Nowa oferta
Mega Rabat -11%

ToyotaCorolla Cross

1987 cm3
197 KM
2023 r.
0 km
Zarezerwuj na 24 h
Dostępny od rękiDostępny od ręki
Firma
Prywatnie
Kredyt
Leasing
Najem
Okres umowy mc
Wkład własny brutto
61505
Twoja rata  miesięczna brutto
1539
Wartość katalogowa 188 891 zł
Dowiedz się więcej o tej ofercie
lub
Co mnie wyróżnia
Moje wyposażenie
Poznaj model
Parametry techniczne
  • Lakier 8W7 Dark Blue
  • Oferta promocyjna- zabezpieczenie antykradzieżowe w technologii Bluetooth Low Energy- Start&Stop(META)
  • Tapicerka skórzana czarna (skóra naturalna i syntetyczna)

Bezpieczeństwo i nowe technologie

  • Aktualizacja systemów Toyota Safety Sense przez internet
  • Aktywne zagłówki w fotelach kierowcy i pasażera
  • Asystent bezpiecznego wysiadania z pojazdu(SEA)
  • Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA)
  • Automatyczny ogranicznik prędkości (ASL)
  • Centralna poduszka powietrzna
  • Czujnik przedniej poduszki powietrznej pasażera
  • Elektroniczne sterowanie rozdziałem sił hamowania (EBD)
  • Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS)
  • Elektrycznie regulowane szyby z zabezpieczeniem przed przycięciem palców
  • Elektryczny hamulec postojowy
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC)
  • Kurtyny powietrzne przednie
  • Kurtyny powietrzne tylne
  • Monitor panoramiczny z systemem kamer 360stopni (Panoramic View Monitor)
  • Przednia poduszka powietrza kierowcy i pasażera
  • Sygnał awaryjnego hamowania (EBS)
  • System AVAS (Acoustic Vehicle AlertingSystem)
  • System automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall)
  • System mocowania fotelików dziecięcych na skrajnych tylnych siedzeniach (ISOFIX)
  • System monitorowania ciśnienia w oponach(TPMS)
  • System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)
  • System ograniczania przyspieszania przymałych prędkościach
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z funkcją hamowania
  • System stabilizacji toru jazdy (VSC)
  • System wspomagający hamowanie (BA)
  • System wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC)
  • System zapobiegający blokowaniu kół (ABS) z elektronicznym rozkładem sił hamowania(EBD)
  • Układ detekcji nadjeżdżających pojazdów i motocykli
  • Układ detekcji przeszkód (ICS) z funkcją wykrywania pieszych
  • Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC)
  • Układ rozpoznawania znaków drogowych(RSA)
  • Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów
  • Układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach
  • Zaawansowany asystent parkowania Toyota Teammate
  • Zabezpieczenie tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci

 

Fotele

  • Elektryczna regulacja fotela kierowcy (przód-tył)
  • Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy
  • Elektryczna regulacja wysokości fotela kierowcy
  • Elektrycznie regulowany stopień pochylenia fotela kierowcy
  • Manualna regulacja fotela pasażera w pierwszym rzędzie siedzeń
  • Manualnie regulowany stopień pochylenia fotela pasażera pierwszego rzędu siedzeń
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Składane tylne siedzenia
  • Tapicerka skórzana (skóra naturalna i syntetyczna)
  • Tylna kanapa dzielona i składana w proporcji 60:40

 

Gwarancje i zabezpieczenia antykradzieżowe

  • Immobilizer

 

Koła i opony

  • 18" felgi aluminiowe
  • Zestaw naprawczy do opon

 

Komfort i funkcjonalność

  • 2 gniazdka USB w tylnych rzędzie siedzeń
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • Centralny zamek
  • Dywaniki welurowe
  • Elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne
  • Elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne z funkcją automatycznego opuszczania i unoszenia
  • Elektrycznie regulowane szyby tylne
  • Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
  • Elektrycznie unoszone drzwi bagażnika
  • Gniazdo 12 V
  • Inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • Klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa)
  • Lusterko na osłonie przeciw słonecznej kierowcy
  • Lusterko na osłonie przeciw słonecznej pasażera
  • Manualna regulacja kolumny kierownicy w 2płaszczyznach
  • Nawiewy w drugim rzędzie siedzeń
  • Ostrzeżenie o pozostawieniu kluczyka w samochodzie
  • Podgrzewana kierownica
  • Podgrzewane lusterka zewnętrzne
  • Regulacja częstotliwości działania wycieraczek
  • Regulowane zagłówki w drugim rzędzie siedzeń
  • Rodzaj schowka dla pasażera
  • Roleta bagażnika zasłaniająca przestrzeń bagażową
  • Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej
  • Uchwyt na kubki w drugim rzędzie siedzeń
  • Uchwyt na kubki w konsoli centralnej
  • Wskaźnik jazdy w trybie ECO
  • Wskaźnik stanu hybrydowego układu napędowego
  • Wycieraczka tylnej szyby

