Nowa oferta

HondaCivic 2.0 i-MMD Hybryda

1993 cm3
184 KM
2022 r.
0 km
Zarezerwuj na 24 h
Firma
Prywatnie
Kredyt
Leasing
Najem
Okres umowy mc
Wkład własny netto
55542
Warto┼Ť─ç wykupu netto
Twoja rata  miesi─Öczna netto
1112zł
Warto┼Ť─ç katalogowa 151 813 z┼é
Dowiedz si─Ö wi─Öcej o tej ofercie
lub
Co mnie wyr├│┼╝nia
Moje wyposa┼╝enie
Poznaj model
Parametry techniczne
  • Honda CONNECT z Android Auto i bezprzedowodym Apple Carplay
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny
  • Kamera cofania
  • Lakier Sonic Grey Pearl
  • ┼üadowarka bezprzewodowa
  • Nak┼éadki progowe dolne oraz wszystkie emblematy w kolorze czarnym (logo Honda z przodu i z ty┼éu, nazwa modelu, logo e:HEV)
  • Podgrzewane przednie fotele
  • Przed┼éu┼╝on─ů 5 letnia gwarancja
  • Przednie i tylne czujniki parkowania
  • Przednie reflektory LED
  • Spojler typu ducktail
  • System dost─Öpu bezkluczykowego
  • Systemy bezpiecze┼ästwa Honda SENSING
  • Tapicerka ┼é─ůczona materia┼é/skóra czarna

Bezpieczeństwo

  • ABS - Uk┼éad zapobiegaj─ůcy blokowaniu kó┼é podczas hamowania
  • Aktywna maska silnika
  • Asystent jazdy w korku
  • Automatyczny system alarmowy E-Call
  • BA - System wspomagania hamowania w sytuacjach awaryjnych
  • Boczne poduszki powietrzne (przód)
  • DWS - System monitorowania ci┼Ťnienia w oponach
  • EBD - Uk┼éad elektronicznego rozdzia┼éu si┼éy hamowania
  • ESS - System ostrzegania o awaryjnym hamowaniu
  • Funkcja hamowania przy niskiej pr─Ödko┼Ťci
  • Inteligentny ogranicznik pr─Ödko┼Ťci
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny
  • Kolanowa poduszka powietrzna kierowcy i pasa┼╝era z przodu
  • Kurtyny powietrzne (przód i ty┼é)              
  • Mocowania fotelika dzieci─Öcego ISOFix / I-SIZE
  • Pod─ů┼╝anie przy niskiej pr─Ödko┼Ťci
  • Przednia poduszka powietrzna kierowcy SRS
  • Przednia poduszka powietrzna pasa┼╝era SRS z wy┼é─ůcznikiem
  • Przednia, centralna poduszka powietrzna
  • Przednie i tylne pasy bezpiecze┼ästwa (przednie z napinaczami)
  • Przednie zag┼éówki ograniczaj─ůce obra┼╝enia kr─Ögos┼éupa szyjnego
  • Sterowanie przepustnic─ů minimalizuj─ůce ryzyko kolizji
  • System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach
  • System ograniczaj─ůcy skutki kolizji
  • System ostrzegania o zbli┼╝aj─ůcym si─Ö poje┼║dzie podczas cofania
  • System ostrzegania o zje┼╝d┼╝aniu z pasa ruchu
  • System ostrzegania przed kolizj─ů
  • System rozpoznawania znaków drogowych
  • System utrzymywania na pasie ruchu
  • System zapobiegania zje┼╝d┼╝aniu z pasa ruchu
  • VSA - System kontroli stabilno┼Ťci jazdy

 

Zabezpieczenia

  • 2 kluczyki z systemem zdalnego sterowania
  • Immobilizer
  • Roleta baga┼╝nika
  • System alarmowy
  • System dost─Öpu bezkluczykowego
  • Uruchamianie silnika przyciskiem

 

Wn─Ötrze

  • Panele wn─Ötrza
  • Skórzana kierownica
  • Sportowe nak┼éadki na peda┼éy
  • Tapicerka ┼é─ůczona czarna - materia┼é / skóra syntetyczna
  • Wewn─Ötrzne klamki drzwi (platynowy chrom)
  • Wyko┼äczenie konsoli centralnej ze specjalnego tworzywa wysokiej jako┼Ťci

 

Wskaźniki i obsługa

  • 4 tryby jazdy do wyboru - ECON / NORMAL / SPORT / INDIVIDUAL
  • 7-calowy inteligentny wy┼Ťwietlacz wielofunkcyjny kierowcy i-MID
  • AHA - Uk┼éad wspomagania prowadzenia
  • Elektryczne wspomaganie kierownicy - zmienne prze┼éo┼╝enie uk┼éadu kierowniczego
  • Elektryczny hamulec postojowy
  • HSA - System wspomagania ruszania pod gór─Ö
  • Manetki przy kierownicy do regulacji rekuperacyjnego odzyskiwania energii z hamowania
  • Przyciski zmiany biegów
  • Tryby jazdy uk┼éadu hybrydowego e:HEV - tryb elektryczny, hybrydowy i silnika spalinowego
  • Uk┼éad automatycznego utrzymania hamulca
  • Wska┼║nik poboru mocy / odzyskiwania energii

 

Komfort i udogodnienia

  • Automatyczne ┼Ťwiat┼éa z czujnikiem zmroku
  • Automatycznie przyciemniaj─ůce si─Ö lusterko wsteczne
  • Czujniki parkowania (przód x 4 i ty┼é x 4)
  • Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
  • Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewn─Ötrzne
  • Elektrycznie regulowanie szyby przednie i tylne
  • Elektrycznie sk┼éadane lusterka zewn─Ötrzne
  • Fotele sk┼éadane jednym ruchem w stosunku 60/40
  • Funkcja automatycznego opuszczania i podnoszenia szyb przednich i tylnych
  • Gniazdo zasilania (przód i baga┼╝nik)
  • Kamera cofania
  • Kolumna kierownicy regulowana w dwóch p┼éaszczyznach
  • Lusterko w os┼éonie przeciws┼éonecznej kierowcy i pasa┼╝era z pod┼Ťwietleniem
  • Lusterko zewn─Ötrzne asferyczne (kierowcy)
  • Manualna regulacja wysoko┼Ťci fotela kierowcy
  • Nawiew klimatyzacji na tylne siedzenia
  • Podgrzewane przednie fotele
  • Pod┼éokietnik fotela kierowcy i pasa┼╝era z przodu
  • Przednie wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • Regulacja podparcia l─Öd┼║wiowego fotela kierowcy
  • Schowek na okulary w podsufitce
  • Tylna kiesze┼ä w oparciu fotela pasa┼╝era
  • Tylna wycieraczka
  • Tylny pod┼éokietnik
  • Uchwyty mocuj─ůce w baga┼╝niku
  • Zdalne sk┼éadanie lusterek zewn─Ötrznych

 

O┼Ťwietlenie wn─Ötrza

  • O┼Ťwietlenie baga┼╝nika
  • O┼Ťwietlenie do czytania (przód i ty┼é)
  • O┼Ťwietlenie schowka
  • O┼Ťwietlenie wn─Ötrza w podsufitce
  • Pod┼Ťwietlenie kokpitu na bia┼éo
  • Pod┼Ťwietlenie wska┼║ników na bia┼éo

 

Systemy Audio i Systemy Informatyczne

  • 2 x USB z przodu (1 x ┼éadowanie, 1 x przesy┼é danych)
  • 2 x USB z ty┼éu (┼éadowanie)
  • 8 g┼éo┼Ťników
  • Bezprzewodowy Apple CarPlay
  • Bezprzewodowy system obs┼éugi telefonu BluetoothTM (HFT)
  • ┼üadowarka bezprzewodowa
  • Sterowanie radiem z kierownicy
  • System multimedialny Honda CONNECT+ z nawigacj─ů (9" ekran dotykowy, Android AutoTM, Apple CarPlay, AM/FM/DAB+, aktualne informacje o ruchu drogowym)

 

Nadwozie

  • Antena dachowa w kszta┼écie p┼éetwy rekina
  • Emblemat "e:HEV"
  • Klamki drzwi w kolorze nadwozia
  • Krata wlotu powietrza - wzór plastra miodu
  • Obudowy lusterek czarne, po┼éyskuj─ůce
  • Przyciemnione szyby tylne
  • Wyko┼äczenie listw wokó┼é szyb - czarne

 

O┼Ťwietlenie zewn─Ötrzne

  • ADB - Adaptacyjne ┼Ťwiat┼éa drogowe
  • Automatyczna regulacja wysoko┼Ťci reflektorów
  • Czasowy wy┼é─ůcznik ┼Ťwiate┼é (Funkcja Coming Home/Leaving Home)
  • Przednie kierunkowskazy LED
  • Przednie ┼Ťwiat┼éa przeciwmgielne LED
  • System automatycznych ┼Ťwiate┼é drogowych
  • ┼Üwiat┼éa do jazdy dziennej LED
  • ┼Üwiat┼éa tylne LED

 

Koła i opony

  • 18'' obr─Öcze aluminiowe czarne, wzór Sport
  • Opony 235/40 ZR18 91W
  • Zestaw naprawczy

Nowy Civic to sportowe, ekscytuj─ůce osi─ůgi hybrydy i dynamika, a tak┼╝e elegancki wygl─ůd i nadzwyczajny komfort

 

  • Honda ┼Ťwi─Ötuje 50-lecie modelu Civic hatchback, utrzymuj─ůcego pozycj─Ö lidera swojego segmentu.

