Nowa oferta

HondaHR-V 1.5 i-MMD

1498 cm3
131 KM
2022 r.
0 km
Zarezerwuj na 24 h
Firma
Prywatnie
Kredyt
Leasing
Najem
Okres umowy mc
Wkład własny netto
56504
Warto┼Ť─ç wykupu netto
Twoja rata  miesi─Öczna netto
1125zł
Warto┼Ť─ç katalogowa 154 444 z┼é
Dowiedz si─Ö wi─Öcej o tej ofercie
lub
Co mnie wyr├│┼╝nia
Moje wyposa┼╝enie
Poznaj model
Parametry techniczne
  • Felgi aluminiowe 18" HR1811 w kolorze Gunpowder Black, wyko┼äczone b┼éyszcz─ůcym lakierem bezbarwnym
  • Lakier Meteoroid Grey Metallic
  • Pakiet Ilmenite Titanium (nak┼éadka ozdobna tylnej klapy, listwy ozdobne ┼Ťwiate┼é przeciwmgielnych oraz obudowy lusterek zewn─Ötrznych w kolorze Ilmenite Titanium)
  • Tapicerka ┼é─ůczona materia┼é / skóra syntetyczna

Bezpieczeństwo

  • ABS - Uk┼éad zapobiegaj─ůcy blokowaniu kó┼é podczas hamowania
  • Automatyczny system alarmowy E-Call
  • BA - System wspomagania hamowania w sytuacjach awaryjnych
  • Boczne poduszki powietrzne (przód)
  • DWS - System monitorowania ci┼Ťnienia w oponach
  • EBD - Uk┼éad elektronicznego rozdzia┼éu si┼éy hamowania
  • ESS - System ostrzegania o awaryjnym hamowaniu
  • Funkcja hamowania przy niskiej pr─Ödko┼Ťci
  • Inteligentny ogranicznik pr─Ödko┼Ťci
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny
  • Kurtyny powietrzne (przód i ty┼é)
  • Mocowania fotelika dzieci─Öcego ISOFix / I-SIZE
  • Pod─ů┼╝anie przy niskiej pr─Ödko┼Ťci
  • Przednia poduszka powietrzna kierowcy SRS
  • Przednia poduszka powietrzna pasa┼╝era SRS z wy┼é─ůcznikiem
  • Przednie i tylne pasy bezpiecze┼ästwa z napinaczami
  • Przednie zag┼éówki ograniczaj─ůce obra┼╝enia kr─Ögos┼éupa szyjnego
  • Sterowanie przepustnic─ů minimalizuj─ůce ryzyko kolizji (z przodu i z ty┼éu)
  • System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach
  • System ograniczaj─ůcy skutki kolizji
  • System ostrzegania o zbli┼╝aj─ůcym si─Ö poje┼║dzie podczas cofania
  • System ostrzegania o zje┼╝d┼╝aniu z pasa ruchu
  • System ostrzegania przed kolizj─ů
  • System rozpoznawania znaków drogowych
  • System utrzymywania na pasie ruchu
  • System zapobiegania zje┼╝d┼╝aniu z pasa ruchu
  • VSA - System kontroli stabilno┼Ťci jazdy

 

Zabezpieczenia

  • 2 kluczyki z systemem zdalnego sterowania

     

  • Immobilizer

  • Pó┼éka baga┼╝nika (zintegrowana w pokrywie baga┼╝nika)

  • System alarmowy

  • System dost─Öpu bezkluczykowego

  • Uruchamianie silnika przyciskiem

 

Wn─Ötrze

  • Panele wn─Ötrza (kolor srebrny)
  • Skórzana kierownica
  • Tapicerka ┼é─ůczona - materia┼é (czarny) / skóra syntetyczna (czarna)
  • Wewn─Ötrzne klamki drzwi (kolor srebrny)

 

Wskaźniki i obsługa

  • 3 tryby jazdy do wyboru - ECON / SPORT / NORMAL
  • 7-calowy inteligentny wy┼Ťwietlacz wielofunkcyjny kierowcy i-MID
  • AHA - Uk┼éad wspomagania prowadzenia
  • Elektryczne wspomaganie kierownicy - zmienne prze┼éo┼╝enie uk┼éadu kierowniczego
  • Elektryczny hamulec postojowy
  • HDC - Uk┼éad kontroli zjazdu ze wzniesienia
  • HSA - System wspomagania ruszania pod gór─Ö
  • Manetki przy kierownicy do regulacji rekuperacyjnego odzyskiwania energii z hamowania
  • Tryby jazdy uk┼éadu hybrydowego e:HEV - tryb elektryczny, hybrydowy i silnika spalinowego
  • Uk┼éad automatycznego utrzymania hamulca 

 

Komfort i udogodnienia

  • Automatyczne ┼Ťwiat┼éa z czujnikiem zmroku
  • Automatycznie opuszczane zewn─Ötrzne lusterko podczas cofania
  • Automatycznie przyciemniaj─ůce si─Ö lusterko wsteczne
  • Czujniki parkowania (przód x 4 i ty┼é x 4)
  • Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
  • Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewn─Ötrzne
  • Elektrycznie regulowanie szyby przednie i tylne
  • Elektrycznie sk┼éadane lusterka zewn─Ötrzne
  • Fotele sk┼éadane jednym ruchem w stosunku 60/40
  • Funkcja automatycznego opuszczania i podnoszenia szyb przednich i tylnych
  • Gniazdo zasilania (przód)
  • Inteligentny system rozprowadzania powietrza
  • Kamera cofania
  • Klapa baga┼╝nika otwierana elektrycznie bez u┼╝ycia r─ůk z funkcj─ů Walk Away Close
  • Kolumna kierownicy regulowana w dwóch p┼éaszczyznach
  • Lusterko w os┼éonie przeciws┼éonecznej kierowcy i pasa┼╝era z pod┼Ťwietleniem
  • Manualna regulacja wysoko┼Ťci fotela kierowcy
  • Nawiew klimatyzacji na tylne siedzenia
  • Odmra┼╝acz wycieraczek przednich
  • Podgrzewana kierownica
  • Podgrzewane przednie fotele
  • Pod┼éokietnik fotela kierowcy i pasa┼╝era z przodu
  • Przednie wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • Schowek pod pod┼éog─ů baga┼╝nika
  • System Magic Seats
  • Tylna kiesze┼ä w oparciu fotela kierowcy
  • Tylna kiesze┼ä w oparciu fotela pasa┼╝era
  • Tylna wycieraczka
  • Tylny pod┼éokietnik 
  • Uchwyty mocuj─ůce w baga┼╝niku
  • Zdalne domykanie szyb
  • Zdalne sk┼éadanie lusterek zewn─Ötrznych

 

O┼Ťwietlenie wn─Ötrza

  • O┼Ťwietlenie baga┼╝nika
  • O┼Ťwietlenie do czytania (przód i ty┼é
  • O┼Ťwietlenie wn─Ötrza w podsufitce
  • Pod┼Ťwietlenie kokpitu
  • Pod┼Ťwietlenie wska┼║ników

 

Systemy audio i systemy informatyczne

  • 2 x USB z przodu (1 x ┼éadowanie, 1 x przesy┼é danych)
  • 2 x USB z ty┼éu (┼éadowanie)
  • 6 g┼éo┼Ťników
  • Bezprzewodowy Apple CarPlay*
  • Bezprzewodowy system obs┼éugi telefonu BluetoothTM (HFT)
  • Mo┼╝liwo┼Ť─ç dost─Öpu do Us┼éug ┼ü─ůczno┼Ťci w ramach aplikacji My Honda+
  • Sterowanie radiem z kierownicy
  • System multimedialny Honda CONNECT+ z nawigacj─ů (9" ekran dotykowy, Android AutoTM, Apple CarPlay, AM/FM/DAB+, aktualne informacje o ruchu drogowym)*
     

Nadwozie

  • Antena dachowa w kszta┼écie p┼éetwy rekina
  • Dach w kolorze nadwozia
  • Emblemat "e:HEV"
  • Klamki drzwi w kolorze nadwozia
  • Krata wlotu powietrza w kolorze nadwozia
  • Listwa ozdobna s┼éupka B o wysokim po┼éysku
  • Obudowy lusterek w kolorze nadwozia
  • Spojler pokrywy baga┼╝nika

 

O┼Ťwietlenie zewn─Ötrzne

  • Czasowy wy┼é─ůcznik ┼Ťwiate┼é (Funkcja Coming Home/Leaving Home)
  • Przednie kierunkowskazy sekwencyjne LED
  • Przednie reflektory LED
  • Przednie ┼Ťwiat┼éa przeciwmgielne LED
  • System automatycznych ┼Ťwiate┼é drogowych
  • ┼Üwiat┼éa do jazdy dziennej LED
  • ┼Üwiat┼éa tylne LED (czerwone i przezroczyste obudowy)

 

Koła

  • 18'' obr─Öcze aluminiowe
  • Opony 225/50 R18
  • Zestaw naprawczy

Nowa generacja Hondy HR-V oferuje oszcz─Ödno┼Ť─ç hybrydy oraz wiod─ůc─ů w segmencie przestronno┼Ť─ç i przyjemne wra┼╝enia z jazdy

 

  • Oszcz─Ödny, dopracowany uk┼éad nap─Ödowy zapewnia wyj─ůtkowe wra┼╝enia z jazdy

  • Atrakcyjna sylwetka SUV-a coupe o czystej, nowoczesnej stylistyce

  • Wiod─ůca w klasie przestrze┼ä, wszechstronne i komfortowe wn─Ötrze

  • Zintegrowane systemy zapewniaj─ů nowoczesn─ů formu┼é─Ö rozrywki i komunikacji

  • Udoskonalone zawieszenie gwarantuje jazd─Ö pe┼én─ů emocji i dynamiki

  • Pe┼éna gama zaawansowanych rozwi─ůza┼ä, dbaj─ůcych o bezpiecze┼ästwo

 

Nowa Honda HR-V zapewnia doskona┼ée wra┼╝enie dynamiki i szybkich reakcji na komendy kierowcy, charakterystyczne dla oszcz─Ödnego, dwusilnikowego, hybrydowego uk┼éadu nap─Ödowego e:HEV, który w tym modelu jest po raz pierwszy dost─Öpny w standardzie. Nowa generacja popularnego kompaktowego SUV-a ┼é─ůczy najwy┼╝szy w tej klasie komfort, przestronno┼Ť─ç i funkcjonalno┼Ť─ç, a tak┼╝e zaawansowane systemy i wyposa┼╝enie dbaj─ůce o bezpiecze┼ästwo pasa┼╝erów – wszystko to w ┼Ťmia┼éym i eleganckim nadwoziu, inspirowanym liniami coupe.

