewrów wykonywanych dla uniknięcia niebezpieczeństwa. AHA działa za pośrednictwem systemu kontroli stabilności jazdy (VSA), przyhamowując lekko wewnętrzne koła w zakręcie, gdy kierownica jest skręcona.
W rezultacie poprawia się stabilność i przewidywalność reakcji samochodu, co oznacza zwiększenie pewności podczas jazdy.
Układ hamulcowy zapewnia dużą siłę hamowania, dzięki zastosowaniu wentylowanych tarcz o średnicy 293 mm z przodu i pełnych tarcz o średnicy 282 mm z tyłu. Co więcej, specjalnie zaprojektowane, elektryczne wspomaganie układu hamulcowego, współpracujące z systemem e:HEV, sprawnie steruje pracą zarówno układu hamulców regeneracyjnych, jak i hydraulicznych, zapewniając odczucie płynnego hamowania.
Ponadto zmieniona pozycja pedału hamulca w modelu HR-V jest bardziej ergonomiczna, co zmniejsza zmęczenie kierowcy na długich trasach. Poprzez ciągłe dostrajanie wypracowano mniejszy o 5 mm odstęp pomiędzy pedałem gazu i hamulca oraz większą powierzchnię pedału. Jest to niewielka regulacja, która powoduje dużą różnicę w odczuciach podczas przenoszenia stopy z pedału hamulca na pedał gazu.
Do elektronicznych systemów układu hamulcowego należą: system kontroli stabilności jazdy (VSA), układ wspomagania siły hamowania (BAS), system wspomagania ruszania pod górę (HSA) oraz układ automatycznego utrzymania hamulca. System kontroli zjazdu ze wzniesienia, dostępny po raz pierwszy w Europie w modelu HR-V, działa już od prędkości 3 km/h. System ten umożliwia skuteczniejszą i płynniejszą kontrolę na nawierzchniach o niskiej przyczepności i stromych zjazdach, zwiększając pewność prowadzenia w szerszym zakresie scenariuszy drogowych – od poruszania się po śliskich rampach zewnętrznych parkingów, po pokonywanie górskich, zaśnieżonych dróg.
W zmodernizowanej specjalnie dla nowego modeluHR-V platformie Hondy “Global Small Platform” zwiększono wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, co wpłynęło na poprawę sztywności nadwozia. Co więcej, środkowa belka poprzeczna w podłodze oraz wewnętrzny panel słupka środkowego wykonane są ze stali 980X typu high-lambda, co dodatkowo podnosi sztywność i obniża wagę o 1,5 kg. Za słupkami C dodano strukturę pierścieniową, aby dodatkowo wzmocnić podwozie, co pozwala na większą kontrolę nad każdym kołem z osobna i poprawia jakość prowadzenia oraz właściwości dynamiczne pojazdu.
Dodatkowa sztywność, w połączeniu z ulepszonym zawieszeniem o niskim współczynniku tarcia i dłuższym rozstawem osi, nie tylko poprawia bezpieczeństwo i rekompensuje przyrost masy spowodowany elektryfikacją, ale także zapewnia imponującą stabilność pojazdu. Oznacza to, że samochód znacznie łatwiej tłumi duże nierówności, co w kabinie odbierane jest jako bardziej wyrównana, płynna jazda. Równocześnie tłumione są wibracje pochodzące z nawierzchni, a rezonans silnika jest zredukowany do minimum.
Kompleksowe podejście Hondy do zagadnień tłumienia wibracji, drgań i hałasu obejmuje również redukcję zmian ciśnienia akustycznego przy uruchamianiu silnika z trybu EV oraz eliminowania hałasu silnika przy wyższych prędkościach obrotowych, co ogranicza przenoszenie wibracji powodowanych przyrostem obrotów silnika. Do redukcji hałasu w kabinie, wynikającego z drgań silnika, przyczynia się również zwiększenie ogólnej sztywności dachu. Inżynierowie pracowali również nad zmniejszeniem hałasu o niskiej częstotliwości z podwozia, spowodowanego zmianami nawierzchni drogi, co przyczyniło się do dalszej poprawy komfortu akustycznego w kabinie i bardziej relaksujących warunków podróżowania, co słychać zwłaszcza w trybie elektrycznym.
Grubość dolnej części deski rozdzielczej, która odgrywa kluczową rolę w izolowaniu wnętrza od hałasu z komory silnika, została zwiększona z 0,8 t do 1,4 t, co spowodowało znaczną poprawę w zakresie przenoszenia drgań i komfortu akustycznego w kabinie. Dzięki zastosowaniu pojedynczego elementu z tworzywa sztucznego i większej liczby punktów mocowania uzyskano mniejszą podatność na wibracje, natomiast w kluczowych miejscach, takich jak górna część deski rozdzielczej, maska silnika, panele drzwiowe, konsola i wnętrza błotników, umieszczono dodatkowe materiały izolacji akustycznej.