  • Model b─Ödzie oferowany wy┼é─ůcznie z nap─Ödem hybrydowym, co wie┼äczy proces elektryfikacji europejskiej gamy pojazdów Hondy

  • Model nap─Ödza, opracowany przez Hond─Ö, uk┼éad nap─Ödowy e:HEV, który sk┼éada si─Ö z 2,0-litrowej jednostki benzynowej z bezpo┼Ťrednim wtryskiem paliwa, pracuj─ůcej w cyklu Atkinsona, dwóch silników elektrycznych, nowej jednostki steruj─ůcej przep┼éywem mocy, a tak┼╝e inteligentnego zespo┼éu akumulatorów

  • Spokojna, elegancka stylistyka jest ewolucj─ů charakterystycznej sylwetki modelu

  • Nadzwyczajna przestronno┼Ť─ç wn─Ötrza i wyj─ůtkowa funkcjonalno┼Ť─ç.

 

Model Civic, wprowadzony na rynek w 1972 roku, zawsze by┼é okre┼Ťlany przez Hond─Ö jako "samochód dla mieszka┼äców ca┼éego ┼Ťwiata”. Jedenasta generacja modelu Civic, korzystaj─ůca z 50-letniego dorobku i do┼Ťwiadczenia ponad 27,5 miliona egzemplarzy sprzedanych w 170 krajach, stanowi nowoczesn─ů ewolucj─Ö charakterystycznej sylwetki tego modelu. Nawi─ůzuje ona do spokojnej, eleganckiej stylistyki, któr─ů znamy z ostatnich modeli Hondy, wprowadzonych na rynek europejski.

 

In┼╝ynierowie Hondy, zgodnie z za┼éo┼╝eniami rozwojowym «radosnego Civica», skupili si─Ö na tym, w jaki sposób elementy nadwozia i wn─Ötrza mog─ů ze sob─ů wspó┼égra─ç, aby zapewni─ç bardziej komfortowe i ekscytuj─ůce odczucia podczas jazdy samochodem, które wp┼éyn─ů pozytywnie na codzienne ┼╝ycie w┼éa┼Ťcicieli. Dzi─Öki zastosowaniu skoncentrowanej na cz┼éowieku koncepcji projektowania, zarówno na etapie prac stylistycznych, jak i opracowania w┼éa┼Ťciwo┼Ťci dynamicznych, Honda stworzy┼éa kabin─Ö, w której komfort, dobra widoczno┼Ť─ç i przestronno┼Ť─ç przewy┼╝szaj─ů dotychczasowe standardy.

 

Równie┼╝ w tym projekcie zastosowano przyj─Öt─ů przez Hond─Ö zasad─Ö tworzenia pojazdów "Maksimum dla Cz┼éowieka, Minimum dla Maszyny" (M/M), która opiera si─Ö na przekonaniu, ┼╝e celem techniki i projektowania jest s┼éu┼╝enie potrzebom kierowcy i pasa┼╝erów. Przyczynia si─Ö do wzbogacenia wra┼╝e┼ä, jakich dostarcza jazda samochodem. Civic wzbudza zaufanie dzi─Öki przyjemnym w dotyku detalom, bezpo┼Ťredniemu prowadzeniu i dynamicznym w┼éa┼Ťciwo┼Ťciom jezdnym oraz mocnemu, ale oszcz─Ödnemu uk┼éadowi nap─Ödowemu, który sprawdza si─Ö w ka┼╝dych warunkach.

 

Oferowany w standardzie hybrydowy uk┼éad nap─Ödowy e:HEV stanowi w nowym Civicu uwie┼äczenie zobowi─ůzania marki, która zapowiada┼éa zelektryfikowanie europejskiej gamy g┼éównych modeli do ko┼äca 2022 roku. Hybrydowy uk┼éad nap─Ödowy wykorzystuje akumulator litowo-jonowy do zasilania dwóch kompaktowych silników elektrycznych, wspó┼épracuj─ůcych z silnikiem benzynowym o pojemno┼Ťci 2,0 l z bezpo┼Ťrednim wtryskiem paliwa. Bardzo dobre osi─ůgi w zró┼╝nicowanych warunkach zawdzi─Öcza niezwykle wysokiej g─Östo┼Ťci energii akumulatora, sprawno┼Ťci cieplnej i wysokiemu momentowi obrotowemu jednostki elektrycznej.

 

Dzi─Öki opracowaniu specjalnych rozwi─ůza┼ä dla nowego Civica, uk┼éad e:HEV pracuje p┼éynniej, szybciej rozwija moc i daje wi─Öksze poczucie liniowego przyspieszenia, a tak┼╝e zapewnia wyj─ůtkowo wysok─ů efektywno┼Ť─ç paliwow─ů i nisk─ů emisj─Ö CO2. 

 

„Ka┼╝dy nowy Civic wzbudza bardzo du┼╝e oczekiwania, jednak w przypadku najnowszej generacji starali┼Ťmy si─Ö je spe┼éni─ç z nawi─ůzk─ů” - mówi Tomoyuki Yamagami, szef du┼╝ego projektu nowej generacji Civica e:HEV. „Nowoczesnym klientom zale┼╝y na stylistyce budz─ůcej emocje, dynamicznej je┼║dzie i wysokiej funkcjonalno┼Ťci, a my sprostali┼Ťmy tym wymaganiom, wykorzystuj─ůc dost─Öpne nam najnowsze technologie i stosuj─ůc nasz─ů filozofi─Ö rozwoju. Wci─ů┼╝ rozwijamy nasz system e:HEV, poniewa┼╝ rozumiemy, w jaki sposób kierowcy korzystaj─ů z pojazdów hybrydowych, a jednocze┼Ťnie udoskonalamy pakiet zaawansowanych systemów bezpiecze┼ästwa, aby u┼éatwi─ç prowadzenie pojazdu i zwi─Ökszy─ç jego bezpiecze┼ästwo, bez pogorszenia wra┼╝e┼ä z jazdy.”

 

Nowa Honda Civic zosta┼éa zaprojektowana z my┼Ťl─ů o osobach poszukuj─ůcych dynamicznego i bezpo┼Ťrednio reaguj─ůcego samochodu, dost─Öpnego w tym segmencie. Uk┼éad nap─Ödowy e:HEV, zmodernizowany uk┼éad kierowniczy i udoskonalone zawieszenie zapewniaj─ů doskona┼ée osi─ůgi oraz dynamiczne, dobrze wyczuwalne reakcje, które zawsze stanowi┼éy o atrakcyjno┼Ťci modelu Civic.

 

Nowy system informacyjno-rozrywkowy zosta┼é zaprojektowany z my┼Ťl─ů o zwi─Ökszeniu komfortu, ┼éatwo┼Ťci obs┼éugi i bezpiecze┼ästwa, a Apple CarPlay i Android Auto s─ů dost─Öpne w standardzie. Po raz pierwszy w modelu Civic, najwy┼╝sza wersja Advance b─Ödzie wyposa┼╝ona w 10,2-calowy, w pe┼éni cyfrowy kokpit, oferuj─ůcy mo┼╝liwo┼Ť─ç wyboru dostosowanych do indywidualnych potrzeb uk┼éadów zegarów, przekazuj─ůcych najbardziej istotne informacje.

 

W nowym Civicu zastosowano tak┼╝e pakiet Honda SENSING, rozbudowany zestaw zaawansowanych systemów bezpiecze┼ästwa i rozwi─ůza┼ä wspomagaj─ůcych kierowc─Ö, które zosta┼éy udoskonalone specjalnie dla tego nowego modelu. Wprowadzenie nowych, inteligentnych systemów wspomagaj─ůcych kierowc─Ö oraz rozwi─ůza┼ä z zakresu bezpiecze┼ästwa czynnego, a tak┼╝e zwi─Ökszona liczba poduszek powietrznych i nowe elementy konstrukcyjne, s┼éu┼╝─ůce lepszemu zabezpieczeniu przed skutkami kolizji, stanowi gwarancj─Ö najwy┼╝szego bezpiecze┼ästwa kierowcy i pasa┼╝erów.