 

Nowy HR-V, który b─Ödzie sprzedawany w Europie na pocz─ůtku 2022, roku, jest najnowszym, nosz─ůcym emblemat e:HEV (hybrid electric vehicle) modelem w ofercie Hondy, po od┼Ťwie┼╝onym CR-V i nowym Jazzie, które pojawi┼éy si─Ö na rynku w 2020 roku. HR-V poszerza lini─Ö zelektryfikowanych modeli Hondy, przybli┼╝aj─ůc realizacj─Ö zobowi─ůzania, zgodnie z którym do 2022. roku pe┼éna gama g┼éównych modeli sprzedawanych w Europie b─Ödzie wyposa┼╝ona w nap─Ödy zasilane energi─ů elektryczn─ů.

 

Model HR-V e:HEV z nap─Ödem hybrydowym stanowi efekt szczegó┼éowych bada┼ä wspó┼éczesnych postaw konsumenckich. Po analizach sposobu, w jaki dzisiejsza aktywna, skomunikowana spo┼éeczno┼Ť─ç identyfikuje i wybiera produkty o wysokiej warto┼Ťci, Honda opracowa┼éa HR-V nie tylko jako zupe┼énie nowy, kompaktowy model SUV-a, ale tak┼╝e jako produkt konsumencki, który musi przemawia─ç atrakcyjno┼Ťci─ů, funkcjonalno┼Ťci─ů i u┼╝yteczno┼Ťci─ů.

 

„Przeprowadzili┼Ťmy dyskusje z grupami ludzi z ró┼╝nych ┼Ťrodowisk, zró┼╝nicowanych pod wzgl─Ödem wieku i p┼éci, reprezentuj─ůcych wiele dziedzin wiedzy. Dzi─Öki temu uda┼éo nam si─Ö wprowadzi─ç elementy, które dadz─ů rado┼Ť─ç i zadowolenie wszystkim pasa┼╝erom. Naszym celem by┼éo podkre┼Ťlenie, nie t┼éumienie indywidualizmu klientów oraz stworzenie samochodu, który pozwoli wszystkim ludziom cieszy─ç si─Ö swoim w┼éasnym stylem ┼╝ycia” – powiedzia┼é Yoshitomo Ihashi, lider projektu nowej generacji HR-V’a.

 

Zespó┼é przyj─ů┼é motto „Wzmocnij swoje ┼╝ycie” (“Amp up your life”). Na ka┼╝dym etapie tworzenia nowego HR-V in┼╝ynierowie koncentrowali si─Ö na wspieraniu aktywnego stylu ┼╝ycia u┼╝ytkowników. Celem by┼éo rozbudowanie mo┼╝liwo┼Ťci, jakie stwarza samochód, aby wspiera─ç i „wzmacnia─ç” codzienne ┼╝ycie klientów.

 
Nowoczesne nadwozie SUV-a coupe przemawia prostot─ů designu, a jego wyj─ůtkowo przestronne i wszechstronne wn─Ötrze jest bardziej zorientowane na u┼╝ytkownika i wygodniejsze, ni┼╝ w modelu poprzedniej generacji. To atrakcyjne po┼é─ůczenie zawdzi─Öcza kompaktowemu, zintegrowanemu uk┼éadowi nap─Ödowemu Hondy oraz centralnie umieszczonemu zbiornikowi paliwa. W rezultacie uzyskano wiod─ůc─ů w segmencie przestronno┼Ť─ç wn─Ötrza oraz niezrównan─ů elastyczno┼Ť─ç u┼╝ytkow─ů, któr─ů zapewnia funkcjonalny system sk┼éadania tylnych siedze┼ä Magic Seats, pozwalaj─ůcy na podnoszenie i opuszczanie siedze┼ä w wielu konfiguracjach i dostosowania przestrzeni ┼éadunkowej do gabarytów baga┼╝u.

 

Wn─Ötrze - podobnie jak nadwozie - robi wra┼╝enie solidno┼Ťci SUV-a klasy premium, zapraszaj─ůc nowoczesnymi tkaninami i mi─Ökkimi w dotyku materia┼éami. Nowoczesna, minimalistyczna estetyka, przejawia si─Ö w poziomym podziale deski rozdzielczej, uporz─ůdkowanych liniach i powierzchniach. Wra┼╝enie przestrzeni jest pot─Ögowane przez nowy uk┼éad wentylacji kabiny, który tworzy kurtyn─Ö ┼Ťwie┼╝ego powietrza obok i nad pasa┼╝erami, dzi─Öki wyj─ůtkowym nawiewom w kszta┼écie litery L, umieszczonym w górnych naro┼╝nikach deski rozdzielczej.

 

Wiele intuicyjnych, zaawansowanych funkcji ┼é─ůczno┼Ťci i aplikacji, które wyznaczaj─ů nowy standard techniczny w kompaktowym SUV-ie Hondy, mo┼╝na kontrolowa─ç za po┼Ťrednictwem ekranu dotykowego lub aktywowa─ç g┼éosowo.

 

Honda HR-V, oferuj─ůca najbardziej zaawansowany w swoim segmencie pakiet funkcji wspomagaj─ůcych kierowc─Ö, jest ponadto wyposa┼╝ona w systemy bezpiecze┼ästwa czynnego i biernego, zaprojektowane przez Hond─Ö tak, aby prowadzenie samochodu by┼éo ┼éatwiejsze i bezpieczniejsze.

 

Hybrydowy zespó┼é nap─Ödowy e:HEV zapewnia idealn─ů równowag─Ö pomi─Ödzy oszcz─Ödno┼Ťciami i osi─ůgami

 

  • HR-V w standardzie jest nap─Ödzany przez uk┼éad hybrydowy, wyposa┼╝ony w dwa silniki elektryczne

  • Wysokowydajny silnik spalinowy pracuje w cyklu Atkinsona

  • e:HEV oferuje idealn─ů równowag─Ö pomi─Ödzy oszcz─Ödno┼Ťci─ů paliwa, nisk─ů emisj─ů spalin i wysokimi osi─ůgami

  • Technologia ta czerpie z ponad 20 lat do┼Ťwiadcze┼ä nap─Ödów hybrydowych w modelach produkcyjnych oraz z Formu┼éy 1®

 

Nowy HR-V e:HEV jest w standardzie nap─Ödzany zaawansowanym uk┼éadem hybrydowym Hondy, dzi─Öki któremu popularny kompaktowy SUV Hondy stanowi doskona┼ée po┼é─ůczenie oszcz─Ödno┼Ťci z wysokimi osi─ůgami. HR-V nowej generacji do┼é─ůcza do od┼Ťwie┼╝onego CR-V i niedawno wprowadzonego na rynek Jazza, które oferowane s─ů wy┼é─ůcznie z hybrydowym, benzynowo-elektrycznym uk┼éadem nap─Ödowym.

 

Uk┼éad nap─Ödowy e:HEV zdoby┼é uznanie w Europie za po┼é─ůczenie dynamiki i sprawno┼Ťci, oszcz─Ödno┼Ťci w realnych warunkach eksploatacji i wysokiej kultury pracy. HR-V nie wymaga ┼éadowania z zewn─Ötrznej instalacji elektrycznej, sprawdza si─Ö tak┼╝e w ka┼╝dej sytuacji drogowej, ┼é─ůcz─ůc dynamik─Ö reakcji i oszcz─Ödno┼Ť─ç pojazdu elektrycznego z funkcjonalno┼Ťci─ů i elastyczno┼Ťci─ů samochodów o nap─Ödzie konwencjonalnym.

 
Niska emisja, dynamika reakcji

 

Zespó┼é e:HEV sk┼éada si─Ö z dwóch kompaktowych silników elektrycznych o wysokiej mocy, wspó┼épracuj─ůcych z 1,5ÔÇĹlitrowym silnikiem benzynowym DOHC i-VTEC, dzia┼éaj─ůcym w cyklu Atkinsona, akumulatora litowo-jonowego i innowacyjnej przek┼éadni bezpo┼Ťredniej oraz jednostki steruj─ůcej przep┼éywem mocy. Uk┼éad jest efektem 20 lat rozwoju hybrydowych uk┼éadów nap─Ödowych Hondy w modelach produkcyjnych oraz wiedzy z Formu┼éy 1®. 

 

W modelu HR-V podniesiono moc uk┼éadu e:HEV, z dost─Öpnych w modelu Jazz 109 KM, do 131 KM, a maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego wynosi 253 Nm.

 

Bardziej kompaktowy ni┼╝ w Jazzie uk┼éad e:HEV, nap─Ödzaj─ůcy HR-V, charakteryzuje si─Ö wy┼╝szym stopniem g─Östo┼Ťci energii, co pozwala na generowanie wi─Ökszego momentu obrotowego. Liczb─Ö ogniw baterii zwi─Ökszono o 25%, aby uwzgl─Ödni─ç wi─Öksze rozmiary HR-V i poprawi─ç parametry magazynowania i poboru energii elektrycznej w stosunku do modelu Jazz, dysponuj─ůcego moc─ů 80 kW. Zmniejszono równie┼╝ rozmiary jednostki steruj─ůcej moc─ů (PCU), zintegrowanej w komorze silnika oraz zastosowano ch┼éodzenie wod─ů zamiast powietrzem, co poprawia kontrol─Ö temperatury. Zredukowano równie┼╝ warto┼Ť─ç prze┼éo┼╝enia mi─Ödzy silnikiem elektrycznym a ko┼éami, co wp┼éyn─Ö┼éo dodatkowo na popraw─Ö przyspieszenia i dynamiki HR-V. 

 

Efektem jest relaksuj─ůce, komfortowe podró┼╝owanie, zarówno w warunkach miejskich, jak i podczas szybkiej jazdy autostradowej. Model HR-V mo┼╝e pochwali─ç si─Ö emisj─ů CO2 od 122 g/km (WLTP, cykl mieszany) i zu┼╝yciem paliwa 5,4 l/100 km (WLTP, cykl mieszany), a jednocze┼Ťnie przyspieszeniem 0-100 km/h w 10,6 sekundy.