 

MARKETING

  • Antena dachowa w kształcie płetwy rekina w kolorze nadwozia (Shark-fin)
  • Awaryjne światło stopu
  • Sekwencyjne kierunkowskazy przednie w technologii LED
  • Światła mijania w technologii LED

 

Oświetlenie

  • Automatyczne światła drogowe (AHB)
  • Manualna regulacja świateł głównych
  • Przypomnienie o wyłączaniu świateł głównych
  • Światła przeciwmgielne w technologii LED
  • Tylne światła w technologii LED (Basic)

 

Stylistyka i wyposażenie zewnętrzne

  • Antena dachowa
  • Antena dachowa w kształcie płetwy rekina(Shark-fin)
  • Chromowana listwa okienna
  • Dolny przedni grill w kolorze czarnym
  • Lakierowane klamki zewnętrzne
  • Lakierowane lusterka zewnętrzne
  • Lakierowane wykończenie drzwi bagażnika
  • Lakierowany tylny spoiler
  • Nadkola w kolorze czarnym
  • Nadwozie w jednym kolorze
  • Podłokietniki w drzwiach przednich obszyte skórą ekologiczną
  • Przednie drzwi wykończone miękkim materiałem
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Środkowy słupek w kolorze czarnym
  • Tylny spojler
  • Wykończenie górnego przedniego grilla w kolorze fortepianowej czerni

 

Systemy multimedialne i nawigacji

  • Digital Cockpit - cyfrowy wyświetlacz na tablicy zegarów (12,3")
  • Funkcja rozpoznawania głosu
  • Inteligentny asystent głosowy
  • Interfejs Apple CarPlay* (połączenie bezprzewodowe), interfejs Android Auto™(połączenie przewodowe)
  • Kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników
  • Nawigacja Connected z mapami online i 4-letnią darmową transmisją danych
  • Port USB
  • System Bluetooth® umożliwiający bezprzewodową łączność z telefonem
  • System multimedialny Toyota Smart Connect® z kolorowym ekranem dotykowym
  • Usługi łączności Toyota Connected Car

 

Wygląd wnętrza

  • Kierownica obszyta skórą typu nappa
  • Klamki wewnętrzne w kolorze satynowego chromu
  • Relingi dachowe

Toyota Corolla Cross. Nowy SUV w rodzinie światowego bestsellera

 

  • Nowa Corolla Cross – światowy bestseller teraz z nadwoziem SUV
  • Corolla Cross rozbudowuje europejską gamę SUV-ów i crossoverów Toyoty do siedmiu modeli
  • Solidny wygląd SUV-a i praktyczność samochodu rodzinnego
  • Pierwszy model z napędem hybrydowym piątej generacji – większa moc i wydajność, więcej przyjemności z prowadzenia
  • Nowe technologie cyfrowe dzięki wydajniejszej platformie elektronicznej – Digital Cockpit, system multimedialny Toyota Smart Connect i 10,5-calowy ekran dotykowy HD
  • Napęd na cztery koła AWD-i zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo i stabilność prowadzenia w trudnych warunkach drogowych
  • Zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota T-MATE z Toyota Safety Sense (TSS) trzeciej generacji i aktualizacjami online

 

Corolla Cross, zupełnie nowy model w gamie Toyoty, to praktyczny rodzinny SUV segmentu C, który rozbudowuje rodzinę Corolli do czterech odmian nadwozia. Wraz z tym samochodem Toyota zyskuje w Europie jeszcze silniejszą pozycję w segmencie aut kompaktowych oraz najszerszą gamę SUV-ów. Corolla, najpopularniejszy samochód w historii motoryzacji, po raz pierwszy zyskuje wariant z segmentu SUV, który dołącza do Corolli Hatchback, Sedan i TS Kombi.