Dzięki wielokrotnemu dostrajaniu i testowaniu każdego elementu, mającego bezpośredni wpływ na wrażenia z jazdy, Honda nadała modelowi HR-V nowy, dynamiczny charakter, który uzupełnia współczesną stylistykę samochodu oraz znakomite standardy komfortu i przestronności.
Zaawansowane systemy pozwalają właścicielom nie tracić kontaktu z ich codziennymi sprawami
HR-V nowej generacji oferuje bardzo atrakcyjny pakiet informacyjno-rozrywkowy, łączący intuicyjną obsługę systemu z poszerzoną gamą usług łączności, zwiększających komfort i bezpieczeństwo.
Prosty w obsłudze interfejs z 9-calowym ekranem dotykowym LCD został zaprojektowany tak, aby zminimalizować rozpraszanie uwagi kierowcy. Czas obsługi najczęściej używanych elementów sterujących został skrócony o ponad połowę w porównaniu z poprzednim modelem, co zapewnia bezpieczniejszą i bardziej ergonomiczną obsługę. Interfejs wykorzystuje styl graficzny znany ze smartfonów, z funkcjami przesuwania i przewijania, umożliwiającymi przeglądanie stron i list. Wyświetlacz można skonfigurować tak, aby spełniał wszelkie wymagania użytkowe, włączając w to konfigurowalne skróty do często używanych funkcji i źródeł audio.
Kompleksowy zestaw pokładowych aplikacji można uzupełnić, podłączając własnego smartfona za pośrednictwem bezprzewodowego Apple CarPlay, komunikującego się poprzez WiFi lub Bluetooth (lub alternatywnie przewodowo) lub Android Auto, po połączeniu przewodem. Właściciele mają również możliwość uzyskania dostępu do hotspota WiFi, dzięki czemu wszyscy pasażerowie mogą korzystać z Internetu podczas jazdy samochodem.
Dostępna dla wszystkich posiadaczy HR-V aplikacja My Honda+ została w następstwie opinii konsumentów poddana gruntownym zmianom, co pozwoliło zwiększyć satysfakcję użytkowników i poprawić czas reakcji aplikacji. Ponadto, Honda przyjęła podejście "Connectivity-as-a-Service" z aktualizacjami bezprzewodowymi typu over-the-air (OTA), aby szybciej i prościej udostępniać klientom dodatkowe funkcje. Z zalet My Honda+ mogą również korzystać rodzina i przyjaciele, po dodaniu ich danych do aplikacji.
Szef działu New Business w Honda Motor Europe, Tom Cosens powiedział: „Connectivity-as-a-Service jest jedną z podstaw naszego planu, aby wszystkim naszym przyszłym klientom pojazdów hybrydowych i elektrycznych zapewnić doskonałe standardy komunikacji. Dzięki usługom opartym na subskrypcji oraz aktualizacjom over-the-air dajemy klientom Hondy pełną kontrolę nad kwestiami związanymi z użytkowaniem samochodu i bardziej harmonijnie wpisujemy mobilność w ich styl życia.”
Dwa z pakietów opcjonalnych: Pakiet Bezpieczna Podróż i Cyfrowy Kluczyk Hondy są udostępniane za darmo przez 12 miesięcy od daty uruchomienia gwarancji.
Rozszerzony zakres funkcji opartych na łączności sieciowej obejmuje wirtualną deskę rozdzielczą, zdalne zamykanie i otwieranie drzwi, dostęp do aktualnych danych pojazdu i historii serwisowej, do szczegółów subskrypcji, a także przypomnień o przeglądach oraz rezerwację online terminów wizyt serwisowych, która pojawi się niebawem.
Pakiet Bezpieczna Podróż pozwala na przesyłanie do systemu nawigacji pojazdu zaplanowanych tras oraz przechowywanie i udostępnianie historii podróży. Pozwala również na łatwe zlokalizowanie samochodu i wyświetlenie jego położenia w aplikacji My Honda+. W nagłych wypadkach, poprzez z naciśnięcie przycisku aktywuje się Cyfrowa Pomoc Drogowa, a lokalizacja samochodu jest automatycznie udostępniana służbom ratunkowym lub pomocy drogowej. Dla dodatkowego poczucia spokoju i bezpieczeństwa, właściciele mogą zostać powiadomieni, jeśli samochód znajdzie się poza wcześniej wyznaczoną strefą (Geo-fencing).