 

Dopracowane tryby jazdy

 

System e:HEV wyró┼╝nia si─Ö tym, ┼╝e korzysta z trzech trybów jazdy, p┼éynnie zmieniaj─ůc je dla zapewnienia optymalnego dzia┼éania ka┼╝dego komponentu zespo┼éu nap─Ödowego, zarówno w mie┼Ťcie, jak i na autostradzie. Elektroniczny modu┼é steruj─ůcy w p┼éynny sposób prze┼é─ůcza automatycznie ┼║ród┼éo mocy, wybieraj─ůc pomi─Ödzy trybami: elektrycznym, hybrydowym i trybem silnika spalinowego, w zale┼╝no┼Ťci od tego, który z nich zapewnia najwi─Öksz─ů oszcz─Ödno┼Ť─ç w obecnej sytuacji na drodze.

 

Podczas jazdy ze sta┼é─ů, wysok─ů pr─Ödko┼Ťci─ů, np. na autostradzie, system korzysta z trybu silnika spalinowego, poniewa┼╝ w tych warunkach jest to najbardziej efektywne rozwi─ůzanie. Je┼Ťli wymagane jest wi─Öksze przyspieszenie, na przyk┼éad podczas wyprzedzania, samochód prze┼é─ůczy si─Ö na tryb hybrydowy, aby uzyska─ç przyrost niezb─Ödnej mocy. Ponadto, podczas jazdy w trybie hybrydowym nadmiar mocy silnika benzynowego mo┼╝e s┼éu┼╝y─ç do do┼éadowywania akumulatora, które odbywa si─Ö za po┼Ťrednictwem drugiego silnika elektrycznego, pe┼éni─ůcego rol─Ö generatora, co zapewnia dodatkowe korzy┼Ťci w zakresie oszcz─Ödno┼Ťci paliwa.

 

Tryb «Sport», który równie┼╝ mo┼╝na w┼é─ůczy─ç za pomoc─ů prze┼é─ůcznika wyboru nap─Ödu, przestawia przepustnic─Ö na ┼╝ywsze reakcje, podczas gdy tryb «Econ» ┼éagodzi reakcj─Ö przepustnicy i obni┼╝a zapotrzebowanie energetyczne klimatyzacji, k┼éad─ůc nacisk na oszcz─Ödno┼Ť─ç paliwa. Oprócz trybu «Normal», w którym samochód samodzielnie zachowuje równowag─Ö pomi─Ödzy zasilaniem elektrycznym i spalinowym, kierowca mo┼╝e prze┼é─ůcza─ç si─Ö pomi─Ödzy wszystkimi trybami jazdy za pomoc─ů prze┼é─ůcznika.

 

Szybko┼Ť─ç reakcji jak w pojazdach elektrycznych

 

Aby zwi─Ökszy─ç wra┼╝enia zbli┼╝one do jazdy samochodem elektrycznym, kierowca mo┼╝e równie┼╝ wybra─ç na d┼║wigni zmiany trybów jazdy tryb B, który oferuje ró┼╝ne stopnie odzyskiwania energii podczas hamowania. Stopie┼ä odzyskiwania energii i wynikaj─ůc─ů z tego si┼é─Ö efektu hamowania mo┼╝na znacznie zwi─Ökszy─ç w stosunku do zwyk┼éego zakresu D za pomoc─ů manetek umieszczonych za kierownic─ů.

 

Zmiany trybu jazdy – w tym uruchomienie silnika dla wytworzenia energii elektrycznej – odbywaj─ů si─Ö niedostrzegalnie dla pasa┼╝erów. Zamiast konwencjonalnego uk┼éadu transferu mocy z przek┼éadni─ů planetarn─ů, która generuje wysokie opory, zastosowana zosta┼éa przek┼éadnia o sta┼éym prze┼éo┼╝eniu, pracuj─ůca z ni┼╝szymi oporami tarcia, dzi─Öki mniejszej liczbie ruchomych elementów. Przek┼éada si─Ö to na mniejsze zu┼╝ycie energii podczas jazdy na nap─Ödzie czysto elektrycznym.

 

Co istotne, oszcz─Ödny system Hondy z przek┼éadni─ů o sta┼éym prze┼éo┼╝eniu osi─ůga wy┼╝szy wspó┼éczynnik ca┼ékowitego czasu jazdy na nap─Ödzie elektrycznym podczas poruszania si─Ö w mie┼Ťcie, ni┼╝ inne hybrydy dost─Öpne obecnie w sprzeda┼╝y.

 

Wykorzystanie do┼Ťwiadcze┼ä z nap─Ödu hybrydowego z Formu┼éy 1®

 

Honda skorzysta┼éa z wiedzy in┼╝ynierskiej swoich ekspertów od sportów motorowych oraz do┼Ťwiadcze┼ä, zdobytych podczas zwyci─Öskich startów w ramach programu wdra┼╝ania hybrydowych jednostek nap─Ödowych w Formule 1, do osi─ůgni─Öcia niespotykanej efektywno┼Ťci energetycznej hybrydowych uk┼éadów nap─Ödowych e:HEV w cywilnych modelach. W rezultacie, nowy HR-V z nap─Ödem e:HEV oferuje wyj─ůtkow─ů oszcz─Ödno┼Ť─ç i moc w szerokim zakresie scenariuszy drogowych.

 

Historia rozwoju uk┼éadów hybrydowych

 

Pierwsza Honda Insight z 1999 roku ugruntowa┼éa pozycj─Ö Hondy jako ┼Ťwiatowego lidera rozwoju nap─Ödów hybrydowych. Insight by┼é pierwsz─ů hybryd─ů w┼Ťród modeli samochodów oferowanych w Europie przez wszystkich producentów. Nap─Ödzany by┼é przez uk┼éad Integrated Motor Assist (IMA), który bazowa┼é na silniku spalinowym, a kiedy niezb─Ödne by┼éo przyspieszenie – wykorzystywa┼é wspomaganie silnika elektrycznego oraz system rekuperacji energii hamowania, dla zmniejszenia zu┼╝ycia paliwa.

 

Honda kontynuuje rozwój nap─Ödów hybrydowych, a zaawansowany uk┼éad e:HEV, wykorzystuj─ůcy dwa silniki elektryczne, jest obecnie stosowany w modelach Jazz, CR-V, nowym HR-V oraz przysz┼éym Civicu 11. generacji.

 

Stylistyka SUV-a klasy premium odpowiada nowoczesnej filozofii projektowania Hondy

 

  • ┼ü─ůczy filozofi─Ö jednorodnej, klarownej stylistyki Hondy z siln─ů sylwetk─ů SUV-a

  • Wzornictwo uciele┼Ťnia kluczowe poj─Öcia funkcjonalno┼Ťci i atrakcyjnego pi─Ökna

  • Unikatowa dla modeli Hondy centralna pozycja zbiornika paliwa poprawia elastyczno┼Ť─ç i przestronno┼Ť─ç wn─Ötrza

  • Dojrza┼ée, pozbawione zb─Ödnych elementów powierzchnie odzwierciedlaj─ů nowy j─Özyk stylistyczny Hondy

 

In┼╝ynierowie Hondy, tworz─ůc najnowsz─ů generacj─Ö HR-V, zmienili gruntownie za┼éo┼╝enia modelu, decyduj─ůc si─Ö na zaprojektowanie kompaktowego SUV-a od podstaw. Badania przeprowadzone przez Hond─Ö wykaza┼éy, ┼╝e wspó┼écze┼Ťni konsumenci wybieraj─ů produkty, nie tylko kieruj─ůc si─Ö konkurencyjnymi osi─ůgami, czy atrakcyjn─ů estetyk─ů, ale tak┼╝e na podstawie tego, jak w┼é─ůczaj─ů si─Ö one w scenariusze ich ┼╝ycia i czy dany produkt spe┼énia indywidualne wymagania.

 

W rezultacie HR-V nowej generacji ma wspó┼éczesne nadwozie typu SUV-coupe, które stanowi po┼╝─ůdane, a zarazem rzadkie po┼é─ůczenie dynamicznego wzornictwa klasy premium z wyj─ůtkowo efektywnym rozplanowaniem przestrzeni. Jest uciele┼Ťnieniem nowej, prostej, klarownej i nowoczesnej stylistyki Hondy, któr─ů prezentuj─ů ostatnie modele i z powodzeniem umacnia reputacj─Ö marki w zakresie jako┼Ťci, funkcjonalno┼Ťci i walorów praktycznych.

 

Kompaktowe coupé, zainspirowane tymi samymi podstawowymi koncepcjami – funkcjonalno┼Ťci─ů i pi─Öknem – prezentuje si─Ö zarazem znajomo, a jednocze┼Ťnie zwraca uwag─Ö ekscytuj─ůcym wygl─ůdem, pozytywnym charakterem i ┼Ťmia┼é─ů bry┼é─ů SUV-a. Eleganck─ů sylwetk─Ö uzyskano dzi─Öki zwi─Ökszeniu prze┼Ťwitu do 188 mm – co zbli┼╝a model do parametrów samochodów terenowych – i obni┼╝eniu linii dachu o 20 mm w porównaniu z poprzednim modelem.

 

Dzi─Öki zwi─Ökszeniu rozmiaru standardowo montowanych kó┼é do 18 cali uzyskano bardziej zdecydowany i podkre┼Ťlaj─ůcy charakter tego segmentu pojazdów stosunek wysoko┼Ťci nadwozia do ┼Ťrednicy opon, jaki mo┼╝na zaobserwowa─ç w wielu SUV-ach marek premium. Opony w rozmiarze 225/50R18 maj─ů jedn─ů z najwi─Ökszych ┼Ťrednic spo┼Ťród wszystkich opon 18-calowych, tak┼╝e w klasie kompaktowych SUV-ów. Proporcjonalnie, zmniejszenie zwisu przedniego o 20 mm i zwi─Ökszenie o 20 mm zwisu tylnego przyczynia si─Ö do uzyskania mocnej, zdecydowanej sylwetki SUV-a, wra┼╝enia solidno┼Ťci, a tak┼╝e do poprawy estetyki, których oczekuj─ů wspó┼écze┼Ťni klienci.