 

Zaprojektowana w architekturze TNGA, Corolla Cross została zbudowana na platformie GA-C. Nowy model ma wszystkie cechy, które zapewniły Corolli trwały sukces przez 55 lat i 12 generacji. Corolla jest liderem światowego rynku samochodów, z ponad 50 milionami sprzedanych egzemplarzy.

 

Nowy SUV Corolla Cross poszerzy ofertę samochodów kompaktowych Toyoty oraz ułatwi marce osiągnięcie do 2025 roku celu sprzedaży 400 000 aut kompaktowych rocznie i udziału w segmencie C na poziomie 9%.

 

Nowy model korzysta z najnowszych technologii Toyoty, takich jak napęd hybrydowy piątej generacji, nowe multimedia i aplikacje oraz najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa. Corolla Cross jest wyposażona w zestaw systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE, który łączy najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense (TSS), który po raz pierwszy może być aktualizowany online, z innymi asystentami jazdy oraz parkowania, aby nie tylko prowadzenie auta było łatwiejsze i bezpieczniejsze, ale także by chronić wszystkich pasażerów pojazdu, a także innych użytkowników dróg.

 

Corolla Cross jest pierwszym globalnym modelem Toyoty, w którym zastosowano napęd hybrydowy piątej generacji o wyższej mocy i większej wydajności. Układ napędowy oparty na 2,0-litrowym silniku benzynowym został skalibrowany pod kątem większej dynamiki dostosowanej do stylu jazdy europejskich kierowców, z bardziej bezpośrednimi reakcjami auta na wciśnięcie pedału przyspieszenia. Osiągi napędu wspiera bardzo sztywna platforma GA-C oraz wysokiej jakości zawieszenie, które zapewniają dobre trzymanie się drogi i bardzo dobre właściwości jezdne.

 

Układ hybrydowy 2.0 jest opcjonalnie dostępny z inteligentnym napędem na wszystkie koła AWD-i, który w porównaniu do hybryd czwartej generacji został udoskonalony, otrzymując tylny silnik elektryczny o większej mocy (40 KM) i wyższym momencie obrotowym (84 Nm). Dzięki temu samochód jest jeszcze skuteczniejszy w bezpiecznym pokonywaniu zakrętów i ruszaniu na drogach o niskiej przyczepności.

 

Corolla Cross to praktyczny, wszechstronny SUV do codziennej jazdy, o mocnej stylistyce nadwozia i przestronnym wnętrzu. Bagażnik jest pojemny i ustawny oraz łatwy w pakowaniu.

 

Wraz z nowym crossoverem Toyoty debiutuje Digital Cockpit, czyli 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz na tablicy wskaźników, oferowany w standardzie. Ekran daje bardzo duże możliwości personalizacji wyglądu oraz wyświetlanych treści. Nowością jest także oferowany w standardzie system multimedialny Toyota Smart Connect z szybszym procesorem, 10,5-calowym ekranem dotykowym HD, dostępem do usług online i łatwą integracją ze smartfonem.

 

Corolla Cross zaprojektowana z myślą o europejskich klientach

 

Wyraziste, masywne nadwozie nowego SUV-a Toyoty zostało stworzone z myślą o europejskim rynku. Stylistykę przodu definiuje dwudzielny trapezoidalny grill i wąskie światła bi-LED, a w wyższych wersjach także LED-owe światłowody i sekwencyjne kierunkowskazy. Z tyłu charakter SUV-a podkreślają szerokie nadkola. Od wersji Style auto otrzymuje przyciemniane tylne szyby i relingi dachowe. Wybór felg obejmuje 17-calowe srebrne koła aluminiowe oraz 18-calowe aluminiowe obręcze, których polerowane jasne wykończenie kontrastuje z ciemnoszarymi powierzchniami.

 

Corolla Cross ma 4 460 mm długości, 1 825 mm szerokości, 1 620 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 640 mm. Wymiarami plasuje się pomiędzy modelami Toyota C-HR oraz RAV4, czyli w samym sercu segmentu C-SUV, oferując wygodę, praktyczność i wszechstronność, które są tak ważne dla rodzin z dziećmi.