 

Atrakcyjna stylistyka nadwozia podkre┼Ťla znajomy, a zarazem od┼Ťwie┼╝ony wizerunek modelu

 

In┼╝ynierowie Hondy, projektuj─ůc nowego Civica, skupili si─Ö na stworzeniu samochodu, który zadowoli klientów oczekuj─ůcych stylistyki wzbudzaj─ůcej emocje i dynamiczne wra┼╝enia. W wyniku zmian powsta┼éa sylwetka wierna etosowi konstrukcyjnemu Hondy "Exhilarating Civic", sk┼éadaj─ůca si─Ö z prostych, a zarazem wyrafinowanych elementów, które wp┼éywaj─ů na popraw─Ö wra┼╝e┼ä z jazdy.

 

Wzornictwo Civica nawi─ůzuje do spokojnych i eleganckich rozwi─ůza┼ä stylistycznych zastosowanych w innych najnowszych modelach Hondy. Nowy Civic charakteryzuje si─Ö bardziej op┼éywow─ů lini─ů dachu oraz ni┼╝ej poprowadzon─ů lini─ů przew─Ö┼╝enia, co wp┼éyn─Ö┼éo na zwi─Ökszenie powierzchni okien, daj─ůc poczucie przestronno┼Ťci i roz┼Ťwietlenia kabiny.

 

Dla uzyskania bardziej sportowej, przypominaj─ůcej coupe, bry┼éy nadwozia, wyd┼éu┼╝ono o 35 mm rozstaw osi nowego Civica w stosunku do poprzedniego modelu. Skrócono te┼╝ o 20 mm zwis tylny i zmniejszono ogóln─ů wysoko┼Ť─ç. Najwy┼╝szy punkt linii dachu jest wysuni─Öty bardziej do przodu ni┼╝ w poprzednim modelu, a ┼éagodne nachylenie klapy baga┼╝nika dope┼énia eleganckiego wygl─ůdu. Klapa tylna wykonana z materia┼éów kompozytowych, opracowana przy u┼╝yciu nowej technologii produkcji, ma o 20% mniejsz─ů mas─Ö ni┼╝ jej poprzedniczka i okaza┼éa si─Ö niezwykle wa┼╝na dla osi─ůgni─Öcia bardziej op┼éywowego kszta┼étu bez uszczerbku dla przestrzeni nad g┼éowami pasa┼╝erów.

 

Przód Civica charakteryzuje si─Ö ostrzejszym ni┼╝ w poprzednim modelu kszta┼étem zderzaka oraz wykorzystaniem siatki w górnej os┼éonie ch┼éodnicy, która podkre┼Ťla sportowy wygl─ůd. Czarne listwy po obu stronach dolnej cz─Ö┼Ťci zderzaka zosta┼éy przesuni─Öte, aby nada─ç samochodowi ni┼╝szy, bardziej przysadzisty wygl─ůd. Z ty┼éu – obni┼╝ono kraw─Öd┼║ klapy baga┼╝nika i zespolone ┼Ťwiat┼éa tylne w stosunku do ich pozycji w obecnej generacji Civica.

 

Tylna partia maski zosta┼éa obni┼╝ona o 25 mm, a podstawy s┼éupków A przesuni─Öte o 50 mm do ty┼éu, aby znalaz┼éy si─Ö w jednej linii z osi─ů przednich kó┼é, dzi─Öki czemu samochód zyska┼é bardziej zrównowa┼╝one proporcje z profilu oraz szersz─ů, mocniej zarysowan─ů sylwetk─Ö z ka┼╝dej perspektywy. Sprawia to, ┼╝e ko┼éa wydaj─ů si─Ö wi─Öksze. W po┼é─ůczeniu z szerszym rozstawem tylnych kó┼é i ┼éukami nadkoli uzyskano efekt wizualnego zmniejszenia odst─Öpu mi─Ödzy opon─ů i nadkolem, ni┼╝sz─ů, pewniejsz─ů sylwetk─ů i ogólne wra┼╝enie wi─Ökszej zwinno┼Ťci pojazdu. Pomimo szerszego rozstawu kó┼é, ca┼ékowita szeroko┼Ť─ç pojazdu nie zmieni┼éa si─Ö i wynosi 1800 mm, jak w poprzedniej generacji modelu.

 

Z profilu Civic e:HEV prezentuje si─Ö nowocze┼Ťnie, bez zb─Ödnych ozdobników, wtopione w powierzchni─Ö drzwi klamki wyposa┼╝ono w czujniki dotykowe, eliminuj─ůce konieczno┼Ť─ç u┼╝ycia przycisku ryglowania. Lusterka boczne s─ů teraz mocowane bezpo┼Ťrednio do przednich drzwi, poni┼╝ej linii przew─Ö┼╝enia, co pomaga ograniczy─ç zb─Ödne martwe pole. 

 

Po raz pierwszy w modelu Civic Honda zastosowa┼éa laserowe lutowanie poszycia dachu. Ta zaawansowana technologia produkcji pozwoli┼éa na bli┼╝sze osadzenie paneli dachowych i bocznych, co wp┼éyn─Ö┼éo na wizualn─ů atrakcyjno┼Ť─ç samochodu. Osi─ůgni─Öto to dzi─Öki technice spawania, eliminuj─ůcej konieczno┼Ť─ç stosowania listwy profiluj─ůcej na ca┼éej d┼éugo┼Ťci dachu.

 

Smuk┼ée reflektory zosta┼éy zintegrowane z g┼éadkim profilem bocznym, podkre┼Ťlaj─ůc niski ┼Ťrodek ci─Ö┼╝ko┼Ťci i dynamiczn─ů stylistyk─Ö nowego Civica. Zestaw dziewi─Öciu diod LED, który spe┼énia tak┼╝e funkcj─Ö ┼Ťwiate┼é do jazdy dziennej ma wyrazisty, ale przyjemny dla oka wygl─ůd. Centralne po┼éo┼╝enie ┼Ťwiate┼é drogowych sprawia, ┼╝e przedni modu┼é o┼Ťwietleniowy przypomina ┼║renic─Ö oka, obramowan─ů ┼Ťwiat┼éami do jazdy dziennej. Tylne lampy zosta┼éy zintegrowane z kompozytow─ů klap─ů baga┼╝nika. Dzi─Öki temu osi─ůgni─Öto efekt wizualnej prostoty, pozbawionej zb─Ödnych linii. Linia ┼Ťwiate┼é w kszta┼écie litery "C" to rozwi─ůzanie, które zosta┼éo przeniesione z aktualnej generacji modelu Civic. W najnowszym Civicu obramowanie tylnych lamp zosta┼éo dodatkowo pod┼Ťwietlone, co nadaje sygna┼éowi STOP bardziej wyrazisty i elegancki wygl─ůd.

 

Przedni zderzak zosta┼é zaprojektowany tak, by ograniczy─ç efekt bocznych zawirowa┼ä powietrza, umo┼╝liwiaj─ůc jego p┼éynny przep┼éyw wzd┼éu┼╝ kó┼é i po bokach nadwozia. Klapa tylna, zintegrowany spojler i zespó┼é ┼Ťwiate┼é zosta┼éy starannie zaprojektowane pod k─ůtem zachowania najwy┼╝szych parametrów aerodynamicznych, dzi─Öki czemu ograniczono zawirowania powietrza z ty┼éu i poprawiono jego przep┼éyw wokó┼é nadwozia nowego Civica.

 

W nowym Civicu dost─Öpna jest szeroka gama wzorów felg aluminiowych, a ka┼╝dy z nich wyró┼╝nia si─Ö wyrafinowanym i dynamicznym stylem. 17-calowe aluminiowe obr─Öcze kó┼é stanowi─ů standardowe wyposa┼╝enie wersji Elegance, natomiast 18-calowe obr─Öcze s─ů montowane w wersjach Sport i Advance, przy czym te ostatnie otrzymuj─ů dwukolorowe wyko┼äczenie. Ko┼éa zosta┼éy zaprojektowane tak, aby stanowi┼éy uzupe┼énienie sportowego i eleganckiego stylu modelu Civic.

 

Nowy Civic b─Ödzie dost─Öpny w gamie nowoczesnych kolorów nadwozia, z lakierem Sonic Grey jako opcj─ů standardow─ů. Pozosta┼ée kolory nadwozia to metailczne premium: Premium Crystal Red i Platinum Crystal Blue oraz per┼éowe: Crystal Black i Platinum White.