 

Skierowane do przodu linie i g┼éadkie powierzchnie nowego HR-V’a tworz─ů wra┼╝enie energicznego ducha i dynamizmu. Elementy takie, jak reflektory, przykuwaj─ůca wzrok os┼éona ch┼éodnicy wraz z ni┼╝szym wlotem powietrza, przykrytym siatk─ů, zosta┼éy ┼Ťwiadomie wtopione w wysuni─Öty front samochodu i przednie panele boczne, nadaj─ůc nadwoziu bardziej wymodelowany, elegancki, a zarazem ┼Ťmia┼éy wygl─ůd.

 

Aby osi─ůgn─ů─ç nowoczesn─ů, niezak┼éócon─ů niczym estetyk─Ö boków nadwozia i uzyska─ç efekt dynamicznego przodu, projektanci zastosowali wyrazist─ů poziom─ů lini─Ö, biegn─ůc─ů wzd┼éu┼╝ nadwozia od reflektorów a┼╝ do modu┼éów tylnych ┼Ťwiate┼é. Pochylony s┼éupek A i wyd┼éu┼╝ona maska optycznie przesuwaj─ů przestrze┼ä kabiny do ty┼éu i jeszcze bardziej podkre┼Ťlaj─ů zgrabne proporcje nadwozia typu coupé.

 

D─ů┼╝enie do po┼é─ůczenia u┼╝yteczno┼Ťci i estetycznej harmonii jest widoczne równie┼╝ z ty┼éu, w prostej i eleganckiej konstrukcji drzwi baga┼╝nika, w których form─Ö zgrabnie wkomponowano klamk─Ö. Szeroki, wysoki otwór baga┼╝nika, nisko osadzona kraw─Öd┼║ za┼éadunkowa, p┼éaska pod┼éoga przestrzeni baga┼╝owej zapewniaj─ů ┼éatwy dost─Öp, pomimo kszta┼étu dachu inspirowanego nadwoziami coupe.

 

Popraw─Ö parametrów aerodynamiki osi─ůgni─Öto dzi─Öki zastosowaniu kurtyny wlotu powietrza w przednim zderzaku, dyskretnych listew na tylnych progach bocznych oraz eleganckiego kszta┼étu tylnego panelu o┼Ťwietlenia, który redukuje zawirowania powietrza za pojazdem. Turbulencje za samochodem redukuje tak┼╝e tylny spojler, który nie zak┼éóca eleganckich, czystych linii nadwozia.

 

W d─ů┼╝eniu do uzyskania bardziej eleganckiego wygl─ůdu, aby sprawi─ç, ┼╝e nadwozie b─Ödzie wygl─ůda┼éo ┼Ťwietnie zarówno z daleka, jak i z bliska, projektanci po┼Ťwi─Öcili wiele uwagi najdrobniejszym szczegó┼éom. Na przyk┼éad linia maski silnika, ┼é─ůcz─ůca si─Ö z b┼éotnikami, p┼éynnie przechodzi w lini─Ö przew─Ö┼╝enia, nadaj─ůc sylwetce dojrza┼éy, spójny wygl─ůd. Te drobne aspekty projektowe sprawiaj─ů, ┼╝e czystych powierzchni nie zak┼éócaj─ů niepotrzebne lub niepo┼╝─ůdane cienie. Dba┼éo┼Ť─ç o szczegó┼éy jest równie┼╝ widoczna w trójwymiarowym tylnym panelu, w którym zintegrowano elementy o┼Ťwietlenia tablicy rejestracyjnej, klamki drzwi baga┼╝nika i kamery cofania. Przyczynia si─Ö to do czysto┼Ťci stylizacji i stanowi nawi─ůzanie do innych najnowszych modeli Hondy, w których uwidacznia si─Ö d─ů┼╝enie do prostoty.

 

Samochód b─Ödzie dost─Öpny w szerokiej gamie nowoczesnych kolorów nadwozia, z lakierem Sand Khaki Pearl  jako opcj─ů standardow─ů.

 

Pomys┼éowe rozwi─ůzania przestrzeni i najwy┼╝szy w segmencie komfort

 

  • Przemy┼Ťlane rozplanowanie zapewnia przestrze┼ä pasa┼╝ersk─ů porównywaln─ů z wi─Ökszymi modelami

  • Wyposa┼╝enie i uk┼éad wn─Ötrza zapewniaj─ů komfort i ergonomi─Ö

  • Wn─Ötrze kabiny definiuj─ů koncepcje ┼Ťwiat┼éa i wiatru

  • Wyj─ůtkowy system cyrkulacji powietrza wprowadza naturalny powiew bryzy

 

Aby uzyska─ç odpowiednie walory isprosta─ç oczekiwaniom wspó┼éczesnych konsumentów, in┼╝ynierowie i projektanci Hondy opracowali od podstaw propozycj─Ö wn─Ötrza nowej generacji hybrydowego modelu HR-V.


Dzi─Öki zastosowaniu opracowanej przez Hond─Ö zasady tworzenia pojazdów "Maksimum cz┼éowieka, minimum maszyny" (M/M), która opiera si─Ö na przekonaniu, ┼╝e celem techniki i projektowania jest s┼éu┼╝enie potrzebom kierowcy i pasa┼╝erów – oraz koncepcji projektowania wn─Ötrza skoncentrowanej na cechach zjawisk ┼Ťwiat┼éa i wiatru, nowy model osi─ůga najwy┼╝sze standardy komfortu i przestrzeni w konkurencyjnym segmencie kompaktowych SUV-ów klasy B.

 

„Zaprojektowali┼Ťmy zupe┼énie now─ů hybrydow─ů generacj─Ö HRÔÇĹV, aby sprosta─ç warto┼Ťciom wyznawanym przez naszych klientów, spe┼éni─ç wymagania wspó┼éczesnych konsumentów oraz przemówi─ç j─Özykiem, jakiego oczekuje nowe pokolenie w┼éa┼Ťcicieli samochodów. Od produktów, którymi si─Ö interesuj─ů, m┼éodzi konsumenci wymagaj─ů, aby by┼éy innowacyjne i spe┼énia┼éy swoje przeznaczenie. Dzi─Öki przemy┼Ťlanemu zastosowaniu naszych najnowszych rozwi─ůza┼ä technicznych i rygorom j─Özyka projektowego, stworzyli┼Ťmy samochód, który zapewni przestronno┼Ť─ç, skomunikowanie ze ┼Ťwiatem, niezawodno┼Ť─ç i wszechstronno┼Ť─ç, niezb─Ödn─ů do pe┼énej pomocy w codziennym ┼╝yciu klientów” - powiedzia┼é Yoshitomo Ihash, lider projektu Hondy.

 

Pomys┼éowe systemy organizacji przestrzeni zwi─Ökszaj─ů pojemno┼Ť─ç

 

Aby zachowa─ç kompromis pomi─Ödzy stylistyk─ů SUV-a klasy premium, a wyj─ůtkow─ů przestronno┼Ťci─ů wn─Ötrza, in┼╝ynierowie Hondy umie┼Ťcili wszystkie elementy hybrydowego uk┼éadu nap─Ödowego w obr─Öbie p┼éyty podwoziowej i komory silnika. Zasadnicze zmiany obejmuj─ů odwrócenie kolektora wlotowego i umieszczenie komponentów w górnej cz─Ö┼Ťci jednostki nap─Ödowej. Uzyskano w ten sposób przestrze┼ä dla obu silników elektrycznych (nap─Ödowego i generatora) pod mask─ů pojazdu.

 

Honda zredukowa┼éa równie┼╝ rozmiar jednostki steruj─ůcej moc─ů (PCU) o 20% w porównaniu z podzespo┼éem poprzedniej generacji. Dzi─Öki temu akumulator niskonapi─Öciowy 12V mo┼╝e zmie┼Ťci─ç si─Ö równie┼╝ w komorze silnika, zwalniaj─ůc miejsce z ty┼éu. By┼éo to mo┼╝liwe dzi─Öki zastosowaniu najnowszych pó┼éprzewodników w jednostce steruj─ůcej przep┼éywem mocy.

 

Kluczem do uzyskania ogromnej przestrzeni pasa┼╝erskiej by┼éo równie┼╝ nietypowe w tej klasie samochodów umieszczenie zbiornika paliwa w centralnej cz─Ö┼Ťci pod┼éogi pod przednimi siedzeniami. Ponadto, zmniejszono wymiary modu┼éu ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC), dzi─Öki czemu wn─Ötrzu mo┼╝na by┼éo nada─ç szeroki kszta┼ét, zapewniaj─ůcy lepsz─ů widoczno┼Ť─ç do przodu i poczucie przestronno┼Ťci, pomimo niewielkich wymiarów zewn─Ötrznych samochodu.


Nowe standardy komfortu wn─Ötrza

 

Projektanci wn─Ötrza HR-V skoncentrowali si─Ö na interakcji pomi─Ödzy pasa┼╝erami a samochodem, aby pojazd w pe┼éni w┼é─ůczy┼é si─Ö w scenariusze ich codziennego ┼╝ycia. Wzajemne oddzia┼éywanie trwa od momentu wej┼Ťcia do samochodu. Ka┼╝dy element designu zosta┼é zaprojektowany z my┼Ťl─ů o uzyskaniu poczucia przestronno┼Ťci i przewiewno┼Ťci, ┼é─ůcz─ůcych pasa┼╝erów ze ┼Ťwiatem zewn─Ötrznym. W ka┼╝dym aspekcie interakcji cz┼éowieka z nowym modelem HR-V brano pod uwag─Ö jak najlepsze wra┼╝enia u┼╝ytkownika.

 

Na poczucie kontaktu ze ┼Ťwiatem zewn─Ötrznym najwi─Ökszy wp┼éyw ma doskona┼éa widoczno┼Ť─ç przed samochodem. Jest to mo┼╝liwe dzi─Öki kilku udoskonaleniom. Po pierwsze, wp┼éywa na to nowa pozycja za kierownic─ů – o 10 mm wy┼╝sza ni┼╝ w poprzednim modelu. Ponadto okna s─ů ukszta┼étowane w taki sposób, by przepuszcza┼éy jak najwi─Öcej ┼Ťwiat┼éa. Widoczno┼Ť─ç poprawiaj─ů: p┼éaska linia maski silnika i lusterka zewn─Ötrzne, które s─ů teraz umieszczone ni┼╝ej na drzwiach.