 

Projekt wnętrza skoncentrowany na praktyczności

 

Wnętrze zostało zaprojektowane tak, aby kierowca i każdy z pasażerów miał doskonałą widoczność oraz wystarczającą przestrzeń nad głową i na nogi. Samochód otrzymał duże boczne okna oraz opcjonalny panoramiczny dach o długości 1 021 mm z elektrycznymi zasłonami. Dostęp do bagażnika jest wygodny za sprawą niskiego progu załadunkowego na wysokości 720 mm (jeden z najniższych w klasie) i wysoko otwieranej klapy bagażnika, dzięki czemu umieszczenie sporych przedmiotów jak wózki czy rowery nie będzie problemem. Bagażnik o pojemności 433 litrów lub 1 337 litrów po złożeniu kanapy opcjonalnie może otrzymać w wersji z napędem na przód funkcję elektrycznego automatycznego otwierania ruchem stopy.

 

Szeroko otwierane drzwi ułatwiają montaż fotelika dziecięcego. Dla komfortu dorosłych pasażerów oparcie tylnej kanapy daje możliwość regulacji stopnia nachylenia. W całej kabinie jest wiele schowków, a także port USB-A, bezprzewodowa ładowarka na konsoli centralnej i dwa porty USB-C dla pasażerów z tyłu.

 

Napęd hybrydowy piątej generacji

 

Corolla Cross jest pierwszym globalnym modelem Toyoty, w którym zastosowano napęd hybrydowy piątej generacji. 25 lat nieustannego doskonalenia tej technologii sprawiło, że piąta odsłona napędów hybrydowych stanowi wyjątkowe połączenie mocy, dynamiki, kultury pracy i przyjemności z jazdy oraz wydajności i oszczędności paliwa.

 

Lepsze osiągi

 

Samochód otrzymał układ hybrydowy z silnikiem 2.0 napędzający przednią oś lub opcjonalnie z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i. Łączna moc zestawu jest o 8% wyższa od poprzednika i wynosi 197 KM (145 kW).  Najnowsza hybryda pozwoli rozpędzić Corollę Cross od 0 do 100 km/h w 7,5 s (AWD-i) lub 7,6 s (FWD). Jej średnie zużycie paliwa wynosi od 5,0 l/100 km dla wersji FWD i od 5,3 l/100 km dla AWD-i, zaś emisja CO2 odpowiednio od 114 g/km dla FWD i 120 g/km dla AWD-i.

 

Udoskonalona technologia hybrydowa

 

Toyota z każdą kolejną generacją udoskonala swoje hybrydowe napędy. Wszystkie elementy hybrydy piątej generacji są zdecydowanie mniejsze i lżejsze, co pozwoliło utrzymać niskie zużycie paliwa przy większej mocy i lepszych osiągach. Nowa konstrukcja napędu hybrydowego jest przy tym równie niezawodna jak wszystkie dotychczasowe generacje, które nie raz udowodniły, że są w stanie pokonać bezawaryjnie nawet milion kilometrów.

 

System wykorzystuje nową jednostkę sterującą PCU, która pracuje ciszej i ograniczyła straty energii o 6%. Wersja AWD-i otrzymała PCU z tyłu, która przynosi korzyści pod względem masy i objętości układu. PCU jest instalowany bezpośrednio nad nową przekładnią, która jest o 15% lżejsza niż wcześniej dzięki zastosowaniu nowych materiałów i która wykorzystuje nowe, kompaktowe, wysokowydajne silniki elektryczne. Toyota przeprojektowała także układ przeniesienia napędu. Zastosowano nowe układy smarowania i rozprowadzania oleju, które wykorzystują olej o niskiej lepkości. Przyczynia się to do poprawy wydajności i zwiększenia mocy poprzez zmniejszenie strat elektrycznych i mechanicznych.

 

Litowo-jonowa bateria hybrydowa

 

Większa wydajność napędu to także efekt zastosowania w napędzie hybrydowym 2.0 akumulatora litowo-jonowego, o 40% lżejszego od baterii niklowo-wodorkowej w napędzie 2.0 poprzedniej generacji. Tym samym możliwe jest pokonywanie jeszcze większych dystansów w trybie wyłącznie elektrycznym i korzystanie z elektrycznego napędu przez dłuższy czas.