 

Zorientowany na cz┼éowieka projekt wn─Ötrza oferuje wysok─ů jako┼Ť─ç, przyjemne w dotyku materia┼éy wyko┼äczeniowe, wyj─ůtkow─ů przestrze┼ä i komfort

 

Konsekwencj─ů zastosowania skoncentrowanej na cz┼éowieku koncepcji projektowania wn─Ötrza, jest kabina nowego Civica, w której komfort, dobra widoczno┼Ť─ç i przestronno┼Ť─ç przewy┼╝szaj─ů dotychczasowe standardy. Ponadto jest to miejsce bezpieczniejsze i bardziej ekscytuj─ůce z punktu widzenia kierowcy. In┼╝ynierowie Hondy skupili si─Ö na tych g┼éównych aspektach, aby zapewni─ç kierowcom i pasa┼╝erom bardziej odpr─Ö┼╝aj─ůce odczucia podczas d┼éugich podró┼╝y i porannych dojazdów do pracy.

 

Przyk┼éadem zastosowania przez Hond─Ö koncepcji projektowej M/M jest wn─Ötrze, które oferuje najwy┼╝szy poziom dopracowania i funkcjonalno┼Ťci w codziennej eksploatacji. Spe┼énia ono te┼╝ najwy┼╝sze wymagania dotycz─ůce przestronno┼Ťci, tak┼╝e w konfrontacji z modelami wy┼╝szych segmentów. Wyj─ůtkowe podej┼Ťcie, ukierunkowane na osi─ůganie emocjonuj─ůcych wra┼╝e┼ä z jazdy, zarówno poprzez walory dynamiczne, jak i stylistyczne, zaowocowa┼éo powstaniem kabiny, zapewniaj─ůcej lepsz─ů widoczno┼Ť─ç i roz┼Ťwietlenie przestrzeni, dzi─Öki niskiej, p┼éaskiej desce rozdzielczej, zmianie usytuowania lusterek zewn─Ötrznych i wi─Ökszym oknom.

 

Wn─Ötrze uciele┼Ťnia t─Ö sam─ů filozofi─Ö czystego, nowoczesnego wzornictwa, jak─ů kierowano si─Ö, projektuj─ůc nadwozie. Uk┼éad zorientowany na u┼╝ytkownika charakteryzuje si─Ö wysokiej jako┼Ťci materia┼éami i przejrzyst─ů desk─ů rozdzielcz─ů. Przyjemne wra┼╝enia dotykowe równie┼╝ s┼éu┼╝─ů podniesieniu satysfakcji kierowcy i pasa┼╝erów, a spr─Ö┼╝ysto┼Ť─ç przycisków zosta┼éa dopracowana tak, aby ich obs┼éuga pozostawia┼éa wra┼╝enia, jakie daje korzystanie z wysokiej klasy urz─ůdze┼ä domowych.

 

Stylowa, a zarazem praktyczna konsola ┼Ťrodkowa zosta┼éa wyposa┼╝ona w dwa uchwyty na kubki, umieszczone równolegle do przycisków zmiany biegów. Z przodu znajduje si─Ö du┼╝a taca, na której zmie┼Ťci si─Ö najwi─Ökszy smartfon Apple. Czarne, elementy konsoli ┼Ťrodkowej (i paneli drzwi w modelach Advance) s─ů pokryte pow┼éok─ů odporn─ů na zarysowania i odciski palców, co zapewnia trwa┼éo┼Ť─ç i ┼Ťwietnie si─Ö prezentuje. Centralny schowek o du┼╝ej pojemno┼Ťci jest teraz wyposa┼╝ony w pod┼éokietnik z mechanizmem, który automatycznie otwiera górn─ů cz─Ö┼Ť─ç pod k─ůtem 60 stopni, dzi─Öki czemu pasa┼╝erowie nie musz─ů si─Ö obraca─ç, aby podnie┼Ť─ç pokryw─Ö.

 

Osoby podró┼╝uj─ůce z ty┼éu korzystaj─ů z przestronnej i do┼Ťwietlonej cz─Ö┼Ťci kabiny, co zapewnia uk┼éad sze┼Ťciu szyb, z nowymi dodatkowymi oknami za tylnymi drzwiami. S┼éupek B sprawia wra┼╝enie cie┼äszego ni┼╝ jest w rzeczywisto┼Ťci, a górna cz─Ö┼Ť─ç wewn─Ötrznego panelu drzwi ma kszta┼ét aktywnie absorbuj─ůcy ┼Ťwiat┼éo zewn─Ötrzne, co pot─Öguje wra┼╝enie przestrzeni z ty┼éu.

 

Projektanci koncentruj─ůcy si─Ö na redukcji zb─Ödnych, wprowadzaj─ůcych zamieszanie elementów, stworzyli innowacyjne nawiewy wentylacji, które zapewniaj─ů szerszy, a jednocze┼Ťnie mniej inwazyjny przep┼éyw powietrza w kabinie. Elegancki wygl─ůd uzyskano dzi─Öki zastosowaniu kratki o strukturze plastra miodu na ca┼éej szeroko┼Ťci otworów wentylacyjnych.

 

Fotele zosta┼éy zaprojektowane z my┼Ťl─ů o komforcie i funkcjonalno┼Ťci. Zarówno tkanina, jak i skóra s─ů grube i odporne na zagniecenia. Dzi─Öki temu osi─ůgni─Öto schludne wyko┼äczenie wysokiej jako┼Ťci. Tylne ┼Ťciany przednich foteli s─ů wykonane z pojedynczych kawa┼éków materia┼éu, co wp┼éywa na wra┼╝enie jednolito┼Ťci i dyskretnej estetyki wn─Ötrza. Dost─Öpne s─ů dwie opcje tapicerki foteli: czarne ze spokojnymi akcentami i czarne z bia┼éymi szwami. Tapicerka materia┼éowa jest standardem w modelach Elegance, w wy┼╝szej wersji Sport standardem jest po┼é─ůczenie tkaniny i skóry, natomiast wersja Advance oferuje w pe┼éni skórzane wyko┼äczenie, po┼é─ůczenie skóry naturalnej i syntetycznej.

 

Nowy Civic b─Ödzie pierwszym w historii, w którym zamontowano przednie fotele z nowo opracowan─ů konstrukcj─ů, zapewniaj─ůc─ů lepsz─ů stabilizacj─Ö. W fotelu zastosowano p┼éask─ů struktur─Ö kompozytowej maty, która podpiera ca┼é─ů doln─ů cz─Ö┼Ť─ç cia┼éa pasa┼╝era, od miednicy po odcinek l─Öd┼║wiowy kr─Ögos┼éupa, zapewniaj─ůc lepsze oparcie i stabilizacj─Ö.

 

Nowy Civic zosta┼é zaprojektowany z my┼Ťl─ů o odpowiedniej przestrzeni i funkcjonalno┼Ťci, dzi─Öki czemu stanowi realn─ů alternatyw─Ö dla wi─Ökszych modeli, takich jak SUV-y. Pomimo ni┼╝szej linii dachu, przestrze┼ä nad g┼éow─ů i w kabinie pozosta┼éa taka sama jak w poprzednim modelu, dzi─Öki przesuni─Öciu zawiasów klapy na zewn─ůtrz w stosunku do poprzedniej generacji. Obszerna przestrze┼ä baga┼╝owa nowego Civica jest porównywalna z poprzedni─ů generacj─ů – nale┼╝y do najwi─Ökszych w tym segmencie – jednak poszerzony otwór za┼éadunkowy poprawia jej u┼╝yteczno┼Ť─ç. Dzi─Öki du┼╝ej pojemno┼Ťci baga┼╝nika, wynosz─ůcej ponad 400 litrów (do linii okien), nowy Civic jest w stanie pomie┼Ťci─ç wiele ró┼╝nych baga┼╝y i ekwipunku.

 

„Wn─Ötrze Hondy Civic nowej generacji zaprojektowano z dba┼éo┼Ťci─ů o zaspokojenie oczekiwa┼ä klientów, wymagaj─ůcych nowych standardów komfortu i komunikacji” – powiedzia┼é Yasunori Ogawa, projektant wn─Ötrza modelu Civic e:HEV. „Najnowszy model zapewnia nowy zakres dynamicznych osi─ůgów dzi─Öki mocnemu i responsywnemu hybrydowemu uk┼éadowi nap─Ödowemu, wi─Öc jego atrakcyjno┼Ť─ç wizualna musia┼éa temu dorówna─ç. Nie mo┼╝e si─Ö to jednak odbywa─ç kosztem przestronno┼Ťci wn─Ötrza, komfortu i walorów praktycznych. Dzi─Öki naszemu zespo┼éowi in┼╝ynierskiemu i rozwojowemu, kolejna wersja Civica oferuje wyj─ůtkow─ů funkcjonalno┼Ť─ç na co dzie┼ä, która zachwyci naszych klientów podczas ka┼╝dej podró┼╝y.”