 

Przestronne i wszechstronne wn─Ötrze zosta┼éo zaprojektowane tak, aby odzwierciedla┼éo aktywny styl ┼╝ycia w┼éa┼Ťciciela, a ┼╝ywe, wysokiej jako┼Ťci materia┼éy i elementy wyko┼äczenia s─ů dost─Öpne we wszystkich wersjach.

 

Nowe, przednie fotele Hondy z podparciami stabilizuj─ůcymi cia┼éo korzystaj─ů ze struktury maty, która zast─ůpi┼éa poprzedni uk┼éad spr─Ö┼╝yn. Rozwi─ůzanie to skuteczniej zapobiega zm─Öczeniu podczas d┼éugich podró┼╝y i zwi─Öksza komfort w codziennym u┼╝ytkowaniu. Aby zapewni─ç dodatkowy komfort podczas jazdy, elementy steruj─ůce we wn─Ötrzu pojazdu zosta┼éy rozmieszczone jak najbli┼╝ej obszaru widzenia kierowcy. Przejrzysty, prosty w obs┼éudze uk┼éad tych elementów zwi─Öksza poczucie przestrzeni, a wyczuwalne natychmiast elementy systemów audio i wentylacji zapewniaj─ů bezpieczn─ů i intuicyjn─ů obs┼éug─Ö.

 

Chocia┼╝ ogólne wymiary pojazdu s─ů podobne do poprzedniego modelu, nowy HR-V oferuje wi─Öcej miejsca na nogi i ramiona. W porównaniu z poprzedni─ů generacj─ů HR-V, zwi─Ökszono o 35 mm przestrze┼ä na nogi pasa┼╝erów drugiego rz─Ödu, tylne siedzenia zyska┼éy dodatkowe dwa stopnie odchylenia od pionu, co by┼éo mo┼╝liwe dzi─Öki zastosowaniu centralnie montowanego zbiornika paliwa i przemy┼Ťlanemu rozlokowaniu komponentów hybrydowych. Konfiguracja platformy pozwala równie┼╝ na zachowanie wyj─ůtkowo funkcjonalnego systemu tylnych foteli Magic Seats Hondy, który oferuje mo┼╝liwo┼Ť─ç podnoszenia i opuszczania siedze┼ä w wielu konfiguracjach i elastycznego kszta┼étowania przestrzeni ┼éadunkowej.

 

Układ cyrkulacji powietrza

 

Cecha, która mo┼╝e mie─ç najwi─Ökszy wp┼éyw na ogólne odbieranie przez pasa┼╝erów klimatu wn─Ötrza, jest równie┼╝ najbardziej subtelna. Nowe podej┼Ťcie do funkcji klimatyzacji odzwierciedla unikatowy, inteligentny system rozprowadzania powietrza(Air Diffusion System) z nawiewami w kszta┼écie litery L w górnych naro┼╝nikach deski rozdzielczej, które zapewniaj─ů wszystkim pasa┼╝erom relaksuj─ůce dzia┼éanie naturalnego powiewu bryzy.

 

„Pomys┼é zrodzi┼é si─Ö z koncepcji projektowej ┼Ťwiat┼éa i wiatru, a jego celem by┼éo poprawienie komfortu pasa┼╝erów” – mówi Yoshitomo Ihashi, lider projektu Hondy. „Celem by┼éo inspirowane natur─ů pozbycie si─Ö jak najwi─Ökszej ilo┼Ťci obszarów dyskomfortu. Nowy system eliminuje niedogodno┼Ťci tradycyjnych nawiewów, które powodowa┼éy uczucie dyskomfortu, gdy powietrze kierowane by┼éo bezpo┼Ťrednio na pasa┼╝erów. W rezultacie wszyscy u┼╝ytkownicy odczuwaj─ů, ┼╝e ┼Ťrodowisko w kabinie jest bardziej komfortowe dzi─Öki uzyskaniu spokojnego ruchu powietrza.”

 

Pokr─Öt┼éo umo┼╝liwia przechodzenie pomi─Ödzy dwoma trybami – normalnym nadmuchem powietrza, skierowanym na wprost i systemem Air Diffusion, który wytwarza delikatny strumie┼ä powietrza. Gdy wybrany jest system Air Diffusion, strumie┼ä powietrza przypominaj─ůcy lekk─ů bryz─Ö kierowany jest delikatnie wzd┼éu┼╝ bocznych szyb, muskaj─ůc policzki pasa┼╝erów siedz─ůcych z przodu. Strumie┼ä p┼éynie równie┼╝ w kierunku dachu, tworz─ůc delikatne zawirowanie powietrza, ledwie wyczuwalne dla pasa┼╝erów. Ciep┼éo, przenikaj─ůce latem przez szyby boczne, podobnie jak ch┼éód w zimie, s─ů izolowane przez kurtyn─Ö powietrzn─ů, która tworzy si─Ö wokó┼é pasa┼╝erów przednich i tylnych siedze┼ä.

 

Pasa┼╝erowie tylnych siedze┼ä równie┼╝ b─Öd─ů mogli korzysta─ç z wentylacji, dzi─Öki nawiewom w tylnej ┼Ťcianie konsoli.
Po┼é─ůczenie wszystkich funkcji zapewnia utrzymanie sta┼éej temperatury wewn─ůtrz w ka┼╝dych warunkach pogodowych.

 

Wiod─ůca w segmencie przestrze┼ä baga┼╝owa

 

Nowa Honda HR-V zosta┼éa zaprojektowana ze szczególnym naciskiem na poszerzenie mo┼╝liwo┼Ťci, jakie daje w┼éa┼Ťcicielowi samochód. Dzi─Öki zastosowaniu zasady tworzenia pojazdów "Maksimum cz┼éowieka, minimum maszyny" (M/M) oraz przemy┼Ťlanemu rozlokowaniu komponentów hybrydowych w podwoziu i komorze silnika, Honda osi─ůgn─Ö┼éa wiod─ůc─ů w segmencie przestronno┼Ť─ç wn─Ötrza oraz niezrównan─ů elastyczno┼Ť─ç kszta┼étowania przestrzeni, u┼éatwiaj─ůc─ů prowadzenie aktywnego trybu ┼╝ycia.

 

Rezultatem jest imponuj─ůca pojemno┼Ť─ç baga┼╝nika, pomimo dodatkowych wymaga┼ä, wynikaj─ůcych z umieszczenia podzespo┼éów hybrydowych. Dzi─Öki ca┼ékowicie p┼éaskiej pod┼éodze baga┼╝nika i podnosz─ůcym wszechstronno┼Ť─ç za┼éadunkow─ů tylnym fotelom Magic Seats, HR-V jest w stanie pomie┼Ťci─ç wiele ró┼╝nych baga┼╝y i przedmiotów zwi─ůzanych ze stylem ┼╝ycia w┼éa┼Ťciciela.

 


Inspirowana coupé linia dachu nie utrudnia ┼éatwego dost─Öpu do przestrzeni baga┼╝owej. Przemy┼Ťlane rozwi─ůzanie Magic Seats, szeroki otwór i niskie po┼éo┼╝enie kraw─Ödzi za┼éadunkowej oraz p┼éaska pod┼éoga przestrzeni ┼éadunkowej wspó┼égraj─ů ze sob─ů, zapewniaj─ůc ┼éatwy dost─Öp do baga┼╝y. W samochodzie zmieszcz─ů si─Ö deski surfingowe, a dwa pe┼énowymiarowe rowery górskie (ze zdj─Ötymi przednimi ko┼éami) mo┼╝na z ┼éatwo┼Ťci─ů przewozi─ç w pozycji pionowej. Znalaz┼éo si─Ö te┼╝ miejsce na dodatkowy, bezpieczny schowek, który znajduje si─Ö pod pod┼éog─ů baga┼╝nika.

 


Komfort za┼éadunku zwi─Öksza bezdotykowe zamykanie drzwi baga┼╝nika oraz funkcja Walk Away Close®*. Funkcja zbli┼╝eniowa inteligentnego kluczyka wykrywa, kiedy zwi─Öksza si─Ö odleg┼éo┼Ť─ç kluczyka od samochodu, aby automatycznie rozpocz─ů─ç sekwencj─Ö zamykania baga┼╝nika, gdy kierowca oddala si─Ö od pojazdu.

 

W porównaniu z poprzednim modelem zwi─Ökszy┼éa si─Ö pojemno┼Ť─ç schowków i liczba gniazd przy┼é─ůczeniowych w kabinie. Du┼╝e i ma┼ée przedmioty pomie┼Ťci schowek centralny, a po dwa gniazda ┼éadowania USB znajduj─ů si─Ö z przodu i z ty┼éu.


Dost─Öpna jest te┼╝ bezprzewodowa ┼éadowarka, umo┼╝liwiaj─ůca jednoczesne ┼éadowanie urz─ůdze┼ä wszystkim pasa┼╝erom, ulokowana dyskretnie w dolnej cz─Ö┼Ťci konsoli ┼Ťrodkowej. Wra┼╝enie wysokiej jako┼Ťci wn─Ötrza i atmosfery komfortu wzmacniaj─ů: 10-g┼éo┼Ťnikowy system audio premium z zewn─Ötrznym wzmacniaczem* oraz aktywowane dotykowo o┼Ťwietlenie kabiny.

 

Zaprojektowana z my┼Ťl─ů o dostarczaniu rado┼Ťci z jazdy

 

  • Wy┼╝szy stopie┼ä dynamiki w modelu HR-V

  • Podwozie i zawieszenie zapewniaj─ů maksymalny komfort jazdy i zwrotno┼Ť─ç

  • Wi─Öcej stali o wysokiej wytrzyma┼éo┼Ťci na rozci─ůganie w strukturze platformy “Global Small Platform”, co wp┼éyn─Ö┼éo na popraw─Ö sztywno┼Ťci nadwozia

 

In┼╝ynierowie Hondy przeanalizowali ka┼╝dy aspekt sk┼éadaj─ůcy si─Ö na wra┼╝enia z jazdy HR-V, aby podnie┼Ť─ç przyjemno┼Ť─ç prowadzenia i komfort. Nowy HR-V ma sztywniejsz─ů konstrukcj─Ö nadwozia w porównaniu z poprzednikiem i korzysta z udoskonalonego zawieszenia, uk┼éadu kierowniczego i hamulcowego, dzi─Öki czemu precyzyjniej reaguje na polecenia kierowcy, jest pewniejszy w prowadzeniu, bardziej komfortowy i dostarcza prawdziwej satysfakcji z prowadzenia.