 

Nowa bateria jest mniejsza i o 14% lżejsza od baterii litowo-jonowej stosowanej w napędach hybrydowych czwartej generacji, a jednocześnie ma o 14% większą moc. Zoptymalizowany został także układ chłodzenia baterii, który pracuje ciszej i zapewnia ogniwom dłuższą żywotność.

 

Jeszcze lepsze wrażenia z jazdy

 

Układ hybrydowy piątej generacji zapewnia lepsze właściwości jezdne i bardziej bezpośrednie odczucia podczas prowadzenia. Działanie przepustnicy zostało skalibrowane pod kątem dynamicznego stylu jazdy europejskich kierowców oraz częstej zmiany prędkości na ruchliwych ulicach miast. Zwrócono także uwagę, by praca napędu ułatwiała ruszanie oraz jazdę pod górę i w dół. Silnik benzynowy pracuje na niższych obrotach, co wpływa na cichszą jazdę z prędkością autostradową.

 

Inteligentny napęd AWD-i o większej mocy

 

Inteligentny napęd na cztery koła AWD-i dostępny dla 2,0-litrowej Corolli Cross wyraźnie różni się od AWD-i w modelu Yaris Cross. Silnik elektryczny przy tylnej osi ma 6-krotnie większą moc, która wynosi 41 KM, i trzykrotnie większy maksymalny moment obrotowy na poziomie 84 Nm.

 

System zapewnia optymalny rozkład momentu napędowego między przednią i tylną osią w zależności od warunków, zapewniając bezpieczne ruszanie na śliskich nawierzchniach lub na luźnym podłożu oraz większą stabilność podczas pokonywania zakrętów, zmiany pasa ruchu czy przyspieszania z niskich prędkości. W normalnych warunkach moc kierowana jest tylko na przednie koła, by utrzymać zużycie paliwa na niskim poziomie.

 

Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulce

 

Elektryczne wspomaganie kierownicy zostało tak ustawione, aby zapewnić szybkie, bezpośrednie reakcje na ruchy kierownicą. Układ zawieszenia Corolli Cross wykorzystuje kolumny MacPhersona z przodu i wahacze wzdłużne z tyłu. Został zoptymalizowany pod kątem komfortu jazdy po nierównych powierzchniach. Z przodu i z tyłu zamontowano hamulce tarczowe.

 

Toyota T-Mate z systemem Toyota Safety Sense 3. Generacji

 

Nowa Corolla Cross jest wyposażona w zaawansowany zestaw systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-Mate, który łączy najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense (TSS) z innymi asystentami jazdy oraz parkowania. Systemy te zapewniają ochronę wszystkim pasażerom oraz innym użytkownikom ruchu drogowego. Wysoki poziom ochrony kierowcy i pasażerów to także efekt sztywnej konstrukcji nadwozia i kompletu rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa biernego, w tym ośmiu poduszek powietrznych.

 

System Toyota Safety Sense (TSS) 3. Generacji

 

Trzecia generacja systemu Toyota Safety Sense wprowadza nowe układy i rozbudowuje dotychczasowe o nowe funkcje. Dzięki aktualizacjom online systemy bezpieczeństwa można teraz aktualizować automatycznie, bez konieczności odwiedzania centrum serwisowego.

 

Działanie Toyota Safety Sense 3. generacji opiera się na współpracy kamery zamontowanej na górze przedniej szyby i radaru nad przednim grillem. Nowa kamera ma dwukrotnie większy zasięg i szerszy kąt widzenia, a jej skuteczność wspiera technologia Motion 3D, która pozwala rozpoznawać obiekty trójwymiarowe. Dzięki temu ma większe możliwości monitorowania otoczenia, lepiej rozpoznaje linie na jezdni i jej krawędzie. System wcześniej wykrywa obiekty na drodze i uwzględnia więcej potencjalnych zagrożeń, w tym motocyklistów.

 

Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) wykrywający samochody, pieszych, rowerzystów i motocyklistów rozpoznaje więcej niebezpiecznych sytuacji w ruchu miejskim, w tym ryzyko zderzenia czołowego.

 

Układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach monitoruje ruch na dwóch przeciwległych pasach. Zareaguje także na rowerzystów i samochody włączające się nagle do ruchu z boku.