 

Udoskonalone podwozie pozwala na dynamiczn─ů jazd─Ö bez uszczerbku dla komfortu

 

Nowy Civic zosta┼é zaprojektowany tak, aby uk┼éad jezdny, kierowniczy i zawieszenie zapewnia┼éy doskona┼ée osi─ůgi, dynamiczne reakcje i pozwala┼éy kierowcy odbiera─ç informacje zwrotne we wszystkich sytuacjach na drodze. Model opracowano ze szczególnym uwzgl─Ödnieniem precyzji reakcji uk┼éadu kierowniczego i stabilno┼Ťci na drodze. Zwi─Öksza to poczucie wi─Özi kierowcy z samochodem.

 

Popraw─Ö stabilno┼Ťci na zakr─Ötach osi─ůgni─Öto dzi─Öki d┼éu┼╝szemu o 35 mm rozstawowi osi i szerszemu o 18 mm rozstawowi tylnych kó┼é w porównaniu z poprzedni─ů generacj─ů modelu. Opó┼║nienie pocz─ůtkowe uk┼éadu kierowniczego zosta┼éo zredukowane dzi─Öki zmniejszeniu tarcia ┼éo┼╝yska mocowania amortyzatora i tarcia przegubu kulowego. To pozwoli┼éo zmniejszy─ç ogólne opory tarcia w uk┼éadzie kierowniczym o 28% w porównaniu z poprzednim modelem.

 

Inne zmiany, poprawiaj─ůce dynamik─Ö, to zastosowanie lekkiej i sztywnej przedniej ramy z aluminium, zmodyfikowane przednie amortyzatory oraz zmniejszenie tarcia t┼éoczysk amortyzatorów. Wszystko to mia┼éo wp┼éyw na osi─ůgni─Öcie ostatecznego celu Hondy, jakim jest satysfakcja kierowcy i dynamiczny charakter pojazdu.

 

Zwi─Ökszona o 19% w stosunku do poprzedniej generacji sztywno┼Ť─ç nadwozia dodatkowo poprawia stabilno┼Ť─ç podczas pokonywania zakr─Ötów. Honda zastosowa┼éa w tym celu sie─ç po┼é─ůczonych ze sob─ů elementów konstrukcyjnych. Zwi─Ökszaj─ů one zarówno sztywno┼Ť─ç na skr─Öcanie, jak i na zginanie. W przedniej cz─Ö┼Ťci samochodu mocna rama w kszta┼écie pier┼Ťcienia tworzy bardziej efektywn─ů struktur─Ö po┼é─ůcze┼ä dla przedniej przegrody. Podobnie jest z ty┼éu, gdzie druga przegroda w kszta┼écie pier┼Ťcienia usztywnia tyln─ů cz─Ö┼Ť─ç samochodu. ┼ü─ůczy je bardzo sztywna ramowa konstrukcja kratowa wzd┼éu┼╝ pod┼éogi, która jest po┼é─ůczona z tunelem ┼Ťrodkowym, si─Ögaj─ůcym baga┼╝nika. Oprócz poprawy zachowania dynamicznego samochodu, sztywniejsza karoseria zapewnia korzy┼Ťci w zakresie komfortu podró┼╝owania i bezpiecze┼ästwa, dzi─Öki t┼éumieniu ha┼éasu i drga┼ä przenoszonych do wn─Ötrza oraz korzystniejszym parametrom deformacji pod┼éogi w razie kolizji.

 

Niezale┼╝nie od zastosowanych nowych, dodatkowych technik wzmocnienia konstrukcji, zespó┼é skupi┼é si─Ö równie┼╝ na zmniejszeniu jej masy. Aluminiowa maska nowego Civica jest o 43% l┼╝ejsza ni┼╝ stalowy panel poprzedniej generacji modelu. Wykonana z kompozytów ma w porównaniu z poprzedni─ů Hond─ů Civic o 20% mniejsz─ů mas─Ö. Skorzystanie z l┼╝ejszych materia┼éów w po┼é─ůczeniu z udoskonaleniami konstrukcyjnymi zaowocowa┼éo uzyskaniem lekkiego, a jednocze┼Ťnie bardzo sztywnego nadwozia.

 

Jako podkre┼Ťlenie filozofii zmian, nastawionych na dynamik─Ö, zespó┼é projektowy Civica wprowadzi┼é nowy algorytm kontroli informacji zwrotnych, jakich dostarcza kierowcy elektryczne wspomaganie uk┼éadu kierowniczego. Nowy system umo┼╝liwia ┼éagodny powrót kierownicy do pozycji ┼Ťrodkowej, co odgrywa istotn─ů rol─Ö w kontrolowaniu ruchu i stabilno┼Ťci pojazdu, a jednocze┼Ťnie nie zak┼éóca informacji zwrotnych, dostarczanych kierowcy przez uk┼éad. Zmodernizowana wersja elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy Agile Handling Assist (AHA) zosta┼éa specjalnie dostosowana do europejskich wymaga┼ä, z uwzgl─Ödnieniem typowych nawierzchni i stylów jazdy.

 

System odpowiada za dyskretn─ů pomoc w zakresie zwi─Ökszonego bezpiecze┼ästwa i p┼éynniejszego, bardziej przewidywalnego zachowania pojazdu przy niskich i wysokich pr─Ödko┼Ťciach, w takich sytuacjach jak np. regularne pokonywanie ┼éuków, czy zmiana pasów na rondzie. Dzi─Öki czemu kierowcy mog─ů czu─ç si─Ö spokojniejsi.

 

„Nowa Honda Civic oferuje niezrównane wra┼╝enia z jazdy w segmencie rodzinnych hatchbacków” – powiedzia┼é Tomoyuki Yamagami. „Zosta┼éa opracowana z uwzgl─Ödnieniem ró┼╝norodnych warunków jazdy w Europie i stanowi uciele┼Ťnienie naszej filozofii projektowania samochodów, ukierunkowanej na podkre┼Ťlanie zwinno┼Ťci i osi─ůgów. W rezultacie model dostarcza znakomitych wra┼╝e┼ä z jazdy, daj─ůc poczucie jedno┼Ťci mi─Ödzy samochodem a kierowc─ů, a jednocze┼Ťnie przewy┼╝sza konkurencj─Ö w swojej klasie.”

 

Zmodernizowany hybrydowy uk┼éad nap─Ödowy zapewnia najwy┼╝sz─ů kultur─Ö pracy oraz oszcz─Ödno┼Ť─ç w warunkach realnej eksploatacji

 

W nowym Civicu zmodernizowano ceniony uk┼éad hybrydowy Hondy e:HEV, który generuje moc 135 kW (184 KM) i zapewnia niespotykany w tej klasie moment obrotowy 315 Nm, dzi─Öki czemu samochód przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy. Znacz─ůca poprawa dotyczy równie┼╝ zu┼╝ycia paliwa i emisji w warunkach rzeczywistych - zmodernizowany model e:HEV emituje CO2 na poziomie 108 g/km (WLTP) i zu┼╝ywa 4,7 l/100 km (WLTP). Nowy Civic to samochód, który ┼é─ůczy doskona┼ée wra┼╝enia z jazdy z wyj─ůtkowo niskim zu┼╝yciem paliwa i emisj─ů spalin. 

 

Uk┼éad nap─Ödowy klasycznej, pe┼énej hybrydy wykorzystuje akumulator litowo-jonowy do zasilania dwóch kompaktowych, mocnych silników elektrycznych, wspó┼épracuj─ůcych z nowo opracowanym 2,0-litrowym silnikiem benzynowym, z bezpo┼Ťrednim wtryskiem, pracuj─ůcym w cyklu Atkinsona. System e:HEV jest w stanie p┼éynnie prze┼é─ůcza─ç si─Ö mi─Ödzy nap─Ödem elektrycznym, hybrydowym i spalinowym bez udzia┼éu kierowcy.

 

Podczas jazdy w przestrzeni miejskiej pojazd przez wi─Ökszo┼Ť─ç czasu pracuje w trybie elektrycznym (EV), nie emituj─ůc ┼╝adnych zanieczyszcze┼ä, a jednocze┼Ťnie wykorzystuj─ůc p┼éynno┼Ť─ç i szybko┼Ť─ç reakcji nap─Ödu elektrycznego. Gdy kierowca uzna, ┼╝e potrzebuje mocniejszego przyspieszenia, samochód prze┼é─ůczy si─Ö w tryb hybrydowy, aby przekazywa─ç nap─Öd na ko┼éa przy wykorzystaniu wydajnego silnika elektrycznego, podczas gdy silnik spalinowy b─Ödzie spe┼énia┼é funkcj─Ö generatora wymaganej mocy elektrycznej.