 
Udoskonalenia układu kierowniczego i zawieszenia

 

O 15% poprawiono sztywno┼Ť─ç skr─Ötn─ů i spr─Ö┼╝ysto┼Ť─ç kolumny kierownicy, aby zapewni─ç wra┼╝enie p┼éynno┼Ťci podczas zmiany kierunku jazdy. Podczas wej┼Ťcia w zakr─Öt prowadzenie jest odczuwane przez kierowc─Ö jako bardziej bezpo┼Ťrednie, ni┼╝ mia┼éo to miejsce w poprzedniej generacji HR-V, a zachowanie w trakcie manewrów odbierane jest jako bardziej liniowe i precyzyjne.

 

Zawieszenie jest równie┼╝ bardziej responsywne, a prowadz─ůcy odczuwa lepsz─ů przyczepno┼Ť─ç ju┼╝ od pierwszego ruchu kierownic─ů. Aby uzyska─ç ten efekt, zwi─Ökszono offset spr─Ö┼╝yny, czego skutkiem by┼éo zmniejszenie si┼é bocznych dzia┼éaj─ůcych na amortyzator, który charakteryzuje si─Ö zmniejszonym oporem wewn─Ötrznym. W po┼é─ůczeniu z przegubami kulowymi o niskim wspó┼éczynniku tarcia i zmodernizowanymi tulejami, zapewnia to bardziej liniowy i p┼éynny ruch ca┼éego zawieszenia.

 

Tylne tuleje, ┼é─ůcz─ůce zosta┼éy przeprojektowane pod wzgl─Ödem konstrukcji, jak i dzia┼éania. To wp┼éyn─Ö┼éo na lepsz─ů kontrol─Ö nad tylnym ko┼éem i komfort jazdy. Wype┼énione p┼éynem tuleje maj─ů wi─Öksz─ů skuteczno┼Ť─ç t┼éumienia i doskona┼é─ů charakterystyk─Ö dzia┼éania przy niskich cz─Östotliwo┼Ťciach skoku, co przek┼éada si─Ö na popraw─Ö kultury w wypadku dzia┼éania si┼é bezw┼éadno┼Ťci, jednocze┼Ťnie eliminuj─ůc drgania okre┼Ťlonych cz─Östotliwo┼Ťci. Zmieniona konstrukcja tulei zosta┼éa uzupe┼éniona o ko┼énierz, redukuj─ůcy ich ruch poprzeczny. Pewniejsze osadzenie idzie w parze z obni┼╝eniem wspó┼éczynnika spr─Ö┼╝ysto┼Ťci tulei, co jeszcze bardziej poprawia prowadzenie i komfort jazdy.

 

System stabilizacji toru jazdy Agile Handling Assist (AHA) jest kolejn─ů zaawansowan─ů technologi─ů, która poprawia dynamiczn─ů stabilno┼Ť─ç samochodu, szczególnie podczas reakcji na szybkie ruchy kierownic─ů lub du┼╝e obci─ů┼╝enia w zakr─Ötach, jakie zdarzaj─ů si─Ö podczas manewrów wykonywanych dla unikni─Öcia niebezpiecze┼ästwa. AHA dzia┼éa za po┼Ťrednictwem systemu kontroli stabilno┼Ťci jazdy (VSA), przyhamowuj─ůc lekko wewn─Ötrzne ko┼éa w zakr─Öcie, gdy kierownica jest skr─Öcona.


W rezultacie poprawia si─Ö stabilno┼Ť─ç i przewidywalno┼Ť─ç reakcji samochodu, co oznacza zwi─Ökszenie pewno┼Ťci podczas jazdy.

 

Siła hamowania

 

Uk┼éad hamulcowy zapewnia du┼╝─ů si┼é─Ö hamowania, dzi─Öki zastosowaniu wentylowanych tarcz o ┼Ťrednicy 293 mm z przodu i pe┼énych tarcz o ┼Ťrednicy 282 mm z ty┼éu. Co wi─Öcej, specjalnie zaprojektowane, elektryczne wspomaganie uk┼éadu hamulcowego, wspó┼épracuj─ůce z systemem e:HEV, sprawnie steruje prac─ů zarówno uk┼éadu hamulców regeneracyjnych, jak i hydraulicznych, zapewniaj─ůc odczucie p┼éynnego hamowania.

 

Ponadto zmieniona pozycja peda┼éu hamulca w modelu HR-V jest bardziej ergonomiczna, co zmniejsza zm─Öczenie kierowcy na d┼éugich trasach. Poprzez ci─ůg┼ée dostrajanie wypracowano mniejszy o 5 mm odst─Öp pomi─Ödzy peda┼éem gazu i hamulca oraz wi─Öksz─ů powierzchni─Ö peda┼éu. Jest to niewielka regulacja, która powoduje du┼╝─ů ró┼╝nic─Ö w odczuciach podczas przenoszenia stopy z peda┼éu hamulca na peda┼é gazu.

 

Do elektronicznych systemów uk┼éadu hamulcowego nale┼╝─ů: system kontroli stabilno┼Ťci jazdy (VSA), uk┼éad wspomagania si┼éy hamowania (BAS), system wspomagania ruszania pod gór─Ö (HSA) oraz uk┼éad automatycznego utrzymania hamulca. System kontroli zjazdu ze wzniesienia, dost─Öpny po raz pierwszy w Europie w modelu HR-V, dzia┼éa ju┼╝ od pr─Ödko┼Ťci 3 km/h. System ten umo┼╝liwia skuteczniejsz─ů i p┼éynniejsz─ů kontrol─Ö na nawierzchniach o niskiej przyczepno┼Ťci i stromych zjazdach, zwi─Ökszaj─ůc pewno┼Ť─ç prowadzenia w szerszym zakresie scenariuszy drogowych – od poruszania si─Ö po ┼Ťliskich rampach zewn─Ötrznych parkingów, po pokonywanie górskich, za┼Ťnie┼╝onych dróg.

 

Platforma zaprojektowana dla modelu o najlepszej dynamice i komforcie w segmencie

 

W zmodernizowanej specjalnie dla nowego modeluHR-V platformie Hondy “Global Small Platform” zwi─Ökszono wykorzystanie stali o wysokiej wytrzyma┼éo┼Ťci na rozci─ůganie, co wp┼éyn─Ö┼éo na popraw─Ö sztywno┼Ťci nadwozia. Co wi─Öcej, ┼Ťrodkowa belka poprzeczna w pod┼éodze oraz wewn─Ötrzny panel s┼éupka ┼Ťrodkowego wykonane s─ů ze stali 980X typu high-lambda, co dodatkowo podnosi sztywno┼Ť─ç i obni┼╝a wag─Ö o 1,5 kg. Za s┼éupkami C dodano struktur─Ö pier┼Ťcieniow─ů, aby dodatkowo wzmocni─ç podwozie, co pozwala na wi─Öksz─ů kontrol─Ö nad ka┼╝dym ko┼éem z osobna i poprawia jako┼Ť─ç prowadzenia oraz w┼éa┼Ťciwo┼Ťci dynamiczne pojazdu.

 

Obniżony poziom hałasu i drgań (NVH)

 

Dodatkowa sztywno┼Ť─ç, w po┼é─ůczeniu z ulepszonym zawieszeniem o niskim wspó┼éczynniku tarcia i d┼éu┼╝szym rozstawem osi, nie tylko poprawia bezpiecze┼ästwo i rekompensuje przyrost masy spowodowany elektryfikacj─ů, ale tak┼╝e zapewnia imponuj─ůc─ů stabilno┼Ť─ç pojazdu. Oznacza to, ┼╝e samochód znacznie ┼éatwiej t┼éumi du┼╝e nierówno┼Ťci, co w kabinie odbierane jest jako bardziej wyrównana, p┼éynna jazda. Równocze┼Ťnie t┼éumione s─ů wibracje pochodz─ůce z nawierzchni, a rezonans silnika jest zredukowany do minimum.

 

Kompleksowe podej┼Ťcie Hondy do zagadnie┼ä t┼éumienia wibracji, drga┼ä i ha┼éasu obejmuje równie┼╝ redukcj─Ö zmian ci┼Ťnienia akustycznego przy uruchamianiu silnika z trybu EV oraz eliminowania ha┼éasu silnika przy wy┼╝szych pr─Ödko┼Ťciach obrotowych, co ogranicza przenoszenie wibracji powodowanych przyrostem obrotów silnika. Do redukcji ha┼éasu w kabinie, wynikaj─ůcego z drga┼ä silnika, przyczynia si─Ö równie┼╝ zwi─Ökszenie ogólnej sztywno┼Ťci dachu. In┼╝ynierowie pracowali równie┼╝ nad zmniejszeniem ha┼éasu o niskiej cz─Östotliwo┼Ťci z podwozia, spowodowanego zmianami nawierzchni drogi, co przyczyni┼éo si─Ö do dalszej poprawy komfortu akustycznego w kabinie i bardziej relaksuj─ůcych warunków podró┼╝owania, co s┼éycha─ç zw┼éaszcza w trybie elektrycznym.

 

Grubo┼Ť─ç dolnej cz─Ö┼Ťci deski rozdzielczej, która odgrywa kluczow─ů rol─Ö w izolowaniu wn─Ötrza od ha┼éasu z komory silnika, zosta┼éa zwi─Ökszona z 0,8 t do 1,4 t, co spowodowa┼éo znaczn─ů popraw─Ö w zakresie przenoszenia drga┼ä i komfortu akustycznego w kabinie. Dzi─Öki zastosowaniu pojedynczego elementu z tworzywa sztucznego i wi─Ökszej liczby punktów mocowania uzyskano mniejsz─ů podatno┼Ť─ç na wibracje, natomiast w kluczowych miejscach, takich jak górna cz─Ö┼Ť─ç deski rozdzielczej, maska silnika, panele drzwiowe, konsola i wn─Ötrza b┼éotników, umieszczono dodatkowe materia┼éy izolacji akustycznej.