 

Udoskonalone wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia pomaga utrzymać samochód w granicach pasa ruchu podczas omijania pieszego, rowerzysty, zaparkowanego samochodu lub motocyklisty. Nowy system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach zapobiega skutkom przypadkowego wciśnięcia pedału gazu podczas jazdy z małą prędkością.

 

Inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC) działający w pełnym zakresie prędkości reaguje szybciej i daje kierowcy bardziej naturalne odczucia. Na przykład, dzięki wcześniejszemu wykrywaniu przeszkód samochód zwalnia bardziej płynnie, gdy inny pojazd zjeżdża przed nim z sąsiedniego pasa. Kierowca ma do wyboru różne ustawienia odległości zachowywanej od poprzedzającego samochodu. Funkcja redukcji prędkości na zakręcie włącza się wcześniej, pozwalając na bardziej płynne dostosowanie prędkości do zakrzywienia jezdni.

 

Jedną z nowych funkcji tempomatu adaptacyjnego jest system zapobiegania wyprzedzaniu z prawej strony, który podczas jazdy na drodze wielopasmowej pomaga uniknąć przypadkowego wyprzedzenia pojazdu jadącego na lewym pasie. Nowością jest także powiązany z kierunkowskazami układ sterowania z asystentem zwalniania. Aktywuje się podczas zmiany pasa, gdy wykryty zostanie wolniej poruszający się pojazd. Po włączeniu kierunkowskazu w kierunku zmiany pasa ruchu system rozpoczyna wspomaganie zwalniania, a następnie je utrzymuje podczas zmiany pasów, aby zwalnianie było bardziej płynne. Funkcja ta dołącza do analogicznie działającego asystenta przyspieszania, który został wdrożony w TSS drugiej generacji.

 

Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA) opiera się teraz na udoskonalonej technologii sztucznej inteligencji, która zapewnia mu skuteczność w jeszcze trudniejszych sytuacjach.

 

System ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDA) z kontrolą kierowania został rozbudowany o zdolność wykrywania, że kierowca próbuje ominąć przeszkodę. W takiej sytuacji tymczasowo anuluje zapobieganie opuszczeniu pasa ruchu, jeśli uzna, że kierowca celowo przekroczył krawędź pasa ruchu, aby wyminąć przeszkodę, pieszych lub innych użytkowników drogi.

 

Funkcja utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu również została ulepszona, dzięki czemu podczas mijania innych użytkowników drogi samochód zachowuje bezpieczną odległość w stosunku do pojazdów jadących na sąsiednim pasie, jeśli jadą zbyt blisko krawędzi pasa.

 

System Emergency Driving Stop, który działa przy włączonych układach ACC i LTA, monitoruje poziom aktywności kierowcy, aby zareagować w razie zasłabnięcia. Jeśli kierowca przestanie prowadzić samochód, rozlegnie się dźwięk ostrzegawczy, a przy braku reakcji samochód się zatrzyma i włączy światła awaryjne.

 

Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) daje teraz możliwość łatwego dostosowania ustawienia aktywnego tempomatu do ograniczeń prędkości na znakach drogowych.

 

Toyota Safety Sense 3 (TSS) po raz pierwszy daje możliwość aktualizacji online (OTA). Jedną z najważniejszych funkcji, które rozbudują zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego w 2023 roku, jest proaktywny asystent prowadzenia (PDA). System ten zawiera funkcję przewidywania pojawienia się przeszkody (OAA) oraz asystenta zwalniania (DA) i asystenta kierowania (SA), które operują hamulcami i kierownicą by zachować bezpieczną odległość od przeszkody. Funkcja OAA wykrywa obiekty z bardzo dużym wyprzedzeniem. Jeżeli pojawi się konieczność zwolnienia po tym, jak kierowca puści pedał przyspieszenia, asystent zwalniania kontroluje płynne wytracanie prędkości, na przykład podczas zbliżania się do poprzedzającego pojazdu lub zakrętu. Asystent kierowania wykrywa zakręt przed samochodem i dostosowuje siłę wspomagania kierownicy, aby ułatwić jego prawidłowe pokonanie.

 

Funkcje parkowania i manewrów Toyota T-MATE

 

W wyższych wersjach wyposażenia Corolli Cross, Toyota T-MATE zawiera zaawansowanego asystenta parkowania Toyota Teammate Advanced Park. Układ korzysta z 12 kamer monitora panoramicznego 360 stopni oraz z 12 czujników ultradźwiękowych, aby płynnie wprowadzić samochód na miejsce postojowe. Kierowca musi tylko obserwować otoczenie i w razie potrzeby obsługiwać dźwignię skrzyni biegów. System zapamiętuje często używane miejsca postojowe, na przykład pod domem lub koło biura. Może też zaparkować przodem na parkingu z miejscami prostopadłymi.