Nowy cyfrowy kluczyk Hondy, obsługiwany za pomocą smartfona, zapewnia wygodę i może być udostępniany znajomym i rodzinie( do 5 osób) Może on zdalnie zamykać i odblokowywać drzwi, włączać zasilanie i sterować szybami, a także odbierać powiadomienia o stanie pojazdu. Cyfrowy Kluczyk Hondy wykorzystuje bezpieczną technologię Bluetooth (Android i iOS).
Wszystkie Usługi Łączności Hondy są obsługiwane przez solidny i bezpieczny serwer Honda Global Server oraz platformę Honda European Telematics. Usługi będą dostępne w 13 językach na 17 rynkach europejskich.
Rozbudowany, zwiększający bezpieczeństwo pakiet systemów Honda SENSING
Nowy HR-V został wyposażony w bogaty zestaw rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, aby zapewnić wszystkim pasażerom najwyższe standardy ochrony. System automatycznego sterowania światłami drogowymi jest wyposażeniem standardowym wszystkich wersji, wersję Advance wyposażono dodatkowo w system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach i system monitorowania ruchu poprzecznego, a w najwyższej wersji Advance Style klient otrzymuje dodatkowo aktywne doświetlanie zakrętów w technologii LED.
W centrum systemu znajduje się nowa, szerokokątna kamera o wysokiej rozdzielczości, która zastępuje zestaw wielofunkcyjnej kamery i czujnika, z poprzedniej generacji HR-V. Poprawiono również parametry kamery szerokokątnej w stosunku do takiego samego systemu, wprowadzonego niedawno w najnowszej generacji Jazza. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji (AI) do przetwarzania obrazów wzrosła skuteczność rozpoznawania sytuacji. Na przykład System ograniczający skutki kolizji CMBS (Collision Mitigating Brake System) wykrywa obecnie motocykle znajdujące się przed pojazdem, aby złagodzić skutki kolizji, w przypadku, gdy jest ona nieunikniona.
Kamera rozpoznaje szerszy zakres rodzajów nawierzchni i scenariuszy ruchu drogowego, a znajdujące się z przodu pojazdy lub linie oznakowania poziomego są wykrywane ze znacznie większą dokładnością, co poprawia reakcję na przyspieszenie, gdy poprzedzający pojazd przyspieszy lub podczas manewru wyprzedzania. W grę wchodzi monitorowanie, czy pojazd zbliża się do zewnętrznej krawędzi chodnika (do granicy trawy lub żwiru), do nadjeżdżającego pojazdu, a także czy zjeżdża na inny pas bez oznakowania poziomego i znaków drogowych. Ponadto, system ocenia nachylenie drogi, poprawiając zdolność do utrzymania prędkości podczas zjazdu. Kamera potrafi eliminować problem zaparowania, zapewniając non stop czyste pole widzenia, natomiast odległość detekcji z tyłu została zwiększona z 3 do 25 m, co daje większą pewność kierowcy i poprawia bezpieczeństwo manewrów.
Podobnie jak wszystkie nowe modele Hondy, najnowszy HR-V jest wyposażony w system Honda SENSINGTM, który obejmuje kompleksowy zestaw najlepszych w swojej klasie rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa i systemów wspomagających kierowcę, które ułatwiają prowadzenie, zapewniając jednocześnie większą ochronę pasażerów.
Wszechstronny pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego Honda SENSING oferuje teraz pełną gamę rozwiązań wspierających kierowcę w standardzie, gwarantując bezpieczeństwo w znacznie większej liczbie scenariuszy drogowych, m.in. dzięki nowej, znacznie skuteczniejszej w nocy, przedniej kamerze szerokokątnej o wysokiej rozdzielczości.
Wszechstronny pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego „Honda SENSING” obejmuje:
Każdy nowy HR-V korzysta z konstrukcji stworzonej wg koncepcji Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), która jest podstawą doskonałych własności w zakresie bezpieczeństwa biernego, dodatkowo poszerzając ochronę pasażerów w przypadku zderzenia.
Szkielet połączonych ze sobą elementów strukturalnych rozprowadza energię zderzenia w przedniej partii pojazdu bardziej równomiernie, redukując siły przenoszone na przedział pasażerski. Struktura ACE™ nie tylko chroni samochód i pasażerów, rozpraszając energię zderzenia, ale także redukuje energię kinetyczną przenoszoną na inne uczestniczące w kolizji pojazdy.
Zakres skuteczności ochrony pasażerów przez ACE™ obejmuje zarówno kolizje z dużymi, jak i małymi pojazdami.
Honda dostosowała do potrzeb ochrony pieszych prześwit pod maską oraz zakres amortyzacji uderzenia. Aby chronić nogi pieszych, Honda zmieniła również charakterystykę rozkładu absorbcji energii zderzaka, zapewniając najwyższy poziom ochrony pieszych bez uszczerbku dla stylistyki.
Źródło: HONDA MEDIA