 

Dzi─Öki wielokrotnemu dostrajaniu i testowaniu ka┼╝dego elementu, maj─ůcego bezpo┼Ťredni wp┼éyw na wra┼╝enia z jazdy, Honda nada┼éa modelowi HR-V nowy, dynamiczny charakter, który uzupe┼énia wspó┼éczesn─ů stylistyk─Ö samochodu oraz znakomite standardy komfortu i przestronno┼Ťci.

 

Zaawansowane systemy pozwalaj─ů w┼éa┼Ťcicielom nie traci─ç kontaktu z ich codziennymi sprawami

 

  • Opcje komunikacji pok┼éadowej zapewniaj─ů wi─Öksz─ů wygod─Ö i bezpiecze┼ästwo

  • Mo┼╝liwo┼Ť─ç korzystania z hotspotu Wi-Fi i zdalnych us┼éug, pozwala na komunikacj─Ö ze ┼Ťwiatem

  • Gruntowna aktualizacja aplikacji My Honda+ poprawi satysfakcj─Ö klientów

  • Wsparcie serwera Honda Global Server; aktualizacje przez Internet (over-the-air)

 

HR-V nowej generacji oferuje bardzo atrakcyjny pakiet informacyjno-rozrywkowy, ┼é─ůcz─ůcy intuicyjn─ů obs┼éug─Ö systemu z poszerzon─ů gam─ů us┼éug ┼é─ůczno┼Ťci, zwi─Ökszaj─ůcych komfort i bezpiecze┼ästwo.

 

Prosty w obs┼éudze interfejs z 9-calowym ekranem dotykowym LCD zosta┼é zaprojektowany tak, aby zminimalizowa─ç rozpraszanie uwagi kierowcy. Czas obs┼éugi najcz─Ö┼Ťciej u┼╝ywanych elementów steruj─ůcych zosta┼é skrócony o ponad po┼éow─Ö w porównaniu z poprzednim modelem, co zapewnia bezpieczniejsz─ů i bardziej ergonomiczn─ů obs┼éug─Ö. Interfejs wykorzystuje styl graficzny znany ze smartfonów, z funkcjami przesuwania i przewijania, umo┼╝liwiaj─ůcymi przegl─ůdanie stron i list. Wy┼Ťwietlacz mo┼╝na skonfigurowa─ç tak, aby spe┼énia┼é wszelkie wymagania u┼╝ytkowe, w┼é─ůczaj─ůc w to konfigurowalne skróty do cz─Östo u┼╝ywanych funkcji i ┼║róde┼é audio.

 

Kompleksowy zestaw pok┼éadowych aplikacji mo┼╝na uzupe┼éni─ç, pod┼é─ůczaj─ůc w┼éasnego smartfona za po┼Ťrednictwem bezprzewodowego Apple CarPlay, komunikuj─ůcego si─Ö poprzez WiFi lub Bluetooth (lub alternatywnie przewodowo) lub Android Auto, po po┼é─ůczeniu przewodem. W┼éa┼Ťciciele maj─ů równie┼╝ mo┼╝liwo┼Ť─ç uzyskania dost─Öpu do hotspota WiFi, dzi─Öki czemu wszyscy pasa┼╝erowie mog─ů korzysta─ç z Internetu podczas jazdy samochodem.

 

Us┼éugi oparte na ┼é─ůczno┼Ťci

 

Dost─Öpna dla wszystkich posiadaczy HR-V aplikacja My Honda+ zosta┼éa w nast─Öpstwie opinii konsumentów poddana gruntownym zmianom, co pozwoli┼éo zwi─Ökszy─ç satysfakcj─Ö u┼╝ytkowników i poprawi─ç czas reakcji aplikacji. Ponadto, Honda przyj─Ö┼éa podej┼Ťcie "Connectivity-as-a-Service" z aktualizacjami bezprzewodowymi typu over-the-air (OTA), aby szybciej i pro┼Ťciej udost─Öpnia─ç klientom dodatkowe funkcje. Z zalet My Honda+ mog─ů równie┼╝ korzysta─ç rodzina i przyjaciele, po dodaniu ich danych do aplikacji.

 

Szef dzia┼éu New Business w Honda Motor Europe, Tom Cosens powiedzia┼é: „Connectivity-as-a-Service jest jedn─ů z podstaw naszego planu, aby wszystkim naszym przysz┼éym klientom pojazdów hybrydowych i elektrycznych zapewni─ç doskona┼ée standardy komunikacji. Dzi─Öki us┼éugom opartym na subskrypcji oraz aktualizacjom over-the-air dajemy klientom Hondy pe┼én─ů kontrol─Ö nad kwestiami zwi─ůzanymi z u┼╝ytkowaniem samochodu i bardziej harmonijnie wpisujemy mobilno┼Ť─ç w ich styl ┼╝ycia.”

 

Dwa z pakietów opcjonalnych: Pakiet Bezpieczna Podró┼╝ i Cyfrowy Kluczyk Hondy s─ů udost─Öpniane za darmo przez 12 miesi─Öcy od daty uruchomienia gwarancji.

 

Rozszerzony zakres funkcji opartych na ┼é─ůczno┼Ťci sieciowej obejmuje wirtualn─ů desk─Ö rozdzielcz─ů, zdalne zamykanie i otwieranie drzwi, dost─Öp do aktualnych danych pojazdu i historii serwisowej, do szczegó┼éów subskrypcji, a tak┼╝e przypomnie┼ä o przegl─ůdach oraz rezerwacj─Ö online terminów wizyt serwisowych, która pojawi si─Ö niebawem.

 

Pakiet Bezpieczna Podró┼╝ pozwala na przesy┼éanie do systemu nawigacji pojazdu zaplanowanych tras oraz przechowywanie i udost─Öpnianie historii podró┼╝y. Pozwala równie┼╝ na ┼éatwe zlokalizowanie samochodu i wy┼Ťwietlenie jego po┼éo┼╝enia w aplikacji My Honda+. W nag┼éych wypadkach, poprzez z naci┼Ťni─Öcie przycisku aktywuje si─Ö Cyfrowa Pomoc Drogowa, a lokalizacja samochodu jest automatycznie udost─Öpniana s┼éu┼╝bom ratunkowym lub pomocy drogowej. Dla dodatkowego poczucia spokoju i bezpiecze┼ästwa, w┼éa┼Ťciciele mog─ů zosta─ç powiadomieni, je┼Ťli samochód znajdzie si─Ö poza wcze┼Ťniej wyznaczon─ů stref─ů (Geo-fencing).

 

Nowy cyfrowy kluczyk Hondy, obs┼éugiwany za pomoc─ů smartfona, zapewnia wygod─Ö i mo┼╝e by─ç udost─Öpniany znajomym i rodzinie( do 5 osób) Mo┼╝e on zdalnie zamyka─ç i odblokowywa─ç drzwi, w┼é─ůcza─ç zasilanie i sterowa─ç szybami, a tak┼╝e odbiera─ç powiadomienia o stanie pojazdu. Cyfrowy Kluczyk Hondy wykorzystuje bezpieczn─ů technologi─Ö Bluetooth (Android i iOS).

 

Wszystkie Us┼éugi ┼ü─ůczno┼Ťci Hondy s─ů obs┼éugiwane przez solidny i bezpieczny serwer Honda Global Server oraz platform─Ö Honda European Telematics. Us┼éugi b─Öd─ů dost─Öpne w 13 j─Özykach na 17 rynkach europejskich.

 

Rozbudowany, zwi─Ökszaj─ůcy bezpiecze┼ästwo pakiet systemów Honda SENSING

 

  • Bogaty pakiet technologii bezpiecze┼ästwa aktywnego i pasywnego w standardzie

  • Pakiet Honda SENSING korzysta z nowej szerokok─ůtnej kamery o wysokiej rozdzielczo┼Ťci

  • System kontroli zjazdu ze wzniesienia, dost─Öpny po raz pierwszy w Europie w modelu HR-V, dzia┼éa ju┼╝ od pr─Ödko┼Ťci 3 km/h

 

Nowy HR-V zosta┼é wyposa┼╝ony w bogaty zestaw rozwi─ůza┼ä z zakresu bezpiecze┼ästwa, aby zapewni─ç wszystkim pasa┼╝erom najwy┼╝sze standardy ochrony. System automatycznego sterowania ┼Ťwiat┼éami drogowymi jest wyposa┼╝eniem standardowym wszystkich wersji, wersj─Ö Advance wyposa┼╝ono dodatkowo w system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach i system monitorowania ruchu poprzecznego, a w najwy┼╝szej wersji Advance Style klient otrzymuje dodatkowo aktywne do┼Ťwietlanie zakr─Ötów w technologii LED.

 

W centrum systemu znajduje si─Ö nowa, szerokok─ůtna kamera o wysokiej rozdzielczo┼Ťci, która zast─Öpuje zestaw wielofunkcyjnej kamery i czujnika, z poprzedniej generacji HR-V. Poprawiono równie┼╝ parametry kamery szerokok─ůtnej w stosunku do takiego samego systemu, wprowadzonego niedawno w najnowszej generacji Jazza. Dzi─Öki zastosowaniu sztucznej inteligencji (AI) do przetwarzania obrazów wzros┼éa skuteczno┼Ť─ç rozpoznawania sytuacji. Na przyk┼éad System ograniczaj─ůcy skutki kolizji CMBS (Collision Mitigating Brake System) wykrywa obecnie motocykle znajduj─ůce si─Ö przed pojazdem, aby z┼éagodzi─ç skutki kolizji, w przypadku, gdy jest ona nieunikniona.

 

Kamera rozpoznaje szerszy zakres rodzajów nawierzchni i scenariuszy ruchu drogowego, a znajduj─ůce si─Ö z przodu pojazdy lub linie oznakowania poziomego s─ů wykrywane ze znacznie wi─Öksz─ů dok┼éadno┼Ťci─ů, co poprawia reakcj─Ö na przyspieszenie, gdy poprzedzaj─ůcy pojazd przyspieszy lub podczas manewru wyprzedzania. W gr─Ö wchodzi monitorowanie, czy pojazd zbli┼╝a si─Ö do zewn─Ötrznej kraw─Ödzi chodnika (do granicy trawy lub ┼╝wiru), do nadje┼╝d┼╝aj─ůcego pojazdu, a tak┼╝e czy zje┼╝d┼╝a na inny pas bez oznakowania poziomego i znaków drogowych. Ponadto, system ocenia nachylenie drogi, poprawiaj─ůc zdolno┼Ť─ç do utrzymania pr─Ödko┼Ťci podczas zjazdu. Kamera potrafi eliminowa─ç problem zaparowania, zapewniaj─ůc non stop czyste pole widzenia, natomiast odleg┼éo┼Ť─ç detekcji z ty┼éu zosta┼éa zwi─Ökszona z 3 do 25 m, co daje wi─Öksz─ů pewno┼Ť─ç kierowcy i poprawia bezpiecze┼ästwo manewrów.