 

Toyota T-MATE wspiera kierowcę również dzięki takim funkcjom jak monitor panoramiczny 360 stopni, dający pełny podgląd najbliższego otoczenia pojazdu podczas manewrowania. System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM) i system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z funkcją hamowania informują o ryzyku kolizji podczas wyprzedzania i cofania. System ostrzegający kierowcę wysiadającego z samochodu, że tylna kanapa jest zajęta, zapobiega niezamierzonemu zamknięciu w samochodzie dzieci lub pozostawieniu rzeczy na tylnych siedzeniach.

 

Asystent bezpiecznego wysiadania pomoże uniknąć kolizji po otwarciu drzwi z nadjeżdżającym samochodem, rowerem czy zbliżającym się pieszym. Funkcja ta korzysta z systemu monitorowania martwego pola, a jeśli za samochodem znajduje się inny pojazd lub użytkownik drogi, ostrzega sygnałem świetlnym na tablicy wskaźników oraz sygnałem dźwiękowym.

 

Bezpieczeństwo bierne

 

W razie kolizji bardzo sztywna konstrukcja nadwozia oparta na platformie TNGA-C zapewnia solidną ochronę, skutecznie pochłaniając i rozpraszając siłę uderzenia. W kluczowych obszarach nadwozia zastosowano lekkie, lecz mocne i odporne materiały, a elementy konstrukcji zostały połączone wieloma dodatkowymi punktami zgrzewania.

 

Do standardowego wyposażenia samochodu należy osiem poduszek powietrznych w tym centralna poduszka między przednimi fotelami, która w razie kolizji zapobiega zderzeniu się ze sobą kierowcy i pasażera.

 

Technologie cyfrowe

 

Platforma TNGA-C tworzy dogodny fundament dla montażu nowych systemów elektronicznych, które znajdą zastosowanie także w odświeżonej wersji Corolli z nadwoziem hatchback, sedan i TS Kombi. Dzięki temu Corolla Cross otrzymała zaawansowane technologie cyfrowe – zarówno nowy system obsługi napędu hybrydowego piątej generacji, jak i nowe systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota T-MATE z Toyota Safety Sense, multimedia Toyota Smart Connect oraz moduł transmisji danych DCM, zapewniający autu stałe połączenie z internetem.

 

Digital Cockpit z 12,3-calowym wyświetlaczem

 

Corolla Cross to pierwszy model Toyoty wyposażony w Digital Cockpit – 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz na tablicy zegarów, dostępny w standardzie dla wszystkich wersji.

 

Zaprojektowany od nowa ekran z nowym oprogramowaniem to największy tego rodzaju wyświetlacz w segmencie. Sterowanie nim jest intuicyjne, a informacje dobrze widoczne. Każdą sekcję można spersonalizować np. pod kątem zużycia paliwa, pracy układu hybrydowego czy nawigacji. Do wyboru są również różne layouty graficzne: Casual, Smart i Tough Sporty. Zmiany na ekranie są łatwe do wprowadzenia za pomocą przełączników na kierownicy.

 

System multimedialny Toyota Smart Connect

 

Wysokiej jakości multimedia ze stałym podłączeniem do internetu to standard w nowej Corolli Cross. Nowy system Toyota Smart Connect z wydajnym procesorem i ekranem dotykowym w rozdzielczości HD jest szybki i intuicyjny, a dzięki bezprzewodowym aktualizacjom będzie zyskiwał nowe funkcje i usługi w trakcie użytkowania samochodu.

 

System multimediów z 10,5-calowym, dotykowym wyświetlaczem HD łączy się bezprzewodowo z Apple CarPlay® i przewodowo z Android Auto™ oraz udostępnia funkcje pakietu Toyota Smart Connect. System multimedialny został rozbudowany o nawigację w chmurze, informacje o ruchu drogowym, agenta głosowego oraz aktualizacje przez internet.