 

Podczas jazdy ze sta┼é─ů wysok─ů pr─Ödko┼Ťci─ů, np. na autostradzie, uk┼éad prze┼é─ůcza si─Ö w tryb silnika spalinowego (Engine Drive) i korzysta z mocy generowanej bezpo┼Ťrednio przez silnik benzynowy, przy minimalnych stratach, a w razie potrzeby jest wspomagany przez silnik elektryczny. Dzieje si─Ö tak wtedy, kiedy zapotrzebowanie na energi─Ö nap─Ödow─ů wzro┼Ťnie przy pr─Ödko┼Ťci maksymalnej. Uk┼éad prze┼é─ůcza si─Ö z powrotem na nap─Öd hybrydowy, aby uwolni─ç pe┼én─ů moc silnika elektrycznego.

 

We wszystkich trybach jazdy energia hamowania i wytracania pr─Ödko┼Ťci jest odzyskiwana dla zwi─Ökszenia ogólnej wydajno┼Ťci, co przek┼éada si─Ö na wyj─ůtkowo niskie zu┼╝ycie paliwa, zw┼éaszcza w ruchu miejskim. Dzi─Öki du┼╝ej sztywno┼Ťci wa┼éu korbowego i zastosowaniu drugiego wa┼éka wyrównowa┼╝aj─ůcego, silnik charakteryzuje si─Ö mniejszymi drganiami w ca┼éym zakresie pr─Ödko┼Ťci obrotowych ni┼╝ w poprzednich generacjach uk┼éadu nap─Ödowego e:HEV, co umo┼╝liwia p┼éynn─ů jazd─Ö we wszystkich trybach nap─Ödu.

 

Ewolucja podzespo┼éów e:HEV Hondy na przestrzeni ponad 20 lat zaowocowa┼éa stworzeniem wyrafinowanego, a jednocze┼Ťnie kompaktowego i wydajnego zespo┼éu nap─Ödowego, który ┼é─ůczy w sobie szybko┼Ť─ç reakcji i moc silnika elektrycznego z zaletami silnika benzynowego, zarówno na drogach miejskich, jak i na trasach poza miastem. Zapewnia nie tylko natychmiastow─ů reakcj─Ö podczas przyspieszania przy niskich pr─Ödko┼Ťciach, ale tak┼╝e przy wysokich pr─Ödko┼Ťciach podczas jazdy autostradowej.

 

Pracuj─ůcy liniowo uk┼éad wyboru prze┼éo┼╝enia (wirtualna zmiana biegów) koreluje d┼║wi─Ök silnika z jego pr─Ödko┼Ťci─ů obrotow─ů, zapewniaj─ůc lepsze odczuwanie przyspieszenia, co jest istotn─ů zmian─ů w stosunku do poprzednich pojazdów hybrydowych Hondy. W trybie sportowym jest to dodatkowo wzmocnione dzi─Öki systemowi Active Sound Control, który dostarcza dodatkowych wra┼╝e┼ä akustycznych.

 

Z my┼Ťl─ů o sportowej je┼║dzie na kr─Ötych odcinkach dróg in┼╝ynierowie Hondy opracowali "system rozpoznaj─ůcy kr─Öte drogi". Dzi─Öki tej funkcji pojazd znajduje si─Ö w najbardziej adekwatnym do sytuacji trybie nap─Ödu, co poprawia szybko┼Ť─ç reakcji i ogranicza niepotrzebne i cz─Öste zmiany trybów. W scenariuszu rozpoznaj─ůcym jazd─Ö po kr─Ötych drogach stosuje si─Ö równie┼╝ silniejszy stopie┼ä hamowania, aby kierowca otrzymywa┼é wi─Öcej informacji zwrotnych. Przy wysokich pr─Ödko┼Ťciach obrotowych i w trybie nap─Ödu spalinowego (Engine Drive) uk┼éad zapewnia dynamiczne przyspieszenie, dostarczaj─ůc wysoki moment obrotowy silnika przy wy┼╝szych obci─ů┼╝eniach, dzi─Öki technologii bezpo┼Ťredniego wtrysku paliwa.

 

Za pomoc─ů prze┼é─ůcznika wyboru trybu jazdy u┼╝ytkownicy mog─ů p┼éynnie prze┼é─ůcza─ç mi─Ödzy czterema trybami: ‘Normal’, ‘Sport’, ‘Eco’ i ‘Individual’. Tryb ‘Sport’ przestawia przepustnic─Ö na ┼╝ywsze reakcje i poprawia osi─ůgi, podczas gdy tryb ‘Eco’ ┼éagodzi reakcj─Ö przepustnicy, k┼éad─ůc nacisk na oszcz─Ödno┼Ť─ç paliwa. Nowy tryb ‘Individual’ umo┼╝liwia u┼╝ytkownikom dostosowanie charakterystyki Civica do w┼éasnego stylu jazdy, w tym oporu uk┼éadu kierowniczego i reakcji przepustnicy. W ka┼╝dej chwili kierowca mo┼╝e prze┼é─ůczy─ç si─Ö z powrotem do trybu ‘Normal’, w którym samochód zapewnia konfiguracj─Ö oferuj─ůc─ů balans osi─ůgów i oszcz─Ödno┼Ťci.

 

Udoskonalony silnik benzynowy oferuje wiod─ůc─ů w swojej klasie efektywno┼Ť─ç ciepln─ů i poziom emisji spalin

 

Uk┼éad bezpo┼Ťredniego wtrysku paliwa umo┼╝liwia wielokrotne wtryskiwanie dawki paliwa do silnika w trakcie prostej fazy spalania, tzw. wtrysk wielostopniowy, co zmniejsza emisj─Ö zanieczyszcze┼ä w szerokim zakresie roboczym. Udoskonalona konstrukcja silnika, zoptymalizowana pod k─ůtem szybszego i bardziej efektywnego spalania oraz wy┼╝szego momentu obrotowego, pomaga równie┼╝ nowemu Civicowi radzi─ç sobie z wy┼╝szym stopniem spr─Ö┼╝ania, dzi─Öki lepszej wydajno┼Ťci ch┼éodzenia, a wraz z cyklem spalania Atkinsona osi─ůga wiod─ůc─ů w bran┼╝y sprawno┼Ť─ç energetyczn─ů na poziomie 41%.

 

In┼╝ynierowie Hondy opracowali nowy silnik tak, aby spe┼énia┼é przysz┼ée limity emisji spalin, stosuj─ůc niskotemperaturowy katalizator aktywuj─ůcy, zoptymalizowany kszta┼ét portów dolotowych, zapewniaj─ůcy wydajny przep┼éyw powietrza, oraz zawory wype┼énione sodem.

 

Najnowsza wersja inteligentnego zespo┼éu akumulatorów (IPU) Hondy zosta┼éa umieszczona pod tylnymi siedzeniami, aby uzyska─ç jak najwy┼╝sz─ů pakowno┼Ť─ç pojazdu. Kompaktowe wymiary zespo┼éu pozwoli┼éy na zastosowanie grubszej podstawy siedzenia, co zwi─Öksza komfort pasa┼╝erów. Nowa jednostka steruj─ůca moc─ů (PCU), która kontroluje zasilaniem zespo┼éu nap─Ödowego z instalacji wysokiego napi─Öcia, zosta┼éa dla zaoszcz─Ödzenia przestrzeni we wn─Ötrzu umieszczona pod mask─ů silnika.

 

Zwi─Ökszenie g─Östo┼Ťci energii inteligentnego zespo┼éu akumulatorów (IPU) i mocy wyj┼Ťciowej jednostki PCU ma wp┼éyw na podniesienie obci─ů┼╝enia silnika elektrycznego w szerszym zakresie scenariuszy jazdy. Dzi─Öki temu silnik spalinowy mo┼╝e pracowa─ç z ni┼╝sz─ů pr─Ödko┼Ťci─ů obrotow─ů, co zmniejsza zu┼╝ycie paliwa i pozwala uzyska─ç wi─Ökszy moment obrotowy przy wy┼╝szych pr─Ödko┼Ťciach.

 

Bogaty pakiet informacyjno-rozrywkowy podwy┼╝szaj─ůcy poczucie komfortu i wygod─Ö

 

Nowy Civic ┼é─ůczy intuicyjn─ů obs┼éug─Ö systemu pok┼éadowego z poszerzon─ů gam─ů us┼éug korzystaj─ůcych z komunikacji sieciowej. Zwi─Öksza komfort i bezpiecze┼ästwo ich obs┼éugi, dzi─Öki zastosowaniu najnowocze┼Ťniejszych technologii i przyjemnych w dotyku elementów.