 

Podobnie jak wszystkie nowe modele Hondy, najnowszy HR-V jest wyposa┼╝ony w system Honda SENSINGTM, który obejmuje kompleksowy zestaw najlepszych w swojej klasie rozwi─ůza┼ä z dziedziny bezpiecze┼ästwa i systemów wspomagaj─ůcych kierowc─Ö, które u┼éatwiaj─ů prowadzenie, zapewniaj─ůc jednocze┼Ťnie wi─Öksz─ů ochron─Ö pasa┼╝erów.

 

Wszechstronny pakiet systemów bezpiecze┼ästwa aktywnego Honda SENSING oferuje teraz pe┼én─ů gam─Ö rozwi─ůza┼ä wspieraj─ůcych kierowc─Ö w standardzie, gwarantuj─ůc bezpiecze┼ästwo w znacznie wi─Ökszej liczbie scenariuszy drogowych, m.in. dzi─Öki nowej, znacznie skuteczniejszej w nocy, przedniej kamerze szerokok─ůtnej o wysokiej rozdzielczo┼Ťci.

 

Wszechstronny pakiet systemów bezpiecze┼ästwa aktywnego „Honda SENSING” obejmuje:

  • System ograniczaj─ůcy skutki kolizji (CMBS), obecnie – dzi─Öki szerokok─ůtnej kamerze przedniej – skuteczniej wykrywaj─ůcy pieszych w warunkach nocnych, gdy nie ma o┼Ťwietlenia ulicznego. Udoskonalony system lepiej rozpoznaje równie┼╝ rowerzystów i w┼é─ůcza hamowanie, gdy HR-V przecina lub zje┼╝d┼╝a na tor kolizyjny innego pojazdu.
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny (ACC): automatycznie pozwala Hondzie HR-V pod─ů┼╝a─ç za innym pojazdem, kontroluj─ůc dystans w ruchu przy niskich pr─Ödko┼Ťciach, np w korkach. System zosta┼é wzbogacony o funkcj─Ö pod─ů┼╝ania przy niskiej pr─Ödko┼Ťci, poprawiono równie┼╝ czas przyspieszania po zmianie pasa ruchu i po sko┼äczeniu wyprzedzania.
  • System hamowania przy niskiej pr─Ödko┼Ťci wykorzystuje czujniki ultrad┼║wi─Ökowe z przodu i z ty┼éu samochodu, wykrywaj─ůc niebezpiecze┼ästwo uderzenia w ┼Ťcian─Ö lub inn─ů przeszkod─Ö, zarówno podczas normalnej jazdy, jak i w przypadku zbyt mocnego wci┼Ťni─Öcia peda┼éu gazu.
  • System utrzymywania na pasie ruchu (LKAS) funkcjonuje teraz w szerszym zakresie pr─Ödko┼Ťci, od 72 do 180 km/h, drogach miejskich, wiejskich oraz na drogach wielopasmowych, przez co gwarantuje bezpiecze┼ästwo w znacznie wi─Ökszej liczbie scenariuszy drogowych.
  • Ulepszony system zapobiegania zje┼╝d┼╝ania z pasa ruchu (RDMS), pomaga kierowcy nie zbacza─ç z kursu, wykrywaj─ůc linie oraz trawiaste lub ┼╝wirowe pobocza.
  • System rozpoznawania znaków drogowych korzysta z szerokok─ůtnej kamery, wykrywaj─ůc znaki podczas jazdy do przodu. Po mini─Öciu znaku, system automatycznie rozpoznaje i wy┼Ťwietla jego graficzny odpowiednik na siedmiocalowym ekranie kierowcy. System jest przeznaczony do wykrywania okr─ůg┼éych znaków drogowych wy┼Ťwietlaj─ůcych ograniczenia pr─Ödko┼Ťci oraz inne informacje. Dwa znaki mog─ů by─ç wy┼Ťwietlane jednocze┼Ťnie – po prawej stronie wy┼Ťwietlacza pokazuje si─Ö tylko znak ograniczenia pr─Ödko┼Ťci, podczas gdy lewa strona pokazuje znaki zakazu wjazdu i ograniczenia pr─Ödko┼Ťci, uzupe┼énione o dodatkowe informacje, na przyk┼éad warunki atmosferyczne.
  • Inteligentny ogranicznik pr─Ödko┼Ťci rozpoznaje znaki ograniczenia pr─Ödko┼Ťci i dostosowuje do nich pr─Ödko┼Ť─ç samochodu. Je┼Ťli znak drogowy pokazuje limit ni┼╝szy od aktualnej pr─Ödko┼Ťci pojazdu, wska┼║nik na wy┼Ťwietlaczu miga, czemu towarzyszy powiadomienie akustyczne, a system stopniowo zmniejsza pr─Ödko┼Ť─ç samochodu.
  • Redukuj─ůcy skutki kolizji system autonomicznego sterowania peda┼éem przyspieszenia podczas jazdy do przodu i cofania reaguje na nadmierne wci┼Ťni─Öcie peda┼éu przyspieszenia, w stoj─ůcym lub poruszaj─ůcym si─Ö z niewielk─ů pr─Ödko┼Ťci─ů poje┼║dzie. Uk┼éad ostrzega o tym za pomoc─ů sygna┼éów wizualnych i d┼║wi─Ökowych, a jednocze┼Ťnie ogranicza moc, aby zapobiec nag┼éemu ruszeniu do przodu lub do ty┼éu i kolizji z obiektami w najbli┼╝szym s─ůsiedztwie.
  • Prowadz─ůcy mo┼╝e personalizowa─ç liczb─Ö informacji, dotycz─ůcych systemów wspomagania kierowcy, wy┼Ťwietlanych na siedmiocalowym, ciek┼éokrystalicznym ekranie dotykowym (LCD).

 

Bezpieczeństwo bierne wkomponowane w strukturę HR-V

 

Ka┼╝dy nowy HR-V korzysta z konstrukcji stworzonej wg koncepcji Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), która jest podstaw─ů doskona┼éych w┼éasno┼Ťci w zakresie bezpiecze┼ästwa biernego, dodatkowo poszerzaj─ůc ochron─Ö pasa┼╝erów w przypadku zderzenia.

 

Szkielet po┼é─ůczonych ze sob─ů elementów strukturalnych rozprowadza energi─Ö zderzenia w przedniej partii pojazdu bardziej równomiernie, redukuj─ůc si┼éy przenoszone na przedzia┼é pasa┼╝erski. Struktura ACE™ nie tylko chroni samochód i pasa┼╝erów, rozpraszaj─ůc energi─Ö zderzenia, ale tak┼╝e redukuje energi─Ö kinetyczn─ů przenoszon─ů na inne uczestnicz─ůce w kolizji pojazdy.


Zakres skuteczno┼Ťci ochrony pasa┼╝erów przez ACE™ obejmuje zarówno kolizje z du┼╝ymi, jak i ma┼éymi pojazdami.

 

Honda dostosowa┼éa do potrzeb ochrony pieszych prze┼Ťwit pod mask─ů oraz zakres amortyzacji uderzenia. Aby chroni─ç nogi pieszych, Honda zmieni┼éa równie┼╝ charakterystyk─Ö rozk┼éadu absorbcji energii zderzaka, zapewniaj─ůc najwy┼╝szy poziom ochrony pieszych bez uszczerbku dla stylistyki.

 

┼╣ród┼éo: HONDA MEDIA

Silnik: 1498 cm3
Rodzaj paliwa/nap─Öd: Hybryda
Moc: 131 KM
Automatyczna skrzynia bieg├│w
Liczba miejsc: 4-5
Przyspieszenie do 100 km/h: 10.7 sek.
Rodzaj nap─Ödu: przednia o┼Ť
Pojemno┼Ť─ç baga┼╝nika: 335
Średnie spalanie: 5.4 l/100 km
Zobacz r├│wnie┼╝
Popro┼Ť o indywidualn─ů ofert─Ö
Zostaw nam do Siebie kontakt! Oddzwonimy w ci─ůgu kilku minut!
AutoStore Honda HR-V - 01 - leasing, kredyt lub najem

Honda

HR-V 1.5 i-MMD
1125 zł
netto/mc
1498 cm3
131 KM
2022 r.
Finansowanie
Firma
Rodzaj finansowania
Leasing
Okres umowy mc
84
Wkład własny netto
56504 zł
Warto┼Ť─ç wykupu netto
13000 zł
Kliknij i sprawd┼║ dost─Öpno┼Ť─ç
Wysy┼éaj─ůc wype┼éniony formularz potwierdzasz zainteresowanie kontaktem w sprawie oferty ze strony Autostore Sp. z o.o. Administratorem danych osobowych jest Autostore sp. z o.o. z siedzib─ů w Warszawie (00-839) przy ul. Towarowej 28, zarejestrowana w S─ůdzie Rejonowym dla M.St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydzia┼é Gospodarczy Krajowego Rejestru S─ůdowego, KRS: 0000964077, NIP: 527-299-68-49. W sprawach zwi─ůzanych z ochron─ů danych osobowych mo┼╝na skontaktowa─ç si─Ö z nami za po┼Ťrednictwem e-mail bok@autostore.pl lub pisemnie pod podanym powy┼╝ej adresem siedziby spó┼éki. Szczegó┼éowe informacje dotycz─ůce danych osobowych znajduj─ů si─Ö tutaj: Polityka Prywatno┼Ťci.
Wyra┼╝am zgod─Ö na otrzymywanie w przysz┼éo┼Ťci od Autostore Sp. z o.o. dodatkowych informacji handlowych (marketingowych) drog─ů: po┼é─ůcze┼ä telefonicznych, SMS, email.