 

Aplikacja MyT

 

Aplikacja MyT na telefon zapewnia stały dostęp do informacji o samochodzie, takich jak analiza jazdy i poziom paliwa, wskazówki dotyczące efektywnego korzystania z napędu hybrydowego, a także różnego rodzaju ostrzeżenia, lokalizacja samochodu czy zdalne włączenie świateł awaryjnych. Pakiet Smart Connect zawiera dodatkowe funkcje uruchamiane zdalnie przez MyT, w tym blokowanie i odblokowywanie drzwi,  otwieranie i zamykanie okien, a także włączanie klimatyzacji oraz podgrzewania siedzeń i kierownicy.

 

Technologia hybrydowa i droga do neutralności klimatycznej

 

Toyota planuje osiągnąć neutralność klimatyczną do 2050 roku, a w drodze do realizacji tego celu cały czas stara się eliminować CO2 ze swojej globalnej działalności biznesowej oraz obniżać emisyjność transportu w poszczególnych regionach najbardziej jak to możliwe. Aby osiągnąć ten ambitny cel, Toyota koncentruje się na doskonaleniu wszystkich dostępnych napędów, które pozwolą kierowcom na całym świecie obniżyć emisyjność swoich pojazdów. Zdaniem Toyoty gama modeli powinna być dostosowana osobno do każdego regionu, biorąc pod uwagę lokalną infrastrukturę, w tym miks energetyczny oraz możliwości ładowania czy tankowania bezemisyjnych samochodów, a także z uwzględnieniem możliwości finansowych klientów i ich potrzeb transportowych. Najważniejszym kryterium doboru gamy modelowej powinno być to, czy oferta skłoni kierowców w danym regionie do wybrania bezemisyjnych aut lub przynajmniej mniej emisyjnych samochodów niż te, którymi jeżdżą obecnie.

 

Toyota realizuje ogromne inwestycje w rozwój i produkcję baterii, zarówno z myślą o samochodach elektrycznych, takich jak średniej wielkości SUV Toyota bZ4X, jak i dla aut hybrydowych. Masowo produkowane hybrydy są oferowane w przystępnych cenach i wybierane co roku przez miliony kierowców, co obniża emisyjność transportu i przyspiesza elektryfikację samochodów. Według planów Toyoty, do 2025 roku hybrydy i hybrydy plug-in będą stanowiły 80% sprzedaży nowych pojazdów marki w Europie Zachodniej, w tym w Polsce, a 10% udziału w sprzedaży osiągną auta bezemisyjne. Do 2030 roku 50% aut sprzedawanych w regionie będzie wyposażonych w bezemisyjne napędy, a zakłady produkcyjne Toyoty staną się w 100% neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Do 2035 roku wszystkie auta marki dostępne w Europie Zachodniej będą bezemisyjne.

 

Źródło: TOYOTA MEDIA

Silnik: 1987 cm3
Rodzaj paliwa/napęd: Hybryda
Moc: 197 KM
Automatyczna skrzynia biegów
Liczba miejsc: 4-5
Przyspieszenie do 100 km/h: 7,74 sek.
Rodzaj napędu: 4x2
Pojemność bagażnika: 425
Średnie spalanie: 5,1 l/100 km
Zobacz również
Poproś o indywidualną ofertę
Zostaw nam do Siebie kontakt! Oddzwonimy w ciągu kilku minut!
Autostore CC - 01 - leasing, kredyt lub najem
Dostępny od rękiDostępny od ręki

Toyota

Corolla Cross
1539
brutto/mc
1987 cm3
197 KM
2023 r.
Finansowanie
Firma
Rodzaj finansowania
Leasing
Okres umowy mc
84
Wkład własny brutto
61505 zł
Kliknij i sprawdź dostępność
Wysyłając wypełniony formularz potwierdzasz zainteresowanie kontaktem w sprawie oferty ze strony Autostore Sp. z o.o. Administratorem danych osobowych jest Autostore sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-839) przy ul. Towarowej 28, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla M.St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS: 0000964077, NIP: 527-299-68-49. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można skontaktować się z nami za pośrednictwem e-mail bok@autostore.pl lub pisemnie pod podanym powyżej adresem siedziby spółki. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych znajdują się tutaj: Polityka Prywatności.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie w przyszłości od Autostore Sp. z o.o. dodatkowych informacji handlowych (marketingowych) drogą: połączeń telefonicznych, SMS, email.