 

Unowocze┼Ťniony system informacyjno-rozrywkowy Civica jest obs┼éugiwany za po┼Ťrednictwem szybko reaguj─ůcego dziewi─Öciocalowego ekranu dotykowego lub g┼éosowo. Elementy obs┼éugi i warstwy menu zosta┼éy opracowane w taki sposób, aby ograniczy─ç dekoncentracj─Ö kierowcy wynikaj─ůc─ů z cz─Östego przenoszenia wzroku w gór─Ö i w dó┼é. U┼éatwia to i przyspiesza obs┼éug─Ö systemu. Podparcie pod palce przy ekranie dotykowym stabilizuje d┼éo┼ä u┼╝ytkownika nawet wtedy, gdy pojazd jest w ruchu. Tu┼╝ nad nim umieszczono sze┼Ť─ç konfigurowalnych skrótów, u┼éatwiaj─ůcych dost─Öp do takich funkcji, jak system nawigacji, telefon i obs┼éuga systemu nag┼éo┼Ťnienia. Sta┼ée, fizyczne przyciski obs┼éugi funkcji "Home" i "Back" oraz pokr─Öt┼éo sterowania d┼║wi─Ökiem zosta┼éy powi─Ökszone, co u┼éatwia ich obs┼éug─Ö podczas jazdy.

 

In┼╝ynierowie Hondy zaprojektowali interfejs komunikacji u┼╝ytkownika z systemami pojazdu w taki sposób, aby u┼éatwi─ç korzystanie z nich podczas jazdy, umo┼╝liwiaj─ůc szybki dost─Öp do ┼╝─ůdanych funkcji poprzez mniejsz─ů liczb─Ö poziomów w menu. System informacyjno-rozrywkowy zosta┼é zaprojektowany z my┼Ťl─ů o szybkiej komunikacji ze smartfonami, dlatego Apple CarPlay (bezprzewodowo) i Android Auto s─ů dost─Öpne w standardzie.

 

Nowoczesny ekran systemu nawigacji zosta┼é wyposa┼╝ony w now─ů grafik─Ö, która minimalizuje ryzyko rozproszenia uwagi kierowcy poprzez bardziej przejrzyst─ů prezentacj─Ö informacji. System uwzgl─Ödnia teraz funkcje trójwymiarowego modelowania obszarów miejskich z poprawion─ů jako┼Ťci─ů obrazu i bardziej ┼╝ywymi kolorami, co u┼éatwia nawigacj─Ö w ruchu, a tak┼╝e umo┼╝liwia obs┼éug─Ö cz─Östo u┼╝ywanych funkcji za pomoc─ů jednego przycisku.

 

Po raz pierwszy w modelu Hondy, w najwy┼╝szych wersjach, dost─Öpny w standardzie jest 10,2-calowy w pe┼éni cyfrowy, kolorowy panel zegarów (w ni┼╝szych wersjach – 7,0-calowe tarcze wska┼║ników). W obu opcjach zastosowano nowe przyrz─ůdy, które szczegó┼éowo informuj─ů o mocy i poziomie odzysku energii hybrydowego uk┼éadu nap─Ödowego eHEV. Informacje dotycz─ůce systemu audio s─ů prezentowane po lewej stronie ekranu, natomiast informacje dotycz─ůce jazdy, takie jak wskazania Honda SENSING i informacje nawigacyjne, znajduj─ů si─Ö po prawej stronie wy┼Ťwietlacza. Takie umiejscowienie u┼éatwia kierowcy intuicyjn─ů obs┼éug─Ö w┼éa┼Ťciwych przycisków sterowania zamontowanych na kierownicy.

 

Wersje Elegance i Sport maj─ů w standardzie osiem g┼éo┼Ťników. Advance jest wyposa┼╝ona w 12-g┼éo┼Ťnikowy system nag┼éo┼Ťnienia BOSE ‘CentrepointTM’ klasy premium, który zapewnia pasa┼╝erom wy┼╝szy komfort akustyczny podczas s┼éuchania muzyki. Rozwi─ůzanie to jest wynikiem wspólnych prac ekspertów Hondy i BOSE, dzi─Öki czemu uda┼éo si─Ö stworzy─ç wspania┼ée ┼Ťrodowisko akustyczne, w którym wszyscy pasa┼╝erowie mog─ů cieszy─ç si─Ö realistycznym brzmieniem, wiernie odtwarzaj─ůcym warunki, jakie znamy z sali koncertowych.

 

Udoskonalony pakiet systemów SENSING oraz elementy konstrukcyjne zapewniaj─ů wiod─ůce w tej klasie bezpiecze┼ästwo.

 

System SENSING Hondy ma wiele dodatkowych funkcji bezpiecze┼ästwa, które nie by┼éy oferowane w poprzedniej generacji modelu, a niektóre z istniej─ůcych funkcji zosta┼éy znacznie udoskonalone. Ponadto, nowa konstrukcja nadwozia zapewnia najwy┼╝szy poziom bezpiecze┼ästwa pasa┼╝erów i pieszych, przewy┼╝szaj─ůc standardy ustalone dla modeli segmentu E. Nowy model jest kolejnym krokiem w realizacji ┼Ťmia┼éych ambicji Hondy, która zobowi─ůza┼éa si─Ö do zredukowania do zera do roku 2050 liczby ofiar ┼Ťmiertelnych kolizji drogowych z udzia┼éem motocykli i samochodów marki Honda.

 

Czujniki ultrad┼║wi─Ökowe – po cztery z przodu i z ty┼éu – wykorzystuj─ů odbicie fal d┼║wi─Ökowych do wykrywania niemetalowych obiektów, takich jak szyby i ┼Ťciany, znacznie pewniej i z wi─Öksz─ů dok┼éadno┼Ťci─ů ni┼╝ stosowane wcze┼Ťniej radary wykorzystuj─ůce fale milimetrowe. Nowy Civic jest równie┼╝ wyposa┼╝ony w przedni─ů kamer─Ö szerokok─ůtn─ů. Dzi─Öki k─ůtowi widzenia 100 stopni mo┼╝liwe by┼éo udoskonalenie systemów rozpoznawania obiektów, które zwi─Ökszaj─ů zdolno┼Ť─ç Civica do wykrywania kraw─Ödzi jezdni, oznakowania poziomego drogi, innych pojazdów, w tym motocykli i rowerzystów.

 

Nowy procesor o du┼╝ej szybko┼Ťci przetwarzania danych usprawni┼é zarówno rozpoznawanie obiektów, jak i efektywno┼Ť─ç pracy oraz sterowanie systemem, co oznacza, ┼╝e Honda SENSING mo┼╝e wykrywa─ç obiekty wcze┼Ťniej i bardziej precyzyjnie, ni┼╝ konwencjonalne systemy radarów milimetrowych. Dotyczy to równie┼╝ pieszych w o┼Ťwietlonym i w ciemnym otoczeniu.

 

System ostrzegania przed kolizj─ů czo┼éow─ů ma za zadanie wykrywa─ç obecno┼Ť─ç pojazdów poprzedzaj─ůcych i ostrzega─ç kierowc─Ö d┼║wi─Ökowo, wizualnie i dr┼╝eniem odczuwalnym na kierownicy o zbli┼╝aniu si─Ö ze zbyt du┼╝─ů pr─Ödko┼Ťci─ů. Je┼Ťli kierowca nie zareaguje, zostanie uruchomiony System ograniczaj─ůcy skutki kolizji, który automatycznie aplikuje lekkie ci┼Ťnienie w uk┼éadzie hamulcowym, aby zmniejszy─ç prawdopodobie┼ästwo lub si┼é─Ö zderzenia czo┼éowego. Je┼Ťli zmodernizowany system wykryje bezpo┼Ťrednie zagro┼╝enie kolizji, automatycznie hamuje z pe┼én─ů si┼é─ů. W systemie Monitorowania ruchu poprzecznego za samochodem zastosowano równie┼╝ ulepszone czujniki radarowe, dzi─Öki którym Civic szybciej ostrzega kierowc─Ö o samochodach nadje┼╝d┼╝aj─ůcych z dowolnego kierunku podczas cofania z miejsca parkingowego lub podjazdu. 

 

Radar umo┼╝liwia systemom Civica skanowanie otoczenia z obu stron pojazdu od przednich drzwi do ty┼éu, zwi─Ökszaj─ůc zasi─Ög wykrywania martwego pola z trzech do 25 metrów. W przypadku rozpoznania pojazdu poruszaj─ůcego si─Ö po s─ůsiednim pasie ruchu lub zbli┼╝aj─ůcego si─Ö po przek─ůtnej z ty┼éu ze znaczn─ů pr─Ödko┼Ťci─ů, w zasi─Ögu oko┼éo 25 metrów lub bli┼╝ej, system wy┼Ťwietla wizualne ostrze┼╝enie w lusterkach bocznych. Zwi─Öksza to bezpiecze┼ästwo kierowców, chc─ůcych zmieni─ç pas ruchu przy du┼╝ych pr─Ödko┼Ťciach. System ten jest standardem w ka┼╝dej wersji Hondy Civic e:HEV.

 

Po raz pierwszy nowy Civic zosta┼é wyposa┼╝ony w Asystenta jazdy w korku. Zmniejsza on wysi┼éek kierowcy podczas jazdy z niskimi pr─Ödko┼Ťciami w korkach, pomagaj─ůc utrzyma─ç pojazd na swoim pasie ruchu, pocz─ůwszy od pr─Ödko┼Ťci 0 km/h. Po wyjechaniu ze strefy zatorów drogowych, od pr─Ödko┼Ťci oko┼éo 60 km/h, system p┼éynnie prze┼é─ůcza si─Ö na System kontroli pasa ruchu (LKAS) – jest to ni┼╝sza pr─Ödko┼Ť─ç, ni┼╝ w przypadku systemów konwencjonalnych.

 

Po aktywowaniu, System kontroli pasa ruchu rozpoznaje krzywizny zakr─Ötów, aby dostosowa─ç czas wspomagania wchodzenia w zakr─Öt i wychodzenia z niego oraz odpowiednio zmniejszy─ç wysi┼éek kierowcy podczas jazdy na ┼éukach. System posiada równie┼╝ funkcj─Ö korekcji uk┼éadu kierowniczego, która znacznie poprawia utrzymanie pozycji na ┼Ťrodku pasa w przypadku dróg o nierównej nawierzchni, bocznego wiatru lub zawirowa┼ä powietrza, jakie mog─ů wyst─ůpi─ç w s─ůsiedztwie przeje┼╝d┼╝aj─ůcej ci─Ö┼╝arówki. Gdy System kontroli pasa ruchu (LKAS) jest wy┼é─ůczony, System przeciwdzia┼éaj─ůcy zjechaniu z drogi (RDMS) monitoruje po┼éo┼╝enie pojazdu na pasie ruchu i wysy┼éa wizualne oraz dotykowe ostrze┼╝enia, je┼Ťli pojazd zje┼╝d┼╝a na inny pas ruchu bez sygnalizacji.

 

Dzi─Öki nowemu uk┼éadowi kamer, zmodernizowany Tempomat adaptacyjny (ACC) mo┼╝e wykrywa─ç pojazdy znacznie wcze┼Ťniej i dok┼éadniej ni┼╝ dotychczas, umo┼╝liwiaj─ůc stopniowe przyspieszanie i hamowanie, dzi─Öki czemu reakcja jest bardziej stopniowa i naturalna. Podczas wyprzedzania system odbiera sygna┼éy z kierunkowskazu i z uk┼éadu kierowniczego, zezwalaj─ůc na silne przyspieszenie w zale┼╝no┼Ťci od konkretnej sytuacji na drodze. Gdy wolniejszy pojazd poprzedzaj─ůcy zje┼╝d┼╝a z pasa ruchu, system ┼éagodnie przyspiesza do pr─Ödko┼Ťci ustawionej dla tempomatu adaptacyjnego. Szybciej reaguje równie┼╝, kiedy kierowca zmieni pas ruchu na pusty, wyje┼╝d┼╝aj─ůc zza wolniejszego samochodu poprzedzaj─ůcego oraz gdy wolniejszy samochód poprzedzaj─ůcy opu┼Ťci nasz pas ruchu.

 

Adaptacyjne reflektory w Civicu - po raz pierwszy wprowadzone przez Hond─Ö - stanowi─ů rozwini─Öcie systemu automatycznych ┼Ťwiate┼é drogowych i zmiennej wi─ůzki ┼Ťwiat┼éa. Inteligentny system ogranicza prawdopodobie┼ästwo o┼Ťlepiania innych kierowców i pieszych, dzi─Öki wykorzystaniu kamery czo┼éowej do wykrywania pojazdów z przodu i automatycznego za┼é─ůczenia lub wy┼é─ůczenia grup LED-ów, co gwarantuje odpowiedni─ů widoczno┼Ť─ç bez o┼Ťlepiania innych u┼╝ytkowników drogi. System mo┼╝e równie┼╝ sam prze┼é─ůcza─ç si─Ö pomi─Ödzy ┼Ťwiat┼éami mijania i drogowymi, u┼éatwiaj─ůc kierowcy skupienie uwagi na drodze.

 

Zwiększone bezpieczeństwo konstrukcji

 

Oprócz nowych i udoskonalonych rozwi─ůza┼ä z zakresu bezpiecze┼ästwa czynnego, w Civicu zastosowano nowe elementy strukturalne, które zapewniaj─ů lepsz─ů ochron─Ö przed skutkami kolizji czo┼éowej, tylnej i bocznej, zwi─Ökszaj─ůce ogólne bezpiecze┼ästwo bierne, a zarazem spe┼éniaj─ůce rygorystyczne normy bezpiecze┼ästwa zderzeniowego, egzekwowane przez Euro NCAP.

 

Obejmuj─ů one dodatkowe usztywnienia drzwi przednich i obramowania tylnych nadkoli, które poprawiaj─ů odporno┼Ť─ç na uderzenia z boku, wprowadzono te┼╝ p┼éyty zabezpieczaj─ůce belki przedniego zderzaka, które poch┼éaniaj─ů energi─Ö uderzenia, zmniejszaj─ůc ryzyko z┼éama┼ä nóg i uszkodze┼ä stawów kolanowych u pieszych w razie kolizji.

 

Nowy Civic jest standardowo wyposa┼╝ony w 11 poduszek powietrznych. Po raz pierwszy w modelu Civic standardem s─ů kolanowe poduszki powietrzne z przodu, które ograniczaj─ů obra┼╝enia kierowcy i pasa┼╝era podczas zderze┼ä czo┼éowych, a tak┼╝e boczne poduszki powietrzne dla pasa┼╝erów siedz─ůcych z ty┼éu. Nowo┼Ťci─ů jest równie┼╝ centralna poduszka powietrzna z przodu, która zapobiega zderzeniu kierowcy z pasa┼╝erem podczas zderzenia bocznego. 

 

┼╣ród┼éo: HONDA MEDIA

Silnik: 1993 cm3
Rodzaj paliwa/nap─Öd: Hybryda
Moc: 184 KM
Automatyczna skrzynia bieg├│w
Liczba miejsc: 4-5
Przyspieszenie do 100 km/h: 7.9 sek.
Rodzaj nap─Ödu: przednia o┼Ť
Pojemno┼Ť─ç baga┼╝nika: 415
Średnie spalanie: 4.1 l/100 km
Zobacz r├│wnie┼╝
Popro┼Ť o indywidualn─ů ofert─Ö
Zostaw nam do Siebie kontakt! Oddzwonimy w ci─ůgu kilku minut!
Autostore Honda Civic hybryda - 01 - leasing, kredyt lub najem

Honda

Civic 2.0 i-MMD Hybryda
1112 zł
netto/mc
1993 cm3
184 KM
2022 r.
Finansowanie
Firma
Rodzaj finansowania
Leasing
Okres umowy mc
84
Wkład własny netto
55542 zł
Warto┼Ť─ç wykupu netto
12000 zł
Kliknij i sprawd┼║ dost─Öpno┼Ť─ç
Wysy┼éaj─ůc wype┼éniony formularz potwierdzasz zainteresowanie kontaktem w sprawie oferty ze strony Autostore Sp. z o.o. Administratorem danych osobowych jest Autostore sp. z o.o. z siedzib─ů w Warszawie (00-839) przy ul. Towarowej 28, zarejestrowana w S─ůdzie Rejonowym dla M.St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydzia┼é Gospodarczy Krajowego Rejestru S─ůdowego, KRS: 0000964077, NIP: 527-299-68-49. W sprawach zwi─ůzanych z ochron─ů danych osobowych mo┼╝na skontaktowa─ç si─Ö z nami za po┼Ťrednictwem e-mail bok@autostore.pl lub pisemnie pod podanym powy┼╝ej adresem siedziby spó┼éki. Szczegó┼éowe informacje dotycz─ůce danych osobowych znajduj─ů si─Ö tutaj: Polityka Prywatno┼Ťci.
Wyra┼╝am zgod─Ö na otrzymywanie w przysz┼éo┼Ťci od Autostore Sp. z o.o. dodatkowych informacji handlowych (marketingowych) drog─ů: po┼é─ůcze┼ä telefonicznych, SMS, email.